Luin äsken läpi aikaisemmanpitkän keskustelun aiheesta. Haluan tuoda omankin mielipiteeni esille, mutta aloitan sen omalla keskustelulla.
Mitä minä säästän polttoaineessa jos olisi nopeudenrajoitin.
Moottoritiellä ajaisin 120 km tunnissa, mittari tosin näyttää 128, ja polttoainetta kuluu 9 litraa satasella.
satasen alueella kai useimmiten vähän ylikin satasta, siis todellista nopeutta, kulutus 7,5 litraa.
80 alueella 80-90 km/h, kulutus, on ainakin mun autossa silloin alimmillaan, noin 7 litraa.
Jos ajan 50:n alueella viittäkymppiä on kulutus noussut jo 8l/100km.
30:n ajossa on kulutus jo melkein 10 l.
Kun jan enimmäkseen kaupunki- ja lähiöajoa, niin minä ainakin säästäisin polttoainetta jos ajaisin ylinopeuksia. Autossani on automaattilaatikko, sekin voi vaikuttaa runsaaseen kulutuksen nousuun hitaassa ajossa. Siis, jos ajelisin aika vakituisesti ylinopeuksia niin säästäisin polttoaineessa.
Ainoa hyöty mitä näkisin mokomasta laitteesta on se etää sillä saisi ne pahimmat kaaharit kuriin (teoriassa)
Koska ainakin toistaiseksi ainoa tapa saada ko laite toimimaan perustuu GPS-tekniikkaan, ja sehän on kai kaikkien tiedossa että kaikkialla ei ole kenttää (tunneleissa, kaupungeissa kapeilla kaduilla ym)
Se hyöty mikä siitä tietenkin olisi myös on se että ne nopeusmittariin tuijottajat ajaisivat ehkä sitä suurinta sallittua eikä oman väärinnäyttävän nopeusmittarinsa mukaan, tai varmuuden vuoksi vielä 5km alle. Siis todellinen nopeus ehkä nousisi niin että niiden 10-15 km liian hitaasti ajavien ohiajelut vähenisi.
Tuskin se onnettomuustilastokaan paljoa kaunistuisi, luulisin että aika pieni osa onnettomuuksista johtuu suoranaisesti ylinopeuksista, oman näkemykseni mukaan ajaa ainakin 90% autoilijoista kutakuinkin nopeusrajoitusten mukaan. Niitä liian hitaasti ajavia on mielestäni huomattavasti enmmän kuin kaahareita.
Sitten hiukan aiheesta poiketen.
Ruotsalainen Motor-lehti teki gallupin autoilijoitten asennoitumisests alkolukkoon, muistaakseni noin 80% oli sen puolesta että se tulisi kaikkiin autoihin pakolliseksi.
Olen tenyt aiheesta hiukan omaa galluppia ja kysynyt kymmeniltä ihmisiltä että jos asentaisin vempeleen ilmaiseksi heidän autoonsa, niin saisinko tehdä sen. Yksikään ei luvannut. Mutta pakon edessä kai suostuisivat.
Siis yleinen ajattelutapa on että kaikki rajoittavat laitteet ovat tarpeen muille mutta itse en niitä halua.
Säästöä nopeudenrajoittimesta
3
91
Vastaukset
- jhgvcxsdfrtyjuvcvb
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201101130
- suksi suolle
olet joku vitun HÖRHÖ, ei maailma parannu hörhöjen ja luulotautisten olettamuksilla. Olet HÖRHÖ, muuta ei saa sanotuksi.
- Säästöpossu x
Asennutin autooni tehokkaamman turbon ja välijäähdyttimen lisäksi "nopeuden lisääjä" ohjelman. Kaikkineen tehoja tuli reilun 300 hevosen tilalle yli 400. Nyt voin pujotella kaiken maailman paskahousut ripeämmin työmatkoillani ja näin minulle jää aikaa tehdä työtä ja rahaa, paljon enemmän. Vapaa-aikani ei ole myynnissä mutta työaikaani, mukaanlukien työmatkat, olen aina valmis tehostamaan. Eikös sitä bensaa saa huoltoasemalta ihan pilkkahintaan?
Mielestäni bensa on aivan liian halpaa, kun sinunlaiset köyhät täällä kirjoittelevat autoasioista. Jos bensa olisi esim neljä kertaa kalliimpaa, ei autoa käyttäisi, kun ne ketkä sitä tarvii. Saisitte paskahousut syödä pettua, eikä tarttisi pelätä liikennekuolemia tai kasvihuonekaasuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760