Ydinsäteily pienentää aivoja

blubird

8

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cutter2

      Ihmislapsilla pienipäisyys on säteilystä johtuvan kehitysvamman tunnusmerkki. henkisen jälkeenjääneisyyden ja yleisen kasvuhäiriön ohella, muuta jos kehityshäiriöön ei liity mikään edellämainituista ilmentyumistä, sitä ei tulisi pitää säteilystä aiheutuneena

      On liian helppoa ajatella niin, että "mitä nyt linnuista tai hyttysistä tai pieneliöistä, kunhan vain minä saan edullista energiaa". Useimmilla meistä on tai tulee olemaan jälkeläisiä, joille aiheuttamamme luonnon ahdinko voi tulla eteen suuren elinaikaisena kärsimyksenä. Ehkäpä ihmisenkin aivot ovat jo alkaneet kutistua itse aiheutetun säteilyn johdosta, kun emme ymmärrä mitä olemme tekemässä jälkeläisillemme.

      • Hiroshimassakin

        ihmisillä pienemmät päät kuin muualla?


    • "Hiroshimassakin
      ihmisillä pienemmät päät kuin muualla? "

      Viittaat varmaan Hiroshiman atomipommiin. Sen aiheuttama säteily oli liian tappavaa, niin että tuollaisia seurauksia suuressa määrin ilmenisi. Muistan kuitenkin lukeneeni, että pienipäisyystapauksia olisi siellä epäilty aiheutuneen jo 100mSv säteilyannoksista, kun sikiö oli vielä alkiokehitysvaiheessa. Tapausten lukumääristä en tiedä.

      Pitää muistaa, että linnut ovat pieniä eläimiä, ja siten säteilyn vaikutukset näkyy nopeammin ja pienemmillä annoksilla kuin ihmisillä, ja että niille linnuille sekä ympäristö että ravinto on poikjavascript:void(0);asvaiheessa radioaktiivisesti saastunutta. Säteilylle altistuminen tapahtuu siellä linnuille siis myös sisältä päin.

    • Maanystävä

      Tääl moni pää kyl säteilee :) :)

    • sillesti siistiä

      Siitä varmaan johtuu myös ihmisten tyhmentyminen, joka on huolestuttanut tutkijoita. 50-luvulta lähtien on ihmisten älykkyys laskenut.
      Kun ydinvoiman käyttöä on lisätty on ihmisten älykkyyskin laskenut- kumpi lienee syy, kumpi seuraus?

    • Voihan se olla niin, mutta minun mielestä pienentyneet aivot sallivat ydinvoimaloiden rakentamista. Ei siihen muuta selitys ole.

      • hei paniikkipellet

        Keskikaljan kittaaminen ja pilven polttelu pienentää aivoja kyllä verrattomasti enemmän maailmassa... kuten monistä viherhörhöistä huomaa. Tupakka aiheuttaa maailmassa miljoonia keuhkosyöpiä joka vuosi, samoin fossiilisten aineiden polttamisen hiukkas- ym. päästöt. Mutta eihän ne aiheuta sellaista tunnevyöryä kuin ydinmörkö...


    • todella upeeta, eikö

      Se, että liikenteessä kuolee ihmisiä ei mitätöi sitä tosiseikkaa että säteily on luononnolle ja ihmiselle vaarallista. Ja ihmisiä kuolee kaikenlaisissa urheilulajeissakin. Ja ihan vaan vanhuuteenkin.

      Ydinsaaste on silti pahinta saastaa, joka tuhoaa viljelysmaat, kalavedet ja ihmisen terveydenä

      Ja todellakin ottaa päähän Japanilaisten puolesta ja etenkin heidän, jotka joutuvat tälläkin hetkellä henkensä kaupalla tuolla jossain säteilyssä työskentelemään.

      Kaikki on suhteellista. Täällä kotisoffalla on kiva jutskata ydinvoimasta, toisella puolella maapalloa ei ole niin kiva todentaa sen vaaroja joka päivä, ja miettiä mistä puhdasta vettä lapselle.

      Ja se saattaa olla edessä täälläkin jonain päivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe