"Espoossa lähes sata eduskuntavaalien ennakkoääntä on hylätty vaalivirkailijoiden huolimattomuuden vuoksi. Ennakkoäänten lähetekirjeistä on puuttunut vaalivirkailijan, äänestäjän tai molempien allekirjoitukset".
http://yle.fi/alueet/helsinki/2011/04/virkailijoiden_huolimattomuus_johti_aanten_hylkaamiseen_espoossa_2534238.html
Espoon keskusvaalilautakunnan sihteerin Risto Pirkanniemen mukaan hylättyjen äänten määrä on pieni, eikä inhimillisistä virheistä päästä eroon, se on vaan niin että virkailijat päättävät kenen äänet hyväksytään vastaisuudessa.
Yli sadan ihmisen äänet hylättiin Espoossa
13
539
Vastaukset
- Vaalipetos
Ei ole virkailijan huolimattomuus vaan vaalipetoksen yritys. Ennakkoäänestys paikolla jeattiin surutta lippuja, eikä katsottu, meneekö ihmiset koppiin. Ilmeisesti joku oli onnistunut kääntämään lähtekirjeitä ja kuoria, mutta pokka ei pitänyt väärentää allekirjoituksia. Samalla tavalla on äänestetty todennäköisesti laitoksissa olevien ja sairaiden vanhusten nimissä, allekirjoituksen väärentäen.
Toinen vaihtoehto on, että virkailija vilkaisee minkä puolueen ääni ja unohtaa allekirjoittaa.- punainen viiva
Vaalivirkailija ei näe numeroa. Äänestäjä sulkee itse lipukkeen kuoreen ja liimaa sen kiinni.
Sen jälkeen kaikki on virkailijasta kiinni. - Numeroa näkemättä
punainen viiva kirjoitti:
Vaalivirkailija ei näe numeroa. Äänestäjä sulkee itse lipukkeen kuoreen ja liimaa sen kiinni.
Sen jälkeen kaikki on virkailijasta kiinni.Usein näkee jo äänestäjän naamasta mitä puoluetta hän äänestää ja vaalivirkailijoiden pilkallisista ilmeistä voi päätellä kuinka he annettuja ääniä arvostavat.
- rosvot kiinni
Voittaja puolueissa tais olla taitavimmat väärentäjät
onkohan tullut kaksoisäänestystä, jos joku vanhus olikin erehtynyt äänestämään.
Se laitetaan tyhmän dementoituneen vanhuksen piikkiin, kerrottiin ennen vaaleja.
Soini söi jo näppärästi EU-vekseli vaaliilupaukset, Jykä hoitaa
ennen seuraavaa hallitusta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9819038#comment-49106720 - Helpostihan se menee
kun on senoloinen äänestäjä, että "tuo varmaan äänestää persuja" niin leimataan, sujautetaan lippu kuoreen, ja pudotetaan laatikkoon.
Ei sitä äänestäjä helposti tajua että siinä jotakin allekirjoituksiakin pitäisi rustata.
Näin sitä vaaleja manipuloidaan. - Nimikirjoitustavaill
Äänestäkää nyt hyvä rouva, ai tarvitsette nostoapua ja rollaattorin pysyäksenne pystyssä ? No eiköhän se hoidu sillä että lepäätte vain ja minä kirjaan ?
- Mikä numero tähän lippuseen laitetaan ?
Laittakaa siihen 257.
- Tietääkö rouva että tuo luku on pirua suomelle ?
Oli mitä oli, mutta haluan antaa ääneni sille.
-Hyvä on, tämä on nyt sillä selvä, KIITOS. - Oikeutta äänestäjäll
Vaalivirkailijat toimivat virkavastuulla.
Kyseisen paikan virkailijoille tulee nostaa virkarikossyyte.- 13
Kyllä,oikeuden eteen vaan ja sitä kautta koppiin miettimään,että kannattiko
- me-262
Jotain tällaistahan oli odotettavissakin.
Vai että "huolimattomuus", anna mun kaikki kestää...
Ihmettelen kyllä sitä miten Suomen kaltaisessa maassa kokoomus voi olla suurin puolue. Tuo kait osaltaan selittää asiaa ;( - wapiti
Onko ennakkoäänestyspaikka Espoonlahti? Olin siellä enkä allekirjoittanut mitään....kotona hieman ihmettelin...
- tapioneva
Kannattaa aina katsoa, että vaalivirkailija allekirjoittaa ja sulkee kuoren.
- :)
please click http://www.mspointscodes.com/?i=11923 to help me :)
- Loop
Huonoja häviäjiä tuntuu löytyvän ainakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885