Sorsakoskella keuhkosyöpä

väkipää

Nyt se sitten selvisi, ikävä juttu mutta näin on:

Topi Sorsakosken keuhko- ja hengitystieongelmien syy on selvinnyt.
Hänen managerinsa Juhani Mansikkamäki vahvistaa MTV3:n Viihdeuutisille, että laulaja sairastaa keuhkosyöpää.

Topi Sorsakoski joutui sairaalahoitoon terveysongelmien vuoksi noin kaksi viikkoa sitten. Viikko sitten hän pääsi kuitenkin jo kotiin.

Sorsakoski kommentoi diagnoosia managerinsa välityksellä.

- Elämässä voi tulla yllättäviä käänteitä, tämä kuuluu juuri niihin. Nyt alkaa taistelu, sillä muistakin elämän taisteluista on selvitty. Periksi ei annetta, hän sanoo.

MTV3:n viihdeuutiset: http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/1306678/topi-sorsakoskella-keuhkosyopa

84

3845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fani X

      Hienoa että syy selvisi niin voidaan aloittaa hoidot. Toivottavasti Sorsakoski jaksaa keikkailla jo kesällä.

      • KunhanPalaanTakaisin

        Varmasti saamme nähdä toipuneen Topin pian äänessä jälleen!


      • No voi vittu on

        sullakin kuvitelmat. Katso tilastoja keuhkosyövästä ja mahdollisuuksia siitä paranemiseen.


      • toivotaan parasta

        topi ok ja ääni erikoisesti....mutta sanoisin kuitenkin, topi,,pane hanskat heti
        naulaan,älä ärsytä keuhkojasi enää tai ainakaan pitkään aikaan. ko. taudin
        kanssa ei kannata leikkiä edes yhtä tuntia.
        voimia topi ja onnekasta tulevaa aikaa.


      • Topi on top!
        No voi vittu on kirjoitti:

        sullakin kuvitelmat. Katso tilastoja keuhkosyövästä ja mahdollisuuksia siitä paranemiseen.

        Tvoin onnea toipumiseen Topille! Miehekäs hyvä laulaja, jolla on oikeasti lahjoja ja ääntä.


      • Varavaraani
        KunhanPalaanTakaisin kirjoitti:

        Varmasti saamme nähdä toipuneen Topin pian äänessä jälleen!

        Pobeda on tehnyt suomalaisen version Johnny Cashin laulusta "Highwaymen". Sen nimi on "Mä elän vieläkin", ja laulu on parempi ja intensiivisempi kuin Cashin alkuperäinen. Pobedan kappaleessa on neljä säkeistöä ja neljä eri laulajaa. Topi Sorsakosken osuus on tässä:

        "Mä olin kuningas, lailla Virran Olavin.
        Sain kultaa, sain myös timantin.
        Koskaan kenellekään sanonut en ei.
        Mut auki revittiin, ja viina minut vei.
        Mä nousin tähtiin, palata en sieltä voi.
        Mä elän vieläkin, mun levyt vielä soi
        ja soi ja soi ja soi
        ja soi ja soi ja soi..."

        Laulu:
        http://www.youtube.com/watch?v=9FTxz6uQ9xA


      • Anonyymi
        toivotaan parasta kirjoitti:

        topi ok ja ääni erikoisesti....mutta sanoisin kuitenkin, topi,,pane hanskat heti
        naulaan,älä ärsytä keuhkojasi enää tai ainakaan pitkään aikaan. ko. taudin
        kanssa ei kannata leikkiä edes yhtä tuntia.
        voimia topi ja onnekasta tulevaa aikaa.

        Tupakointi on hengenvaarallista puuhaa!
        80-luvulla oli fiksujen tupakoitsijoiden julkimoryhmä , jossa oli ainakin Aarne Saarinen, lasse lehtinen, Jörn Donner, Kalevi Sorsa ja Sauli Niinistö, joka on ainoana enää hengissä.
        Kannattaa tumpata.


    • tupakki+viina=ihqua

      Tupakka on hieno aine!

      • Mutta jos

        Topi alkaisi nyt polttaa pilveä, niin olisi aivan mahdollista, että hän paranisi keuhkosyövästä, koska kannabis on lääke syöpään.


      • uskomatonta shittiä
        Mutta jos kirjoitti:

        Topi alkaisi nyt polttaa pilveä, niin olisi aivan mahdollista, että hän paranisi keuhkosyövästä, koska kannabis on lääke syöpään.

        Mutta jos.. hyvä ihminen tarkista nuo faktat ensin. Kannabis saattaa helpottaa oloa muttei se mikään lääke ole. Huh huh.. tuollalaillako noi kaikki pössyttelijät ajattelee ??
        No, sinänsä se ei varmaan tilannetta pahentaisi, lapsia tuo laulaja tuskin enää haluaa ja eikös tuo artistin homma ole jollakin tavalla mielisairaan ala, ei se kovin inhilimmillinen ole työaikoineen ja matkustamisineen. Toivottavasti ei vain mahdollinen psykoosi ole haitallinen muille ihmisille.


      • jatkan edelliseen
        Mutta jos kirjoitti:

        Topi alkaisi nyt polttaa pilveä, niin olisi aivan mahdollista, että hän paranisi keuhkosyövästä, koska kannabis on lääke syöpään.

        "Topi" ammatistaan huolimatta mukava mies ja hyvä esiintyjä, joten toivottavasti selviät tästäkin vastoinkäymisestä ja jatkossa jätät sen tupakan, jos ei muuten niin oppineena esimerkkinä. Tosiasiahan on että kyllä noita syöpätauteja nykyään on tarpeettoman paljon ilman tupakkaakin, kukaan ei kuitenkaan voi kiistää etteikö tuo tupakointi kasvata riskiä aivan mielettömästi ja toisaalta ei se syöpä ole se ainoa riskitekijä, on se muutenkin fyysisesti ja sosiaalisesti uhka- ja haittatekijä.


      • wieneri

        Noniinhän se on


    • War is Peace

      Sitä saa mitä tilaa! Mitäs tupakoi!

      • Eläke Timpuri

        Luuletko olevasi viisaskin. Pelle. Riski sairastua on suurempi, mutta voi sairastua muustakin syystä .

        Voimia Topille alkavaan taisteluun.


      • War is Peace
        Eläke Timpuri kirjoitti:

        Luuletko olevasi viisaskin. Pelle. Riski sairastua on suurempi, mutta voi sairastua muustakin syystä .

        Voimia Topille alkavaan taisteluun.

        Tupakkamies on aina kohtalonsa ansainnut, kun saa keuhkosyövän! Ei käy sääliksi, koska on vain saanut sitä mitä on itse aktiivisesti tilannut!


      • Taalasmaan Seppo
        Eläke Timpuri kirjoitti:

        Luuletko olevasi viisaskin. Pelle. Riski sairastua on suurempi, mutta voi sairastua muustakin syystä .

        Voimia Topille alkavaan taisteluun.

        "Noin 90 % keuhkosyöpätapauksista on tupakoinnin aiheuttamia"
        http://www.roche.fi/portal/roche_finland/keuhkosyopa


      • Paska puhetta!!!

      • Antiterve
        Eläke Timpuri kirjoitti:

        Luuletko olevasi viisaskin. Pelle. Riski sairastua on suurempi, mutta voi sairastua muustakin syystä .

        Voimia Topille alkavaan taisteluun.

        Toivottavasti maksaa itse hoitokustannuksensa. En hyväksy sitä, yhteiskunta joutuu maksamaan itse aiheutetun sairauden hoidot.


      • Kallista elämää !
        Antiterve kirjoitti:

        Toivottavasti maksaa itse hoitokustannuksensa. En hyväksy sitä, yhteiskunta joutuu maksamaan itse aiheutetun sairauden hoidot.

        Toivottavasti makkaransyöjä hoitaa itse sydän ja verisuonitautinsa, toivottavasti urheiluvammat itseaiheutettuna eivät aiheuta yhteiskunnalle kuluja, toivottavasti liikennevammat hoidetaan omasta pussista, nehän ovat itse aiheutettuja.. koska ne voi välttää pysymällä pois liikenteestä.
        Toivottavasti ei kukaan sairastu työuupumukseen, sehän on itseaiheutettu elämäntapatauti. Yleensä sokeritautikin on itseaiheutettu.
        Myös vanhuus on itse aiheutettua...ei ole pakko elää !
        Itse on maksettava myös synnättäminen...se jos mikään on yleensä tarkoituksella itseaiheutettu.

        Tupakka- ja viinavero on poistettava jos näiden ajateltuja sairauksia ei hoidettaisi.


      • wieneri
        War is Peace kirjoitti:

        Tupakkamies on aina kohtalonsa ansainnut, kun saa keuhkosyövän! Ei käy sääliksi, koska on vain saanut sitä mitä on itse aktiivisesti tilannut!

        sanoisitko samaa jos kyseessä olis joku sun sukulainen????mun setä kuoli keuhkosyöpään vaikkei polttanu yhen yhtä röökii eläissään.....että näin...oliko se sekin kuolema ansaittu?dääm!


      • Raivo Raitis
        Antiterve kirjoitti:

        Toivottavasti maksaa itse hoitokustannuksensa. En hyväksy sitä, yhteiskunta joutuu maksamaan itse aiheutetun sairauden hoidot.

        Paljon tupakkaa ja viinaa eläessään käyttänyt on jo etukäteen maksanut veroina tulevat hoitokustannuksensa!


      • Köh köh!
        War is Peace kirjoitti:

        Tupakkamies on aina kohtalonsa ansainnut, kun saa keuhkosyövän! Ei käy sääliksi, koska on vain saanut sitä mitä on itse aktiivisesti tilannut!

        Näin on, ja parasta asiassa on se, että tupakkamies on sisällä tupakoidessaan ehtinyt pukata ilmanvaihtokanavien kautta sinun asuntoosikin niin paljon savua, että sinäkin kuolet keuhkosyöpään massiivisen passiivisen tupakoinnin takia! :D :D :D


      • Anonyymi
        Kallista elämää ! kirjoitti:

        Toivottavasti makkaransyöjä hoitaa itse sydän ja verisuonitautinsa, toivottavasti urheiluvammat itseaiheutettuna eivät aiheuta yhteiskunnalle kuluja, toivottavasti liikennevammat hoidetaan omasta pussista, nehän ovat itse aiheutettuja.. koska ne voi välttää pysymällä pois liikenteestä.
        Toivottavasti ei kukaan sairastu työuupumukseen, sehän on itseaiheutettu elämäntapatauti. Yleensä sokeritautikin on itseaiheutettu.
        Myös vanhuus on itse aiheutettua...ei ole pakko elää !
        Itse on maksettava myös synnättäminen...se jos mikään on yleensä tarkoituksella itseaiheutettu.

        Tupakka- ja viinavero on poistettava jos näiden ajateltuja sairauksia ei hoidettaisi.

        Itsemurha ajoissa on varma tapa kuolla tuhlaamatta yhteiskunnan varoja,


    • Se on sitten

      viimeinen kevät.

      • Koettu tämäkin

        Ei pidä paikkaansa tuo kommentti. Kahdeksas kevät tulossa ja kunto on todella hyvä. Kiitokset suomalaiselle sairaalahoidolle ja lääkkeille. Kyllä sinä Topi selviät tuosta takaisin keikoille.


    • Sellaista se on ja ei kukaan saa selvillä että se voisi olla Tsernobylin säteilyn aiheuttama ????

      • Tsernobylistä

        on moni saanut syövän, ja moni tulee saamaan Fukushimastakin.


      • Tsernobylistä kirjoitti:

        on moni saanut syövän, ja moni tulee saamaan Fukushimastakin.

        Aivan ja sentakia kun monet kuolee niin tulis olemaan valmis kuolemaan ja tietää että päätyy hyvään paikkaan !!!! Sinä voit saada apua Jeesuxelta !!!


    • on se hienoa

      Kari Tapiokin lähti suorin jaloin taksissa. Juopoteltuaan niin ,että pumppu petti.

      • Niin niin

        vain Musliimi voi olla syytön !


      • ..

        ..


      • savonmuanhilima79

        just niin joo...nää on näit juttui taas kun tekee sille ni käy tällee,kun tekee tollee ni käy sillee....


    • rouva turhapuro

      Kyllä siitäkin voi parantua. Keuhkoistahan voi leikata lohkoja pois, jopa koko keuhkon ja tulee se ilman tupakkaakin. Viina ei varmaan oo mikään syy, jos olisi niin eiköhän se keuhkosyöpä tappais ihmisiä huomattavasti enemmän.

    • ...

      ...

    • blikkenslager

      kuolemaksi on. ei keuhkosyövästä juuri parannuta. me tupakoitsijat silti otamme ihan tietoisen riskin. kiva olis lopettaa, mutta ei ole helppoa.
      nuuska olisi vaarattomampi vaihtoehto joka tavalla ja ulkopuolisille täysin haitaton.

    • oppia ikä kaikki

      Nuuska on muuten paljon terveellisempää ja suusyöpä on ilmeisesti helpompi hoitaa, kun ei tarvitse niin syvältä ronkkia.
      Astrid on oikealla tiellä.

    • krooooh....

      kahesta en luovu, punasesta nortista ja toisesta keuhkosta.

      • Antiterve

        Siis siitä viimeisestäkö? Tilaa arkku ja hautapaikka jo nyt, niin perillisten tai läheisten ei tarvitse niistä enää murehtia.


      • Nyybi
        Antiterve kirjoitti:

        Siis siitä viimeisestäkö? Tilaa arkku ja hautapaikka jo nyt, niin perillisten tai läheisten ei tarvitse niistä enää murehtia.

        Kannattaa myös ajoissa pitää huoli siitä, ettei perillisille-haaskalinnuille jää riideltäväksi niin yhtään mitään. Lahjoittaa sitten vaikka hyväntekeväisyyteen, ellei pysty kuluttamaan kaikkea, mitä jää arkun ja hautapaikan hankkimisen jälkeen.


      • +++ undertaker +++
        Nyybi kirjoitti:

        Kannattaa myös ajoissa pitää huoli siitä, ettei perillisille-haaskalinnuille jää riideltäväksi niin yhtään mitään. Lahjoittaa sitten vaikka hyväntekeväisyyteen, ellei pysty kuluttamaan kaikkea, mitä jää arkun ja hautapaikan hankkimisen jälkeen.

        Eipä ole halpaa kuoleminenkaan tämän päivän Suomessa.


      • joopa joo
        +++ undertaker +++ kirjoitti:

        Eipä ole halpaa kuoleminenkaan tämän päivän Suomessa.

        no ei todellakaan ole hautaaminen mitään halpaa ja jos vielä haluaa polttohautauksen, niin tyyristä on....


      • Anonyymi

        John Wayne eli pari vuotta yhdellä keuhkolla. Oli norttimiehiä


    • Loredania

      Syöpä se tulee kuulkaas tulee teillekin, vaikka miten terveellisesti yrittäisitte elää ;-) Kummallisessa harhassa ihmiset nykyään elää. Eipä noihin asioihin juurikaan voi itse vaikuttaa, valitettavasti.

      • blikkenslager

        jos koko ikänsä kituuttaa rehuja syömällä ja elämällä muutenkin terveellisesti, niin kuolee sitä kuitenkin.
        ja onko se elämä sitten ollut pidempi? ehkä tai ehkä se on vain tuntunut siltä.

        no toki itsekin yritän sydödä terveellisesti, margariinit ja makeutusaineet olen heittänyt helvettiin.
        toisaalta en niinkään sen terveellisyyden vuoksi vaan siksi, että aidot aineet maistuu paremmilta.
        kaljan juonnissa yritän pitää sen, etten suomalaista hartsipaskaa juo. sekään ei terveellisyyden takia vaan siksi että lidlin lisäaineettomista saksalaisista tulee paljon vähäisempi krapula.


    • Ruotsinsiru

      Topista ja hänen musikistaan olen aina pitänyt.
      Toivon Topille voimia,kyllä siitä voi parantua.Tunnen ihmisiä joilta on poistettu isoja osia keuhkoista ja elävät.Tsemppiä ja voimia TOPI

    • pauli voikenttä

      Mies jonka ura alkoi Kalle Kiwes Blues Bandin riveissä selvittää kyllä tämänkin takaiskun. Topille (Pekalle) voimia ja kaikkea parasta taistelussa tautia vastaan. Toivottavasti jo mahdollisimman pian mies on jälleen lauteilla - laulu raikaa ja soitto soi!

    • Varoita nuorempia!

      Todella surullinen tapaus, vaikkakin melko todennäköinen.

      Parempi olisi, kun tupakkamiehet eivät selittelisi tyyliin "välillä tulee yllättäviä käänteitä", vaan sanoisivat suoraan, että "mitä elämässään kylvää, sitä myös niittää"

      Liki kuuskymppisen ketjupolttajan pitäisi paremminkin sanoa, että "ihme, ettei mitään vakavampaa keuhkosairautta ole jo aikaisemmin tullut"

      • `-´

        ME VITTUUN SELITTÄMÄSTÄ !


      • kannaksen poikii
        `-´ kirjoitti:

        ME VITTUUN SELITTÄMÄSTÄ !

        Sieltä ei kuulu!


    • toopeekoo

      Paskempi juttu Topille joka kaiketi aloitti ennen kuin tupakoinnin vaaroista kerrottiin / tiedettiin laajemmin.Jos tupakka keksittäisiin tänään, niin se tulisi saamaan myyntilupaa. Ja minun puolesta sen myynnin voisi lopettaa vaikka heti ...

      • savuton.

        Kannatetaan. Tupakkavero kannattaa heti tuplata


      • idiotismi kunniaan
        savuton. kirjoitti:

        Kannatetaan. Tupakkavero kannattaa heti tuplata

        Eikö kannattaisi jopa triplata, niin kansa tervehtyisi kerta laakilla!!?


    • Haloo kuuluuko?

      Elämä on ihmeitä täynnä.

      20 vuoden päästä siunaillaan kännyköitä, kun aivosyöpä on kansantauti.

    • zägäm

      Kylläpä koettelee Topia, zemppiä taisteluun ja pirteätä mieltä.
      jeesustelijoita ja kukkahattuja piisaa mutta ei noista
      pienistä sieluista kannata välittää.

    • joku....

      Syöpä "kulkee" usein suvussa eikä aina tarvitse olla jotain tiettyä
      ainetta/tapaa että sairastuu syöpään.
      Minunkin siskoni sairastui syöpään ja kuoli vaikkei polttanut

      • nii i

        ja yksi heppu kuoli nälkään vaikka oli kasvi mahassa. Toinen janoon vaikka oli vettä polvessa


      • pensaassako?

        Syöpä voi tulla vaikka olisi elänyt kuinka terveellisesti. Mutta pitää ymmärtää mitä tarkoittaa RISKI. Jos on todettu että tietyt aineet ovat riski terveydelle, niin ihminen ottaa tietoisen riskin jos uhmaa ja elää kuin riskiä ei ole.

        Venäläistä rulettiakin pelataan riskillä. Meillä kaikilla on syöpäsolujen esiasteita elimistössä. Noin opetettiin vuosikymmeniä sitten sh.opistossa. Ei täysin tunneta mikä laukaisee kullakin ihmisellä sen, että alkaa muodostua syöpäkasvain, mutta osa tiedetään. Tupakointi on yksi pahimpia riskejä, mutta on muitakin.

        On sukuja joissa on syöpää paljon, niin heitäkin kehotetaan elämään terveellisesti ja välttämään riskejä ja tarkkailemaan mahdollisia oireita tavallista enemmän. Ja noissa on onnistuttu estämään syöpä tai havaitsemaan ne ajoissa.

        Mielestäni on pään pistämistä pensaaseen jos ajattelee ettäs syöpä tulee kuitenkin jos on tullakseen teki niin tai näin.


    • Radon tappaa

      Radonista saa keuhkosyövän kolmesataa suomalaista vuodessa,ja tämä aine ei näy silmillä.

    • kevättä kohti

      Voimia vaan topille ja lähimmäisille,syöpä sananakin on aika kova sana.Se pysäyttää miettimään monia asioita,kuolenko?,onko mahdollisuuksia selvitä?,kauanko elin aikaa?ja niin edelleen.Itseni kohdalle on sattunut monta syöpä tapausta joista keuhosyöpään kuoli lähiomainen, kuten myös vatsa ja eturauhassyöpään hyvin läheisiä ihmisiä.Mutta pidetään lippu korkealla topin puolesta että leikkauksista ja sytostaatti hoidoista olisi apua,ja että kestäisi kaikki kovat hoidot.

    • Ei mikään.

      Ihme,kun on ollut niin kova tupakoitsija ja alkoholinkäyttäjä. Alkoholin käyttö tunnetusti lisää riskiä sairastua mm.keuhkosyöpään ja tuo tupakkakaan ei sairastumisen riskiä ainakaan vähennä.

    • mypu

      Keuhkoissa ei ole hermoja. Kun kipuja ilmenee, on syöpä levinnyt ympäröiviin kudoksiin.

    • 2 syöpää

      Ikävää. Sitä vaan ihmettelen itsekin syöpää sairastaneena, että miksi syövän sairastuttua alkaa taistelu? Siinä ei omalla tahdolla ole paskankaan merkitystä, jos syöpä on päässyt leviämään. Miksi ei esim. sydäninfarktia vastaan taistella tai mitä tahansa sairautta vastaan? Oletko sitten luuseri, jos häviät tämän ns. taistelun?
      Topille kuitenkin jaksamista.

    • justiina.puupaa

      Voimia niin Topille kuin Helillekin!

    • margit 63v.

      Voimia Topille,kuin muillekin syöpään sairastuneille.
      Minä en ole tupakoinut mutta keuhkoistani löytyi syöpä.
      Onneksi ajoissa sattumalta joten saatiin leikattua pois.
      Sain elämälle jatkoaikaa......

      • että sellasta

        Se on kiva, että sait elämällesi lisäaikaa:) Minun isäni ei sitä saanut ja menehtyi toisaan viikkoa ennen joulua 2010 ja tänä vuonna olisi vasta täyttänyt 63 :(


    • ttti

      Viina ja tupakka, tässä seuraus.

      • Mutu-tohtori

        Lippalakistako moisen viisauden kaivoit?


    • 2 syöpää

      Eilen jossain nettilehdessä luki, ettei olisi levinnyt. Se on aina hyvä tieto jokaiselle syöpään sairastuneelle. Paikallinen syöpä voi hyvinkin olla hoidettavissa.

    • Sinä paranet varmast

      Ei syyllistetä tupakkaa,naisystäväni ei ole koskaan polttanut ,eikä ole ollut tupakalle alttiissa työympäristössä,mutta sairastui vuosi sitten keuhkosyöpään,on 62 v.ja hoito ednnyt hyvään suuntaan sädehoidon avulla.Kukin tapaus on omanlainen.Toivon Topin pääsevän pian kansaa viihdyttämään.

    • öl-oöi.ylukyjdyfkjlö

      Hihhei! Asun 1 km päässä Topin talosta täällä Ähtärissä!

      • gtiohc

        perkele!! minä panen paremmaks ja muutan Topin luo!!!!!!!!!!!


    • No on sillä, syöpähän se, kuolee pois kuitenkin, ajallaan, niin kuin me kaikki muutkin. Vittu tänne jää tallailemaan kukaan ylipitkäksi aikaa, 200 vuotta on jo mahdottomuus.

      En tiedä onko ollut tupakkamies, mutta jos on, niin valintansa on tehnyt ihan itse, turha täällä on nyyhkiä kenenkään. Taistelkoot nyt sitten ihan itsekseen, minulta ei liikene sympatiaa.

    • Köh köh

      Topi Sorsakoski oli mukana Mauno Koiviston vaalikiertueella v. 1988 ja itselleni jäi mieleen se, kuinka innokas tupakoija hän oli. Esiintymislavan sivulla olleet näkivät helposti, kuinka hän jopa kappaleiden aikana kävi verhon takana imemässä tupakkaansa.
      Aika junttimainen tyyppi muutenkin. Imeliä iskelmiä ja jenkkikuteissa elvistelyä - siinä miehen saavutukset tähän mennessä.

    • Mie vaa ite

      Kaksi enoani kuollut kyseiseen itseaiheutettuun sairauteen, toinen 57 vuotiaana,oli polttanut tupakkaa 45 vuotta, kuoli 2 viikon kuluttua diaknoosista. Vanhin enoni kuoli viime itsenäisyyspäivänä 87 vuotiaana oli polttanut n. 60 vuotta lopettanut 5 vuotta sitten, kuoli 1,5 kuukauden kuluttua diaknoosista poltti ehkä 10-15 tupakkaa päivässä. Samoin pappani (näiden kuolleiden isä) kuoli 66 vuoden iässä keuhkosyöpään kova tupakkamies hänkin.

      • Varaudu pahimpaan

        Sinulla on huonot geenit !
        voit itsekin pikapuoleen sairastua ,


      • Tietävä68
        Varaudu pahimpaan kirjoitti:

        Sinulla on huonot geenit !
        voit itsekin pikapuoleen sairastua ,

        Kannattais ehkä mennä tuo asia selvittämään, nykyään pystytään tuo altistava geeni jo tunnistamaankin. Todennäköisesti satunnainen, passiivinen tupakointikin jo riittää tuollaisessa tapauksessa aiheuttamaan sairauden ja nuorella iällä. Voi olla, ettei edes sitä tarvita.


      • Mie vaa ite
        Varaudu pahimpaan kirjoitti:

        Sinulla on huonot geenit !
        voit itsekin pikapuoleen sairastua ,

        Tiedossa on, itse en ole kertaakaan tupakkaa keuhkoihin vetänyt, ainoastaan "poskisavuja" poikasena (ehkä askinverran) ja pahaksi totesin.
        "Passiivista tupakanpolttoa" ei nuoruudessani voinut välttää kun joka paikassa tupakoitiin, pienet autot pahimpia jossa kaikki muut poltti paitsi en minä.
        Työssäni ole kyllä altistunut mitä erilaisimmille kemikaaleille ja pienhiukkasille, mutta kun tuo keuhkoröntgen "aiheuttaa säteilyä", vaikka olen työterveyslääkäriltä pyytänyt pääsyä niin ei.


    • joopa joo

      Ensinnäkin keuhhkosyöpä ei ole ainostaan tupakoitsijoiden sairaus, vaan siihen voi myös sairastua ihminen, joka ei tupakoi.....oma isäni kuoli viikkoa ennen joulua kyseiseen sairauteen, kun ei enään jaksanut taistella sitä vastaan ja hän oli vasta 62 vuotias....toivossa on hyvä elää, että Topi selviää, mutta minä en jaksa uskoa siihen....

    • aikaisempi kuolema

      niin se tupakka tappaaa. siis aikaisemmin. Ilman tupakkaa voi elää 80-100v, mutta jos polttaa voi kuolla jo 55-70v.

      • havana*

        Toisaalta hyvin tervatut keuhkot eivät lahoa yhtä helposti kuin suojaamattomat. Elämä voi jatkua huimasti pitempään kuin tupakoimattomalla. Isoisäni kuoli 92 vuotiaana, tyytyväisenä ja muuten terveenä vanhuuteen. Poltti koko ikänsä.


      • poikkeukset..
        havana* kirjoitti:

        Toisaalta hyvin tervatut keuhkot eivät lahoa yhtä helposti kuin suojaamattomat. Elämä voi jatkua huimasti pitempään kuin tupakoimattomalla. Isoisäni kuoli 92 vuotiaana, tyytyväisenä ja muuten terveenä vanhuuteen. Poltti koko ikänsä.

        Aina on ollut poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia ja tulee olemaan. Mutta uskon th/sh. alan ammattilaisena siihen, että ihminen voi vaikuttaa myös omilla valinnoillaan kuinka terveenä elää. Olen nähnyt paljon, hoitanut paljon, kokenut paljon..Riskit ovat tosiasia vaikka silti joku yksittäinen ihminen voi elää terveenä yli 90v vaikka tupakoinut juonut jne... he ovat harvinaisia poikkeuksia.


      • Anonyymi
        havana* kirjoitti:

        Toisaalta hyvin tervatut keuhkot eivät lahoa yhtä helposti kuin suojaamattomat. Elämä voi jatkua huimasti pitempään kuin tupakoimattomalla. Isoisäni kuoli 92 vuotiaana, tyytyväisenä ja muuten terveenä vanhuuteen. Poltti koko ikänsä.

        Poltettiinko ruumis?


    • ei kenelläkään ole takeita minkä taudin saa. tietenkin on riskitekijöitä ja kaikille niille emme voi tehdä mitään. on perinnöliisyys, saastunut ilma ja ennen kaikkkea se myrkyllinen ruoka joka on hyväksytty yhteiskunnassa ! mikään ei ole puhdasta ja on voitu todeta että tämän päivän nuoriso on ensimmäinen sukupolvi joka kuolee ennen omia vanhempiaan.

      on myöskin moni terveen elämäntavat omaava kuollut nuorena on liian monia asioita jotka vaikuttavat ja joista emme tiedä mitään. itse luulen ruuan olevan suurin syy. miksi pienet lapset muuten sairastuu ? ei kaikki voi olla perintöä.. ja mitä stressi aiheuttaa kehossa ? miten solut silloin reagoivat ?
      ehkä solumuutoksilla joka kehittyy syöväksi.

      varmaan sitä syyttää itseään tupakoitsijana jos syövän saa. silloinhan se ihminen on katuvainen kun tulee kova paikka eteen.

      oli miten oli emme selviä hengissä.
      toivottavasti topi kuitenkin saa jatkoaikaa...

      ilman tupakkaveroa yhteiskunta ei selviä. mistä ne rahat silloin otetaan ? tupakoitsija ei ole kallis yhteiskunnalle sairaskuluissa sillä hänhän kuolee ennenaikoja ei tarvi maksaa eläkettä eikä mitään muitakaan yhteiskunnan palveluja. sama koskee liiallisen alkoholin käyttäjiä. kaikki on vain kaksinaismoraalia eikä muuta.

      • unski kivivuori

        Taitaa olla niin, että monia kyrsii se, etteivät he uskalla elää täyttä elämää, vaan nylkyttävät puolilla... ja nyt sitten kirjoittelevat täällä paheksuvaan sävyyn tai irvailevat silkkaa typeryyttään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34481
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22064
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11155
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      7591
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6675
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      54
      5073
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4107
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      46
      1756
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      35
      1693
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe