Perussuomalaisten kansanedustaja Maria Tolppanen Vaasasta on esittänyt vaatimuksenaan miten nuorisotyöttömyys poistetaan:
"Työvoimatoimistossa pitäisi jokainen nuori haastatella ja kysyä haluatko sinä töihin vai et? Ja jos haluaa, sitten pitää räätälöidä se työpaikka!"
Nerollinen perussuomalainen Maria Tolppanen ei huomannut sanoa sitä kuka "räätälöi työpaikan" ja mistä... :-(
YLEn Ykkösaamu 19.4.2011
Kuunneltavissa 6 päivän ajan Areenalla.
Maria Tolppanen "räätälöi" nuorisotyöttömyyden pois!!
3
156
Vastaukset
- --------------------
Kirjoitin Tolppaselle. Hän ei tunnut oikein hallitsevan termistöjä, joten kirjoittelen lisää, mutta tuossa vastaus:
Kylläpäs sanojani vääristellään. Minun pitää olla vastaisuudessa tarkempi.
1. Pitää paikkansa, että minun mielestäni vastikkeettoman rahan syytäminen on
lopetettava.
2. Rahan saannin vastikkeeksi esim. maahanmuuttajien on suostuttava
vastaanottamaan tarjottua suomenkielen opetusta sekä luku- ja kirjoitustaidon
opettamista. Myös naisten on opeteltava nämä asiat, jos aikovat maassa olla.
3. Lasten hoitaminen kotona on vastikkeellista TYÖTÄ. Siitä pitäisi maksaa
asiallisesti.
4. Omaishoito on vastikkeellista työtä, siitä pitäisi maksaa asiallisesti.
5. Jos on työttömänä työnhakijana, hänelle pitää tarota työtä, sen rahan edestä,
mitä tuki- tai päiväraha on. Esim. Jos tuki on sen vajaa 500 €, sillä rahalla
voi vallan hyvin tehdä muutaman päivän työtä, EI KUUKAUTTA!!!!. Tästä on
maksettava myös eläke ja muut soaiaalikulut. Työstä pitää aina maksaa vähintään
TES:in mukainen palkka.
Tämä palauttaisi ihmisille ihmisarvon ja estäisi syrjäytymistä. Tässä mallissa
ihminen voisi tehdä myös muuta työtä, eikä se vaarantaisi perustoimeentuloa,
kuten nyt esimerkikiksi kuukauden mittainen väliaikaistyö tekee.
Nykyisin tuilla oleva ihminen ei voi ottaa vastaan mitään lyhytaikaista työtä,
koska koko talous kaatuu siihen.
Sanoin aamun haastattelussa, että näin voitaisiin saada esimerkiksi vanhusten
hoitoon niitä siellä tarvittavia käsiä. Vanhustenhoito ei kuitenkaan ole ainoa
paikka, missä työntekijöistä on puutetta. Mutta kuten totesit TYÖSTÄ ON AINA
MAKSETTAVA PALKKAA. En hyväksy 8€:n korvauksia päivän työpanoksesta.
Meillä töttömyydestä on tehty henkilökohtaisen synti, vaikka se on
henkiläkohtainen tragedia, josta pitää pyrkiä kaikin keinoin pois.
Työn teosta ei saa rangaista ja työstä on aina maksettava asiallinen palkka. - haihattelua
Jos tuo ehdotuksesi menisi läpi eduskunnassa ja tarjottaisiinkin sopivan kevyitä töitä se pari päivää tai vaikka viikko tuolla 500e palkalla niin olisinpa tyytyväinen.
Katotaan nyt saako persukokkaridemarit mitään positiivista aikaiseksi. Veikkaan lähinnä sitä että työttömiä potkitaan entistä kovemmilla saappailla. - --------------------
Ja nimenomaan maksaa PALKKAA, ei tukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504