Ihmetyttää vaan miksi me jaamme kehitysapua suurvallalle?
Lainaus UM:n sivuilta:
"Ulkoministeriön lähialueyhteistyömomentilta kohdistuu vuonna 2010 Venäjällä toteutettaviin hankkeisiin yhteensä 18,7 miljoonaa euroa. Alueittain lähialuemäärärahat jakautuvat siten, että hankkeille, jotka kohdistuvat vain yhdelle lähialueelle, on osoitettu yhteensä 9,2 miljoonaa euroa: Pietari 4,5 miljoonaa euroa, Leningradin alue 2,3 miljoonaa euroa, Karjalan tasavalta 1,3 miljoonaa euroa ja Murmanskin alue 1,1 miljoonaa euroa. Näiden lisäksi muille Luoteis-Venäjän alueille kohdistuu 0,2 miljoonaa euroa.
Hankkeille, joita toteutetaan useammalla kuin yhdellä Luoteis-Venäjän alueella, kohdistuu yhteensä 6,1 miljoonaa euroa. Tällaisten hankkeiden kohdealueina ovat pääasiassa neljä lähialuetta eli Pietari, Leningradin alue, Karjalan tasavalta ja Murmanskin alue. Mukana hankkeissa on myös muita alueita, kuten Komin tasavalta sekä Arkangelin ja Vologdan alueet. Hankkeille, joita voidaan toteuttaa myös Luoteis-Venäjää laajemmin, on osoitettu 3,2 miljoonaa euroa."
Mahtaa venäläistä huvittaa kun me kunnostamme Viipuriakin heille mutta koskaan sitä ei ole kehdattu pyytää palautettavan, ei edes Neuvostoliiton hajotessa ja Baltian maiden julistautuessa itsenäiseksi.
(Asian esilleottamista ehdotettaessa silloinen ulkoministeri Väyrynen totesi venäläisillä olevan nyt tärkeämpääkin ajateltavaa. Silloinhan venäläiset myös myönsivät aloittaneensa Talvisodan.)
Lähialueyhteistyö 2010
euwoja
1
<50
Vastaukset
- Köyhän auttaminen?
Muistaakohan suurvallan johtaja kiittää Tarjaa. Mikäköhän nimitys noilla tuloilla on Venäläisille, ettei vaan olis suojelurahoja. Eiks tää oo naurettavaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473612
- 1053375
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342641Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 271297
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91118