Minulla ei ole Ladaa, vaan "Hymy-Volga" 60-luvulta. Se on museorekisterissä ja hyvin tarkalla ajopäiväkirjalla, johon tulee kesässä noin 4300 km ajoja (4300/30=140km kerta). Auto on niin tiptop, kun mekaaninen laite voi olla.
Kahdesti on katsastuspöljä pyrkinyt mittaamaan rassillaan arvoja! Ei ole tietsikkansa hyväksynyt niitä. On pitänyt sanoa sille, että unohda juttu ja jatka mitä osaat.
On pitänyt K1 ja A:lla neuvoa, että "älä nosta taka-akselistoa lehtijousista, äläkä kääntele kartaaniniveliä sillä hakkurillasi mieletön, tai ei se alatukivarsi lähde irti sillä kangellasi!"
Jarrut näyttää aina tasaisesti nousevilta ja vakailta. Kuitenkin niitä pyritään, etenkin takajarruja ja kässäriä, runkkaamaan toistakymmentä kertaa. Toimii, toimii, toimii, toimii....... toimii... ja sitä vituttaa. Vielä poljetaan kaikin voimin poljinta irvessä sauin ratista vetäen. Ei halkea mikään!
Valot on kuulemma heikot. Niinhän ne ovat hehkulamppuisena. Ei voi rakentaa H4 tai ei ole museovehe! Tätäkään "ne" eivät tiedä!
Lopuksi aina on tuulilasi naarmuutunut. Sitä naarmua sitten eteitään ja ei löydy, kun on 2007 laitettu uusi lasi.
Volga pitäisi siis saada hylättyä, vaikka laittomilla keinoilla! Se kuvastaa typerysten joko lapsellista mieltä, tai poliittista kannanottoa pelkkää mekaanista laitetta kohtaan!
Tänä keväänä ajan ja pysähdyn jonnekin uuteen paikkaan.
Typerää ja kallista
20
243
Vastaukset
- se on arpaheittoa18
Mulla oli punainen Maustang 1965 rättikattomalli käyttöautona. Se oli silmätikkuna Seinäjoella kolmessa vuosikatsastuksessa. Välillä auton alla oli kolmekin katsastajaa, jos ei vikaa jarruissa ensin saatu aikaan. Valot oli siinäkin muka "tehottomat". Ääntäkin mitakkiin kahdesti paikallaan. Neuvoin heille, että se pitää tehdä n. 7 metrin päästä ohiajavasta ajoneuvosta aken ohjeen mukaan.
Kerran sitten aseman pihassa oli tuttuni, amerikanrihkama-Mäki. Sanoin sille, että katsasta sinä tuo mun auto.
Se ajoi driveiniin ja pääsi heti sisään. Jarrut vain kokeiltiin ja ajettiin lenkki nosturille. Siinäkään ei kauan tuhistu, vaan ravisteltiin vain etupää ja homma oli siinä. Tästä voi moni päätellä missä liikutaan katsastuksessa?
Seuraavana vuonna vein sen Alavudelle. Siellä oli normaali kohtelu. Ukko näytti jarruletkua ja ehdotti sen uusimista ennen syksyä. En sitä ehtinyt uusia, kun Seinäjoella tankomarkkinamies veti 2,4 promillen kännissä pihasta oikeaan kylkeeni renkaat kiljuen.
Pohjolan tarkastaja nuuski Mustangin raadon seuraavalla viikolla. Kysyi onko se minulle kuinka kalliiksi tullut ja rakas. Vastasin, että ei se ostaessa ollut kovin kallis, mutta rakentaminen uusilla osilla maksoi 15 000 ja maalaukset ja massaukset kustansi 5 000. Sanoin niistä olevan kuititkin.
Soitti sitten samana päivänä ja tarjosi 17 500. Emmin ja pyysin tasan kahtakymmentä. Päädyimme ratkaisuun, että sain pitää erikoistalvipyörät ja irroittaa kesäpyörätkin itselleni. Rahaa tuli 18 000 ja pyöristä sain sen 2000. Nyt ajan Fiat Pandalla vm 2009.- olen kiinnostunut
Koska kolari tapahtui? Olisiko se raato vielä vakuutusyhtiön hallussa? Viedäänkö Seinäjoelta raadot Nokialle?
- totuus.
Höpön löpön. Museoautosta et mällin jälkeen saa uuden käyttöauton hintaa. Taas on satusetä liikkeellä. Mutta hyvä vastaveto volgamiehen tekstille.
Itse sain museokatsastetusta Carinasta keulakolarin jälkeen 300 euroa vakuutuskorvausta ja "tee raadollasi mitä lystäät". Ja tuostakin rahasta piti tapella yhtiön kanssa.- mee tunkioon syvälle
Juotko kustasi ja imetkö äitisi kuukautisisiteitä?
On eroa Mustangissa ja jossakin vinosilmän sonnassa! Ja kun itse ajoit sen paskasi seinään, niin ihme, että sait mitään.
- vanha suikkapää
Hiipuu nämä jutut, mutta en muista koskaan laittaneeni 50-luvun Mustangia
piuhoihin. Jos se on alkuperäinen.Mutta toki voin olla väärässä ,kun aloitin -88.- yer
Sulla näyttää menevän kaikki paskapäis4eksi. Et ymmärrä 1950-lukua ja 1965 vuosi on sulle outo. Menisit nyt vain yksinhuoltajaäitisi kainaloon insestoimaan!
- se on arpaheittoa18
Kyselijälle.
Kesällä 2009 oli kolari ja auto vietiin korjaamon pihasta elokuussa jonnekkin. Ei siitä juuri koriosia saisi käyttöön. Moottori, voimansiirto ja akselistot kai jäi kuntoon. Tietenkin jotakin konepeittoa, lamppuja, sisäkaluja ja sälää irtoaa.
Pohjolan paikallinen tyyppi luultavasti osaa kertoa, jos viittii. Epäilen, kylläkin, että on jo mennyt ajat sitten uusiin osiin.
Epäilijälle.
Jotkut saavat autostaan hinnan, jotkut riitelee ja eivät saa. Se on arpapeliä ja vähän taitoakin, kuinka osaat lukea ehtojen verbejä. Minä en vaatinut mitään, vaan kerroin hinnat, jotka olivat kuiteilla mapissa. Ei siinä vakuutusyhtiö voi juurikaan töttöröidä tai venkuilla. Muussa tapauksessa astuu voimaan se toinen pykälä, eli tilalle vastaava/vastaavasti museoautoksi kunnostettu ajoneuvo, kaikilla siihen kuuluvilla laitteilla ja varusteilla. Sellaista ei Suomessa ollut toista, eikä ole nytkään. Lähin lienee Englannissa.
Sukkapäälle.
Juttusi ovat olleet täällä lähinnä pikkupojan mökerrystä. Se, joka kuvittelee sinut autoasiantuntijaksi lienee oma viallinen mielikuvituksesi. - ed6i.
Ei näille kusiaivoille mitää liian vaikeaa, älyllistä tai sivistävää!
- Minkä takia
sitä ei sais nostaa lehtijousista. Niiden varassahan se auton paino muutenkin on.
Jos nyt ensin hankkisit ajokortin ja tule sitten kertomaan satuja ja tarinoita. - s.uikkapää...
Ei ketään kiinnosta miten sua ja sun paskarotteloa on kohdeltu!! Ja turha satuilla mitään, ei kukaan järkevä katsastusmies (pl. A-katsastus ja Yksityiset K-asemat) etsimällä etsi vikaa! Se on aivan sama onko katsastuksessa paska Volga 60-luvulta vaiko uudenkarhea Toyota..että näin, kusipää!
- 12121514
Juotko kustasi ja imetkö äitisi kuukautisisiteitä?
On eroa Mustangissa ja jossakin vinosilmän sonnassa! Ja kun itse ajoit sen paskasi seinään, niin ihme, että sait mitään. - Autoilija vai?
Missähän sinäkin olet olevinasi töissä?
Olen aina ihmetellyt tätä kommenttia että katsastuksessa etsimällä etsitään vikoja.
Tiedotus nyt näille kaikille ihmettelijöillä.
Kyllä katsastuksessa ihan etsimällä etsitään vikoja! Se kuulkaas kuuluu työnkuvaan. Oli vastassa sitten uusi S Mersu tai vanha Volga niin kyllä niitä viko etsimällä etsitään. Sillä erolla että Volgasta etsitään kahta kauheammin ja otetaan ruostehakku käteen kun teidetään että sen ikäisessä autossa on todennäköiseti ruostevaurioita.
Että näin.
- 8t-65
Kusisukkapää taitaa olla nyt hampaiden oikomisessa ja neuvolassa?
- vanha suikkapää
Jos minua tarkoitit, niin hampaat jo yläosastolta vietiin kerralla , enkä, ainakaan omasta mielestäni vikissyt, kuin muutaman kerran. Omasta puolestani arvostan
vanhaa ja hyvin pidettyä ,tai laitettua tavaraa, olipa se missäpäin maailmaa tahansa rakennettu.Elämäni ensimmäinen moottoripyörä on neuvostoliittolainen.- Poika v. -75
Samaa mieltä. Elämäni ensimmäinen maksullinen oli Neuvostoliittolainen. Tosin se ei ollut vanha eikä hyvinpidetty. Laittoa oli kyllä piisannu
- FinnKing
Totta typerää ja kallista on. Eikä vain typerää ja kallista vaan typerintä ja kalleinta mitä ihminen on koskaan keksinyt.
Pakollisella autokatsastuksella ei tutkitusti ole mitään vaikutusta liikenneturvallisuuteen. Mikään summa ei riitä yhden kolarin ehkäisyyn autokatsatuksen avulla. kaikki katsastusmiljardit ovat tähän asti menneet hukkaan ja olisivat menneet myös jatkossa jos katsastuksen olisi vielä annettu jatkua.
Autokatsastus ei ole vain typerää vaan esimerkki viranomaisten vaikeasta älyllisesta kehitysvammaisuudesta.- pakkokatsastuspuolue
Eduskuntavaalit lähestyy. Olen kuunellut ahkerasti ehdokkaiden lupauksia. Kukaan ei ole puhunut sanaakaan kalliin pakkokatsastuksen poistamisesta. Sinun kannattaa ehdottomasti perustaa oma puolue, joka lupaa poistaa pakkokatsastuksen. Läpimenosi olisi varma. Ei näistä nykyisistä ehdokkaista ole mihinkään autoasioissa. Kyllä ne höpisee jostakin työasioista ja veroista. Kukaan ei ota mitään kantaa tällaisiin pakkokatsastuksiin, eikä pakkonuohouksiin.
- Sir.Tiede
Ei ole hyvä populistinen vaalipuhe kertoa tutkimustuloksista jotka todistavat sen kiistattoman tosiasian että katsastus voidaan poistaa. Ei ihmiset tietenkään ymmärrä asiaa.
Mittaluokka säästössä on sitä luokkaa että katsastus kannattaa poistaa.- putjettivaje
Joo, kyllä voitais harventaa katsastus tehtäväksi joka kolmas vuosi. Tällöin rahat eivät menisi ulkolaisille sijoittajille. Välivuosina tehtäisiin itsekatsastus. Valtio kylläkin keräisi silti sen itsekatsastusmaksun, joka olisi pakollinen käyttipä autoa tai ei. Näin ne miljardit tulisivat kotimaisen hyvinvoinnin ylläpitoon.
- vanha suikkapää
piruako niitä euroja viet aall tai koolle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392020