Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
---
Jari sanoi tässä aikaisemmin toisessa ylösnousemuksessa nousseista seuraavaa:
"Nuo ylösnousseet ovat siinä samassa tilassa missä tuhoutuvat lopullisesti. Tuo sama tila on se tila missä he kuolivat aikana jolloin oli mahdollisuus parannukseen, siis eläissään maan päällä".
---
Ja näinhän se on, se on näin KOSKA heidän sydämmensä tila on se sama, kuin se oli ennen heidän kuolemaansa.
Ja syy siihen on yksinkertaisesti se, että he eivät HALUA hyväksyä sitä ainoaa mahdollista tapaa muuttua joka on tarjolla ja joka on ylipäätään mahdollista.
He eivät halua jättää valhetta ja vääristelyä. Heille se on vastenmielistä ”alistumista” - he eivät halua ”alistua” elämään ilman valhetta, he eivät halua luopua omista tietämisistään ja avata korvansa kuulemaan ja silmänsä näkemään. Sillä he saavat tyydytyksen valheesta ja totuuden vääristelystä.
Siksi he tuhoutuvat Herran päivänä, kun Kaikkivaltias kerran tekee kumman tekonsa ja poistaa kaiken pahuuden. Mutta ei syntisen kuolema ole Herralle mieleen vaan se että syntinen kääntyisi pois valheestaan ja saisi elää.
He tuhoutuvat koska he seuraavat halustaan kaikenlaisia seli-seli-selittäjiä jotka puhuvat valhetta Jumalasta, Hänestä jolla ainoalla on kuolemattomuus, eihän se ole mahdollista, että he löytäisivät totuuden ja iankaikkisen elämän, jos he etsivät sitä väärästä paikasta. Iankaikkisen elämän löytävät vain ne jotka ottavat vastaan Jumalan anteeksi antamuksen joka on tarjolla Jeesuksessa Kristuksessa ja haluavat myös SEURATA opettajaansa, sitä todellista opettajaa Jeesusta Kristusta, joka Jumalan lupauksen mukaan johdattaa omansa pois valheesta ja kuolemasta > totuuteen ja iankaikkiseen elämään.
Jokainen ihminen on kuoleman oma, kunnes syntiä ei enää ole ja synnin tuottama kuolema on ”vihollisista viimeisenä voitettu”, aina siihen asti on meillä meidän ylimäinen pappimme siinä taivaallisessa pyhäkössä, mikä ei ole ihmiskäsin rakennettu. Hän on välimiehemme täydellisen Jumalan ja vajavaisen ihmisen välillä aina siihen asti kunnes syntiä ja kuolemaa ei enää ole.
Kun puhutaan syntisten tuhoutumisesta, on hyvä ymmärtää, että Jumalan teko on ensisijaisesti pahuuden poistaminen - EI kenenkään kiduttaminen.
Helvettikö ikuinen? – EI TIETENKÄÄN.
Sillä Raamatussa kaikki perustuu Jumalan täydelliseen oikeudenmukaisuuteen ja Raamattu opettaa meille että oikeudenmukaisuuteen täytyy aina sisältyä myös rakkaus – muutoin se ei ole täydellistä.
Voimme siksi olla varmoja siitäkin että Jeesus suoritti täydellisen lunastuksen. Ei enempää – mutta ei myöskään vähempää. Siksi vastaa Jeesuksen maksama ”lunastushinta” täydellisesti pahimmankin syntisten syntien seurauksia, se peitti kaikkien syntisten syntivelat – kaikkien jotka haluavat ottaa vastaan Jumalan armon, jättää pois valheen ja vapautua synnin kirouksesta. Jeesus kuoli heidän kuolemansa – hän todella lakkasi elämästä, nukkui kuoleman unessa.. kunnes Jumala herätti hänet kuolleista (sanoo Raamattu – en minä - minä vain uskon sen, koska se on totta).
Se on synnin palkka – kuolema – ja se on syntisen kohtalo – maksoi sen sitten Jumalan Poika tai syntinen itse. Synnin palkka ei ole ikuinen piina, eikä ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan.
Vai eikö Jeesus maksanutkaan täyttä lunastushintaa niiden ihmisten edestä jotka sanovat, että synnin palkka on ikuinen helvetissä kituminen? Kuka maksoi heidän syntivelkansa? Saatana? Uskovatko he, että saatana maksoi heidän syntivelkansa?
Jeesushan ei heidänkään uskossa ole helvetissä maksamassa synnin palkkaa.
Jos niin on he eivät ymmärrä että Jeesus antoi synnittömän elämänsä ja suoritti todellisen lunastuksen oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa – että lunastus ei ole koston ja uhkailun pelastus, vaan sen synnittömän elämän uhraaminen joka oli voimallinen kantamaan koko maailman synnit, niin että jokainen joka haluaa elää Jumalan tahdossa oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa - ilman valhetta - saisi oikeudenmukaisen ja kestävän Jumalan armahduksen ja iankaikkisen elämän.
Siitä että kuinka kauan syntinen kärsii ennen tuhoutumistaan kun Jumala tekee ”kumman tekonsa” antaa Jeesuksen kärsimys osoituksen - sillä Jeesuksen kärsimys ja kuolema riitti syntisten pelastamiseen, se on oikeudenmukainen synnin korvaus – kysymys on vain kuka sen maksaa Jumalan Poika vai syntinen itse sinä päivänä kun Herra poistaa pahuuden.
alex
Oikeudenmukainen Jumala
6
99
Vastaukset 6
- Näin se mennee
Aivan, kaikille tekojensa mukaan.
Jos ei ihminen ota vastaan Jumalan Pojan lunastusta hän joutuu itse maksamaan syntivelat, se on saman hinnan kuin Jumalan Jeesus on jo maksanut jokaisen edestä. Jokaisen joka ottaa lunastusksen vastaan sellaisena kuin se on tarjolla.
Jo vähänkin ajatteleva huomaa että jos Jeesuksen kuolema on syntien oikeudenmukainen lunastus "lunastaa syntisen hänen teoistaan" niin lunastus on myös se sama jonka syntinen itse sen joutuu maksamaan. Tuorein vastaukseni tuohon alexin helvetti-aiheeseen on täällä, päivää ennen kuin
alex poikkesi palstalle jälleen tarpeensa laskemaan ...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9712296
Kristinuskossa ei ole kyse uskonnoista ja opeista, vaan elämästä tässä ja nyt.
Jos Raamatun iankaikkisuuskuvaukset ovat enemmän kuin vain vertausta, sen
aika näyttää. Mutta elämme maailman helvetissä nyt.
Minä pelkään tuota Stubb-Berlusconi-akselia ja toivon, että yhdytte kanssani
rukoilemaan sitä, että muu Eurooppa pian rientäisi Ranskan tueksi Libyan kansan
puolesta. On turha lähetellä Gaddafille rakkauskirjeitä, joissa toivotaan lentokenttien sulkemista, sillä toki Muammar kentät sulkee, että pommikoneet voisivat vapaasti lähteä ja palata kevyinä kuin sudenkorento.
Maailmanrauhan ykkösmies Marakin näyttää olevan sitä mieltä, että Libyan
nenttiä pitäisi senverran pommittaa hajalle, ettei Muammar pääsisi pommittamaan
kansaa, joka ei suinkaan ole Muammarin omaisuutta vaan Jumalan. muammar on
julistanut avoimesti maailmalle, että ruumiita tulee.
Toinen akuutti rukousaihe on ainakin minun mielessäni se, että perussuomalaiset
saisivat ennen kokoomusta äänestäneiltä niin paljon ääniä, että he jättäisivät
kokoomuksen neljännen puolueen sijalle.
Itse en soinilaisia äänestä kylläkään, sillä kristittyhän on luonnostaan
kristillisdemokraatti, menkööt puolueella sitten paremmin tai huonommin.
Vaikka Jeesus "otti pois maailman synnin", niin hänellä on valta antaa syntejä
anteeksi vain "maan päällä". Ellei tee ratkaisua tässä elämässä, synnit palaavat
kontolle ja Jumala vaatii viattomien veren viattomien piinaajien käsistä.
Alex runoilee mm:
"Nuo ylösnousseet ovat siinä samassa tilassa missä tuhoutuvat lopullisesti.
Tuo sama tila on se tila missä he kuolivat aikana jolloin oli mahdollisuus parannukseen, siis eläissään maan päällä".
Mutta ei ole niin paatunutta ja kuollutta, etteikö Jumala ikuisuuden puolella
saisi heidän omaatuntoaan vaikeroimaan syyllisyydessään, heidän joille ei
armo Kristuksessa kelpaa.- alex-kasi
Katsotaampa jälleen :
alex (siis minä) kirjoitti näin:
#Jari sanoi tässä aikaisemmin toisessa ylösnousemuksessa nousseista seuraavaa: "Nuo ylösnousseet ovat siinä samassa tilassa missä tuhoutuvat lopullisesti. Tuo sama tila on se tila missä he kuolivat aikana jolloin oli mahdollisuus parannukseen, siis eläissään maan päällä". # ja olin Jarin kanssa samaa mieltä asiasta.
Minkä Antti valheellisesti väänsi tällaiseksi:
Alex runoilee mm:
"Nuo ylösnousseet ovat siinä samassa tilassa missä tuhoutuvat lopullisesti.
Tuo sama tila on se tila missä he kuolivat aikana jolloin oli mahdollisuus parannukseen, siis eläissään maan päällä".
Antti nyppi lauseen ja antoi sille uusia merkityksiä.
Ei kukaan ole sanonut että toisessa ylösnousemuksessa herätetyillä ei oli tuskia - he ovat samanlaisia valehtelijoita ylösnousseina kuin olivat ennen esimmäistä kuolemaansa ja matkalla kohti lopullista tuhoaan.
SIlm. 20:9
Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.t.
He tuhoutuvat tuhoutuvat.
-----
Sinulle joka luet näitä kirjoituksia - eikö olekin kummallista että Antti selvästikin ihan tahallaan vääristelee kirjoituksia. Miksiköhän ???
Vain siksikö että adventistit ovat erimieltä hänen kanssaan tässä kuolemattomuus asiasta? ja sen seurauksista myöskin luonnollisesti.
lex - syyn seuraukse laki!
Valitettavasti alexin kirjoituksissa ei ole mitään sisältöä, tai sanoisinko ajatusjuoksua, joka johtaisi edes jonkunlaiseen syvempään ihmisen henkisen elämän "lähteen luo" . Miksi hän pyrkii peloittelemaan ihmisiä, jollakin tuhoutumis ja helvetin oppi-ideoillaan. Ihmisillä on, jokaisella, jo täällä ajallisessa elämässä oma helvettinsä, kellä polttavampi ja kellä miedompi, mutta sitä se on osaksi jokaisella ihmisellä, ei sitä tarvitse lisätä täällä kommentoimalla helvetistä, sillä ei se toivon säteitä kenenkään elämään lisää.
Kärsimystä, sairautta, tuskaa, hätää, piinaa, sotakärsimystä, pakokauhua jota aiheuttaa sisällisotat, ynnä muuta puutteen ja elämisen tuskaa. Voiko sitä polttavampaa helvettiä enään olla, - Jumalako on tämän kaiken takana??? - vaiko - kuka - määrää ihmisen fyysillisen kärsimyksen ehdot ja mitkä ne ehdot ovat jotka tuon kärsimyksen pois sulkee? Onko ihminen tekojensa seurauksien kantaja, toimiiko syyn ja seuraksen laki näin; siirtäen päällemme menneiden ihmiselämien seuraukset "synnit"/teot? kysympä vaan. - alex-kasi
Valitettavasti et ole kuolematon ikuisuusolento jos et elä Jumalan tahdossa - jos et kuulu niihin joista Raamattu sanoo että Jumala on kaikki kaikissa.
Ei yhdessäkään ihmisessä ole iankaikkista elämää omasta takaa - ei vaikka kuinka selittäisit että on - se ei muuta mitään .. AINOASTAAN JUMALALLA ON KUOLEMATTOMUUS sanoo Raamattu.
Kutsu sitä sitten miksi haluat kuitenkin on niin että raamattu on oikeassa ja jokainen joka sanoo olevansa kuolematon ilman Jumalaa on väärässä.
On surkuhupaisaa lukea teidän omaan kuolemattomuuteenne uskovien kirjoituksia - tosi satuilua..
alex - syy ja seuraus
Mutta vielä surkuhupaisempaa on lukea noita sinun päättömiä kirjoituksiasi, joissa ei todellakaan ole "päätä ei häntää". Mutta syillä on omat seurauksensa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1331835Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois233894Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.145874- 77804
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!36802- 55751
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47737- 85671
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä65651Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29561