Edelleenkin kokeilen onko tältä palstalta mahdollista löytää seuraa muuhunkin kuin kirjoitteluun. Olen täällä aiemminkin ilmoitellut ja itsekin joskus vastaillut. Useimmilla kanssani kirjoittaneilla ”yksinäisillä” on ollut lähes normaali sosiaalinen elämä, joten heillä ei ollut tarvetta uusille tuttaville tai seuraa on löytynyt kirjoittelun aikana reaalielämässä. Parhaimmat nettituttavuuteni olen löytänyt tältä palstalta, joten kai vastaavanlaisia tuttavuuksia on mahdollista löytää tälläkin kertaa. Luultavasti tulen tänne kirjoittamaan kunnes saavutan jollain ilmoituksellani tuloksia, vaikka se kestäisi vuosia. Ainakin tällä hetkellä vuodet tuntuvat kuluvan nopeasti samanlaisessa elämäntilanteessa.
Nyt yli kolmikymppisenä olen alkanut miettimään, että pakko kai olisi saada jotain kohennusta sosiaaliseen elämäänsä ennen kuin on myöhäistä. Vai onkohan jo? Nykytilanteessani itselläni ei ole aikanaan edes läheisiä sukulaisia elossa. Siinä tilanteessa olen mahdollisesti vasta vuosien kuluttua. Toivottavasti en siihen tilanteeseen ajaudu. Tällä hetkellä itselläni ei ole ystäviä eikä seurustelukokemuksia ole ollut. Kumpaankin asiaan on todella vaikeaa sada muutosta tässä iässä.
Ujouteni takia uusiin ihmisin tutustuminen on todella hankalaa. Varsinkin kun tällä 02-alueella ei normaalisti olla tekemisissä tuntemattomien ihmisten kanssa. Normaalissa arjessani en siis todennäköisesti koskaan seuraa löydä. Tälläkin palstalla usein neuvottu harrastusten aloittaminen ei siis toimine omalla kohdallani. Harrastuksissakin taitaa useimmiten vain tutustua perheellisiin ihmisiin, kuten useimmilla pienillä työpaikoillakin. Sitä en kiellä, että jostain sosiaalisemmasta harrastuksesta voisi olla jotain hyötyä itselleni. Kuitenkin harrastuksissa on yleensä se harrastus tärkeämpää kuin ihmisiin tutustuminen.
Olen terve ja työelämässä, joten monessa mielessä asiani ovat paremmin kuin useilla tämän palstan ihmisillä. Ystävien puuttuminen on ongelma, mutta toisaalta en edes kaipaa vilkasta sosiaalista elämää. En kaipaa elämääni ihmisiä joita tapaisin esimerkiksi vain jonkun harrastuksen parissa vaan ennemminkin yhtä läheisempää tuttavuutta.
Merkittävä syy tilanteeseeni ujouteni lisäksi on raittiuteni. Jos juominen on osa normaalia elämää, niin seuran löytäminen on helpompaa, mutta entä jos ei halua elää kuten valtaväestö? Näin vanhana on turha enää aloittaa alkoholin käyttöä ainakaan yksinään. Varmaankin sosiaaliset tilanteet olisivat helpompia jos niissä ei joutuisi aina olemaan yksin tuntemattomien seurassa. Pienellä paikkakunnalla tilanne on vielä hankalampi kun toiset tunnetaan aika hyvin ja vakiintuneihin piireihin on hankala päästä... Alkoholilla tuntuu olevan nykyisin liiankin suuri merkitys tuttavuuksissa, kun ihmisiin ei oikein missään voi tutustua. Aiemminhan raittiudella ei ollut yhtä suurta merkitystä kun raittiita naisia oli paljonkin, mutta nykyisin nuoremmissa ikäluokissa miehissä taitaa olla huomattavasti enemmän raittiita. Varsinkin jos ei oteta huomioon että perheellisissä naisissa on osittain lasten takia paljon vähän alkoholia käyttäviä. Netissä yllättävän harva raitis nainen tuntuu etsivän seuraa, vaikka netti kai parhaimpia vaihtoehtoja olisi vähemmän sosiaalisille ihmisille. Ei vähäisessä alkoholinkäytössä mielestäni mitään pahaa ole, mutta keskiverto suomalaisten juomatavat ovat mulle jo liikaa. Parisuhteissa alkoholi aiheuttaa ongelmia. Itse en halua olla suhteessa jossa kohtuukäyttäjästä tulee alkoholisti.
Yksinäisyyden kierteestä tuntuu olevan aika mahdotonta päästä, varsinkin miesten. Naisena ainakin saisi aivan toisella tavalla vastauksia ilmoituksiinsa, joista jotkut johtaisivat varmasti tapaamisiin. Miehen on hankala edes päästä juttelemaan kenenkään kanssa kasvotusten, mutta naiselle yleensä tarjoutuu tilaisuuksia muuhunkin kuin kertaluonteiseen tapaamiseen. Eri asia tietenkin on kannattaako naisen hyödyntää tarjoutuvia mahdollisuuksia...
Jotenkin nettideittailun kokeileminen ihan tosissaan tuntuu toivottomalta, kun en 33-vuotiaana ole koskaan seurustellut. Ongelmaksi muodostuisi etten ensitapaamisella kykene antamaan tarpeeksi hyvää ensivaikutelmaa. Vastausten toivominen omiin ilmoituksiin on toiminut tähän asti huonosti. Vähäinen ihmissuhde kokemushan käytännössä tekee miehelle lähes kaikenlaiset tuttavuudet mahdottomiksi, kun kokemusta ja itsevarmuutta puuttuu. Varmaankin tilanteeni helpottuisi huomattavasti jos saisin ”harjoitella” sosiaalisia tilanteita jonkun kanssa. Treffipalstoilta sellaista naista taitaa olla turha etsiä, mutta tällä palstalta sellainen kai voisi löytyä?
Yksinäinen 02-alueella
49
767
Vastaukset
Varmaankin tuota ”harjoittelua” ajatellen olisi parasta että vastapuoli tietäisi tilanteestani etukäteen. Vaikeatahan yksinäisyyttä olisi salata jos vähänkin paremmin onnistuisi toiseen tutustumaan. Vielä kun olen rehellinen luonteeltani. Oikeastaan ihmettelen kuinka paljon ihmissuhteet perustuvat valheisiin tai vähintäänkin olennaisten asioiden kertomatta jättämiseen. Normaalit ihmiset eivät kai asiaan kiinnitä huomiota, mutta sivustaseuraajana miettii ehkä asioita eri tavalla. Kerran menetettyä luottamustahan ei kovin helposti pitäisi saada takaisin...
Mahtaisikohan täältä löytyä jossain määrin samankaltaista naista vaikka pelkkään ajatusten vaihtoon? Reaalielämässä mahdollisuus löytää sellaista on olematon. Varmaankin monilla tämän palstan lukijoista on sama ulkopuolisuuden tunne. Vielä kun tietää ettei itsessä luultavasti ole muuta vikaa kuin hiljainen luonne ja alkoholin käyttämättömyys. Vähintään kirjoitteluseuraa luulisi tältä palstalta löytyvän, mutta en kyllä enää toivoisi tuttavuuden jäävän pelkkään kirjoitteluun kuten tällä palstalla usein käy. Haluaisin tietää onko jossain määriin samantyyppisiin naiseen mahdollista tutustua. Jollain tasolla kai sitä itselleen joskus parisuhdettakin toivoisi, vaikka pienet mahdollisuudet sellaiseen taitaa olla.
Kirjoittaa saa osoitteeseen: [email protected]Tätäkin keskusteluani aion nostaa jatkossa ensimmäiselle sivulle, kun se parantaa pieniä seuran löytymismahdollisuuksia sentään vähän. Jotenkin sitä aina keväällä toivoo viimeistään kesäksi löytävänsä seuraa, mutta aina sitä kuitenkin huomaa olevansa yksin kesätapahtumissa.
vanhapoika77 kirjoitti:
Tätäkin keskusteluani aion nostaa jatkossa ensimmäiselle sivulle, kun se parantaa pieniä seuran löytymismahdollisuuksia sentään vähän. Jotenkin sitä aina keväällä toivoo viimeistään kesäksi löytävänsä seuraa, mutta aina sitä kuitenkin huomaa olevansa yksin kesätapahtumissa.
Taas nostan tämän ensimmäiselle sivulle...
vanhapoika77 kirjoitti:
Taas nostan tämän ensimmäiselle sivulle...
Näköjään tämä tippui viidessä päivässä toiselle sivulle. Suomalaisten yhteydenottoja ajatellen nostan tätä taas. Kai tätä palstaa seuraavat muutkin kuin venäläiset ja afrikkalaiset rahankerjääjät? Tämän ilmoitukseni ansiosta aloin saamaan heiltä entistä enemmän viestejä.
vanhapoika77 kirjoitti:
Näköjään tämä tippui viidessä päivässä toiselle sivulle. Suomalaisten yhteydenottoja ajatellen nostan tätä taas. Kai tätä palstaa seuraavat muutkin kuin venäläiset ja afrikkalaiset rahankerjääjät? Tämän ilmoitukseni ansiosta aloin saamaan heiltä entistä enemmän viestejä.
Viisi päivää on taas kulunut... Tätähän saa olla jatkuvasti nostamassa jos toivoo jonkinlaista tulosta muutaman kuukauden kuluessa.
- Ihmettelen vaan
vanhapoika77 kirjoitti:
Viisi päivää on taas kulunut... Tätähän saa olla jatkuvasti nostamassa jos toivoo jonkinlaista tulosta muutaman kuukauden kuluessa.
Jotenkin toivotonta toi sun toimintas... Tuskin saat mitään yhteydenottoja nostamalla jotain ikivanhaa viestiketjua aika ajoin ylös. Mikset halua miehistä kavereita? Onko sulla todella varaa olla noin ronkeli? Eikö miespuolisten kavereiden kanssa vois mennä eri paikkoihin, joissa pääsis tutustumaan myös naisiin? Ja sähän sait jo yhden naisen yhteystiedot tässä ketjussa. Eikö sekään kelvannut?
Ihmettelen vaan kirjoitti:
Jotenkin toivotonta toi sun toimintas... Tuskin saat mitään yhteydenottoja nostamalla jotain ikivanhaa viestiketjua aika ajoin ylös. Mikset halua miehistä kavereita? Onko sulla todella varaa olla noin ronkeli? Eikö miespuolisten kavereiden kanssa vois mennä eri paikkoihin, joissa pääsis tutustumaan myös naisiin? Ja sähän sait jo yhden naisen yhteystiedot tässä ketjussa. Eikö sekään kelvannut?
Toivottomalta tämä voi vaikuttaa, mutta kai tätä voi sinnikkyydeksikin sanoa. Eihän tämä viestiketju suinkaan ikivanha ole. Viimeksi nostin viestiketjuani säännöllisesti useamman kuukauden ennen kuin sain yhtään yhteydenottoa. Tällä kertaa menestys on ollut parempaa kun tuo yh-äiti on tuohon osoitteensa laittanut. Sinänsä tuo on ikävä tapa kun saattaa karkottaa mahdollisia muita yhteydenottajia kun olen näennäisesti jotain löytynyt. Vielä kun joku aina kyselee viestiketjussa noista tuttavuuksista enkä haluaisi kertoa kenen kanssa milloinkin kirjoittelen millä menestyksellä. Joskus joku on laittanut osoitteensa tuohon muttei ole mun viestiini vastannut. Muutaman viestin olen vaihtanut tähän ketjuun osoitteensa laittaneen kanssa, mutta ronkeli kun olen niin toivon ”parempaa” vastaajaa. En ole etsimässä elämääni lasta, lapsen isää, isovanhempia, kummeja ym. No, käytännössä alkuvaiheessa joutuisin tekemisiin vain lapsen kanssa, mutta en ole täällä etsimässä perhettä, kaveriporukkaa tai miestä. Jossain isommassa porukassa en saisi edes suunvuoroa.
Mahtaisikohan kukaan mies edes vastata tällaiseen ilmoitukseen? Yleisesti kai harva mies vastaa miehille. Merkittävin syy tuohon sukupuoli toiveeseen on pieni mahdollisuus muustakin kun kaveruudesta. Ihan hyvin voisin yksinkin mennä eri paikkoihin enkä siihen mieskavereita tarvitse. Asuinpaikkakin tässä vaikuttaa. Suuremmissa kaupungeissa on mahdollista löytää seuraa kotipaikkakunnaltaan, jolloin ehkä on helpompi harkita mieskavereitakin. Varmaankin itseäni nuoremmat etsivät miesseuraakin useammin netistä esimerkiksi opiskelupaikkakunnalle muuttaessaan. Pelkkiä kavereita kai kuitenkin olisi paras löytää ihan reaalielämässä.- Ihmettelen vaan
vanhapoika77 kirjoitti:
Toivottomalta tämä voi vaikuttaa, mutta kai tätä voi sinnikkyydeksikin sanoa. Eihän tämä viestiketju suinkaan ikivanha ole. Viimeksi nostin viestiketjuani säännöllisesti useamman kuukauden ennen kuin sain yhtään yhteydenottoa. Tällä kertaa menestys on ollut parempaa kun tuo yh-äiti on tuohon osoitteensa laittanut. Sinänsä tuo on ikävä tapa kun saattaa karkottaa mahdollisia muita yhteydenottajia kun olen näennäisesti jotain löytynyt. Vielä kun joku aina kyselee viestiketjussa noista tuttavuuksista enkä haluaisi kertoa kenen kanssa milloinkin kirjoittelen millä menestyksellä. Joskus joku on laittanut osoitteensa tuohon muttei ole mun viestiini vastannut. Muutaman viestin olen vaihtanut tähän ketjuun osoitteensa laittaneen kanssa, mutta ronkeli kun olen niin toivon ”parempaa” vastaajaa. En ole etsimässä elämääni lasta, lapsen isää, isovanhempia, kummeja ym. No, käytännössä alkuvaiheessa joutuisin tekemisiin vain lapsen kanssa, mutta en ole täällä etsimässä perhettä, kaveriporukkaa tai miestä. Jossain isommassa porukassa en saisi edes suunvuoroa.
Mahtaisikohan kukaan mies edes vastata tällaiseen ilmoitukseen? Yleisesti kai harva mies vastaa miehille. Merkittävin syy tuohon sukupuoli toiveeseen on pieni mahdollisuus muustakin kun kaveruudesta. Ihan hyvin voisin yksinkin mennä eri paikkoihin enkä siihen mieskavereita tarvitse. Asuinpaikkakin tässä vaikuttaa. Suuremmissa kaupungeissa on mahdollista löytää seuraa kotipaikkakunnaltaan, jolloin ehkä on helpompi harkita mieskavereitakin. Varmaankin itseäni nuoremmat etsivät miesseuraakin useammin netistä esimerkiksi opiskelupaikkakunnalle muuttaessaan. Pelkkiä kavereita kai kuitenkin olisi paras löytää ihan reaalielämässä.Miksi et etsi sitä naista joltakin treffipalstalta? Siis kun nyt kerran suoraan myönnät toivovasi, että siitä ystävyydestä syntyisi muutakin, niin silloinhan etsit PARISUHDETTA etkä ystävyyssuhdetta. Tuo on huono lähtökohta ystävyydelle, jos elätteleekin toivoa siitä, että suhde muuttuisi parisuhteeksi. Ei sellainen ystävyys voi toimia, jossa toinen koko ajan haaveilee jostain enemmästä. Etenkään jos toinen ei ole muusta kiinnostunut kuin kaveruudesta.
Sinnikkyys on hyvä ominaisuus, mutta järkeäkin kannattaa käyttää, niin ei turhaudu. Laita nyt hyvä mies ilmoa vetämään Suomi24:ään, Deittinettiin ja muihin palveluihin, mitä vain ikinä keksit. Entä toimiiko Eurosinkut kotipaikkasi lähellä? Vilkaise nyt heidänkin sivujaan: http://eurosinkut.net/.
Eikä myöskään kannattaisi olla liian ronkeli, realismia peliin: Kun olet itse kokematon 3-kymppinen hissukka, tuskin löydät/saat 2-kymppistä lapsetonta naista. Monet ikäisesi vapaat naiset ovat jo toisella kierroksella, ja se tarkoittaa sitä, että heillä on myös lapsia. Tämä on vain hyväksyttävä.
Tietenkin voit jatkaa samaan malliin eli toivoa, että joku kiva lapseton 2-kymppinen nainen haluaa vastata tähän vanhaan ketjuusi ja ryhtyä "ystäväksesi", mutta usko kokeneempaa: näin et saavuta yhtään mitään. Ihmettelen vaan kirjoitti:
Miksi et etsi sitä naista joltakin treffipalstalta? Siis kun nyt kerran suoraan myönnät toivovasi, että siitä ystävyydestä syntyisi muutakin, niin silloinhan etsit PARISUHDETTA etkä ystävyyssuhdetta. Tuo on huono lähtökohta ystävyydelle, jos elätteleekin toivoa siitä, että suhde muuttuisi parisuhteeksi. Ei sellainen ystävyys voi toimia, jossa toinen koko ajan haaveilee jostain enemmästä. Etenkään jos toinen ei ole muusta kiinnostunut kuin kaveruudesta.
Sinnikkyys on hyvä ominaisuus, mutta järkeäkin kannattaa käyttää, niin ei turhaudu. Laita nyt hyvä mies ilmoa vetämään Suomi24:ään, Deittinettiin ja muihin palveluihin, mitä vain ikinä keksit. Entä toimiiko Eurosinkut kotipaikkasi lähellä? Vilkaise nyt heidänkin sivujaan: http://eurosinkut.net/.
Eikä myöskään kannattaisi olla liian ronkeli, realismia peliin: Kun olet itse kokematon 3-kymppinen hissukka, tuskin löydät/saat 2-kymppistä lapsetonta naista. Monet ikäisesi vapaat naiset ovat jo toisella kierroksella, ja se tarkoittaa sitä, että heillä on myös lapsia. Tämä on vain hyväksyttävä.
Tietenkin voit jatkaa samaan malliin eli toivoa, että joku kiva lapseton 2-kymppinen nainen haluaa vastata tähän vanhaan ketjuusi ja ryhtyä "ystäväksesi", mutta usko kokeneempaa: näin et saavuta yhtään mitään.Ei kai toisesta voi heti tietää haluaako toisen kanssa seurustella? Joillakin tunteiden varassa eläville ihmisillä sellaista tapahtuu, mutta varsinkin ilman aiempaa kokemusta en halua suhdetta kovin nopeasti. Eli ystävyydestä olisi hyvä aloittaa. Siihen on varmaankin paremmat mahdollisuudet. Ihmisenä en kai ole mitenkään mahdoton tapaus kunnollisen tutustumisen jälkeen, mutta miehenä en kovin monia kiinnosta. Kahden sinkun ystävystyminen on aika hankalaa vanhempana. Pitkäaikaiset ystävyydet säilyvät, mutta jos toinen osapuoli löytää seurustelukumppanin, niin ainakin nettituttavuudet loppuvat kovin nopeasti. Itsekin aion lopettaa yksinäisyyspalstalla kirjoittelun seuraa löydettyäni. Yksinäinen kun olen niin seura kyllä kiinnostaisi pelkkänä kaverinakin vaikkei nainen olisi omasta mielestäni sopiva kumppaniehdokas.
Ensisynnyttäjien keski-ikä on yli 28 vuotta, joten kyllä kolmekymppisiä lapsettomia naisia on paljon. Aika moni haluaa viettää nuoruutensa lapsettomina. Kai naisissakin on sentään runsaasti sellaisia jotka harkitsevat lastenhankintaa ja avioliittoa vasta siinä vaiheessa kun tietää haluavansa elää suhteessa loppuelämänsä.
On mulla tosiaankin treffisivuillakin ilmoituksia, mutta niissä menestys on vielä huonompaa kuin tällä palstalla. Täällä on varmaankin myös suurempi todennäköisyys löytää keskivertosuomalaista raittiimpi nainen. Tai jopa aito vanhapiika. Vai edellyttävätkö kaikki vastaavassa tilanteessa olevat naiset mieheltä kokemusta? Itse olen tavallaan ihailut pariskuntia, joilla on elämässään ollut vain yksi parisuhde. Itsekin sellaisen haluaisin ja toivoisin mahdollisen kumppanini ymmärtävän kyseisen asian merkityksen itselleni. Jotenkin ihmettelen kuinka suurin osa tämänkin palstan lukijoista taitaa leimata yhdestä ainoasta kunnollisesta parisuhteesta haaveilevan parisuhdekyvyttömäksi. Onhan tilanteessani omat hyvät puolensakin, kun ei ole entisten suhteiden mahdollisia ongelmia ja kavereiden puutteen takia olisi kumppanille aikaa. Toisaalta varmaankin aika harva nainen taitaa haluta lapsensa isäpuoleksi kokemattoman hissukan.
Turku sijaitsee 02-alueella, mutta jotkut Eurosinkkujen illanistujaiset eivät omalla kohdallani toimi kaikkein parhaiten, koska sosiaaliset tilanteet ovat sitä hankalimpia mitä suurempi porukka on. Itselleni on enemmän merkitystä läheisillä ihmisillä kuin kaveriporukoilla. Toivoton tilanne kotona viihtyvällä miehellä taitaa olla...vanhapoika77 kirjoitti:
Ei kai toisesta voi heti tietää haluaako toisen kanssa seurustella? Joillakin tunteiden varassa eläville ihmisillä sellaista tapahtuu, mutta varsinkin ilman aiempaa kokemusta en halua suhdetta kovin nopeasti. Eli ystävyydestä olisi hyvä aloittaa. Siihen on varmaankin paremmat mahdollisuudet. Ihmisenä en kai ole mitenkään mahdoton tapaus kunnollisen tutustumisen jälkeen, mutta miehenä en kovin monia kiinnosta. Kahden sinkun ystävystyminen on aika hankalaa vanhempana. Pitkäaikaiset ystävyydet säilyvät, mutta jos toinen osapuoli löytää seurustelukumppanin, niin ainakin nettituttavuudet loppuvat kovin nopeasti. Itsekin aion lopettaa yksinäisyyspalstalla kirjoittelun seuraa löydettyäni. Yksinäinen kun olen niin seura kyllä kiinnostaisi pelkkänä kaverinakin vaikkei nainen olisi omasta mielestäni sopiva kumppaniehdokas.
Ensisynnyttäjien keski-ikä on yli 28 vuotta, joten kyllä kolmekymppisiä lapsettomia naisia on paljon. Aika moni haluaa viettää nuoruutensa lapsettomina. Kai naisissakin on sentään runsaasti sellaisia jotka harkitsevat lastenhankintaa ja avioliittoa vasta siinä vaiheessa kun tietää haluavansa elää suhteessa loppuelämänsä.
On mulla tosiaankin treffisivuillakin ilmoituksia, mutta niissä menestys on vielä huonompaa kuin tällä palstalla. Täällä on varmaankin myös suurempi todennäköisyys löytää keskivertosuomalaista raittiimpi nainen. Tai jopa aito vanhapiika. Vai edellyttävätkö kaikki vastaavassa tilanteessa olevat naiset mieheltä kokemusta? Itse olen tavallaan ihailut pariskuntia, joilla on elämässään ollut vain yksi parisuhde. Itsekin sellaisen haluaisin ja toivoisin mahdollisen kumppanini ymmärtävän kyseisen asian merkityksen itselleni. Jotenkin ihmettelen kuinka suurin osa tämänkin palstan lukijoista taitaa leimata yhdestä ainoasta kunnollisesta parisuhteesta haaveilevan parisuhdekyvyttömäksi. Onhan tilanteessani omat hyvät puolensakin, kun ei ole entisten suhteiden mahdollisia ongelmia ja kavereiden puutteen takia olisi kumppanille aikaa. Toisaalta varmaankin aika harva nainen taitaa haluta lapsensa isäpuoleksi kokemattoman hissukan.
Turku sijaitsee 02-alueella, mutta jotkut Eurosinkkujen illanistujaiset eivät omalla kohdallani toimi kaikkein parhaiten, koska sosiaaliset tilanteet ovat sitä hankalimpia mitä suurempi porukka on. Itselleni on enemmän merkitystä läheisillä ihmisillä kuin kaveriporukoilla. Toivoton tilanne kotona viihtyvällä miehellä taitaa olla...Näköjään suomalaisten ensisynnyttäjien keski-ikä oli vuonna 2009 30,1 vuotta.
vanhapoika77 kirjoitti:
Tätäkin keskusteluani aion nostaa jatkossa ensimmäiselle sivulle, kun se parantaa pieniä seuran löytymismahdollisuuksia sentään vähän. Jotenkin sitä aina keväällä toivoo viimeistään kesäksi löytävänsä seuraa, mutta aina sitä kuitenkin huomaa olevansa yksin kesätapahtumissa.
Taitaa olla edessä samanlainen kesä kuin aiemmatkin, kun seuraa ei tunnu löytyvän...
vanhapoika77 kirjoitti:
Taitaa olla edessä samanlainen kesä kuin aiemmatkin, kun seuraa ei tunnu löytyvän...
Taas aika nostaa tämä ensimmäiselle sivulle, jotta joku saattaisi tätä viestiketjua lukea...
- yksi vinkki
Etkö vois tutustua Darkfeariin? Siinä olis toinen yksinäinen 3-kymppinen mies, joka myös kaipaa uusia kavereita. Voisitte yhdessä matkustella ja käydä kesällä festareilla yms. Darkfear tosin asuu Helsingissä, mut ei kai se haittais. Laita sille vestiä, sillä on profiili täällä. Kuka tietää, vaikka tutustuisitte sit kiinnostaviin naisiin kesätapahtumia yhdessä kolutessanne!
En oikeastaan kaipaa miesseuraa. Jonkun miehen takia en viitsi lähteä ainakaan kovin kauaksi. Eri asia ehkä olisi jos johonkin mieheen tutustuisi lähistöllä. En edes naisen takia kovin helposti pääkaupunkiseudulle lähtisi, kun näköjään Tampereella näyttäisi olevan lähempänä yksinäisiä. Tosin luulisi yksinäisiä olevan Lounais-Suomessakin, vaikka vähän alkaa vaikuttamaan ettei täällä sellaisia ole. Tai ainakin harva etsii seuraa netistä. Mitä pitempi välimatka on sitä hankalampaa tutustuminen on... Itseäni kiinnostaviin naisin tutustuminen taitaa olla käytännössä mahdotonta jossain kesätapahtumissa. Sen verran vähän olen missään liikkunut että kiinnostusta kyllä tapahtumiinkin olisi, mutta ulkopuolisuuden tunne niissä yksinään vaivaa. Sen verran hyvin viihdyn kotona etten tulevaisuudessakaan todennäköisesti haluaisi jatkuvasti matkailla ja tapahtumia kierrellä. Eli ennemmin haluaisin tutustua tapahtumissa viihtymättömään. Vielä kun festareilla kävijöillä alkoholin käyttö on yleensä aika merkittävässä asemassa...
- 2311
Ketjun aloittaja vaikuttaa hyvin järkevältä ja kirjoitustaitoiselta mieheltä, kun vain olisi saman tyyppinen nainen kuin olet itsekkin varmaan syntyisi hyvä kumppanuus. Kaikki ujot eivät taida lukea näitä palstoja netissä. Uskon olevan vielä naisia jotka suhtautuvat alkoholiin kuten sinäkin.
Mitä teet työksesi..jos joku kiinnostunut vaikka haluaisi tietää siitäkin jotain?
Pidätkö eläimistä, kissasta, koirasta?Varmaankin naisetkin näitä palstoja lukevat, mutta harva vastaa tämän tyyppiseen ilmoitukseen. Eiväthän naiset kovin innokkaasti treffipalstoillakaan vastaille. Tosin siellä ei ole välttämättä tarvetta jos saa omaan ilmoitukseensa vastauksia. Varmasti on aika paljonkin alkoholiin kaltaisestini suhtautuvia naisia, mutta raittiilla naisilla on paljon paremmat mahdollisuudet normaaliin sosiaaliseen elämään, joten siksi heitä on varmaankin vähänlaisesti netissä. Reaalielämässä heitä on vielä vaikeampaa löytää...
En taida kertoa tarkemmin minkälaista työtä teen. Lukion 10-vuotis luokkakokouksessa eräs totesi mulle ettei kyllä olisi arvannut musta yrittäjää tulevan. Maatilalla kasvaneelle yrittäjyys kuitenkin oli aika luonteva vaihtoehto. Kyllä pidän eläimistä. Ehkä yksinäisyyden takia nykyisin jopa enemmän kuin nuorempana, vaikka lapsena/nuorena olinkin enemmän eläinten kanssa tekemisissä jopa tuotantoeläinten.
- tipuli84
Hei. Olen 26v pienen pojan yh-äiti ja myöskin 02-alueelta.
Yksinäisyyttä podetaan myöskin täällä, joten jos haluat jutella ym niin otappa yhteyttä.
[email protected] - Voi ei....
ei taas...
- vanhapoika66
Mitäpä sitä enää syitä miettimään. Yksin olen ja yksin jään. Turha yrittääkään mitään. Joka ikinen kerta olen joutunut pettymään.
Ainoa mitä voi tehdä, on tehdä yksinäisestä elämästä merkityksellinen. Korvikkeitahan ne ovat, mutta sekin parempi kuin ei mitään. - Ihmettelen vaan
Miksi valitat yksinäisyyttäsi, kun et sitten kuitenkaan ole tyytyväinen yhteydenottoihin, joita saat? Esim. tässä ketjussa. Sulla on ihan hirveän kaavoihin kangistuneet ajattelu- ja toimintatavat. Ajattelet näin: "Jos en tältä palstalta löydä lapsetonta naista, niin se on sitten siinä. Sitten olen loppuelämäni yksin." Vaikuttaa siltä, ettet tajua ihmissuhteiden syntymisestä mitään. Jos et löydä juuri sellaista seuraa kuin haluat ja juuri sellaisella tavalla kuin haluat, olet mieluummin yksin. Itket, kun et saa kamelia neulansilmän läpi.
Jos oikeasti haluat löytää joskus sen naisen, sun pitää olla avoimempi uusille tuttavuuksille ylipäätään, nähdä enemmän vaivaa ja rikkoa arjen rutiinejasi. Ajattelet niin hemmetin kapeakatseisesti: et voi esimerkiksi tutustua toisiin sinkkumiehiin etkä välitä myöskään tutustua naisiin, joilla on lapsia. Et tajua, että em. ihmisistä saisit uusia kavereita, joiden kanssa voisit tehdä asioita ja joiden kanssa ja kautta voisit tutustua taas uusiin ihmisiin. Saisit uusia näkökulmia elämääsi. Etkö voisi vähäksi aikaa unohtaa sen potentiaalisen naisystävän etsimisen ja tutustua ihmisiin ihan ilman mitään rajoituksia?
On rasittavaa ja ärsyttävää kuunnella terveiden ihmisten valitusta siitä, kun he eivät osaa tehdä elämällään mitään. Sä olet 3-kymppinen vapaa mies. Kun kerran käyt töissä, sulla ei varmaan ole mitään erityisiä taloushuoliakaan. Otapa kuule ja lähde vaikka reppureissaamaan Aasiaan kuukaudeksi! Tai Etelä-Amerikkaan. Kuka tietää, millaisia ihmisiä kohtaisit matkallasi. Miksi sä nyhjäät ja valitat tällä palstalla, kun voisit elämässäsi tehdä kaikkea mielenkiintosta? Harrastaisit, matkustaisit. Ne ihmiset tulevat elämääsi matkan varrella, jos itse olet valmis avoimin mielin tutustumaan heihin.Ei mun mielestä ole kapeakatseista ajatella että kaverimiehiä tai naisia haluaisi lähistöltä. Netistä on vaikeaa löytää seuraa läheltä. Jos nyt vaikka saisin ystäviä jostain Porin seudulta, mutta myöhemmin kumppanin vaikka Turun suunnalta, niin siinä sitten ne kaveruus suhteet hiipuisivat. Luultavasti on aika vaikeaa muodostaa kestäviä ihmissuhteita kaukana asuvan kanssa, kun elämäntilanteiden muutosten takia yhteydenpito katkeaa helposti. Paljon paremmin tuttavuus kestäisi jos asuttaisiin samalla paikkakunnalla ja oltaisiin säännöllisesti tekemisissä esimerkiksi töiden tai harrastusten takia.
Vaikeita ihmissuhteiden muodostaminen on. Pitäisi ensin hankkia tuttavuuksia, jotka huonoimmassa tapauksessa vain yrittävät hyötyä tuttavuudesta ja samalla toivoa, että joskus kohtaa ihmisiä joiden seurassa oikeasti viihtyy ja parhaimmassa tapauksessa kumppanin. Sen jälkeen voisi hylätä ne huonommat tuttavansa. Helpoin ratkaisu yksinäisyyden ratkaisemiseen teoriassa olisi kumppanin löytäminen, kun silloin tutustuisi kumppanin kautta ihmisiin joihin muodostuisi kestävä tuttavuus. Ainakin kumppanin lähisukulaisiin.
Ei se nyt pelkästään itsestäni ole kiinni voinko hyväksyä/hylätä täällä tai muualla netissä saamani tuttavuusmahdollisuudet. Vastapuolihan voi nopeasti kyllästyä muhun ja kirjoittelu loppuu lyhyeen. Tai ensi tapaaminen voi jäädä viimeiseksi vaikka itse haluaisin vielä jatkaa tuttavuutta. Yksinäisyyspalstalla varsinkin saa usein yhteydenottoja ihmisiltä jotka eivät halua tai uskalla tavata.. Omat vaikeutensa välimatkakin usein luo...
Yksinäisyyspalsta taitaa olla aika huono paikka ihmisiin tutustumisen kannalta. Joku yh-äiti saattaa olla vain lastensa kanssa, jolloin hänen kauttaan ei uusiin ihmisiin tutustuisi. Tai sitten hänellä olisi vain lapsellisia ystäviä. Lähinnä tällä palstalla kokeilen onko olemassa naista jolle ei ole tärkeää omata suurta määrää kavereita vaan ennemmin muutaman läheisen ihmisen. Aika harvalla yksinäisyyspalstalaisella taitaa olla ystäviä joihin hänen kauttaan voisi tutustua...
Ihmisiin tutustuminen ulkomailla ei ole mun tapauksessani järkevä vaihtoehto. Jos on ollut vähänlaisesti vieraiden ihmisten kanssa Suomessa niin englannin käyttö tekisi sosiaalisista tilanteista vielä vaikeampia. Enkä tosiaankaan kaipaa lukuisia lyhytaikaisia tuttavuuksia vaan kestävämpiä ihmissuhteita.
Aivan yhtä hyvin kaavoihin kangistuneeksi ajatteluksi voidaan mieltää jotkut tällä palstalla saamani kommentit .Monet ehdotukset toimivat useimpien ihmisten kohdalla, mutta ei välttämättä kohdallani. Alkoholin käytön aloittamalla ehkä saisin seuraa, mutta en haluamani kaltaista. Samoin ilman toisen tilannetta tarkemmin tietämättä ei voi tietää toisen mahdollisuuksia/kiinnostusta kuukauden Aasian reppureissuun. Itse en esimerkiksi nauti hellesäistä, joten se jo rajoittaa matkailua. Työ tai jokin muu asia voi joillakin ihmisillä rajoittaa tekemisiä... Varmaankin matkaseuran puutteen takia en ole koskaan matkailusta innostunut. Useimmat kai matkailuun tutustuvat jo lapsuudessaan ja siitä silloin innostuvat tai aikuisena muiden ihmisten takia. Itse en ole oikeastaan koskaan nähnyt millaista lomanvietto on ja siksi ei viime vuosina ole tullut mieleen kokeilla millaista olisi viettää piempää lomaa. Tietenkin mullakin oli kesäloma koulu- ja opiskeluaikana.
Harrastusten lisääminen toki toisi sisältöä elämään, mutta mieluummin keskittyisin vähemmän sosiaalisiin harrastuksiin joista itse nauttisin kuin olisin väkisin ihmisten joukossa seuraa saadakseni. Pienellä paikkakunnalla asuminen myös harrastusmahdollisuuksia vähentää. Tai ainakin mahdollisuuksia löytää niistä seuraa.- Ihmettelen vaan
vanhapoika77 kirjoitti:
Ei mun mielestä ole kapeakatseista ajatella että kaverimiehiä tai naisia haluaisi lähistöltä. Netistä on vaikeaa löytää seuraa läheltä. Jos nyt vaikka saisin ystäviä jostain Porin seudulta, mutta myöhemmin kumppanin vaikka Turun suunnalta, niin siinä sitten ne kaveruus suhteet hiipuisivat. Luultavasti on aika vaikeaa muodostaa kestäviä ihmissuhteita kaukana asuvan kanssa, kun elämäntilanteiden muutosten takia yhteydenpito katkeaa helposti. Paljon paremmin tuttavuus kestäisi jos asuttaisiin samalla paikkakunnalla ja oltaisiin säännöllisesti tekemisissä esimerkiksi töiden tai harrastusten takia.
Vaikeita ihmissuhteiden muodostaminen on. Pitäisi ensin hankkia tuttavuuksia, jotka huonoimmassa tapauksessa vain yrittävät hyötyä tuttavuudesta ja samalla toivoa, että joskus kohtaa ihmisiä joiden seurassa oikeasti viihtyy ja parhaimmassa tapauksessa kumppanin. Sen jälkeen voisi hylätä ne huonommat tuttavansa. Helpoin ratkaisu yksinäisyyden ratkaisemiseen teoriassa olisi kumppanin löytäminen, kun silloin tutustuisi kumppanin kautta ihmisiin joihin muodostuisi kestävä tuttavuus. Ainakin kumppanin lähisukulaisiin.
Ei se nyt pelkästään itsestäni ole kiinni voinko hyväksyä/hylätä täällä tai muualla netissä saamani tuttavuusmahdollisuudet. Vastapuolihan voi nopeasti kyllästyä muhun ja kirjoittelu loppuu lyhyeen. Tai ensi tapaaminen voi jäädä viimeiseksi vaikka itse haluaisin vielä jatkaa tuttavuutta. Yksinäisyyspalstalla varsinkin saa usein yhteydenottoja ihmisiltä jotka eivät halua tai uskalla tavata.. Omat vaikeutensa välimatkakin usein luo...
Yksinäisyyspalsta taitaa olla aika huono paikka ihmisiin tutustumisen kannalta. Joku yh-äiti saattaa olla vain lastensa kanssa, jolloin hänen kauttaan ei uusiin ihmisiin tutustuisi. Tai sitten hänellä olisi vain lapsellisia ystäviä. Lähinnä tällä palstalla kokeilen onko olemassa naista jolle ei ole tärkeää omata suurta määrää kavereita vaan ennemmin muutaman läheisen ihmisen. Aika harvalla yksinäisyyspalstalaisella taitaa olla ystäviä joihin hänen kauttaan voisi tutustua...
Ihmisiin tutustuminen ulkomailla ei ole mun tapauksessani järkevä vaihtoehto. Jos on ollut vähänlaisesti vieraiden ihmisten kanssa Suomessa niin englannin käyttö tekisi sosiaalisista tilanteista vielä vaikeampia. Enkä tosiaankaan kaipaa lukuisia lyhytaikaisia tuttavuuksia vaan kestävämpiä ihmissuhteita.
Aivan yhtä hyvin kaavoihin kangistuneeksi ajatteluksi voidaan mieltää jotkut tällä palstalla saamani kommentit .Monet ehdotukset toimivat useimpien ihmisten kohdalla, mutta ei välttämättä kohdallani. Alkoholin käytön aloittamalla ehkä saisin seuraa, mutta en haluamani kaltaista. Samoin ilman toisen tilannetta tarkemmin tietämättä ei voi tietää toisen mahdollisuuksia/kiinnostusta kuukauden Aasian reppureissuun. Itse en esimerkiksi nauti hellesäistä, joten se jo rajoittaa matkailua. Työ tai jokin muu asia voi joillakin ihmisillä rajoittaa tekemisiä... Varmaankin matkaseuran puutteen takia en ole koskaan matkailusta innostunut. Useimmat kai matkailuun tutustuvat jo lapsuudessaan ja siitä silloin innostuvat tai aikuisena muiden ihmisten takia. Itse en ole oikeastaan koskaan nähnyt millaista lomanvietto on ja siksi ei viime vuosina ole tullut mieleen kokeilla millaista olisi viettää piempää lomaa. Tietenkin mullakin oli kesäloma koulu- ja opiskeluaikana.
Harrastusten lisääminen toki toisi sisältöä elämään, mutta mieluummin keskittyisin vähemmän sosiaalisiin harrastuksiin joista itse nauttisin kuin olisin väkisin ihmisten joukossa seuraa saadakseni. Pienellä paikkakunnalla asuminen myös harrastusmahdollisuuksia vähentää. Tai ainakin mahdollisuuksia löytää niistä seuraa.Mikä sua pitää asumassa pienellä paikkakunnalla, josta ei löydy naista eikä kavereita ja jossa on huonot harrastusmahdollisuudet? Oletko joku maajussi?
Sun ongelmasi taitaa olla se, ettet ole pohjimmiltasi muista ihmisistä kiinnostunut. Et halua mennä minnekään etkä nähdä mitään. Kaikesta, mitä sulle on ehdotettu, kieltäydyt. Vastauksiasi ovat: "Ei kannata, ei kiinnosta, en pysty jne." Hieman hankala tilanne. Sun pitäisi tajuta, että jos haluat löytää sen naisen elämääsi, sun pitäisi ehkä muuttaa sitä elämääsi ensin. Samoin toimintatapojasi, koska nykyiset eivät mitä ilmeisimmin toimi. Toinen vaihtoehto on jatkaa samaa rataa ja lyödä edelleen päätä seinään. Ihmettelen vaan kirjoitti:
Mikä sua pitää asumassa pienellä paikkakunnalla, josta ei löydy naista eikä kavereita ja jossa on huonot harrastusmahdollisuudet? Oletko joku maajussi?
Sun ongelmasi taitaa olla se, ettet ole pohjimmiltasi muista ihmisistä kiinnostunut. Et halua mennä minnekään etkä nähdä mitään. Kaikesta, mitä sulle on ehdotettu, kieltäydyt. Vastauksiasi ovat: "Ei kannata, ei kiinnosta, en pysty jne." Hieman hankala tilanne. Sun pitäisi tajuta, että jos haluat löytää sen naisen elämääsi, sun pitäisi ehkä muuttaa sitä elämääsi ensin. Samoin toimintatapojasi, koska nykyiset eivät mitä ilmeisimmin toimi. Toinen vaihtoehto on jatkaa samaa rataa ja lyödä edelleen päätä seinään.Kotipaikkakunnallani ovat lähisukulaiseni ja satunnaisesti jossain voi törmätä johonkin tuttuun. Täältä pois muuttamalla mulla ei olisi edes edellä mainittuja. Suuri syy yksinäisyyteen taitaa nimenomaan olla kotipaikkakunnalta poismuuttaminen, jolloin uudella paikkakunnalla ei ole edes sukulaisia ja hyvänpäivän tuttuja. Opiskelun ja töiden takia monien on pakko muuttaa, mutta on pienemmillä paikkakunnilla monenlaisia mahdollisuuksia. Onnekkaimmilla suhteilla jopa todella hyvät. Varsinaisesti en ole maajussi, mutta käväisin tällä viikolla maaseututoimistossa jättämässä tukihakemukseni pienimuotoisesta harrasteviljelystäni. Paikkakunnanmuutto voi olla järkevä ratkaisu monille, mutta nykytilanteessani työttömäksi pääsy olisi hankalaa. Eli mitään taloudellisia riskejä en halua ottaa vain sen takia että joitakin mahdollisuuksia olisi enemmän. Ilman seurustelukokemusta olevan miehen on aivan yhtä hankalaa löytää nainen muillakin paikkakunnilla...
Pohjimmiltaan olisin kiinnostunut ihmisistä. Tällä palstalla on ehkä tullut korostettua joitakin kriteereitä liikaakin. En kaipaa tällä hetkellä itselleni vähämerkityksellisiä hyvänpäivän tuttuja vaan enemmän haluaisin ”parempia” tuttavuuksia, joiden kautta sitten tulisi niitä hyvän päivän tuttujakin. Suurimmalla osalla tämän palstan ihmisistä taitaa olla puutteita sosiaalisissa taidoissa tai jonkinlaista erakkoluonnetta. Osa ihmisistä kaipaa ympärilleen useita ihmisiä joillekin riittää vähäisempi määrä.
Elämäntapojen muuttaminen on sikäli hankalaa ettei suurillakaan muutoksilla välttämättä saa toivotunlaisia tuloksia... Tällä hetkellä turvalliselta vaihtoehdolta tuntuu tämä netissä pään takominen seinään. Samankaltaista tuuria kaikkialla tarvitaan. Reaalielämässä tai netissä voi tutustua lukemattomiin ihmisiin muttei välttämättä koskaan löydä kumppania. Näillä tässä keskustelulla mainitsemilla kriteereillä taitaa olla jopa todennäköisempää löytää seuraa netistä kuin reaalielämästä. Sen verran kiinnostavia tuttavuuksia olen netistä löytänyt että edelleenkin haluan kokeilla täällä onneani.
- .
Täällä taitaa tosi seinähullu
Sorry jos häiritsin.11.4.2011 01:11
raivota ja spämmäillä nuita vuosien takaisia toistoja. Yksinkö hän täällä riehuu? Ei taida olla kaikki mutterit paikallaan sen pään sisällä.
No jatkakoon rauhassa. Ei taida olla lukijoita, sen enempää, kuin kukaan vaivautuisi vastaamaan.
Hoitoonhan tuollaiset pitäisi ohjata. - Surupuku20
Heippa, olen yksinäinen 20-vuotias nainen 02-alueelta. Haluaisin tutustua uusiin ihmisiin sukupuoleen katsomatta, valitettavasti haluaisin kuitenkin oman ikäistä seuraa, koska kaipaan kavereita, joilla on melko samanlainen elämäntilanne kuin itselläni. :) Minkälaista poppoota asuu 02-alueella?
Wikipediassa mainitaan:
Varsinaissuomalaisuuteen kaavamaisesti yhdistettyjä piirteitä ovat jurous, uteliaisuus, vähäpuheisuus ja voimakas paikallispatriotismi.
Kyllä nuo paikkansa pitävät. Uusiin tuttavuuksiin suhtaudutaan varauksella, joten tutustuminen on vaikeaa. Täällä asuessa voi ihmetellä että jutellaanko jossain päin Suomea tuntemattomille ihmisille. Ainakin pienillä paikkakunnalla on uteliaita ihmisiä jotka muiden asioista tietävät.- Surupuku20
vanhapoika77 kirjoitti:
Wikipediassa mainitaan:
Varsinaissuomalaisuuteen kaavamaisesti yhdistettyjä piirteitä ovat jurous, uteliaisuus, vähäpuheisuus ja voimakas paikallispatriotismi.
Kyllä nuo paikkansa pitävät. Uusiin tuttavuuksiin suhtaudutaan varauksella, joten tutustuminen on vaikeaa. Täällä asuessa voi ihmetellä että jutellaanko jossain päin Suomea tuntemattomille ihmisille. Ainakin pienillä paikkakunnalla on uteliaita ihmisiä jotka muiden asioista tietävät.Noo, jos on muuttanut jostain hämeestä tänne, niin kyllä varsinais-suomalaiset ovat kuitenkin aika sosiaalisia ja puheliaita. Ja paljon mukavampaa sakkia, kuin sieltä mistä minä olen tänne tullut. :D Kaipa se riippuu ihan siitä omasta lähiympäristöstä, missä pörrää. Itse olen kotoisin n. 700 asukkaan kylästä ja tämä kaupunki, jossa nyt kämppään on hiukka erilainen myös ihmisineen, kuin entinen kotipaikka. Siellä vasta yksinäistä olikin, huh!
Surupuku20 kirjoitti:
Noo, jos on muuttanut jostain hämeestä tänne, niin kyllä varsinais-suomalaiset ovat kuitenkin aika sosiaalisia ja puheliaita. Ja paljon mukavampaa sakkia, kuin sieltä mistä minä olen tänne tullut. :D Kaipa se riippuu ihan siitä omasta lähiympäristöstä, missä pörrää. Itse olen kotoisin n. 700 asukkaan kylästä ja tämä kaupunki, jossa nyt kämppään on hiukka erilainen myös ihmisineen, kuin entinen kotipaikka. Siellä vasta yksinäistä olikin, huh!
Varmasti eri varsinaissuomalaisilla paikkakunnilla on eroa sijainnin ja koon mukaan. Pienellä paikkakunnalla ajautunee helpommin yksinäiseksi kaikkialla Suomessa. Nuorten kohdalla tilanne on sikäli helpompi, että opiskelupaikassa on ainakin jossain tekemisissä ikäistensä kanssa. Silloin on paremmat mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin kuin vanhempana jolloin suuri osa ihmisistä on jo perheellisiä ja ystävyyssuhteetkin jo pitkälti vakiintuneet. Tutustumismahdollisuudet ovat aika olemattomat jos ei alkoholia käytä. Tosin kyseinen seikka tekee uusiin ihmisiin tutustumisen jo opiskeluaikana todella vaikeaksi.
vanhapoika77 kirjoitti:
Varmasti eri varsinaissuomalaisilla paikkakunnilla on eroa sijainnin ja koon mukaan. Pienellä paikkakunnalla ajautunee helpommin yksinäiseksi kaikkialla Suomessa. Nuorten kohdalla tilanne on sikäli helpompi, että opiskelupaikassa on ainakin jossain tekemisissä ikäistensä kanssa. Silloin on paremmat mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin kuin vanhempana jolloin suuri osa ihmisistä on jo perheellisiä ja ystävyyssuhteetkin jo pitkälti vakiintuneet. Tutustumismahdollisuudet ovat aika olemattomat jos ei alkoholia käytä. Tosin kyseinen seikka tekee uusiin ihmisiin tutustumisen jo opiskeluaikana todella vaikeaksi.
Jotenkin tuntuu oudolta ettei Varsinais-Suomessa tai Satakunnassa tunnu olevan yksinäisiä. Ainakaan kukaan yksinäinen ei etsi kirjoitteluseuraa/reaalielämän seuraa. Tosin tällä palstalla varmaankin vastauksia saa huonosti asuinpaikasta riippumatta.
- maassa maan tavalla
vanhapoika77 kirjoitti:
Jotenkin tuntuu oudolta ettei Varsinais-Suomessa tai Satakunnassa tunnu olevan yksinäisiä. Ainakaan kukaan yksinäinen ei etsi kirjoitteluseuraa/reaalielämän seuraa. Tosin tällä palstalla varmaankin vastauksia saa huonosti asuinpaikasta riippumatta.
Lopeta nyt jo se ulina ja ala juomaan. Ei se sen vaikeampaa ole - kävelet alkoon, ostat viinaa, pari rohkaisuryyppyä ja sitten baariin. Humalatila vie ujoutesi ja pääset lähemmäksi naisia, jotka hekin ovat usein tarpeeksi humalassa ollakseen torjumatta sinua.
maassa maan tavalla kirjoitti:
Lopeta nyt jo se ulina ja ala juomaan. Ei se sen vaikeampaa ole - kävelet alkoon, ostat viinaa, pari rohkaisuryyppyä ja sitten baariin. Humalatila vie ujoutesi ja pääset lähemmäksi naisia, jotka hekin ovat usein tarpeeksi humalassa ollakseen torjumatta sinua.
Aion ulista tällä palstalla mahdollisesti kauankin jos lukijoiden joukossa ei ole raittiita/vähän alkoholia käyttäviä naisia. Ryyppäämään en aio ryhtyä, koska en tosiaankaan kaipaa elämääni ihmisiä jotka vain humalatilansa takia eivät torju mua, vaan naista jolle seurallani olisi jotain merkitystäkin.
- mie ihan yksin
vanhapoika77 kirjoitti:
Aion ulista tällä palstalla mahdollisesti kauankin jos lukijoiden joukossa ei ole raittiita/vähän alkoholia käyttäviä naisia. Ryyppäämään en aio ryhtyä, koska en tosiaankaan kaipaa elämääni ihmisiä jotka vain humalatilansa takia eivät torju mua, vaan naista jolle seurallani olisi jotain merkitystäkin.
Satakunnasta tai raumalta ei tosiaan löydy vapaata naista. olen miljoona kertaa ollut baarissa mut ketään ei tunnu haluavan tehdä lähempää tuttavuutta.
En ole kovin ujo ja juttelen naisille mielelläni mut ei ne vään lämpene. - Surupuku20
vanhapoika77 kirjoitti:
Joo, mutku ei ole opiskelija, niin aika hyvin sitä jää uusien tuttavuuksien ulottumattomiin. Ei pidä olettaa, että kaikki "nuoret" ovat koulussa.
Surupuku20 kirjoitti:
Joo, mutku ei ole opiskelija, niin aika hyvin sitä jää uusien tuttavuuksien ulottumattomiin. Ei pidä olettaa, että kaikki "nuoret" ovat koulussa.
Normaalissa elämässä tietyntyyppiset ihmiset kai jäävät uusien tuttavuuksien ulottumattomiin kaikenikäisinä. Nuorilla kuitenkin taitaa olla huomattavasti paremmat mahdollisuudet uusiin tuttavuuksiin kuin vähän vanhemmilla. Ainakin kuvittelisin nuorten saavan netissä helpommin vastauksia ilmoituksiinsa. Tuskin nuori ainakaan päätyy kirjoittelemaan todella pitkäksi aikaa yksinäisyyspalstalle kuten mulle on käynyt.
- mievaan18v
Moi :) oon 18v tyttö Porin kieppeiltä ja aika yksinäinen :( Olis kiva tutustua :) lähetä mailia [email protected] ni tutustaa :)
- poisonIvy___
Moi :) Mä oon 18v tyttö, myöskin 02- alueelta. Kaipailisn kavereita, elämä on nykyisin aika yksinäistä :( Kirjottele mulle vaikka mailia jos yhtään kiinnostaa tutustua :) [email protected]
vanhapoika77 kirjoitti:
Normaalissa elämässä tietyntyyppiset ihmiset kai jäävät uusien tuttavuuksien ulottumattomiin kaikenikäisinä. Nuorilla kuitenkin taitaa olla huomattavasti paremmat mahdollisuudet uusiin tuttavuuksiin kuin vähän vanhemmilla. Ainakin kuvittelisin nuorten saavan netissä helpommin vastauksia ilmoituksiinsa. Tuskin nuori ainakaan päätyy kirjoittelemaan todella pitkäksi aikaa yksinäisyyspalstalle kuten mulle on käynyt.
Ainakin tässä viestiketjussa nuorilla näyttää olevan paremmat mahdollisuudet vastausten saantiin, kun tuohon alapuolellekin on kaksi laittanut sähköpostiosoitteensa. Jotenkin tuntuu oudolta ettei tällä kertaa kolmen kuukauden kuluessa ole kukaan useampaa viestiä kirjoittava vastannut. Edelleenkin kun luulen että samankaltaisessa tilanteessa olevia naisiakin on olemassa.
vanhapoika77 kirjoitti:
Ainakin tässä viestiketjussa nuorilla näyttää olevan paremmat mahdollisuudet vastausten saantiin, kun tuohon alapuolellekin on kaksi laittanut sähköpostiosoitteensa. Jotenkin tuntuu oudolta ettei tällä kertaa kolmen kuukauden kuluessa ole kukaan useampaa viestiä kirjoittava vastannut. Edelleenkin kun luulen että samankaltaisessa tilanteessa olevia naisiakin on olemassa.
Taas nostan tämän viestiketjun ensimmäiselle sivulle.
- Man with no name
Kokeilepa tuoltakin hakea kumppania. ( linkki alla)
Voit tehdä itse ilmoituksen tai voit vastata siellä oleviiin ilmoituksiin.
http://koti.mbnet.fi/~raijae/kirjeenvaihto/kirjeet_26-35.htmlOlen jo kirjeenvaihtoilmoituksiakin kokeillut. Kirjeystäväpalstoilla mies saa vastauksia paljon paremmin kuin nettideiteissä, mutta vastaajat etsivät lähinnä kirjoitteluseuraa. Sitä kyllä hämmästelen miksi kirjeystäväpalstoilla on vain lähinnä perheellisiä naisia. Luulisi useamman sinkkunaisenkin etsivän meiliystäviä. Toinen hämmästyttävä seikka on kuinka vaikeaa kirjeystäväpalstoilta on löytää kirjoitustaitoista kirjoittelijaa joka ei nopeasti lopeta kirjoittelua.
- kepa...
No lähetitkö sä postia tuolle tipuli84'lle? Ei kannata olla liian ronkeli, jos saisit edes yhden ainoan mahdollisuuden.
Jo aiemmin tässä ketjussa mainitsin muutaman viestin vaihtaneeni tipuli84n kanssa. Taisi kyseinen tuttavuus jo päättyä, kun hänestä ei ole kuulunut mitään pariin viikkoon.
- Old fart M
vanhapoika77 kirjoitti:
Jo aiemmin tässä ketjussa mainitsin muutaman viestin vaihtaneeni tipuli84n kanssa. Taisi kyseinen tuttavuus jo päättyä, kun hänestä ei ole kuulunut mitään pariin viikkoon.
Voithan sinäkin hänelle viestin lähettää ja kysyä miten menee jne
Ei aina tarvitse miettiä että kummankos vuoro se nyt on viestitellä.
Tsemppiä Old fart M kirjoitti:
Voithan sinäkin hänelle viestin lähettää ja kysyä miten menee jne
Ei aina tarvitse miettiä että kummankos vuoro se nyt on viestitellä.
TsemppiäJoskus olen joidenkin perään kysellyt, mutta viestittelyn perusteella välillä tietää ettei kannata mitään kysellä. Joskus kirjoittelun alkuvaiheessa huomaa ettei se suju parhaalla mahdollisella tavalla, jolloin on ymmärrettävää että vastapuoli haluaa lopettaa tuttavuuden. Joskus puolestaan jotkin tapahtumat päättävät tuttavuuden. Harva nainen kertoo löytämästään miehestä kovin paljon, vaikka siitä kysyisikin. Molemmissa tapauksissa kuulumisten kysyminen on turhaa. Tipuli84n kanssa kirjoitteluni ei ollut missään vaiheessa niin läheistä että olisin ihmetellyt miksei hänestä kuulu mitään. Edelleenkin siis haen vastaaja jonka kanssa kirjoittelu sujuisi niin hyvin, että kumpikin kyselisi nopeasti syytä toisen kirjoittelemattomuuteen. Saattaahan viesti joskus kadota.
- Janne Jokinen. Kvl.
"Nyt yli kolmikymppisenä olen alkanut miettimään, että pakko kai olisi saada jotain kohennusta sosiaaliseen elämäänsä ennen kuin on myöhäistä. Vai onkohan jo? Nykytilanteessani itselläni ei ole aikanaan edes läheisiä sukulaisia elossa. Siinä tilanteessa olen mahdollisesti vasta vuosien kuluttua. Toivottavasti en siihen tilanteeseen ajaudu. Tällä hetkellä itselläni ei ole ystäviä eikä seurustelukokemuksia ole ollut. Kumpaankin asiaan on todella vaikeaa sada muutosta tässä iässä."
Miksi jo nyt? Ja miten niin myöhäistä? Nythän sinä olet oikeassa iässä sitä seuraa hakemaankin. Monilla 20 vuotiailla ja nuoremmilla on pahemmat ongelmat saada esim. tytöt eivät ole vielä kauniita naisia eivätkä pojat komeita miehiä, eikä mitään kokemustakaan.
Miksi et muka käy baareissa tai muuten vaan rilluttele ulkona, eikö muka seuraa luulisi löytyvän?
Ei se sun iästä ainakaan johdu :) Sä olet vaan normaalia ujompi, koita olla rohkeampi. Nuori mieshän sinä vielä olet etkä mikään ikäloppu. Kuulostat vain masentuneelta. Tuossa iässä ikäkriisit ovat monilla vain tiedostamatonta masennusta. Ikäkriisit ovat normaalia vasta 50 vuoden ikäisillä.- Janne Jokinen. Kvl.
"Lopeta nyt jo se ulina ja ala juomaan. Ei se sen vaikeampaa ole - kävelet alkoon, ostat viinaa, pari rohkaisuryyppyä ja sitten baariin. Humalatila vie ujoutesi ja pääset lähemmäksi naisia, jotka hekin ovat usein tarpeeksi humalassa ollakseen torjumatta sinua. "
Tässä viestissä on asiaa. Eli juuri näin, ole mies ja ota itsestäsi niskasta kiinni. Ruikuttamalla täällä ei pillua saa :)
- joku vaan
Mitä tarkoitat sillä sosiaalisten tilanteiden harjoittelulla jonkun kanssa? En etsi tällä hetkellä parisuhdetta, mutta olen raitis ja rauhallinen sinkkunainen ja voisin käydä kanssasi vaikka kahvilla ihan huvin ja harjoittelun vuoksi, jos sellainen kiinnostaa.
- joku vaan
Kyllä nyt nolottaa, tuon viestinihän voi tulkita vaikka miten. En siis etsi mitään muuta kuin juttuseuraa, mutta jos sellainen kelpaa, olisi mukava sopia tapaamisesta vaikka mailitse.
joku vaan kirjoitti:
Kyllä nyt nolottaa, tuon viestinihän voi tulkita vaikka miten. En siis etsi mitään muuta kuin juttuseuraa, mutta jos sellainen kelpaa, olisi mukava sopia tapaamisesta vaikka mailitse.
Sosiaalisten tilanteiden harjoittelulla tarkoitin ihan normaaleja asioita joita ystävät ja tutut tekevät keskenään. Siis jutustelua, kahvinjuontia ja mitä nyt ihmiset nyt tekevätkään yhdessä. Ihan pelkkä juttuseurakin tosiaankin käy, kun itselleni olisi tarvetta sosiaalisten tilanteiden harjoittelulle. Ehkä harjoittelua ajatellen olisi jopa parempi jos molemmat etsivät lähinnä juttuseuraa, jolloin ei kumpikaan pettyisi, kun toinen ei ollutkaan ensitapaamisella treffimielessä aivan sitä mitä oli etsimässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483