Ydinvoiman tuiotannon on lain mukaan oltava Suomessa yhteiskunnan kokonaisedun mukaista. Siitä päättää eduskunta. Eduskunta siis katsoo jostain kristallipallosta, että nyt päätettävissä olevan ydinvoimalalupa on yhteiskunnan kokonaisetujen mukaista, usean vuosikymmenen, tai jopa sadan vuoden, ajan.
Eihän tuota pelleilyä usko kukaan. Jonkun ydinlaitoksen yhteiskunnallinen kokonaisetu voidaan tietää vasta kun se laitos on lopettanut toimintansa, jos vielä silloinkaan.
Mikähän mahtaisi olla se yhteiskunnallinen kokonaisetu Japanille niiden kahden nyt hajonneen ydinreaktorin rakentamisesta, käytöstä ja tuhosta? Entä mikä tulee olemaan OL3:n yhteiskunnallinen kokonaisetu?
Ehkä nuo kysymykset pitäisikin aloittaa perusmääritteiden analysoinnilla:
- yhteiskunta = talouselämä
No nyt täsmää- Noin määritellen esimerkiksi:
- yhteiskunnan kokonaisedun mukaista on, että ydinlaitoksen haltijan korvausvastuun suuruus ei muodostu esteeksi yhteiskunnan kokonaisedun mukaisen toiminnan harjoittamiselle.
Heureka! Se "yhteiskunta" löytyi kuin löytyikin :)
Yhteiskunnan kokonaisetu
0
94
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086