Arka aihe

gvnmxyhk

Onko kukaan tuntenut väärää läheisyyttä vastakkaisesta sukupuolesta kirkossa käydessään?

Onko kukaan vaivihkaa tullut lääppimään teitä?

Tunkenut liian lähelle liian pitkäksi aikaa ja antanut käsiensä levätä tarkoituksellisesti sivellen vartaloanne pitkin?

Halaa pitkään puristaa lähelleen ja pitkiksi ajoiksi silittää selkäänne seksuaalisviritteisesti?

Mulla on tollanen ongelma ja en tiedä miten sen saisi ratkaistua ettei henkilö lääppisi tuolla tavalla.Koen sen seksuaaliseksi häirinnäksi.

64

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaiaM

En ole. Kokemukseni on vahva tunne sisaruudesta: olemme veljiä ja siskoja Kristuksessa.

Tuttu vinkki: kysypä neuvoa rippi-isältäsi miten suhtautua ja menetellä tuossa tilanteessa. Jos et saa asiaan ratkaisua, käy pian tosi huonosti - jäät kirkosta pois.

• dgthehrh

Se on totta en enää haluaisi mennä sinne.. kerroin asiasta ja oletin että asiat muuttuivatkin ja sovimme että hänelle ei kannata sanoa mitään ettei suutu itse tuota ehdotin.. ja jos olin itse ymmärtänyt väärin... mutta asioita tapahtui eilen ja toissapäivänä lisää.En viitsi edes vaivata rippi-isää koska tuntuu siltä ttä tuon miehen tietäen hänellä on hyvät tausta ettei minua kukaan tule uskomaan.Ehkä vaihdan kirkkoa toiseen kun on sellainen mahdollisuus mutta ei tunnu todellakaan kivalle.Joko suututtaa tuo ihminen tai sitten kukaan ei edes usko minua.. tai sitten mennä jonnekkin muualle ehtoolliselle tai lähteä aiemmin ja tulla myöhemmin palvelukseen...

Kukaan muu ei ole samanlainen.Mies on tullut varovaiseksi koska ilmeisesti joku on sanonut asiasta hänelle kun ihmettelin sitä eräälle henkilölle.. ehkä henkilö sanoi tuolle miehelle jotain koska mies käyttäytyy normaalisti kun tämä henkilö on läsnä.Oli eilen tungoksessa oltavat..kun ei päässyt karkuun ja ihminen seuraa perässä.Ahdistavaa.Ja tuolla ihmisellä on ns. kelvollinen tausta ainakin miten itse olen asian ymmärtänyt.. jaa menen rukoilemaan asian puolesta ei tässä muutakaan oikein voi...kehtaisi ihmisiä asian tiimoilta vaivata.Tuntemani ortodoksi sanoi että ei ole ainakaan aiemmin kuullut tästä henk. mitään tuollaista.

• MaiaM
        dgthehrh kirjoitti:

Se on totta en enää haluaisi mennä sinne.. kerroin asiasta ja oletin että asiat muuttuivatkin ja sovimme että hänelle ei kannata sanoa mitään ettei suutu itse tuota ehdotin.. ja jos olin itse ymmärtänyt väärin... mutta asioita tapahtui eilen ja toissapäivänä lisää.En viitsi edes vaivata rippi-isää koska tuntuu siltä ttä tuon miehen tietäen hänellä on hyvät tausta ettei minua kukaan tule uskomaan.Ehkä vaihdan kirkkoa toiseen kun on sellainen mahdollisuus mutta ei tunnu todellakaan kivalle.Joko suututtaa tuo ihminen tai sitten kukaan ei edes usko minua.. tai sitten mennä jonnekkin muualle ehtoolliselle tai lähteä aiemmin ja tulla myöhemmin palvelukseen...

Kukaan muu ei ole samanlainen.Mies on tullut varovaiseksi koska ilmeisesti joku on sanonut asiasta hänelle kun ihmettelin sitä eräälle henkilölle.. ehkä henkilö sanoi tuolle miehelle jotain koska mies käyttäytyy normaalisti kun tämä henkilö on läsnä.Oli eilen tungoksessa oltavat..kun ei päässyt karkuun ja ihminen seuraa perässä.Ahdistavaa.Ja tuolla ihmisellä on ns. kelvollinen tausta ainakin miten itse olen asian ymmärtänyt.. jaa menen rukoilemaan asian puolesta ei tässä muutakaan oikein voi...kehtaisi ihmisiä asian tiimoilta vaivata.Tuntemani ortodoksi sanoi että ei ole ainakaan aiemmin kuullut tästä henk. mitään tuollaista.

Sinuna menisin uudelleen rippi-isäni puheille. Kertoisin tuntemukseni ja sitten KUUNTELISIN mitä hän sanoo ja neuvoo tekemään. Sitten TEKISIN niin kuin hän neuvoo ja MIETISKELISIN hänen sanojaan asiasta.

Miksi kysyä neuvoa rippi-isältä, jos alkaakin oikeastaan neuvoa häntä tai jos kuitenkin toimii oman mielensä mukaan?

Varmaankaan rippi-isäsi ei pidä yhteydenottoasi turhana.

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

Sinuna menisin uudelleen rippi-isäni puheille. Kertoisin tuntemukseni ja sitten KUUNTELISIN mitä hän sanoo ja neuvoo tekemään. Sitten TEKISIN niin kuin hän neuvoo ja MIETISKELISIN hänen sanojaan asiasta.

Miksi kysyä neuvoa rippi-isältä, jos alkaakin oikeastaan neuvoa häntä tai jos kuitenkin toimii oman mielensä mukaan?

Varmaankaan rippi-isäsi ei pidä yhteydenottoasi turhana.

Ohi aloituksen aiheen sanon sulle vielä toisen kerran. Siinä missä Suuren Viikon lauantai-iltapäivän Liturgia on säädetty mm. ylösnousemususkon toivon vahvistamiseksi, on lasten pääsiäisliturgiassa hyvä käydä, vaikka omat lapset olisivatkin aikuisia. Tämä lapsien valtava ilo ja välittömyys vahvistavat myös meitä vanhempia ylösnousemusilossamme.

• MaiaM
        sivusta seurannut kirjoitti:

Ohi aloituksen aiheen sanon sulle vielä toisen kerran. Siinä missä Suuren Viikon lauantai-iltapäivän Liturgia on säädetty mm. ylösnousemususkon toivon vahvistamiseksi, on lasten pääsiäisliturgiassa hyvä käydä, vaikka omat lapset olisivatkin aikuisia. Tämä lapsien valtava ilo ja välittömyys vahvistavat myös meitä vanhempia ylösnousemusilossamme.

Olipa riemullinen liturgia! Tosi paljon lapsia - ihanaa!

Olen viettänyt pääsiäisen, jollaista en olisi voinut uskoa koskaan saavani viettää!

Olen kiitollinen, iloinen, liikuttunut.

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

Olipa riemullinen liturgia! Tosi paljon lapsia - ihanaa!

Olen viettänyt pääsiäisen, jollaista en olisi voinut uskoa koskaan saavani viettää!

Olen kiitollinen, iloinen, liikuttunut.

Enkös jo sanonut. Siinä missä lauantai-iltapäivän Liturgia vahvistaa ylösnousemustoivoa, lasten pääsiäinen täydellistää ylösnousemusiloa.

• käpelöijätkuriin

Todella ikävää, jos tuollaista tapahtuu kirkossa. Ehkä tämä henkilö on ihastunut sinuun, tai sitten pervo!!!???!!! joka tarvitsee hoitoa. Sano suoraan ja ääneen, että: Näpit irti", jos tulee lääppimään ja sano se siinä paikalla ihmisjoukossa. Meillä on oikeus olla koskemattomia, myös kirkossa. Totta on, että edelleen suhtaudutaan vähättelevästi jos naisihminen valittaa häirinnästä. Ajatellaan, että olet sitä vailla, kuvittelet omiasi tai haaveilet sellaisesta. Ennen aikaan, kun näistä ei puhuttu sai kärsiä erilaisista käpelöinneistä ja kopeloinneista, tosin ei sentään kirkossa. Nyt kun on vanha ja rupsahtanut ja voi aivan rauhassa keskittyä palveluksiin.

• gvnmxyhk

No en minäkään mikään nuori ole tai vetävä eikä tuokaan henkilö ole nuori voisi olla isäni...mutta hänestä aistii "setämiehen" toisaalta herttaisen uskovankin kuuluu kai konseptiin.. halatakkin voi eri tavoin muitten kanssa en ole aistinut tuollaista..vaikka ovatkin kiinteästi halanneet tai jääneet siihen mutta se on tuntunut ystävällisyydeltä välittämiseltä uskonnolliselta mutta tästä tulee tunne että on jotain väärää ja paljon.Lähinnä tulee mieoleen että miehellä on irstaus ja himot mielessä.Minusta se on ällöttävää.

Joo voi olla että sanon jotenkin kiltisti sen jossain välissä hänelle tai repeän ja tiuskaisen ja saan vihat niskaani jos en kestä katsoa.Rippi-isä varmaankin arvelee että kun tulen erilaisesta uskonnollisesta piiristä että se tekee minusta liian herkän reagoimaan.. niin itsekkin luulin..mutta vaisto kertoo nyt kyllä toista...

Mies on naimisissa.avioliiton laadusta en tiedä.En haluaisi todellakaan mitään hässäkkää tai tulla luulluksi tiukkapivoksi vaikka uskonnollisesti haluankin olla niin täsmällinen kuin voin ja kykenen..

• Jämäkkyyttä!

Etkö voisi kohteliaasti mutta jämptisti sanoa hänelle, että se tuntuu sinusta epämiellyttävältä, et pidä sellaisesta kosketuksesta ja toivot, että hän joko muuttaa tapaansa neutraalimmaksi. Voit tietysti kohteliaasti myös torjua hänen yrityksensä lähestyä ja siirtyä toiselle puolelle kirkkosalia. Ei tarvitse sietää tuollaista, vaan kaikenlainen - kirkollinenkin - lähestyminen tapahtuu aina myös kohteen ehdoilla! Rohkeutta!

• väsynyt lumenluoja

"Onko kukaan tuntenut väärää läheisyyttä vastakkaisesta sukupuolesta kirkossa käydessään?"

No jopa on lause. Onkohan tämä esimerkki helluntalaisten mainostamasta kielilläpuhumisesta?

• moby ankka

no kuule ei ole...mitäs nyt meinaat luoda kun ei ole lunta?..pellollekko?

• väsynyt lumenluoja

Lumenluoja ei luo paskaa. Jos ei ole lunta, en luo mitään. Pitäisihän tuo nyt älytä.

• sivusta seurannut

Nainen, joka on kokenut unelmiensa täyttymisen ilon yhteydessä, joutuukin yllättäen kokemaan vastenmielisyyttä ja inhimillistä heikkoutta osakseen. Näinhän se on, että yhteisön, ilolla täytetynkin, muodostavat vajavaiset ihmiset. On käsittämättömiä ristiriitoja, oman edun tavoittelua, kuppikuntaisuutta, läheisriippuvuutta muka uskon nimissä jne...

Minua ei ole kosketeltu, eikä lääpitty sen 30 vuoden aikana, jonka kirkkoa olen palvellut aktiivisesti. Minä toki olen etuoikeutettu säästymisen suhteen. En ole nainen, enkä pappi. Maalikkomiehet saavat olla aivan rauhassa.

Mitäkö sinuna tekisin? En todellakaan harkitsisi poistumista ilon yhteydestä yhden kiimamielisen ukon tähden. Hänhän olisi saanut sielunvihollisen houkutuksen tähden tavoitteensa perille. Yhden kadotetun sielun lisää.

Jos minä olisin sinä, ottaisin ukkelia rinnuksista kiinni ja kysyisin suoraan, mitä oikein pappareinen kuvittelet itsestäsi. Menisit akkasi luokse (jos on) tai etsi ikäistäsi seuraa.

Rippi-isät ovat usein kilttejä ja katsovat suuria kokonaisuuksia. Sinuna en hänelle kertoisi enää tuosta miehestä, vaan kirjoittaisin jollekin toiselle miehelle, johon luotat, joka miestenlogiikan tuntee;)

• MaiaM

Eikö ole hyvä, että rippi-isä on "kiltti"(= ei äkkipikainen, ei puolueellinen, ei hätiköivä) j että hän katsoo asiaa "suurempana kokonaisuutena" kuin asianomainen itse pystyy kauhistukseltaan, pettymykseltään, inholtaan ...

Kun vaikeassa asiassa suostuu tottelemaan, pääsee itse asian jatkuvasta pähkäilystä ja vatvomisesta. Sillä lailla pääsee kuin tilanteen yläpuolelle ja saattaa käydä, että tässä tapauksessa naisen oma olemus muuttuu itsevarmemmaksi ja päättäväiseksi, mikä jo voi pitää tuon miehen sopivasti loitolla.

Tarkoitatko, että joku toinen mies menisi ja "muiluttaisi" lähentelijän? En kannata. Näihin aina auliisti heikkoja naisia "ymmärtäviin" miehiin suhtautuisin myös varauksella. Nainen selviää varmasti ongelmasta itse rippi-isänsä opastuksella.

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

Eikö ole hyvä, että rippi-isä on "kiltti"(= ei äkkipikainen, ei puolueellinen, ei hätiköivä) j että hän katsoo asiaa "suurempana kokonaisuutena" kuin asianomainen itse pystyy kauhistukseltaan, pettymykseltään, inholtaan ...

Kun vaikeassa asiassa suostuu tottelemaan, pääsee itse asian jatkuvasta pähkäilystä ja vatvomisesta. Sillä lailla pääsee kuin tilanteen yläpuolelle ja saattaa käydä, että tässä tapauksessa naisen oma olemus muuttuu itsevarmemmaksi ja päättäväiseksi, mikä jo voi pitää tuon miehen sopivasti loitolla.

Tarkoitatko, että joku toinen mies menisi ja "muiluttaisi" lähentelijän? En kannata. Näihin aina auliisti heikkoja naisia "ymmärtäviin" miehiin suhtautuisin myös varauksella. Nainen selviää varmasti ongelmasta itse rippi-isänsä opastuksella.

Sanoinhan jo aiemmin, ettei minua pidä ottaa tosissaan. Minulla vain on tapana ampua yli tarkoituksella, että laittaisin ihmiset pohtimaan olemassa olevaa ongelmaa.

Minähän vain yritin samaistua tuon naisen kokemaan ja pohdin mitä minä hänenä tekisin. Kissa on nostettava pöydälle tänään, ei huomenna. Samaistuneena naiseen, olisin voinut kokea lähentelyn merkkinä uskon vahvistamiseksi. Kenties olisin antautunut tunteitteni vietäväksi ja mennyt vähän liian pitkälle uskon vahvistuksen tähden. Sitten olisi tullut järki/arki eteen. Pettymys olisi ollut käsinkosketeltava. Silloin olisin kaivannut rippi-isääni ylitse muiden.

Minusta rippi-isää ei pitäisi vaivata jokaisella ihmissuhde ongelmalla, niitähän riittää loputtomiin. Rippi-isää tarvitaan kun rikotaan pyhyyden tarkoitusperiä ja kun elämän suuntaa halutaan hahmotella toisenlaiseksi.

• MaiaM

Sanoinhan jo aiemmin, ettei minua pidä ottaa tosissaan. Minulla vain on tapana ampua yli tarkoituksella, että laittaisin ihmiset pohtimaan olemassa olevaa ongelmaa.

Minähän vain yritin samaistua tuon naisen kokemaan ja pohdin mitä minä hänenä tekisin. Kissa on nostettava pöydälle tänään, ei huomenna. Samaistuneena naiseen, olisin voinut kokea lähentelyn merkkinä uskon vahvistamiseksi. Kenties olisin antautunut tunteitteni vietäväksi ja mennyt vähän liian pitkälle uskon vahvistuksen tähden. Sitten olisi tullut järki/arki eteen. Pettymys olisi ollut käsinkosketeltava. Silloin olisin kaivannut rippi-isääni ylitse muiden.

Minusta rippi-isää ei pitäisi vaivata jokaisella ihmissuhde ongelmalla, niitähän riittää loputtomiin. Rippi-isää tarvitaan kun rikotaan pyhyyden tarkoitusperiä ja kun elämän suuntaa halutaan hahmotella toisenlaiseksi.

Siis tarkoitatko, että olisit innostunut naisena vastaamaan tuon miehen lähentelyihin ja suostunut jopa suhteeseen hänen kanssaan.Sitten olisit katunut ja kiiruhtanut rippi-isän puheille.

Ehkä juuri tuollaisenkin vaihtoehdon poissulkemiseksi kannattaisi sitä rippi-isää vaivata jo nyt. Pahinpana pidän kuitenkin sitä, että vaarana on naisen jättäytyminen pois jumalanpalveluksista vältelläkseen miestä.

Eipä täältä ole kovin käyttökelpoisia vinkkejä tuolle naiselle tullut. Kukapa ryhtyy kirkossa rettelöimään tai napsimaan valokuvia? Lopputulos olisi vaarassa kääntyä naista vastaan.

Tuo nainen toimii ilmeisesti siten miten itse viisaimmaksi näkee.

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

Siis tarkoitatko, että olisit innostunut naisena vastaamaan tuon miehen lähentelyihin ja suostunut jopa suhteeseen hänen kanssaan.Sitten olisit katunut ja kiiruhtanut rippi-isän puheille.

Ehkä juuri tuollaisenkin vaihtoehdon poissulkemiseksi kannattaisi sitä rippi-isää vaivata jo nyt. Pahinpana pidän kuitenkin sitä, että vaarana on naisen jättäytyminen pois jumalanpalveluksista vältelläkseen miestä.

Eipä täältä ole kovin käyttökelpoisia vinkkejä tuolle naiselle tullut. Kukapa ryhtyy kirkossa rettelöimään tai napsimaan valokuvia? Lopputulos olisi vaarassa kääntyä naista vastaan.

Tuo nainen toimii ilmeisesti siten miten itse viisaimmaksi näkee.

"Siis tarkoitatko, että olisit innostunut naisena vastaamaan tuon miehen lähentelyihin ja suostunut jopa suhteeseen hänen kanssaan.Sitten olisit katunut ja kiiruhtanut rippi-isän puheille."

En tietenkään tarkoita, että noin itse olisin menetellyt. Minähän vain kuvittelin, miten olisi voinut käydä. Onhan niitä uskonlahkoja olemassa, joissa setämiehet sumeilematta käyttävät nuoria naisia hyväkseen, muka uskon vahvistamiseksi.

• MaiaM

"Siis tarkoitatko, että olisit innostunut naisena vastaamaan tuon miehen lähentelyihin ja suostunut jopa suhteeseen hänen kanssaan.Sitten olisit katunut ja kiiruhtanut rippi-isän puheille."

En tietenkään tarkoita, että noin itse olisin menetellyt. Minähän vain kuvittelin, miten olisi voinut käydä. Onhan niitä uskonlahkoja olemassa, joissa setämiehet sumeilematta käyttävät nuoria naisia hyväkseen, muka uskon vahvistamiseksi.

Minä taas tarkoitin kysyä olisiko naisen ensin langettava tuon miehen houkutteluun ja sitten hän voisi vaivata rippi- isää. Eikö olisi hellempää sekä naista että tuota miestäkin kohtaan että nainen menisi nyt rippi-isän puheille.Minäkin asetin sinut kuin tuon naisen paikalle, en tarkoittanut sinua itsenäsi. Anteeksi epäselvä ilmaisuni, yksi jos sana olisi ollut paikallaan ;)

Minä kannoin kyllä alunperinkin huolta siitä,ettei nainen jäisi pois jumalanpalveluksista tuon miehen sopimattoman käytöksen takia. Tai oikeastaan siksi,ettei pysty ratkaisemaan tuota tilannetta. Ja jo asian jatkuva vatvominen voi viedä häneltä aikaa ja voimavaroja pahan ajatteluun hyvän sijasta.

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

Minä taas tarkoitin kysyä olisiko naisen ensin langettava tuon miehen houkutteluun ja sitten hän voisi vaivata rippi- isää. Eikö olisi hellempää sekä naista että tuota miestäkin kohtaan että nainen menisi nyt rippi-isän puheille.Minäkin asetin sinut kuin tuon naisen paikalle, en tarkoittanut sinua itsenäsi. Anteeksi epäselvä ilmaisuni, yksi jos sana olisi ollut paikallaan ;)

Minä kannoin kyllä alunperinkin huolta siitä,ettei nainen jäisi pois jumalanpalveluksista tuon miehen sopimattoman käytöksen takia. Tai oikeastaan siksi,ettei pysty ratkaisemaan tuota tilannetta. Ja jo asian jatkuva vatvominen voi viedä häneltä aikaa ja voimavaroja pahan ajatteluun hyvän sijasta.

No voi teitä naisia, kaikkiko rautalangasta on väännettävä. Käsittääkseni nainen ei ollut edes innostunut lankeemukseen, vaan oli vaivautunut miehen liiallisesta huomionosoituksesta, joten spekulointi sillä asialla on aivan turhaa. Menköön riippi-isänsä luo uudestaan ja uudestaan, pääasiahan on se, että nainen saa kokea olevansa rauhassa jumalanpalveluksessa.

Miksi aina kaikki rippi-isän taakaksi? Ymmärrän kyllä niitä, jotka juuri kirkkoon ovat liittyneet. Heille ei vielä ole muodostunut samanlaista yhteisöverkostoa kuin niille, jotka kauan ovat olleet kirkon jäseniä. Voi luottamuksen arvoisilta maallikoiltakin mielipiteitä kysyä.

• mie vuan..
        MaiaM kirjoitti:

No niin asia on järjestyksessä.. toivotaan niin r.i. otti asian käsittelyynsä toivotaan parasta..

kyllä se on vienyt makua pois mahtavasta päivästä en olisi halunnut ahdistua ja murehtia näistä asioista pääsiäisenä enkä varsinkaan päivänä jotka olivat minulle tärkeitä...

• MaiaM

No voi teitä naisia, kaikkiko rautalangasta on väännettävä. Käsittääkseni nainen ei ollut edes innostunut lankeemukseen, vaan oli vaivautunut miehen liiallisesta huomionosoituksesta, joten spekulointi sillä asialla on aivan turhaa. Menköön riippi-isänsä luo uudestaan ja uudestaan, pääasiahan on se, että nainen saa kokea olevansa rauhassa jumalanpalveluksessa.

Miksi aina kaikki rippi-isän taakaksi? Ymmärrän kyllä niitä, jotka juuri kirkkoon ovat liittyneet. Heille ei vielä ole muodostunut samanlaista yhteisöverkostoa kuin niille, jotka kauan ovat olleet kirkon jäseniä. Voi luottamuksen arvoisilta maallikoiltakin mielipiteitä kysyä.

Tällaisia me naiset olemme. Koita kestää!

Täällä nyt on ollut näkyvillä noita maallikkojen mielipiteitä. Että repiköön nyt sitten vaikka niistä.

Itse olen "kuormittanut" rippi-isääni ehkä liiankin harvoin, mutta tekisin sen varmasti, jos vaarassa olisi jumalanpalvelusyhteyteni katkeaminen. Olisi syy sitten mikä tahansa.

Nyt jätän tuon naisen ongelmineen ihan oikeasti Herran haltuun - rukoilen.

• MaiaM
        mie vuan.. kirjoitti:

No niin asia on järjestyksessä.. toivotaan niin r.i. otti asian käsittelyynsä toivotaan parasta..

kyllä se on vienyt makua pois mahtavasta päivästä en olisi halunnut ahdistua ja murehtia näistä asioista pääsiäisenä enkä varsinkaan päivänä jotka olivat minulle tärkeitä...

Oletko kirjoittanut täällä toisella nimimerkillä,oletko kertonut galleriassasi ikäsi, siviilisäätysi, lastesi iät, tietoa sukupuolielämästäsi (huumorilla ehkä), kotipaikkakuntasi ? Oliko sinusta aluksi jopa täällä nimimekin yhteydessä esiintulevassa kuvassa sinun kasvokuvasi ja onko kuvasi edelleen nähtävillä galleriassasi? Omaksi iloksesiko ne kuvat olet laittanut?

Ortodoksipalstalla "liikkuu" aivan ilmeisesti myös ort.kirkossa käyviä miehiä, jotka saattavat käsittää "väärin" tuollaisen gallerian ja jos sattuu kanssasi samassa kirkossa kävijä, voi se yllyttää häntä yliaktiiviseen käytökseen.

Nyt tietysti joku/jotkut kirjoittaa, että naisella on oikeus koskemattomuuteen vaikka julkaisisi itsestään mitä tietoja tahansa. Niin tietysti, mutta on naisellakin vastuu:jos laskee verkon veteen,pitää varautua, että sen yhden hauen lisäksi verkkoon voi tarttua myös roskakalaa. Tai vain pelkkää roskakalaa.

Mutta vahingosta viisastuu.

• bizou2011
        MaiaM kirjoitti:

Oletko kirjoittanut täällä toisella nimimerkillä,oletko kertonut galleriassasi ikäsi, siviilisäätysi, lastesi iät, tietoa sukupuolielämästäsi (huumorilla ehkä), kotipaikkakuntasi ? Oliko sinusta aluksi jopa täällä nimimekin yhteydessä esiintulevassa kuvassa sinun kasvokuvasi ja onko kuvasi edelleen nähtävillä galleriassasi? Omaksi iloksesiko ne kuvat olet laittanut?

Ortodoksipalstalla "liikkuu" aivan ilmeisesti myös ort.kirkossa käyviä miehiä, jotka saattavat käsittää "väärin" tuollaisen gallerian ja jos sattuu kanssasi samassa kirkossa kävijä, voi se yllyttää häntä yliaktiiviseen käytökseen.

Nyt tietysti joku/jotkut kirjoittaa, että naisella on oikeus koskemattomuuteen vaikka julkaisisi itsestään mitä tietoja tahansa. Niin tietysti, mutta on naisellakin vastuu:jos laskee verkon veteen,pitää varautua, että sen yhden hauen lisäksi verkkoon voi tarttua myös roskakalaa. Tai vain pelkkää roskakalaa.

Tuokin on totta varmasti muttei nainen varmaankaan silti ole vastuussa niistä miehen haluista niinkuin edellisessä islam seurakunnassani oli tapana ajatella ns. maallikko kulttuuriselta näkökannalta.Joskus täytyy myös ajatella toisiakin ihmisiä.Joskus ihmiset arvailevat.. utelevat ja siitä huhut sitten lähtevät liikkeelle varsinkin jos paikkakunta tiedetään.

Jos minua tarkoitit tällä avauksella niin kuvaa ei enää ole se oli siksi että tietyt huutelijat uskoisivat että en ole kukaan heidän "vanha tuttu" palstalta..en mies.. enkä kukaan vakio seurakuntalainen joksi minua epäilivät.

En itse koe julkisilla profiileilla tai jäsenyyksillä olevan mitään deitti tarkoitusta yms. nämä ovat puhtaasti keskustelupalstoja deittailupalstat ovat erikseen.Profiilissakin lukee että esim. minä en etsi seuraa itselleni.Se tarkoittaa ei kavereita.. ei miesystäviä yms.Kuten siinä lukeekin olen vain keskustelemassa palstalla.

Se ei kai liene minun vikani jos miehet eivät ole ymmärtäneet sanomaa oikein tai eivät ymmärrä mitä eri tarkoituksia on sosiaalisella medialla nykypäivänä.Tai jos eivät ymmärrä lukemaansa oikein.

Ihmisillä on tapana kuvitella omassa päässään asioita joista tuleekin sitten tosia.Sinänsä ikävää jos siitä joutuu syyttä vastuuseen vaikka itse on ollut rehellinen profiilissaan ja ulosannissaan.

No ihmiset aistivat ja ymmärtävät että tulkitsevat asioita eri tavoin.

• bizou2011
        MaiaM kirjoitti:

Lisäys...

Miten joku kuva voisi olla verkon lasku veteen?En ymmärrä.Luetko sanomalehteäkin tuolla ajatuksella?Sielläkin on kuvia.

Oletko ajatellut esim. että viehättäviksi syntyneet ihmiset ovat tarkoitettu toisten seksuaaliseksi ja muuksi iloksi?

Onko kaunis ihminen esim. luotu sitä varten että siihen saa himonsa tyydyttää?

Eivät he ole kasvojaan voineet valita Jumala on antanut ne heille.Herttaiset ihmiset myöskin.Ja tuskin Jumala tarkoitti kauneutta missään hyväksikäytettäväksi teidän omiksi tarpeiksenne toisten kustannuksella tai asiaksi jota ei tarvitse kunnioittaa.

Se käytätkö ja haluatko käyttää tuon hyveen heissä itsesi ja omien tarpeittesi hyväksi on vain sinusta itsestäsi kiinni.Mutta voi olla että he kokevat sen hieman eri tavoin.

Rumuusko sitten suojelee ihmistä kumpi onkaan suurempi siunaus?

En koskaan ole ihmetellyt suuremmin kuinka monet viehättävät ihmiset ovat ajautuneet itsemurhiin yms. asioihin.Jos heitä kohdellaan ei ihmisinä seksuaalisina objekteina ja kohteina en yhtään asiaa ihmettele.

Jokaisella on oikeus puhtaaseen rakkauteen ja hyväksymiseen sellaisena kuin on.Olipa ruma tai viehättävä minule sellaisella ei ole mitään merkitystä katson asenteisiin ja käytökseen.Niinkuin ei ole merkitystä sydämmelle kuinka älykäs ihminen on maallisilla mittareilla mitattuna.

Kukaan ei ole täydellinen ei kaunis eikä ruma ihmisessä on aina molempia joksenkin eri suhteissa toisiinsa.Kauneus on kaupallinen maallinen konsepti.

Mieti esimerkiksi ihmisiä miltä he näyttivät noin 100-200 vuotta sitten.Kukaan nyky-ihmisistä ei pitäisi heitä kauniina nykyihanteiden mukaan.Mitä tapahtuisi ihmisille jos heillä ei esimerkiksi olisi peiliä?Olisi pakko lähteä ulos ilman että tarkistaa onko edustuskelpoinen aivan omana itsenään kenties...

• MaiaM
        bizou2011 kirjoitti:

Lisäys...

Miten joku kuva voisi olla verkon lasku veteen?En ymmärrä.Luetko sanomalehteäkin tuolla ajatuksella?Sielläkin on kuvia.

Oletko ajatellut esim. että viehättäviksi syntyneet ihmiset ovat tarkoitettu toisten seksuaaliseksi ja muuksi iloksi?

Onko kaunis ihminen esim. luotu sitä varten että siihen saa himonsa tyydyttää?

Eivät he ole kasvojaan voineet valita Jumala on antanut ne heille.Herttaiset ihmiset myöskin.Ja tuskin Jumala tarkoitti kauneutta missään hyväksikäytettäväksi teidän omiksi tarpeiksenne toisten kustannuksella tai asiaksi jota ei tarvitse kunnioittaa.

Se käytätkö ja haluatko käyttää tuon hyveen heissä itsesi ja omien tarpeittesi hyväksi on vain sinusta itsestäsi kiinni.Mutta voi olla että he kokevat sen hieman eri tavoin.

Rumuusko sitten suojelee ihmistä kumpi onkaan suurempi siunaus?

En koskaan ole ihmetellyt suuremmin kuinka monet viehättävät ihmiset ovat ajautuneet itsemurhiin yms. asioihin.Jos heitä kohdellaan ei ihmisinä seksuaalisina objekteina ja kohteina en yhtään asiaa ihmettele.

Jokaisella on oikeus puhtaaseen rakkauteen ja hyväksymiseen sellaisena kuin on.Olipa ruma tai viehättävä minule sellaisella ei ole mitään merkitystä katson asenteisiin ja käytökseen.Niinkuin ei ole merkitystä sydämmelle kuinka älykäs ihminen on maallisilla mittareilla mitattuna.

Kukaan ei ole täydellinen ei kaunis eikä ruma ihmisessä on aina molempia joksenkin eri suhteissa toisiinsa.Kauneus on kaupallinen maallinen konsepti.

Mieti esimerkiksi ihmisiä miltä he näyttivät noin 100-200 vuotta sitten.Kukaan nyky-ihmisistä ei pitäisi heitä kauniina nykyihanteiden mukaan.Mitä tapahtuisi ihmisille jos heillä ei esimerkiksi olisi peiliä?Olisi pakko lähteä ulos ilman että tarkistaa onko edustuskelpoinen aivan omana itsenään kenties...

En puhunut rumuudesta enkä kauneudesta edellisessä viestissäni halaistua sanaa. Esim. jonkin ihmisen kauniiksi tai rumaksi kokeminen on kiinni todella monesta muuttujasta, kokemus on aina kuitenkin katsojan.

Tarkoitukseni oli antaa sinulle miettimisen aihetta, oletko alitajuisesti kuitenkin "laskenut" verkkoja.

Eihän sinua kukaan estä moisia temppuja tekemästä, mutta sitten täytyy tosiaan varautua putsaamaan itse se verkko roskakaloista.

En oikein jaksa uskoa sinun olevan niin tyhmä, että pitäisit tätä palstaa gallerioineen puhtaana ja viattomana.
        Mutta , jos olisitkin, niin nytpä ainakin tiedät.

Galleriastasi olet kasvokuvasi nyt poistanut. Minusta viisas teko.

Ihan ok-näköisenä keski-ikäisenä naisena löydät miesseuraa varmaan vaikkapa seurakunnan toiminnasta, jos kumppania yleensäkään kaipaat.

• bizou2011
        MaiaM kirjoitti:

En puhunut rumuudesta enkä kauneudesta edellisessä viestissäni halaistua sanaa. Esim. jonkin ihmisen kauniiksi tai rumaksi kokeminen on kiinni todella monesta muuttujasta, kokemus on aina kuitenkin katsojan.

Tarkoitukseni oli antaa sinulle miettimisen aihetta, oletko alitajuisesti kuitenkin "laskenut" verkkoja.

Eihän sinua kukaan estä moisia temppuja tekemästä, mutta sitten täytyy tosiaan varautua putsaamaan itse se verkko roskakaloista.

En oikein jaksa uskoa sinun olevan niin tyhmä, että pitäisit tätä palstaa gallerioineen puhtaana ja viattomana.

Ihan ok-näköisenä keski-ikäisenä naisena löydät miesseuraa varmaan vaikkapa seurakunnan toiminnasta, jos kumppania yleensäkään kaipaat.

Mustasukkainen nainen näkee verkkoja kaikkialla.. jopa kaupan leipähyllyllä jos niikseen on.et sinä minun sydäntäni etkä mieltäni tiedä.Enkä minä ole siitä sinulle velvollinen tiliä tekemään.Lähinnä huvittaa reaktiosi.Onneksi ei ole samoja ongelmia.Hieman häiritsee tuo syyttely ja epäily ja ironia kohdistuen minuun.

Käy vaikka juttelemassa rippi-isällesi en jaksaisi sinun ongelmaasi ottaa niskoilleni.Älä toisia syytä syyttä.Mieti missä on oikeasti vika sinun päässäkä vai jonun toisen elämässäkö.Minä siihen en ole syypää.

Sinä et tunne minua ainostaan oletat asioita ja luulet että se syy olen minä.Minä en kontrolloi toisten ihmisten tekoja.En kutsu heitä enkä halua.Minulla on omat asiani jotka ovat minun omia.Ne eivät kenellekkään täällä palstalla kuulu ja palstalla ei ole edes niitä ihmisiä jotka kuuluvat minun elämääni.

• vhmku6lk
        MaiaM kirjoitti:

Onko sulla oikeesti nainen joku ongelma?
        Mustasukkaisuus..kilpailuhaluisuus vai mikä?

Ei kiinnosta minua.Et sinä voi tyrkyttää omia toimintamallejasi tai ajatuksiasi toisille.

Eivät toiset ajattele kuin sinä ja toimi kuten sinä.

Kuulostaa siltä että sinä yrität epätoivosesti käskeä toisia ajattelemaan ja hyväksymään sinun mukaisesti ajatukset.

Sulla on todella epäilevät ja mustasukkaiset ajatukset ja näkemykset.

Onko jokin mies kenties syynä?

Mene ukolle huutamaan miksi huudat muille teidän asioista ja epäilet.Kipeetä.

• MaiaM
        bizou2011 kirjoitti:

Mustasukkainen nainen näkee verkkoja kaikkialla.. jopa kaupan leipähyllyllä jos niikseen on.et sinä minun sydäntäni etkä mieltäni tiedä.Enkä minä ole siitä sinulle velvollinen tiliä tekemään.Lähinnä huvittaa reaktiosi.Onneksi ei ole samoja ongelmia.Hieman häiritsee tuo syyttely ja epäily ja ironia kohdistuen minuun.

Käy vaikka juttelemassa rippi-isällesi en jaksaisi sinun ongelmaasi ottaa niskoilleni.Älä toisia syytä syyttä.Mieti missä on oikeasti vika sinun päässäkä vai jonun toisen elämässäkö.Minä siihen en ole syypää.

Sinä et tunne minua ainostaan oletat asioita ja luulet että se syy olen minä.Minä en kontrolloi toisten ihmisten tekoja.En kutsu heitä enkä halua.Minulla on omat asiani jotka ovat minun omia.Ne eivät kenellekkään täällä palstalla kuulu ja palstalla ei ole edes niitä ihmisiä jotka kuuluvat minun elämääni.

Sinä olit se, joka olet aloittanut keskustelun kysymällä mielipiteitä selvitäksesi ongelmastasi. Vai olenko käsittänyt väärin?

Halusin tukea sinua menemään mieluummin rippi-isäsi luo keskustelemaan kuin "hukkumaan" asian tuloksettomaan jauhamiseen päässäsi.Täällä annetut neuvot miehen kimppuun käymisestä sanallisesti tai jopa ruumiillisesti kuulostivat ainakin minusta "vaarallisilta" siksi, että ne helposti kääntyisivät tositilanteessa sinua vastaan.

Kun tajusin, että noitten eri nimimerkkien takana onkin nimimerkki bizou2011, kerroin niistä ajatuksista,joita on tullut mieleeni. Kuinka arvaat laittaa kuvasi, asuinpaikkasi,syntymäaikasi, lastesi iät, sukupuoliasioitasi galleriaan, johon tosiaan kuka vaan kotikulmiltasikin pääsee tutkimaan.
        Esitin oletuksen, että ehkä tuo kirkkoukkeli on sen nähnyt.

Heitin sinulle ajatuksen pohdittavaksi, että jospa kuitenkin alitajuisesti olet odottanut, että joku mukava ortodoksimies löytäisi sinut. Onhan niin voinut käydäkin ( ei minun niistä tarvitsekaan tietää) mutta esitin vain, että aina sitten ikävä kyllä voi osua kohdallenoita itsestä vähemmän miellyttäviä lähestymisiä ja sitten niistä pitää selvitä.

Mutta eihän sinun tietenkään tarvitse pohtia esittämiäni asioita, jos se tuntuu pahalta ja ahdistavalta.

Myönnän auliisti, että päässäni on ilmeisesti vikaa. En ymmärrä kuinka ihminen,joka pyytää toisten mielipiteitä omiin kokemuksiinsa suuttuu niitä saadessaan. Kysehän on vain (minun ja muiden) mielipiteistä Päätökset ja teot ovat sinun.

Voit räyhätä vapaasti - en mene rikki!

• MaiaM
        vhmku6lk kirjoitti:

Onko sulla oikeesti nainen joku ongelma?
        Mustasukkaisuus..kilpailuhaluisuus vai mikä?

Ei kiinnosta minua.Et sinä voi tyrkyttää omia toimintamallejasi tai ajatuksiasi toisille.

Eivät toiset ajattele kuin sinä ja toimi kuten sinä.

Kuulostaa siltä että sinä yrität epätoivosesti käskeä toisia ajattelemaan ja hyväksymään sinun mukaisesti ajatukset.

Sulla on todella epäilevät ja mustasukkaiset ajatukset ja näkemykset.

Onko jokin mies kenties syynä?

Mene ukolle huutamaan miksi huudat muille teidän asioista ja epäilet.Kipeetä.

Tämä kirjoitusten ketjutus on jotenkin epäselvä, mutta tekstistä päättelen viestin olevan minulle tarkoitetun.

Olen vastaillut viesteihin. Olen esittänyt muista poikkeavaa ratkaisumallia ongelmaan/ongelmaasi.Tämä on keskustelupalsta.

En ole käskenyt enkä pakottanut ketään ajattelemaan tai tekemään yhtään mitään. Olen heittänyt ajatuksia ja ehdotuksia mietittäväksesi - ei niitä ole pakko ottaa vastaan.Tuskin koetaan pakkoa totella noitten muittenkaan esittämiä ratkaisumalleja.

Minusta keskustelu on ollut tervettä asioitten pohdiskelua

Anteeksi, että toistan itseäni, mutta koska on eri nimimerkkejä en voi olla varma oletko yksi ja sama henkilö kuin edellä vai joku eri keskustelija

• dfy 5y5t 4
        MaiaM kirjoitti:

Sinä olit se, joka olet aloittanut keskustelun kysymällä mielipiteitä selvitäksesi ongelmastasi. Vai olenko käsittänyt väärin?

Halusin tukea sinua menemään mieluummin rippi-isäsi luo keskustelemaan kuin "hukkumaan" asian tuloksettomaan jauhamiseen päässäsi.Täällä annetut neuvot miehen kimppuun käymisestä sanallisesti tai jopa ruumiillisesti kuulostivat ainakin minusta "vaarallisilta" siksi, että ne helposti kääntyisivät tositilanteessa sinua vastaan.

Kun tajusin, että noitten eri nimimerkkien takana onkin nimimerkki bizou2011, kerroin niistä ajatuksista,joita on tullut mieleeni. Kuinka arvaat laittaa kuvasi, asuinpaikkasi,syntymäaikasi, lastesi iät, sukupuoliasioitasi galleriaan, johon tosiaan kuka vaan kotikulmiltasikin pääsee tutkimaan.
        Esitin oletuksen, että ehkä tuo kirkkoukkeli on sen nähnyt.

Heitin sinulle ajatuksen pohdittavaksi, että jospa kuitenkin alitajuisesti olet odottanut, että joku mukava ortodoksimies löytäisi sinut. Onhan niin voinut käydäkin ( ei minun niistä tarvitsekaan tietää) mutta esitin vain, että aina sitten ikävä kyllä voi osua kohdallenoita itsestä vähemmän miellyttäviä lähestymisiä ja sitten niistä pitää selvitä.

Mutta eihän sinun tietenkään tarvitse pohtia esittämiäni asioita, jos se tuntuu pahalta ja ahdistavalta.

Myönnän auliisti, että päässäni on ilmeisesti vikaa. En ymmärrä kuinka ihminen,joka pyytää toisten mielipiteitä omiin kokemuksiinsa suuttuu niitä saadessaan. Kysehän on vain (minun ja muiden) mielipiteistä Päätökset ja teot ovat sinun.

Voit räyhätä vapaasti - en mene rikki!

:))) narsisti ei koskaan mene rikki!Eikä hänessä koskaan ole vikaa!
        Hän on omasta mielestään aina oikeassa ja oikeutttu!

• MaiaM
        dfy 5y5t 4 kirjoitti:

:))) narsisti ei koskaan mene rikki!Eikä hänessä koskaan ole vikaa!
        Hän on omasta mielestään aina oikeassa ja oikeutttu!

Kirjoitinhan :"Myönnän auliisti, että päässäni on ilmeisesti vikaa".

En mene rikki sinun räyhäämisestäsi. Monista asioista oikeassa elämässä olen mennyt ja tulen varmaan menemään pienesti tai suurestikin rikki.

VIELÄ KERRAN: En ole pakottanut sinua yhtikäs mihinkään. Olen esittänyt mielipiteitä asiaan, jonka sinä toit palstalle. Tämä on keskustelupalsta.

Tietenkin esittämäni ehdotukset ovat omasta mielestäni hyviä - en halua luonnollisestikaan esittää huonoja ehdotuksia.

Onko tuo viestisi viimeinen sana: oikeutettu? Jos on, niin minusta on oikeutettua eittää keskustelupalstalla omia mielipiteitä. Sinulla on sama oikeutus ja etkös sinä sitä koko ajan käytäkin.

Voit sanoa minua narsistiksi , ei haittaa.

Nyt on pakko mennä nukkumaan. Meni turhankin myöhäiseksi, mutta tuo sinun viestisi sai minut jotenkin hyvälle tuulelle - olikohan tuo hymiöt. Oli pakko vastata.

• v-öglhk
        MaiaM kirjoitti:

Mikä ihmeen vahinko?

Taitaa olla pelko perperissä ettei tulisi kilpailijoita reviirille?

Kuvia vain lisää kyllä miesten on opittava tapoja.

• evertss
        bizou2011 kirjoitti:

Bizou!
        olen Everin pojan poika. Sattumoisin tutkaillut Johanneksen vaiheita, kun törmäsin tekstiisi.
        Miten saisin yhteyttä!
        PK

• Nesetämiehet

Naisia varmasti syyllistetään aina näissä asioissa.Olen nähnyt ja kokenutkin kuinka tyrkky mies repeää kun tulee torjutuksi tai hänen maineensa ja tekonsa kyseenalaistetaan.Tai jos hän saa siitä nuhtelut.Se on aina ja poikkeuksellisesti hyökkäys ja syyttely naista kohtaan ja haukkuminen.
      Jotkut miehet eivät vaan itsepäisesti usko jos heille vaikka sanoisikin suoraan sellaistakin on nähty.Vaan se kielto toimii ikäänkuin suurempana yllykkeenä.
      Saman neuvon sain että ei kannata rippi-isälle kertoa enää asiasta.

• väsynyt ihminen

"Naisia varmasti syyllistetään aina..."

"Se on aina ja poikkeuksellisesti (pitäisikö olla poikkeuksetta?) hyökkäys ja syyttely naista kohtaan ja haukkuminen."

Elät kummallisessa maailmassa.

• rsjjj

Olen samaa miltä.. vielä en tiedä onko se minun syytäni.. vaiko olenko ajautunut väärän seuran.. vaiko vain sallinut sellaisn mukisematta vaiko onko maailmassa pahoja poikia niin paljon.Vaiko naiiviutta.

• Kameramies avuksi

Ongelma on helppo ratkaista.
        Hanki kameramies avuksi.
        Menette kirkkoon, kuvaaja seuraa sinun kintereilläsi kuitenkin niin että lähentelijä ei huomaa. Kun lähentelijä alkaa hipelöidä, sanot vaikkapa että IRTI. Samalla hetkellä kuvaaja ottaa kameralla kuvan, silloin välähtää kameran salama. Lähentelijä huomaa että hänen tekonsa on dokumentoitu. Kohtauksen voi tietysti myös videoida. Ehkä joku ulkopuolinen havaitsee jotain outoa tapahtuneen. Tilanne kestää vain muutaman sekunnin. Asian todellinen laita jää vain kolmen tietoon.

Olen itse kerran toteuttanut seurailijaan tällaista. Se toimi. Paljastumisen uhka on päällä vuosia.

• Luu kurkkuun

Eto asiasta , iso ongelma. Irrota ukkelin kädet swlästäsi ja sano, älä lääpi. Ukko jos yrittää uudelleen ota hänet kirkonmenojen jälkeen yksityiseen puhutteluun.

Kellään ei ole oikeutta käpälöidä ilman lupaa. Rippi-isiä tähän eitarvi, mitä ihmettä ne tähän kuuluu, naurettavaa. Äijälle luu kurkkuun vaan.

• bizou2011

Voihan se olla jollekkin eto asia.Toisille se on tärkeä asia siksi että he voivat sen eto asian kokea hieman eri tavoin.

Minusta naisena ei kenenkään tarvitse kokea seksuaalista kähmimistä ihmiseltä jota ei rakasta.Mikäs seksikone se nainen miehille on?Menkööt vaimojensa luo tyydyttämään himonsa.

En minä ainakaan voisi kuvitella että alkaisin miellyttämään naimisissa olevia tai naimattomien miesten fyysisiä haluja ilman mitään omaa kiinnostusta ja vielä vähiten tilanteessa jossa sellainen on raskas synti.Mitä minä sellaisesta saisin?

Eilen olin kävelyllä ja puhuttiin venäläissyntyisen naapurin kanssa.Hän kertoi että hänen venäläinen naisystävänsä oli ollut tansseissa ns. ruplalla joka on paikallinen ikäihmisten tanssipaikka.en tiedä mikä sekahaku oli ollut mutta tuiki tavis suomalainen mies oli alkanut nirsoilemaan ja minusta käyttäytynyt aika tylysti aivan sievälle iloiselle venäläiselle pyöreähkölle (olen tavannut hänet) naiselle ja osoittanut kielitaidon puutteessa naisen vatsaa ja yöritellyt päätään että ei kelpaa.

Mikähän supermies mies kuvitteli itse olevansa?

Tästä näkee hyvin kuinka media on vääristänyt ihmisten mielet.kaikki ´miehet ja suurinosa joita olen jututtanut ja nähnyt elämässäni kuvittelevat itse olevansa jotain Hugh Hefnereitä puputyttöjen saartamana.He olettavat että nainen on nautinnon lähde ja kaikkkien miespuolisten saatavilla ja heitä varten luotuja.

vaimoksi otetaan kotitalouskone joka joutaa sitten syrjään kun tulee kysymys omien seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisestä tai vaihtelunhalusta ja mistä tahansa halusta nyt on kyse.

Itselleni päätös yrittää selibaattielämää alkoi juuri tästä konsepista jossa nainen ei ole oikeastaan ihminen vaan jokin objekti omille tarpeille ja niiden täyttymiseen.

Se on ollut toisaalta helppo päätös vaikkakin itsensä kieltäminen ihmisenä, naisena ja tarpeineen myöskin aivan kuten mieskin on ei ole ollut helppoa.Sitä haluaisi nähdä itsensä tasavertaisena "ihmisenä" miesten rinnalla jolle edes joskus soisi ihmisyyden aivan kuten nuo miehetkin saavat.

Totean loppuun että maailma on langennut kuten sanoo rippi-isänikin.Lisään siihen että maailma on median vääristämä.Mutta näinhän sen kuuluu ollakkin.Se pidänkö minä tästä maailmasta on eri asia.En pidä.

• Lääppijä osaa asians

Luuletko se toimii? Lääppijä kääntää helposti kaiken uhrin syyksi. Uhri ei sen jälkeen enää ilkeä tulla samaan paikkaan. Ulkopuolinen todistaja ja valokuva ovat kiistattomia.

• Minuuteni Kadottanut
        bizou2011 kirjoitti:

Voihan se olla jollekkin eto asia.Toisille se on tärkeä asia siksi että he voivat sen eto asian kokea hieman eri tavoin.

Minusta naisena ei kenenkään tarvitse kokea seksuaalista kähmimistä ihmiseltä jota ei rakasta.Mikäs seksikone se nainen miehille on?Menkööt vaimojensa luo tyydyttämään himonsa.

En minä ainakaan voisi kuvitella että alkaisin miellyttämään naimisissa olevia tai naimattomien miesten fyysisiä haluja ilman mitään omaa kiinnostusta ja vielä vähiten tilanteessa jossa sellainen on raskas synti.Mitä minä sellaisesta saisin?

Eilen olin kävelyllä ja puhuttiin venäläissyntyisen naapurin kanssa.Hän kertoi että hänen venäläinen naisystävänsä oli ollut tansseissa ns. ruplalla joka on paikallinen ikäihmisten tanssipaikka.en tiedä mikä sekahaku oli ollut mutta tuiki tavis suomalainen mies oli alkanut nirsoilemaan ja minusta käyttäytynyt aika tylysti aivan sievälle iloiselle venäläiselle pyöreähkölle (olen tavannut hänet) naiselle ja osoittanut kielitaidon puutteessa naisen vatsaa ja yöritellyt päätään että ei kelpaa.

Mikähän supermies mies kuvitteli itse olevansa?

Tästä näkee hyvin kuinka media on vääristänyt ihmisten mielet.kaikki ´miehet ja suurinosa joita olen jututtanut ja nähnyt elämässäni kuvittelevat itse olevansa jotain Hugh Hefnereitä puputyttöjen saartamana.He olettavat että nainen on nautinnon lähde ja kaikkkien miespuolisten saatavilla ja heitä varten luotuja.

vaimoksi otetaan kotitalouskone joka joutaa sitten syrjään kun tulee kysymys omien seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisestä tai vaihtelunhalusta ja mistä tahansa halusta nyt on kyse.

Itselleni päätös yrittää selibaattielämää alkoi juuri tästä konsepista jossa nainen ei ole oikeastaan ihminen vaan jokin objekti omille tarpeille ja niiden täyttymiseen.

Se on ollut toisaalta helppo päätös vaikkakin itsensä kieltäminen ihmisenä, naisena ja tarpeineen myöskin aivan kuten mieskin on ei ole ollut helppoa.Sitä haluaisi nähdä itsensä tasavertaisena "ihmisenä" miesten rinnalla jolle edes joskus soisi ihmisyyden aivan kuten nuo miehetkin saavat.

Totean loppuun että maailma on langennut kuten sanoo rippi-isänikin.Lisään siihen että maailma on median vääristämä.Mutta näinhän sen kuuluu ollakkin.Se pidänkö minä tästä maailmasta on eri asia.En pidä.

Tällä vastaajalla ei ole minäprofiilia tai se on poistettu:

Ehkä ahdasmielisyytesi on keino torjua seksuaalista energiaa, joka meissä ihmisissä on luonnostaan, jyrkkä asenne ilmaisee sitä vahvasti. Hyvä jos saa naimattomuuden armolahjan, jos semmoinen on niin voi jättää itsetyydytykset ja muut unholaan.

• dfpgiouh
        Minuuteni Kadottanut kirjoitti:

Tällä vastaajalla ei ole minäprofiilia tai se on poistettu:

Ehkä ahdasmielisyytesi on keino torjua seksuaalista energiaa, joka meissä ihmisissä on luonnostaan, jyrkkä asenne ilmaisee sitä vahvasti. Hyvä jos saa naimattomuuden armolahjan, jos semmoinen on niin voi jättää itsetyydytykset ja muut unholaan.

Ahdasmielinen ihminen kammoaa seksiä ja kaikkea avoimuutta.Minä en kammoa en vain ole jakorasia kaikenkarvaisille pulliasille.Piste.

Arvostan itseäni ihmisenä ja naisena se taas ei ei tarkoita sitä että seisoisin kulmilla nenä pystyssä ja odottaisin minua kohdeltavan kuin prinsessaa.Pelkkä ihmisyys riittää.

Naimattomuus ei vielä tarkoita selibaattia.Selibaatti ei tarkoita että olisi ahdasmielinen tai etteikö koskaan aiemmin olisi harrastanut seksiä.

Mitä ahdasmielisyyteen tulee niin harva mies on minun kelkassani jaksanut mitä seksiin tulee.

Tämänkö halusit tietää?

En halunnut kertoa mutta kannan ajattelemisen aihetta itsekurista.Sekin joka paljon himoitsee pystyy jos haluaa.Jos ei halua ei siihen kykene.Voit itse mitata oman itsekurisi määrää Kristuksen tähden.

Seksi ei ole syy mennä naimisiin.Ei minulle.Ja kun naimisissa ei olla eletään kuten naimattomien tuleekin elää selibaatissa.

Jokaista ihmistä tulee kunnioittaa ja heidän koskemattomuuttaan.

• isäriippuvaiset

Jokainen vähänkin nätti nainen on nelikymppiseksi mennessä joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi. On naurettavaa ettei tuonikäinen ihminen osaa selviytyä ongelmasta vaan itketään rippi-isää apuun.

Rippi-isän vaivaaminen joka jutussa on hölmöä ja tyypillistä lässyttäville akoille, joiden aika kuluu jonninjoutavassa saikkaroinnissa,

• natkusilli

Onneksi sinä et sitten ole nätti.Muuten osaisitkin samaistua.Tässä vaiheessa sinua vain närästää toisten elämä.
        rippi-isät tietävät kuka on kuka yhteisössä, jos vaikka lienee ollut samanlaatuisia ongelmia samalla henkilöllä.

Seksuaalinen häirintä on viranomaisasia ja kuuluu jokaiselle yhteisölle missä sitä tapahtuu.

• jfhlfhdkh

no niin ....

• hahhah.......

En ollenkaan vähättele seksuaalista häirintää, se on inhottavaa ja väärin sekä ehdottomasti karsittavaa, mutta korostan sitä että napakka suusanallinen puuttuminen lopettaa ja ehkäisee toiminnan.
      P.S ulkonäössäni ei ole mitään vikaa, nätiksi on sanottu koko ikäni.

Jonkinlainen maalaisjärki tulee säilyttää, eikä kuvitella että käräjiin saisi vedettyä jokaisen vanhan kähmijä-papparaisen.

P.S Voithan mennä papparaisen eukon turviin kirkossa, tuskin ukko uskaltaa lääppiä kun on oma matami vieressä ...

• cvö ojkpyj

Luuletko sinä tosiaankin että kaikkien akat käyvät kirkossa tai edes ovat ortodokseja?

Kyllähän naisia saa näteiksi sanoa mutta se on eri asia onko asia todellisuudessa näin.

Naiset ovat hyviä sumutuksen kohteita.Joten ihan kaikkeen mitä miesten suusta tulee ei kannata uskoa....

• VVappunaamari

Minä olen aina toivonut, että joku käpelöisi joskus. " Meikäläistä ei pane idän Halla eikä pohjan Pakkaset. Ehkä jostain löytyy vappuheila joka innostuu".
      Eikö olisi syytä lopettaa nämä kitinät ja ottaa edellisen kirjoittajan neuvosta vaari.
      Vaikka asia on toki vakava.

• sivusta seurannut

Päätin kyllä, etten osallistu naisten letistävetokisaan kun asia ei minulle kuulu, jotain on mielessäni kehittynyt, siitä kirjoitan. Mietin tuota naisiin kohdistuvaa yli-innostunutta seksuaalistakin himokkuutta miesten taholta. Millaiset naiset joutuvat seksuaalisen häirinnän kohteeksi? Tässä muutama tyyppiesimerkki:

1. Teini-ikäiset luonnonkauniit, viattomat ja naivihkot tytöt.
      2. Julkisesti selibaattielämästään kertoneet nuorehkot ja kauniit naiset. Hehän ovat miesten mielestä lähes impyeitä.
      3. Vasta valitut Kristuksen morsiamet jos kohdista 1/2 ovat naiset muokatut.

