Josep Smit

A freemason

22

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • And so???
      Muita tunnettuja suomalaisia vapaamuurareita ovat olleet mm. taiteilija Sigurd Wettenhovi-Aspa,Jean Sibelius, juoksija Hannes Kolehmainen, presidentti Risto Ryti, valtioneuvos Martti Miettunen, kaksinkertainen pääministeri Teuvo Aura, jääkärikenraali Paavo Talvela, säveltäjä Joonas Kokkonen sekä ministerit Ilkka Kanerva ja Iiro Viinanen.
      Hyvässä seurassa sanoisin, vaikka olikin vain vuoden verran jos sitäkään, en muista trkkaan.

• Muurariuden vaikutus

Jaa-a... Vapaamuurareiden korkeammilla asteilla taitaapi olla okkulttiset tai saatanalliset yhteydet. Alemman asteen vapaamuurarit ovat kai yleensä tietämättömiä tästä asiasta. Ylempien asteiden vapaamuurareille se kai selviää. Silti sanoisin, että alemman asteen vapaamuurareissakin voi helposti vaikuttaa sellainen henki, joka vastustaa Jumalan totuutta.

Tämä kysymys Joseph Smithin vapaamuurariudesta liittyy kai juuri tähän asiaan. Eli siihen, että vaikuttiko vapaamuurariuden epäkristillinen (antikristillinen) yhteys mormonismiin vai ei. Ja onko esim. vapaamuurareiden rituaaleilla ollut vaikutusta mormonismiin.

• mek22
    • Jeesuksen Sanat

saatana käyttää Jeesuksen Kristuksen omia sanoja teitä vastaan:

Johanneksen evankeliumi:
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Johanneksen evankeliumi:
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Johanneksen evankeliumi:

Eli siis on kadottava synti jos ei usko opillisesti oikein Jeesuksesta.

Jeesus on Jumalan Poika, Itse Jumala ja Jumalan Sana joka tuli lihaksi keskellemme. Jumala on kolmiyhteinen Isä Poika ja Pyhä Henki. Jos et tunnusta tätä oppia niin kadotus on edessä.

Kannattaa hankkia vuoden 1930/1938 käännös se on sanatarkin Suomessa saatava Raamatun käännös ja etsiydy vaikka Helluntaiseurakuntaan.

• Mormonina olen samaa mieltä kanssasi ja ehdottomasti oikein Raamatun käännös on juuri tuo mainitsemasi jonka vaarini käänsi.
        Paitsi en oikein tiedä ketä tarkoitat alussa tuolla "teitä" sanalla, nimimerkistäsikään ei käy ilmi oletko moroni vai joku muu.

• *Daniel*

Jumala on kolmiyhteinen: Isä Poika ja Pyhä Henki. Jeesus on itse Jumalan ihmishahmossa ja Jumalan Sana joka tuli lihaksi. Helluntaiseurakunnasta löydät tervettä opetusta. Eroa kultista joka vie sinut lopulta helvettiin. Tässä vielä Jeesuksen omat sanat:

Johanneksen evankeliumi:

Eli siis on kadottava synti jos ei usko opillisesti oikein Jeesuksesta.

• Kun Jeesus kastettiin KUKA puhui taivaasta? Kristus oli vedessä ei taivaassa tuolloin. Kristus EI muuttunut myöskään tuolloin kyyhkyseksi eikä Jumalakaan, vaan Krsitus seisoi edelleen vedessä Johannse kastajan kanssa. Tuolloin oli koko Jumaluus koolla sekä Jumala että Kristus että Pyhä Henki, mutta niiden yhtaikaa paikalla olo todistaa siitä että ne ovat erillisiä. Kolmiyhteinen Jumala on kolmen eri Jumalan muodostama, kolminaisuus on väärää oppia.
      Kolmiyhteys on oikein. Siinä jokainen Jumaluuteen kuuluva on oma itsenäinen persoonansa ja hahmonsa ei mikään yhteensulautuma josta jokin osa vähäksi aikaa lähtee muuyalla ja ottaa toisenlaisen muodon.
      Ei ole tarkoituksenmukaista tehdä uskonnosta vaikeasti ymmärrettävää ja outoa. Jeesuksen Krsituksen evankeliumi on niin yksinkertainen, että kuka tahansa voi sen ymmärtää... kolminaisuus on ihmisen keksimä vaikeasti ymmärrettävissä oleva teologinen juttu joka juontaa juurensa entiseen Rooman pakanauskoon jossa jumalat muodostivat juuri tuollaisen kolminaisuuden jota sitten Rooama alkoi kirkon kautta levittää ihmisten keskuuteen. Alkukirkosa ei tuollaista uskoa ollut. Kolminaisuus tuli vasta 300 luvulla kuvaan. Sitä ennen tiedettiin Jumalan kolmiyhteydestä, eli Jumala Jeesus Krsitus ja Pyhä Henki muodostivat jumaluuden ja ihmisen korkeimman johtoportaan.

• Kolmiyhteys

LAINAUS: "Tuolloin oli koko Jumaluus koolla sekä Jumala että Kristus että Pyhä Henki, mutta niiden yhtaikaa paikalla olo todistaa siitä että ne ovat erillisiä. Kolmiyhteinen Jumala on kolmen eri Jumalan muodostama, kolminaisuus on väärää oppia."

KOMMENTTI: Kolmiyhteinen ja kolminaisuus: sama asia. Kolmiyhteisyys/kolminaisuus on nimenomaan sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä persoonia.

LAINAUS: "Kolmiyhteys on oikein. Siinä jokainen Jumaluuteen kuuluva on oma itsenäinen persoonansa ja hahmonsa ei mikään yhteensulautuma josta jokin osa vähäksi aikaa lähtee muualle ja ottaa toisenlaisen muodon."

KOMMENTTI: Kolmiyhteisyys/kolminaisuus tarkoittaa nimenomaan sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä ja voivat jossain tilanteessa olla läsnä erillisinä persoonina samanaikaisesti. Raamatussa tästä on esimerkkejä:
        1) Hetki, jolloin Isä Jumala puhui Taivaasta todistaen Jeesuksesta sanoilla "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
        2) Tapaukset, joissa Jeesus rukoili Isää.
        3) Hetki jolloin Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle.

LOPPUKOMMENTTI: Kirjoitustesi kritiikki ei itseasiassa ole kritiikkiä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan. Kritiikkisi kohdistuu enemmän ns. ykseysoppiin, jota on joskus kutsuttu myös "Jeesus yksin" -opiksi. Sen mukaan Jumala on yksi ikuinen henki, joka ilmaisee itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Siinä opissa on pohdittu myös sellaista asiaa, että oliko Taivas tyhjä silloin, kun Jeesus oli tässä maailmassa.

ONGELMAN JUURI: Ristiriidan juuri taitaa olla siinä, että Joseph Smith sattui puhumaan kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan ymmärtämättä oikeastaan, mitä kolminaisuudella tarkoitetaan. Ja siksi mormonit puhuvat tätä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ määrittelevät Jumaluuden jotakuinkin samoin kuin kristikunnan pääosa.

• Kolmiyhteys kirjoitti:

LAINAUS: "Tuolloin oli koko Jumaluus koolla sekä Jumala että Kristus että Pyhä Henki, mutta niiden yhtaikaa paikalla olo todistaa siitä että ne ovat erillisiä. Kolmiyhteinen Jumala on kolmen eri Jumalan muodostama, kolminaisuus on väärää oppia."

KOMMENTTI: Kolmiyhteinen ja kolminaisuus: sama asia. Kolmiyhteisyys/kolminaisuus on nimenomaan sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä persoonia.

LAINAUS: "Kolmiyhteys on oikein. Siinä jokainen Jumaluuteen kuuluva on oma itsenäinen persoonansa ja hahmonsa ei mikään yhteensulautuma josta jokin osa vähäksi aikaa lähtee muualle ja ottaa toisenlaisen muodon."

KOMMENTTI: Kolmiyhteisyys/kolminaisuus tarkoittaa nimenomaan sitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä ja voivat jossain tilanteessa olla läsnä erillisinä persoonina samanaikaisesti. Raamatussa tästä on esimerkkejä:
        1) Hetki, jolloin Isä Jumala puhui Taivaasta todistaen Jeesuksesta sanoilla "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".

LOPPUKOMMENTTI: Kirjoitustesi kritiikki ei itseasiassa ole kritiikkiä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan. Kritiikkisi kohdistuu enemmän ns. ykseysoppiin, jota on joskus kutsuttu myös "Jeesus yksin" -opiksi. Sen mukaan Jumala on yksi ikuinen henki, joka ilmaisee itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Siinä opissa on pohdittu myös sellaista asiaa, että oliko Taivas tyhjä silloin, kun Jeesus oli tässä maailmassa.

ONGELMAN JUURI: Ristiriidan juuri taitaa olla siinä, että Joseph Smith sattui puhumaan kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan ymmärtämättä oikeastaan, mitä kolminaisuudella tarkoitetaan. Ja siksi mormonit puhuvat tätä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ määrittelevät Jumaluuden jotakuinkin samoin kuin kristikunnan pääosa.

Joseph Smithin ensimmäinen näky oli valaiseva. Hän näki Isän ja Pojan. Isä osoitti Poikaa sanoen: "Tämä on minun rakas Poikani. Kuulu Häntä." Joseph tehtiin näkeväksi Hengessä ei myös Pyhä Henki oli läsnä.

Näyssä on aivan samat ainekset kuin Stefanoksen näyssä:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

• Kolmiyhteys kirjoitti:

"ONGELMAN JUURI: Ristiriidan juuri taitaa olla siinä, että Joseph Smith sattui puhumaan kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan ymmärtämättä oikeastaan, mitä kolminaisuudella tarkoitetaan. Ja siksi mormonit puhuvat tätä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ määrittelevät Jumaluuden jotakuinkin samoin kuin kristikunnan pääosa. "

Kyllä ymmärrämme monin tavoin samalla lailla, paitsi että Jumala ei ole mikään yksi kløntti, kuten te uskottte, vaan kolme erillistä hahmoa, olentoa, persoonaa. Jeesus ei ole jotenkin Jumalaksi tullut osa Jumalaa, vaan on ihan oma itsensä Jumalan Poika. Jumaluus taas on näiden kolmen yhtydenmukainen pyrkimys kohti samaa tulosta ja samalla tavoin.

• Ei muuta aiempaa
        Tapani1 kirjoitti:

Joseph Smithin ensimmäinen näky oli valaiseva. Hän näki Isän ja Pojan. Isä osoitti Poikaa sanoen: "Tämä on minun rakas Poikani. Kuulu Häntä." Joseph tehtiin näkeväksi Hengessä ei myös Pyhä Henki oli läsnä.

Näyssä on aivan samat ainekset kuin Stefanoksen näyssä:
        Ap. t. 7:55
        Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]

Vaikka en uskokaan Joseph Smithin nähneen sitä, mitä väitti nähneensä, niin... tuo ei muuta sitä eikä anna lisävaloa siihen, mitä kirjoitin edellä nimellä (otsikolla) Kolmiyhteys, 9.6.2011 15:35.

• pilkun viilausta
        nenada kirjoitti:

"ONGELMAN JUURI: Ristiriidan juuri taitaa olla siinä, että Joseph Smith sattui puhumaan kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan ymmärtämättä oikeastaan, mitä kolminaisuudella tarkoitetaan. Ja siksi mormonit puhuvat tätä kolminaisuutta/kolmiyhteyttä vastaan, mutta KÄYTÄNNÖSSÄ määrittelevät Jumaluuden jotakuinkin samoin kuin kristikunnan pääosa. "

Kyllä ymmärrämme monin tavoin samalla lailla, paitsi että Jumala ei ole mikään yksi kløntti, kuten te uskottte, vaan kolme erillistä hahmoa, olentoa, persoonaa. Jeesus ei ole jotenkin Jumalaksi tullut osa Jumalaa, vaan on ihan oma itsensä Jumalan Poika. Jumaluus taas on näiden kolmen yhtydenmukainen pyrkimys kohti samaa tulosta ja samalla tavoin.

Menee mielestäni aikalailla hiusten halkomiseksi. Ja kaikki tämä ehkä vain siksi, että Joseph Smith sattui puhumaan kolmiyhteyttä/kolminaisuutta vastaan.

Hiusten halkomista, ellei sitten mormonismilla ole jotain tästä opetuksesta johtuvaa outoa käytännön sovellusta.

• pilkun viilausta kirjoitti:

Menee mielestäni aikalailla hiusten halkomiseksi. Ja kaikki tämä ehkä vain siksi, että Joseph Smith sattui puhumaan kolmiyhteyttä/kolminaisuutta vastaan.

Hiusten halkomista, ellei sitten mormonismilla ole jotain tästä opetuksesta johtuvaa outoa käytännön sovellusta.

Käytännön selkeys eikä outous. Joseph Smith näki kaksi erillistä olentoa, Isän ja Pojan, kun Pyhä Henki kolmantena jumaluuden jäsenenä teki hänet näkeväksi.

Ymmärrän sanalla kolmiyhteys sitä, että He ovat yksimielisiä kuin yksi henkilö.
        Kolminaisuudella ymmärrän sitä Athanasiuksen uskontunnustuksesta peräisin olevaa käsitystä (käsittämättömyyttä), että kolme persoonaa voisivat olla yksi Jumala muutenkin kuin yksimielisyytensä puolesta.

• mormonien totuus

'Kun Jeesus kastettiin KUKA puhui taivaasta? Kristus oli vedessa ei taivaassa tuolloin.......' ?
      Oliko se Joseph Smith teidän mormonien mielestä?

• Mitä epäselvää tässä on:
        Matt. 3
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. [Hes. 1:1; Ap. t. 7:56]
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt." [1. Moos. 22:2; Ps. 2:7; Jes. 42:1; Matt. 12:18, Matt. 17:5; Kol. 1:13; Hepr. 1:5; 2. Piet. 1:17; 1. Joh. 5:9]

Jeesus oli juuri noussut kasteen vedestä, kun taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

Myös Pyhä Henki oli erillisenä läsnä kuin kyyhkynen laskeutuen Jeesuksen päälle.

• www.sansa.fi

muurari mikä muurari

• www.sansa.fi

Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala.

Jeesus on samalla Jumalan Poika ja itse Jumala ihmishahmossa

Jeesus itse sanoo tuomion sanat jehoville ja mormooneille/myöhempien aikojen Jeesuksen Kristuksen kirkolle.

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne

kadotus todistus:
      http://spiritlessons.com/documents/a_divine_revelation_of_hell/Finnish_A_Divine_Revelation_Of_Hell.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=-6590516484582845025#

• Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala.
      * Näin on mormonienkin mielestä aamen

Jeesus on samalla Jumalan Poika ja itse Jumala ihmishahmossa
      * Niin.. paitsi että Isä Jumala on taas eri olio.

Johanneksen evankeliumi:
      *Mormonit uskovat syvästi Jeeusksen olevan meidän vapahtajamme. Jäikö kone päälle kun toistat itseäsi?

Entä JOS mormonit ovatkin oikeassa... mihin se sinut jätttää!?

• ilman JOSsia

Siinäpä onkin se iso JOS.......
        Minä uskon itseeni ja minun ei tarvitse sanoa JOS.......(koska olen itselleni rehellinen).

• www.sansa.fi

Jeesus on itse Jumala ihmishahmossa näin puhdas Raamatun sana sen ilmoittaa. Jeesus itse sanoo sanassaan vakavan paikan, joka kannattaa ottaa tosissaan. Sanatarkan vuoden kirkkoraamattu1930/38 käännöksen mukaan.

Johanneksen evankeliumi:
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.

Kolminaisuus oppi ja Jeesuksen Jumaluus

1.Mooseksen kirja:
      1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.

Johanneksen evankeliumi:
      14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
      14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä

Johanneksen evankeliumi:
      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

Eli jo Raamatun alkulehdiltä käy selvästi esille se että Jumala käyttää monikko muotoa itsestään ( ISÄ POIKA JA PYHÄ HENKI) ja Evankeliumissa käy ilmi että Jeesus on lihaksi tullut Jumala.

Koko mormien ja myöhenpien aikojen Jeesuksen Kristuksen kirkon oppi juurtaa juurensa siihen että Josep Smit oli vapaamuurari, joka muokkasi Raamatun kirjoituksia lusiferistisen opin mukaan jota vapaamuurarit toteuttavat.

Jos et usko Jeesuksesta opillisesti et voi pelastua, KOSKA JUMALA EI PERU KOSKAAN KIRJOITETTUA SANAANSA!

• Tästä huomaa, mitä Jeesus tarkoitti yhtä olemisella Isän kanssa:

Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joh. 17:11
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]
        Joh. 17:21
        Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
        Joh. 17:22
        "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3658
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2361
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2308
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      65
      1550
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1457
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe