RAKKAUDEN LAKI on rakas minulle !

JUMALA m u i s t a a MEIDÄT TOMUKSI - MUISTAMMEKO ITSE ?

Ps. 103:14
Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme:
hän muistaa meidät tomuksi.

Rakkauden laki saa kielen kannattimet irtoamaan monilta ...

Keskustelupalsta: RAKKAUDEN LAKI --http://janoinen.net/smff/index.php?topic=4677.0

RAKKAUDEN LAKI -- http://www.joensuunevl.fi/main.site?action=news/view&id=528&ngid=10

Pasi Turunen USKON PUOLESTA - VÄÄRIN YMMÄRRETTY LAKI -- http://www.uskonpuolesta.fi/sanastapoimittua/vaarinymmarretyt_01.htm

MORMONEITA EI KÄSKE rakkaus vaan laki --
http://lds.org/conference/talk/display/0,5232,23-19-1135-9,00.html

USKO, LAKI, RAKKAUS - luterilainen opetus siitä -- http://www.evl.fi/kkh/to/kkn/koulu/lutetik3.html

21

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkautta vailla

Piru meidät perii jos jumalallinen rakkaus ei meihin tartu ja levitä tuoksuaan.
      Laki on läsnä, vaikka laista vaiettaisiin, mutta rakkaus täytyy herättää.

Vaikka täyttäisin kaiken lain pilkulleen, mutta minulla ei olisi rakkautta ..

Room. 1:31

vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

1. Kor. 13:1

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

1. Kor. 13:2

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

1. Kor. 13:3

Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

1. Kor. 14:1

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

2. Kor. 2:8

Sentähden minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta

• benedi

Voi teitä, te sokea kansa " rakkautta vailla"

"Sentähden minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta"

Jos minä tulen vielä Joensuun adventtikirkkoon, ja istun siellä..ja minua sinne tultaessa, puhutellaan ystävällisesti,
        niin se ei ole mitään rakkautta minua kohtaan, eikä Jumalaa kohtaan.

Tässä asiassa eksyy Antti, ja nekin jotka sanovat " Minulla on kantti"!

Ystävällinen puhe, ja teen tarjoaminen on hyvä,...mutta kun
        Joensuun adventti seurakunta kysyy minulta: " Mitä etsit"

Ja minä sano: " Tulin etsimään Herraa, teidän Jumalaanne,
        kaikesta sydämestäni ja mielestäni, sekä toista tämän vertaista
        eli vaimoani, joka on kadonnut, ja joka on paennut turvakaupunkiin Joensuun adventtikirkkoon.

He vastaavat minulle: " Onko kuultu että mikään jumala
        olisi mennyt ottamaan toisen kansan keskuudesta toisen miehen vaimoa?

Etkö tiedä että vaimosi on valinnut omalla voimallaan seurakunnastamme toisen miehen sinun sijaasi, ja
        kun hän kerran on paennut kirkkomme suojiin, emme voi antaa sinulle kumpaakaan.

Ainoastaan tunnusteoilla, ja ihmeillä, sodalla ja väkevällä
        kädellä ja Jumalan ojennetulla käsivarrella
        ja hänen suurilla peljättävillä teoilla, meidän silmiemme edessä,...luovutamme vaimosi sinulle takaisin.

Etkö Benedi käsitä, Herra Jumala on taivaassa, sinä ja oikeuslaitos maanpäällä, eikä muuta jumalaa ole,...kuinka sinä sitten sanot: " Antakaa vaimoni minulle takaisin"?

Etkö ole kuullut, eikö kukaan ole ilmoittanut että. " Rakkauden laki on meille rakas?

Katsos Benedi, opetimme sillä aikaa, kun olit vieraalla maalla, että rakkauden laki, ei kulje Jumalan lain kanssa samaa
        tietä, koska ne eivät ole sopineet keskenään.

"Silloin "Mooses" erotti kolme kaupunkia adventtikansan keskuudesta (Jumalan vaimo), että niihin voisi paeta avionrikkoja, tappaja, joka on tappanut lapsensa tahtomattaan,
        ja se, joka kunnioittaa vieraita jumalia, ja se, joka uskoo että
        Jumala on tehnyt ihmisen sukupuoliselta vieteiltään
        neutraaliksi ja tasa-arvoiksi...jättäen kuitenkin "orjakansan"
        joka synnyttäisi näille lapsia adobtoitavaksi!

"Sillä onko toista kansaa, jonka jumalat ovat sitä niin lähellä meitä, niin usein kuin me heitä rukoilemme?

• KÄSKYT - 10 KÄRJESSÄ - - MITKÄ ?

Tärkein jokapäiväinen käsky tietysti on: täyttykää Hengellä, niin ette lihan himoa täytä.

Toiseksi tärkein päiväkäsky epäilemättä on: anna anteeksi sinua tai rakkaimpiasi vastaan rikkoneelle.

Kolmas päivittäiskäsky arvatenkin on, että seuraamme Jeesuksen esimerkkiä
      kohdatessamme ihmisen. Raamattu sanoo, että Jeesus katsoi ja rakasti.
      Jeesus katsoi ja armahti. Kun rakastaa / armahtaa, seurauksena on viisaasti
      valitut teot.

Pitemmälle en osaa määritellä käskyjen top10 listausta. Niin vähäinen on
      käskyjen tuntemukseni.

• "aatun" veli

No niin Antti! Jokos olet antant anteeksi Hitlerille? Kukako on lähimäisesi? Jokainen ihminen, myöskin "aatu!"

HÄNKIN on LÄHIMÄISESI! Jos olet antanut tällekkin lähimäisellesi anteeksi, niin MIKSI sitten usein vetoat HÄNEN rikoksiinsa ja hevetin tarpeellisuuteen?

• Oisko näin ..?

4. käsky Asemasodan kaksoiskäsky

Fil. 2:3

ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

Matt. 20:27

ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne;

1. Kor. 14:1

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

5. käsky

Room. 13:8

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Kuka osaisi jatkaa ...

• Käskyt 6-10

6.
      Muista Isä meidän rukous.

Sillä siinähän pyydetään myös jokapäiväistä leipää, joka tarkoittanee leivän
      lisäksi kaikkinaisia päivän tarpeita.

7.
      Ota sinä ensimmäiseksi askel sovintoon vihamiehesi kanssa.

Jeesushan sanoi, että jos jollakin on jotain sinua vastaan, mene ja sovi.
      Ole se vahvempi osapuoli Herran tähden.

8.
      Peilaa kanssaihmisten tarpeita itsesi kautta ja pyri sitten toimimaan.

Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

9.
      Älä kosta äläkä ole välinpitämätön vaan siunaa konkreettisesti.

Room. 12:17

Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

1. Piet. 3:9

Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

10.
      Älä odota palkintoa tai hyvitystä tai voittoa, kun hyvää teet.

Luuk. 6:35

Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

• YHDESTOISTA KÄSKY

Älä orjuuta ketään millään lailla vaan asetu mieluummin itse orjan asemaan,
        niin Herra aikanaan tai viimeistään Kotona sinut korottaa ...

Mark. 9:34
        Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.
        Matt. 18:1 :
        Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat:
        "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        Matt. 18:4 :
        Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi,
        se on suurin taivasten valtakunnassa.

11. KÄSKYN TÄYDENNYS SÄÄDÖS

Mark. 9:35
        Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".

Mark. 10:44
        ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.

• 15.

Viidestoista käsky ..

1. Kor. 8:13

Näin ollen: jos ruoka viettelee veljeni syntiin, en ikinä enää syö lihaa, jotta en viettelisi veljeäni.

• Jokaiselle Jotakin

16. käsky

1. Kor. 10:25

Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään,
        kyselemättä mitään omantunnon tähden,

• Kaksi leiriä . .

l Laki on rakkauteni
      ll Rakkaus on lakini

Ensimmäinen tapaus on takaperin ryömimistä.
      Jälkimmäinen on hitaasti eteenpäin kiiruhtamista.

Room. 13:8

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

• Nykyaika ja imetys
    • benedi

Jumala muistaa ja näkee millaista tekoa me olemme.

Antti sanoit totuuden: " Jumala muistaa että tämä kansa on avionrikkoja kansa, se rikkoo aviot ottamalla niiltä, jotka eivät
      ole koko ajan torven kanssa puhaltamassa muurilla
      " Vihollinen tulee"..vaimot ja lapset.

Tämä kansa on sellaista tekoa, että se osaa tehdä itse itselleen moninaisia jumalia.

Tähän Antti jo huutaa: " Benedi, meillä on vain yksi käsintehty sabluuna, jolla teemme kaikelle kansalle jumalan
      minkämuotoisen tahansa.
      Käsillä, jaloilla ...silmät ja korvat kuuluu kaikille?

Ette ole vielä nähneet puoliakaan siitä mitä tekoa profeetta E, G, W on nähnyt adventtikansan olevan.

Nyt on jo nähnyt, että kaupungissamma on turvakaupungeja, joissa saavat mellastaa, homot, lesbot, avionrikkojat,
      epäjumalan palvelijat, ja kaikkea muuta, jota tämä kansa on teoillaan opettanut.

Sanommeko? " Onko toista suurta kansaa, kaupunkia,
      jolla on niin vanhurskaat säädökset ja käskyt
      kuin adventtikansalla.

Jos he antavat vaimoni takaisin, niin kaikki käskyt ja asetukset menevät uusiksi, siksi tämä kansa on viisas kansa,
      ja ei anna Benedille ja hänen lapsilleen vaimoa ja äitiä takaisin!

Kyseessä on rakkauden teko eli rakkauden käskyjen käytännöllinen Jumalan palvelus!

Sanooko kristikunta tähän AMEN ?

• OLETKO UHKAROHKEA, BENEDI ?

/7/7 Antti sanoit totuuden: " Jumala muistaa että tämä kansa on avionrikkoja kansa, se rikkoo aviot ottamalla niiltä, jotka eivät
      ole koko ajan torven kanssa puhaltamassa muurilla
      " Vihollinen tulee"..vaimot ja lapset. /7/7 --benedi--

Missä luulet nähneesi minun tuollaista kirjoittaneen???

Vaikeaksi menee keskustelut, jos Jumala todellakin aikoo sallia jatkossakin
      ihan mitä vaan tekstailua. Mutta mikäs minä olen Herraa moittimaan.

• benedi

Sydämessäsi, niin luulen olet niin kirjoittanut sydämesi tauluun:
        " Älkää himoitko toistenne aviopuolisoita,..älkääkä mitään ,joka on toisen omaa"
        Vaimo on miehensä ja mies Jumalan omaisuutta niin kauan kuin tämä elää.
        Ja mieshän, joka Herraan turvaa, elää aina ja iankaikkisesti"

koska " Jumalan laki on rakas minulle" Antti

Jos Jumalan laki ja Herra Jumala on rakas sinulle, miksi et kaitse Herran lampaita.
        Eivät lampaat aina laumassa pysy, vaikka teillä olisikin koirat aina keskuudessanne,...Jeesusta ei himolla
        saada pysymään kansamme keskuudessa aina!!

Tiedätkö Antti, milloin avautuvat sokeain silmät, ja kuurojen korvat aukenevat?

• benedi kirjoitti:

Sydämessäsi, niin luulen olet niin kirjoittanut sydämesi tauluun:
        " Älkää himoitko toistenne aviopuolisoita,..älkääkä mitään ,joka on toisen omaa"
        Vaimo on miehensä ja mies Jumalan omaisuutta niin kauan kuin tämä elää.
        Ja mieshän, joka Herraan turvaa, elää aina ja iankaikkisesti"

koska " Jumalan laki on rakas minulle" Antti

Jos Jumalan laki ja Herra Jumala on rakas sinulle, miksi et kaitse Herran lampaita.
        Eivät lampaat aina laumassa pysy, vaikka teillä olisikin koirat aina keskuudessanne,...Jeesusta ei himolla
        saada pysymään kansamme keskuudessa aina!!

Tiedätkö Antti, milloin avautuvat sokeain silmät, ja kuurojen korvat aukenevat?

Benedin tuskanhuuto, kiperä kysymys:

/7/7 Tiedätkö Antti, milloin avautuvat sokeain silmät,
        ja kuurojen korvat aukenevat? /7/7

En taida kyetä auttamaan sinua - en tiedä, milloin voisivat avautua sokeain silmät ja kuurojen korvat. Ja jos Raamattuun on uskominen niin ei milloinkaan.

Matt. 13:15
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Luuk. 8:10
        Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.

Joh. 12:40
        "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedin tuskanhuuto, kiperä kysymys:

/7/7 Tiedätkö Antti, milloin avautuvat sokeain silmät,
        ja kuurojen korvat aukenevat? /7/7

En taida kyetä auttamaan sinua - en tiedä, milloin voisivat avautua sokeain silmät ja kuurojen korvat. Ja jos Raamattuun on uskominen niin ei milloinkaan.

Matt. 13:15
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Luuk. 8:10
        Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.

Joh. 12:40
        "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".

Niin sanopa muuta!

Tiedätkös että tämä maa on tuleva pelastettujen koti kerran?
        Kysyhän Helmiseltä, niin hän sanoo: " Sano sille Benedille Amen"

Mitä täällä silloin tehdään? Ei edes ajatukseen ole astunut kaikki se, mitä täällä maanpäällä tehdään.

Helminen kuitenkin osaa kertoa että: " Täällä rakennetaan,
        istutetaan puutarhoja ..( Ja nyt tulee se onni eteen,
        että " heidän matonsa eivät kuole" )
        ja puutarhoissa viihtyvät heidän matonsa.
        Jos madot kuolisivat iäti, niin ei kannattaisi istutella puutarhoja uuteen maahan!

"Ja heitä vaivataan yöt ja päivät aina ja iankaikkisesti"
        tulella ja tulikivellä"

Kenenkä edessä? " pyhien enkelien ja Karitsan edessä" Ilm. 14: 11
        Tämä maa on pelastettujen koti, sitä ennen Jumalan sammumaton tuli on puhdistanut tämän maan,..kaikki,
        ihmiset, eläimet, puut ja pensaat...kaikki katoaa tulessa.

" Ja katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan..jossa vanhurskaus asuu.

Epävanhurskaat eivät siis enää asu maan päällä, mutta Karitsa
        ja enkelit asuvat maan päällä.

" Eivätkö he kaiki ole palvelevia henkiä... Heb 1: 14

Ja kun he asuvat täällä, ja jumalattomat ovat tuhkana, joiden päällä kuljetaan, ..ja heitä vaivataan, kun esim. maata muokataan.
        Ja koska asumme täällä iankaiken, niin iankaiken heitä vaivataankin Karitsan ja pyhien enkeleiden edessä.

Ajatteles, esimerkki: Antti sanoo enkelilleen!
        Sinähän olet palveleva henki,..mutta tässä on kuokka, ja jumalattomien vanha polttopaikka, joten kuokkisitko mulle
        pikkuisen peltoa...mulla kun tuo selkä vihottelee..käyn samalla apteekissa, elämänpuun -lehtiä ja pari hedelmää
        popsimassa.

Vaivaa nyt niitä jumalattomia oikein kunnolla...ketä lienevätkään...niin peruna kasvaa

Meniskö tällainen herran selitys läpi Beetelissä.
        Selitättehän te siellä muutenkin.. alttaritauluista jne...

• Agapétus_1
    • Hyviä, ajatuksia herättäviä linkkejä toit Antti luettaviksi. Kiitos!

Eikö juuri halveksittu ja saastainen laupias samarialainen ollut ymmärtänyt rakkauden lain?

Eikö juuri Jeesus Kristus olekkin se oikea laupias samarialainen, joka ei kulje yhdenkään syntisen ohitse, vaan säälii jokaista. Jeesus haluaa pelastaa jokaisen ihmisen ja viedä omansa perille asti.

Ymmärsiköhän se lainopettaja, jolle Jeesus tämän vertauksen kertoi juuri itse olevansa se ryöstetty, joka ei pääse ilman apua ominvoimin perille?

Eikö evankeliumin tarkoitus olisi opettaa meille oikea tie Jumalan valtakuntaan?

Senvuoksi meidän jokaisen tulisikin ymmärtää se, että vaikka rakkaus voi paljon enemmän kuin mikään laki, niin silti Jumalan laki perustuu kokonaisuudessaan rakkauteen.

• Puhdasta,

selkeää ja rakkaudellistahan oikean evankelioimisen ja sanan julistuksen tuleekin olla, kuten siinä kauniissa hengellisessä laulussakin sanotaan, että; sanoma Kristuksesta tulee kertoa; "niin armahtavasti, että kaikki vois uskoa sen!"

• Kiitos asiallisesta palautteesta, Sirkka-iita!

"Eikö juuri halveksittu ja saastainen laupias samarialainen ollut ymmärtänyt rakkauden lain?"

Totta tosiaan, Jeesus näyttää osoittaneen kertomuksellaan, että kaikki papit eivät välttämättä lainopettamiseltaan ehdi rakastamaan kanssaihmistä. mutta arvoton ja halveksittu sekakansalainen, samarialainen, käsitti, että lain tarkoitus on laupeus ja huonompiosaisen auttaminen takaisin elämään.
        Tietenkin virastakin on pidettävä huolta, mutta toisaalta "hätä ei lue lakia".
        Jeesus puhui siitäkin, kun Daavid väkensä kanssa söi kiellettyjä näkyleipiä nälkäänsä. Niitähän saivat vain papit syödä, eikä suinkaan nälän vuoksi.

Joku muu kirjoitti:

/7/7 kauniissa hengellisessä laulussakin sanotaan, että; sanoma Kristuksesta tulee kertoa; "niin armahtavasti, että kaikki vois uskoa sen!" /7/7

Tietysti pitää lääkitä haavoja, kuten teki laupias samarialainen ja tekee vaikkapa tämä biisi: http://www.youtube.com/watch?v=VyXaJTOzgxY

Mutta Jeesus puhuu paljon siitäkin ,että paha saa pahan palkan. Ps. 23. muistuttaa, että "sinun VITSASI ja sauvasi minua lohduttavat". Kun jäämme pimeyteen syntiemme vuoksi vaikka juuri niiden vuoksi pitäisi tulla valoon - silloin tarvitaan kurittavaa vitsaa. Laki silloin tuomitkon meidät, jotta ymmärrämme tulla Jeesuksen luokse armoanomus huulillamme.

• Samara Samaria

Tuossakin Sirkka-Iita johdattaa lukijan syville hengellisille apajille . .

Eikö juuri Jeesus Kristus olekkin se oikea laupias samarialainen, joka ei kulje yhdenkään syntisen ohitse, vaan säälii jokaista. Jeesus haluaa pelastaa jokaisen ihmisen ja viedä omansa perille asti.

Ymmärsiköhän se lainopettaja, jolle Jeesus tämän vertauksen kertoi juuri itse olevansa se ryöstetty, joka ei pääse ilman apua ominvoimin perille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1359
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      769
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      702
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56