Ongelmanihan on se siis että.. olen alotteleva ruuanvalmistuksen ohjaaja ja tehtäväksi minulle annettiin että pitäisi miettiä viidakko aiheisia pikku ruokia tai naposteltavia joita lapset voisi valmistaa..
Itselläni vähän tahtoo lyyä tyhjää, joten voisiko joku avittaa hieman mitä voisi olla? : )
mietin että olisiko huono idea vaikka jotkut suklaalla täytetyt banaanit tmv.?
ApuaApua, mitä viidakko ruokia?!
9
449
Vastaukset
- nuori ohjaaja
tosiaan.. en tiennyt mihinkä palstalle tämmöinen aihe kuuluu, ajattelin sitten laittaa tänne kasviksiin.. :D
- hedelmäsuklaa
Hedelmäsuklaa:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/302173/Hedelmä suklaa/ - nuori ohjaaja
ei huono idea.. aikaa ei tosin rajattomasti oo silloin.. en tiedä vielä tarkkaan että kuinka kauan saan aikaa ruuanvalmistukseen ja voi olla myös jotakin pikku suolaista.. :)
- ja sitten hedelmäsal
Hei, kiva että pidit hedelmäsuklaareseptistä jonka lähetin:) Mieleen tuli että kun kerran on kyseessä viidakkoteema, niin miten olisi seuraava raeujuusto-hedelmäsalaatti, jonka perusraaka-aineena voisit käyttää eksoottisia hedelmiä kuten esim. litsiä tms. (helppo ja nopea valmistaa)
http://keittokirja.kasvikset.fi/WebRoot/1035464/X_Reseptisivu.aspx?id=1080865
eksoottisista hedelmistä löydät listan linkistä:
http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Kasvitieto/Syotavat_kasvit/Eksoottiset_hedelmat
Hyvää alkavaa kevättä!!! - täti666
tota noin... suklaa nyt ei oikeestaan ole viidakkoruokaa... ja siitä saatat saada "iloksesi" erittäin riehakkan lapsilauman , kokemusta on, siis sokerihysteriasta. Ennemmin vaikka vaahtokarkkeja, ne on kevyempiä. Tosin ei niitäkään viidakossa napostella ellei nuotiolla.
Entäpäs hedelmä- tai kasvis- kana vartaat.
Niitähän lapset voivat näperrellä itse ja tehdä mieluisensa. Jotain sopivaa dippiä kasvis vartaille, vaikka guacamolea, siinä on vähän viidakon tatsia.
Jos hommaat vielä niitä värikkäitä muovitikkuja (vaikka Tiimarista) niin
semmoisen voi sitten viedä muistoksi mukaan kotiin.
Oisko idistä ? - 2+5
sokerista suklaata banaaneilla?
sehän se varmaan on oikein terveellinen kaloripommi... - viidakon tunnelma
Trazan söi viidakossa RAAKAA LIHAA!!!!!!
Anna niille siis RAAKAA LIHAA!!!!!
Siinä on viidakon tunnelma. - nuori ohjaaja
Nuo vartaathan olisi erittäin hyvä idea! kiitos paljon ideasta täti666 ! :)))
no joo, ei loppuun asti tullut ajateltua tuota suklaan käyttöä, mitä siitä tulisikaan jos lapset saavat suklaata käsittelyyn (hirveä siivo ja ylivilkkaita lapsia), mutta onneksi on jonkin aikaa vielä miettimis aikaa, mitä teetättää :)- täti666
No kiva jos tykkäsit :o)
Yksi juttu vielä mikä tulis mieleen on jonkun salaatti bufeen rakentaminen jos uskallat antaa lapsille veitsiä käteen. Tai sitten tarpeet voi pilkkoa jo etukäteen ja jokainen voi koota lautaselle oman annoksensa.
Siihen voi käyttää perusvihannesten lisäksi vaikka mangoa / meloonia/ kananpaloja / juustoa...
Leivonta lasten kanssa on aina pop, mutta sottaista hommaa tietenkin, vaan jos jokainen tekee vaikka oman "tarzan"- sämpylän
ja paistaa uunissa niin tästä meillä on aina tykätty.
Käsille jotain tekemistä ;o)
Jos pysytysitte olemaan ulkona niin tikkupullan paisto nuotiolla
on myös ollut kivaa puuhaa , valvonnan alla tieteskin.
Toivottavasti teille tulee kiva tapahtuma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760