Maria Tolppanen "räätälöi" nuorisotyöttömyyden pois!!

Räätäli Tolppanen

Perussuomalaisten kansanedustaja Maria Tolppanen Vaasasta on esittänyt vaatimuksenaan miten nuorisotyöttömyys poistetaan:

"Työvoimatoimistossa pitäisi jokainen nuori haastatella ja kysyä haluatko sinä töihin vai et? Ja jos haluaa, sitten pitää räätälöidä se työpaikka!"

Nerollinen perussuomalainen Maria Tolppanen ei huomannut sanoa sitä kuka "räätälöi työpaikan" ja mistä... :-(

YLEn Ykkösaamu 19.4.2011

Kuunneltavissa 6 päivän ajan Areenalla.

3

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

      Kirjoitin Tolppaselle. Hän ei tunnut oikein hallitsevan termistöjä, joten kirjoittelen lisää, mutta tuossa vastaus:

      Kylläpäs sanojani vääristellään. Minun pitää olla vastaisuudessa tarkempi.

      1. Pitää paikkansa, että minun mielestäni vastikkeettoman rahan syytäminen on
      lopetettava.

      2. Rahan saannin vastikkeeksi esim. maahanmuuttajien on suostuttava
      vastaanottamaan tarjottua suomenkielen opetusta sekä luku- ja kirjoitustaidon
      opettamista. Myös naisten on opeteltava nämä asiat, jos aikovat maassa olla.

      3. Lasten hoitaminen kotona on vastikkeellista TYÖTÄ. Siitä pitäisi maksaa
      asiallisesti.

      4. Omaishoito on vastikkeellista työtä, siitä pitäisi maksaa asiallisesti.

      5. Jos on työttömänä työnhakijana, hänelle pitää tarota työtä, sen rahan edestä,
      mitä tuki- tai päiväraha on. Esim. Jos tuki on sen vajaa 500 €, sillä rahalla
      voi vallan hyvin tehdä muutaman päivän työtä, EI KUUKAUTTA!!!!. Tästä on
      maksettava myös eläke ja muut soaiaalikulut. Työstä pitää aina maksaa vähintään
      TES:in mukainen palkka.

      Tämä palauttaisi ihmisille ihmisarvon ja estäisi syrjäytymistä. Tässä mallissa
      ihminen voisi tehdä myös muuta työtä, eikä se vaarantaisi perustoimeentuloa,
      kuten nyt esimerkikiksi kuukauden mittainen väliaikaistyö tekee.
      Nykyisin tuilla oleva ihminen ei voi ottaa vastaan mitään lyhytaikaista työtä,
      koska koko talous kaatuu siihen.

      Sanoin aamun haastattelussa, että näin voitaisiin saada esimerkiksi vanhusten
      hoitoon niitä siellä tarvittavia käsiä. Vanhustenhoito ei kuitenkaan ole ainoa
      paikka, missä työntekijöistä on puutetta. Mutta kuten totesit TYÖSTÄ ON AINA
      MAKSETTAVA PALKKAA. En hyväksy 8€:n korvauksia päivän työpanoksesta.

      Meillä töttömyydestä on tehty henkilökohtaisen synti, vaikka se on
      henkiläkohtainen tragedia, josta pitää pyrkiä kaikin keinoin pois.

      Työn teosta ei saa rangaista ja työstä on aina maksettava asiallinen palkka.

    • haihattelua

      Jos tuo ehdotuksesi menisi läpi eduskunnassa ja tarjottaisiinkin sopivan kevyitä töitä se pari päivää tai vaikka viikko tuolla 500e palkalla niin olisinpa tyytyväinen.

      Katotaan nyt saako persukokkaridemarit mitään positiivista aikaiseksi. Veikkaan lähinnä sitä että työttömiä potkitaan entistä kovemmilla saappailla.

    • --------------------

      Ja nimenomaan maksaa PALKKAA, ei tukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe