Ohjeita kunnianloukkausten uhreille

Itsekin uhri.

Onko sinusta levitetty oikea nimesi mainiten totuuden vastaisia juoruja vanhoillislestadiolaisuutta koskevilla keskustelupalstoilla? Onko sinua haukuttu oikea nimesi mainiten vl-palstoilla totuuden vastaisesti? Onko yksityiselämästäsi nostettu esille tietoja, jotka eivät kuulu julkisuuteen?

Jos arvelet, että niin on tapahtunut, on sinulla mahdollisuus tehdä rikosilmoitus.

Rikosilmoitus kannattaa tehdä VIIPYMÄTTÄ, sillä poliisi voi pyytää operaattoreilta teletunnistetietoja VAIN 3 KK VIESTIN JULKAISEMISESTA.

Huomaa, että kunnianloukkaus ja yksityisyyttä koskevan tiedon levittäminen ovat asianomistajarikoksia. Se tarkoittaa, että JOS SINÄ - uhri - ET itse TEE RIKOSILMOITUSTA, käytännössä KUKAAN muukaan EI SITÄ sinun puolestasi TEE.

Vl-palstoilla retostellaan ja mustamaalataan toisten nimiä sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät halua oman nimen edes vilahtavankaan vl-keskusteluissa. Liikkeellä on narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsiviä ihmisiä, jotka saavat mielihyvää toisille aiheutetuista kärsimyksistä ja mielipahasta. He eivät muuta käyttäytymistään antamalla heille etulahjana anteeksi. Vain pelko syytteeseen joutumisesta ja tuomiosta voi heitä hillitä. Mustanaamio on kova koville. Ole sinäkin.

Rikoslaki toteaa näistä asioista seuraavaa:

8 § (9.6.2000/531)
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
Joka oikeudettomasti

1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.

9 § (9.6.2000/531)
Kunnianloukkaus
Joka

1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.

10 § (9.6.2000/531)
Törkeä kunnianloukkaus
Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa

1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka

2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa

ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

- -

12 § (9.6.2000/531)
Syyteoikeus

- -

Virallinen syyttäjä ei saa nostaa syytettä yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, kunnianloukkauksesta eikä törkeästä kunnianloukkauksesta, ellei asianomistaja ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi. Valtakunnansyyttäjä voi kuitenkin antaa määräyksen syytteen nostamisesta, jos rikos on tapahtunut joukkotiedotusvälinettä käyttäen ja erittäin tärkeä yleinen etu vaatii syytteen nostamista.

93

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hymyä huuleen

:))

• Kaikenlaisia hörhöjä

Hoitomiestä harmittaa:)

Lähde hoitokokousmatkalle, niin maailman murheet unohtuvat ja saat nöyryyttää vanhuksia. Voi miten ihanaa!

• Sympatiaa

Onko pikku-Pekkaa loukattu? Voi voi sentään. Pyydä vaimoa puhaltamaan pipiin kohtaan.

• Ami ja Vode

Joo malta hetki niin valtakunnan syyttäjä ons iellä teillä SRK:n toimistolla syyte lappujen kanssa koko revohkaa vastaan pedofiilian piilottelusta.

SRK ostaa sukevan omaksi rangaistuslaitoksekseen.

• Tämä on hyvä asia

Onneksi kunniattomien SRK:n jullien kunniaa ei voi loukata.

• Kaikki käräjille

Pitäisköhän tehdä yhteinen rikosilmoitus kaikista elossa olevista hoitomiehistä?

Mitä mieltä avaaja olet?

• Voit yrittää.

Jos hoitokokouksessa on tapahtunut rikos joskus yli 30 vuotta sitten, se on todennäköisesti jo vanhentunut. Syytettä ei nostettaisi.

Jos vl-keskustelupalstalla on tapahtunut rikos viimeisten vuosien aikana, rikokset eivät ole vanhentuneita. Syyte nostetaan.

• Jatkan vielä.
        Voit yrittää. kirjoitti:

Jos hoitokokouksessa on tapahtunut rikos joskus yli 30 vuotta sitten, se on todennäköisesti jo vanhentunut. Syytettä ei nostettaisi.

Jos vl-keskustelupalstalla on tapahtunut rikos viimeisten vuosien aikana, rikokset eivät ole vanhentuneita. Syyte nostetaan.

Lisäksi jos kyseessä on nk. asianomistajarikos, rikoksen pitää olla kohdistunut juuri sinuun tai jos asianomistaja on vainaja, sinun on oltava asianomistajan lähisukulainen tai samassa taloudessa elänyt vainajalle läheinen henkilö. Noiden lisäksi rikos ei saa olla vanhentunut.

Kaikki maailman pahuus ei ole tapahtunut vanhoillislestadiolaisuuden hoitokokouksissa. Voi olla, että niistä olisi rikosoikeudellisesti vain suhteellisen tulkinnanvaraisia tapauksia käsiteltävänä, lähinnä kai yksityisyydensuojaan liittyviä kysymyksiä.

Vl-nettipalstoilla tapahtuu vikoksia 2011 AD. Jos siis joku kokee kunniaansa loukatun tai yksityiselämäänsä koskevaa tietoa levitetyn vl-nettipalstoilla, kannattaa ehdottomasti tehdä rikosilmoitus. Tuomio katkaisee pahan kierteen.

Tuomioilla on yleensä myös rikoksia ennaltaehkäisevä vaikutus. Tuomion pelko hillitsee rikollisia paremmin kuin kristillisen lähimmäisenrakkauden osoittaminen ajatuksella "etulahjana anteeksi". Kaikkien kannattaa huomata, että ihmisten nimillä retostelemisesta kiksejä saavat eivät ole normaaleja.

• selitä Jumalalle!
        Voit yrittää. kirjoitti:

""Jos hoitokokouksessa on tapahtunut rikos joskus yli 30 vuotta sitten, se on todennäköisesti jo vanhentunut. Syytettä ei nostettaisi.""

Sekö riittää? kun rikokset vanhenee miten se raamattu opettaakaan.....

• Sotket asioita.
        selitä Jumalalle! kirjoitti:

""Jos hoitokokouksessa on tapahtunut rikos joskus yli 30 vuotta sitten, se on todennäköisesti jo vanhentunut. Syytettä ei nostettaisi.""

Sekö riittää? kun rikokset vanhenee miten se raamattu opettaakaan.....

Edellisessä puhutaan rikoksen vanhenemisesta, ei synnin vanhenemisesta.

• Tärkeää tietoa.

Avausviesti sisältää tärkeää tietoa kunnianloukkausten uhreille. Uhrit: te ette ole syyllisiä siihen, että kunniaanne loukataan. Syyllinen on vain ja ainoastaan rikollinen.

Tietoa rikosilmoituksen tekemisestä sekä linkin sähköiseen rikosilmoitukseen saat täältä:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD

Mieti tarkkaan, mitä viestejä haluat poliisin tutkivan. Kerro selkeästi, millä tavalla koet kunniaasi loukatun tai yksityiselämääsi koskevia, sinua vahingoittavia tietoja levitetyn. Silloin sinut otetaan vakavasti.

Palstan rikolliset vapiskoon.

• Hyvä mainos

joltakin juristifirmalta, vai onko SRK:n lakimies asialla? Kenellä mahtaa olla vellit housuissa?

• sinkku 40

Eilen oli aika selvästi mua kohtaan kirjoitettu. Ei nimeäni mainittu ja vastasinkin siihen että selvitetään asiaa tarkemmin kun kiukkuni lauhtuu. Meen porukat oli nähneet sen viestin ja sanoivat siitä.
        Tää on ihan tyhmä juttu mutta kun hän "kurkkusuorana " huutaa sitä kaupan kassajonossakin, kun ollaan samaan aikaan kaupassa niin tekisi mieli puuttua.

Nimittäin hän on jo kauan väittänyt että minä olen jäänyt vanhaksipiiaksi sen takia kun olen joutunut vanhempana sisaruksena hoitamaan sisaruksiani kotona ollessani.
        Iha tyhmää.
        Asia ei ole niin.
        Mutta tää ex-vl oikein vainoaa minua siitä. Ärsyttää ja inhottaa ja kiukuttaa.

Kadulla, kaupassa, nyt netissä ja aina kun tapaamme. "Eik sul vieläkää ketää ole". Huutelu tapahtuu yleen päivittäistavara kaupassa ja kassa jonossa.
        Vaikka yrittäis vaihtaa kaupassakäyntiaikaa ja kauppaa. Jostain se vaan ilmaantuu

Eilen oli kirjoitus netissä. Se poistettiin. Vastasin siihen, mutta olisin vielä lukenut sen, mutta se oli poistettu.

Ei tällaisesta varmaan voi tehdä rikosilmoitusta.

• Rikollisia kannattaa

etsiä ihan muualta kuin tältä palstalta!

• Häkki heilahtaa

Sukulaistyttöään ehdollisen vankeusrangaistuksen edestä hipelöineen vl-kanttorin kannattaa varmaankin tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta.

Eikö vaan?

• Laki ja oikeus.
        sinkku 40 kirjoitti:

Eilen oli aika selvästi mua kohtaan kirjoitettu. Ei nimeäni mainittu ja vastasinkin siihen että selvitetään asiaa tarkemmin kun kiukkuni lauhtuu. Meen porukat oli nähneet sen viestin ja sanoivat siitä.
        Tää on ihan tyhmä juttu mutta kun hän "kurkkusuorana " huutaa sitä kaupan kassajonossakin, kun ollaan samaan aikaan kaupassa niin tekisi mieli puuttua.

Nimittäin hän on jo kauan väittänyt että minä olen jäänyt vanhaksipiiaksi sen takia kun olen joutunut vanhempana sisaruksena hoitamaan sisaruksiani kotona ollessani.
        Iha tyhmää.
        Asia ei ole niin.
        Mutta tää ex-vl oikein vainoaa minua siitä. Ärsyttää ja inhottaa ja kiukuttaa.

Kadulla, kaupassa, nyt netissä ja aina kun tapaamme. "Eik sul vieläkää ketää ole". Huutelu tapahtuu yleen päivittäistavara kaupassa ja kassa jonossa.
        Vaikka yrittäis vaihtaa kaupassakäyntiaikaa ja kauppaa. Jostain se vaan ilmaantuu

Eilen oli kirjoitus netissä. Se poistettiin. Vastasin siihen, mutta olisin vielä lukenut sen, mutta se oli poistettu.

Ei tällaisesta varmaan voi tehdä rikosilmoitusta.

Yleensä kunnianloukkaustapauksissa uhrin nimi täytyy mainita. Poikkeuksiakin on. Jos henkilö esim. herjaa jotain nimimerkkiä ja kirjoittelee toisissa viesteissä, että ko. nimimerkki on se ja se yksityishenkilö, voivat kunnianloukkauksen tuntomerkit täyttyä. Silloin kunnianloukkaus on tehty palasina useissa viesteissä: ensin loukattu nimimerkkiä, sitten muissa nimimerkeissä tehty vihjauksin tai nimen arvuutteluineen selväksi, että kyseessä on yksi ja tietty henkilö. Nimimerkin kunniaa ei voi loukata, vaan vain nimimerkin takana olevan henkilön.

• Minäkin oon uhri.

>>>Silloin sinut otetaan vakavasti.

• hannestapani
        Minäkin oon uhri. kirjoitti:

Kovin on Sinulla ruusuinen kuva poliisin ammattitaidosta ja halusta tutkia kaikki saamansa rikosilmoitukset tai tutkintapyynnöt. Suurimmalle osalle poliisi antaa ainoastaan valohoitoa n vuoden ja ilmoittaa sen jälkeen - ei rikosta/ei anna aihetta tutkia enempää.

Katso Studio55 Anjan ja Joukon tapaus.

Jouko teki 16 rikosilmoitusta, joilla oli suunnatonta merkitystä hänen oikeusturvansa kannalta, niiden joukossa olivat mm rikosilmoitukset perätön ilmianto, perätön lausuma tuomioistuimessa, perätön lausuma viranomaismenettelyssä, törkeä kunnianloukkaus jne. Yhtään joukon rikosilmoitusta ei tutkittu, mutta myös poliisi toimi, ikäänkuin Joukosta esitetyt törkeät valheet olisivat pitäneet paikkansa.

• kokemusta on täällä
        Minäkin oon uhri. kirjoitti:

Olet oikeassa. Mikäli Poliisi katsoo ettei asia kuulu heille he ohjaavat oikeaan tutkinta-instansiin.

nimimerkki: kokemusta on

• grfhyu

Kenen kunniaa mielestäsi täällä on loukattu?

• oikeus voittakoon

Kunnianloukkauksesta syytteen nostaminen on kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä. Kannustan kaikkia joiden kunniaa on loukattu viemään asiaa eteenpäin.

Kunnianloukkaus tuomioiden lisäksi Suomessa on annettu tuomioita ihmisryhmään kohdistuvien rasisti- ja vihakirjoitusten vuoksi. Aika monet tämän palstan kirjoituksista voisivat täyttää syytekynnyksen myös tästä näkökulmasta.

• Sinkku 40

Ihan Hyvä. Olen samaa mieltä.
        Näitä ei ole tietenkään pakko lukea, mutta kun eilen meenkin porukat soitti töihin että nyt se kirjoittaa susta jo netissä. Eikä siinä todellakaan mainittu mun nimeäni eikä paikkakuntaa.
        Jauhaa vaan sitä samaa ilkeyttä.

• Oikeuteen vaan

saadaan kaikki, kuolemaankin johtaneet hoitokokouskäsittelyt, hämärätomet julkisuuteen! Sieltä vasta kunnianloukkauksia löytyykin. Ja entä nämä hyllytetyt pappisveljet, jotka ovat rehellisillä puheillaan sohaisseet johonkin liikkeen arkaan kohtaan. Aihetta olisi varmaan heillä myös loukattuina kysellä todellisia perusteluita mielivaltaiseen syrjimiseen.

• Laki ja oikeus.
        Oikeuteen vaan kirjoitti:

saadaan kaikki, kuolemaankin johtaneet hoitokokouskäsittelyt, hämärätomet julkisuuteen! Sieltä vasta kunnianloukkauksia löytyykin. Ja entä nämä hyllytetyt pappisveljet, jotka ovat rehellisillä puheillaan sohaisseet johonkin liikkeen arkaan kohtaan. Aihetta olisi varmaan heillä myös loukattuina kysellä todellisia perusteluita mielivaltaiseen syrjimiseen.

Voit tehdä tutkintapyynnön, jos epäilet hoitokokouksissa tapahtuneen rikoksia. Sinulla pitää olla näyttöä rikoksesta, sinun on oltava asianomistaja ja rikos ei saa olla vanhentunut.

Jos kyse on raamatuntulkintaerimielisyyksistä, Suomen oikeuslaitos ei ole oikea osoite kannanottojen tekemiseen. Oikeuden tehtävänä ei ole esimerkiksi ottaa kantaa siihen, onko televiosiota kotonaan pitävä uskovainen vai ei.

• Moderointi surkeaa

Olen samaa mieltä. Moderointi on tällä palstalla erittäin epämääräinen käsite. Yläpidon toiminta on heikkoa ja piittaamatonta.

Mitä muuta voi odottaa firmalta joka on Seiskaa julkaiseva yhtiö. Sehän elää repostelemalla ihmisten yksityiselämää.

Koska tämä on täysin villiä ja laittomuudet sallitaan, palsta houkuttelee sairaita ihmisiä jotka nauttivat kiusatessaan silmätikukseen ottamiaan yksityishenkilöitä. Olivatpa nämä ketä hyvänsä, vl:iä tai ei-vl:iä.

• rokan syöjä
        Moderointi surkeaa kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Moderointi on tällä palstalla erittäin epämääräinen käsite. Yläpidon toiminta on heikkoa ja piittaamatonta.

Mitä muuta voi odottaa firmalta joka on Seiskaa julkaiseva yhtiö. Sehän elää repostelemalla ihmisten yksityiselämää.

Koska tämä on täysin villiä ja laittomuudet sallitaan, palsta houkuttelee sairaita ihmisiä jotka nauttivat kiusatessaan silmätikukseen ottamiaan yksityishenkilöitä. Olivatpa nämä ketä hyvänsä, vl:iä tai ei-vl:iä.

Jonkun rohkean rokansyöjän pitäisi ottaa asia tosissaan ja tehdä ilmoitus. Ei toisen posken kääntäminen tällaisissa tapauksissa auta.

Saisi maistaa omaa lääkettään häirikkö (t)

• Heikunkeikun.

Ottaako sinua tyhjään vl-nuppiin?

• tapaus ritu
        rokan syöjä kirjoitti:

Jonkun rohkean rokansyöjän pitäisi ottaa asia tosissaan ja tehdä ilmoitus. Ei toisen posken kääntäminen tällaisissa tapauksissa auta.

Saisi maistaa omaa lääkettään häirikkö (t)

Minä ainakin kannustan.
        Kaikki Vl-äidit, tehkää jokainen rikosilmoitus kunnianloukkauksesta koska täällä on julkisesti, monien todistajien nähden teitä nimitelty "synnytyskoneiksi".
        Se on kunnianloukkaus.
        Se on kunnianloukkaus josta voi haastaa nimittelijät oikeuteen ja vaatia korvauksia.

Itse aion ottaa yhteyttä ihmisoikeusliittoon. On yleinen käsitys että vl-t ei tee rikosilmoituksia kunnianloukkauksista, joten tässä asiassa ihmisoikeusliiton pitää olla tukemassa näiden oikeuksia jotka uskonsa puolesta alistuvat valtaväestön pilkan ja kunnianloukkausten alle.

• syvältä loukkaavaa

Minun mielestäni vl-äitien kohdalla syytekynnys on jo ylittynyt. Heitä ei pidetä ihmisen arvoisina kun puhutaan ja kirjoitetaan synnytyskoneista. Vain ihmisillä on ihmisarvo ei koneilla.
        Tästä asiasta kannattaisi ottaa voimakkaammin kantaa, sillä se on arkikielessä käytetty nimitys jopa puhekielessä kohdattaessa vl-äitejä.
        Kuka ja miten se asia ratkaistaan, on eriasia.
        Kyllä nykyisellä koulutustasolla ja sivistyksellä pitäisi osata puhutella toisia ihmisiä ja osataankin.

Minä olisi valmis lähtemään tähän mukaan, vaikka olen lapseton.

• Minäkin tulen mukaan
        syvältä loukkaavaa kirjoitti:

Minun mielestäni vl-äitien kohdalla syytekynnys on jo ylittynyt. Heitä ei pidetä ihmisen arvoisina kun puhutaan ja kirjoitetaan synnytyskoneista. Vain ihmisillä on ihmisarvo ei koneilla.
        Tästä asiasta kannattaisi ottaa voimakkaammin kantaa, sillä se on arkikielessä käytetty nimitys jopa puhekielessä kohdattaessa vl-äitejä.
        Kuka ja miten se asia ratkaistaan, on eriasia.
        Kyllä nykyisellä koulutustasolla ja sivistyksellä pitäisi osata puhutella toisia ihmisiä ja osataankin.

Minä olisi valmis lähtemään tähän mukaan, vaikka olen lapseton.

YK:n ihmisoikeussopimukset
        Kansalaisoikeuksia ja poliittisia oikeuksia koskeva kansainvälinen yleissopimus
        19. artikla

1. Jokaisella on oikeus mielipiteen vapauteen ilman ulkopuolista puuttumista.

2. Jokaisella on sananvapaus; tämä oikeus sisältää vapauden hankkia, vastaanottaa ja levittää kaikenlaisia tietoja ja ajatuksia riippumatta alueellisista rajoista joko suullisesti, kirjallisesti tai painettuna taiteellisessa muodossa tahi muulla hänen valitsemallaan tavalla.

3. Edellisessä kohdassa tarkoitettujen vapauksien käyttö merkitsee erityisiä velvollisuuksia ja erityistä vastuuta. Se voidaan sen tähden saattaa tiettyjen rajoitusten alaiseksi, mutta näiden tulee olla laissa säädettyjä ja sellaisia, jotka ovat välttämättömiä 1) toisten henkilöiden oikeuksien tai maineen kunnioittamiseksi, 2) valtion turvallisuuden tai yleisen järjestyksen ("ordre public"), terveydenhoidon tai moraalin suojelemiseksi.

20. artikla

1. Kaikki propaganda sodan puolesta on kiellettävä lailla.

2. Kaikki kansallisen, rotu- tai uskonnollisen vihan puoltaminen, joka merkitsee yllytystä syrjintään, vihollisuuksiin tai väkivaltaan, on kiellettävä lailla.

Niinpä niin. Kaikki mikä on yllytystä syrjintään jne.. Ylittyykö syytekynnys? Ainakin minun mielestäni.

• joskususku
        tapaus ritu kirjoitti:

Minä ainakin kannustan.
        Kaikki Vl-äidit, tehkää jokainen rikosilmoitus kunnianloukkauksesta koska täällä on julkisesti, monien todistajien nähden teitä nimitelty "synnytyskoneiksi".
        Se on kunnianloukkaus.
        Se on kunnianloukkaus josta voi haastaa nimittelijät oikeuteen ja vaatia korvauksia.

Itse aion ottaa yhteyttä ihmisoikeusliittoon. On yleinen käsitys että vl-t ei tee rikosilmoituksia kunnianloukkauksista, joten tässä asiassa ihmisoikeusliiton pitää olla tukemassa näiden oikeuksia jotka uskonsa puolesta alistuvat valtaväestön pilkan ja kunnianloukkausten alle.

Minä olen samoin miettinyt, Amnestyyn kuulun itsekin.

Minulla on asiana kuitenkin tuo lasten raiskaus, joka on rikos ihmisyyttä kohtaan.

• tapaus ritu
        joskususku kirjoitti:

Minä olen samoin miettinyt, Amnestyyn kuulun itsekin.

Minulla on asiana kuitenkin tuo lasten raiskaus, joka on rikos ihmisyyttä kohtaan.

Ja Törkeä loukkaus onkin. Iha pimee, joka raiskaa lapsen!

• rikos ja rangaistus

Ja vaikka oikeuteen asti näissä ei mentäiskään, niin aika monessa tapauksessa sopiva rangaistus voisi olla, että poliisitutkinnan jälkeen isi ottais nettipiuhan viikoksi ylähyllylle.;)

• Peace of love...

Lakihenkisyyteen ei pitäisi kenenkään silti sortua. Olen kai liian vähän täältä juttuja lukenut, koska en moisiin kunnianloukkauksiin ole täällä törmännyt. Joillakin muilla palstoilla kylläkin lievempinä esim. julkisuuden henkilöitä koskevina juoruina ym.
      Hiljattain oikeusasteissa ja mediassa puitiin netin kautta tunnettujen henkilöiden terveyttä ja henkeä uhanneita kirjoituksia. Näistähän ei kuitenkaan katsottu aiheelliseksi syyttää ko.henkilöitä ollenkaan.

• Moderointi surkeaa

Yksityishenkilön loukkaamisen kohdalla häirkön syytekynnys on erittäin matala, sillä lain mukaan jokaisella on oikeus yksityisyyteen.

Melko vähäiseltäkin tuntuva nimen mainitseminen asiattomasti voi johtaa syytteen nostamiseen, ja rangaistukseen elikkä sakkoihin. Tästä on useita oikeustapauksia.

Julkisuuden henkilöiden yksityisyyden suoja on huomattavasti suppeampi.Jos toimii politiikassa, liike-elämässä tai muuten johtavassa asemassa suuren organisation johdossa, julkinen työ ja asema heikentää yksityisyyden suojaa.

• Pysyvä ongelma tääll

Yksityishenkilön loukkaamisen kohdalla häirkön syytekynnys on erittäin matala, sillä lain mukaan jokaisella on oikeus yksityisyyteen.

Melko vähäiseltäkin tuntuva nimen mainitseminen asiattomasti voi johtaa syytteen nostamiseen, ja rangaistukseen elikkä sakkoihin. Tästä on useita oikeustapauksia.

Julkisuuden henkilöiden yksityisyyden suoja on huomattavasti suppeampi.Jos toimii politiikassa, liike-elämässä tai muuten johtavassa asemassa suuren organisation johdossa, julkinen työ ja asema heikentää yksityisyyden suojaa.

Täyttä asiaa.

• Peace of löve

Koville ottaa vl.ille tappio maallisessa oikeudessa. 4v paukahti aiheesta. Vaikka puoletkin enemmän olisi saanut kakkua rapsahtaa, niin tärkeintä oli tuomio rikoksesta, jota niin monet ovat täälläkin kuukausien ajan vähätelleet ja puolustelleet.
      Muistan kyllä kuinka yksi fraasi kuului: "me uskovaisina emme halua maallista oikeutta käydä".
      Mikä onkaan aloittajan sydämen tila? Tai tahon joka käskee sinun sekoittaa keskusteluja täällä?

• Kuka sekoittaa?

Ei täällä ole vähätelty tai puolusteltu rikosta.

Sinulle tuntuu ottavan koville sen ymmärtäminen, että vl-liike ei ole ollut syytettynä eikä tuomittavana.

Miten itse ajattelet: onko vl:llä oikeus tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta? Oletko itse varma ettet ole syyllistynyt kenenkään kunnian loukkaamiseen näissä keskusteluissa?

• Näin se vaan on.

Sory!
        Ei tuomio ollut Vl-liikkeelle tappoio.
        Raamattu osoittaa selvästi ettei tällaisten syntien harjoittajat pidä perimään Jumalan valtakuntaa. ( 1Kor.6:9 , Gal. 5:21)
        Vaan Vl-liike kokee tuomion oikeudenmukaisena.

Eikä vl-t tarvitse tähän mitään pääsihteerin kantaa, se on vaan täysin selvää että näin on.
        Ulkopuoliset vl-liikeeseen kuulumattomat odottavat pääsihteerin kommenttia asiaan. Koska nykyään on muodostunut yhteiskunnassa tavaksi että joku ylempi taso määrittelee koko porukan mielipiteen. (Esim. politiikassa)

• Avaaja.

En ole kärsinyt tappiota maallisessa oikeudessa. Tappion kärsivät vain henkilöt, joiden oikeus katsoi syyllistyneen lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. En näe syytä kyseenalaistaa oikeuden tuomiota asiassa.

Annoin ja annan jatkossakin ohjeita kunnianloukkausten uhreille täysin riippumatta nyt toteutuneesta pedofiliatuomiosta.

Aika näyttää, katsovatko tuomittujen omaiset yksityisyydensuojaansa loukatun. Julkistamalla ensin epäillyn, sitten syytetyn ja lopulta tuomitun nimen ovat nimillä retostelijat saattaneet koko muun perheen kiusalliseen tilanteeseen. Lapset saattavat esimerkiksi joutua koulukiusaamisen uhreiksi Suomi24-julkisuuden vuoksi.

• Paljastui karmeita
        Avaaja. kirjoitti:

En ole kärsinyt tappiota maallisessa oikeudessa. Tappion kärsivät vain henkilöt, joiden oikeus katsoi syyllistyneen lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. En näe syytä kyseenalaistaa oikeuden tuomiota asiassa.

Annoin ja annan jatkossakin ohjeita kunnianloukkausten uhreille täysin riippumatta nyt toteutuneesta pedofiliatuomiosta.

Aika näyttää, katsovatko tuomittujen omaiset yksityisyydensuojaansa loukatun. Julkistamalla ensin epäillyn, sitten syytetyn ja lopulta tuomitun nimen ovat nimillä retostelijat saattaneet koko muun perheen kiusalliseen tilanteeseen. Lapset saattavat esimerkiksi joutua koulukiusaamisen uhreiksi Suomi24-julkisuuden vuoksi.

Olen täysin samaa mieltä. Tällä sivustolla ei ole luvallista revitellä yksityshenkilöiden nimillä, silloinkaan jos nämä ovat epäiltynä rikoksista. Suomi on poikeusvaltio ja nimen levittely ja syylliseksi julistammiset lisäävät uhrien ja perheiden kärsimystä aiheettomasti.

Asioista voidaan puhua nimiä mainitsematta, asiallisesti.

Tämän rikoksen kohdalla olen todella järkyttynyt, sillä tapaus on nyt paljastanut vl-liikkeen rakenteelliset piirteet, jotka auttavat lasten hyväksikäyttäjiä jatkamaan rikoksia kauankin sekä estävät uhreja saamaan apua.

Tämä onmielestäni tämän rikostapauksen tärkeimpiä viestejä ulkopuolisille. Nyt viimeistään tulisi havahtua tähän vl liikkeen opin ja käytäntöjen ongelmallisuuteen.

• Rikoslaki
        Paljastui karmeita kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Tällä sivustolla ei ole luvallista revitellä yksityshenkilöiden nimillä, silloinkaan jos nämä ovat epäiltynä rikoksista. Suomi on poikeusvaltio ja nimen levittely ja syylliseksi julistammiset lisäävät uhrien ja perheiden kärsimystä aiheettomasti.

Asioista voidaan puhua nimiä mainitsematta, asiallisesti.

Tämän rikoksen kohdalla olen todella järkyttynyt, sillä tapaus on nyt paljastanut vl-liikkeen rakenteelliset piirteet, jotka auttavat lasten hyväksikäyttäjiä jatkamaan rikoksia kauankin sekä estävät uhreja saamaan apua.

Tämä onmielestäni tämän rikostapauksen tärkeimpiä viestejä ulkopuolisille. Nyt viimeistään tulisi havahtua tähän vl liikkeen opin ja käytäntöjen ongelmallisuuteen.

Myöskin yksityishenkilön nimellä rikolliseksi tai epäilyttäväksi leimaaminen on rikoslain mukaan herjaus.

Tehkää rikosilmoituksia kyllä poliisi sitten tutkii ja kertoo voikko syytteen nostaa.

• rajaus kohdalleen!

Uhrien ja perheen näkökulmasta nimen julkistaminen on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä.

• Rohkeutta uhrit!
        rajaus kohdalleen! kirjoitti:

Uhrien ja perheen näkökulmasta nimen julkistaminen on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä.

Me kaikki lakia noudattavat Suomen kansalaiset olemme uskonnollisesta vakaumuksesta riippumatta teidän puolellanne. Vastakkain eivät ole kunnianloukkaus- tai yksityiselämää koskevan tiedon levittämisrikoksissakaan vl:t ja ei-vl:t, vaan lainkuuliaiset ja rikolliset.

UHRIT, TEHKÄÄ ROHKEASTI RIKOSILMOITUS!

• hannestapani
        Avaaja. kirjoitti:

Käsityksesi oikeudesta on uskomattoman ruusuinen.

Tosiasia on se, että tuomioistuimista on lottovoittoakin pienempi mahdollisuus saada oikeutta. Suomen tuomioistuinlaitos on täysin läpimätä. Kenenkään uskovan ei pidä mennä oikeuteen. Paras ratkaisu on aina yrittää sovintoa.

Tuomioistuimissa kaikki vastaajan valheet otetaan tosina, ja lopputulos on haastehakemuksen jättäjälle hurja tappio, tuomio, omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut...

Tämä kanta perustuu erityisesti lapsen huoltoa ja tapaamista, yhdistyslakia ja kunnianloukkauksia koskevia asioita.

• Avaaja.

Kysymys palstan seriffille:

Nyt kun insestitapauksesta on tekijä tuomittu, niin voidaanko vielä kaivaa esiin jo poistetut väärät arvuuttelut, joissa vihjauksin tai suoraan arvuuteltiin tekijöiksi muita henkilöitä?

Arvuuttelujen esiin kaivaminen olisi tärkeää, koska kysymyksessä on rikoslain 24 luvun 9 §:n 1 momentin 1 kohdan tarkoittama kunnianloukkaus, jossa henkilö "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa". Lisäksi siinä täyttyy saman luvun 10:1.1 §: "rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville".

Asianomistajat eivät välttämättä ole tietoisia heitä vastaan täällä tehdyistä rikoksista. Siksi olisi tärkeää saattaa rikokset heidän tietoonsa, jotta he voisivat harkita rikosilmoituksen tekemistä. Voi olla, että poliisi ei voisi tehdä mitään. 3 kk viestien julkaisemisesta on jo kulunut umpeen eikä poliisi siksi välttämättä saisi rikollisten teletunnistetietoja. Kunnianloukkausten saattaminen asianomistajien tietoon olisi kuitenkin moraalisesti tärkeää.

• Ei uutta rikosta tän

Ei niitä rikollisia viestejä pidä uudestaan enää tietenkään julkaista. Mutta asianomainen voi kai saada ne poliisin avustuksella tutkintaa varten.

• Laki ja oikeus.

Kaikille palstaa lukeville haluan korostaa, että jos kunniaasi on loukattu tai yksityisyyttäsi loukkaavaa tietoa levitelty, kannattaa rikosilmoitus tehdä viipymättä.

• Pyyntö

Älä viitsi vl-SIKA jauhaa paskaa!

• Anteeksi mitä?
        Pyyntö kirjoitti:

Paskaa? Tässä taitaa olla tilanne sellainen, että tekijöillä alkaa tulla p:t housuihin tämän viestiketjun vuoksi. Uhrit tulevat tietoisiksi oikeuksistaan eivätkä enää siedä itseensä kohdistuvia kunnianloukkauksia.

• Harmittaako?
        Pyyntö kirjoitti:

Harmittaako sinua, että et ole yrityksistä huolimatta saanut poistatettua tätä asioihin keskittyvää viestiketjua?

• Eikö mene perille?

Mietipä hänen uhrejaan. Ymmärrätkö että paljastamalla nimen loukkaat heidän - UHRIEN - yksityisyyttä.

Syyllistyt siis varsin törkeään tekoon: insestin uhrien loukkaamiseen.

• uhrin puolesta

Olet törkeä. Viestisi on yksinkertaisesti rikollinen.
        HÄPEÄ jos osaa!

• Epätietoinen myös

Saako vl-kin tehdä?

• 14+11
        Epätietoinen myös kirjoitti:

Saako vl-kin tehdä?

Sekasotkuinen tämä uusi systeemi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, vastasitko tuohon alle kopioimani otsikon viestiin. Kysyn ihan käytännön syistä että olenko tajunnut tämän suomi24 uuden porrastuksen oikein?

>>Laki ja oikeus.15.3.2011 11:29

• salapoliisi kyttä

Kenenkä kunniaa on loukattu? Kenen nimi on mainittu, joka ei olisi tuomittu ko. rikoksesta? En löytänyt?

• emme syn.koneita.

Onko kaikki valmiina yhteiseen rintamaan tekemään rikosilmoitus kunnianloukkauksista meitä kohtaan? Olemme ihmisiä

• Tämä on totuus

Valitettavasti SRK on Raamatun vastaisella opetuksellaan (= Raamattu kieltää ehkäisyn) tehnyt vl-naisista SYNNYTYSKONEITA.

Normaali naisen elämä ei ole mahdollista.

• jompikumpi
        Tämä on totuus kirjoitti:

Valitettavasti SRK on Raamatun vastaisella opetuksellaan (= Raamattu kieltää ehkäisyn) tehnyt vl-naisista SYNNYTYSKONEITA.

Normaali naisen elämä ei ole mahdollista.

"Nahkurin orsilla tavataan." sanoi kettu sudelle.

• kuka on loukattu?

Joo, nyt jokainen, joka on kokenut vl-ihmisten taholta perättömien, valheellisten juttujen levittämistä itsestään, tekemään rikosilmoitus. Ilmoituksen tekemiseen on iso kynnys, mutta ROHKAISTUKAA! Vl-liikkeessä tapahtuu jatkuvasti kunnianloukkauksia. Jos joku uskaltaa mm. puolustaa ihmisoikeuksia, lähtee syyllistämisen aalto lainehtimaan. Vikaan joutunut, väsynyt, katkeroitunut, mielisairas ym. Asia nopeasti koko siionin eli jopa satojen ihmisten tiedossa ja vailla minkäänlaista totuutta. Tämä on kunnianloukkausta.

• Monen puolesta

Tuskinpa uhrit tämän palstan kirjoitusten perusteella joutuvat kärsimään koulukiusauksesta tai muusta. Myötätunto on kokonaan heidän puolellaan. Voimia ja apua ja tukea heille toivon!
      Salailusta tuskin saavat apua kuitenkaan. Tapahtunut täytyy myöntää ja sitten päästä eteenpäin. Toivon ja rukoilen heille kaikkea hyvää tulevaisuudessa!

• Hyvä, hyvä!

Näistä asioista on tarpeellista keskustella, koska on ongelma on internetissä laaja eikä vain vl-palstoilla.

• ei nimiä julki

Eihän muidenkaan pedofiilien nimiä ole julkisuuteen tuotu oli uhrit sitten omia lapsia tai täysin vieraita. Tässä suhteessa kyseinen tekijä on myös uhri ja hänen nimensä julkistettu vain uskonnollisen vakaumuksensa takia. Jos olisi muu kuin vl niin nimi ei netissä pyörisi. Paitsi tekijän uhrit niin myös tekijä itse saaneet kärsiä ja ei voi olla kuin surullinen heidän kaikkien puolesta.

• ja pah!!

Perverssin kärsimyhän on vain positiivista. Itsepähän on ongelmansa aiheuttanut.

• Ennaltaehkäisy.

Jos keskustellaan siitä, millainen on kunniaa loukkaava herjaus tai yksityisyyttä koskevan tiedon levittämistä, sillä voi olla rikoksia ennaltaehkäisevä vaikutus. Siksi keskustelu on tärkeää.

• 11+11

Uskonrauhan rikkominen tulee kyseeseen. Ainakin väitteestä että vl-pf.ä on satoja ja uhreja tuhansia.

Väite ei pidä paikkaansa.

Luojan kiitos!

Kirkon tutkimuskeskuksen (eläkkeelle siirtynyt ?) Martti esko, sanoo kyseessä olevan 8.n pappia. Pitää tapauksien määrää suurena ja sanoo että tämä ei ole mikään Lestaadiolaisten asia enää. (Lestaadiolaisia = Pietarsaaren lahko, ei SRK)

• rivi-vl

Etkö tiedä että todellisuudessa pedofilia/insesti-tapauksista tulee ilmi vain 1/9.

Kun 140 kerrotaan yhdeksällä, tulee 1260 pedofiilia.
        Heillä on yleensä kullakin monta uhria. Monesti tosin useammalla pedofiililla myös yksi yhteinen uhri. Uhrien lukumäärän voi arvioida karkeasti kun kertoo 1260 vl-pedofiilia enemmällä kuin 2uhria. Laskutulos: karkeasti arvioiden n. 2900 pedofilian/insestin uhria vl-pedofiileilla.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita että pedofiliaa esiintyisi vanhoillislestadiolaisuudessa enemmän kuin muussa Suomen väestössä. Määrä on suunnilleen sama prosentuaalisesti, ehkä vanhoillislestadiolaisilla jonkin verran vähemmän pedofiilela ja niiden uhreja.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö SRKn, LLCn ja Päivämiehen pitäisi ryhtyä aiempaa selkeämmin lopettamaan pedofiliansalaamisoppejaan.

• joskususku

Tiesitkös, että myöskin toisen ihmisen diagnosointi on rikos?
      Etpä ole itse sen kummempi!

• Voi myrkky.

Voitko kirjoittaa kenelle vastasit. Minua sekoittaa nyt tämä outo palstajako. Ei tämä ennen tämän näköinen ollut. Tähän on saatu aikaan joku muutos. Nyt ei selviä kuka vastaa kenellekkin. Voisko joku pitää oppitunnin?

• Huomaa tämä

Huomaa avaaja tämä:

Vanhoillislestadiolaiset ovat julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi.

• Huomautus.

Vaikka vl:t olisivatkin "julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi", se ei ole peruste
        a) loukata vl:ten kunniaa,
        b) loukata törkeästi vl:ten kunniaa,
        c) levittää vl:ista yksityiselämää loukkaavia tietoja.

• kaikille tasapuolise
        Huomautus. kirjoitti:

Vaikka vl:t olisivatkin "julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi", se ei ole peruste
        a) loukata vl:ten kunniaa,
        b) loukata törkeästi vl:ten kunniaa,
        c) levittää vl:ista yksityiselämää loukkaavia tietoja.

>>>Vaikka vl:t olisivatkin "julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi", se ei ole peruste

• xxxsxxq
        kaikille tasapuolise kirjoitti:

>>>Vaikka vl:t olisivatkin "julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi", se ei ole peruste

Jos sinun uskonrauhaasi rikkoo se, että vl:t ovat "julistautuneet koko maailman ainoiksi oikeiksi ja Jumalalle kelpaaviksi uskovaisiksi", niin se taitaa kertoa enemmän omasta uskonvarmuudestasi, tai siis epävarmuudestasi.

• On muitakin samanlai
    • "Liikkeellä on narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsiviä ihmisiä,"

Siinähän "uhri" itse loukkasi joidenkin kirjoittajien kunniaaa tehden heille vieläpä lääketieteellisen diagnoosinkin.

• 3+4

Voi Pe.ku!

Olisitko ystävällinen ja kirjoittaisit / kopioisit sen viestin kenelle vastasit.

Olen edelleen huono tulkitsemaan, kuka vastaa kenelle?

Tyhmä mikä tyhmä.
        miten sen keksisin mihin postaukseen vastauksesi on? :) Ja yleensäkin en käsitä tätä systeemiä.

Kun on selvästi nuoli. sen ymmärrän, mutta en muuta.

• 17+19=?

Onpa sinulla paineet!

Itse en ole mitenkään vakuuttunut, että minulla edes olisi joku kunnia, jota loukata...

• pedobear & jytky

minustakin levitettiin valheellista tietoa nimittäin kaupan kassalla kauppias sanoi minulle että JYTKY JYJYJYTKY JYTKY JYTKY JYTKY

• tuli iso jytky

No oletko Sinä JYTKY?

Isomies ja vähän Timon näköinen?

• Nostaja.

Nosto.

• Esitutkinta.

Rikosilmoitus on tehty. Ks. erillinen viestiketju.

• 22.6.2011

Useat tutkintapyynnöt poliisille olivat yksi syy miksi Bergeronnetta päätti jättää sheriffin hommansa.

• rivi-vl

Onko aloittaja innokas pedofiilien suojelija ja pedofilian/insestin salaaja?

Kiinnostaisi tietää vaan.

• Miesparka

Avaaja on vl, jonka pönttö viheltää. Yksi monista.

• Mistä päätelmä?

Avauksessa annetaan ohjeita, miten toimia, jos rikolliset ovat loukanneet jonkun ihmisen kunniaa tai levittäneet yksityisyyttä koskevia tietoja. Mikään avauksessa ei viittaa siihen, että avauksen tekijä olisi pedofiilien, pedofilian tai insestin salaaja. Ethän itse vain pyri oikeuttamaan rikoksia (esim. kunnianloukkaukset, yksityisyyttä koskevien tietojen levittämiset, kansanryhmää vastaan kiihottamiset) lastenraiskauksia vastaan taistelemisen tekosyyllä? Lastenraiskauksia ja lasten seksuaalisia hyväksikäyttöjä pitää yrittää kitkeä hartiavoimin pois yhteiskunnastamme, mutta niitä vastaan taistelemisella ei voi oikeuttaa muita rikoksia. Itselläni ei paljon riitä sympatiaa niin kauheille ihmisille kuin lastenraiskaajat tai kansanryhmiä vastaan kiihottajat ovat.

• En asioi Lidlissä

Etsihän joku lakipalsta purkautumisellesi. Keskustellaan täällä vanhoillislestadiolaisuudesta. Ehdotan aiheeksi "Viekö vl-liikkeeseen liittyminen ihmiseltä kunnian?"

• Anonyymi

Liikkeellä on narsistisesta persoonallisuushäiriöistä kärsiviä ihmisiä, jotka saavat mielihyvää toisille aiheutetuista kärsimyksistä ja mielipahasta. He eivät muuta käyttäytymistään antamalla heille etulahjana anteeksi. ---- Hyvin kiteytetty !

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1279
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1143
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      915
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe