Natriumglutamaatista luopuminen paransi Snellmanin tuotteiden kysyntää
23.2.2011 11:06 | Kommentit A A
Elina Lappalainen
HELSINGIN SANOMAT
Elintarvikeyhtiö Snellmanin liikevaihto kasvoi viime vuonna runsaalla kymmenellä prosentilla. Myös yhtiön tulos parani.
Yhtiön mukaan merkittävin tekijä oli aromivahvenne natriumglutamaatin käytön lopettaminen lihavalmisteissa, ja sitä koskeva markkinointikampanja. Tuoteuudistus paransi Snellmanin markkina-asemaa ja kasvatti myyntiä, kertoo toimitusjohtaja Martti Vähäkangas.
"Viime vuonna käynnistynyt keskustelu raaka-aineiden ja tuotteiden laadusta auttoi tuotteidemme menekkiä", hän sanoo.
Myös muut lihavalmistajat ovat vähentäneet merkittävästi natriumglutamaatin käyttöä.
Joo- joo, mutta paljon kakkaa silti vielä jäljelläkin!
Lihan "jalostus" hakoteillä
7
515
Vastaukset
- ers????
siitä ei aitoa makua millään saa .mitähän ne kakki e .-e--e sisältää??
- 59sid
tuoreesta lihasta saat itse maustettuna oikeata ruokaa.etkä tarvitse röpöstä maksaa.
- Puhdasta lihaa!
59sid kirjoitti:
tuoreesta lihasta saat itse maustettuna oikeata ruokaa.etkä tarvitse röpöstä maksaa.
Tosi mureaa 14.90 e/kg Naudan entrecote 11.90 e /kg, Possun niska 6 e/kg, jne. Tarvit vain terävän veitsen leikataksesi kulloinkin sopivan palasen tarpeisiisi. Marinadit voit unohtaa, eivät ne ole tarpeen, se on vain kauppiaiden tai jalostamoiden kikka myydä roippeet kalliimmalla.
- heneeeeeeeeeeeeee
lihamestarit on hienoja miehiä
- ...
Mnaah.
Snelman keksi oivan tavan tehdä tulosta. Lopetti joissain leikkeleissä liäsäainettein käytön, säästyy rahaa ja kauppa käy paremmin. Muka omaperäinen idea...
On joskus todella vaikeaa löytää puhdasta lihaa, lähinnä makkaroita. Kaikkeen tungettu jotain ihmeaineita ja lihaankin marinaadeja. Piru, kun ostaa rasian kananjalkoja, ne täytyy ensitöikseen pestä >:/
Mä otan mieluusti, jos löytyy, raakaa lhaa tai kalaa. Ei se kovin tuoretta ole kaupassa enää, mutta parempaa kuin ihme kemikaaleilla säilötty.
Nykäsin muuten viikonlopulla kilon verran riimihirveä, sitä ei saa kaupasta rahallakaan :DDD
=DW= - itsetehty
parhaiten tehty
http://www.keittotaito.com/lihan_paistaminen_uunissa.html
ilman e-lisäaineita ja glutamaattia - mandie.
menkää lukemaan ruoka osiosta ,sillä on liha palsta .Aivan rehellistä liha neuvontaa ,Sekä mihin tarkoitukseen mikä sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760