Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Avoin kirje

Hajupoika

Minusta tuntuu, että olet typeryyden sokkeloissa johon en toki välttämättä
syytä tiedä. Luoja armahtakoon chatin typeyydeltä !
Keskustelupalstoilla olen ollut tutkiskellen ja analyysia tehden. Tämä pitäisi
olla tiedossasi. Vaihtelen tyyliä, nikkiä vain tutkiakseni. Tutkin nytkin
väitteitten paikkansapitävyyttä - sinä olet kaikilta osin väärässä ja minä
oikeassa. Senoran kanssa ei tosiasiassa kukaan keskustele - hän on joku jota
ei ole olemassakaan. Kerrotte hänestä, mutta tosiasiassa piutpaut annatte
- taidan olla ainoa joka ymmärrän häntä.
Otan esiin vaikka viime viikon. Kukaan ei vastannut Senoralle - lukemassa
on käynyt "näpsytellen" viisi. Vertailuna omat punaiset tilput. Itse en
ole käynyt kertaakan ja kuitenkin satamäärin jokaisella eli kaikkiaan viikon
aikana luulisin kymmenkuntatuhatta kaikkiaan. Sama suhde muittenkin kohdalla.
Laitan tämän avoimena kirjeenä myös palstalle, että jokainen voi oikaista,
jos väärää tietoa olen kertonut.
Oikaisen mielelläni jos aiheta.
Tarkoittaa suomeksi: Senoralle ei ainuttakaan vastausta ja viime aloitusta avannut
5 lukijaa. Hajupojan joissa mukana"keskusteluissa" tai nikkiäni sivuavissa on ollut
kirjoittajista yli 95 % ja samaten lukijoista ja jo alkuaikoina toin itse
esiin etten pidä tästä ja siksi vaihtelen nikkiä, että keskusteltaisiin
asioista eikä nikistä.
Olen pyytänyt lukemattomat kerrat esittämään yksilöiden perättömät väitteeni
- ei ensimmäistäkään ole esitetty.
Meilaten olen saanut vain yhdeltä keskustelijalta lukuisia huomautuksia,häneltäkin
kaikki täysin aiheettomia.

242

6685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikkeilen

      mie oon sulle sekä meilannu että palstalla sanonu että älä turhaan vouhota, mutta sä et kuuntele kenenkään puheita, sie oon niin täynnä itteäs.
      Ja toinen huono puoli sussa on se että sä ymmärrät väärin, mie kyllä tunnen sun kaltaises ihmiset ja tiedän että se on ihan tarkoituksella, sie tykkäät väitellä, ja etenkin sie tykkäät olla oikeassa, vaikkakin sie olisit ihan väärässä niin periksi ei anneta.
      Mutta sie oot ihmisenä persoona, sanosinko anteeksi vaan, kylähullu, mutta niitäkin tarvitaan, mikä tämä maailma olis jos kaikki ihmiset olis kuin yhdestä puusta veisteltyjä.

      • Hajupoika

        Kerrohan milloin joku on kertonut minun olevan jossain väärässä - en kiellä ettenkö olisi, mutta et sinä eikä kukaan ole koskaan palstalla esittänyt yksilöiden ainuttakaan kertaa.
        Jos löydät tällaisen jutun niin kerro - oikaisen mielelläni jos on aihetta.
        Olen lukuisat kerrat pyytänyt näin tekemään välittömästi havaittuaan virheen ja mielellään siinä keskustelussa kuin se on esitetty.
        Päivällä tein tuntikausia töitä etsiessäni erästä tärkeää viestiä - tuloksetta.
        Toivon, että oikaisuvaatimus yksilöidään.
        On täysin mahdotonta lähteä tuulia haistelemaan.

        Koetapa vaikka omat nyt esittämäsi väitteet yksilöidä, viitaus viestiin linkkinä ja asia, jonka haluat minun korjaavan.


      • Osoita

        Näytä tosiasioin, että olet oikeassa.
        Näytä Hajupojan esittämät asiat vääriksi tositiedoin. Huuhaata on jo tarpeeksi kuultu.
        Taidat olla itse ainakin puolikylähullu.
        Kateellinen vain, mustis kuten muutkin muorit.


      • Nikkeilen
        Hajupoika kirjoitti:

        Kerrohan milloin joku on kertonut minun olevan jossain väärässä - en kiellä ettenkö olisi, mutta et sinä eikä kukaan ole koskaan palstalla esittänyt yksilöiden ainuttakaan kertaa.
        Jos löydät tällaisen jutun niin kerro - oikaisen mielelläni jos on aihetta.
        Olen lukuisat kerrat pyytänyt näin tekemään välittömästi havaittuaan virheen ja mielellään siinä keskustelussa kuin se on esitetty.
        Päivällä tein tuntikausia töitä etsiessäni erästä tärkeää viestiä - tuloksetta.
        Toivon, että oikaisuvaatimus yksilöidään.
        On täysin mahdotonta lähteä tuulia haistelemaan.

        Koetapa vaikka omat nyt esittämäsi väitteet yksilöidä, viitaus viestiin linkkinä ja asia, jonka haluat minun korjaavan.

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.


      • nikkeilen
        Osoita kirjoitti:

        Näytä tosiasioin, että olet oikeassa.
        Näytä Hajupojan esittämät asiat vääriksi tositiedoin. Huuhaata on jo tarpeeksi kuultu.
        Taidat olla itse ainakin puolikylähullu.
        Kateellinen vain, mustis kuten muutkin muorit.

        jo Hajupojalle, etten viitti alkaa penkomaan vanhoja kirjoituksia, puolikylähullukin on ihan hyvä "titteli", ne onkin melkein kadonneet nykyaikana kun jokin kumma "pakko" ajaa ihmiset samaan muottiin.


      • Positiivinen
        Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        Sairaalloista agressiivisuutta purat kuten niin monet muutkin. Tuo Hajun vertaus lienee totta. Ainakaan kukaan ei tosiasioin ole niitä kumonnut,
        et sinäkään kun elät omisssa fantasiamaailmoissasi.
        Elämäsi on ikävää kun teet sen ikäväksi ja tuolla mökötyksellä teet myös muitten elämän ikäväksi.
        Haju on tiedämmä tuonut positiivisuutta ainakin noihin keskusteluihin, joissa tuo punainen vaate näyttää olevan.


      • Syyttäjällä
        nikkeilen kirjoitti:

        jo Hajupojalle, etten viitti alkaa penkomaan vanhoja kirjoituksia, puolikylähullukin on ihan hyvä "titteli", ne onkin melkein kadonneet nykyaikana kun jokin kumma "pakko" ajaa ihmiset samaan muottiin.

        Joka syyttää toista on myös velvollisuus näyttää syytteensä toteen. Perättömistä syyttelyistä joutuu myös vastaamaan niin sinä kuin Hajupoikakin. Sinä olet syyttänyt ja sinun on myös toteen näytettävä, että olet oikeassa.
        Epäilen ettet siihen kykene, mutta häpeähän on sinun.


      • nikkeilen
        Positiivinen kirjoitti:

        Sairaalloista agressiivisuutta purat kuten niin monet muutkin. Tuo Hajun vertaus lienee totta. Ainakaan kukaan ei tosiasioin ole niitä kumonnut,
        et sinäkään kun elät omisssa fantasiamaailmoissasi.
        Elämäsi on ikävää kun teet sen ikäväksi ja tuolla mökötyksellä teet myös muitten elämän ikäväksi.
        Haju on tiedämmä tuonut positiivisuutta ainakin noihin keskusteluihin, joissa tuo punainen vaate näyttää olevan.

        En mie ole agressiivinen, päin vastoin.
        Sie et oo tajunnu vieläkään lukemaas.


      • nikkeilen
        Syyttäjällä kirjoitti:

        Joka syyttää toista on myös velvollisuus näyttää syytteensä toteen. Perättömistä syyttelyistä joutuu myös vastaamaan niin sinä kuin Hajupoikakin. Sinä olet syyttänyt ja sinun on myös toteen näytettävä, että olet oikeassa.
        Epäilen ettet siihen kykene, mutta häpeähän on sinun.

        nyt tarkkaan riipustukseni, en mie oo kettään syyttäny, ne on ollu vaan toteamuksia, ei semmosia tarvi toteen näyttää.
        Miksihän sie vetasit herneitä nenuus??


      • Hajupoika
        nikkeilen kirjoitti:

        nyt tarkkaan riipustukseni, en mie oo kettään syyttäny, ne on ollu vaan toteamuksia, ei semmosia tarvi toteen näyttää.
        Miksihän sie vetasit herneitä nenuus??

        Et ole esittänyt ainoatakaan faktaa.
        Tätä ketjua on käyty tunnin verran ja puheenvuoroja enemmän kuin eilispäivänä 700 palstalla kaikkiaan ja kun sielläkin jauhettiin palstalla olemattoman nikin ympärillä niin olen todella kurkkuani myöten täynnä. Kun pysyisitte niissä ketjuissa mutta tänäänkin piti tuohon takkatulille tulla heittämään vielä loppuvaiheessa herjaa.
        Ei tällainen kuten tuo Ruuneperin avaama 70 palstan "keskustelu" ole mitään keskustelua.


      • nikkeilen
        Hajupoika kirjoitti:

        Et ole esittänyt ainoatakaan faktaa.
        Tätä ketjua on käyty tunnin verran ja puheenvuoroja enemmän kuin eilispäivänä 700 palstalla kaikkiaan ja kun sielläkin jauhettiin palstalla olemattoman nikin ympärillä niin olen todella kurkkuani myöten täynnä. Kun pysyisitte niissä ketjuissa mutta tänäänkin piti tuohon takkatulille tulla heittämään vielä loppuvaiheessa herjaa.
        Ei tällainen kuten tuo Ruuneperin avaama 70 palstan "keskustelu" ole mitään keskustelua.

        oo aikomustakaan esittää faktoja, mie oon vain niin ihastunu sinnuun, miun omain kylähulluin.
        Oon oottant ett tulis joku joka uskaltais esiintyy omana ittenäns, vaikk oliskin "oma" persoonansa. Sun kaltaisians Suomi 24 tarttee jott mielenkiinto säilyis.


      • tutkin
        nikkeilen kirjoitti:

        En mie ole agressiivinen, päin vastoin.
        Sie et oo tajunnu vieläkään lukemaas.

        Sokea kanakin yvän löytää,
        mutta taitaa olla kuin haju sanoi;
        Pyydän anteeksi kanoilta että vertasin mummoja kanoihin.
        Kanat löytää sokeanakin jyvän, mutta mummoilta on pallokin täysin hukassa.

        Pallo on sentään paljon helpompi löytää kuin jyvä !


      • Hajupoika
        nikkeilen kirjoitti:

        oo aikomustakaan esittää faktoja, mie oon vain niin ihastunu sinnuun, miun omain kylähulluin.
        Oon oottant ett tulis joku joka uskaltais esiintyy omana ittenäns, vaikk oliskin "oma" persoonansa. Sun kaltaisians Suomi 24 tarttee jott mielenkiinto säilyis.

        Eihän noita punaisia täpliä tällainen kankeasorminen,
        älyvapaa voisi yksin mitenkään saada aikaan.
        Kiitos ny vain törkiän kolokosti, sanoo halsualaanen.


      • nainen
        Hajupoika kirjoitti:

        Eihän noita punaisia täpliä tällainen kankeasorminen,
        älyvapaa voisi yksin mitenkään saada aikaan.
        Kiitos ny vain törkiän kolokosti, sanoo halsualaanen.

        Tunnetko naisen haluavaisen?
        Haluaisin sinua kuumana
        aivan alasti oisin sinun.
        Tule


      • juristi
        Syyttäjällä kirjoitti:

        Joka syyttää toista on myös velvollisuus näyttää syytteensä toteen. Perättömistä syyttelyistä joutuu myös vastaamaan niin sinä kuin Hajupoikakin. Sinä olet syyttänyt ja sinun on myös toteen näytettävä, että olet oikeassa.
        Epäilen ettet siihen kykene, mutta häpeähän on sinun.

        No jopas tuli juttua. Ei täällä tarvitse todistaa yhtään mitään! Ei varsinkaan sanomisiaan oikeiksi tai vääriksi. Tämä ei nimittäin ole lakitupa, vaan keskustelupalsta. Höllätkäähän vähän sitä vannettanne.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        No jopas tuli juttua. Ei täällä tarvitse todistaa yhtään mitään! Ei varsinkaan sanomisiaan oikeiksi tai vääriksi. Tämä ei nimittäin ole lakitupa, vaan keskustelupalsta. Höllätkäähän vähän sitä vannettanne.

        Niin, keskustelupalsta todellakin.
        Maalaisjärkikin sanoo, että tosiasiat puhukoon.
        Pyydän "juristia" kertomaan hieman tietämyksestäsi.
        Olemattomat ovat puheenvuorosi perusteella.


      • Hajupoika
        Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        Kiitos sinulle kun jaksoit edes kirjoittaa minulle ihan monta kertaa.


      • hajupoika
        nikkeilen kirjoitti:

        En mie ole agressiivinen, päin vastoin.
        Sie et oo tajunnu vieläkään lukemaas.

        Mitenkä minä voin tajuta mitään kun olen -
        - täysin tajuton !


      • Hajupoika
        Osoita kirjoitti:

        Näytä tosiasioin, että olet oikeassa.
        Näytä Hajupojan esittämät asiat vääriksi tositiedoin. Huuhaata on jo tarpeeksi kuultu.
        Taidat olla itse ainakin puolikylähullu.
        Kateellinen vain, mustis kuten muutkin muorit.

        Värisokea tai ainakin umpisokea näkee kaiken mustana -
        - palstallakin !


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Niin, keskustelupalsta todellakin.
        Maalaisjärkikin sanoo, että tosiasiat puhukoon.
        Pyydän "juristia" kertomaan hieman tietämyksestäsi.
        Olemattomat ovat puheenvuorosi perusteella.

        koska maalaisjärkikin sanoo, ettei täällä tarvitse kertoa tai todistella mitään tietämyksestään. Tosiasioiden laita on chatissa vähän niin ja näin, ja jokainen sana voidaan kääntää ja vääntää ympäri. Sinähän sen tiedät.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        koska maalaisjärkikin sanoo, ettei täällä tarvitse kertoa tai todistella mitään tietämyksestään. Tosiasioiden laita on chatissa vähän niin ja näin, ja jokainen sana voidaan kääntää ja vääntää ympäri. Sinähän sen tiedät.

        Siis kukaan ei aseta minua syytteeseen kun sanon, että tänä aamuna on muutama herännyt väärällä jalalla ja lentää kuin päätön kana ?


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Siis kukaan ei aseta minua syytteeseen kun sanon, että tänä aamuna on muutama herännyt väärällä jalalla ja lentää kuin päätön kana ?

        niin voin kyllä ryhtyä puolustusasianajajaksi! :)))))


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        niin voin kyllä ryhtyä puolustusasianajajaksi! :)))))

        Kerron joskus, mitä Aisopos kertoi jo tuhansia vuosia sitten tuomareista.
        - Isännät riiteli rajapyykistä; maa kuului tuomarille ! !


      • Hajupoika
        nainen kirjoitti:

        Tunnetko naisen haluavaisen?
        Haluaisin sinua kuumana
        aivan alasti oisin sinun.
        Tule

        Tunnen Naisen ja uskon edelleen, että kypsän Naisen ja miehen on hyvä nauttia toisistaan, mutta sitä ei kerrota palstalla -
        - mistä nautitaan, koska nautitaan, miten nautitaa kun nautitaan.


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Kerron joskus, mitä Aisopos kertoi jo tuhansia vuosia sitten tuomareista.
        - Isännät riiteli rajapyykistä; maa kuului tuomarille ! !

        kysyt juristilta kellonaikaa, niin sillä tiedon hinnalla ostatkin jo oman kellon.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        kysyt juristilta kellonaikaa, niin sillä tiedon hinnalla ostatkin jo oman kellon.

        Kun pääsimme tutustumaan tuohon Jorma Ettoon niin voit tutustua Suomalainen-runoon ja paljoon muuhun mielenkiintoiseen Googlessa.
        Jurstia saattaisi inspiroida hänen näytelmänsä:

        LÄSKIKAPINA !


      • Hajupoika
        Positiivinen kirjoitti:

        Sairaalloista agressiivisuutta purat kuten niin monet muutkin. Tuo Hajun vertaus lienee totta. Ainakaan kukaan ei tosiasioin ole niitä kumonnut,
        et sinäkään kun elät omisssa fantasiamaailmoissasi.
        Elämäsi on ikävää kun teet sen ikäväksi ja tuolla mökötyksellä teet myös muitten elämän ikäväksi.
        Haju on tiedämmä tuonut positiivisuutta ainakin noihin keskusteluihin, joissa tuo punainen vaate näyttää olevan.

        Kelttiläistä viisautta olen kokenut ajoittain tarjoilla palstalla. John O´Donohue:Anam Cara, on kovin mieluinen ajatuksiltaan sielunystävyydestä.
        Erit Piaf oli eräs mieluisa laululintunen aikanaan. "J ne regrette rien"/En kadu mitään.
        Minusta juuri nämä palstakeskustelutkin ovat pahimmillaan sitä, että ihmiset elävät toisten elämää. Yritän saada tämän tajuntaan, että tehkää itse omia ratkaisujanne.
        Kris´in kanssa puhumme shakista. Pelistä ei tule mitään ellei pysty keskittymään omaan peliinsä ja siirtoihinsa.
        Tätä toivon keskustelijoilta. On unohdettava, mitä "haju" tai "senora" sanoo tai ajattelee kun teen näin tai noin.

        Elämä on meidän omamme ja vain me itse voimme päättää miten aikamme käytämme ja elämme.

        Toivon, että koemme elämämme kuin R. S. Thomas runossaan "Valoisa pelto".

        Intohimoinen sydän on aina nuori.


      • tutkiskelija
        nikkeilen kirjoitti:

        nyt tarkkaan riipustukseni, en mie oo kettään syyttäny, ne on ollu vaan toteamuksia, ei semmosia tarvi toteen näyttää.
        Miksihän sie vetasit herneitä nenuus??

        Palstanvaltauksesta kovin on Ruuneperin johdolla taitettu peistä. Herne on jossain niissä nenuissa. Senora LLyyli on karhattu pois palstalta. Pitihän asia tarkistaa.

        Senoran avaukset ja virinneet keskustelut:
        Hyvin on pullat uunissa yksi vastaus
        Lippu salkoon (itsenäisyyspäivänä) Ei vastauksia
        Jouluaaton toivotus Saskia ja Werneri vastasivat

        Tämän voden puolella hän ei ole keskusteluja aloittanut lainkaan. Maalaispoika on kovin otettu Ruuneperin ohella. Ei ainuttakaan aloitusta kummallakaan. Passiivisia ovat muutkin olleet.


      • Hajupoika
        Osoita kirjoitti:

        Näytä tosiasioin, että olet oikeassa.
        Näytä Hajupojan esittämät asiat vääriksi tositiedoin. Huuhaata on jo tarpeeksi kuultu.
        Taidat olla itse ainakin puolikylähullu.
        Kateellinen vain, mustis kuten muutkin muorit.

        Huomaan jälleen ettei tosiasioin kyetä mitään väitteitä osoittamaan tosiksi. Sofia tuo mukamas jotain kopsaamaansa palstalle. Pirukaan ei ota selvää, misstä ne on saatu. Kun pätkä otetaan vielä irti keskusteluyhteydestään, jos vaikka pätkä jossain on, niin asia ei ole oikein.
        Vaikeata, linkki toisi paremman kuvan.


      • NIKKEILEN
        on oiva osoitus häiriköinnistä.
        Miksi ei voi käyttää tunnettua rekisteröityä nikkiä kun väittää lähettäneensä .
        Avoimet kirjeetkään ei asiaa ole parantanut.
        Ruuneperillekin olen useita laittanut - TULOKSETTA!


      • tutkiskelija
        Hajupoika kirjoitti:

        Kelttiläistä viisautta olen kokenut ajoittain tarjoilla palstalla. John O´Donohue:Anam Cara, on kovin mieluinen ajatuksiltaan sielunystävyydestä.
        Erit Piaf oli eräs mieluisa laululintunen aikanaan. "J ne regrette rien"/En kadu mitään.
        Minusta juuri nämä palstakeskustelutkin ovat pahimmillaan sitä, että ihmiset elävät toisten elämää. Yritän saada tämän tajuntaan, että tehkää itse omia ratkaisujanne.
        Kris´in kanssa puhumme shakista. Pelistä ei tule mitään ellei pysty keskittymään omaan peliinsä ja siirtoihinsa.
        Tätä toivon keskustelijoilta. On unohdettava, mitä "haju" tai "senora" sanoo tai ajattelee kun teen näin tai noin.

        Elämä on meidän omamme ja vain me itse voimme päättää miten aikamme käytämme ja elämme.

        Toivon, että koemme elämämme kuin R. S. Thomas runossaan "Valoisa pelto".

        Intohimoinen sydän on aina nuori.

        Intohimot
        on kuin jo vanha kansa tiesi:
        - Himot ne on hiirelläkin
        ja diakonissala tunteet.

        Mitkä ovat teidän "intohimonne"?


      • huonot häviäjät
        Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        Samaa parjausta
        jatketaan edelleen jo toista vuosikymmentä jatkunutta.


      • vasen oikea
        Hajupoika kirjoitti:

        Siis kukaan ei aseta minua syytteeseen kun sanon, että tänä aamuna on muutama herännyt väärällä jalalla ja lentää kuin päätön kana ?

        Oikealla jalalla aion aamuola nousta ellen sitten kuitenkin vasemmalla, kun mahalleni käännyn.


      • nikkeilen
        nikkeilen kirjoitti:

        En mie ole agressiivinen, päin vastoin.
        Sie et oo tajunnu vieläkään lukemaas.

        ESITÄ FAKTAT!
        Laita meili omalla nimelläsi ja yhteystiedoilla vain onko haettava virkavalta tutkimaan.
        Käy niinkuin eräällä hiilivalkealla KAKSI VUOSITUHATTA SITTEN.
        Laitetaanko hakuun kaikki yhessä nyytissä !


      • Ärsyyntynyt, 82 vee.
        Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        AI ETTÄ!
        Nikkeilen kuvittelee, että 10 v. myöhemmin palstalle osuneet lukijat ymmärtävät mistä on kymysys.
        Tyypillistä meille uusille kaheksankymppisille, että näemme tämänkin ketjun pelkästään negatiivisena.
        Ja eipä paljon auta, että luetaan moneen kertaan, niin ollaan kuule tätä päivää.

        Eikö palstalle saada mitään rotia näitten muinaismuistojen levittelyyn?


      • kai keti?
        huonot häviäjät kirjoitti:

        Samaa parjausta
        jatketaan edelleen jo toista vuosikymmentä jatkunutta.

        Kai sai haluamansa


      • nikkeilen
        nikkeilen kirjoitti:

        ESITÄ FAKTAT!
        Laita meili omalla nimelläsi ja yhteystiedoilla vain onko haettava virkavalta tutkimaan.
        Käy niinkuin eräällä hiilivalkealla KAKSI VUOSITUHATTA SITTEN.
        Laitetaanko hakuun kaikki yhessä nyytissä !

        Makriina ek
        kirjoitti muutaman viestin tälle palstalle.
        Viimeksi hän viritti "keskusteluna" pyytäen palstalaisia hakemaan hajun vanhoja oppilaita kun tämä ei itse kerro mitään.
        Kummallsita muuten, että uusi luotsi poisti ensi töikseen näitä hajupojan viestejä joissa ei ollut mitään netiketin tai lakia tai hyviä tapojakaan rikkovaa.
        Ei suurin surmin koskenut viesteihin joissa jopa ex sefu ja luotsi jatkavat ikivanhan kaunan kylvöä. Makriina voisi kertoa edes itsestään ja omista työkavereistaan?


      • On On
        Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        CHATTAILIJAT
        olivat sanoilla nikeillä ja naamakuvilla jo yli vuosikymmen sitten.
        Ellin Boksin 40 siirsivät 60 mällonä jonka raahasivat 70 kahvipirttinä.
        Samat vakioaiskkaat yhdebn käden sormin laskettavissa.
        Täältälom karhasivat vaikka eivät tulleet ainoatakaan keskustelua avaamaan.

        Tänäänkin yksi O-O tuli räksyttämään lim lerroin jo tällöin vastanneeni ja kysynneeni.
        Avoin kirje tai meili luettu pyyntöineen ei auta.


      • tuut sie
        huonot häviäjät kirjoitti:

        Samaa parjausta
        jatketaan edelleen jo toista vuosikymmentä jatkunutta.

        Uusia tuulia tulossa palstalle.
        Eivät ainoatakaan positiivista lausumaa milloinkaan.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12913596


      • Nikkeilen kirjoitti:

        alkaa penkomaan mitään juttuja moneen kertaan,
        mie luulen että moni ymmärtää kirjoitukseni olkoonkin että se on monitahoinen.
        Ja ymmärrät siekin, vaikka aluksi näetkin siinä pelkkää negatiivista, tyypillistä siulle.
        Kun luet sen moneen kertaan, toivon että siulle avautuu siinä myös positiivisuutta, mistä sie voit olla ylpeä.

        NIKKEILIJÄ
        voisitko esiintyä rekatulla nikilläsi ja laittaa valitukset tämänkin keskustelun avajan laatikkoon tai minulle, jonka yhteysteidot ovat olleet julkiset juhannuksesta MM


      • vaahteralehtiset

        CHATISSA tämä vaahteraöehtiseen pukeutuva kellohameinen on nytkin höperehtimässä-


      • maalaishiiri
        tutkiskelija kirjoitti:

        Palstanvaltauksesta kovin on Ruuneperin johdolla taitettu peistä. Herne on jossain niissä nenuissa. Senora LLyyli on karhattu pois palstalta. Pitihän asia tarkistaa.

        Senoran avaukset ja virinneet keskustelut:
        Hyvin on pullat uunissa yksi vastaus
        Lippu salkoon (itsenäisyyspäivänä) Ei vastauksia
        Jouluaaton toivotus Saskia ja Werneri vastasivat

        Tämän voden puolella hän ei ole keskusteluja aloittanut lainkaan. Maalaispoika on kovin otettu Ruuneperin ohella. Ei ainuttakaan aloitusta kummallakaan. Passiivisia ovat muutkin olleet.

        Ruune palstan valtaaja olisi jo iän puolestakin tänne sopiva availemaan omia erinomaisia ketjujaan
        Ainoatakaan ei ole näkynyt?


      • ruunemaalainen
        nikkeilen kirjoitti:

        jo Hajupojalle, etten viitti alkaa penkomaan vanhoja kirjoituksia, puolikylähullukin on ihan hyvä "titteli", ne onkin melkein kadonneet nykyaikana kun jokin kumma "pakko" ajaa ihmiset samaan muottiin.

        NIKKEILLEN
        jatkaa omaa höpinäänsä, miksi ei ruuneperin ja maalaismiehen kanssa aloittanut keskenään hyvää keskustelua - EIVÄT ENSIMMÄISTÄKÄÄN KOSKAAN.


      • kustu.polki

        Avattu kirje patterin päällä,väittivät postin tuoneen?!


    • Tutkiskelija

      Tutkiskelin noita punaisen tilpun keskusteluja ja huomassin, että hajupoika on ollut "varjonikkeineen yli kahteensataa päättyvissä puheenvuoroissa keskimäärin n. 60
      mukana eli alle 1/3 kaikista.
      Heitin valittajalle erään kysymyksen takaisin kun omalla nikillään oli avaaja kirjoittanut yli 2/3 eikä tämä valittaja pitänyt sitä lainkaan kummallisena.
      Tuntuu siltä, että nämä kritisoivat häiriköt
      kokevat tulleensa syrjäytetyksi. Avoimilla palstoilla kaiketi periaatteena voidaan pitää yleistä sananvapautta eli jokainen keskustelee niitten kanssa kenen haluaa ja lukee ja osallistuu tai jättää lukematta ja osallistumatta.
      Keskustelupalstojen rikkaus on että on paljon keskustelijoita joilla on erilaisia mielipiteitä asioista ja jokainen saa häiritemättä esittää mielipiteitään tai olla kertomatta.

      • tutkin

        Eilen käytettiin vain kuusi puheenvuoroa ykdessä keskustelussa.
        Kaikki vain mielipiteitä yhdestä nikistä,
        joka ei ole osallistunut keskusteluun lainkaan.
        Ovatkohan ihan täyspäisiä - epäilen.


      • tutkin
        tutkin kirjoitti:

        Eilen käytettiin vain kuusi puheenvuoroa ykdessä keskustelussa.
        Kaikki vain mielipiteitä yhdestä nikistä,
        joka ei ole osallistunut keskusteluun lainkaan.
        Ovatkohan ihan täyspäisiä - epäilen.

        Avauksia paljon, joissa ei keskustelua.
        Sofia avannut keskustelun, jossa 18 puheenvuoroa, joista itse omalla nikillään 12 eli Haju on tässäkin oikeassa. Joku höpisee, mutta hyvä vain kun omassa loossissaan. Hajua kuitenkin syyttää tämäkin nikki vaikka erään punaisen tilpun keskustelussa oli vain n. kymmenen prosenttia hänen ja parhaillaankin nelisenkymmentä.


      • Kirjoita
        tutkin kirjoitti:

        Avauksia paljon, joissa ei keskustelua.
        Sofia avannut keskustelun, jossa 18 puheenvuoroa, joista itse omalla nikillään 12 eli Haju on tässäkin oikeassa. Joku höpisee, mutta hyvä vain kun omassa loossissaan. Hajua kuitenkin syyttää tämäkin nikki vaikka erään punaisen tilpun keskustelussa oli vain n. kymmenen prosenttia hänen ja parhaillaankin nelisenkymmentä.

        vaan, ei kukaan usko kuitenkaan.
        Vaikka sä valheita vannotkin, miksi sua uskottaisiin.


      • juristi
        tutkin kirjoitti:

        Avauksia paljon, joissa ei keskustelua.
        Sofia avannut keskustelun, jossa 18 puheenvuoroa, joista itse omalla nikillään 12 eli Haju on tässäkin oikeassa. Joku höpisee, mutta hyvä vain kun omassa loossissaan. Hajua kuitenkin syyttää tämäkin nikki vaikka erään punaisen tilpun keskustelussa oli vain n. kymmenen prosenttia hänen ja parhaillaankin nelisenkymmentä.

        ajatellut tehdä oikein jonkun virallisen tutkielman, taikka tilaston? Siihen voisi pistää pylväskäyrät sun muut, ettei kellekään jäisi epäselväksi.


      • Hajupoika
        Kirjoita kirjoitti:

        vaan, ei kukaan usko kuitenkaan.
        Vaikka sä valheita vannotkin, miksi sua uskottaisiin.

        Esitä näyttösi valheistani. Ainoatakaan dokumentoitua ei ole osoitettu koskaan.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        ajatellut tehdä oikein jonkun virallisen tutkielman, taikka tilaston? Siihen voisi pistää pylväskäyrät sun muut, ettei kellekään jäisi epäselväksi.

        En kommentoi.


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        En kommentoi.

        koska ei ollut osoitettu sulle.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        koska ei ollut osoitettu sulle.

        Jorma Etto sanoi että suoomalainen vastaa kun ei kysytä ja muutenkin - kerro itse, mitä Jorma Etto kirjoittaa:

        Suomalainen-runossaan.


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Jorma Etto sanoi että suoomalainen vastaa kun ei kysytä ja muutenkin - kerro itse, mitä Jorma Etto kirjoittaa:

        Suomalainen-runossaan.

        aavistustakaan. En ole ikinä kuullutkaan moisesta runoilijasta, monesta muusta kyllä.

        Sen voisin kyllä kertoa, että nämä tilastoinnit siitä kuka on vastannut montakin kertaa ja onko vastannut itse vai multinikillä (mitä ei voi varmaksi kukaan tietää), kuinka usein juttua on yön aikana availtu jne., on mielestäni lähinnä vainoharhaista pöllöilyä.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        aavistustakaan. En ole ikinä kuullutkaan moisesta runoilijasta, monesta muusta kyllä.

        Sen voisin kyllä kertoa, että nämä tilastoinnit siitä kuka on vastannut montakin kertaa ja onko vastannut itse vai multinikillä (mitä ei voi varmaksi kukaan tietää), kuinka usein juttua on yön aikana availtu jne., on mielestäni lähinnä vainoharhaista pöllöilyä.

        Tässä eräs linkki, josta voit katsoa, josko on kynällä jotain muutakin tehnyt kuin pureskellut tai pyöritellyt sormissaan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003424443


      • juristi

      • kopsasin

      • juristi
        kopsasin kirjoitti:

        Kun juristi on lukenut niin paljon pykäliä niin voisit alkaa opiskella vaikkapa:
        http://www.rovaniemi.fi/lapinkirjailijat/kuvat/ietto2.jpg

        RAKKAUDEN OPPIA

        nimittäin tuo Hajupojan linkki ei vienyt ainakaan minua lähellekään Jorma Ettoa. Rakkauden oppi on aina paikallaan, kylmä on pykälien vieressä maata.


      • kopsari

      • sama
        juristi kirjoitti:

        ajatellut tehdä oikein jonkun virallisen tutkielman, taikka tilaston? Siihen voisi pistää pylväskäyrät sun muut, ettei kellekään jäisi epäselväksi.

        Sama haju kaikilla nikeillä yksikseen.
        Sääliksi käy ukkoa, hoitoon äkkiä.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        että meni yli juristin hilseen tuo linkki.

        Monesti olen hämmästellyt palstalaisten heikkoa niin musiikin kuin kirjallisuuden tuntemusta. Puheenvuorosi osaltaa kertoo näin olevan.
        Katsellessani äänitemyyntitilastoja niin tein saman huomion. Äänekäs mummokuoro väitti Jari Sillanpään olevan ylitse muiden.
        Tilastot kuitenkin osoittivat vääjäämättömästi etteivät edes mummot ole ostelleet hänen levyjään vaikka kovin puhuvat.
        Jari Sillanpään nimeä turhaan etsin myyntilistoilta. Ei niin ensimmäistäkään näkynyt.
        Menneen talven lumista on minuakin huomauteltu, joten olkoot ne menneitä.


      • Hajupoika
        sama kirjoitti:

        Sama haju kaikilla nikeillä yksikseen.
        Sääliksi käy ukkoa, hoitoon äkkiä.

        Nikinlaskijan nikkien määrästä ei tainne pirukaan ottaa selvää. Oma nikkini on nytkin nähtävillä kun vastailen.
        Kukahan laskisi kuinka suuri osa puheenvuoroista on nikkeihin liittyvää. Pelkästään Hajupojan nikkeilyä on seurattu tuhansissa puheenvuoroissa vuoden aikana. Puhutuin aihe ! !
        Mitähän hoitoa laskija suosittelisi ?


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Monesti olen hämmästellyt palstalaisten heikkoa niin musiikin kuin kirjallisuuden tuntemusta. Puheenvuorosi osaltaa kertoo näin olevan.
        Katsellessani äänitemyyntitilastoja niin tein saman huomion. Äänekäs mummokuoro väitti Jari Sillanpään olevan ylitse muiden.
        Tilastot kuitenkin osoittivat vääjäämättömästi etteivät edes mummot ole ostelleet hänen levyjään vaikka kovin puhuvat.
        Jari Sillanpään nimeä turhaan etsin myyntilistoilta. Ei niin ensimmäistäkään näkynyt.
        Menneen talven lumista on minuakin huomauteltu, joten olkoot ne menneitä.

        että antamasi linkki vei Kirsikan puheenvuoroon, ei sivulle jossa olisi Jorma Etto. Siksi se meni yli hilseen.

        Mitä Jari Sillanpäähän tulee, niin makuasioitahan nämä tykkäämiset kaikki. Näin sanoi myös pässi, joka omiaan nuoli.

        Voi sanoa jonkun olevan ylitse muiden levytilastoista riippumatta, ja se on vain oma mielipide, ei tilastollinen totuus.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        että antamasi linkki vei Kirsikan puheenvuoroon, ei sivulle jossa olisi Jorma Etto. Siksi se meni yli hilseen.

        Mitä Jari Sillanpäähän tulee, niin makuasioitahan nämä tykkäämiset kaikki. Näin sanoi myös pässi, joka omiaan nuoli.

        Voi sanoa jonkun olevan ylitse muiden levytilastoista riippumatta, ja se on vain oma mielipide, ei tilastollinen totuus.

        Kun virallinen äänitemyyntitilasto ei näytä artistia nimeltä Jari Sillanpää niin silloin sinäkin olet sairastunut pasasti "höpinätautiin", johon kuuluu se, että nuoruusmuistot ovat tätä tai eilispäivää.
        Kun osoitat tosiasioin väitteesi oikeaksi niin tokihan myönnän erehtyneeni.Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli laaja kysely suosituimmista lavatähdistä. Siinä ei liioin ollut mainitunartistin nimeä kuin eräässä sivulauseessa.
        Minä uskon tosiasioita kun ne esitetään.


      • Hajupoika
        juristi kirjoitti:

        että antamasi linkki vei Kirsikan puheenvuoroon, ei sivulle jossa olisi Jorma Etto. Siksi se meni yli hilseen.

        Mitä Jari Sillanpäähän tulee, niin makuasioitahan nämä tykkäämiset kaikki. Näin sanoi myös pässi, joka omiaan nuoli.

        Voi sanoa jonkun olevan ylitse muiden levytilastoista riippumatta, ja se on vain oma mielipide, ei tilastollinen totuus.

        Kun virallinen äänitemyyntitilasto ei näytä artistia nimeltä Jari Sillanpää niin silloin sinäkin olet sairastunut pasasti "höpinätautiin", johon kuuluu se, että nuoruusmuistot ovat tätä tai eilispäivää.
        Kun osoitat tosiasioin väitteesi oikeaksi niin tokihan myönnän erehtyneeni.Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli laaja kysely suosituimmista lavatähdistä. Siinä ei liioin ollut mainitunartistin nimeä kuin eräässä sivulauseessa.
        Minä uskon tosiasioita kun ne esitetään.
        Tälläkin palstalla kuten naapurissa keskustellaan kaikkien muiden kanssa kuin Hajupojan, joka höpisee itsekseen.
        Oma laskuni esim. ensimmäiseen punaiseen pallukkaan johtaneessa ketjussa oli n. 10 % kaikista puheenvuoroista. Enimmilläänkin se lienee 1/3.
        Tämän keskustelun aloituspuheenvuorossa esittämääni ei kukaan ole pyrkinytkään väittämään perättömäksi miltään osin.


      • Mitenkä
        Hajupoika kirjoitti:

        Kun virallinen äänitemyyntitilasto ei näytä artistia nimeltä Jari Sillanpää niin silloin sinäkin olet sairastunut pasasti "höpinätautiin", johon kuuluu se, että nuoruusmuistot ovat tätä tai eilispäivää.
        Kun osoitat tosiasioin väitteesi oikeaksi niin tokihan myönnän erehtyneeni.Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli laaja kysely suosituimmista lavatähdistä. Siinä ei liioin ollut mainitunartistin nimeä kuin eräässä sivulauseessa.
        Minä uskon tosiasioita kun ne esitetään.
        Tälläkin palstalla kuten naapurissa keskustellaan kaikkien muiden kanssa kuin Hajupojan, joka höpisee itsekseen.
        Oma laskuni esim. ensimmäiseen punaiseen pallukkaan johtaneessa ketjussa oli n. 10 % kaikista puheenvuoroista. Enimmilläänkin se lienee 1/3.
        Tämän keskustelun aloituspuheenvuorossa esittämääni ei kukaan ole pyrkinytkään väittämään perättömäksi miltään osin.

        totuuden osoittaa vääräksi? Sehän on naurettava ajatus. Korkea kultturitietämisesi on liian vaikeaselkoista tavalliselle tallaajalle, joka on kuullut vain ala-arvoista musiikkia, eikä ymmärrä mitään oikeasta taiteesta.
        Olet lahja palstalle, joka pimeydessä vaeltaa.


      • juristi
        Hajupoika kirjoitti:

        Kun virallinen äänitemyyntitilasto ei näytä artistia nimeltä Jari Sillanpää niin silloin sinäkin olet sairastunut pasasti "höpinätautiin", johon kuuluu se, että nuoruusmuistot ovat tätä tai eilispäivää.
        Kun osoitat tosiasioin väitteesi oikeaksi niin tokihan myönnän erehtyneeni.Jommassa kummassa iltapäivälehdessä oli laaja kysely suosituimmista lavatähdistä. Siinä ei liioin ollut mainitunartistin nimeä kuin eräässä sivulauseessa.
        Minä uskon tosiasioita kun ne esitetään.

        Osoita itse kommentissani kohta, jossa olen sairastunut höpinätautiin. En ole missään kohdin väittänyt omalta osaltani, että Jari Sillanpää olisi ylitse muiden. Olen sanonut, että näin voi kuka tahansa sanoa mielipiteenään, ja se on silloin vain sitä, jokaisen oma mielipide eikä tilastollinen totuus.

        Mikä oli se väite joka minun pitää tosiasioin osoittaa oikeaksi?


      • Faniton
        Mitenkä kirjoitti:

        totuuden osoittaa vääräksi? Sehän on naurettava ajatus. Korkea kultturitietämisesi on liian vaikeaselkoista tavalliselle tallaajalle, joka on kuullut vain ala-arvoista musiikkia, eikä ymmärrä mitään oikeasta taiteesta.
        Olet lahja palstalle, joka pimeydessä vaeltaa.

        Eniten ihmetyttää, että tuo haju tietää kaiken niin sillänpäästä kuin altakin. Eikö fanit voisi nyt ryhdistäytyä ja ottaa vaikka piironginloorasta jotain mielipidettään tukevaa. Haju ei kait kiistänytkää, että Olavi Virta ja Laila Kinnunen ovat alansa verrattomia suosikkejsa. Koska tuo idolinne on muuten levyttänyt viimeksi. Pitänee kipaista kauppaan, josko alehyllyssä olisi vino pino joita voisin alkaa kaupitella mummoille tai lähettää muuten vain.


      • Hajupoika
        Mitenkä kirjoitti:

        totuuden osoittaa vääräksi? Sehän on naurettava ajatus. Korkea kultturitietämisesi on liian vaikeaselkoista tavalliselle tallaajalle, joka on kuullut vain ala-arvoista musiikkia, eikä ymmärrä mitään oikeasta taiteesta.
        Olet lahja palstalle, joka pimeydessä vaeltaa.

        - Yritä edes, oli ennen sanonta. Yrittänyttä ei laiteta. Olen syvästi pettynyt Euroviisukeskustelun tiimoilta kun JS-fanit eivät voineet esittää mitään faktateitoja faninsa suosion puolesta.
        Luulisi jossain viime päivien lehdissä olleet, että tuhannet jäivät turhaan odottamaan lippua konserttiin tai tanssisaliin kun idoli esiintyy.
        Luen ahkerasti lehtiä, mutta en ole kuulut hänen lppuunmyydystä konsertistaan viime aikoina.


      • mikä hullu
        tutkin kirjoitti:

        Avauksia paljon, joissa ei keskustelua.
        Sofia avannut keskustelun, jossa 18 puheenvuoroa, joista itse omalla nikillään 12 eli Haju on tässäkin oikeassa. Joku höpisee, mutta hyvä vain kun omassa loossissaan. Hajua kuitenkin syyttää tämäkin nikki vaikka erään punaisen tilpun keskustelussa oli vain n. kymmenen prosenttia hänen ja parhaillaankin nelisenkymmentä.

        Jokos Haju unohti,et sofiakihan on yksi nickeistäsi.Tee nyt lista kaikista ettei mee sekas Joskus näin fiksuämmä huomaa sun virhees,kuten tuolla aikasemminkin tul ihan pienen pieni lipsahdus vaan.


    • Ruuneperi

      Ei tämä mikään tutkiskelupalsta ole! En ole oppineisuutta vastaan mutta ihmettelen, miksi tutkiskelet täällä kansanihmisten palstalla?

      Nikkeilet hämätäksesi kanssaihmisiä, et uskalla seistä sanojesi takana!

      Senora lyylin kanssa kyllä keskustellaankin. Hänhän toimii useimmiten oman paikkaseutunsa "kirjeenvaihtajana", jonka eloisia viestejä kaikki lukevat.

      Kysytäänpä lyyliltä, arvostaako hän enemmän sinun ruskeakielisyyttäsi vai muiden asiallista, kriittistäkin ystävällisyyttä. Kukahan meistä ymmärtää häntä parhaiten?

      Ei palstalla ole vastauspakkoa, eikä määrä ole laadun tae.

      Olet lukemattomia kertoja kertonut omasta erinomaisuudestasi ja ikäänkuin maksimoidaksesi tämän eron muihin, myös muiden kelvottomuudesta.

      Hajupoika nimimerkki sopii itsellesi paremmin kuin nyrkki simään.

      Tapahtunutta: Väitit palstoilla minun perustaneen 60 ja 80 palstat - näin ainakin luulit ja oletit. Kun näin ei ole tapahtunut, onko kyseessä perätön väite vai mikä?

      Väitteitäsi on enemmänkin mutta tässä yksi viimeisimpiä.

      • Hajupoika

        Ruuneperin perättömät jälleen:
        - Totta kai tutkin. Kaikki väitteesi palstan 65 alusta käytyjen keskustelujen "sopuisuudesta" on kaikkien nähtävissä. Olet ollut vainoharhainen heti alkuun ennen Hajupoikaa.
        - Senora Lyylin avaamaa viime keskustelua 14.5. jälkeen oli todella käyty avaamassa 5 kertaa eli on saattanut olla vähmmänkin - kukaan ei kirjoittanut kertaakaan. Itse raivostuit kun kerroin tervehdyksestäsi palstalle - ei ainoatakaan vastausta.
        -Senoran kirjoittelusta muut ovat esittäneet arvionsa. Kerroin vasta muutama päivä sitten ensi kerran vain toteamuksena.
        - Senoralla on ollut tilaisuus ja hän on lausunutkin mielipiteensä kuten muutkin.
        Yritän oppia - toisin kuin sinä. Itse olen samaa mieltä, määrä ei ole laadun tae. Se näkyy palstalla 70 viimeksi avaamassasi yhden nikin parjauksena. Asiaa ei siteeksikään..
        - Nikkiini kohdistuva netiketin vastainen kirjoittelu on tuttua. Se siitää.

        - En milloinkaan ole väittänyt sinun perustaneen 60 ja 80 palstoja. 70 palstaa olit innolla avaamassa ja se ei voi olla näkymättä.Jokainen voi sen itse todeta. Jätit hyvästit 70 jo runsaan viikon perustamisen jälkeen ja sanoit ettei siellä keskustele kuin sinä ja MbK.
        Ei sitäkään voinut keskusteluksi sanoa parhaalla tahdollakaan. Piti käydä toisin. Kaikkien piti oletustesi mukaan jättävän 60 palstan, joka tuli keskusteluissa esiin. Liena, joka on sinulle uskollinen kertoo taas täysin perättömiä.


      • MIKÄ

        NO, MIKÄ KIELESI VEI ?


      • Hajupoika
        MIKÄ kirjoitti:

        NO, MIKÄ KIELESI VEI ?

        Mieletön, kieletön, kaikille toden sanoo.
        Kelloa tai muuta mittaria joskus kaipaisi.
        Jos tuo oli minulle niin useimmat toivoisivat minun vaikenevan tykkänään.


      • BilMan oli perustamassa 70v. palstaa. Turha tapella joutavasta. 80v. palsta tuli myötämäessä siinä jatkeena.
        Lopettakaa venkoilu.

        BilMan


      • hajupoika ei pahemmin kirjoitellut. Pistettiin luu kurkkuun. - uskon, että moninikkiä otti nervukseen.

        BilMan


    • Liena

      ja syyttelet aivan turhaan ettemme vastaile Señora lyylille. Hän on mukava ja kiva kirjoittaja, jota ei voi tosiaankaan sanoa jokaisesta.

      Hänhän antoi meiliosoitteensa, varmasti moni kirjoittelee siihen ja saavat rauhassa kirjoitella.

      Vastailisimme täälläkin monelle muulle, mutta
      miksi kukaan haluaisi tulla tänne Sinun moitittavaksesi.

      Mukavaa kesää Sinulle ja nikkeily kavereillesi.

      • Hajupoika

        En syyttele häntä enkä ketään muutakaan. Totean vain sen mitä näen.
        Eli 14-21.5. hänen avaamaansa keskusteluun ei ollut viikon aikana kukaan vastannut.
        Sinähän tiedät kun rikot jopa kirjesalaisuutta ja väärentelet olemattomia meilejä.
        Totesin, että palstain 70 80 keskusteluista on viime päivinä yli 95 % käyty keskusteluissa, joissa olen mukana ja 70 vain yhdessä ja siinä arvioidaan ja pyöritään yhden keskusteluun osallistumattoman nikin ympärillä.
        Tuskin nikkien määrässä sinulle pärjään ja perustelut nikkeilylleni taisin antaa jo tämänkin keskustelun avauspuheenvuoross.

        Ystävistäni en ala kertomaan mitään.
        Jo pelkkä sivuhuomautus viesteilyni laajuudesta aiheutti paheksuntaa taannoin.


      • tutkiskelija

        Tähän keskusteluun on vastattu
        yön aikana ennen klo 9. aamulla
        27 puheenvuorolla ja avattu lukeakseen neljättäsataa keraa.
        Avoin kirje ei luulisi ketään kiinnostavan varsinkaan Hajupojan kirjoittama - Eihän ?


      • voi
        tutkiskelija kirjoitti:

        Tähän keskusteluun on vastattu
        yön aikana ennen klo 9. aamulla
        27 puheenvuorolla ja avattu lukeakseen neljättäsataa keraa.
        Avoin kirje ei luulisi ketään kiinnostavan varsinkaan Hajupojan kirjoittama - Eihän ?

        olet hassu.


      • Hajupoika
        voi kirjoitti:

        olet hassu.

        Missä sinä olet ollut kaikki nämä vuodet kun nyt vasta sen huomaat, jonka olen itsekin todennut
        vuoskymmeniä sitten - eihän tänne täysjärkinen kirjoittaisikaan.
        On mahtavaa, etten ole yksin hassu vaan minulla on paljon hassuja kavereitakin -
        - jopa mummoja.
        Siksi kait Ruuneperikin on tullut hassuksi, että mummot edes vähän tykkäisi. Se voi olla kuitenkin vain "tekohassu."


      • tutkiskelija
        Hajupoika kirjoitti:

        Missä sinä olet ollut kaikki nämä vuodet kun nyt vasta sen huomaat, jonka olen itsekin todennut
        vuoskymmeniä sitten - eihän tänne täysjärkinen kirjoittaisikaan.
        On mahtavaa, etten ole yksin hassu vaan minulla on paljon hassuja kavereitakin -
        - jopa mummoja.
        Siksi kait Ruuneperikin on tullut hassuksi, että mummot edes vähän tykkäisi. Se voi olla kuitenkin vain "tekohassu."

        Palsta 70 on sitten tänäänkin avattu ja Hajupojan väitteet saavat Kirsikalta hyvää tukea.
        Voisiko asian paremmin ilmaista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003424443

        Laitoin tämän ettei tarvitse alvariinsa juosta palstain väliä.


      • Hajupoika

      • Kysyn
        Hajupoika kirjoitti:

        Kirsikka, tule mukaan vaan.
        Ei tämä ole Hajupojan palsta.
        En välitä yksin kirjoitella.
        Olisi kiva kun olisi edes yksi kaveri.
        - Minullakin !

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.


      • Nei Likka
        Kysyn kirjoitti:

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.

        Punainen neilikka viehättää
        ellei saa Kirsikkaa.


      • Mul Likka
        Kysyn kirjoitti:

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.

        Minusta hajulle on mullikassakin liikaa!


      • Skotti
        Kysyn kirjoitti:

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.

        Täs on puoli liikaa, sanoo laihialaanen vaikkei ollut vielä saanukkaa.


      • Mitäs
        Kysyn kirjoitti:

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.

        Pitääs tietää mitä sä oot vailla?
        Sanot jottet ole saanu, mitä kerro?


      • Hajupoika
        Kysyn kirjoitti:

        Kirsikkapuistonko meinaat tehdä.
        Yksinhän sinä täällä äkseeraat.

        Tuskin täällä muita on.
        Tarvitaankokaan ?
        Vaikkei ole torstai niin sopiiko laihilaanen tähänkin paikkaan kun en ole vielä kertonut punaiseen tilppuun asti:
        Laihian flikka kosiomiehelle:
        - Tuu jo s tuut, mutta jos tuut niin tuu toresta torstaina
        - silloon ei tuu muita.

        Oliskohan tämä lauantai sellaanen jottei tälle pastalle tuliskaan muita kuin minä ja....
        - Sinä ?


      • laskukone
        tutkiskelija kirjoitti:

        Tähän keskusteluun on vastattu
        yön aikana ennen klo 9. aamulla
        27 puheenvuorolla ja avattu lukeakseen neljättäsataa keraa.
        Avoin kirje ei luulisi ketään kiinnostavan varsinkaan Hajupojan kirjoittama - Eihän ?

        Tilastonikkari, laskukone, yksikseen höpisijä
        mikä lienet.


      • tympäsee
        laskukone kirjoitti:

        Tilastonikkari, laskukone, yksikseen höpisijä
        mikä lienet.

        hourulassa on aikaa höpistä ja laskeskella omia juttujaan.


      • kamala
        tympäsee kirjoitti:

        hourulassa on aikaa höpistä ja laskeskella omia juttujaan.

        Kaikki ei höpise edes itteksensä.
        Mököttää vaan sohvan nurkas. Katselee ikkunasta ulos eikä puhu mitään.
        Se Etto taitaa olla oikeassa suomalaisen miehen kohdalla. Se ei puhu ei pussaa.
        Tuo haju sentään itseksensä höpisee.
        Parempi sekin kuin ei mitään höpinää.


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Tuskin täällä muita on.
        Tarvitaankokaan ?
        Vaikkei ole torstai niin sopiiko laihilaanen tähänkin paikkaan kun en ole vielä kertonut punaiseen tilppuun asti:
        Laihian flikka kosiomiehelle:
        - Tuu jo s tuut, mutta jos tuut niin tuu toresta torstaina
        - silloon ei tuu muita.

        Oliskohan tämä lauantai sellaanen jottei tälle pastalle tuliskaan muita kuin minä ja....
        - Sinä ?

        Minä tulin vielä kiittämään ennen lähtöäni. Otan ne mukaan ja laitamme ne yhdessä pöydälle. Olen otettu ja pikkuisen nolo. Mutta sydäntä lämmitti kuitenkin. Nyt matkaan kohta käyn ja luulenpa, että meistä vielä tänään kuulet:) "punastelee ja lähtee laittautumaan".........


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Minä tulin vielä kiittämään ennen lähtöäni. Otan ne mukaan ja laitamme ne yhdessä pöydälle. Olen otettu ja pikkuisen nolo. Mutta sydäntä lämmitti kuitenkin. Nyt matkaan kohta käyn ja luulenpa, että meistä vielä tänään kuulet:) "punastelee ja lähtee laittautumaan".........

        Mukava että edes sinä olet käynyt palstalla
        moikkaamassa. Pikku kujeet mukaan - jookos ?
        Punaiset posket ja naurava suu, valloittaa miehen kuin miehen !


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Mukava että edes sinä olet käynyt palstalla
        moikkaamassa. Pikku kujeet mukaan - jookos ?
        Punaiset posket ja naurava suu, valloittaa miehen kuin miehen !

        Punaiset posket ja naurava suu..löytyy kyllä ja iloinen mieli ja pilke silmissä:)
        Mutta en ole niin huonokäytöksinen, etten tulisi kiireen keskelläkään kiittämään. Olet todella kiitoksen ansainnut. Vaikka ne kukat mua nolottikin, tuntui vähän että niitä ruinasin, mutta tiedät, etten sitä ihan tosissani ottanut. Mutta palataan illalla, kerrotaan sitten miten menee..Nyt on mentävä...kiire tulee..


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Mukava että edes sinä olet käynyt palstalla
        moikkaamassa. Pikku kujeet mukaan - jookos ?
        Punaiset posket ja naurava suu, valloittaa miehen kuin miehen !

        En ollut tässaä avauksessa vielä ehtinyt poikkeamaankaan, jotain kirjoittelin vielä tuonne "hyvään".

        Kevätsiivoukset on jääneet hieman viimetippaan mutta "parempi myöhään kuin ei milloinkaan"

        Posket hehkuu kyllä täälläkin ;D


      • Kristofeerus
        Nsn kirjoitti:

        Minä tulin vielä kiittämään ennen lähtöäni. Otan ne mukaan ja laitamme ne yhdessä pöydälle. Olen otettu ja pikkuisen nolo. Mutta sydäntä lämmitti kuitenkin. Nyt matkaan kohta käyn ja luulenpa, että meistä vielä tänään kuulet:) "punastelee ja lähtee laittautumaan".........

        kas kun tuota tavaraa on taas kertynyt ja miten ne kaikki on tuonne pöydälle kasaantuneetkaan.

        Miettii että: "minnekähän nuo kaikki kukkaruukutkin ovat kadonneet?"


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Punaiset posket ja naurava suu..löytyy kyllä ja iloinen mieli ja pilke silmissä:)
        Mutta en ole niin huonokäytöksinen, etten tulisi kiireen keskelläkään kiittämään. Olet todella kiitoksen ansainnut. Vaikka ne kukat mua nolottikin, tuntui vähän että niitä ruinasin, mutta tiedät, etten sitä ihan tosissani ottanut. Mutta palataan illalla, kerrotaan sitten miten menee..Nyt on mentävä...kiire tulee..

        Nolo olisin, jos joutuisin valheesta kiinni ja sitten lähettämään lupaamani ruusukimpun.
        Se on minun arka paikkani - että todella valheesta palstalla kiinni jäisin.

        Tosikko olen, kun olen väärin tehnyt niin korjaan rikkeeni ja anteeksipyynnön kera.
        Huumoria olla pitää ja leikkimielistä piikittelyäkin mukana.
        Hyvää päivää teille.


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        En ollut tässaä avauksessa vielä ehtinyt poikkeamaankaan, jotain kirjoittelin vielä tuonne "hyvään".

        Kevätsiivoukset on jääneet hieman viimetippaan mutta "parempi myöhään kuin ei milloinkaan"

        Posket hehkuu kyllä täälläkin ;D

        Shakissakin on lähetetty avoin kirje otsikkovirheineen - huomasin.
        Täällä koetaan päästä avoimeen peliin ja keskusteluun.
        "Sisilailainen" tuo aina mafian mieleen. Puolustus kai sekin?


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Shakissakin on lähetetty avoin kirje otsikkovirheineen - huomasin.
        Täällä koetaan päästä avoimeen peliin ja keskusteluun.
        "Sisilailainen" tuo aina mafian mieleen. Puolustus kai sekin?

        Kuuluu avausrepertuaariini koska sillä eliminoidaan kaikki muut e4-avaukset !
        Itse avaan oikkeuksetta d4.

        No jos nyt joskus sorrun pelaamaan e4:ään e5:en
        niin silloin ollaan menossa Venäläiseen peliin.
        1. e4 e5
        2. Rf3 Rf6

        Venäläisellä pelillä on toinenkin nimi
        ja se on Jeanichin Cambiitti.
        Jeanich oli Pietarista ja jotkut
        uskovat hänen alkuperäisen nimen
        olleen Jänis.


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        kas kun tuota tavaraa on taas kertynyt ja miten ne kaikki on tuonne pöydälle kasaantuneetkaan.

        Miettii että: "minnekähän nuo kaikki kukkaruukutkin ovat kadonneet?"

        Kukkaruukutko ?
        Mitä ne ovat ?
        Vaikka tässä on ruusuista höpisty pitkään niin "yksineläjänä" en ota niitä huolekseni
        vaikka, jopa toisia opetin niissäkin asioissa toistakymmentä vuotta.
        Kun runsaan vuoden aikana on ollut muuttoja useita niin kiroisin kun on ollut jo ollut kuin "kirjoilla lastattu aasi."
        Pimpinella majorkin on tässä keskustelun tuoksinassa unohtunut.


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        Kuuluu avausrepertuaariini koska sillä eliminoidaan kaikki muut e4-avaukset !
        Itse avaan oikkeuksetta d4.

        No jos nyt joskus sorrun pelaamaan e4:ään e5:en
        niin silloin ollaan menossa Venäläiseen peliin.
        1. e4 e5
        2. Rf3 Rf6

        Venäläisellä pelillä on toinenkin nimi
        ja se on Jeanichin Cambiitti.
        Jeanich oli Pietarista ja jotkut
        uskovat hänen alkuperäisen nimen
        olleen Jänis.

        Omat shakkilautani ja kirjallisuus on lapsilla.
        Haastoivat turnaukseen Tangomarkkinain aikaan.
        Luulen, että paappa häviää jo lapsenlapsilleenkin
        enkä pidä sitä häpeänä, sillä "pojasta(tytöstä) polvi paranee. Jos näin käy niin voin vain myhäillä, että hyvät on geenit ! !

        Saanemme joskus ottaa vaikka ruudun ääressä matsin - kun nämä palstaviljelykset on hoidettu ensin.


      • niin
        tympäsee kirjoitti:

        hourulassa on aikaa höpistä ja laskeskella omia juttujaan.

        Sinnehän olet ohjailemassa.
        Onko kokemusta?


      • kyselijä
        niin kirjoitti:

        Sinnehän olet ohjailemassa.
        Onko kokemusta?

        Myös tälle kirjoittajalle avoin kirje. Kun osoitat palstan rakentajalle poistumista etkä huomaa kuinka käy toisille palstoille ja keskusteluille. Se sammuu kuin saunalyhty.
        Haju on oikeassa. Innolla aloitetaan sitten loppuu kun huomataan ettei meillä ole mitään asiaa.


      • Haju
        kyselijä kirjoitti:

        Myös tälle kirjoittajalle avoin kirje. Kun osoitat palstan rakentajalle poistumista etkä huomaa kuinka käy toisille palstoille ja keskusteluille. Se sammuu kuin saunalyhty.
        Haju on oikeassa. Innolla aloitetaan sitten loppuu kun huomataan ettei meillä ole mitään asiaa.

        Joku vain haluaa näyttää halpaa naamaa ja ikävystyy -
        toisetkin tulevat huonolle tuulelle.


      • Kristofeerus & Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Kukkaruukutko ?
        Mitä ne ovat ?
        Vaikka tässä on ruusuista höpisty pitkään niin "yksineläjänä" en ota niitä huolekseni
        vaikka, jopa toisia opetin niissäkin asioissa toistakymmentä vuotta.
        Kun runsaan vuoden aikana on ollut muuttoja useita niin kiroisin kun on ollut jo ollut kuin "kirjoilla lastattu aasi."
        Pimpinella majorkin on tässä keskustelun tuoksinassa unohtunut.

        Ruusut ovat kauniita ja ruukkukin löytyi.
        Pöytä saatiin puhtaaksi ja liina pöydälle.


      • Pimpinella Ursus
        Kristofeerus & Nsn kirjoitti:

        Ruusut ovat kauniita ja ruukkukin löytyi.
        Pöytä saatiin puhtaaksi ja liina pöydälle.

        Se vaikk´on pieni maja
        mutta ilo
        Ja rakkaus
        ja levollinen mieli
        On majassamme
        uskollinen vieras.

        Aavistellen onnestanne huomaan myös monien sävelten ja runojen mestareitten osanneen nähdä kaunista ja rakastettavaa hyvinkin pienissä asioissa kuten Aleksis Kivi Karkureissa.
        Rakkaus on sitä, että nauttii siitä mitä on eikä haikaile edes mahdollisesti puuttuvaa... kukkaruukkuakaan ! !


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Omat shakkilautani ja kirjallisuus on lapsilla.
        Haastoivat turnaukseen Tangomarkkinain aikaan.
        Luulen, että paappa häviää jo lapsenlapsilleenkin
        enkä pidä sitä häpeänä, sillä "pojasta(tytöstä) polvi paranee. Jos näin käy niin voin vain myhäillä, että hyvät on geenit ! !

        Saanemme joskus ottaa vaikka ruudun ääressä matsin - kun nämä palstaviljelykset on hoidettu ensin.

        Pelit, laudat ja kírjallisuus on tallessa,
        lapset eivät ole niitä vielä perineet.
        Jolainen muksu pelaa kyllä shakkia jonkin verran mutta isäänsä eivät ole onnistuneet lyömään ;)

        Olisi todella kiva tavata jonain päivänä shakkilaudan ääressä ja Nsn:kin on yllättänyt minut shakkitaidoillaan.

        Muutaman pelinkään jälkeen, en osaa vielä sanoa miten hyvä Nsn todellakin on ?!


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        Pelit, laudat ja kírjallisuus on tallessa,
        lapset eivät ole niitä vielä perineet.
        Jolainen muksu pelaa kyllä shakkia jonkin verran mutta isäänsä eivät ole onnistuneet lyömään ;)

        Olisi todella kiva tavata jonain päivänä shakkilaudan ääressä ja Nsn:kin on yllättänyt minut shakkitaidoillaan.

        Muutaman pelinkään jälkeen, en osaa vielä sanoa miten hyvä Nsn todellakin on ?!

        Mielenkiintoista huomata havaintosi.
        Itse pääasiallisen elämäntyöni nuorten kanssa tehneenä olen huomannut, että jossain tuollaisessa pelissä ja leikissä voi havaita ihmisen luonteen, älyn ja "pelisilmän."
        Pelisilmää ei opi koulunpenkillä oppikirjoista vaan sitä joko on tai ei ole. Kaikki ihmiset voivat tietysti kehittää taitojaan, mutta "mestarinkin" on nautinnollista pelata
        kehityskykyisen, hoksaavaisen vastapelurin kanssa ja oppia samalla itskin tuntemaan kumppaninsa vahvuudet ja heikkoudet.(Itse aavistan tulevassa turnauksessa joutuvani koviin haasteisiin, mutta saan ainakin todeta;"Pojasta(tytöstä) polvi paranee..)
        - Näin täällä palstoillakin.
        Joku sotapäällikkö kuitenkin varoitti aikoinaan;
        - Älä sodi jatkuvasta samaa vihollista vastaan;
        opetat hänelle sotataitosi.


      • toistenystis
        Hajupoika kirjoitti:

        En syyttele häntä enkä ketään muutakaan. Totean vain sen mitä näen.
        Eli 14-21.5. hänen avaamaansa keskusteluun ei ollut viikon aikana kukaan vastannut.
        Sinähän tiedät kun rikot jopa kirjesalaisuutta ja väärentelet olemattomia meilejä.
        Totesin, että palstain 70 80 keskusteluista on viime päivinä yli 95 % käyty keskusteluissa, joissa olen mukana ja 70 vain yhdessä ja siinä arvioidaan ja pyöritään yhden keskusteluun osallistumattoman nikin ympärillä.
        Tuskin nikkien määrässä sinulle pärjään ja perustelut nikkeilylleni taisin antaa jo tämänkin keskustelun avauspuheenvuoross.

        Ystävistäni en ala kertomaan mitään.
        Jo pelkkä sivuhuomautus viesteilyni laajuudesta aiheutti paheksuntaa taannoin.

        Mistä ystävistä???


    • utelias

      Onko tosi edes, että haju on kirjoittanut tämän jollekin. Onko sillä muka joku nainen?
      Haluaisin tietää kun se puhuu niinkuin haaremin omistaisi.

    • sofia

      edellyttää aitoja mielipiteitä. Uskon vastapuolen, toisen ihmisen kykyihin selviytyä tai olla selviytymättä oikeaksi todistelemistaan asioista kunnialla.
      Näille palstoille kirjoittavat ovat kuva koko yhteiskunnallisesta todellisuudesta. Valehdellaan, arvostellaan, teeskennellään loukkaantumista, ja vain, jotta siten saisi manipuloitua itselleen lisää valtaa.

      Onko se mitään riitelyä jos toteaa tosiasiat? Saa erehtyäkin, kuka sitä voi kieltää. Ainahan voi toteen näyttää, jos asiat ovat toisin.

      Lyylin asema mielestäni on se, josta olen jo aikaisemminkin maininnut; yhtään vihollista en ole nähnyt missään, vaikkakin hänen ja minun arvojen erilaisuus kolahteleekin välillä. Mutta...

      joukko. Onkohan armeijan HARMAAN tehtävänä vaikka tehdä vihollinen, jos sitä ei ennestään ole? Näinhän sotakoneisto voi tuntea itsensä tarpeelliseksi ja hyväksi. Lisäksi yhteinen vihollinen yhdistää hajanaisen joukon, joiden jäsenillä ei ole mitään muuta yhdistävää tekijää.
      Kaveria ei jätetä -henkeä manataan esiin, mutta henki on työttömänä, jonka

      työttömyyshän se kaikista eniten taitaakin kiukuttaa.

      • Vaino

        Paljon on vainoharhaisia. Sofia näkee hajun haamun kaikkialla. Taisit provosoida palstalle.
        Ruuneperin harha on sama piiskan varjo, josta haju kertoo usein. Kuin kukko tunkion laella.
        Tilaa tuntuu olevan, vai onko haju yksinään täällä?


      • tutkija
        Vaino kirjoitti:

        Paljon on vainoharhaisia. Sofia näkee hajun haamun kaikkialla. Taisit provosoida palstalle.
        Ruuneperin harha on sama piiskan varjo, josta haju kertoo usein. Kuin kukko tunkion laella.
        Tilaa tuntuu olevan, vai onko haju yksinään täällä?

        tutkittavaa löytyy hajun kirjoituksista ei pysy oman nikkinsä takana pätkääkään,mikä kumma sitä riivaa luojako se haluaa olla vai siipirikko kukko
        ei ne keskustelut niin kummosia sillä oo,ei voi oikeen sanoakkaan keskusteluksi,inttämis ketjuja
        nuo on joissa se punaanen pilikku on saatu.
        voi herranjestas sentään jos kaikki ihimiset keskustelis tualla tavalla niin mitä siitä
        tulisi,sinä sanot niin minä sanon näin sitäkö
        se sitten on,ei sitten minkäänlaista asiaa,eri
        nikillä vaan korvataan keskusteluja että
        olis muka palion osanottajija kyseessä olevaan
        keskusteluun.eri nikilläkin alakaa itteään puolustamaan ja toisia syyttelemähän hyi olokohon
        mutta se on hyvä että se aina kirijoottaa toisia
        häväisemällä ja tyhymiksi haukkumalla oli sillä
        sitten mikä nikki tahansa,ja ittekehu haisoo
        ain ruattinpualelle asti.


      • Matti
        Vaino kirjoitti:

        Paljon on vainoharhaisia. Sofia näkee hajun haamun kaikkialla. Taisit provosoida palstalle.
        Ruuneperin harha on sama piiskan varjo, josta haju kertoo usein. Kuin kukko tunkion laella.
        Tilaa tuntuu olevan, vai onko haju yksinään täällä?

        Kristofeerus ja Ruuneperi Hajupojan ohella osaisivat vastata mikä on avoin kirje.
        Etsin tuolta Googlesta, joka ei ole hajun vallassa kuitenkaan.
        Suomen Shakkiliitolle oli avoin kirje, josta malliksi kopion otin.
        Virhe otsikossa huomaan.
        Riitelyä on rauhallisten pelaajien yhdistyksessä
        joten tämä sopiisillestikin tähän saumaan.
        Kertoisiko joku mitä tarkoittaa "avoin kirje?"
        http://www.shakkitori.com/arkisto/kirje.htm


      • sofia
        Vaino kirjoitti:

        Paljon on vainoharhaisia. Sofia näkee hajun haamun kaikkialla. Taisit provosoida palstalle.
        Ruuneperin harha on sama piiskan varjo, josta haju kertoo usein. Kuin kukko tunkion laella.
        Tilaa tuntuu olevan, vai onko haju yksinään täällä?

        vain Lyylin, koska olet, hajupoika, jo useampaan otteeseen maininnut, ettei Lyylin kanssa keskustella.
        Kaikki muu oli yleistä, joka koskee kaikkia, myös Lyyliä omalta osaltaan, ja jota on ilmassa ja joka tukahduttaa. Se on kuin tuhkaa keskustelijoiden väleissä, joka estää keskustelun. Se on liioiteltua varovaisuutta, aivan kuin keskustelukumppani olisi särkyvä idiootti, jota täytyy koko ajan varoa.

        Aivan eri asioista on kysymys silloin kun on puhe sinusta siellä tunkiollasi, haju, josta persoonasta olet kertonutkin usein. Ei ole tarvinnut provosoida esiin.


      • Lonkka
        Matti kirjoitti:

        Kristofeerus ja Ruuneperi Hajupojan ohella osaisivat vastata mikä on avoin kirje.
        Etsin tuolta Googlesta, joka ei ole hajun vallassa kuitenkaan.
        Suomen Shakkiliitolle oli avoin kirje, josta malliksi kopion otin.
        Virhe otsikossa huomaan.
        Riitelyä on rauhallisten pelaajien yhdistyksessä
        joten tämä sopiisillestikin tähän saumaan.
        Kertoisiko joku mitä tarkoittaa "avoin kirje?"
        http://www.shakkitori.com/arkisto/kirje.htm

        Eikös avoin kirje ole kirje, jota ei ole yleensä kohdistettu kenellekään yksityiselle henkilölle.

        Avoin kirje laitetaan jossain muodossa esille, niin että se on julkisesti nähtävissä eli se on julkinen kannanotto johonkin aiheeseen.

        Avoimella kirjeellä on usein vaikuttimenaan päästä vaikuttamaan esimerkiksi tuleviin päätöksiin, pääperiaate lienee ettei se ole virallinen paperi. Koska avoin kirje on epävirallinen niin mitään määrittelmiä sillä tuskin on ja jos olisi niin sitä saatettaisiin rikkoa melko julkisesti ;D

        No en osaa sanoa onko tasavallan presidentin avoin kirje enää epävirallinen jos se on valtioneuvoston ohjesäännön (1522/1995) 60 §:n mukaan julkaistava Suomen säädöskokoelmassa.

        "Myös valtioneuvoston jäsenen nimittämistä koskeva tasavallan presidentin avoin kirje on valtioneuvoston ohjesäännön (1522/1995) 60 §:n mukaan julkaistava Suomen säädöskokoelmassa. Ahvenanmaan säädöskokoelmasta, "Ålands författningssamling", säädetään erikseen (landskapslag om Ålands författningssamling, 9.12.1993/112). "


      • Hajupoika
        Lonkka kirjoitti:

        Eikös avoin kirje ole kirje, jota ei ole yleensä kohdistettu kenellekään yksityiselle henkilölle.

        Avoin kirje laitetaan jossain muodossa esille, niin että se on julkisesti nähtävissä eli se on julkinen kannanotto johonkin aiheeseen.

        Avoimella kirjeellä on usein vaikuttimenaan päästä vaikuttamaan esimerkiksi tuleviin päätöksiin, pääperiaate lienee ettei se ole virallinen paperi. Koska avoin kirje on epävirallinen niin mitään määrittelmiä sillä tuskin on ja jos olisi niin sitä saatettaisiin rikkoa melko julkisesti ;D

        No en osaa sanoa onko tasavallan presidentin avoin kirje enää epävirallinen jos se on valtioneuvoston ohjesäännön (1522/1995) 60 §:n mukaan julkaistava Suomen säädöskokoelmassa.

        "Myös valtioneuvoston jäsenen nimittämistä koskeva tasavallan presidentin avoin kirje on valtioneuvoston ohjesäännön (1522/1995) 60 §:n mukaan julkaistava Suomen säädöskokoelmassa. Ahvenanmaan säädöskokoelmasta, "Ålands författningssamling", säädetään erikseen (landskapslag om Ålands författningssamling, 9.12.1993/112). "

        Nimityskirja on usein avoin kirje.
        Itse spontaanisti laitoin kun halusin, että asia on yleisluontoinen ja haluan siihen otettavan kantaa.
        Usein avoin kirje on sanomalehdessä julkaistu jollekin virastolle tms. osoitettu, johon myös halutaan kannanottoja keskustellen.
        Ylen vaikeata täällä on saada yksilöityä korjaus- tai oikaisuvaatista. Sellaisia kuitenkin kaipaan.
        Tuollaiset yleistykset harmittavat, kuten palstanvaltaaja, haukkuja, valehtelija... ellei ole yksilöity asiaa, joka on totuudenvastainen.


      • Hajupoika
        sofia kirjoitti:

        vain Lyylin, koska olet, hajupoika, jo useampaan otteeseen maininnut, ettei Lyylin kanssa keskustella.
        Kaikki muu oli yleistä, joka koskee kaikkia, myös Lyyliä omalta osaltaan, ja jota on ilmassa ja joka tukahduttaa. Se on kuin tuhkaa keskustelijoiden väleissä, joka estää keskustelun. Se on liioiteltua varovaisuutta, aivan kuin keskustelukumppani olisi särkyvä idiootti, jota täytyy koko ajan varoa.

        Aivan eri asioista on kysymys silloin kun on puhe sinusta siellä tunkiollasi, haju, josta persoonasta olet kertonutkin usein. Ei ole tarvinnut provosoida esiin.

        Kerron vain mitä palstalla kirjoitetaan jamitä luetaan tai ollaan lukevinaan. Vastaan vain, koska otsikkokin tähän viittaa. Omia huomioitani teen enkä juuri ole erehtynyt.
        Senoran viimeiseen keskustelunavaukseen ei ole kukaan kirjoittanut viestiäkään runsaaseen viikkoon.Lukemassa on käynyt yksin kappalein kymmenen. Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla.
        Olisin kovin hyvilläni kun ei tarvitsisi tällaisia kirjoituksia lukea ja niihin vastata.


      • Hajupoika

        Palstalaisten valheellisuus on hyvin ärsyttävää.
        Tämän keskustelunkin aloitin vain kun haluan tietää totuuden. Totuuden tietämisen tarve on suuri ja se ilmeisesti häiritsee ja on häirinnyt kaiken aikaa keskusteluissa.
        Inhottavimpia ovat ne, jotka jauhavat jotain perustelematta selitellen valheitaan milloin milläkin tekosyyllä.
        Tämä on syy, jonka vuoksi odotan jonkun kertovan yksilöiden ja perustellen jonkin väittämäni olevan toisin.

        Kun ei valehtele itselleen niin ei ole tarvetta valehdella toisillekaan. En käsitä miten voidaan puhua toista kuin kaikki tosiasiat kiistatta osoittavat. Ihminen pettää ennen muuta itseään.
        Mistä syntyy tarve itsensä pettämiseen ?


      • Chattailijatar
        Hajupoika kirjoitti:

        Palstalaisten valheellisuus on hyvin ärsyttävää.
        Tämän keskustelunkin aloitin vain kun haluan tietää totuuden. Totuuden tietämisen tarve on suuri ja se ilmeisesti häiritsee ja on häirinnyt kaiken aikaa keskusteluissa.
        Inhottavimpia ovat ne, jotka jauhavat jotain perustelematta selitellen valheitaan milloin milläkin tekosyyllä.
        Tämä on syy, jonka vuoksi odotan jonkun kertovan yksilöiden ja perustellen jonkin väittämäni olevan toisin.

        Kun ei valehtele itselleen niin ei ole tarvetta valehdella toisillekaan. En käsitä miten voidaan puhua toista kuin kaikki tosiasiat kiistatta osoittavat. Ihminen pettää ennen muuta itseään.
        Mistä syntyy tarve itsensä pettämiseen ?

        Kerroppa mitä typerää on chatissa!
        Hyviä keskusteluja.
        Oletko edes käynyt kokeilemassa.
        Pellolleko paiskasivat?


      • älä lue
        Hajupoika kirjoitti:

        Kerron vain mitä palstalla kirjoitetaan jamitä luetaan tai ollaan lukevinaan. Vastaan vain, koska otsikkokin tähän viittaa. Omia huomioitani teen enkä juuri ole erehtynyt.
        Senoran viimeiseen keskustelunavaukseen ei ole kukaan kirjoittanut viestiäkään runsaaseen viikkoon.Lukemassa on käynyt yksin kappalein kymmenen. Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla.
        Olisin kovin hyvilläni kun ei tarvitsisi tällaisia kirjoituksia lukea ja niihin vastata.

        kukaan ei sua pyydä lukemaan eikä vastaamaan
        oot itserakas hajuunes,mee sinne minne kuulut
        ja haluut.


      • Hajupoika
        Chattailijatar kirjoitti:

        Kerroppa mitä typerää on chatissa!
        Hyviä keskusteluja.
        Oletko edes käynyt kokeilemassa.
        Pellolleko paiskasivat?

        Typeryys-sana tuli tuohon kun tästä on keskusteltu ja oma käsitykseni on kovin
        negatiivinen vaikka "Hajupoika" saikin heti eka kerralla vastaanoton, että ruutu punastui täysin.
        En edes tiennyt miten toimia.
        Mielettömäksi sen teki itselleni se, etten osannut päättää kenelle vastata ja miten
        kun olen vanha mies ja Nasiet taisivat hieman kiusotellakin.
        Harvoin käyn ja ihan vain moikkaamassa, mutta usein jään sitten jonkun kanssa keskusteluunkin. Palstakeskusteluttulevat esiin ja saan palautetta. Siellä pelkästään positiivista - joka hämmästyttää.
        Se ei tunnu mukavalta kun on sidottu ruutuun ja siihen kuka sattuu keskustelukumppaniksi.
        Häiriköitä näyttää olevan kovin vaikkei itseen kohdistukaan. Kirkkochattikin näyttää olevan
        muuta kuin perimmäisten asian pohdiskelua.
        Se on kunkin oma juttu, en vain ole chattailija.
        Joitain hyviä ystäviä olen sieltä saanut ja keskustelu yleensä jatkuu meilaten jonkun asian tiimoilta aikansa.
        Ovea ei ole kukaan koskaan osoittanut - päinvastoin.


      • sofia
        Hajupoika kirjoitti:

        Kerron vain mitä palstalla kirjoitetaan jamitä luetaan tai ollaan lukevinaan. Vastaan vain, koska otsikkokin tähän viittaa. Omia huomioitani teen enkä juuri ole erehtynyt.
        Senoran viimeiseen keskustelunavaukseen ei ole kukaan kirjoittanut viestiäkään runsaaseen viikkoon.Lukemassa on käynyt yksin kappalein kymmenen. Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla.
        Olisin kovin hyvilläni kun ei tarvitsisi tällaisia kirjoituksia lukea ja niihin vastata.

        äsken Lyylille pitkän kirjeen, mutta koska minun on helpompaa tuntea empatiaa Toivon vaimoa kohtaan, ajattelin, että ei tuota voi lähettää. Ihmisasiaa siinä kyllä on.

        - - -

        Mitä tulee siihen sinulle 70 palstalla kirjoittamaani, itse ihmettelit ensin, että kun ei valistuskaan pure. Minä tietysti kimmastuin, kun nouset tunkiollesi arvostelemaan minun lapsuuden auktoritettejani, ihmisiäni, jotka tiedän mitä parhaimmiksi. Ajattelin, että sinun puuhiasi sen sijaan on syytä pitää silmällä.


      • selvä
        älä lue kirjoitti:

        kukaan ei sua pyydä lukemaan eikä vastaamaan
        oot itserakas hajuunes,mee sinne minne kuulut
        ja haluut.

        Minne me Hajun laittaisimme.
        Palstan ilopilleri. Oletko erehtynyt itse palstasta.
        Huu haasta löytyy ja seuraa sinunlaisillesi.


      • kenen
        sofia kirjoitti:

        äsken Lyylille pitkän kirjeen, mutta koska minun on helpompaa tuntea empatiaa Toivon vaimoa kohtaan, ajattelin, että ei tuota voi lähettää. Ihmisasiaa siinä kyllä on.

        - - -

        Mitä tulee siihen sinulle 70 palstalla kirjoittamaani, itse ihmettelit ensin, että kun ei valistuskaan pure. Minä tietysti kimmastuin, kun nouset tunkiollesi arvostelemaan minun lapsuuden auktoritettejani, ihmisiäni, jotka tiedän mitä parhaimmiksi. Ajattelin, että sinun puuhiasi sen sijaan on syytä pitää silmällä.

        Kenen tekstiä lainaat?
        Haju pillastuu kun hänen tekstiään kopsaat.


      • chat
        Chattailijatar kirjoitti:

        Kerroppa mitä typerää on chatissa!
        Hyviä keskusteluja.
        Oletko edes käynyt kokeilemassa.
        Pellolleko paiskasivat?

        Chattiin ei ole pakko mennä eikä tännekään toilailemaan.


      • Hajupoika
        chat kirjoitti:

        Chattiin ei ole pakko mennä eikä tännekään toilailemaan.

        Kuka puhui pakosta. Chattiin eikä tälle palstallekaan ole pakko tulla kenenkään lukemaan Hajun höpinöitä. Monesti olen varoitttanutkin tällaiosia sivuja avaamasta. Jos avaa niin ei ole syytä vastata koska Hajupoika vastaa aina !


      • Hajupoika
        sofia kirjoitti:

        äsken Lyylille pitkän kirjeen, mutta koska minun on helpompaa tuntea empatiaa Toivon vaimoa kohtaan, ajattelin, että ei tuota voi lähettää. Ihmisasiaa siinä kyllä on.

        - - -

        Mitä tulee siihen sinulle 70 palstalla kirjoittamaani, itse ihmettelit ensin, että kun ei valistuskaan pure. Minä tietysti kimmastuin, kun nouset tunkiollesi arvostelemaan minun lapsuuden auktoritettejani, ihmisiäni, jotka tiedän mitä parhaimmiksi. Ajattelin, että sinun puuhiasi sen sijaan on syytä pitää silmällä.

        Ei ole minun tekstiäni. Sofia, voisitko yksilöidä jos kopsaat tekstiä, että mistä se on ?
        Olet väittänyt minun kosanneen teksiäsi johonkin lehtijuttuun. Et vain ole sitäkään kertonut, mistä on kysymys - en todellakaan tiedä !


      • sofia
        Hajupoika kirjoitti:

        Ei ole minun tekstiäni. Sofia, voisitko yksilöidä jos kopsaat tekstiä, että mistä se on ?
        Olet väittänyt minun kosanneen teksiäsi johonkin lehtijuttuun. Et vain ole sitäkään kertonut, mistä on kysymys - en todellakaan tiedä !

        oli kierosti esitetty syytös. Olenko siis mielestäsi kopsannut tekstiäsi vai en? Omasta mielestäni en ole.


      • sofia
        Hajupoika kirjoitti:

        Ei ole minun tekstiäni. Sofia, voisitko yksilöidä jos kopsaat tekstiä, että mistä se on ?
        Olet väittänyt minun kosanneen teksiäsi johonkin lehtijuttuun. Et vain ole sitäkään kertonut, mistä on kysymys - en todellakaan tiedä !

        on, että täällä roskakasassasi on tuollaisia ulkopuolisiin kohdistamiasi syytöksiä. Osa niistä jää pakostakin lukematta, koska muussa tapauksesa ei jää itselle laatuaikaa ollenkaan.

        En ole sanonut, että sinä olet kopsannut johonkin lehtijuttuun minun tekstiäni. Sanoin, että joku oli joskus vuosia sitten huomauttanut minun tekstistäni, että "olen lukenut sen jostain lehdestä". Ja koska teksti oli omaani, ajattelin siitä kommentoineen vain erehtyneen, enkä piitannut siitä sen enempää. Vasta myöhemmin, kun kiinnostukseni kirjoittamiseen oli kunnolla herännyt ja tein kovasti työtä harjoittaakseni sitä, sattui silmiini sinun omat kehumisesi siitä, kuinka voisit hankkia rahaa lehtiin kirjoittamisisllasi sen sijaan kuin kirjoitella päättömien kanojen kanssa, heräsivät epäilykseni. Toistan: EPÄILYKSENI.

        Muuten, eikös päättömälle kukolle passaa kirjoittajakumpaneiksi parhaiten juuri päättömät sivupersoonat? - päättömät kanat?

        Mutta jos sinullekin kehittyy vielä jonkinlainen nuppi, niin sen merkiksi voisit karsia ja tiivistää tekstiäsi. Kuten jo sanoin, jos sinulla sattuisi olemaan jotain kysyttävää tai muuta asiaa, se voisi tulla siten paremmin huomatuksi.


      • utelias
        sofia kirjoitti:

        äsken Lyylille pitkän kirjeen, mutta koska minun on helpompaa tuntea empatiaa Toivon vaimoa kohtaan, ajattelin, että ei tuota voi lähettää. Ihmisasiaa siinä kyllä on.

        - - -

        Mitä tulee siihen sinulle 70 palstalla kirjoittamaani, itse ihmettelit ensin, että kun ei valistuskaan pure. Minä tietysti kimmastuin, kun nouset tunkiollesi arvostelemaan minun lapsuuden auktoritettejani, ihmisiäni, jotka tiedän mitä parhaimmiksi. Ajattelin, että sinun puuhiasi sen sijaan on syytä pitää silmällä.

        Oliko tuo kopio jostain?
        Tällä palstalla Senora Lyylin avaamiin keskusteluihin ei ole kirjoitettu ainuttakaan pitkää vastausta. Keskusteluakaan ei ole juurisyntynyt. Puhut läpiä päähäsi


      • sofia
        Hajupoika kirjoitti:

        Kerron vain mitä palstalla kirjoitetaan jamitä luetaan tai ollaan lukevinaan. Vastaan vain, koska otsikkokin tähän viittaa. Omia huomioitani teen enkä juuri ole erehtynyt.
        Senoran viimeiseen keskustelunavaukseen ei ole kukaan kirjoittanut viestiäkään runsaaseen viikkoon.Lukemassa on käynyt yksin kappalein kymmenen. Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla.
        Olisin kovin hyvilläni kun ei tarvitsisi tällaisia kirjoituksia lukea ja niihin vastata.

        täynnä, niin että en minä muista missä mikin on.
        Lyylin viimeksi avaamansa oli mielestäni 70 palstalla. Siihen samassa ketjussa hänen alempana kirjoittamaansa kirjoitin vastauksen, mutta päätin olla lähettämättä.
        Olen sitä mieltä, että elämän kiperissä kysymyksissä hengenheimolaiset ovat niitä, joiden empatia on toivotumpaa.

        - - -

        "Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla." kirjoitit.

        Kun itsekin kiroat 70 palstalla sinusta kirjoitettua, siihen myös vastasin.


      • Hajupoika
        sofia kirjoitti:

        äsken Lyylille pitkän kirjeen, mutta koska minun on helpompaa tuntea empatiaa Toivon vaimoa kohtaan, ajattelin, että ei tuota voi lähettää. Ihmisasiaa siinä kyllä on.

        - - -

        Mitä tulee siihen sinulle 70 palstalla kirjoittamaani, itse ihmettelit ensin, että kun ei valistuskaan pure. Minä tietysti kimmastuin, kun nouset tunkiollesi arvostelemaan minun lapsuuden auktoritettejani, ihmisiäni, jotka tiedän mitä parhaimmiksi. Ajattelin, että sinun puuhiasi sen sijaan on syytä pitää silmällä.

        Jonkinasteisesta vainoharhaisuudesta on yleisestikin kyse kun et kerro, mihin tuolla tekstilä pyrit ja mikä on lähteesi johon viittaat?
        Toisella palstalla sama peli.
        Minulla ei ole ollut koskaan tarvetta eikiä halua käyttää tekstiäsi muuten kuin tuoda linkki esille, että saisin vastauksen. En saa koskaan vastauksia vaan valheella paikkaan vanhaa valhetta.
        Palstoilla suositaan valehtelijoita ja jälleen sananlaskut pätevät:
        - Toden puhujalle ei löydy yösijaa.

        - Todenpuhuja ajetaan yhdeksästä kylästä (muistaakseni afrikkalainen alkuaa).

        Lyylin keskustelunavaukset palstalla ja niiden saama suosio on jokaisen luettavissa - että
        se sitten siitä. Itsekin osallistuin johonkin


      • Hajupoika
        sofia kirjoitti:

        täynnä, niin että en minä muista missä mikin on.
        Lyylin viimeksi avaamansa oli mielestäni 70 palstalla. Siihen samassa ketjussa hänen alempana kirjoittamaansa kirjoitin vastauksen, mutta päätin olla lähettämättä.
        Olen sitä mieltä, että elämän kiperissä kysymyksissä hengenheimolaiset ovat niitä, joiden empatia on toivotumpaa.

        - - -

        "Nekin, joita kirjoitetaan ainakin minulle osoitettuna olisivat enemmän kiusallisia kuten sinunkin viestisi palstalla milloin missäkin arvvelette minun olevan millä'kin nikillä. Tätä paskaa on tuo viimeisin kirjoittelu 70 palstalla." kirjoitit.

        Kun itsekin kiroat 70 palstalla sinusta kirjoitettua, siihen myös vastasin.

        Minun on aivan mahdoton lähteä etsimään jotain lausumaa, johon sinä olisit jotain kirjoittanut.
        Sinun tekstisiovat yhtä ja samaa jauhantaa.
        Tänäänkin olet kirjoittanut lukemattomia syyttelyitä toisten nikkeilystä perusteettomasti.
        Ota seuraavalla kerralla linkki siihen puheenvuoroon johon haluat viitata - ei tässä ole päätä ei häntää !


    • Avoin

      Tavallinen tallaaja satunnaisesti palstalla kävijä ei ymmärrä sinun toilauksiasi. Tässäkään
      ketjussa ei kukaan ole viikkoon kirjoittanut mitään. Naapuripalstalla sama juttu. Yhden nikin karhaaminen ei jaksa iän kaiken kiinnostaa.
      Hajupoika laittoi avoimen kirjeen alkuun. Tähän sopisi montakin avointa kirjettä keskusteltavaksi.
      Mikä on Ruuneperi sinun roolisi? Kukaan ei halua edes kanssasi keskustella millään palstalla.
      Mihin hyvä runosuonesi katosi?

      • viikkoon?

        tämä on vasta tehty


      • Hajupoika
        viikkoon? kirjoitti:

        tämä on vasta tehty

        Tämä on ollut toivotukseni nelisenkymmentä vuotta.
        Nyt on koleaa 4 astetta, tuulin etten sanoisi myrskyinen sää ja sataa vettä.
        Tästä palstasta kun puhumme niin taisi olla jo tätä päivää. Keskustelin juuri kun tulin kaupungilta, että ei koskaan tiedä mikä innostaa keskutelemaan.


      • Hajupoika

        Halppo yhtyä kysymyksiisi. Vastaako sinulle?
        Minulle ei milloinkaan !


      • Ystävä
        Hajupoika kirjoitti:

        Halppo yhtyä kysymyksiisi. Vastaako sinulle?
        Minulle ei milloinkaan !

        Ystävä on ystävä ystävälle. Se riittää. Sitä ei kuuluteta turuilla eikä toreilla.
        Jamesilainen sanoo sen selkeästi:

        *Heidän suhteensa sisältö oli puheessa
        sikäli kuin sitä oli.

        Miksi meidän pitäisi kuuluttaa ystävyyttämme edes
        tällä palstallakaan. Minulle riittää, että saan olla ystäväsi. Sinulle riittäköön tunne, että minä olen ystäväsi.


      • Nsn&Kris
        Ystävä kirjoitti:

        Ystävä on ystävä ystävälle. Se riittää. Sitä ei kuuluteta turuilla eikä toreilla.
        Jamesilainen sanoo sen selkeästi:

        *Heidän suhteensa sisältö oli puheessa
        sikäli kuin sitä oli.

        Miksi meidän pitäisi kuuluttaa ystävyyttämme edes
        tällä palstallakaan. Minulle riittää, että saan olla ystäväsi. Sinulle riittäköön tunne, että minä olen ystäväsi.

        Me olemme ystäviäsi..molemmat. Tiedoksi vaan, että kivaa on...


      • Hajupoika
        Nsn&Kris kirjoitti:

        Me olemme ystäviäsi..molemmat. Tiedoksi vaan, että kivaa on...

        Lueskelen tuossa juuri Paul Tournierin: Yksinäinen ihminen verestäen sieltä joitain kohtia.
        Tietänette, että eräs palstallaoloni syy on tutkiskella yksinäisyyden ongelmaa. Niezsche tähdentää, että yksinäinen ihminen on voimakkain
        ja Schopenhauer hieman ironisesti: "Johtuu ikävän tunteesta, että elolliset olennot, jotka pitävät niin vähän toisistaan kuin ihmiset toinen toisestaan, kuitenkin hakeutuvat toistensa läheisyyteen..."
        Kummallisinta on, että juuri sellaiset ihmiset, jotka hakevat ja haluavat rakkautta sitä vähiten saavat. Luulen syynä olevan sen, että esitetään jotain roolia eikä uskalleta olla aivan vain omana itsenään vikoineen ja puutteineen.

        Huomaan sattumoisin tälle palstalle tullessani hetimiten uusia ennenkokemattomia tuulia ja sen
        sai aikaan avoimuus. Aito kiinnostus asioihin, joista keskustellaan. Tätä ystävyys on parhaimmillaan; rohkeutta kertoa omia mielipiteitään, olla oma itsensä eikä sortua ajattelemaan mitä muut ajattelevat.
        Asiat riitelevät, eivät ihmiset. On hienoa, että saan olla kanssanne keskustelemassa ja oppimassa.
        Erilaisen maailmankatsomuksen omaavat ihmiset voivat oppia toisiltaan ja rikastuttaa elämäänsä.

        Illan mietteeksi annan:

        - Mitä syvempää rakkaus on,
        sitä viisaammaksi se tulee,
        ja mitä enemmän viisaus kasvaa,
        sitä enemmän se lähenee rakkautta.
        /Maurice Maeterlinck


      • Kris & Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Lueskelen tuossa juuri Paul Tournierin: Yksinäinen ihminen verestäen sieltä joitain kohtia.
        Tietänette, että eräs palstallaoloni syy on tutkiskella yksinäisyyden ongelmaa. Niezsche tähdentää, että yksinäinen ihminen on voimakkain
        ja Schopenhauer hieman ironisesti: "Johtuu ikävän tunteesta, että elolliset olennot, jotka pitävät niin vähän toisistaan kuin ihmiset toinen toisestaan, kuitenkin hakeutuvat toistensa läheisyyteen..."
        Kummallisinta on, että juuri sellaiset ihmiset, jotka hakevat ja haluavat rakkautta sitä vähiten saavat. Luulen syynä olevan sen, että esitetään jotain roolia eikä uskalleta olla aivan vain omana itsenään vikoineen ja puutteineen.

        Huomaan sattumoisin tälle palstalle tullessani hetimiten uusia ennenkokemattomia tuulia ja sen
        sai aikaan avoimuus. Aito kiinnostus asioihin, joista keskustellaan. Tätä ystävyys on parhaimmillaan; rohkeutta kertoa omia mielipiteitään, olla oma itsensä eikä sortua ajattelemaan mitä muut ajattelevat.
        Asiat riitelevät, eivät ihmiset. On hienoa, että saan olla kanssanne keskustelemassa ja oppimassa.
        Erilaisen maailmankatsomuksen omaavat ihmiset voivat oppia toisiltaan ja rikastuttaa elämäänsä.

        Illan mietteeksi annan:

        - Mitä syvempää rakkaus on,
        sitä viisaammaksi se tulee,
        ja mitä enemmän viisaus kasvaa,
        sitä enemmän se lähenee rakkautta.
        /Maurice Maeterlinck

        Tähän palataan yöllä tai aamulla
        tai viimeistään iltapäivällä.

        Me lähdemme nyt baariin...


      • Maalaismies
        Hajupoika kirjoitti:

        Lueskelen tuossa juuri Paul Tournierin: Yksinäinen ihminen verestäen sieltä joitain kohtia.
        Tietänette, että eräs palstallaoloni syy on tutkiskella yksinäisyyden ongelmaa. Niezsche tähdentää, että yksinäinen ihminen on voimakkain
        ja Schopenhauer hieman ironisesti: "Johtuu ikävän tunteesta, että elolliset olennot, jotka pitävät niin vähän toisistaan kuin ihmiset toinen toisestaan, kuitenkin hakeutuvat toistensa läheisyyteen..."
        Kummallisinta on, että juuri sellaiset ihmiset, jotka hakevat ja haluavat rakkautta sitä vähiten saavat. Luulen syynä olevan sen, että esitetään jotain roolia eikä uskalleta olla aivan vain omana itsenään vikoineen ja puutteineen.

        Huomaan sattumoisin tälle palstalle tullessani hetimiten uusia ennenkokemattomia tuulia ja sen
        sai aikaan avoimuus. Aito kiinnostus asioihin, joista keskustellaan. Tätä ystävyys on parhaimmillaan; rohkeutta kertoa omia mielipiteitään, olla oma itsensä eikä sortua ajattelemaan mitä muut ajattelevat.
        Asiat riitelevät, eivät ihmiset. On hienoa, että saan olla kanssanne keskustelemassa ja oppimassa.
        Erilaisen maailmankatsomuksen omaavat ihmiset voivat oppia toisiltaan ja rikastuttaa elämäänsä.

        Illan mietteeksi annan:

        - Mitä syvempää rakkaus on,
        sitä viisaammaksi se tulee,
        ja mitä enemmän viisaus kasvaa,
        sitä enemmän se lähenee rakkautta.
        /Maurice Maeterlinck

        Sinun rinnallasi kalpenevat kaikki suuret filosofit ja kirjailijat. Olen aivan ällistynyt seuratessani tekstejäsi. Hallitset kaiken. Olet kaikkien alojen asiantuntija. Itsetuntosi on mahtava. Et ole ikinä tehnyt yhtäkään virhettä. Vaikka kirjoittaisit varastetulla Kai de Puun nimimerkillä, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka itse naputtaisit päivitä kuvaketta sadaksesi kävijöitä sivuillesi, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka sinun punaiset pilkkusi syntyvät itsesi kanssa käymistä "keskusteluista" se ei ole virhe. Ja jos ihan sympaattinen Kristofeerus ei huomaa kuka sinä olet, käytät senkin hyväksesi. Ja kun luulet, että naiset hyppivät perässäsi, luulet väärin. Itse hypit.
        Itserakkautesi on mykistävä. Sinun uhosi pohjalaisuudesta on säälittävä. Se on kuule maalta katsoen niin, että eri miehet tekevät ruumiita, ja eri miehet niitä pesevät. Ei sinun kannata ainakaan noilla asioilla isotella. Me elämme täällä niiden keskellä.


      • Vika
        Maalaismies kirjoitti:

        Sinun rinnallasi kalpenevat kaikki suuret filosofit ja kirjailijat. Olen aivan ällistynyt seuratessani tekstejäsi. Hallitset kaiken. Olet kaikkien alojen asiantuntija. Itsetuntosi on mahtava. Et ole ikinä tehnyt yhtäkään virhettä. Vaikka kirjoittaisit varastetulla Kai de Puun nimimerkillä, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka itse naputtaisit päivitä kuvaketta sadaksesi kävijöitä sivuillesi, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka sinun punaiset pilkkusi syntyvät itsesi kanssa käymistä "keskusteluista" se ei ole virhe. Ja jos ihan sympaattinen Kristofeerus ei huomaa kuka sinä olet, käytät senkin hyväksesi. Ja kun luulet, että naiset hyppivät perässäsi, luulet väärin. Itse hypit.
        Itserakkautesi on mykistävä. Sinun uhosi pohjalaisuudesta on säälittävä. Se on kuule maalta katsoen niin, että eri miehet tekevät ruumiita, ja eri miehet niitä pesevät. Ei sinun kannata ainakaan noilla asioilla isotella. Me elämme täällä niiden keskellä.

        Kummallista, että tyhmät löytävät
        monia vikoja toisessa viidessä minuutissa,
        mutta itsessään ei yhtään koko ikänänsä.
        Omat vikansakin huomaa aina ensin toisessa.


      • Maalaismies
        Vika kirjoitti:

        Kummallista, että tyhmät löytävät
        monia vikoja toisessa viidessä minuutissa,
        mutta itsessään ei yhtään koko ikänänsä.
        Omat vikansakin huomaa aina ensin toisessa.

        Huomaatko itse, että rakkaus on suurin - itserakkaus?


      • Sanan
        Maalaismies kirjoitti:

        Huomaatko itse, että rakkaus on suurin - itserakkaus?

        * Säkkiinsä päin pappikin saarnaa.

        * Oman patansa alle jokainen hiiliä kokoo.

        * Onni ottaneen,
        vilja vieneen,
        köysi kaipaajan kaulaan.

        `Ei karvas nauris ensin mätäne
        eikä paha ensin kuole.

        *Maailma on kuin markkinapaikka,
        jossa ostatetaan, vaihatetaan,
        myydään ja petetään.

        * Ei nimellä elä.


      • Kris & Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Lueskelen tuossa juuri Paul Tournierin: Yksinäinen ihminen verestäen sieltä joitain kohtia.
        Tietänette, että eräs palstallaoloni syy on tutkiskella yksinäisyyden ongelmaa. Niezsche tähdentää, että yksinäinen ihminen on voimakkain
        ja Schopenhauer hieman ironisesti: "Johtuu ikävän tunteesta, että elolliset olennot, jotka pitävät niin vähän toisistaan kuin ihmiset toinen toisestaan, kuitenkin hakeutuvat toistensa läheisyyteen..."
        Kummallisinta on, että juuri sellaiset ihmiset, jotka hakevat ja haluavat rakkautta sitä vähiten saavat. Luulen syynä olevan sen, että esitetään jotain roolia eikä uskalleta olla aivan vain omana itsenään vikoineen ja puutteineen.

        Huomaan sattumoisin tälle palstalle tullessani hetimiten uusia ennenkokemattomia tuulia ja sen
        sai aikaan avoimuus. Aito kiinnostus asioihin, joista keskustellaan. Tätä ystävyys on parhaimmillaan; rohkeutta kertoa omia mielipiteitään, olla oma itsensä eikä sortua ajattelemaan mitä muut ajattelevat.
        Asiat riitelevät, eivät ihmiset. On hienoa, että saan olla kanssanne keskustelemassa ja oppimassa.
        Erilaisen maailmankatsomuksen omaavat ihmiset voivat oppia toisiltaan ja rikastuttaa elämäänsä.

        Illan mietteeksi annan:

        - Mitä syvempää rakkaus on,
        sitä viisaammaksi se tulee,
        ja mitä enemmän viisaus kasvaa,
        sitä enemmän se lähenee rakkautta.
        /Maurice Maeterlinck

        Kris haluaa vielä kirjoittaa....

        Jotkin vastaukset kuulostivat pahoilta mutta kun puhe oli palata, niin silloin palataan.

        Näillä palstoilla ollaan vietetty todella hienoja aikoja ja juuri niiden keskuudessa jotka ovat sen oikeasti oivaltaneet. Kristofeerus kiittää ystäviään ja ihmettelee vihamiehiään? Krisiä on tituleerattu jopa symppikseksikin? se tuntuu hyvältä mutta jokin mättää.

        Monet keskustelijat eivät ole todellakaan avautuneet, eivätkä ihan heti avautune???
        Elämä ei ole kaikille helppoa ja monet joutunevat käymään pitkiä teitään, ennen viimeistä valaistumistaan.

        Onko mikään siis muuttunut siitä kun sofia, kutsui Kristofeeruksen kautta hajupojan palstoille? Kristofeerus samaistetaan jälleen?
        Kristofeerus ja Nsn ovat tavanneet ja rakkaus syvenee.

        Lonkka ja hajupoika eivät tainneet kohdata ensimmäisessä tapaamisessaan "elämässä"? Kristofeerus ja hajupoika ymmärsivät toisiaan jo alkumetreillä, tämä ymmärrys on matkalla kasvanut ja sitä ei pitäisi sekoittaa ulkopuolisten tahoilta.

        hajupojan ruusut ovat ja voivat hyvin, ne ovat maljakossa, niillä on vettä, ne on valaistu kynttilöin ja kokonaisuus toimii. Herättyämme syömme aamupalan ruusujen rinnalla !!!

        Kristofeeruskin haluaa nyt nukkumaan...


      • sofia
        Kris & Nsn kirjoitti:

        Kris haluaa vielä kirjoittaa....

        Jotkin vastaukset kuulostivat pahoilta mutta kun puhe oli palata, niin silloin palataan.

        Näillä palstoilla ollaan vietetty todella hienoja aikoja ja juuri niiden keskuudessa jotka ovat sen oikeasti oivaltaneet. Kristofeerus kiittää ystäviään ja ihmettelee vihamiehiään? Krisiä on tituleerattu jopa symppikseksikin? se tuntuu hyvältä mutta jokin mättää.

        Monet keskustelijat eivät ole todellakaan avautuneet, eivätkä ihan heti avautune???
        Elämä ei ole kaikille helppoa ja monet joutunevat käymään pitkiä teitään, ennen viimeistä valaistumistaan.

        Onko mikään siis muuttunut siitä kun sofia, kutsui Kristofeeruksen kautta hajupojan palstoille? Kristofeerus samaistetaan jälleen?
        Kristofeerus ja Nsn ovat tavanneet ja rakkaus syvenee.

        Lonkka ja hajupoika eivät tainneet kohdata ensimmäisessä tapaamisessaan "elämässä"? Kristofeerus ja hajupoika ymmärsivät toisiaan jo alkumetreillä, tämä ymmärrys on matkalla kasvanut ja sitä ei pitäisi sekoittaa ulkopuolisten tahoilta.

        hajupojan ruusut ovat ja voivat hyvin, ne ovat maljakossa, niillä on vettä, ne on valaistu kynttilöin ja kokonaisuus toimii. Herättyämme syömme aamupalan ruusujen rinnalla !!!

        Kristofeeruskin haluaa nyt nukkumaan...

        -keskustelussa taisit olla transsissa, vai kuinka?

        "Yhteenveto
        Kirjoittanut: kristofeerus, 24.4.2004 klo 13.43

        Palaan aina silloin tällöin?!
        Olen kumminkin se sama Lonkka.
        Minulla ei ole nykyään muita nickejä?"


      • sofia
        Maalaismies kirjoitti:

        Sinun rinnallasi kalpenevat kaikki suuret filosofit ja kirjailijat. Olen aivan ällistynyt seuratessani tekstejäsi. Hallitset kaiken. Olet kaikkien alojen asiantuntija. Itsetuntosi on mahtava. Et ole ikinä tehnyt yhtäkään virhettä. Vaikka kirjoittaisit varastetulla Kai de Puun nimimerkillä, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka itse naputtaisit päivitä kuvaketta sadaksesi kävijöitä sivuillesi, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka sinun punaiset pilkkusi syntyvät itsesi kanssa käymistä "keskusteluista" se ei ole virhe. Ja jos ihan sympaattinen Kristofeerus ei huomaa kuka sinä olet, käytät senkin hyväksesi. Ja kun luulet, että naiset hyppivät perässäsi, luulet väärin. Itse hypit.
        Itserakkautesi on mykistävä. Sinun uhosi pohjalaisuudesta on säälittävä. Se on kuule maalta katsoen niin, että eri miehet tekevät ruumiita, ja eri miehet niitä pesevät. Ei sinun kannata ainakaan noilla asioilla isotella. Me elämme täällä niiden keskellä.

        ovat nuo arvot, joissa ruumiiden tekemistä pidetään leuhkimisen arvoisena. Mutta niinhän kerroit jo aikaisemmin, että pappikin siellä Pohjanmaalla on sen tyylinen.


      • sofia
        sofia kirjoitti:

        ovat nuo arvot, joissa ruumiiden tekemistä pidetään leuhkimisen arvoisena. Mutta niinhän kerroit jo aikaisemmin, että pappikin siellä Pohjanmaalla on sen tyylinen.

        kirjoittamani kun asia on tärkeä. Pitää olla:

        Yököttäviä ovat arvosi, joiden mukaista on ruumiiden tekeminen. Mutta niinhän kerroit jo aikaisemminkin, että pappikin siellä Pohjanmaalla on sen tyylinen.


      • Höpönassu
        sofia kirjoitti:

        ovat nuo arvot, joissa ruumiiden tekemistä pidetään leuhkimisen arvoisena. Mutta niinhän kerroit jo aikaisemmin, että pappikin siellä Pohjanmaalla on sen tyylinen.

        Oletko herännyt tänä aamuna väärällä jalalla sängystä. Siihen voisi olla hyvä keino nousta ylös toisella jalalla.
        Jotkut ovat vain vääräsäärisiä.Rohkenen kuitenkin epäillä, että sinulla saattaa olla väärät jalat.
        Kuka täällä ruumiita tekee, mielestäni meillä jokaisella on oma ruuiimme, kehomme "kroppamme".
        Kenelle muuten vastasi?


      • Ihmettelen
        Sanan kirjoitti:

        * Säkkiinsä päin pappikin saarnaa.

        * Oman patansa alle jokainen hiiliä kokoo.

        * Onni ottaneen,
        vilja vieneen,
        köysi kaipaajan kaulaan.

        `Ei karvas nauris ensin mätäne
        eikä paha ensin kuole.

        *Maailma on kuin markkinapaikka,
        jossa ostatetaan, vaihatetaan,
        myydään ja petetään.

        * Ei nimellä elä.

        Sananlaskuja pitää lukea ja oivaltaa laajemmin.
        Ilmeisesti ne ovat eläneet vuosisatoja eikä niitä ole ollut tapana paheksua.

        Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.


      • Hajupoika
        Maalaismies kirjoitti:

        Sinun rinnallasi kalpenevat kaikki suuret filosofit ja kirjailijat. Olen aivan ällistynyt seuratessani tekstejäsi. Hallitset kaiken. Olet kaikkien alojen asiantuntija. Itsetuntosi on mahtava. Et ole ikinä tehnyt yhtäkään virhettä. Vaikka kirjoittaisit varastetulla Kai de Puun nimimerkillä, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka itse naputtaisit päivitä kuvaketta sadaksesi kävijöitä sivuillesi, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka sinun punaiset pilkkusi syntyvät itsesi kanssa käymistä "keskusteluista" se ei ole virhe. Ja jos ihan sympaattinen Kristofeerus ei huomaa kuka sinä olet, käytät senkin hyväksesi. Ja kun luulet, että naiset hyppivät perässäsi, luulet väärin. Itse hypit.
        Itserakkautesi on mykistävä. Sinun uhosi pohjalaisuudesta on säälittävä. Se on kuule maalta katsoen niin, että eri miehet tekevät ruumiita, ja eri miehet niitä pesevät. Ei sinun kannata ainakaan noilla asioilla isotella. Me elämme täällä niiden keskellä.

        - Mä oon meiltä ja muut on meirän krannista.

        Minä en luule eikä mun tarvitte luulotella.
        Kai de Puun tarinankin olen kertonut palstoilla. Sen käyttöön ei ole löytynyt mitään estettä.
        Se on jossain rekistereissäkin ja jossain meiliosoitteessanikin.
        Onhan Alvariakin Aallosta lähtien eikä mieleeni tulisi sitä tuomaan pramille.

        Tiedätkö, tuollainen epäasiallinen kielenkäyttö
        ei ole sopivaa. Päätön oli myöskin aikanaan nikkiini osoitettu keskustelu, jonka aikanaan naapurissa aloitit - en osallistunut siihen.
        Itse tunnustit "näpsyttelysi" ja niistä olen tietoinen muutenkin.
        60 palstalla koin samaan aikaan tuoda tosiasiallista tietoa, jokka asetti jo tuolloin
        keskustelunne omaan arvoonsa.


      • Hajupoika
        Maalaismies kirjoitti:

        Sinun rinnallasi kalpenevat kaikki suuret filosofit ja kirjailijat. Olen aivan ällistynyt seuratessani tekstejäsi. Hallitset kaiken. Olet kaikkien alojen asiantuntija. Itsetuntosi on mahtava. Et ole ikinä tehnyt yhtäkään virhettä. Vaikka kirjoittaisit varastetulla Kai de Puun nimimerkillä, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka itse naputtaisit päivitä kuvaketta sadaksesi kävijöitä sivuillesi, se ei ole virhe, kun sinä sen teet. Ja vaikka sinun punaiset pilkkusi syntyvät itsesi kanssa käymistä "keskusteluista" se ei ole virhe. Ja jos ihan sympaattinen Kristofeerus ei huomaa kuka sinä olet, käytät senkin hyväksesi. Ja kun luulet, että naiset hyppivät perässäsi, luulet väärin. Itse hypit.
        Itserakkautesi on mykistävä. Sinun uhosi pohjalaisuudesta on säälittävä. Se on kuule maalta katsoen niin, että eri miehet tekevät ruumiita, ja eri miehet niitä pesevät. Ei sinun kannata ainakaan noilla asioilla isotella. Me elämme täällä niiden keskellä.

        Tässä mentiin hieman historiaan ja huomaan vuosiperspektiivistäkin katsellen, että se toistaa itseään. Voinet aloittaa Ruuneperin puheenvuorosta, johon hän ei tuolloinkaan vastannut kuten ei koskaan.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=563&posting=22000000002813171

        Tämä siis muutama kuukausi sitten 60 ja nämä ovat toki nähtävillä.


      • Hajupoika
        Kris & Nsn kirjoitti:

        Kris haluaa vielä kirjoittaa....

        Jotkin vastaukset kuulostivat pahoilta mutta kun puhe oli palata, niin silloin palataan.

        Näillä palstoilla ollaan vietetty todella hienoja aikoja ja juuri niiden keskuudessa jotka ovat sen oikeasti oivaltaneet. Kristofeerus kiittää ystäviään ja ihmettelee vihamiehiään? Krisiä on tituleerattu jopa symppikseksikin? se tuntuu hyvältä mutta jokin mättää.

        Monet keskustelijat eivät ole todellakaan avautuneet, eivätkä ihan heti avautune???
        Elämä ei ole kaikille helppoa ja monet joutunevat käymään pitkiä teitään, ennen viimeistä valaistumistaan.

        Onko mikään siis muuttunut siitä kun sofia, kutsui Kristofeeruksen kautta hajupojan palstoille? Kristofeerus samaistetaan jälleen?
        Kristofeerus ja Nsn ovat tavanneet ja rakkaus syvenee.

        Lonkka ja hajupoika eivät tainneet kohdata ensimmäisessä tapaamisessaan "elämässä"? Kristofeerus ja hajupoika ymmärsivät toisiaan jo alkumetreillä, tämä ymmärrys on matkalla kasvanut ja sitä ei pitäisi sekoittaa ulkopuolisten tahoilta.

        hajupojan ruusut ovat ja voivat hyvin, ne ovat maljakossa, niillä on vettä, ne on valaistu kynttilöin ja kokonaisuus toimii. Herättyämme syömme aamupalan ruusujen rinnalla !!!

        Kristofeeruskin haluaa nyt nukkumaan...

        Tähän asiaan voinemme palata jossain toisessa yhteydessä. Mielikuvat saattavat tehdä tepposia.
        Niitä on todella vaikea muuttaa edes tosiaasioita esiin tuoden.
        Etsin juuri eräitä keskusteluketjuja esittääkseni Maalaismiehelle ja Sofialle tosiasioita - mahdotonta kun ei ole "sisällysluetteloa".
        Google on alkanut tallettaa jopa Hajupoikaa, mutta pitäisi olla oikea hakusana jotta löytää.
        Huomaan, että keskusteluissa käyttämäni "tauhki"
        näkyyesimerkkinä tulleen nimiini ainoana (ainakin silloin kun satuin näkemään) joten saatta olla, että kun tässä hieman oppii niin vielä joku minullakin "mummon vanha kaappikello hiljaa raksuttaa
        edes mennyttä aikaa..."

        Näyttää jälleen palstalle tulleen joku jolla on paha mieli - sitähän usein koemme sitten toisillekin jakaa...
        Hyvää päivää !


      • Hajupoika
        sofia kirjoitti:

        -keskustelussa taisit olla transsissa, vai kuinka?

        "Yhteenveto
        Kirjoittanut: kristofeerus, 24.4.2004 klo 13.43

        Palaan aina silloin tällöin?!
        Olen kumminkin se sama Lonkka.
        Minulla ei ole nykyään muita nickejä?"

        Asia ei minulle kuulu, millä nikeillä kukin on, mutta sinä voisit ainakin höpsitä välillä jostain muusta kuten tuo Maalaismieskin.

        Mitä sinä ymmärrät avoimella kirjeellä ?
        Siitä aiheesta tä'män ketjun aloitin.
        Tämä vain, koska itse koet ojentaa toisia.


      • Maalaismies
        Hajupoika kirjoitti:

        - Mä oon meiltä ja muut on meirän krannista.

        Minä en luule eikä mun tarvitte luulotella.
        Kai de Puun tarinankin olen kertonut palstoilla. Sen käyttöön ei ole löytynyt mitään estettä.
        Se on jossain rekistereissäkin ja jossain meiliosoitteessanikin.
        Onhan Alvariakin Aallosta lähtien eikä mieleeni tulisi sitä tuomaan pramille.

        Tiedätkö, tuollainen epäasiallinen kielenkäyttö
        ei ole sopivaa. Päätön oli myöskin aikanaan nikkiini osoitettu keskustelu, jonka aikanaan naapurissa aloitit - en osallistunut siihen.
        Itse tunnustit "näpsyttelysi" ja niistä olen tietoinen muutenkin.
        60 palstalla koin samaan aikaan tuoda tosiasiallista tietoa, jokka asetti jo tuolloin
        keskustelunne omaan arvoonsa.

        En ole suurten kaltainen, mutta sinä Hajupoika olet täydellinen. Kannattaa kuitenkin varoa. Samuli Paulaharjukin näkyi kirjoittaneen naapuripalstalla. Sitä ei tiedä varmasti, vaikka jonkun nikin takana olisi ihan oikeasti joku. Kaikkien alojen asiantuntija kuitenkin on tyhjän puhuja.


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Tähän asiaan voinemme palata jossain toisessa yhteydessä. Mielikuvat saattavat tehdä tepposia.
        Niitä on todella vaikea muuttaa edes tosiaasioita esiin tuoden.
        Etsin juuri eräitä keskusteluketjuja esittääkseni Maalaismiehelle ja Sofialle tosiasioita - mahdotonta kun ei ole "sisällysluetteloa".
        Google on alkanut tallettaa jopa Hajupoikaa, mutta pitäisi olla oikea hakusana jotta löytää.
        Huomaan, että keskusteluissa käyttämäni "tauhki"
        näkyyesimerkkinä tulleen nimiini ainoana (ainakin silloin kun satuin näkemään) joten saatta olla, että kun tässä hieman oppii niin vielä joku minullakin "mummon vanha kaappikello hiljaa raksuttaa
        edes mennyttä aikaa..."

        Näyttää jälleen palstalle tulleen joku jolla on paha mieli - sitähän usein koemme sitten toisillekin jakaa...
        Hyvää päivää !

        Miellyttävä, ihana viikonloppu takana,
        tätä olimme odottaneet ja jännittäneet,
        aika kului nopeasti ja jännittäminenkin
        oli ohimenevää sillä olimmehan tutustuneet toisiimme jo ennalta. Tuttuun ihmiseen on melko helppoa tutustua ;)

        Jaa, miksiköhän joillain on kummalisia käsityksiä siitä ettei nettirakkaus voisi toimia ?
        Minusta se voi toimia erittäin hyvin !

        Toinen kummallisuus on sekin, ettei nettirakkaudesta voisi kirjoittaa palstoilla.
        Onkohan se jokin uusi nykyajan tabu ?


      • Hajupoika
        Maalaismies kirjoitti:

        En ole suurten kaltainen, mutta sinä Hajupoika olet täydellinen. Kannattaa kuitenkin varoa. Samuli Paulaharjukin näkyi kirjoittaneen naapuripalstalla. Sitä ei tiedä varmasti, vaikka jonkun nikin takana olisi ihan oikeasti joku. Kaikkien alojen asiantuntija kuitenkin on tyhjän puhuja.

        Toivoisin todella tuon nikinarvuuttelun jo jäävän. Taitaa olla, että tänäänkin sitä on arvuuteltu sen seitsemän kertaa.
        Kotopitäjän Kampinkylästä lähtöisin olevan
        kansanperinteen keruun monipuolisena kerääjänä ja tallentajana häntä pidän ja melkoinen määrä hänen kirjojaan hyllyssäni ja luen aina jotain nykyisin hyvin usein. Nikkinäni en ole koskaan käyttänyt.
        En todellakaan kuvittele olevani asiantuntija monessakaan asiassa. Työstään ja harrastuksistaan saa aina jotain eväitä elämäänsä. Keskustelu on parhaillaan kuin rakkauskin

        Yhtaikaa ANTAMISTA ja SAAMISTA !


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        Miellyttävä, ihana viikonloppu takana,
        tätä olimme odottaneet ja jännittäneet,
        aika kului nopeasti ja jännittäminenkin
        oli ohimenevää sillä olimmehan tutustuneet toisiimme jo ennalta. Tuttuun ihmiseen on melko helppoa tutustua ;)

        Jaa, miksiköhän joillain on kummalisia käsityksiä siitä ettei nettirakkaus voisi toimia ?
        Minusta se voi toimia erittäin hyvin !

        Toinen kummallisuus on sekin, ettei nettirakkaudesta voisi kirjoittaa palstoilla.
        Onkohan se jokin uusi nykyajan tabu ?

        - Viisas vaikenee onnestaan.
        Tämä on eräs tabuista, joista joskus lisää.
        Monia muitakin asioita on joista itse saan ehtimiseen palstalla kuulla ja ennenmuuta lukea.
        Teidän kohdallanne taisin lausua tuonkaltasen repliikin. Emmehän tuolloin vielä tunteneet kovin hyvin, mutta palstalaisten tulisi tietää Hajupojan
        armoitettu "ärsyttämisen lahja".
        Saadakseen keskustelua on joskus paikallaan heittää joku yliampuva lausuma.
        Runsas vuosi sitten 65 palstalla vertasin mummoja "kanalaumaan" ja se saattaa hiertää kivenä sukassa edelleen, vaikkei tarkoitus ollut¨
        kuin saada heidät hieman edes "kotkottamaan ja kaakattamaan" ja sehän onnistui yli odotustn.

        Se saattaa olla syynä, että olen kaikkien hampaissa. Hyvä näin, me tarvitsemme oman syntipukkimme. Toki voisin kertoa omakohtaisia kokemuksiani, mutta olen vain huomannut jo sivulauseessa olleen mainitani meilailun vilkkaudesta olevan "punainen vaate".
        Joskus kysyttäessä taisin mainita, että Hajupojalla on yllättävän runsaasti ystäviä,
        jotka ovat toivoneet paluutani palstalle.
        Ruuneperin johdolla asiasta raivostuttiin ja vaadittiin kertomaan ystävistäni.

        Sitä minä en halua tehdä. Se millainen suhteeni on palstalaisiin keskustelun ulkopuolella en halua tuoda esiin.


      • Nsn
        Kris & Nsn kirjoitti:

        Tähän palataan yöllä tai aamulla
        tai viimeistään iltapäivällä.

        Me lähdemme nyt baariin...

        kulta viikonlopusta. Oli todella ihanaa, otetaan pian uusiksi:) Baarissa juu, varsinainen baari..mutta enpä ainakaan hävinnyt shakkimatsia, sinulle olisin kyllä hävinnyt..


      • Nsn
        Kristofeerus kirjoitti:

        Miellyttävä, ihana viikonloppu takana,
        tätä olimme odottaneet ja jännittäneet,
        aika kului nopeasti ja jännittäminenkin
        oli ohimenevää sillä olimmehan tutustuneet toisiimme jo ennalta. Tuttuun ihmiseen on melko helppoa tutustua ;)

        Jaa, miksiköhän joillain on kummalisia käsityksiä siitä ettei nettirakkaus voisi toimia ?
        Minusta se voi toimia erittäin hyvin !

        Toinen kummallisuus on sekin, ettei nettirakkaudesta voisi kirjoittaa palstoilla.
        Onkohan se jokin uusi nykyajan tabu ?

        toimii loistavasti. Eipä ole livessä koskaan sopivampaa kohdalle osunut:) Nyt se on totta niin netissä kuin livessäkin, eli siinä teille epäilijät. Ähäkutti ja pitkä nenä:)


      • Kris & Nsn kirjoitti:

        Kris haluaa vielä kirjoittaa....

        Jotkin vastaukset kuulostivat pahoilta mutta kun puhe oli palata, niin silloin palataan.

        Näillä palstoilla ollaan vietetty todella hienoja aikoja ja juuri niiden keskuudessa jotka ovat sen oikeasti oivaltaneet. Kristofeerus kiittää ystäviään ja ihmettelee vihamiehiään? Krisiä on tituleerattu jopa symppikseksikin? se tuntuu hyvältä mutta jokin mättää.

        Monet keskustelijat eivät ole todellakaan avautuneet, eivätkä ihan heti avautune???
        Elämä ei ole kaikille helppoa ja monet joutunevat käymään pitkiä teitään, ennen viimeistä valaistumistaan.

        Onko mikään siis muuttunut siitä kun sofia, kutsui Kristofeeruksen kautta hajupojan palstoille? Kristofeerus samaistetaan jälleen?
        Kristofeerus ja Nsn ovat tavanneet ja rakkaus syvenee.

        Lonkka ja hajupoika eivät tainneet kohdata ensimmäisessä tapaamisessaan "elämässä"? Kristofeerus ja hajupoika ymmärsivät toisiaan jo alkumetreillä, tämä ymmärrys on matkalla kasvanut ja sitä ei pitäisi sekoittaa ulkopuolisten tahoilta.

        hajupojan ruusut ovat ja voivat hyvin, ne ovat maljakossa, niillä on vettä, ne on valaistu kynttilöin ja kokonaisuus toimii. Herättyämme syömme aamupalan ruusujen rinnalla !!!

        Kristofeeruskin haluaa nyt nukkumaan...

        Kris & NsN
        Kymmenvuotisjuhlia toivon saavamme yhdessä nauttia.
        Lähetin eräälle Toive-nikillä olevalle viehkeälle Ladylle kukkaistervehdyksen. Olemme vain täällä palstoilla keskustelleeet kuten teidänkin kanssa.

        Poriinkin on kutsuja tullut, mutta joku lapsistani JAZZ-tapahtumassa enonsa kanssa
        kesäisin.
        Täällä on Talvitanssit ym kuukauden kuluttua ja elokuussa VENETSIALAISET.
        Kristofeeruksen yhteystiedot on tallessa.
        Laitoin erään keskustelun tuonne 70 palstalle AVOIN KIRJE -otsikolla, jos vaikka?


    • pallukka (vihreä)

      Minä vai viholliseni punainen?

      • pallukka (punainen)

        minä voitan. Mulla on täällä kavereitakin!


      • pallukka (vihreä)
        pallukka (punainen) kirjoitti:

        minä voitan. Mulla on täällä kavereitakin!

        sinun kaverisi. Sitten sinulle ei jää ketään. HAH!


      • Hajupoika

        Tuossa kahvikupin ääressä kuuntelen radiosta taiteilija/maanviljelijä Osmo Rauhalan haastattelua. Mielenkiintoinen persoonallisuus.
        Nimenä tuttu, mutta työt ja ajatukset menneet ohi.
        Pallukat tuntuvat olevan omaa pallukkansa väriä täynnä, että harkitsin pitkään vastaamistani.

        Tuo haastattelu antoi jonkinlaisen kimmokkeen.
        Jos olette Helsingistä tai käytte siellä niin menkää ihmeessä tutustumaan taiteilijan näyttelyyn Tennispalatsissa, jossa se on avoinna syyskuun loppuun. Pyrin sovittamaan sen myös tulevaan Helsingin matkaani.
        Osmo Rauhala keskustelee tulevaisuudessa eri tieteenalojen edustajain kanssa lähitulevaisuudessa - pannaan mieleen.

        Hän kertoi mm. lintujen aivojen hermojärjestelmästä, joka ei tainne olla vihreää hernettä suurempi. Saisipa siirrettyä viisaan linnun aivot teidän pallukkoihinne.


      • Hajupoika
        pallukka (punainen) kirjoitti:

        minä voitan. Mulla on täällä kavereitakin!

        Kumpi ja Kampi tappelivat.
        Kumpi voitti ?


      • Hajupoika
        pallukka (vihreä) kirjoitti:

        sinun kaverisi. Sitten sinulle ei jää ketään. HAH!

        Von Wrightin veljekset olivat melkoisia taiteilijoita. Ferdinantkohan loi tuon kauniin taulun "Taistelevat metsot ?"
        Se onkin niitä harvoja taistelukohtauksia, joista voin sanoa nauttivani - kuvaus on nerokas !


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        Tuossa kahvikupin ääressä kuuntelen radiosta taiteilija/maanviljelijä Osmo Rauhalan haastattelua. Mielenkiintoinen persoonallisuus.
        Nimenä tuttu, mutta työt ja ajatukset menneet ohi.
        Pallukat tuntuvat olevan omaa pallukkansa väriä täynnä, että harkitsin pitkään vastaamistani.

        Tuo haastattelu antoi jonkinlaisen kimmokkeen.
        Jos olette Helsingistä tai käytte siellä niin menkää ihmeessä tutustumaan taiteilijan näyttelyyn Tennispalatsissa, jossa se on avoinna syyskuun loppuun. Pyrin sovittamaan sen myös tulevaan Helsingin matkaani.
        Osmo Rauhala keskustelee tulevaisuudessa eri tieteenalojen edustajain kanssa lähitulevaisuudessa - pannaan mieleen.

        Hän kertoi mm. lintujen aivojen hermojärjestelmästä, joka ei tainne olla vihreää hernettä suurempi. Saisipa siirrettyä viisaan linnun aivot teidän pallukkoihinne.

        Huomaan, etteivät kaikki puheeni mene kuuroille korville. Naapurissa on avattu uusi keskustelu Senora Lyyliä kaipåaille, viime keskustelua kävi runsaan viikon aikana 5 lukemassa.
        Nuhteluni vaikuttivat niin, että yksi on jo vastannut ja peräti satakunta (ei Porin ympäristöä) on käynyt ainakin näpsyttelemässä.
        Hyvää jatkoa sinnekin !


      • Vihreä
        Hajupoika kirjoitti:

        Tuossa kahvikupin ääressä kuuntelen radiosta taiteilija/maanviljelijä Osmo Rauhalan haastattelua. Mielenkiintoinen persoonallisuus.
        Nimenä tuttu, mutta työt ja ajatukset menneet ohi.
        Pallukat tuntuvat olevan omaa pallukkansa väriä täynnä, että harkitsin pitkään vastaamistani.

        Tuo haastattelu antoi jonkinlaisen kimmokkeen.
        Jos olette Helsingistä tai käytte siellä niin menkää ihmeessä tutustumaan taiteilijan näyttelyyn Tennispalatsissa, jossa se on avoinna syyskuun loppuun. Pyrin sovittamaan sen myös tulevaan Helsingin matkaani.
        Osmo Rauhala keskustelee tulevaisuudessa eri tieteenalojen edustajain kanssa lähitulevaisuudessa - pannaan mieleen.

        Hän kertoi mm. lintujen aivojen hermojärjestelmästä, joka ei tainne olla vihreää hernettä suurempi. Saisipa siirrettyä viisaan linnun aivot teidän pallukkoihinne.

        Vain vihreän valon palaessa on sallittua ajaa eteenpäin. Näyttäänkö hajulle "vihreää valoa" vai
        ajaisiko "päin punaista"?


      • PuNainen
        Vihreä kirjoitti:

        Vain vihreän valon palaessa on sallittua ajaa eteenpäin. Näyttäänkö hajulle "vihreää valoa" vai
        ajaisiko "päin punaista"?

        Luulen, että päin puNaista hajua ajaa?


      • Hajupoika
        Vihreä kirjoitti:

        Vain vihreän valon palaessa on sallittua ajaa eteenpäin. Näyttäänkö hajulle "vihreää valoa" vai
        ajaisiko "päin punaista"?

        Puuttuu vain, että osoitettasiin PuNaisten Lyhtyjen kadulle ? Saapiko sellaisia olakaan, vai onko punaiset lyhdytkin laissa kielletty.
        Moni sytyttää tunnelman tuojaksi punaisia kynttilöitäkin usein joulun aikaan.
        Mikähän tässä saa monet näkemään
        - - punaista ?


      • punainen
        PuNainen kirjoitti:

        Luulen, että päin puNaista hajua ajaa?

        Olet palstalaisille punainen vaate.
        Löytyis jostain espanjalainen toreadori joka
        keihästäisi tai härkä joka puskisi kumoon!


      • Hajupoika
        punainen kirjoitti:

        Olet palstalaisille punainen vaate.
        Löytyis jostain espanjalainen toreadori joka
        keihästäisi tai härkä joka puskisi kumoon!

        Et liene ainakaan Ruuneperi. Hän ei sortuisi moisiin virheisiin. Oikoo muuten hyvin usein kuitenkin täysin vääri. Luin ja vastasin naapuripalstalla persoonastani kyytävän keskusteluun ja annoin arvosanankin.
        Voi miten mielusti kuuntelen mahtovia tenorien aarioita vaikkapa toreadorina.
        Härkätaisteluareena on taas matarodorin ja härän taisteluareena. Jos pitää valita niin luotan enemmän taitoon...


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Von Wrightin veljekset olivat melkoisia taiteilijoita. Ferdinantkohan loi tuon kauniin taulun "Taistelevat metsot ?"
        Se onkin niitä harvoja taistelukohtauksia, joista voin sanoa nauttivani - kuvaus on nerokas !

        Ferdinand von Wright: Taistelevat metsot, 1886, 124x188,5 cm, öljy, kangas (A I 67)
        http://www.fng.fi/fng/pic/huge/art/collecti/51/A0151300.jpg

        Ferdinand von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect8/page32.htm

        Magnus von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect6/page27.htm

        Wilhelm von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect7/page29.htm


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        Ferdinand von Wright: Taistelevat metsot, 1886, 124x188,5 cm, öljy, kangas (A I 67)
        http://www.fng.fi/fng/pic/huge/art/collecti/51/A0151300.jpg

        Ferdinand von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect8/page32.htm

        Magnus von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect6/page27.htm

        Wilhelm von Wright
        http://www.fng.fi/fng/html4/fi/ateneum/guide/cont/chap4/sect7/page29.htm

        Nämä luonnokuvaukset ovat jo lapsuudesta jääneet mieleen elävinä ja osoittavat myös luonnontuntemusta.
        Kuuntelin päivällä nykytaiteen valovoimaisimman edustajan Osmo Rauhalan keskusteluohjelmaa radiossa ja hämmennyin sitä tietoutta, joka tällä monipuolisella taiteilijalla ja maailmankansalaisella on. Hänentaidettaan Hesalaiset saavat ihailla viireinä kaduilla kulkiessaan. Tennispalatsissa on myös syksyyn saakka hänen näyttelynsä, johon on päästävä tutustumaan.
        Laitan tähän YLEn linkin.
        Teille rakastavaisille vaikkapa iltasatuna kuunneltavaksi:

        http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=ymparisto&osannimi=asiaa&jutunid=431

        Tietysti toivon muittenkin palstalaisten tutustuvan tähän ohjelmaan ja taiteilijaan.


      • puolukka
        Hajupoika kirjoitti:

        Puuttuu vain, että osoitettasiin PuNaisten Lyhtyjen kadulle ? Saapiko sellaisia olakaan, vai onko punaiset lyhdytkin laissa kielletty.
        Moni sytyttää tunnelman tuojaksi punaisia kynttilöitäkin usein joulun aikaan.
        Mikähän tässä saa monet näkemään
        - - punaista ?

        "pyörii kuin puolukka pillussa."
        Molemmat punaisia ja meheviä.


      • Hajupoika
        puolukka kirjoitti:

        "pyörii kuin puolukka pillussa."
        Molemmat punaisia ja meheviä.

        Puolukka on todella piristävä ja maistuva marja.
        Parhaillaan olen nauttinut sitä jopa toistasataa kiloa vuodessa eli enemmän kuin perunaa, jota suomalainen syönee vain viitisenkymmentä kiloa ja usein ranskalaisian.
        Valion jätskikin sitten myytiin sveitsiläisille,
        Pietarsaaren erinomaniesesta jäätelöstä on enää muisto jäljellä. Mitä olisikaan ollut laittaa puolukkaa sen päälle.
        Halloista huolimatta luulen omassa puolukkapaikassani ttulevan runsaan sadon - saisipa vaan kaverin mättäistä poimimaan....


    • Pravda

      Ihmettelen tätä keskustelua.
      Toistasataa kirjoitusta näyttää olevan, mutta yhtään korjausta ei aloituksen suhteen ole edes esitetty. Kun avaaja esittää lukujakin niin luulisi niissä olevan jotain huomauttamista.
      Tyhjää pulinaa eli paljon porua tyhjästä ja vähän villoja.
      Nyt mentiin jo punaisella alueelle eikä siinäkään pyöri kuin tuo lopussa oleva punainen piste.
      Mitä näistä pitäisi sanoa?
      Totuus on totuus kunnes toisin näytetään.
      Se on alaston vaikka puettaisiin viimeisen muodin mukaan.

      • keikari

        Mistä keikarille uudet vaatteet?


      • käälme

        Hui!
        Käälme palatiititta ja Haju-Keikalilla ei ole vaatteita entinkään?


      • Hajupoika

        Tässä keskustelussakin näyttää siltä, että asioihin on tartuttu väärästä päästä.
        Usein meille käy niin, että vaihtoehdoista valitsemme ensimmäisenä sen väärän.
        Minulla on tapana etsiä avaimiakin aina ensin väärästä taskusta, vaikka olen itseni kanssa sopinut niiden olevan oikeassa taskuss.
        Olen ymmälläni kun olen vasenkätinen niin onko oikea tasku vasen vai oikea ?
        Kas siinäpä pulma.

        Keskusteluissa on sama tilanne. On vaikeata
        ymmärtää, että me kinastelemme aina väärin vääristä asioista vaikka voisimme keskustella meitä yhdistävistä näkemyksistä.
        Usein käy kuten Ilmari Turjalle Lapualla. Kun hän kehui miten Huhtamäen Heikillä menee hyvin jotta mummo voisi olla ylpeä pitäjän suuresta pojasta ja hänen menestyksestään. Sensijaan, että mummo olisi sanonut: "Kyllä meidän pojat on mestareita",
        hän toteaakin happamasti kirjailija-tuomarille:
        - Miksei Turuus.

        - Vahingonilo on aidointa iloa.
        Siihen on helppo yhtyä.


      • Seura
        Hajupoika kirjoitti:

        Tässä keskustelussakin näyttää siltä, että asioihin on tartuttu väärästä päästä.
        Usein meille käy niin, että vaihtoehdoista valitsemme ensimmäisenä sen väärän.
        Minulla on tapana etsiä avaimiakin aina ensin väärästä taskusta, vaikka olen itseni kanssa sopinut niiden olevan oikeassa taskuss.
        Olen ymmälläni kun olen vasenkätinen niin onko oikea tasku vasen vai oikea ?
        Kas siinäpä pulma.

        Keskusteluissa on sama tilanne. On vaikeata
        ymmärtää, että me kinastelemme aina väärin vääristä asioista vaikka voisimme keskustella meitä yhdistävistä näkemyksistä.
        Usein käy kuten Ilmari Turjalle Lapualla. Kun hän kehui miten Huhtamäen Heikillä menee hyvin jotta mummo voisi olla ylpeä pitäjän suuresta pojasta ja hänen menestyksestään. Sensijaan, että mummo olisi sanonut: "Kyllä meidän pojat on mestareita",
        hän toteaakin happamasti kirjailija-tuomarille:
        - Miksei Turuus.

        - Vahingonilo on aidointa iloa.
        Siihen on helppo yhtyä.

        Sano minulle kenen kanssa seurustelet niin minä sanon millainen olet. Seurustelu ystävien kanssa olkoon oppineiden koulua ja keskustelu sivistyneisyyden oppimista.
        Ystävistä tehdään opettajiaja ja keskustelusta tulee sekä hyöty että huvi.
        Ystävien kesken nautinto on molemminpuolinen kun kuulemastaan oppii.
        Viisas hakeutuu sellaiseen seuraan joka on sankaruuden näyttämö mieluummin kuin turhuuden palatsi.
        Viisaan maineeseen pääsee kun omaa hyviä ystäviä jotka luovat ympärilleen kaiken hyvän ja hienostuneen "maailmanviisauden akatemian"
        ja saa nauttiakseen sen hedelmistä ja jakaa myös toisille.


      • tuttu
        Hajupoika kirjoitti:

        Tässä keskustelussakin näyttää siltä, että asioihin on tartuttu väärästä päästä.
        Usein meille käy niin, että vaihtoehdoista valitsemme ensimmäisenä sen väärän.
        Minulla on tapana etsiä avaimiakin aina ensin väärästä taskusta, vaikka olen itseni kanssa sopinut niiden olevan oikeassa taskuss.
        Olen ymmälläni kun olen vasenkätinen niin onko oikea tasku vasen vai oikea ?
        Kas siinäpä pulma.

        Keskusteluissa on sama tilanne. On vaikeata
        ymmärtää, että me kinastelemme aina väärin vääristä asioista vaikka voisimme keskustella meitä yhdistävistä näkemyksistä.
        Usein käy kuten Ilmari Turjalle Lapualla. Kun hän kehui miten Huhtamäen Heikillä menee hyvin jotta mummo voisi olla ylpeä pitäjän suuresta pojasta ja hänen menestyksestään. Sensijaan, että mummo olisi sanonut: "Kyllä meidän pojat on mestareita",
        hän toteaakin happamasti kirjailija-tuomarille:
        - Miksei Turuus.

        - Vahingonilo on aidointa iloa.
        Siihen on helppo yhtyä.

        Seura tekee kaltaisekseen,
        mutta kun ei ole seuraa niin
        taitaa tulla itsensä näköiseksi.


      • Kuuro
        tuttu kirjoitti:

        Seura tekee kaltaisekseen,
        mutta kun ei ole seuraa niin
        taitaa tulla itsensä näköiseksi.

        Kuka osaisi palostallakin kuullella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuuntel osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla.


      • Kristofeerus
        Kuuro kirjoitti:

        Kuka osaisi palostallakin kuullella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuuntel osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla.

        Poikkesin vain kurkistamaan kesken työpäivän
        ja tämä viesti pysäytti kiireen. Kuuntelemisen arvoa ei ole liikaa korostettu mutta kuuntelemisen motiivit voivat olla hyvin erilaiset.

        On hyvä että ihmisille on "opetettu" tarjoamaan nenäliinaa itkevälle mutta jos on taito toimia oppien yläpuolella niin voi toimia oppeja vastaankin, ei ole mitään pahaa toimia oppien vastaisesti kun tietää mitä tekee. Hyvät tavat ovat vain "standardeja" toimintamalleja niille joilla on kiire, eikä aikaa ajatella.


      • Hajupoika
        Kristofeerus kirjoitti:

        Poikkesin vain kurkistamaan kesken työpäivän
        ja tämä viesti pysäytti kiireen. Kuuntelemisen arvoa ei ole liikaa korostettu mutta kuuntelemisen motiivit voivat olla hyvin erilaiset.

        On hyvä että ihmisille on "opetettu" tarjoamaan nenäliinaa itkevälle mutta jos on taito toimia oppien yläpuolella niin voi toimia oppeja vastaankin, ei ole mitään pahaa toimia oppien vastaisesti kun tietää mitä tekee. Hyvät tavat ovat vain "standardeja" toimintamalleja niille joilla on kiire, eikä aikaa ajatella.

        "Herra, heillä ei ole aikaa..."
        Näin laulettiin taannoin. Me usein touhuamme niitä näitä ja puhumme myötätunnon sanoin. Täällä palstalla koen olevan aivan liianksi äänitorvena vaikka perehtyneisyyteni palstan keskustelujen historiaan on melko hyvä niin yllättäviä asioita tulee esiin.
        Eräänä merkillisenä asiana huomaan tuo epärehellisyyden itseään kohtaan. Aivan äskettäin on usea nikki valitellut yksinäisyyttään. Kun olen meilaten, soittane ja muuten pyrkinyt saamaan yhteyttä niin en mitenkään. Jollekin joaka palstalla valittaa haukkumistani olen lähettänyt kymmeniä viestejä kysyen, mistä kenkä puristaa - ei minkäänlaista vastausta.
        Tiedän, että asiat ovat pahasti jumissa mutta tunnen olevani aseeton. Ystävä voi auttaa vain kun on molemminpuolinen luottamuksellinen suhde.
        Muistan jo nuoruudessa lukeneeni sanonnan:
        "Ei kukaan saarnaa paremmin kuin muurahainen,
        eikä se kuitenkaan sano mitään." Lienee ukkosenjohdattimen keksijän Benjamin Franklinin miete.
        Tällä palstallakin näyttää olevan ukkosta ilmassa vaikkei sään ennustajatarta näykään. Siksiköhän tämä hermostuneisuus.
        Mummoille riittää, että hän on paikalla vaikkei sanoisi mitään. Toisella palstalla huomasin asian näin olevan. Kaikki kilvan kehuivat ystävyyttään, mutta eivät keskustelleet hänen kanssaan. Vain kaksi vastasi hänen joulutervehdykseensä eivätkä he ole olleet siitä ääntä pitämässä. Ne jotka kehuvat ystäävyydellään loistivat tykkänään poissaolollaan. Sitäkään totuutta ei ainakaan Hajun olisi palstalla pitänyt ääneen sanoa.
        Muurahaiselta voimme oppia, että lähimmäisemme tarvitsevat tekoja eivät julkisia höpinöitä olemattomasta ystävyydestäkään.

        Palstalaiset, lopettakaa parjaus niin parjaus loppuu, lopettakaa höpinä ja antakaa tekojenne loistaa
        kuten muurahaisen saarnassa.


      • Hajupoika
        Kuuro kirjoitti:

        Kuka osaisi palostallakin kuullella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuuntel osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla.

        Kuunnelkaa, sillä korvat seinilläkin...
        Kuka osaisi palstallakin kuunnella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuunteleminen osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla


      • Viimeinen lauseesi
        Hajupoika kirjoitti:

        Kuunnelkaa, sillä korvat seinilläkin...
        Kuka osaisi palstallakin kuunnella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuunteleminen osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla

        paras. Kenen olisi syytä oppia myös kuuntelemaan?
        Parhaimmatkin neuvot valuvat kuin vesi hanhen selästä, ellei joskus myös osaa hiljentymisen taitoa.


      • kopsari
        Hajupoika kirjoitti:

        Kuunnelkaa, sillä korvat seinilläkin...
        Kuka osaisi palstallakin kuunnella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuunteleminen osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla

        Nyt on haju sairastunut tautologiaan.
        Mihinkäs hoitoon hänet ohjaisimme?

        Kertaus on opintojen äiti, mutta...
        "Älä häpeä tunnustaa tietämättömyyttäsi silloin kun et todellakaan tiedä" sanoi Cicero jo aikoinaan Roomassa, mutta hänen eräällä puolustuspuheellaankaa ei tainnut olla vaikutusta.


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        Kuunnelkaa, sillä korvat seinilläkin...
        Kuka osaisi palstallakin kuunnella
        eikä vain puhua pälpättää.Kun keskeytämme jonkun puheen sanoaksemme hänelle, että me
        ymmärrämme, me siirrämme vain huomion itseemme. Kuunteleminen osoittaa välittämistä. Monet sairautensa kanssa kamppailevat
        ihmiset kertovat kuinka suuri helpotus on, kun on joku, joka kuuntelee.

        Olen jopa oppinut reagoimaan itkuun pelkällä kuuntelemisella.
        Ennen vanhaan minulla oli tapana alkaa etsiä paperinenäliinaa,
        kunnes ymmärsin, että sen ojentaminen oli taas vain yksi tapa
        saada heidät vaikenemaan, ottamaan heidät pois kokemastaan
        surusta ja murheesta. Nyt minä vain kuuntelen. Kun he ovat
        itkunsa itkeneet, he löytävät minut vierestään.

        Tämä yksinkertainen asia ei ole ollut kovin helppo oppia. Se
        sotii kaikkea sitä vastaan mitä minulle on nuoruudessani opetettu.
        Luulin että ihmiset kuuntelevat vain siksi, että he
        ovat liian arkoja puhuakseen, tai he eivät tiedä vastausta.

        Kuuntelemisella on usein paljon enemmän voimaa parantaa ja
        yhdistää kuin parhaimmillakaan hyvää tarkoittavilla sanoilla

        Tuon esimerkinomaisesti puheenvuoroni 70 palstalta tänne. Koin siellä käytävän jalkojenhoitokeskustelun olevan höpinää aidanseipäistä. "Keskustelua" on käyty nyt
        kahdensadan viidenkymmenen puheenvuoron verra jäkättämällä nikistäni ja saivartelutani vaikka omakohtaistenkin kokemusten mukaan asia on todella vakava.
        Ajattelen, miten paljon uhrataa varoja liikennetarkkailuun josta hulluna esimerkkinä on, että poliisi alkaa tatkkailla kuljettajain näkökykyä tienpäällä eikä luoteta enää lääkärien tekemiin tutkimuksiin ja mittauksiin.

        Alaraaja-ambutaatio
        Se, miten keskustelu menee aidanseipäisiin osoittanee jo runsaan kymmenen vuoden takainen väitöskirja . 13.12.1991 Timo Pohjkalainen väitteli aiheesta.
        Tästä ilmenee, että Suomessa tehjtiin vv. 1984-1985 alaraaja-ambutaatio 705 henkilölle. Määrä oli tuolloin lisääntynyt kymmenvuotiskautena.
        Pohjalainen sanoo tutkimuksessaan ambutaatioiden olevan Suomessa länsimaiden korkeimpia
        Huomatkaa syy ambutaatioihin:
        - 94 % alaraajan verenkiertohäiriö
        - 3 % pahanlaatuinen kasvain
        - 2 % vamma.

        Ambutoiduista kuoli:
        - 39 % vuoden kuluessa ambutaatiosta
        - 57 % kahden vuoden kuluessa

        Kuolleisuus on moninkertainen verrattuna esimerkiksi Tanskaan.
        Syy korkeaanPohjalaisen mukaan "suomalsisten ankara verisuonisairaus, liian myöhäinen raaja-ambutaatio, ja liian passiivinen kuntoutus.
        Huomatkaa, että meillä on suurempi todennäköisyys kuolla alaraajan verenkiertohäiriön hoitamattomuudesta aiheutuneeseen ambutaatioon kuin esim. liikenneonnettomuudessa.
        Olisikohan asialle tehtäävissä jotain?


      • Hajupoika
        Viimeinen lauseesi kirjoitti:

        paras. Kenen olisi syytä oppia myös kuuntelemaan?
        Parhaimmatkin neuvot valuvat kuin vesi hanhen selästä, ellei joskus myös osaa hiljentymisen taitoa.

        Niinpä. Ellei sinulla ole mitään sanottavaa niin miksi kerrot sen täällä ?
        Monet keskusteluketjut ovat kuivempia kuin ostoslistat Puhutaan sanomatta mitään..Sydämestä lausutut ystävälliset sanat ovat siunaukseksi niin lausujalle kuin kuulijallekin täällä keskusteluissa tietysti lukijalle.
        Ohjeen noudattamisen voisit aloittaa vaikkapa
        - itsestäsi.


      • Hajupoika

        Todella hämmästynyt olen. Lähetin nimittäin muutaman viestin keskustelusta henkilöille, joita arvelin asia n kiinnostavan ja pyysin kertomaan käsityksensä palstalla nimenomaan tässä keskustelussa. Jään mielenkiinnolla odottamaan palautetta.


      • Hajupoika
        tuttu kirjoitti:

        Seura tekee kaltaisekseen,
        mutta kun ei ole seuraa niin
        taitaa tulla itsensä näköiseksi.

        Joulupukkikaan apulaisineen ei ennätä vastata kaikkiin hänelle lähetettyihin kirjeisiin ja lahjatoivomuksiin joten suonette anteeksi, että joku jää epähuomiossa täysin
        - lahjoitta !


      • Tauhki
        Hajupoika kirjoitti:

        Todella hämmästynyt olen. Lähetin nimittäin muutaman viestin keskustelusta henkilöille, joita arvelin asia n kiinnostavan ja pyysin kertomaan käsityksensä palstalla nimenomaan tässä keskustelussa. Jään mielenkiinnolla odottamaan palautetta.

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutaa selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.


      • Tauhki
        Hajupoika kirjoitti:

        Todella hämmästynyt olen. Lähetin nimittäin muutaman viestin keskustelusta henkilöille, joita arvelin asia n kiinnostavan ja pyysin kertomaan käsityksensä palstalla nimenomaan tässä keskustelussa. Jään mielenkiinnolla odottamaan palautetta.

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutta selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.
        http://www.eniro.fi/query?partnerid=s24&q=tauhki&what=fi


      • Nsn
        Tauhki kirjoitti:

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutaa selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.

        Sinä olet tauhki:) Senkus katsot peiliin..sieltä näet tauhkin..


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Sinä olet tauhki:) Senkus katsot peiliin..sieltä näet tauhkin..

        Tauhki =
        - touhuaja, hössöttäjä, hieman tyhmästi käyttäytyvä tai menettelevä, hupsuttelija.

        Esimerkkinä olen kertonut kun kerran päiväkahvipöydässä oli punaisen maitotölkin vieressä kirnupiimäpurkki, joka on melkein samanvärinen. Aioin epähuomiossa kaataa piimää kahviini niin tyttäreni huudahti:
        - Isä, oletko tauhki !

        Varoitus tuli ajoissa. Se tarkoitti siis hölmöä tekoaiettani eikä suinkaan sitä että olisin kokonaan täysi tauhki.
        Riittiköhän. Ei tässä kuinkaan. Hyvä jos menisi selvityksenä vaikkapa googleen kun sitä ei siellä näemmä ole.


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Sinä olet tauhki:) Senkus katsot peiliin..sieltä näet tauhkin..

        Heissan,
        huomasin vata kun olin vastaamassa.
        Taitaa olla, että tämä keskustelu menee "tauhkiksi" mutta hyvä juttuhan tuo sanakysely oli. Muistelen Hili(ma)kan kanssa keskustelleni ja käyttäneeni tuota sanaa ja muistelen sen myös selittäneeni, mutta mahdoton on lähteä etsimään. Muistelisin sen olleen 70 palstan Aprillia-keskustelussa.


      • Ajatusten
        Tauhki kirjoitti:

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutta selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.
        http://www.eniro.fi/query?partnerid=s24&q=tauhki&what=fi

        Tarjoaisin ajtusten aamiaista vaikkapa päivällispöytäänne jälkiruoaksi.
        Maistuu varmaan hyvi ajatuksella nautittavaksi:
        AJATUSTEN AAMIAINEN 24.5.2004
        ==========================

        AAMUN AJATUS

        On helppo nähdä ihmisten viat; vaikeinta on nähdä heidän
        hyvät puolensa. Erityisesti silloin kun niitä ei näyttäisi olevan.


      • Hajupoika
        Ajatusten kirjoitti:

        Tarjoaisin ajtusten aamiaista vaikkapa päivällispöytäänne jälkiruoaksi.
        Maistuu varmaan hyvi ajatuksella nautittavaksi:
        AJATUSTEN AAMIAINEN 24.5.2004
        ==========================

        AAMUN AJATUS

        On helppo nähdä ihmisten viat; vaikeinta on nähdä heidän
        hyvät puolensa. Erityisesti silloin kun niitä ei näyttäisi olevan.

        Harvoin tulemme ajatelleeksi millaisilla lausumillamme saatamme vaikuttaa ystävämme mielialaan.
        Taiteilija Osmo Rauhala sanoi radiohaastattelussaan ihmetelleensä, että
        meteorologit sääennusteissaan puhuvat aina sateen uhasta. Hän maanviljelijänä saattaa katsella kuivuudesta kulottuneita peltojaan toivoen, että tulisipa kasvustoa piristävä sade.
        Saman taisi kertoa kiinalainen kirjailija Lin Jutang jossain teoksessaan samoin ihmetyksin.
        Kristityillä on tulossa perhejuhla niin toivotaan kaunista ja aurinkoista säätä vaikka naapurin viljelmät huutavat vettä.

        Itselläni on ollut usein juhlatilaisuuksissa tapana toivottaa juhlijalle:
        - Hiukan onnea.

        Monet hämmästelevät kun yleensä onnea toivotetaan mahdollisimman runsaasti.
        Onni on mielestäni kuin poutainen hellesää,
        me menemme silloin usein varjoon suojaan.


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Heissan,
        huomasin vata kun olin vastaamassa.
        Taitaa olla, että tämä keskustelu menee "tauhkiksi" mutta hyvä juttuhan tuo sanakysely oli. Muistelen Hili(ma)kan kanssa keskustelleni ja käyttäneeni tuota sanaa ja muistelen sen myös selittäneeni, mutta mahdoton on lähteä etsimään. Muistelisin sen olleen 70 palstan Aprillia-keskustelussa.

        Hei vaan! Aamuvuoroviikko..kerkee taas koneellekkin:) Oli meilläkin juttua aiemmin jossakin noista pitkistä keskusteluista. Mutta en vieläkään lähde sitä hakemaan..on kuin etsisi neulaa heinäkasasta. Mutta tauhkista on puhuttu aiemminkin. Minä olen nyt ollut vähän tauhkilla päällä..mutta ehkä se siitä:)


      • Nsn
        Ajatusten kirjoitti:

        Tarjoaisin ajtusten aamiaista vaikkapa päivällispöytäänne jälkiruoaksi.
        Maistuu varmaan hyvi ajatuksella nautittavaksi:
        AJATUSTEN AAMIAINEN 24.5.2004
        ==========================

        AAMUN AJATUS

        On helppo nähdä ihmisten viat; vaikeinta on nähdä heidän
        hyvät puolensa. Erityisesti silloin kun niitä ei näyttäisi olevan.

        Minun ainoa vikani on se ettei minussa ole mitään vikaa:)


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Harvoin tulemme ajatelleeksi millaisilla lausumillamme saatamme vaikuttaa ystävämme mielialaan.
        Taiteilija Osmo Rauhala sanoi radiohaastattelussaan ihmetelleensä, että
        meteorologit sääennusteissaan puhuvat aina sateen uhasta. Hän maanviljelijänä saattaa katsella kuivuudesta kulottuneita peltojaan toivoen, että tulisipa kasvustoa piristävä sade.
        Saman taisi kertoa kiinalainen kirjailija Lin Jutang jossain teoksessaan samoin ihmetyksin.
        Kristityillä on tulossa perhejuhla niin toivotaan kaunista ja aurinkoista säätä vaikka naapurin viljelmät huutavat vettä.

        Itselläni on ollut usein juhlatilaisuuksissa tapana toivottaa juhlijalle:
        - Hiukan onnea.

        Monet hämmästelevät kun yleensä onnea toivotetaan mahdollisimman runsaasti.
        Onni on mielestäni kuin poutainen hellesää,
        me menemme silloin usein varjoon suojaan.

        Miksiköhän sinun teksteistä ja vertauksista löytyy aina jotain joka sopii itsellekkin..? Nyt jäin miettimään tuota varjoon menemistä kun on aurinkoista. Se on enemmänkin kuin totta. Kun on oikein onnellinen sitä helposti hakemalla hakee jotain joka särkis sen autuaan kuplan ja ei olisi niin onnellinen. Tunteeko ihminen huonoa omatuntoa onnellisuudestaan? Vai onko se sitä, että pelkää siinä vaiheessa, että tapahtuu jotain vain siksi että on onnellinen?..
        Tiedä noita.


      • Ansku
        Nsn kirjoitti:

        Miksiköhän sinun teksteistä ja vertauksista löytyy aina jotain joka sopii itsellekkin..? Nyt jäin miettimään tuota varjoon menemistä kun on aurinkoista. Se on enemmänkin kuin totta. Kun on oikein onnellinen sitä helposti hakemalla hakee jotain joka särkis sen autuaan kuplan ja ei olisi niin onnellinen. Tunteeko ihminen huonoa omatuntoa onnellisuudestaan? Vai onko se sitä, että pelkää siinä vaiheessa, että tapahtuu jotain vain siksi että on onnellinen?..
        Tiedä noita.

        onnestasi, siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, eikä sitä oteta sinulta pois.

        Onni on vielä siitäkin ihmeellinen juttu, kun sitä ei kyseenalaista vaan ottaa vastaan ja antaa virrata, niin virtaus senkuin voimistuu ja pian huomaat että koko lähipiirisi saa onnea osakseen.
        Minä en kätke onneani, kuinka pystyisin, kun koko olemukseni hehkuu ja säteilee.


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Miksiköhän sinun teksteistä ja vertauksista löytyy aina jotain joka sopii itsellekkin..? Nyt jäin miettimään tuota varjoon menemistä kun on aurinkoista. Se on enemmänkin kuin totta. Kun on oikein onnellinen sitä helposti hakemalla hakee jotain joka särkis sen autuaan kuplan ja ei olisi niin onnellinen. Tunteeko ihminen huonoa omatuntoa onnellisuudestaan? Vai onko se sitä, että pelkää siinä vaiheessa, että tapahtuu jotain vain siksi että on onnellinen?..
        Tiedä noita.

        Helteellä varjoon hakeutuminen ei suinkaan särje mitään - päinvastoi. Itse monet infarktit läpi käyneenä olen oppinut välttämää helteessä oloa.
        Rakkauteenkin se pätee. Voin sen verran kertoa omasta yksityisyydestäni, että ensimmäisen infarktin jälkeen lääkäri varoitti kaikenlaisista fyysisitä ja henkisistä rasituksista.
        Kerron, että rakkauselämääni sillä oli valtava vaikutus. Yksityiskohtat saatte päätellä itse, mutta sen verran kuitenkin, että opin nauttimaan paljon entistä enemmän.
        Tämä teille "anna aina naima rauha ensi lempi ville." Siinähän tuli lapsillennekin nimet valmiiksi - montakohan niitä nyt tulikaan ?


      • Nsn
        Ansku kirjoitti:

        onnestasi, siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, eikä sitä oteta sinulta pois.

        Onni on vielä siitäkin ihmeellinen juttu, kun sitä ei kyseenalaista vaan ottaa vastaan ja antaa virrata, niin virtaus senkuin voimistuu ja pian huomaat että koko lähipiirisi saa onnea osakseen.
        Minä en kätke onneani, kuinka pystyisin, kun koko olemukseni hehkuu ja säteilee.

        Enhän minäkään sitä kätkenyt ole kyllä se on hehkunut täällä palstallakin:) Ihan riittävästi luulen, sen verran närettä se on aiheuttanut..
        heh..mutta välillä sitä hakeutuu sinne varjoon miettimään yksikseen..Ja hetken mietittyään todennut, kuinka paljon kuitenkin on annettavaa ja kuinka paljon sitä saa, kun uskoo ja luottaa.


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Helteellä varjoon hakeutuminen ei suinkaan särje mitään - päinvastoi. Itse monet infarktit läpi käyneenä olen oppinut välttämää helteessä oloa.
        Rakkauteenkin se pätee. Voin sen verran kertoa omasta yksityisyydestäni, että ensimmäisen infarktin jälkeen lääkäri varoitti kaikenlaisista fyysisitä ja henkisistä rasituksista.
        Kerron, että rakkauselämääni sillä oli valtava vaikutus. Yksityiskohtat saatte päätellä itse, mutta sen verran kuitenkin, että opin nauttimaan paljon entistä enemmän.
        Tämä teille "anna aina naima rauha ensi lempi ville." Siinähän tuli lapsillennekin nimet valmiiksi - montakohan niitä nyt tulikaan ?

        Lapsiako? No ei kyllä kerkee ihan noin montaa enää..Kun ei sitä nyt niin nuoria enää kuitenkaan....josko tuon yhden aikaan saisi....


      • Lintukauppias
        Ansku kirjoitti:

        onnestasi, siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, eikä sitä oteta sinulta pois.

        Onni on vielä siitäkin ihmeellinen juttu, kun sitä ei kyseenalaista vaan ottaa vastaan ja antaa virrata, niin virtaus senkuin voimistuu ja pian huomaat että koko lähipiirisi saa onnea osakseen.
        Minä en kätke onneani, kuinka pystyisin, kun koko olemukseni hehkuu ja säteilee.

        Joskus talvella sain nauttia mainiosta Taikahuilusta. Siinä koin itseni mukaan... Tunnen
        itseni tavallaan lintukauppias Papagenoksi, joka naitetaan rumana noitana esiintyneelle Papagenalle.
        Vasta oopperan loppuvaiheessa he - no niin !
        He oikeastaan varastivat näyttämön itselleen..
        Yön kuningatar ei päässyt hallitsemaan toivomallaan tavalla "valtakuntaa"

        Tämä on eräs osoitus siitä, että miten asiat saattavat kääntyä päälaelleen.
        Rumasta ankanpoikasesta kehkeytyy kaunis joutsen...


      • Hajupoika
        Tauhki kirjoitti:

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutta selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.
        http://www.eniro.fi/query?partnerid=s24&q=tauhki&what=fi

        En onnistunut samaan viestiäni toisaalle.
        Siellä on aloitettu uusi ketju. Hämmennystäni herättää Lienan kirjooitus, jossa hän taas joko täysin vääristelle jotain minun nimiini.
        Olen todella huolestunut kun hän tuo asiattomasti esiin viestejä. Toivoin tästä nimenomaan keskustelua epäkohdista joihin jotkut väittävät minun syyllistyneen. Tämäkin ketju lähenee loppuaan eikä ainoatakaan ole osoitettu - Lienakaan. On aivan mahdoton etsiä jotain viestiä kun ajattelemme tämän olevan jo 12 punainen tilppi mihin olen osallistunut lyhyessä ajassa.
        Mitään rekisteriäkään ei ole joten näissäkin on jo n. 2500 viestiä ja muut päälle.
        Toivon linkkiä, jotta asia helpottuisi.
        Hain eräänä päivänä tuntikausia erästä väitettyä viestiä turhaan !
        Siis näin Lienakin kun tee kuten minä nyt:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003444650


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        En onnistunut samaan viestiäni toisaalle.
        Siellä on aloitettu uusi ketju. Hämmennystäni herättää Lienan kirjooitus, jossa hän taas joko täysin vääristelle jotain minun nimiini.
        Olen todella huolestunut kun hän tuo asiattomasti esiin viestejä. Toivoin tästä nimenomaan keskustelua epäkohdista joihin jotkut väittävät minun syyllistyneen. Tämäkin ketju lähenee loppuaan eikä ainoatakaan ole osoitettu - Lienakaan. On aivan mahdoton etsiä jotain viestiä kun ajattelemme tämän olevan jo 12 punainen tilppi mihin olen osallistunut lyhyessä ajassa.
        Mitään rekisteriäkään ei ole joten näissäkin on jo n. 2500 viestiä ja muut päälle.
        Toivon linkkiä, jotta asia helpottuisi.
        Hain eräänä päivänä tuntikausia erästä väitettyä viestiä turhaan !
        Siis näin Lienakin kun tee kuten minä nyt:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003444650

        Kun haluat sitten viitata kejussa nimenomaan omaan viestiisi niin kopio sen linkki näin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003447924

        Helpotat suunnattomasti asian esiin ottamista. Nuo epämääriset ova jo vuoden verran kiusanneet erisyisesti sinun kirjoittamasi, joissa ei todellakaan ole päätä eikä häntää.


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Lapsiako? No ei kyllä kerkee ihan noin montaa enää..Kun ei sitä nyt niin nuoria enää kuitenkaan....josko tuon yhden aikaan saisi....

        Tulee tuossa mieleen varjossa Mamren tammistoss istuneet muukalaiset Abrahamin vieraina.
        Heistä joku loihe lausumaan, että Saara saa pojan. Muistanemme, että Saara nauroi..

        Tämä oli heidän onnensa. Minua ja monia tutkiskelijoita kuitenkin kiusaa eräs asia; Saaralla oli "paha silmä" ja siitä syntyio vuosituhansia kestänyt veljesviha, jolle ei loppua näy olevan....


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Hei vaan! Aamuvuoroviikko..kerkee taas koneellekkin:) Oli meilläkin juttua aiemmin jossakin noista pitkistä keskusteluista. Mutta en vieläkään lähde sitä hakemaan..on kuin etsisi neulaa heinäkasasta. Mutta tauhkista on puhuttu aiemminkin. Minä olen nyt ollut vähän tauhkilla päällä..mutta ehkä se siitä:)

        Huomasin googlesta ettei siellä ollut kuin kaksi viittausta tauhki-sanaan. Nyt niitä tulee ropisemalla jos vain "robotti" niitä osaa hakea.
        Joskus harmittaa kun joku tulee sinne kovin epätarkkana kun ei ole kirjoittaessaan lainkaan asiaa ajatellut. Kirjoittaisin huomattavati täsmällisemmiin. Onkohan Anskulle tuttu tuo sana tauhki ennestään ?


      • Hajupoika
        Nsn kirjoitti:

        Lapsiako? No ei kyllä kerkee ihan noin montaa enää..Kun ei sitä nyt niin nuoria enää kuitenkaan....josko tuon yhden aikaan saisi....

        Hain tuossa erästä mielestäni erinomaista avaamaani keskustelua, josta oli kopsattu ajatuksia tuolle poisetulle pastalle.
        Se oli 60 viime vuoden lopulla "Vanhoja naimatapoja" ja siinä oli paljon perinnetitoa joka osin itse kokoamaani.
        Rakastavaisille laitan tähän toisen linkin, jonka avasin "Roomalaisin numeroin" - joka ole päivänpäärään sidottu nikkini.
        Tämmöisiä ajatuksia tuooloin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=563&posting=22000000001783715


      • Nainen&Mies
        Nsn kirjoitti:

        Lapsiako? No ei kyllä kerkee ihan noin montaa enää..Kun ei sitä nyt niin nuoria enää kuitenkaan....josko tuon yhden aikaan saisi....

        Pieniä vinkkejä Naiselle ja hänen miehelleen.http://www.dlc.fi/~iekjonid/MiesNainen.html


      • Kristofeerus
        Nsn kirjoitti:

        Lapsiako? No ei kyllä kerkee ihan noin montaa enää..Kun ei sitä nyt niin nuoria enää kuitenkaan....josko tuon yhden aikaan saisi....

        Anteeksi meni ilta luennoilla ja matkakin venyi mutta ehdin palstalta jotain lukaista ja varatakin parit vastaukset itselleni.

        En kyllä ehtiä lueskella koko ketjua mutta täällä loppupäässä puhutaan lapsista? Mielenkiintoista !


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Helteellä varjoon hakeutuminen ei suinkaan särje mitään - päinvastoi. Itse monet infarktit läpi käyneenä olen oppinut välttämää helteessä oloa.
        Rakkauteenkin se pätee. Voin sen verran kertoa omasta yksityisyydestäni, että ensimmäisen infarktin jälkeen lääkäri varoitti kaikenlaisista fyysisitä ja henkisistä rasituksista.
        Kerron, että rakkauselämääni sillä oli valtava vaikutus. Yksityiskohtat saatte päätellä itse, mutta sen verran kuitenkin, että opin nauttimaan paljon entistä enemmän.
        Tämä teille "anna aina naima rauha ensi lempi ville." Siinähän tuli lapsillennekin nimet valmiiksi - montakohan niitä nyt tulikaan ?

        Kovaa tahtia täällä odotetaan, en tiedä kuinka monta infarktia tuossa kerkeisikään saada ;)

        No Leikinlaskulle sijansa vaika vakavista asioista puhutaankin.

        Muuten oltaisiin selvitty nimistä vaihtamalla nykyisten nimet ehdotettuihin mutta tyttö/poika jako ei täsmää? Mitähän tuolle pitäisi tehdä, ei vaihdeta kaikille ;)


      • Nsn
        Nainen&Mies kirjoitti:

        Pieniä vinkkejä Naiselle ja hänen miehelleen.http://www.dlc.fi/~iekjonid/MiesNainen.html

        linkki, nauroin tosissani..ja niin lähellä totuutta..pitää välillä olla hauskaakin ja tämä kutkutti nauruhermoja:)


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Hain tuossa erästä mielestäni erinomaista avaamaani keskustelua, josta oli kopsattu ajatuksia tuolle poisetulle pastalle.
        Se oli 60 viime vuoden lopulla "Vanhoja naimatapoja" ja siinä oli paljon perinnetitoa joka osin itse kokoamaani.
        Rakastavaisille laitan tähän toisen linkin, jonka avasin "Roomalaisin numeroin" - joka ole päivänpäärään sidottu nikkini.
        Tämmöisiä ajatuksia tuooloin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=563&posting=22000000001783715

        Täytyypä poiketa visiitillä 60 :ssakin.
        En ehtinyt kaikkea taustatietoa koluta kun tulin mukaan ihan vasta loppumetreillä.

        Erikoinen ilta on ollut, täällähän ei ole riidelty juuri lainkaan ?! Hienoa !


      • Tauhki
        Tauhki kirjoitti:

        Hain googlesta kun väitit. että tauki ja monia muita sanoja on siellä nimelläsi.
        Olet usein nimittänyt meitä tyhmiä tallajia tauhkiksi
        mutta selitäpä mikä on tauhki?
        Google ei kertonut.
        http://www.eniro.fi/query?partnerid=s24&q=tauhki&what=fi

        TYHMÄN tunnistaa
        siitä, että hänelle pitää vitsitkin selittää !


      • alan oppia
        Tauhki kirjoitti:

        TYHMÄN tunnistaa
        siitä, että hänelle pitää vitsitkin selittää !

        TAUHKIT
        Eivät ymmärrä edes hyvää vitsiä vaikka rautalangasta vääntäisi.
        Alan kaiketi oppia tavoillenne.
        Hajupoika pyysi jo 2003 rekatessaan miten keskustelua tulisi käydä.
        Täällä on ollut SHERIFFEJÄ JA LUOTSI.
        Kukaan ei ole vastannut tiedusteluihini asianmukaisella tavalla eikä ainoakaan keskustelija joka on kokenut tulleensa loukatuksi ja haukutuksi.

        Ruuneperille, Skillanille ja yleisesti olen laittanut AVOIMIA KIRJEITÄ TULOKASETTA !


    • Hajupoika

      Aleksandr Solzhenitsyn kuuluu eräisiin mielenkiintoisimpiin kirjailijoihin, joita olen
      saanut lukea. Vankileirien saaristo, Ensimmäinen piiri...
      Kun olemme keskustelussa, jonka aiheena on avoin kirje niin muutamalla sanalla haluan tuoda esiin hänen kirjansa: Kirje Neuvostoliiton johtajille.
      Kun se on painettu ja levinnyt ympäri maailman voidaan sanoa, että se on avoin kirje tyypillisimmillään.
      "Kun väkivalta astuu ihmisten rauhalliseen elämään,
      niin sen kasvot leiskuavat vihasta ja se julistaa:

      "MINÄ OLEN VÄKIVALTA !"

      Antakaa minulle tietä tai minä murskaan teidät jalkoihini!
      Väkivallalle on ominaista liittoutuminen valheen ja valhettelijoitten kanssa. Väkivaltaa ei voi olla ellei ole valehtelijoita.

      Tämän totesi myös Ludvik:Heinäkuu 1914- kirjassaan
      kun vain kourallinen johtajia valheiden ja juonitteluin sai Euroopan sotaan, jossa 9 miljoonaa maksoi siitä hengellään.
      Kirjan piti varoittaa poikia tekemästä isiensä virheitä. Pojat eivät oppineet.
      Vankileirien Saaristo osoittaa väkevästi tämän
      hulluuden Solzhenitsynin kuvaamana.

      Me koemme sen tänä aikana Irakin kansojen kohtaloissa - meillehän uskoteltiin siellä olevan koko maailmaa uhkaavia joukkotuhoaseita.

      - Oliko ja onko niitä on uskon asia.

      • Kopsari

        Hajupoika jätti sanomatta, että tähän meidän keskusteluummekin tuolla Solzenitsynin kirjalla on paljon kerrottavaa.
        Haän sanoo, että vakautumisen edellytys on henkilökohtaisesti jokaisen ittse tehtävä

        KIELTÄYTYÄ HENKILÖKOHTAISESTI OSALLISTUMASTA VALHEESEEN

        Vaikka valhe vallitsee ja herruus hallitsee kaikkialla niin toivomuksemme on ettei se leviä

        MINUN KAUTTANI !"

        /Solzhenitsyn:Kirje Neuvostoliiton johtajille/Kusatannuspiste Oy 1975


      • Hajupoika

        Kun tilaa vielä on tämän vimiseen päätökseen niin kevennykseksi kerron erään Mestari Martialiksen epigrammin:

        Kosto

        Theodorus, sä vaikka pyytämällä pyydät
        lahjaks uutta kirjastani
        en rohkene mä antaa, pelkään pelkäämällä
        vastalahjaas, omaa kirjastas.

        Hänen epigrammejaan on säilynyt ehken puolitoista tuhatta. Palstan runoilijoillekin olisi hyvin mainio epigrammi ja kiusaus on suuri sen kopsaamiseen. Kohta parituhatta vuotta lienee julkaisemisesta, että tiedä kenellä mahtanevat tekijänoikeudet olla. Tekijä ainakin tuli mainituksi jotten niitä ominani esitä.


      • Hajupoika
        Hajupoika kirjoitti:

        Kun tilaa vielä on tämän vimiseen päätökseen niin kevennykseksi kerron erään Mestari Martialiksen epigrammin:

        Kosto

        Theodorus, sä vaikka pyytämällä pyydät
        lahjaks uutta kirjastani
        en rohkene mä antaa, pelkään pelkäämällä
        vastalahjaas, omaa kirjastas.

        Hänen epigrammejaan on säilynyt ehken puolitoista tuhatta. Palstan runoilijoillekin olisi hyvin mainio epigrammi ja kiusaus on suuri sen kopsaamiseen. Kohta parituhatta vuotta lienee julkaisemisesta, että tiedä kenellä mahtanevat tekijänoikeudet olla. Tekijä ainakin tuli mainituksi jotten niitä ominani esitä.

        Ne jotka syvästi rakastavat,
        eivät koskaan vanhene.
        He saattavat kuolla iäkkäinä,
        mutta he kuolevat nuorina.
        /A.V. Pinero

        Etsin sieluani,
        mutta en voinut sitä nähdä.
        Etsin Jumalaani,
        mutta Hän vältti minua.
        Etsin veljeäni
        - ja löysin kaikki kolme.
        /Ernst Gordon
        - - -
        Puolestani palvar on päättynyt.
        Rakastavaisille viimeiset puheenvuorot


      • Tikan
        Hajupoika kirjoitti:

        Ne jotka syvästi rakastavat,
        eivät koskaan vanhene.
        He saattavat kuolla iäkkäinä,
        mutta he kuolevat nuorina.
        /A.V. Pinero

        Etsin sieluani,
        mutta en voinut sitä nähdä.
        Etsin Jumalaani,
        mutta Hän vältti minua.
        Etsin veljeäni
        - ja löysin kaikki kolme.
        /Ernst Gordon
        - - -
        Puolestani palvar on päättynyt.
        Rakastavaisille viimeiset puheenvuorot

        Tikankonti teille tarjomma kun ette käyttäneet suotua tilaisuutta. Sopiihan se katsella
        yhdessä tikanpesässä vaikkapa TIKANKONTTIA !
        http://www.geocities.com/orkoti/laji.html

        Orkideat olisivat sopineet paremmin rakastavaisille.


      • Nsn
        Hajupoika kirjoitti:

        Ne jotka syvästi rakastavat,
        eivät koskaan vanhene.
        He saattavat kuolla iäkkäinä,
        mutta he kuolevat nuorina.
        /A.V. Pinero

        Etsin sieluani,
        mutta en voinut sitä nähdä.
        Etsin Jumalaani,
        mutta Hän vältti minua.
        Etsin veljeäni
        - ja löysin kaikki kolme.
        /Ernst Gordon
        - - -
        Puolestani palvar on päättynyt.
        Rakastavaisille viimeiset puheenvuorot

        Tuli vaan vähän kiire..Tähän voisi sanoa vain ja ainoastaan kiitos mukavista ja antoisista juttuhetkistä. Kunnioitus sinua kohtaan kasvaa aloitus aloituksen perään. Työkiireet ovat pahasti verottaneet palstallaoloa, mutta työtkin on tehtävä ja kunnialla hoidettava. Vaikka joskus vähän väsyneenäkin:)


      • Kristofeerus
        Hajupoika kirjoitti:

        Ne jotka syvästi rakastavat,
        eivät koskaan vanhene.
        He saattavat kuolla iäkkäinä,
        mutta he kuolevat nuorina.
        /A.V. Pinero

        Etsin sieluani,
        mutta en voinut sitä nähdä.
        Etsin Jumalaani,
        mutta Hän vältti minua.
        Etsin veljeäni
        - ja löysin kaikki kolme.
        /Ernst Gordon
        - - -
        Puolestani palvar on päättynyt.
        Rakastavaisille viimeiset puheenvuorot

        Ihminen on juuri sen ikäinen kuin tuntee olevansa.


    • ämreekoo -

      Miksi nikkeilijät tulevat tännekin soheltamaan ja häiriköimään niinkuin ei tuo 70 palsta riittäisi Ruuneperille mummoineen höprerwehtiä?

    • faktoja

      Avoimin kortein

    • Avoin kirje
      oli vuosikymmen sitten paikallaan. Se on sitä edelleen kun katson näitä 70 - 80 palstoja.
      Ullamirjami lähinnä itsekseen ja parhaimmillaan 2-3 kanssa.Mistä ihmeestä löytäisi muutaman hyvän keskustelukumppanin joiden kanssa voisi keskustella asiattomien häiritsemättä.
      Ullamirajami katsoi asiakseen poistattaa nikkini kun oli löytänyt "vahvaa pornoa" - ei hän eikä kukaan kertonut missä sitä huomasi ja mitä huomasi ja missä huomasi.
      Ruuneperi maalaismiehineen sekoilevine mummoineen katsoi asiaksi häiritä keskusteluja ja se jatkuu edelleen 70 plarilla,

      • Kuka kelpaa?

        Tällä palstalla ei ole keskustelijoita. Jos Ullamirjamilla on tosiaan 2-3 kaveria, niin sehän on paljon, se.
        Kumppaneita ei saa väkisin.

        Ullamirjami ei kaipaa häiritsijöitä, ei varmaan moni muukaan. Se on ihan hyvä toivomus. Kannattaisi ajatella, onko itse toivottu keskustelukumppani.


    • Kuka kelpaa?

      Eikö se ollut Pilmari, joka vannoi, ettei enää vastaa kenellekään.
      Onko "Avoin kirje" ratkaisu, niin että voi jaaritella palstalla edelleen ja moitiskella muita palstalaisia?

    • Huokaisu

      On se kyllä ihmeellistä, että kirjoitetaan ilman osoitetta kopio 10 vuotta vanhasta kirjeestä ja jäkätetään jotain ikivanhaa kaunaa ja pyydetään vihdoissa viimein vastausta , herraparatkoon. Onpa sinnikäs.

      Kaiken huipuksi kirjoittaja haluaa, että häelle itselleen esitetään ja yksilöidään hänen omat perättömät väitteensä. Eikö hän itse tiedä, mitä on väittänyt?
      Ja kuka niistä kirjaa pitää!

      Toivottavastii meidän jälkeemme tulevat ikäihmiset ovat jo viisaampia ja ymmärtävät keskustelupalstojen luonteen. Se ei ole henkilökohtaisten viestien paikka, vaan foorumi, jolla vaihdetaan mielipiteitä, jos niitä on.

      Ja vaikuttaa siltä, että jos merkitsee oman nimimerkkinsä viestiin, saa vastaansa oitis tulta ja tulikiveä ja haukutaan asioista, joista ei ole mitään hajuakaan.

    • ihmettelen...

      Kuka tomppeli jaksaa hämentää na nostaa ylös tätä paska kasaa kyllä täytyy olla todella kiinnostutnut paska kasan hajusta.

    • meriliena

      ARKKIVIHOLLISIA
      näyttää liinnostavan vaikka itsellä olisi omassa surussaan muuta ajateltavaa. Ellei hyvä ja asialölinen keskustelu kiinnosta niin
      miksi tulla kylvämään kaunaa ja vielä puskista?

    • vastaamattomat

      Maalaismies ruunepereineen ei ole avannut ainuttakaan kekustelua
      80 palstalla, Senoralle ei vastannut koskaan.

    • pipo.pää

      AVOIN KIRJE
      om hyvä antamaan myös keskusteluille uutta avoimuutta kuten säännötkin näin esittävät.
      Ellei sinulla ole asiaa niin jätä se oman piposi alle.

    • Elvister

      Luimme kimpassa koko rimpsun,
      Yhtäkään asiallista asiaa ei löydetty.

      • 12.vuotta

        Johtuu siitä, että olette eksyneet typeryyden sokkeloihin aloittajan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe