Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden!

+

Jokainen syntini on lisännyt velkaani. Istun ikäänkuin vankilassa. Velkakirjani on ripustettu sellini oven ulkopuolelle. Siitä näkyy myös tuomioni. Minun on kuoltava. Tämä vankila on täpötäynnä. Sillä kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet, ja ovat rikkomustensa tähden täällä istumassa ja odottamassa kuolemantuomiotaan.

Miksi ihmeessä Tuomari ei ole jo määrännyt tuomion täytäntöönpanoa. Jotkut sanovat, että näin Hän osoittaa oikeudenmukaisuuttaan. Jotkut hienostelijat ilmaisevat sen sanalla vanhurskaus. Vanhurskas tuomari. Ja mitä se minua hyödyttää. En minä voi mitenkään maksaa velkaani. Kuoltava on.

Tosin jotkut väittävät kuulleensa ihan pähkähulluja huhuja. Että tuo Vanhurskas Tuomari olisi aikeissa lähettää oman ainosyntyisen Poikansa tuomittavaksi kuolemaan meidän sijastamme. Ja että tämän tähden
meidän tuomiomme täytäntöönpano on viivästynyt. Hullutusta, sanon minä. Ei se voi olla totta.

Käytävältä kuuluu ääniä. Ikäänkuin sellien ovat aukeaisivat yksi kerrallaan. Hälinä lisääntyy vankilassa. Hiljaa siellä! Eikö sitä saa edes vankilassaan olla rauhassa.

Sellini ovi lennähtää auki. Vartija ilmoittaa minulle:
"Vanhurskas tuomari antoi oman Poikansa kuolemaan Sinun sijastasi. Sinun tuomiosi on kärsitty. Olet vapaa."
Hän ottaa velkakirjani sellini oven yläpuolelta ja tekee siihen joitakin merkintöjä.

Olen kovin hämilläni. Ei tämä voi olla totta. Moni muukaan ei usko. He jäävät istumaan selliinsä. He sylkevät vartijaa naamalle:
"Vai tulit sinä pilkkaamaan meitä".
Ja iskevät kokonaan maksetuksi kuitatun velkakirjansa takaisin vartijan isoon kouraan: "Sulje ovi perässäsi!"
Sitten he käyvät nukkumaan. Ja odottamaan tuomionsa täytäntöönpanoa.

Minä kysyn vartijalta: "Onko tämä totta vai valhetta!"
Hän ottaa taskustaan Vanhurskaan tuomarin laatiman kirjallisen pöytäkirjan:
"Nyt Jumalan vanhurskaus, on ilmoitettu ilman lakia, nimittäin Jumalan vanhurskaus Jeesuksen Kristuksen uskon kautta kaikkiin, jotka uskovat. Ei siis ole erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi Hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä."

Kun kuuntelen Vanhurskaan Tuomarin kirjoitusta, minun sisimmässäni syntyy usko:
"Nyt minä ymmärrän, että tuo Tuomari todellakin on vanhurskas, ja Hän vanhurskauttaa sen, jolla on usko .... mikä Hänen Poikansa nimi olikaan."

"Jeesus". Vastaa vartija. "Vanhurskas Tuomari vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen. Jeesus on Sinun verilunastajasi."

Minä uskon ja kävelen ulos sellistäni ja koko vankila-alueelta. Sen muurien sisäpuolella minua hallitsi Synnin ja kuoleman laki. Mutta ei enää. Minä olen siirtynyt kuolemasta Elämään. Sisimpäni on nyt täyttynyt Elämän Hengellä. Ja nyt Elämän Hengen laki hallitsee minua.

Minä olin kuollut synteihini ja rikoksiini. Mutta minut tehtiin eläväksi. Ja nyt minä elän. Enkä ikinä kuole. Luen Vanhurskaan Tuomarin Sanaa. Ja uskon joka ikisen sanan todeksi. Mutta en kylläkään ymmärrä. Miten Hän saattoi rakastaa minua niin paljon, että antoi oman ainosyntyisen Poikansa kuolemaan minun puolestani:
"Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin ...

18

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      No jos istut vankilassa niin kyllä se varmaan sinun itsesi vika oli!

    • +

      Kyllä. Jokainen miestä oli siellä omasta syystänsä. Omasta suuresta syystänsä. Me kaikki olimme syntiä tehneet. Ja sen tähden me olimme joutuneet eristyksiin Jumalan yhteydestä.

      Mutta kummallista on, että vaikka Jumala sitten sovitti meidän velkamme siten, että laittoi meidä syntivelkamme Pojan maksettavaksi, niin moni ei siltikään ole halunnut tulla tuosta vankilasta vapauteen.

      • Niin vapauteen,syykait on se että ei halua tuulla jeesusen tykö ettei hän nuhdeltaisiin eikä henki voisi sanoa missä on rikottu jumalantahtoa vastaan.
        Joka tekee syntiä on synninorja näin jeesus sanoo sanassa.


    • tetragrammiin-JHWH

      Oletko sitä mieltä että olet kirjaimellisen kuoleman tavoittamattomissa sanoessasi " Enkä ikinä kuole." ?

      • +

        Jokainen ihminen kokee ruumiillisen kuoleman. Mutta nyt kirjoitin siitä kuolemasta, josta Paavali omakohtaisesti todisti näin: "Synti petti minut ... ja minä kuolin".

        Koska olin synnin pettämänä kuollut, minun täytyi syntyä uudelleen eläväksi. Syntyä ylhäältä Hengestä. Se, mikä syntyi, ei koskaan kuole.

        Mutta kokonaan toinen asia on se, että tämä ruumiini on katoavainen. Se riisutaan, mutta kerran saan pukeutua katoamattomaan ylösnousemusruumiiseen.


      • + kirjoitti:

        Jokainen ihminen kokee ruumiillisen kuoleman. Mutta nyt kirjoitin siitä kuolemasta, josta Paavali omakohtaisesti todisti näin: "Synti petti minut ... ja minä kuolin".

        Koska olin synnin pettämänä kuollut, minun täytyi syntyä uudelleen eläväksi. Syntyä ylhäältä Hengestä. Se, mikä syntyi, ei koskaan kuole.

        Mutta kokonaan toinen asia on se, että tämä ruumiini on katoavainen. Se riisutaan, mutta kerran saan pukeutua katoamattomaan ylösnousemusruumiiseen.

        On hyvä että täällä on muitakin jotka tuntevat raamatun perus ajatuksia,kerra katoavainen pukeutuu katoamattomaan,se ruumis minkä saamme on jeesusen ruumiin kaltainen,hän on esikoisen kuoleman voittaja mekin jotka uskomme hänee olemme hänessä voittajia.


    • tetragrammiin-JHWH

      Elikä kyllähän sinäkin sitten kuolet. Ikuiseen elämään on toivo vasta ylösnousemuksen jälkeen. Mikäli on ylösnousemustoivo taivaaseen ns. ensimmäisessä ylösnousemuksessa, niin toisella kuolemalla ei ole silloin
      enää valtaa.

      Ilm 20:"4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
      6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

      Kuoltuaan nämä 144 000 saavat siis ylösnousemuksen taivaalliseen elämään Jeesuksen Kristuksen hallitsijatovereiksi ja saavat ikuisen elämän jo tässä vaiheessa. Heitä ei koetella enää tuhatvuotiskauden jälkeen niin kuin
      koetellaan niitä joita tämä taivaallinen hallitsijajoukko hallitsee. Ketä he hallitsevat?

      He hallitsevat sitä suurta joukkoa, joka pääsee elävänä läpi Harmagedonista eli suuresta ahdistuksesta. (Ilm 7:9-14) Nämä ja ne kuolleet, jotka saavat ylösnousemuksen tänne maan päälle saavat nauttia rauhan runsaudesta täällä maan päällä Jumalan valtakuntahallituksen alaisina. (Joh 5:28,29; Ilm 20:13; Apt 24:15; Ps 37:9-11,29) Nämä maan päällä olevat koetellaan sitten tuhatvuotiskauden lopussa kun Saatana päästetään hetkeksi irti ennen lopullista tuhoaan. ( Ilm 20:3, 7,8,10) Tästä koetuksesta hengissä selvinneet saavat sitten lopullisest periä maan ja elää siinä ikuisesti Jumalan hallitusvallan alaisina. Silloin toteutuvat nämä sanat:

      Ilm 21:3.4""Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

      • +

        Minä olen jo kerran kuollut. Synti petti minut ja minä kuolin.
        Mutta sitten minä synnyin uudesti.
        Ja nyt minä elän ja uskon Jeesukseen, enkä ikinä kuole (Joh 11:26).
        Minut on siis jo siirretty kuolemasta elämään (Joh 5:24).
        Ensin synti petti minut ja minä kuolin.
        Ja nyt minä olen Jeesuksessa Kristuksessa kuollut synnille.
        "Niin tekin pitäkää totena, että olette synnille kuolleet, mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko kuolevaisessa ruumiissanne totellaksenne sen himoja, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne niin kuin kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle." Room 6:11-13


      • tetragrammiin-JHWH
        + kirjoitti:

        Minä olen jo kerran kuollut. Synti petti minut ja minä kuolin.
        Mutta sitten minä synnyin uudesti.
        Ja nyt minä elän ja uskon Jeesukseen, enkä ikinä kuole (Joh 11:26).
        Minut on siis jo siirretty kuolemasta elämään (Joh 5:24).
        Ensin synti petti minut ja minä kuolin.
        Ja nyt minä olen Jeesuksessa Kristuksessa kuollut synnille.
        "Niin tekin pitäkää totena, että olette synnille kuolleet, mutta elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko kuolevaisessa ruumiissanne totellaksenne sen himoja, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne niin kuin kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle." Room 6:11-13

        Kun Jeesus puhuu niistä, jotka ”siirtyvät kuolemasta elämään” ovat aikoinaan olleet hengellisesti kuolleita mutta jotka hänen sanansa kuultuaan uskovat häneen ja luopuvat syntisestä elämäntavastaan. He ”siirtyvät kuolemasta elämään” siinä mielessä, että heidän yltään poistetaan kuolemantuomio ja heille annetaan ikuisen elämän toivo, koska he uskovat Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. (Joh 5:24; 1. Piet. 4:3–6.)

        Näin minä asian Raamatusta ymmärrän.


      • +
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Kun Jeesus puhuu niistä, jotka ”siirtyvät kuolemasta elämään” ovat aikoinaan olleet hengellisesti kuolleita mutta jotka hänen sanansa kuultuaan uskovat häneen ja luopuvat syntisestä elämäntavastaan. He ”siirtyvät kuolemasta elämään” siinä mielessä, että heidän yltään poistetaan kuolemantuomio ja heille annetaan ikuisen elämän toivo, koska he uskovat Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. (Joh 5:24; 1. Piet. 4:3–6.)

        Näin minä asian Raamatusta ymmärrän.

        Minä kuolin. Ja sitten minä synnyin uudesti. Ja nyt minä elän, en tosin enää minä, vaan Kristus minussa.
        Johannes tallensi Jeesuksen sanat "siirtynyt" tai "astunut" kuolemasta elämään (Joh 5:40), aikamuodossa, joka kuvaa jo toteutunutta.
        Me todellakin "tiedämme siirtyneemme kuolemasta Elämään" (Joh 3:14).


    • Älköön kukaan

      halveksiko Isän Jumalan rakkautta meitä syntisiä ihmisiä kohtaan, sillä on yli kaiken ihmisen ymmärryksen.

      Pyhitytään, sillä se on Kutsujamme tahto ja sen tekee Henkensä kautta, jos vain on vanhurskauttaan janoavia armossaan ja totuudessaan.

      • tetragrammiin-JHWH

        Eihän meillä olisi mitään toivoa ellei Jehova Jumala olisi rakkaudesta ihmisiä kohtaan tehnyt tätä lunastusuhri järjestelyä. Jumalan Poika, Jeesus Kristus myöskin rakasti ihmisiä niin paljon että otti halukkaasti vastaan tämän Isänsä antaman tehtävän täällä maan päällä, vaikkakin hän joutuisi kärsimään ja jopa kuolemaan. (Joh 3:16; Joh 15:13) Lunnaat ovat siis kallisarvoinen lahja Jehovalta meille ihmisille, mutta hän ei pakota meitä ottamaan sitä vastaan.

        Me itse päätämme, mitä teemme tuon lahjan suhteen. Miten osoitamme, että otamme lahjan vastaan?

        Siten että uskomme hänen Poikaansa, Jeesukseen Kristukseen. Usko todistetaan teoilla - sillä miten elämme. "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. " (Jaak 2:26)

        Odotan innokkaasti että Jumalan valtakuntahallinto ulottuisi pian myöskin tänne maan päälle, jotta vanhurskaat nöyrät ihmiset saisivat elää täällä rauhan runsaudessa. Ps 37:9-11:"Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. "


      • näin on näreet
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Eihän meillä olisi mitään toivoa ellei Jehova Jumala olisi rakkaudesta ihmisiä kohtaan tehnyt tätä lunastusuhri järjestelyä. Jumalan Poika, Jeesus Kristus myöskin rakasti ihmisiä niin paljon että otti halukkaasti vastaan tämän Isänsä antaman tehtävän täällä maan päällä, vaikkakin hän joutuisi kärsimään ja jopa kuolemaan. (Joh 3:16; Joh 15:13) Lunnaat ovat siis kallisarvoinen lahja Jehovalta meille ihmisille, mutta hän ei pakota meitä ottamaan sitä vastaan.

        Me itse päätämme, mitä teemme tuon lahjan suhteen. Miten osoitamme, että otamme lahjan vastaan?

        Siten että uskomme hänen Poikaansa, Jeesukseen Kristukseen. Usko todistetaan teoilla - sillä miten elämme. "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. " (Jaak 2:26)

        Odotan innokkaasti että Jumalan valtakuntahallinto ulottuisi pian myöskin tänne maan päälle, jotta vanhurskaat nöyrät ihmiset saisivat elää täällä rauhan runsaudessa. Ps 37:9-11:"Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. "

        Mitäs sitten, kun ei koe olevansa syntinen laisinkaan!!

        Kuinka ihmeessä te tunnette itsenne niin syntisiksi? - siksikö että teille on niin opetettu, siksikö että teidät on aivopesty syntisiksi ja sitä kautta teidät on saatu tuntemaan itsenne niin huonoiksi, niin huonoiksi. Siksikö Jeesus syntyi, että ihminen voisi tuntea itsensä pieneksi ja mitättömäksi vailla minkäänlaista merkitystä. Olla vain mitätön Jumalan pelinappula. Syntyä esim. hindulaiseksi tai budhalaiseksi, jotka eivät koskaan (onneksi) saa tietää kuinka syntisiä he ovat. Kukaan ihminen ei koskaan tietäisi olevansa niin huono, ellei meillä olisi näitä Jeesuksen seuraajia, jotka aina ja kaikkialla jaksavat toitottaa ihmisen syntisyyttä, ihmisen mitättömyyttä Jumalan silmissä.

        Olen todellakin kyllästynyt tällaiseen ihmiskuvaan.


      • +
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Eihän meillä olisi mitään toivoa ellei Jehova Jumala olisi rakkaudesta ihmisiä kohtaan tehnyt tätä lunastusuhri järjestelyä. Jumalan Poika, Jeesus Kristus myöskin rakasti ihmisiä niin paljon että otti halukkaasti vastaan tämän Isänsä antaman tehtävän täällä maan päällä, vaikkakin hän joutuisi kärsimään ja jopa kuolemaan. (Joh 3:16; Joh 15:13) Lunnaat ovat siis kallisarvoinen lahja Jehovalta meille ihmisille, mutta hän ei pakota meitä ottamaan sitä vastaan.

        Me itse päätämme, mitä teemme tuon lahjan suhteen. Miten osoitamme, että otamme lahjan vastaan?

        Siten että uskomme hänen Poikaansa, Jeesukseen Kristukseen. Usko todistetaan teoilla - sillä miten elämme. "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. " (Jaak 2:26)

        Odotan innokkaasti että Jumalan valtakuntahallinto ulottuisi pian myöskin tänne maan päälle, jotta vanhurskaat nöyrät ihmiset saisivat elää täällä rauhan runsaudessa. Ps 37:9-11:"Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. "

        "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä." Joh 15:3.

        Kiitos tuosta Raamattuviitteestä.
        Juuri tästä on avauksessani kysymys.
        Minä olen tehnyt syntiä, ja minut oli tuomittu kuolemaan.
        Mutta Jeesus kuoli minun edestäni.


      • tetragrammiin-JHWH
        näin on näreet kirjoitti:

        Mitäs sitten, kun ei koe olevansa syntinen laisinkaan!!

        Kuinka ihmeessä te tunnette itsenne niin syntisiksi? - siksikö että teille on niin opetettu, siksikö että teidät on aivopesty syntisiksi ja sitä kautta teidät on saatu tuntemaan itsenne niin huonoiksi, niin huonoiksi. Siksikö Jeesus syntyi, että ihminen voisi tuntea itsensä pieneksi ja mitättömäksi vailla minkäänlaista merkitystä. Olla vain mitätön Jumalan pelinappula. Syntyä esim. hindulaiseksi tai budhalaiseksi, jotka eivät koskaan (onneksi) saa tietää kuinka syntisiä he ovat. Kukaan ihminen ei koskaan tietäisi olevansa niin huono, ellei meillä olisi näitä Jeesuksen seuraajia, jotka aina ja kaikkialla jaksavat toitottaa ihmisen syntisyyttä, ihmisen mitättömyyttä Jumalan silmissä.

        Olen todellakin kyllästynyt tällaiseen ihmiskuvaan.

        En minä koe olevani huono ihminen vaikka syntisyyden itsessäni tunnistankin, mistä sellaisen päätelmän olet tehnyt?


    • näin on näreet

      Oikeasti tuossa ei ole kysymys kovinkaan suuresta rakkaudesta, koska se on ehdollista, eli pelastut vain jos uskot.

      Suurta - suurinta rakkautta olisi se, että Jeesus olisi antanut henkensa jokaisen ihmisen edestä ilman minkäänlaista ehtoa. Oikeastihan Jeesus näin tekikin, mutta hänen seuraajansa ovat ehdollistaneet Jeesuksen rakkauden koskemaan vain niitä jotka uskovat.

      Ehdollinen rakkaus ei ole rakkautta laisinkaan, se on rakkauden irtikuvaa.

      • tetragrammiin-JHWH

        Mitä Jeesus Kristus sanoi: ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh 3:36) Lunastus eli Jeesuksen uhrikuolema tekee myös mahdolliseksi ylösnousemuksen niille kuolleille, jotka ovat Jumalan muistissa. (Joh 5:28, 29)

        Tämä väittämäsi "Oikeastihan Jeesus näin tekikin, mutta hänen seuraajansa ovat ehdollistaneet Jeesuksen rakkauden koskemaan vain niitä jotka uskovat." ei näytä pitävän paikkansa Raamatun sanan valossa.


    • +

      "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
      mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle ..." (Joh 3:36).

      Tuossa näyttäisi olevan kaksi hyvin erilaista verbiä,
      mutta itse asiassa kysymys on samasta sanajuuresta (peith).
      Eli pelkistäen tuossa sanotaan:
      Joka luottaa Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei luota ...

      Eli kun kuulemme tuon ihmeellisen ilosanoman, josta avauksessani kerroin, niin meillä on kaksi mahdollisuutta, jotka avauksessani kerroin.
      Sillä nyt me elämme aikaa, jolloin "kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka kuulevat, alkavat elää" (Joh 5:25).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe