Laajan kansainvälisen tutkimuksen mukaan Tshernobylin onnettomuusydinvoimalan läheisyydessä on tapahtunut merkittäviä kehityshäiriöitä alueen linnuissa, kuten aivojen pienenemistä noin 5%.
http://www.yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparisto/2011/02/tutkimus_tshernobylin_lintujen_aivot_vajaakokoisia_2346627.html
Jonain päivänä sama huomataan ihmisissäkin, jos ydinvoiman käyttöä ei pian lopeteta.
Ydinsäteily pienentää aivoja
8
149
Vastaukset
- cutter2
Ihmislapsilla pienipäisyys on säteilystä johtuvan kehitysvamman tunnusmerkki. henkisen jälkeenjääneisyyden ja yleisen kasvuhäiriön ohella, muuta jos kehityshäiriöön ei liity mikään edellämainituista ilmentyumistä, sitä ei tulisi pitää säteilystä aiheutuneena
On liian helppoa ajatella niin, että "mitä nyt linnuista tai hyttysistä tai pieneliöistä, kunhan vain minä saan edullista energiaa". Useimmilla meistä on tai tulee olemaan jälkeläisiä, joille aiheuttamamme luonnon ahdinko voi tulla eteen suuren elinaikaisena kärsimyksenä. Ehkäpä ihmisenkin aivot ovat jo alkaneet kutistua itse aiheutetun säteilyn johdosta, kun emme ymmärrä mitä olemme tekemässä jälkeläisillemme.- Hiroshimassakin
ihmisillä pienemmät päät kuin muualla?
"Hiroshimassakin
ihmisillä pienemmät päät kuin muualla? "
Viittaat varmaan Hiroshiman atomipommiin. Sen aiheuttama säteily oli liian tappavaa, niin että tuollaisia seurauksia suuressa määrin ilmenisi. Muistan kuitenkin lukeneeni, että pienipäisyystapauksia olisi siellä epäilty aiheutuneen jo 100mSv säteilyannoksista, kun sikiö oli vielä alkiokehitysvaiheessa. Tapausten lukumääristä en tiedä.
Pitää muistaa, että linnut ovat pieniä eläimiä, ja siten säteilyn vaikutukset näkyy nopeammin ja pienemmillä annoksilla kuin ihmisillä, ja että niille linnuille sekä ympäristö että ravinto on poikjavascript:void(0);asvaiheessa radioaktiivisesti saastunutta. Säteilylle altistuminen tapahtuu siellä linnuille siis myös sisältä päin.- Maanystävä
Tääl moni pää kyl säteilee :) :)
- sillesti siistiä
Siitä varmaan johtuu myös ihmisten tyhmentyminen, joka on huolestuttanut tutkijoita. 50-luvulta lähtien on ihmisten älykkyys laskenut.
Kun ydinvoiman käyttöä on lisätty on ihmisten älykkyyskin laskenut- kumpi lienee syy, kumpi seuraus? Voihan se olla niin, mutta minun mielestä pienentyneet aivot sallivat ydinvoimaloiden rakentamista. Ei siihen muuta selitys ole.
- hei paniikkipellet
Keskikaljan kittaaminen ja pilven polttelu pienentää aivoja kyllä verrattomasti enemmän maailmassa... kuten monistä viherhörhöistä huomaa. Tupakka aiheuttaa maailmassa miljoonia keuhkosyöpiä joka vuosi, samoin fossiilisten aineiden polttamisen hiukkas- ym. päästöt. Mutta eihän ne aiheuta sellaista tunnevyöryä kuin ydinmörkö...
- todella upeeta, eikö
Se, että liikenteessä kuolee ihmisiä ei mitätöi sitä tosiseikkaa että säteily on luononnolle ja ihmiselle vaarallista. Ja ihmisiä kuolee kaikenlaisissa urheilulajeissakin. Ja ihan vaan vanhuuteenkin.
Ydinsaaste on silti pahinta saastaa, joka tuhoaa viljelysmaat, kalavedet ja ihmisen terveydenä
Ja todellakin ottaa päähän Japanilaisten puolesta ja etenkin heidän, jotka joutuvat tälläkin hetkellä henkensä kaupalla tuolla jossain säteilyssä työskentelemään.
Kaikki on suhteellista. Täällä kotisoffalla on kiva jutskata ydinvoimasta, toisella puolella maapalloa ei ole niin kiva todentaa sen vaaroja joka päivä, ja miettiä mistä puhdasta vettä lapselle.
Ja se saattaa olla edessä täälläkin jonain päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184201Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4992334Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421851- 761474
- 1581446
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91234- 106737
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34724- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681