Hääpuku netistä - kauhutarina vailla vertaa

Huijattu vaimo

Häämme ovat nyt ohi ja jos jotain voisin muuttaa tai ottaa takaisin se olisi hääpuvun osto. En asu vilkkaimmilla seuduilla vaan vähän täällä syrjäkylillä. Olin katsellut hääpukuja netistä jo hyvän aikaa ja päätin sitten ostaa puvun eräästä Espoossa olevasta kaupasta, joka mainostaa reilusti halpoja hintojaan ja sitä että kaikkea saa. Tosiaan sitä kaikkea on nyt saatu sitten niissä määrin, että ei paremmasta väliä.

Sovittiin niin, että puku tehtäisiin mitoilleni kuvan perusteella. Kaikki maeriaalit ovat kuulemma ihan samat kuin kmuin merkkipuvuissakin, että tämä sama tehdas tekee myös ne merkkipuvut. ÄLkää nyt soimatko tyhmäksi. Tyhmä en ole, hyväuskoinen ehkä. Kun aasialainen myyjä kovasti minulle oli ystävällinen ja palveli minua kuin kuningatarta olin varmaan niin ihastunut ajatukseen että uskoin sen olevan mahdollista. Minulle myytiin myös puvun hinta todella edullisena. Olihan kyseessä halpa hinta alkuperäiseen verrattuna ja sitten vielä se istuisin minulle täydellisesti.


Sopimus oli , että puku tehtäisiin valmiiksi reilusti ennen häitäni ja lähetettäisiin minulle kotiin. Ostin myös kengät ja hunnun ja tiaran. Minulle markkinoitiin koko ajan sitä miten paljon säästin. Tämä oli vielä todella miellyttävää.

Häiden lähestyessä tuli sitten se aika, kun puvun piti tulla. Ei se tullut. Soitin, laitoin sähköpostia, soitin. Aina kaikki oli tulossa hetken päästä ja eiole syytä huoleen. Että odota vaan. Odotin ja odotin ja sitten minua alkoi jo pelottamaan. MItä jos en saakkaan pukua? Häihin oli aikaa kaksi viikkoa ja minulla ei ollut pukua.

Äitini suuttui ja rupesi painostamaan liikettä. Asusteet oli ostettu tilatun puvun mukaan ja koko puku maksettu . Olin itse niin rikki, että en jaksanut enää hoitaa asiaa. Yritin ostaa toisesta liikkeestä pukua, joka sopisi asusteisiin, mutta en löytänyt. Asusteiden väri oli todella harmaa verrattuna liikkeiden pukuihin. Päätin, että menen vihille vaikka mikä olisi ja ostin toisen puvun ja asusteet siihen ihan tavallisesti liikkestä. Rahaa meni, mutta sain puvun.

Ilmoitin tähän huijariliikkeeseen, että haluan palauttaa asusteet ja saada rahat takaisin puvusta. Aikaa häihin oli enää 6 päivää. He eivät suostuneet ottamaan asusteita takasin ja puku kuulemma oli jo postissa. Kävin noutamassa puvun koska halusin nähdä miltä se näyttää. Se oli ihan kamalista kankaista tehty ja roikkui kuin rätti. Se oli minulle noin 3 numeroa liian suuri ja aivan liian pitkä. Olin tyrmistynyt siitä, miten minua oli kusetettu.

Häät pidettiin ja otin sen merkkipuvun tietysti päälle. Sitten seuraavana maanataina liikkeeseen ja halusin palauttaa sen. Nyt kuitenkaan puvulla ei ilmeiseti olkaan palautusoikeutta koska se on mittatilaustyö. Huolimatta siitä että se on ruma ja kamala eikä vastaa lupauksia eikä mittoja. Harmittaa ihan valtavasti ja rahaa paloi paljon hukkaan. Varokaa siis mistä ostatte!

30

10460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no höh

      Otapa kiireesti yhteys kuluttajavirastoon. Saat aivan varmasti rahasi takaisin, kun keerot tuon saman tarinan sinne.

    • tyttelityy090

      Oletpa rohkea kun kerrot kokemuksestasi. Useimmat eivät kehtaa kertoa tulleensa huijatuiksi.
      Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!

    • ssssssssssssssssssss

      kyllä nuo kiinassa mittatilaustyönä teetettävät asut on aina vähän niin ja näin.
      noita pukuja mittatilaustyönä omien mittojen mukaan myyviä verkkokauppoja on suomeenkin tupsahtanut vaikka kuinka monta. kuluttajan suojalain mukaisesti mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta joten kuluttaja on kylläaika heikoilla.

      aina ei kannattaisi todellakaan mennä halpaan ja ottaa halvinta vaihtoehtoa.

    • mikä liike kyseessä

      anna liikkeen nimi julki, että tiedetään panna kello kalkattamaan! kerro kokemuksesi myös amoriini.com -sivustolla.

    • fienoella

      Onko tuo liike zazabella? olen harkinnut itse sieltö ostoa...

      • srilene

        Hääpuvut netistä - https://adpgtr.com/click/5a5f36578b30a841498b45ab/141389/178171/subaccount Suosittelen lämpimästi. Erittäin laaja valikoima ja ilmainen toimitus.


    • nih...

      Kuluttasuoja-asiamieheen vaan heti yhteyttä, hän hoitaa varmasti asiasi.
      En nyt muista tarkasti oliko nimi tuollainen, mut varmaan joka kunnasta/kaupungista löytyy.

    • Tuhannen rapakon kau

      Tyhmempikin osaa laskea että 3 numeron koko ero puvussa tekee 15cm vyötäröllä. Kuinka olet ylipäätään voinut käyttää tällaista pukua? Vetäsitkö vyöllä kiinni ettei putoa lattialle? Kyllä alan liikkeessä on ihan ammattitaitoinen ompelija paikalla ja korjaukset tehdään paikanpäällä. Ei siis mitään kannata tilata postissa. Jos tehdään mittatilaustyötä niin, käytäntö on että sovituksia on vähintään kaksi kertaa ja loppusovitus. Itse olet itseäsi antanut kusettaa. Luuletko että kuluttaja asiamies sinut pelastaa? Niin ja loppulasku maksetaan sitten kun kaikki on saatu, ei siis heti tilattaessa.

    • Koolio

      Höpöhöpö! Morsiuspuku on todella helppo toteuttaa mittojen perusteella, nuo miljoonat sovitukset ovat täysin turhia. Kokemusta on molemmilta puolilta, niin asiakkaana kuin ompelijanakin.

      Toki markkinoilla on jos jonkinlaista säätäjää ja virheitä sattuu niille muutamille hyvillekin. Jos nyt vähän tutkit taustoja - vaikka Googletat firman, niin saat jo jonkinnäköistä osviittaa heidän vastuunottokyvystään. Varsinkin suomessa huono laatu tai asiakaspalvelu näkyy kyllä heti keskustelupalstoilla, ne on aika lahjomattomia niin kuin vaikka bridezillas-esimerkistä voi huomata.

      Maalaisjärkeä mukaan vähän kun ostat netistä niin homma on toimii. Kiinasta jos tilaat suoraan niin ei tarvitse paljon kuluttajasuojaan turvata, mutta jos tilaat suomalaiselta niin laki pätee kyllä.

      • Maijainen

        Kai se on kans, et noi huonot kokemukset vyöryy niin paljon nopeemmin eteenpäin netissä kun vaikka hyvät.


    • hele

      Minulla oli melko samanlainen kokemmus zazabellasta. Kun mittatilauspukuni oli monta viikkoa myöhässa ja huonosti ommeltua. Häihin on viikon verran aika, eli yrittän löytää uutta pukua.

    • ompelija-äiti

      Siis kyllä puku kuin puku vaatii sovittamista! Olen itse ompelija ja nähnyt varmaan kaiken mahdollisen...
      Näitä vastaavia pukuja tulee vastaan joka vuosi vanhojen tansseissa, mutta kaiken huippu oli eräs hääpuku, joka oli 15 cm liian pitkä, kaksi numeroa liian iso ja täynnä likaisia kengän jälkiä, joku oli kävellyt puvun päältä!!!

      • Helppoo

        Tuo on höpö höpö juttua. Olen tilannut kaksi pukua verkosta (ilman socvitusta) ja molemmat 100%.sesti sopivia. Puvuissa ei ollut olkaimia, joten ei ollut kovin vaikeaa.
        Miettikää nyt itse. Puvun kaava ei ole kovin monimutkainen.


    • Annastiina21

      Olen ymmärtänyt niin, että nuo hääpuvut on takaa nyöritetty ja juuri nyöreillä voidaan säätää puvun mittoja. Tilasin omani kotimaisesta verkkokaupasta. Hinta hiukan alle 400 euroa. Otin mitat huolellisesti tai siis ystäväni otti ne - mitat pitää aina antaa jonkun toisen ottaa, muuten niihin tulee virheitä. Tuosta puvun pituudesta - jos olet antanut mitan lattiaan, niin miten siihen voi tulla 15 cm virhe? Olisko mitta otettu väärin.

    • MAYDAY -MyDAY.fi

      Myday verkkokauppaa välttäisin, tilasimme kaason kanssa mekot sieltä 14.4. Ensimmäinen toimitus saapui ajallaan 23.5. (toimitusaika 6-8vko) Hääpuku vain oli mittavirheitä pullollaan. Ilmoitin asiasta ja laitoimme mekon palautukseen heti seuraavana päivänä, asiakaspalveu lupasi tilata heti uuden joka olisi minulla neljässä viikossa.
      Neljän viikon jälkeen laitoin viestiä asiakaspalveluun 28.6. kun mekkoa ei kuulu, niin vastataan sähköpostitse että on unohtunut tilata uusi... no otinpa puhelun ja lupasi että mekko saadaan minulle viikkoa ennen häitä, eli 13.7. piti mekon saapua. Viimeiset puhelut mekosta käytiin päivää ennen häitä, jolloin sitten oli viimeistään selvää että se ei todellakaan tule. Pyysin rahallista korvausta samassa tilauksessa olleeseen kaason mekkoon, rahalliseen korvaukseen ei suostuttu, tarjottiin kyllä lahjakorttia verkkokauppaan.. jota en jostain ihmeen syystä halunnut.

      Onneksi hankimmme varamekon Zazabellan liikkeestä, jossa ompelija mittasi ja lupasi kiireestä huolimatta tehdä tarvittavat korjaukset. Mekko saatiin vajaassa viikossa yli viikkoa ennen häitä ja se istui kuin unelma. Joten alasti ei sentään tarvinnut vihille astella

      • Annastiina21

        Mittavirheitä? Mittasiko esim. ompelija puvun ja vertasi mittoja tilaukseen antamiisi mittoihin? Jos nuo mitat eivät täsmää, niin puvussa on virhe.


    • Buiseva78

      Varmaan kaikista verkkokaupoista ja tavallisistakin kaupoista on netti täynnä saissea. Ihan hirveen shoun pisti morsian pystyyn kun oli virhe mekossa. Verkkokauppa maksoi ompelijakäynnin ja korjaukset, mukisematta. Jälkeenpäin oli ompelija vaan kertonut, että virhe ei ollut verkkokaupan vaan asiakkaan omassa tilauksessa. Ompelija laskutti kuitenkin mielellään tuota verkkokauppaa kun kuulemma vievät leivän suusta. No jaa, morsiammella kaikki hyvin...

    • Rikassydän

      kokemuksia on monenlaisia.... Meillä oli häät pari vuotta sitten ja tilasimme häämekon osoitteesta www.milieu.ee. Me olimme kyllä todella tyytyväisiä. Mekko oli todella kaunis ja hinta oli sopiva :=) :=)

    • Eräs morsian

      Kävin ostamassa ensimmäisen hääpuvun Zazabellan liikkeestä Espoosta. Tosin se meni vaihtoon koska siinä oli niin paljon virheitä. Mutta se ei ollut myyjän vika. Ostimme tilalle kaason puvun joka oli todella hyvä. Kaikkea sattuu. Sisareni vietti 25v hääpäivää ja ostimme hänelle Helsingistä puvun (tunnettu hyvän maineen liike) Puku jäi lyhennettäväksi liikkeeseen.
      Sisareni kävi hakemassa puvun eikä älynnyt sovittaa sitä. Kun menin pukemaan juhla-aamuna häntä huomasimme että puku oli ihan erilainen, käytetty tuhrunen ja liian iso. Et se siitä. Sain sen kyllä päällä pysymään kirkkoreissun ajan. Mutta sen jälkeen piti vaihtaa toiseen pukuun, koska puku ei pysynyt päällä. Juhlat vähän pääs latistumaan.
      Sääli että, kiireessä ja luottavaisena sisareni ei sovittanut enään pukua. Puku ei ollut edes edullisimmasta katekoriasta. Jälkikäteen kyllä vaikea mennä enään sitten vaihtamaankaan. Eli ositpa puvun mistä tahaansa tulee olla tarkkana ennen kuin sen ottaa liikkeestä mukaan.
      Itsellä on hääpuvun sovitus lähiaikoina. Ja pelkään koko ajan että jos siihen on tullut tahroja tai se on vaihtunu tai jotain muuta. Olen kuulut juttuja kuinka eräät liikkeet Helsingissä vaihtaa käytettyjä pukuja varastosta kun kaupat on syntyneet.
      Siis siskot tarkkana.

    • Jacky2013

      Prom dresses Prom dresses Prom dresses
      www.millybride.co.uk offer 2013 newest Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
      www.millybride.co.uk Prom dresses Prom dresses Prom dresses

    • monamaija

      kokemus myday:stä. Todella huono, älkää tilatko. Asiakaslähtöisyys ja palvelukyky loppuu kun asiakas ei olekkaan tyytyväinen.

    • Tampereen likka

      Mitä mahdat tarkoittaa huonolla? Minä tilasin hääpuvun maaliskuussa. Puku tuli postissa toukokuussa ja se oli todella upea. Asiakaspalvelussa ne oli tosi tarkkoja anatamieni mittojen kanssa. Sain lahjaksi vielä pienen hopeariipuksen, jota en kylläkään käyttänyt häissä. Ilman asiakaspalvelua en olisi niitä mittoja tarkastanut ja puku olis ollut väärän kokoinen. Se mittojen ottaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu vaikka siellä sivuilla onkin hyvät ohjeet. Niissä tulee älyttömön helposti virheitä ja se virhe vaikuttaa ihan puvun malliin, vaikka se näyttäisinkin oikean kokoiselta. Tuttavania tilasi hänkin juhlapuvun ja kun se oli väärän värinen (tilattiin pinkki, mutta värikartan väri oli vaihtunut ja puku olikin musta), ne teki heti uuden puvun. Aikataulu oli täpärä sen juhlapuvun kanssa, mutta kun ilmoitettiiin väärästä väristä heti, uusi lähti heti kanssa tilaukseen.

      • Maikki 81

        Me tilattiin hääpuku ja kaksi kaason pukua mydaystä. Puvut olivat todella hienot ja koristelut aivan upeat. Kaksi taftimekkoa ja hääpuku oli täyspitsipuku. Tulivat pstilla viime viikolla. Kun netistä tilaa, pitää olla tietysti tarkka mittojen kanssa. Ei meillä ollut valittamista. Mutta tottakai löytyy erilaisia asiakkaita. Myday asiakaspalvelu kysyi ja tarkisti mitat moneen kertaan. Onneksi. Meille asiakaspalvelu oli kyllä hyvää.


      • hohhoh1
        Maikki 81 kirjoitti:

        Me tilattiin hääpuku ja kaksi kaason pukua mydaystä. Puvut olivat todella hienot ja koristelut aivan upeat. Kaksi taftimekkoa ja hääpuku oli täyspitsipuku. Tulivat pstilla viime viikolla. Kun netistä tilaa, pitää olla tietysti tarkka mittojen kanssa. Ei meillä ollut valittamista. Mutta tottakai löytyy erilaisia asiakkaita. Myday asiakaspalvelu kysyi ja tarkisti mitat moneen kertaan. Onneksi. Meille asiakaspalvelu oli kyllä hyvää.

        Minun kokemukseni tästä myday:sta on se että ikimaailmassa en sorru tion liikkeen kanssa kauppasille. Palautus toimii jos asiakas loppuviimeisenä n.kahden kk:n viiveen jäleen uhkaa oikeustoimilla niin rahat palautettiin.


    • dsffdfdfh

      Prom dresses Prom dresses Prom dresses
      www.weddingdressesmore.com offer 2013 newest Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
      www.weddingdressesmore.com Prom dresses Prom dresses Prom dresses

    • ZZZZZ1

      Älkää tilatko vainkaan osoitteesta millybride.co.uk näyttäisi olevan täyttä huijausta!!

    • Rosa-Mimosa

      Tilasin hääpukuni ZAZABELLASTA hyvin ajoissa ja mittojeni mukaan. En jaksaa kertoa kaikki seikat, mutta tuli aivan erilainen puku, huonolaatuiset kankaat ja pari kokoa isompi, langat ja helmet roikuivat. Ja mitä minua inhotti ennen kaikkea se oli likainen. Siis ALKÄÄ TILATKO ZAZABELLASTA!!!!!

      • Siili1

        Asun itse Tampereella, mutta kun kävin Turun puolessa siskoni luona, kuulin tuosta zazabella-kaupasta yhtä jos toista. Siskoni tuttu oli tilannut niiden verkkoakupasta puvun ja mennyt hakemaan sen myymälästä koska asui muutaman kymmenen kilometrin päässä. No pukuka ei ollutkaan sopiva, vaan liian iso. Pukua sitten korjattiin ja siitä tulikin melkein sopiva. Kaupan myyjä oli ilmeisesti ottanut mitat väärin sovituksessa ja kun sitten tuli sen toisen korjauksen aika, se ei enää käynytkään, vaikka virhe oli selvästi heidän. Kuulemma yksi korjaus kuuluu hintaan. Mielestäni käsittämätöntä palvelua ja varsinkin kun myyjä vielä itse otti mitan.Siis ei vaikka mihin muualle, mutta ei tuonne zazabellaan.


    • Tervetko

      Päivän teema:
      valehtele niin perkeleellisesti
      ulkoisesti, ja ole paha sisäisesti.

      • Joukossatyhmyyttä

        Ikävää kaikenlainen mustamaalaaminen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe