Ihminenkö synnitön?

jr.lahjomaton

Kun olen lukenut tämän palstan kirjoituksia on joissakin niistä esitetty, että ihminen voi olla synnitön. Olen tavannut paljon uskovaisia, mutta kukaan heistä ei ole ollut synnitön. En ole sellaista tavannut. En ainoatakaan.

Lyhyesti tämä tästä synnittömyydestä. Joka on synnitön se heittäköön ensimmäisen kiven.

12

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • body

Synti on fiktiivinen määrite ja sillä syyllistetään, alistetaan sekä orjuutetaan ihmisiä.
      Tämä olotila voitaisiin määritellä vaikka ajallinen, ja se soisi ihmisille enemmän elintilaa.

• Jumalan lapsi

Meistä ei yksikään ole synnitön, ekä tule synnittömäksi. Armosta me olemme pelastetut. Olemme armosta pelastettuja syntisiä. Vaikka olemmekin saaneet syntimme anteeksi, ja olemme Jumalan omia Jeesuksen kautta, emme ole siitä huolimatta synnittömiä. Jeesus oli ainut ihminen joka oli synnitön, kun astui taivaasta alas maanpäälle ihmisen muodossa. Vaikka oli itse Jumalan poika synnitön, tahraton, viaton. Kaikkein alhaisimmassa paikassa, Hänen piti syntyä, ja kulkea se tie minkä Jumala halusi. Ja lopuksi kärsiä hirvittävä ristinkuolema. Meidän tähtemme, että saisimme iankaikkisen elämän, Hänen kauttaan.Amen.

• &&
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Meistä ei yksikään ole synnitön, ekä tule synnittömäksi. Armosta me olemme pelastetut. Olemme armosta pelastettuja syntisiä. Vaikka olemmekin saaneet syntimme anteeksi, ja olemme Jumalan omia Jeesuksen kautta, emme ole siitä huolimatta synnittömiä. Jeesus oli ainut ihminen joka oli synnitön, kun astui taivaasta alas maanpäälle ihmisen muodossa. Vaikka oli itse Jumalan poika synnitön, tahraton, viaton. Kaikkein alhaisimmassa paikassa, Hänen piti syntyä, ja kulkea se tie minkä Jumala halusi. Ja lopuksi kärsiä hirvittävä ristinkuolema. Meidän tähtemme, että saisimme iankaikkisen elämän, Hänen kauttaan.Amen.

Aamen.

• jaikali
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Anna jae missä näin väitetään?

>>>Olemme armosta pelastettuja syntisiä

• Näin ymmärrän asian.
        jaikali kirjoitti:

Anna jae missä näin väitetään?

>>>Olemme armosta pelastettuja syntisiä

""Olemme armosta pelastettuja syntisiä. Tällaista väittämää eikä jaetta ei ole Raamattuun kirjoitettu""

Ei sanatarkasti tuossa muodossa, mutta kyllä asia on tehty Raamatussa selväksi, että uskovassakin on syntiä. Tuskin kukaan väittää, että Paavali ei olisi ollut armahdettu ja Jumalan lapsi, mutta silti hän sanoo olevansa syntinen hieman ennen kuolemaansa.

Se että uskova on vanhurskas perustuu Jeesuksen Kristuksen ristiin ja ylösnousemukseen, ei siihen, että uskova olisi tullut jo täydelliseksi. Painotat pelastuksessa vain sen toista puolta. Kilvoitteluun ja kehotukseen uskoville "pankkaa pois synti, joka niin helposti meidät kietoo" ei olisi aihetta, jos meissä ei olisi syntiä.

• jaikali
        Näin ymmärrän asian. kirjoitti:

""Olemme armosta pelastettuja syntisiä. Tällaista väittämää eikä jaetta ei ole Raamattuun kirjoitettu""

Ei sanatarkasti tuossa muodossa, mutta kyllä asia on tehty Raamatussa selväksi, että uskovassakin on syntiä. Tuskin kukaan väittää, että Paavali ei olisi ollut armahdettu ja Jumalan lapsi, mutta silti hän sanoo olevansa syntinen hieman ennen kuolemaansa.

Se että uskova on vanhurskas perustuu Jeesuksen Kristuksen ristiin ja ylösnousemukseen, ei siihen, että uskova olisi tullut jo täydelliseksi. Painotat pelastuksessa vain sen toista puolta. Kilvoitteluun ja kehotukseen uskoville "pankkaa pois synti, joka niin helposti meidät kietoo" ei olisi aihetta, jos meissä ei olisi syntiä.

Minä painotan sitä mitä Jumala sanoo uskovasta ja mitä Hän näkee uskovassa.
        Sinä painotat sitä mitä ihmiset sanovat uskovasta ja mitä he näkevät uskovassa. Tässä on pieni ero.

Miten sinä luet Raamattuasi? Miksi sinä olet tullut JUMALAN MIELESTÄ?

1. "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo."

Huomaatko että Jeesukseen uskova on tullut vanhurskaaksi uskosta Jeesukseen? Uskova ei siis aina ole ollut vanhurskas. Hän on TULLUT VANHURSKAAKSI. Minkälainen uskova ihminen oli ennen vanhurskaaksi tulemistaan? Hän OLI syntinen.

Room 5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."

Uskosta osaton on syntinen.
        Uskova on vanhurskas.

Näin on Raamatun selvä oppi. Et löydä mistään Raamatusta sellaista sanaa missä Jumala puhuttelee Jeesukseen uskovaa syntiseksi. Paavali ei puhuttele edes Korintton uskovia syntisiksi vaikka heidän joukossaan oli vakavaakin syntiä. Keille Paavali kirjoitti tuon korinttolaiskirjeen? Miten luet 1 Kor 1:2

Oppi armosta pelastetusta syntisestä nousee ihmisen itsekeskeisyydestä ja ylpeydestä. Ei millään tahdota uskoa ja ymmärtäää mitä uskova on Kristuksessa koska tuijotetaan tiukasti omaan napaan ja naapurin napaan. Uskovan vanhurskaus perustuu Jumalalta saatuun lahjavanhurskauteen, ei uskovan onnistuneeseen kilvoitteluun. Minä julistan tätä Jumalan vanhurskautta niin kauan että se mene uskoville jakeluun.

•Psal 35:28
        Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.

•Psal 40:11
        Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.

•Psal 71:15
        Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.

• jaikali

>>> Olen tavannut paljon uskovaisia, mutta kukaan heistä ei ole ollut synnitön. En ole sellaista tavannut. En ainoatakaan.

• Näin se on!

Ehkä aloittaja tarkoitti meitä ihmisiä sellaisina kuin me todella olemme, myös uskoon tulomme jälkeen. Raamatun kirjeet on osoitettu uskoville ja paljon heistä löytyy puutteita ja syntejä. Raamattu sanoo myös selvästi uskoville, ettemme saa tehdä veljille mitään vääryyttä ja jos teemme, on "Jumalan kaiken tämän kostaja". Paikkaa en muista, mutta kyllä se UT:sta löytyy. Jumala siis näkee synnin teot uskovaisessa.

Armo ei peitä syntiä. Kristuksen veri peittää, kun vaellamme valossa niin kuin Jumala on valossa.

• jaikali
        Näin se on! kirjoitti:

Ehkä aloittaja tarkoitti meitä ihmisiä sellaisina kuin me todella olemme, myös uskoon tulomme jälkeen. Raamatun kirjeet on osoitettu uskoville ja paljon heistä löytyy puutteita ja syntejä. Raamattu sanoo myös selvästi uskoville, ettemme saa tehdä veljille mitään vääryyttä ja jos teemme, on "Jumalan kaiken tämän kostaja". Paikkaa en muista, mutta kyllä se UT:sta löytyy. Jumala siis näkee synnin teot uskovaisessa.

Armo ei peitä syntiä. Kristuksen veri peittää, kun vaellamme valossa niin kuin Jumala on valossa.

Nyt sinä puhut synnistä ja pyhityksestä. Tee aiheestasi oma aloitus niin minä voin kommentoida sitä. Nyt puhumme kuitenkin toisesta aiheesta. Puhumme siitä mitä uskova on Kristuksessa Jeesuksessa. Puhumma Jumalalta saadusta lahjavanhurskaudesta mitä monet uskovat eivät näe. Sokeudestaan huolimatta jokainen uskova on vanhurskas.

Kristuksessa jokainen ihminen vaikka olisi ennen uskoontuloaan ollut joukkomurhaaja on pyhä ja vanhurskas.

>>> Raamatun kirjeet on osoitettu uskoville ja paljon heistä löytyy puutteita ja syntejä

• Jumalan lapsi

Me olemme armosta pelastettuja syntisiä. Emme armosta pelastettuja synnittömiä tai kadotettuja. Niin sinä kuin minäkin olemme armosta pelastettuja, vai mitä kautta luulet meidän olevan pelastettuja Jumalan omia, jos ei armosta. Jumala suuressa rakkaudessaan ja armossaan on ottanut meidät lapsikseen. Jeesuksen ristintyön kautta, kun olemme ottaneet Jeesuksen elämämme Herraksi. Kaikki on Jumalan suurta armoa, jos ei olis armoa, emme olis pelastettuja vaan kadotettuja. Siunausta. Jakail.

• jaikali

Ennen kuin teet tällaisen voimakkaan väittämän,
      katso perään että löydät sen Raamatusta, nimittäin
      siinä tapauksessa jos väität sen olevan Raamatun oppi.

• Jouni.

"">>> Olen tavannut paljon uskovaisia, mutta kukaan heistä ei ole ollut synnitön. En ole sellaista tavannut. En ainoatakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      147
      6822
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2508
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1720
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1401
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1252
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1107
    7. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1063
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1049
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      976
    Aihe