AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / ÄLKÄÄ OSTAKO DIESEL AUTOA

ÄLKÄÄ OSTAKO DIESEL AUTOA

105 Vastausta 4 908 Lukukertaa
hyvää hyvyyttäni.
Pihassa vaimokkeella ford fogus diesel vuosimallia 07, se jätti tielle ensinnäkin ja vain luoja tietää mikä vaivaa.
Omistan myös toisen 09 vuosimallin audin, diesel tämäkin joka jätti myös kesken työmatkan, ollut pajalla jo viikon ja moottori riisuttu täysin, selittivät jotai öljyn voiteluun liittyvää joka jumissa yms, ei paljon kiinnostanut vain hinta oli mielessä... 2500 e pelkkään audiin, ja fogus vielä odottaa..... Nyt on niinsanotusti diesel mitta täynnä, on niin hermo pinnassa että tekisi mieli mennä työnantajalle torumaan että auto meni töiden vuoksi, koska muutoin en olisi autolla ajanut.... KYLLÄ SAPEETTAA, NIIN KELEESTI
OIsko tuossa Ford merkissäkin jotain heikkoutta,pensa Foocuksessakin oli vikaa kuin jossain-70 luvun alun ajopelissä,ei muutaman kymmenen tuhatta kilometriä ajettu auto voi olla nykypäivänä aina rikki!

Amerikassa sanovat

FORD = Fix Or Repair Daily

Pitäähän korjaamoidenkin

elää ja niiden omistajien rikastua...

NYKYAUTOT ONGELMAISIA

Kun tehdään mahdollisimman halvalla 200kmt kulkevia perheutoja jossa on kaikenmaailman himmelit..on selvä että niissä on tukuttain vikoja jotka estävät ajon. Sähköviat ovat yleisiä ja ne ruostuukin silmissä !

Ajoin 96- vuoden malli 940 480-tuhatta, eikä ikinä jättänyt tielle,on kai ajossa yhä eikä ole kuulemma vieläkään ruostunut mistään..eikä vie öljyä.

on noi nipussa pysyny

On ollu audi 100-86,300tkm,Focus-00 240 tkm,Passatt-92 360tkm.Velipojalla Passatt-88 500tkm,kaveril Astra-96,kohta 500tkm(no toi o vähä ihme).Kohtuullisella askartelulla ne on liikenteessä pysynyt,ei ole liikkeessä huollettu vaan ihan ite.Käytöstä poiston syynä yleensä kopan pehmeneminen,tekniikka kyl kestäis.Liian hienoja on nykyautot ja kaippa nois käyttäjissä jotain osuutta on.Toisille ei voi antaa kun metrin pitkän ratakiskon pätkän.Lyhyemmän ne hukkaa ja pidemmän vääntää solmuun.Sanonpahan vaan vaik ei multa oo mitään kysyttykään
No esimerkiks sivuturvatyynyn laukeaminen Fordissa kun ajaa hiekkatiellä ja anturi saa jonkun kiven itteensä on tietysti käyttäjän vika ajaisi vain asfaltti tiellä:).

Tässäkin

vajakki ei ole osannut mennä edes autopalstoille keskukstelemaan autoista, suomalaiset oikeasti vaikuttavat aika tyhmiltä.
Lienee oikiasti yks lysti millä palstalla jakaa vitutustaan!Aatteleppa ite naapuri vanhalla Ladalla painaa töihin karvareuhka päässä ja komiat menopelit istuu pajalla.

Ei ladalla

tarvita karvahattua päässä kipakoillakaan pakkasilla.
Tarvii tarvii, tiivisteistä vetää.

Se on

tarkoituksellista, muuten joutuisi ajelemaan ikkuna rakosellaan.

Ei Ladoja ole

olemassakaan. Muutama vanha kommunisti voi yrittää niillä ajaa, mutta eihän niillä aja nykyajan ryssätkään.

Ladoja on

Venäjällä valmistetaan Ladoja täyttä häkää!
Ne ovat aivan uusia malleja ja aivan uudella tekniikalla varustettuja.
Varustelutaso on samaa luokkaa kuin missä tahansa länsiautossa.

Katselehan kuvia.

http://www.lada.ru/

Pölövästi

Luuletko Foordia ja Audia autoiksi?

Mene sinne autopalstalle sen Ladasi kanssa!

Olen aina ollut bensan kannalla

juuri tämän takia.

Kun kovat pakkaset yllättää, niin dieselit pettää.

Myös kun on vanhempi auto niin on varmempi tekniikka.

Mitä

lantraavat bensaa viinalla, sitä epävarmemmaksi tulee bensa autonkin käynnistyvyys/käynnissä pysyminen kovilla pakkasilla.

Vaikeutesi saattavat

pieniä verrattuna siihen kun alkavat tukuttamaan palmuöljyä menovedeksi Dieseleihin.
Jos oikein muistan, taisi olla jo ensi vuonna kun suomessa aljetaan tankkailemaan, tuota aasiassa tuotettua ainetta.

TUOHAN ON TUTTUA TOHINAA!

Olisit ostanut vanhan 124 E 300 diesel Mersun, ne ovat varmoja pelejä, tosin sellainenkin yritti kerran jättää minut välille, tuulettimen hihna perskeles meni tuhannenpillun päreiksi, nokkelana jätkänä olin kuitenkin varannut vararemmin mukaani, vaihdoin uuden remmin tiellä, ja jatkoin muinamiehinä matkaani!
Tosin Mersullani ei ole vielä ajettukaan ihan 500 000 kilometriä, joten auto alkaa olla makeimmillaan!
Uudet Audit ja bemarit pitäisikin kiertää kaukaa, ne ovat rakennettukin ihmisten mieliharmiksi !Yksi serkuistanikin saa ihottumaa, kun vain kuuleekin jonkun kehuvan bemareita, serkullani on ollut niitä useampiakin, jopa 700 sarjalaisiakin nyt kaveri ajelee pelkästään Mersuilla, ja ihan TYYTYVÄISENÄ niihin !

Late Lapista. Maltilliset Mersuilijat Ry !
Et huolla autoasi ajallaan. Moniurahihnan katkeaminen kertoo siitä. Sitäpaitsi mannelavettisi on 200d.

SELVÄNÄKÖISYYTESI ON PERSEESTÄ !

Hihna ei katkennut vaan meni tuhannenpillun päreiksi, johtuen siitä jotta kiristäjäpyörä oli löystynyt kiinnikkeistään ja vääntyi vinoon! Mersussani on moottorina 6 pyttyinen kolmenlitran kone, eli se on 124E 300 diesel, minun näkemykieni mukaan, mutta minähän uskonkin vain näkemääni totuuteen, en selvänäköisyyteeni kuten sinä, uskot luulosi tosiksi ! Vedä selvänäkijän päähäsi vanha vittu, siitä saat ikuisen kakilakin !

Late Lapista.
Kiristäjäpyörä meni myös uusiksi. Melkoinen "mersuilija". W124:n moniurahihnan vaihtaa yhdellä kiintoavaimella ja vääntötangolla löysäten. Hyvä systeemi. Sanon vieläkin, ettet huolla autoasi. Kulunut laakeri huutaa apua hyvissä ajoin. Muistaakseni niissä tulisi vaihtaa kiristäjäpyörä aina hihnanvaihdon yhteydessä?. En muista enää tarkkaan kun on siitä jo 7-vuotta kun W124:llä autoilin viimeksi. Varmasti maailman paras auto, helppo ja halpa korjata itse. Olen siirtynyt takaisin amerikkalaisiin. Jenkki on Jenkki, vaikka mitä sanot Late.

SELVÄNÄKÖISYYTESI ON EDELLEENKIN PERSEESTÄ !

Kiristyspyörästä ei hajonnut laakeri, vaan sen kiinnityspultti oli löystynyt moottorista, sitä ei huollossa tarkista Erkkikään, on se pultti sen verran piilossa, autoni kyllä huollan ihan itse en luota selvänäkijäksi tekeentyviin poropeukaloihinn , noissa asioissa enkä missään muuskaan asiassa!

Late Lapista.

Tosihan on

että ehjää ei pidä korjata.

Voit kehua vanhoja

mutta älä saatan sano että uudempia... ne jos jotku on sähkövikaisia paskoja, kia on kestävee se kertoo paljon.
tv autopajuri

Varmaan

johtuvat tietotekniikasta. Sehän tunnetusti ei pelitä pakkasella. Eikö aplellakin takuu lakkaa jos sen valmistamia vermeitä käytetään pakkasessa. Ja taisipa nokian kännyköisskin olla maininta asiasta.

Mitenkä se siis voisi toimia autoissa, jotka seisovat kovatkin pakkaset katujen varsilla.

Minun meseen

vaihtavat takuuseen joka talvi iskarit pari kertaa kun tulee öljyt pihalle.. Täysiä paskoja nuo nyky-autot...
Ford vaunuissa ronaa tietokonepuoli. Niiden ralliräppänöissäkin useita leikki seis juttuja sähköpuolen virheistä johtuen. Ja nuo ajokit huolletaan ilmeisen hyvin.

syy iskareissa

ja niiden valmistajissa,tuskin autossa . liika hienostelu ei vain talvisin toimi. näin vain on.

Minun meseen...

Joko: autokoulu käyty justiinsa, tai sitten olet morsiamesta unelmoinut teoriatunneilla...? kOVILLA PAKKASILLA ISKARIT TARVITSEE HELLÄÄ KAASUA!! = Pyykkilauta piha/kotikadulla rikkoo ne alta ajatuksen, ennen kun iskariöljyt alkaa toimimaan, kuten pitää. Vedä kanttareihin 30 asteen pakkasessa: saat iskarit lohkoa ihmettelemään konehuoneeseen. nim. Marsu vm -88 200-sarja neliovinen. Bensa -;D!!!! 300.000 mittarissa...

Diesel Vaiko

"ollut pajalla jo viikon ja moottori riisuttu täysin, selittivät jotai öljyn voiteluun liittyvää joka jumissa yms, ei paljon kiinnostanut vain hinta oli mielessä"

Ne vissiin kusettavat, nyt se lähtee käyntiin kun diesel on lämminnyt siellä hallissa. Hemmetti, tee rikosilmoitus pliis?

uudehkoissa

liikaa hienouksia sähkölaitteineen,siksi ne ei toimi tai paljon vikoja. tarpeettomista hienouksista on tullut ja tulee paljon ongelmia varsinkin ulkona oleville,kuten auto. lieneekö näitä tarpeettomuuksia kuskit halunneet
vaiko vain tehtaat keksineet ja autoihin tajuamattaan laittaneet.
pelkästään "maalaisjärjellä" ajattelu sanoo...paljon sähkö-ja muita lisälaitteita luonnostaan luo myös paljon vikoja. näin vain on ja tulee olemaan.

tosiasia on,että esim. vanhat -85---95 mallin d-mersut 200-300 ovat parhaita ja vähiten vikoja. näin kertoo kokemus autohuollosta monelta taholta. niissä on vain välttämättömät laitteet,siksi ne toimii.
ovat hieman hitaita sutilähtöihin,mutta matka ei yleensä koskaan tai hyvin harvoin pysähdy vikoihin,vaikka -40 pakkasta. edellyttää vain hyvin vähän ennakointia auton huollossa. helposti menee 1000 000km.

on myös totta,että fordeissa ja kaikissa ranskan autoissa on eniten vikoja aina ollut. mistä kertonee?
vanhat bemarit oli myös täysin sokkiautoja,aina hajalla.

nykyautot ovat hienoja vehkeitä,mutta todella kalliita ostaa ja ennen kaikkea huoltaa.
komea ulkonäkö ja vauhdin hurma ei kerro mitään sisäisistä tulevista ongelmista. harmi,mutta totta.

Voortin kone menee paskaksi tämän tästä. Oli bensa taikka diesel

Hanki parempi merkki, niin pysyy ehjänä. Bensa taikka diesel. Dieselissä hyytyy polttoaine, jos on ihan hirmupakkaset. Muuten dieselkone on huolettomampi ja käyntivarmempi.

JAAHAS, JAAHAS ?

Minulla seisoo tuossa parkisssa Ford Scorpio bensa koneella, autolla on ajettu himpunverran alle 800 000, eikä moottori ole ainakaan vielä hajonnut kertaakaan! Joten eipä ole Fordikaan sieltä heikommasta päästä pirssejä !

Ja sille iskarin särkijälle! Minulla on Mersussani takana hydrauliset iskarit, eli ne jotka säätää peränkorkeuden kuorman mukaan, edessä kunnon MC Perssonit eikä niitä ainakaan vielä ole tarvinnut uusia yhtään kertaa, auto on tosin ollutkin minulla vasta 4-5 vuotta !

Late Lapista. Maltilliset Mersuilijat Ry !

osta hilux

mulla on vanha hilux eikä ole ollut mitään ongelmia. Ostan Nesteeltä dieselin,
ei ole pätkin kertaakaan. Kun ostin St1:ltä tai muilta asemilta niin meinas
hyytyä,mutta ei enää.
Hyvä ja lämmin ja kestävä diesel:)

Ajakaa talvella talvilaadulla.

Mistä löytyy muu kuin nesteen "öljysatama"? Tb:llä on omansa ja St1:llä Porissa. Kaikkien yhtiöiden polttoaineet lastataan Nesteoililla samoista säiliöistä, oli auto sitten minkä ketjun väreissä tahansa ja autothan ovat yleensä jo valkoisia kaikki paitsi Neste ja Tb. Jakeluauto voi olla St1 väreissä, lastata Nesteoililta Esson lisäaineilla ja tiputtaa kuormaan St1 ja ABC:lle. Autossa voi omassa tankissa olla polttoaineena Tb:n diesel. Kyllä on huonoa sitten se St1:n polttoaine. Tosin voi olla joitakin yksityisiä kauppiaita jotka saattavat ostaa kesälaatua ja myydä sitä talvilaatuna. Tätä ei kuitenkaan tapahdu minkään ketjun omilla mittarikentillä. Talvilaadussa 4% kesälaatua tiputtaa pakkasenkestävyyttä 50% ( normaali tankissa 2 litraa kesää) joten ei kannata suojalla tankata kuitenkaan kesälaatua. Niin, ja Tb kesälaadulla pärjää talvellakin, on kokemusta, heidän bensaansa en kuitenkaan sekaannu.

Jeep Grand Cherokee V8

Jeeppiä ei pakkanen pidättele. V8 bensakone lähtee kuin palmun alta ilman mitään lämmittimiä. Mobil 5W-50 rally formula koneessa ja uusi akku. Kaksi-kolme sekuntia, yskäisy, ja vinkkelikasi jyrähtää ja jää käymään. Kovilla pakkasilla tulee antaa auton käydä itsekseen n. 15 minuuttia ennenkuin lähtee ajamaan.

Sakkoa räpsähtää!

Ei saa nykyjään käyttää autoja noin kauan tyhjäkäynnillä!

...

Liikuta sitä kaksimetriä: Ei tyhjäkäyntiä = auto on liikkunut. Ainakin tieliikennelain mukaan.

Usein syy dieselin hyytymiseen

löytyy suodattimesta (moottoritilassa oleva mötikkä": vedenerotin). Ko. suodattimen vaihto auttaa monasti, eikä varaosana kauhiast maksakaan. Sen sulkisin ensimmäisenä pois ja hakisin vikaa sitten muualta.
Hyvin on dieselini pelittänyt. Vaihdan suodattimen aina syksyllä talvihuollon yhteydessä.

Diesel power

Diesel tuppaa toimimaan huonosti kovilla pakkasilla. Pitäs sitä arktista laatua olla täällä etelässäkin paremmin saatavilla kun toi talvilaatukaan ei enää riitä.
Itselläni -99 subaru ja pakkasraja tuntuu olevan tuo -25 jonka jälkeen ei ilman esilämmitystä lähde kunnolla käyntiin johtuen siitä että alkaa akku olla turhan kohmeessa ja koko kone muutenkin vähän "jäykkä"
Itse pidän autoa kovilla pakkasilla käynnissä 5-10min ihan vain siksi että alkas vaihdelaatikon nesteet vähän liikkumaan, tuntuu toi vaihteisto olevan melko kohmeinen arktisilla lämötiloilla.
Mutta rajuilla pakkasilla jätänkin auton suosiolla pihaan.

Hyvin usein..

Se suurin vika löytyy istuimen ja selkänojan välistä, ei osata käyttää autoa arktisissa olosuhteissa viisaasti ennakoiden asioita.

Monet huoltoon liittyvät seikat vaikuttavat käyttövarmuuteen oikeaoppisesta tankkauksesta lähtien, eli tankki kylmän kauden aikaan mahdollisimman täynnä seisonnassa ja vältä lämpimiin sisätiloihin ja taas ulos ajoa, eli kosteutta alkaa tulla sinne sun tänne ja häiriöalttius lisääntyy. Pätkäajo kruunaa hölmöyden.

Sitten teille, jotka useimmat olette varmaankin meikäläistä nuorempia,(vm.53) niin tiedoksi vaan, että kyllä autoissa on ollut maailmansivu aina jotain pientä tai suurempaa häikkää, entisenä autoalan ammattilaisena olen joutunut pelastamaan diesel Mersujakin tienpäältä ja monet "nenäakselit" on tullut vaihdettua, ruiskutuslaitteiden kunnostuksia ja säätöjä tehty.

Mitä vähemmän tietää sen suuremmin metelöi, pääsääntöisesti se menee noin näillä autopalstoilla, ihan hyvä testitalvi tämä on, kerrottakoon että itselläni on ollut eri merkkisiä dieselautoja viisi ja koskaan en ole tienpäällä tarvinnut ruveta huoltopuuhiin. Autot pitää muistaa tarkistaa talvikuntoon aina ajoissa, niin yksinkertaista se on.

Jonkinverran siinä on kyllä perää,että uudet autot ovat tulleet lisääntyneen elektroniikan ja anturien suhteen niippelimmiksi, mutta näkyvät pääsääntöisesti oikein käytettynä ja huollettuna pelaavan ihan kelvollisesti. Tämä ihan käytännössä itse testattuna.
Joissakin autoissa herkempää se hyytyminen Volvon 240 dieselissä ei koskaan ollu sitä ongelmaa 600.000km meni ilman suurempia murheita vw-moottorilla pahimmillaan liki-40 asteen keleissä.Toyotan HIluxi sai viimetalvena verenpaineen nousemaan kun huohotusputkeen kertynyt jää rikko turpon siivet ja sitä turpo laivaa saikin sitten ajopeli ootella pajan pihassa kelien lämpenemiseen asti.Parasta tietenkin jos dieselin ois polttoaineelle esilämmitys se säästäisi kovilla pakkasilla ruiskutuspumppua!

mä ostin ja

toiminu ihan hyvin näillä pakkasillakin...

sewer

Tilaston mukaa ranskalaiset Renaut ei pelitä..

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

kyse onkin dsl-aiheesta

p.s.:bensa-megane ei ole valittanut 4ssä vuodessa kertaakaan,sama akku (ja lohkolämppärittäkin välillä,mikä ei fiksua,kun johto kerran on)

Minun tiisseli pelaa

Niinkuin näkyy lähes poikkeuksetta nämä Dieselistit ovat mitään osaamattomia PÖLKKYPÄITÄ !
Diesel moottorinen auto , merkistä riippumatta tarvitse silloitällöin pientä viitseliäisyyttä , pelkästään huohotin letkujen puhdistaminen riittää , kosteus tiivistyy vaahdoksi joka tukkii letkut ja niistä sitten aiheutuu kaikenlaista harmia , öljyt tulee moottorista ulos ja käynnistyminenkin saattaa jumitella .
Samat asiat kyllä pätee myös pensamoottoreihin .
Vielä tärkeä pointti diesel autojen keula on suojattava pakkasella sillä moottori käy kylmänä ja se juuri aiheuttaa huohotinletkujen tukkeentumisen. Sanokoon huoltokirja/huoltomiehet sitten mitä tahansa tuosta asiasta !
Kyllä se on moottorin suunnittelu virhe jos huohotinletkuja pitää putsailla,vai meinaatko että joka aamu letkuputsaus ennen kun lähet töihin.

kampikammion tuuletus letkulla imusarjaan

--nykyisten ajoneuvojen saastemääräysten mukaan k.kammion tuuletus on järjestettävä ilmansuotimen kotelon läpi i.ottoaukkoon lähelle imusarjan sisäpintaa.Valvotaan lähinnä vain tyyppikats.:sa,jotkut estävät öljyvuotoja ominpäin kuin 60-luvulla,johdetaan letku eli kaasut auton alle ihmisten paremmin haisteltaviksi..eli hiilivetyjä.
-kaikkien moottoreiden kammioihin pääsee palamiskaasuja esim.männänrenkaiden ohi.
Eli ratkaisun nimi on uudelleenpoltto moottoriin.Mutta jos on loppuunkulunut moottori,kaasujen mukana kulkeutuva öljy ja öljylima likaa kaasutinta.Ruiskusyöttöisissä suuttimet tukkiutuvat=ei hyvää ilman pahaa näissä edistyksissä.
huohottimen tukkiutuminen käy nimenomaan talvella,kun huohokaasuissa oleva vesihöyry tiivistyy ja jäätyy..paine voi nousta niin suureksi, että tiivisteet vaurioituvat.Öljytikku ja ö-täyttötulppa voivat ponnahtaa paikoiltaan.(Kesällä tähän jokin muu syy)
Ei sitä siis kannata jättää tarkistamatta syksyllä, vaikka ahdasta ja pimeää hommaa onkin.
Tähän vois senverran todeta että tuliterä syksyllä ostettu ranskalainen pakettiauto sylkäs öljyt -20 asteen pakkasella pihalle,ettei ainakaan kulumisesta pitänyt olla kysymys.

Smaa mieltä ja otan

Muutenkin diesel surkea, veto loppuu kun kierrokset nousee ja vääntö katoaa... Lapsellisia. Tehoja voi olla uusissa, muttaajamisessa se ei tunnu. On se jännä kun laitta 250hp bensan ja 250hp dieselin vierekkäin viivalle, diesel jää ku papana puosta seisomaan. Ollu joskus kestäviä joo, vaan ei enää.

Audi A6

ei mitään ongelmia. Ilman lämmitystä lähtenyt koko ajan käyntiin erinomaisesti yli 30 asteen pakkasessakin. On se jännä miten joidenkin autot ei vaan pelitä...? Opetelkaa käyttämään... Ja sinulle 250 hepan papana, perävalot tulet näkemään!!!

3,2l

tuskin, tuskin , tuskin.

DIESEL JA MERSU


Niin vissiin :D

-04 AUDI 2.5 tdi -35 ei ongelmaa

-35 2.5 v6 tdi ei mitään ongelmaa, huolla autosi ni homma toimii.

Ei minullakaan ollut fordissa

mitään ongelmia. En kumminkaan ala yleistämään että näin ei voisi olla.

ei mitään

ongelmaa pikkudiiseleissä,peugeot 206 ja toyota yaris pakkasta ollut pahimmillaan 40 astetta
Ostin Audin 200 euroo ajettu kohta 400000 ei ruostetta ja lähtee 30 pakkasilla käyntiin ilman lohkoa.
Vuosi vielä leimaakin jäljellä.

ongelmatonta.

Ei ole ollut ongelmia dieselin suhteen 40 vuoteen pakkasillakaan,pitää vain katsoa mitä tankkiin laittaa kun alkaa kovat pakkaset,nyt olen viime vuodet ajanut 124 250d mersulla ja se tuntuu olevan aivan tunteeton pakkasille on lämmin ja vakiona naftan lämmitinkin et ajateltu on tehtaalla talveakin.

NIIN JUSTIINSA !

Minäkin kaahasin diesel Nissan Cedricillä toistakymmentävuotta ja lähes 900 000 kilometriä, ei hyytynyt Nissan koskaan edes kovimmissa pakkasissa - 40 asteessakaan! Nyt olen muutaman vuoden sööräillyt 124 E 300 diesel Mersulla, ei ole hyytynyt tuokaan kosla pakkasiin, tosin -40 asteen pakkasia ei ole viime vuosina ollutkaan, lämminkin auto on kylmimmilläkin ilmoilla ! Autossa on kaksi polttoaineenpuhdistinta peräkkäin, ensimmäinen ei läpäise vettä millään ilveellä, ja on läpinäkyvä joten se on helppo tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa!

Late Lapista.

älä yleistä

jos olet erehtynyt huonoihin merkkeihin.itse olen ajanut aina diesel mersulla ja ilman ongelmia.bensa autoon en koskaan enää siirry,cdi moottorin raju vääntö miellyttää niin paljon.

vain uudemmat dieselit

Ota vanha diesel. Kyllä pelaa. Uudemmat,joissa paljon elektroniikkaa renklaa.

audimiehelle jolla focus

et kai vain oleostanut rinta zeizeiltä saksasta uitettua vanhaa arabien audia? tietysti huohotin jäätyi koska et ole huolehtinut asiasta
focus taa jää tienpäälle ihan merkin takia, eli ominaisuuden.
itse ajelen vanhalla saabilla ja eilen oli lohkolämmittimen johto huonosti ja oli jäykkä startata. senkin tosin itse toin saksasta ja 4 katsastuksen ja 52tkm ajon jälkeen rahaa on mennyt huoltoihin ja korjauksiin mukaan laskettuna myös rengassarjat katsastukset 737,87 eur. Pidän ihan kohtuullisena autona huoltokilometrien mukaan ja on lämmin. Auton hain tosiaan itse kun itse valitsen muutkin ajovehkeet kuten naisetkin. Miksi antaisin jonkun toisen valita ajovehkeen minulle?

saab 900.1988.

-joo ,lämmin sis, 25-36 lämmintä.miten säätää.ajettu 330000.pakkasta ollut viikon aikana 25-35 .

samanlainen ollut

se olikin suomes tehty,suomen talveen,ja nykyään hintalaatusuhde tuon ikäisessä maailman paras,auto myös,kunhan
bensa vaan olis halpaa,niin kiinnostaisi taas,vetoauto,jossa koneena "puolikas v8",ja kestää...................

only usa cars!!!

suburbani ainakin toiminu moitteettomasti,-35 aamulla ja hyvin lähti..tosin eberi jeesas hieman,olen käyttänyt talvilaadun kanssa sitä teboilin jäänesto-ainetta,ja sitte viel lisäainetta mikä voitelee injektorin+suuttimet,ostin sielt keskiuudenmaan diiselistä!!!joo,mut kummiskin kyllä hyvin pelaa..nii ja laitoin pahvin maskin eteen,koska tarina kertoo sellaista,että tosta olis joskus jäätyny moottoriöljyn lauhdutin,,,joo,se oli entinen kone se...vaihdoin koneen,ja totesin että turbo jumissa ja oilpohjassa 3x 5cm isoi reikii...JOTEN:::ei se vara venettä kaada!!!EIKÄ tule kyllä tilalle mitää fakin euro,eikä saksanpaskoi!!!

Ajamiin

Yllätävän moni ajaa dieselillä kuten on bensakoneella tottunut jos tullut työsuhdeauto.Huudatetaan konetta 4000 kierrokseen ja valitetaan kun ei kulje.Vaihdetta vaan pitää lapata tiuhaan tahtiin jo alle 2500 kierroksen paikkeilla.Aamulla ei myös lähteä heti petaali pohjassa kun lämpeneminen vie aikansa ja menee kansi helposti.

Ford Focus & Audi

Niinpä. Diesel halpa ajaa, mutta kallis korjata ja hankkia. (Ja käyttövoimavero päälle...) Jos mm.naftapumppu hajoaa, kaiva kuvetta. Ja kunnolla. Kuten varmaan joudutkin tekemään.
Jotta dieselautoilu olisi taloudellisesti järkevää, sun pitää sillä koslalla ajaa n. 45000 km/vuosi. Luit oikein. Ei ihme, että taksit ovat dieseleitä...

Dieselkorjaus

SInänsä Rudolf Dieselin kehittämää polttomoottorityyppiä vastaan minulla ei ole yhtään mitään, mutta varsinkin näiden nykydieseleiden korjauskustannuksia kuulleena tekee mieli pysyä niistä hyvin kaukana. Ei silti, oikeanlaisessa huollolla ja käytöllä varmasti pelaavatkin hyvin, mutta kuinka moni tekee niin onkin toinen juttu... Pieni ahtamaton ottomoottori on siis minulle ihanteellinen.
Älä edes odota että dieselmoottori toimii pakkasessa (-31 täällä) ilman ongelmia. Kesällä niillä pärjää, mutta talvella bensamoottori on oikea valinta.
Tuo 31 on jo tosi paljon. Meillä mittari näytti 30,9. Mondeo lähti puolen tunnin lämmityksellä käyntiin, eikä jättänyt tielle.
Merkillä ei hirveesti merkitystä ole,vuosimallilla kylläkin. Vanhat olivat parempia, mutta ei niilläkään voi ikuisesti ajella. Dieselin hyytyminen on huollon puutetta harvoin ne tielle jättävät jos jotain autoista tietää. Tietysti uusavuttomat jotka eivät osaa edes perunoita keittää eivät pärjää millään.

Tuo

tautisen tosi. Oma MB 240D nielly tietä jo 675500 kilometriä eikä ole jättänyt tielle pakkasella eikä helteellä.

diesel mersu

Moi

80-100 000 km vuodessa ja aina pelittää, ei ikinä mitään ole ollut,
kun huollot tehty ohjelman mukaan.

Kai sinulla on

huoltosopimus kun niin uudet autot niin korjaukset menvät sen piikkkiin.
Minulla on diesel Fogus 2000-luvun alkuvuosilta. Ei ole pahemmin tarvinnut korjaamoja vaivata. Käytän tosin huollossa 15000 välein. Miehellä myös dieselauto. Sama juttu sen kohdalla. Ajettiin yli 50 km työmatkoja ja vaihdettiin dieseleihin. Työmatka on lyhentynyt, mutta ei ole tullut mieleenkään vaihtaa takaisin bensa-autoon, vaikka halvemmaksi nyt tulisi.

Itselläni Hiace...

Eikä mitään ongelmia! Ilmeisesti sulle on osunut kohdalle kaksi maanantaiyksilöä...

MIKROSIRU

Uusissa autoissa on tiettävästi valmistajan niihin asentama mikrosiru, jonka tehtävänä on pian takuuajan loppumisen jälkeen tai max. 100 000 km:n ajon jälkeen mykistää auton moottori pysyvästi. Ja syynä on pelkästään raha, eli saadaan autokauppa vilkastumaan huomattavasti. Konstihan on paljon käytetty, esim tulostimissa. Nykyajan tulostimethan ei toimi kuin reilun vuoden, mikrosirun käskystä tilttaavat ja sen jälkeen se ei toimi, vaikka mitä tekisit. Sama juttu autoissa. Esim. erääseen Japanilaiseen merkkiin kun vaihtaa moottorin 80 000 km:n välein niin peli saattaa toimia useita vuosia. Eli raha ratkaisee ja etenki se, kenen taskussa raha on.

Kyllä sinun nyt pitää focusoitua

pelkästään bensavärkkeihin...

Tässä ketjussa..

Yksi ja toinen toteaa autonsa lähtevän käyntiin lämmittämättä kovillakin pakkasilla, sillä oikein rehvastellaan.

Useimmat kunnossa olevat ja hyvin huolletut autot saa kyllä "tulille" keli kuin keli, mutta TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ ja ympäristön kuin moottorin kestävyyden kannaltakin tuomittavaa hölmöyttä!!

Oli bensa tai diesel, niin päästöt ovat tunnottoman suuria lämmittämättömällä moottorilla vähintäin ensimmäiset viisi kilometriä ja ennenaikainen moottorin loppuun kuluminen lisää päästöjä kesäkelilläkin.

Huonoin vaihtoehto on yrittää lämmittää moottoria tyhjäkäynnillä, oikea taas lähteä kevyillä kierroksilla ajamaan heti.

Tuon lisäksi juuri moottorin kampikammion tuuletus/uudelleenkierrätys järjestelmän letkuihin kerääntyy tukkivaa töhnää kaikkein eniten noissa kylmänä väkivaltaisesti käynnistetyissä ajopeleissä, samoin paljon pätkäajoa sisältävässä ajossa, missä moottori ei ehdi saavuttaa parasta käyntilämpötilaansa.

Siitä seuraa mm. että moottoriöljyt etsii ulospääsyä mittatikun reiästä tai kuluneista tai huonontuneista tiivisteistä hyvinkin hanakasti, kun paine kampikammiossa nousee.

Viitseliäisyyttä hiukan, että malttaa ottaa asioista selvää ja kaikki sujuu paremmin, ympäristökin kuormittuu pikkuisen vähemmän, sillä talviautoilu on kauhistuttava saastepiikki, vaikka autonsa lämmittäisikin.

Mulla

88 vm 740 TDic volvo ja puolimilliä ajettu niin -36 pakkasilla tunnin oli roikassa ja vähän kun hehkutti niin käyntiin lähti ja välille ei jättänyt.

D6

Itellä oli 240 dieselissä aikoinaan 600tkm mittarissa ja kone jo kulunutkin ja -40 ja käynnisty uus pikkudieseli vieres ei inahtanutkaan vaikka vuorokauden oli roikas.Parhaalla D6 Koneella tiedän ajetun 1.800.000km ilman koneremonttia,mutta postinkuletukses se oli jatkuvasti liikentees ettei tullu kylmiä käynnistyksiä.

Hyvä kone jos kansi kesti

VW D6 oli mulla ensin Volvon 240 ja sitten 740 koneet kävi hyvin, paitti kylmäkäynnistys oli kun rekkaveturissa savua ja kalinaa koko tienoo täynnä.
Ilmeisesti myöhempien aikojen D6:ssa kesti jo kannet paremmin, koska <--- 84 malleissa monelta puhkesi ennen 200 000 km. Koneen ääni oli nätti ja jo ilman ahtamista oli pieniruokainen....toki silloin ei ollut takaisin kierrätyksiä ei muita hiukas-huu-haa-juttuja.

D6

Kevytmetalli kannet kesti autoniän,kun autoa ei käynnistetty kylmänä ,eli aina lohkolämppärillä lämpöseks ja annettiin hetki käydä kun tultiin ajosta,monet oli siihen aikaan tottuneet valurauta kannella oleviin autoihin joiden kannet eivät rikkoutuneet vaikka ne pakkasella käynnistettiinkin kylmänä.Samoin nykypäivänäkin näkee vähän ajettuja uudehkoja autoja joissa on kansivika.

22 bensa bmw 2.8l

ei mitään, ja käyntiin kuin kesällä.

Höpö höpö

Olen ajanut DIESEL -autoilla 40-vuotta ja ainut joka jätti välille oli Fiat Ducaatti (2003)jossa meni Boshin tekemä ajonesto kesken kaiken päälle. Ajoin 70-luvun puolessa välin Englannin Transitilla jossa oli Perkinsin DIESEL kone auto toimi kun junan vessa ja lähti -25 asteen kelillä vielä käyntiin. Yksi asia, olen aina ennen talvea huoltanut romuni itse.

Tyhmät valittaa

Minulla aina ollut dieselauto en kertaakaa jäänyt matkakesken vaikka asun pohjoisessa. Muuten nesteen syy miksi diessel hyytyy, koska haluu ottaa raakaöljystä kaiken hyödyn ja lisää siihen sitten syöttöpumpun takia aineita jotka tukkivat suodattimen. Siis sama asia kun valio kuoriin kerman ja juottaa kansalle kurrin.
Polttoaineen esilämmitys estää suodattimen hyytymisen ja lisää ruiskupumpun ikää kun sakeata kylmää polttoainetta ei tarvii imeksiä!

hiiiiiiiiiii

älä osta omakotitaloja koska mun luhtatalo on homessa vois olla vertauskuva tästä otsikoista.

Mun mielestä kannattais kattoa millä autoilla asiantuntijat ajavat ja seura heidän esimerkkiä. Sä ehkä kysyt ketkä? Nuo jotka tiesi aikanaan kaikki hevosista ja miten hyvin hevonen löytää .. Tänä päivänä he tietää mikä merkkinen auto on hyvä . Sellaisia ne Mannet ovat! : ) huonoilla autoilla ne eivät juuri ajaa muuta kun bisnesmielessä. Toyotalla ja Mersudiselillä ne ajavat jos ne pitävät niitä itselle. Ja joku disel volkkarimalli myös kelpas heille. Koska ei monta tippa vienyt satasella. : )

ostakee

Ostakee muutaman satasen japseja. Ei voi tulla kallista vikaa. EIkä niillä yleensä tehdäkkää muuta ko ajeta..
Juuri kuulin puolella korvalla että ongelma diesel-autoissa voisi olla mm. siinä jos ajaa lyhyitä matkoja, niin tukkeutuu hiukkasfiltteri. ei siis kannata ainakaan uusimpia dieseleitä sen mukaan hankkia jos lyhyitä kaupunkiajoja suosii pääasiassa. Hiukkasfiltteri pitää kuulemma vaihtaa, jos se tukkeutuu. Maksaa muutaman satasen euroissa. Löysin kyllä jotain nettisivuja aineista joita voi käyttää että ei tukkeennu.
Keskustelu varmaan dieselosastolla.

KOPIO?

ONKO TOI TOINEN JOKU KIINALAINEN KOPIO, NE HARRASTAA JUST TOTA ETTÄ MERKKI ON MELKEIN SAMA; FOGUS, MELKEIN SAMA KUN FOCUS?

Tiisseli

Reipas annos sinolia tai lamppuöljyä tankkiin 10% niin ei jähmety löpö.Viherhipit käskenyt laittaa urea virtsaa löpön sekaan päästöjen takia mikä talvella sakkaa.
Parafiini se valkea aine mitä jää kylmällä kesälaatusesta dieselöljystä astian pohjaan aiheuttaa hyytymistä ja suodatin parafinoituu ajan kanssa.Nykypäivänä enää ei juurikaan ole niin kovia pakkasia että tarvitsisi pensalla tai lamppuöljyllä parantaa suodatettavuutta,nykyiset talvilaadun polttoaineet on parempia suodatettavuudelleen kuin ennen vanhaan.

Van Diesel...

Ei täällä jäyhässä Suomenmaassa diissulivehjettä ainakaan taloudellisesti ajateltuna kannata ostaa kuin taksisuhareiden ja reissumiehien. Järjettömyyksiin on mennyt diesel... eikäku siis käyttövoimavero, joka koskee myös sähköautoja. Jos valtiolla ei ole varaa antaa ihmisten ajella vähänkulutuksisilla autoilla ja laittaa oma pienenpieni panoksensa ilmansaastutukseen niin laitetaan sitten jenkkimeininki eli poltetaan(ajellaan) viimeisetkin öljyvarannot taivaantuuliin ilman sen kummempaa huolta huomisesta.
Ps. Toisaalta, autojen polttoaine ei tule ikinä loppumaan. Kyse on vain sen tuottamisen hinnasta, vanha (kuinka ollakkaan) sakemannikeksintö pitää siintä huolen. Muunmuassa Natsi-Saksa soti hyvin pitkälti synteettisten polttoaineiden avulla katkeraan loppuun asti.
Meillä pystytään valmistamaan polttoainetta turpeesta ja puusta.Nykypäivän dieseli monimutkainen ja kallis korjata paljon kun tulee kilometrejä mittariin.

Viitaten...

Jenkit hamstrasivatten sodan jälkeen Saksan "polttoaine insinöörit" itselleen...
Ettei vaan olisi jonkinlainen "ässä-hihassa" jenkkilässä odottamassa öljyn hinnan noustua tarpeeksi korkealle...

Bemari ei petä!

Ostin just Bemarin 5-sarjan GT:n, diesel. Ei ole pettänyt millään muotoa, on tosi mahtava peli. Mun eka diesel, ja tämän kokemuksen jälkeen tulee seuraavia. Vääntö on niin mahtavaa, etten tänään edes huomannut kun 5 köröttelijän letka tuli ohitettua. Tähän pätee sama kuin kaikkeen muuhun, ei kannata ostaa huonoa... (ja halpaa)...

NO HEH HEH !

Bemarin ostaja ainakin on mennyt halpaan! ja oikein viimeisen päälle onkin !

Late Lapista.
Ei sulla mitään ole, korkeintaan leikattu joku kuva yksiön seinälle. Ja ohittelet letkoja, seinien kautta, ainoastaan jossain need for speedissä.

Minulla oli vuoden 2003 Renault megane 1.5Dci

Ruiskutussysteemi (metalliraaka-aine vika ilmeisesti) ei kestänyt dieseliä, ja suuttimet meni tukkoon.
Koko ruiskutussysteemin uusiminen olisi maksanut 8.500 euroa. Meni onneksi takuuseen kovan neuvottelun jälkeen..
Virtalukko meni rikki, ja se taas maksoi mulle 1.000 euroa!!!

TARVAISELLAPAS ONKIN MERSU !

http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml

Siinäpäs hieman autonmallia, ei tarvinne sanoin kehua, Mersu kehuu kilometreillään itse itsensä ! VAI MITÄS ARVELETTE ?

Late Lapista. Maltilliset Mersuilijat Ry!
On miljoona kilometriä ajettuja Tojotoita,Audeja,Mazdoja,Volvoja,Wolkkareita ym mutta vain Mesemies kehuu huippusaavutuksella!

JUST JUST !

Kyllähän Toyotallakin kaahaa miljoonakilometriä, kun vaihtaa viidet peltit, ja pari moottoria !
Vieläkös ne Toyotan koneen kannet ovat lehtimuttereilla kiinnitetty? Nissan kyllä kestää, peltejä pitää tosin uusia niihinkin ! Vanhoista kalapurkeista rustatut lokasuojat kun ovat herkkiä ruostumaan!

Late Lapista. Maltilliset Mersuilijat Ry!
Parhaat Ranskalaiset myydään nakkikioskilla ei autokaupassa!
Jaha..Uus Megané testivoittaja kuitenkin jossain suomiautolehdes.
Hyvin toi ysiseiskakin pelittänyt,just tänään katsastin ja kerralla läpi.
Vaihdoin vain etulampun polttimon ja ajoin lämpimäksi päästömittaukseen ensin.Ei paras malli,mut autokaupasta..Tosi on.
 /   /  / ÄLKÄÄ OSTAKO DIESEL AUTOA

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta