Kuiva emätin ja muuta mukavaa

m,.,m,.,mmmmm

Olen kohta 30v ja lapseton. Jo viisi vuotta sitten gynekologi totesin tarkastuksen yhteydessä, että "emättimen limakalvot ovat kuivahkot".

Emättimessäni ei ole sellaista luonnollista kosteutta. Yhdynnässäkään en kostu juuri mitään. Haikeana muistelen nuoruusvuosia, kun pikkarit olivat märät pelkästä tuhmasta ajatuksestakin. Ehkä tuonne hieman päälle parikymppiseksi asti.

Papakokeet on otettu, normaalit. Samoin sukupuolitautitestit. Nekin ok.
Pari vuotta sitten oli hiivatulehduskierre, mutta siitäkin pääsin eroon.

Aikaisemmin tapahtui niin, että housuihin ihan lorahti vaaleaa nestettä, mutta nykyään emättimen pinnalla on valkoista tahnaa. Se ei tule ulos asti. Seksin yhteydessä miehen vehje on ihan valkoisen töhnän peitossa. Mieheni ei ole lauennut sisälleni moneen kuukauteen (tulee siis vatsalle tms). Ehkäisynä meillä on kuparikierukka. Tätä vaivaa oli muistaakseni jo ennen kierukan asennusta.

Eniten vaivaa kostumattomuus. Haluja on ja seksiäkin tarpeeksi usein.
Mikä siis avuksi? Kohtalotovereita?

6

1234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m,.,m,.,mmmmm

      että ei ole kutinaa eikä kirvelyä eikä polttelun tunnetta. Ei emättimessä eikä ulkopuolella.

    • 4kybänen n

      Kävin n. 2kk sitten gynekologilla ja yksi vaivoistani oli kuivuus. Siihen gyne määräsi reseptivapaan voiteen, Ovestin nimeltään. Käytän sitä kahdesti viikossa tod.näk. lopun elämääni, mutta on se vaivan arvoista. Kosteus palasi muutamassa viikossa ja nyt seksikin taas sujuu poikaystäväni kanssa.

      Jos käynnistäsi on jo 5v, suosittelisin kuitenkin, että kävisit näyttämässä alapäätäsi yksityisellä gynellä. Itselläkin papa sukupuolitestit olivat puhtaat, yksityinen huomasi nopeaan, missä se vika oli.

      • mmmm,.,m.,mm.

        Siis olenhan toki käynyt montakin kertaa tuon 5 vuoden aikana gynekologilla/lääkärillä/terveydenhoitajalla, jotka ovat alapäätäni tutkineet papakokeiden ym. yhteydessä. Ainoastaan tuo yksi lääkäri kertoi heti "löydöksistään". Useimmitenhan ne sanovat että kaikki ok, eikä sen syvällisempää analyysiä tule. Tuo yksi ainoa gynekologi kertoi jopa kohtuni asennon ym.


    • päläpölöpili

      Otsikko :DDDD päivän naurut sain vaikkei se ehkä otsikon tarkotus ollutkaa :D

    • ssssssssssssgg

      minulle määrättiin myös tuota Ovestinia, kun emätin on kuiva. tosin se johtuu e-pillereistä. Hieman noloa käyttää vv-voiteita kun kyseinen ikä on vielä kaukana... :D mutta jospa se nyt auttaisi. Meinasin ehdottaa sulle kosteusvoiteita jne. mutta eipä ne mitään auta, jos haluaa sen luonnollisen kosteuden.. ehkä se Ovestin vois olla sullekin hyvä? sehän on hormonivoide, joka sisältää estriolia, joka vaikuttaa limakalvon muutoksiin. Vaihdevuodet ei vissiin sullakaan vielä kovin lähellä ole, mutta hormonitoimintahan voi muuttua esim. raskauden jälkeen?

      • Liian nuori :,(

        Voitteko pliis auttaa :'(( mun emätin kutisee ja sen on punertava ja aika kuiva. Oon 12 vuotias enkä uskalla kertoa kenellekään. Kokeilin laittaa vauvaöljyä jos se vähän auttaisi mutta ei se tepsi muuta kun väliaikaisesti.... Auttakaa pliiis! Valkovuotoa on ollut ja netissä lukee että se voi johtuu siitäkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2558
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1657
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1496
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1362
    Aihe