• Silakka kahden kilon

Jos ette halua seksuaalista huomiota, naisten tulee pukeutua hillitysti: Meikit pois, nuttura päähän ja huivi ja peittävät askeettiset vaatteet.

Yleensä kumppania etsivät naiset eivät pulkudu säädyllisesti, vaan kaikki halutaan paljastaa tissit ojossa. Tuo miesten vihaaminen on osoitus femisitisiasta, joka näkee vain miehet kiimaisina porsaina. Luulen, että semmoisen naisen täytyy hakeutua hoitoon tai ryhtyä nunnaksi.

• Kahden kilon silakka
        Silakka kahden kilon kirjoitti:

Jos ette halua seksuaalista huomiota, naisten tulee pukeutua hillitysti: Meikit pois, nuttura päähän ja huivi ja peittävät askeettiset vaatteet.

Yleensä kumppania etsivät naiset eivät pulkudu säädyllisesti, vaan kaikki halutaan paljastaa tissit ojossa. Tuo miesten vihaaminen on osoitus femisitisiasta, joka näkee vain miehet kiimaisina porsaina. Luulen, että semmoisen naisen täytyy hakeutua hoitoon tai ryhtyä nunnaksi.

pulkudu = pukeudu (hehe)

• MaiaM

En ota kantaa - etten ärsytä ketään.

"Letistävetokisasta"
        Ehdotan sinullekin alempana olevan viestini lukemista. Mutta tosiaan vain ehdotan.

Ai niin - Kristus nousi kuolleista!!!

• norminaima
        Silakka kahden kilon kirjoitti:

Ei tarvitse miehiä vihata.. minä rakastan seksiä ja hyväkäytöksisiä miehiä.Tosin he saisivat pukeutua kokonsa huomioiviin vaatteisiin ja olla käyttäytymättä provosoivasti ja vaatettaa itsensä niin ettei paksu kurkku pullistele lahkeesta.

Hyviä seksin tappajia ovatkin kimeä ääni, paha sukkamehu ja huono hygienia.Sitten voisi olla avointa pieremistä ja sovinistisia kommentteja ja ei olisi pahasta jos äijä vielä viäntäisi sopivasti.
        Pieni punaviiniongelma tai vakavampikin olisi suotavaa.

Sitten ei meidänkään naisten himot hyrräisi näinkään paljoa.

Oletteko muuten huomanneet kuinka naisia kiinnostavat papi, lääkäri, poliisit ja palomiehet?

Jotain tulisi tehdä etteivät sitten reppanat hukkuisi naisten paljouteen, itseppähän hankkivat tuollaisen ammatin!Sitten umpimieliset ruikuttavat kun tyrkylle tullaan.

En ymmärrä tuollaisia!!!

Ja kuvia profiilissa, ilmiselvä tyrkyn merkki, (mustasukkaisille naisille ja kiimaisille pervoille miehille)

• sivusta seurannut
        MaiaM kirjoitti:

En ota kantaa - etten ärsytä ketään.

"Letistävetokisasta"
        Ehdotan sinullekin alempana olevan viestini lukemista. Mutta tosiaan vain ehdotan.

Ai niin - Kristus nousi kuolleista!!!

"En ota kantaa - etten ärsytä ketään."

Juuri tuosta syystä en lue toisten viestejä tässä ketjussa.

"Ai niin - Kristus nousi kuolleista!!!"

Totisesti nousi!

• rtjujzeuzu

Tiedä häntä ainahan miehet ovat kiinnostuneet naisista tavalla tai toisella.

Itseäni lähinnä häiritsee naisten kilpailuhaluisuus ja se kuinka aina toinen nainen on se vihollinen.Miksi syyttää toisia naisia jos miehen mielenkiinto kohdistuu toiseen ihmiseen.Kokevatko naisetkin naiseuden uhkana kuvittelevatko naisetkin että aina nainen on se viekas ilkeä sisarpuoli viettelijätär joka vie heiltä sen ainoan.

eiköhän se ol mies joka naisensa valitsee.. nainen ei vaan halua myöntää itselleen huonommuuttaa ja sitä etti tullut valituksi.Pitää läytää syy se toinen viekas portto joka lirkutteli miehen itslleen pois häneltä.

Minua rasittaa juuri tuo kanssasisarissa.

En ole koskaan miehiäni pettänyt, en muista miehienikään minua pettäneen.Enkä koskaan ole ollut pahoillani kenellekkään toiselle naiselle jos mies on valinnut toisen.Olen aina ajatellut että ompa siinä mies kun tuollaisesta nempi tykkää jos on mennyt vaikka jonkun flirttailevan kevytkenkäisen kanssa.En tietnkään pidä itsekkään naisista jotka mtsästävät toisten miehiä.

Mutta olen sitä mieltä että vaikka olisi hallitseva luonne ym. niin sen verran tulsi ajatella ja nähdä ettei niitä entisiä miehiä tai mitä tahansa ole meikäläinen ollut iskemässä heiltä pois.

Ärsyttävää kerrassaan saada huomiota mustasukkaisilta naisilta ja syyttelyitä.Kun eivät osaa ymmärtää lukemaansa.Jos joku sanoo ettei etsi tai halua mitään.Miksi sellainen mennään vääntämään väkisin joksikin toiseksi eikä uskota mitä toiset sanovat.

Kaipa se on jokin psykologinen selviytymiskeino tilanteessa jossa kokee aiheetonta uhkaa.Hyökkäs sinne josta ei tarvitse välittää.Eivät he miehille natise.. koska ovat miehen perässä ja hinnalla millä hyvänsä.Onko se läheisriippuvuutta tai omistuksenhalua.Kyvyttömyyttä kohdata tosiseikkoja tai omien unelmien romuttumista.

En jaksa minäkään enempää kirjoittaa koska se ei ole ortodoksisuutta.Vain rasittavaa että missä tahansa keskustelupalstalla on päsmäreitä milloin tappelemassa ex:tään tai muuten pitämässä kiinni omasta vallankahvastaan...huoh.. turhauttavaa jopa ärsyttävää..

• MaiaM

Nyt kirjoitan sinulle tästä aiheesta vihoviimeisen kerran:

Ehdotan, että luet meidän molempien, siis sinun ja minun, kirjoitukset tässä ketjussa ja myös siinä selibaattiketjussa.
        Mihin minä olen sinua tai jotain toista määrinyt?
        Olenko käyttänyt sinuun tai johonkin toiseen valtaa? Miten se yleensäkään on mahdollista keskustelupalstalla?
        Millaista kieltä sinä olet käyttänyt? Millaista kieltä minä olen käyttänyt?
        Niiin, ja minä en ole laatinut sinun "edesmennyttä" galleriasivua. Teit sen itse.
        Sinä paljastat täällä sukupuolielämääsi liityviä asioita. En minä.

Lopuksi: Olen yrittänyt pysyä alkuperäisessä aiheessa, oletko sinä?

Voit taaskin valita vastaatko kysymyksiin vai et. Päätös on sinun kuten on ollut tähänkin asti, kun olet keskusteluketjua jatkanut.
        Minä valitsen nyt niin, etten näihin aiheisiin enää kirjoita. Toivon ihan oikeasti, että olet saanut ongelmasi ratkaistua ja voit hyvillä ja rauhallisin mielin keskittyä jumalanpalveluksessa yhteiseen rukoukseen, etkä vaan jää kirkosta pois jonkun toisen ihmisen käytöksen takia.

Kun minulla on jollekin henkilölle asiaa, oli hän sitten mies tai nainen, kirjoitan tai sanon sen hänelle itselleen.

Kuten voit aavistaakin jätän edellisenkin viestisi omaan arvoonsa. Toivottavasti palataan keskusteluun jostain muusta aiheesta ja asiallisesti.

• Pula Kaikkonen

Ehkä näitä itsensä ruoskijoita olen tavannut, lihan kurittajia, sitä kai tämäkin ketjun aloittaja tuo esille sydämensä perukoilta. "Suuteleminen on likaista, koskettelu on likaista, seksi on likaista"

Rikostapaukset erikseen:
      Lääppiminen on laitonta, eikö sitä jos humauttaa nyrkillä mustan silmän, läähättäjä pakenee tai ilmoittaa poliisiselle"

• Syyraccy

Ja minä olen väsynyt besser wisser akkoihin ja ukkoihin jotka jankuttavat samaa sanomaa että vain saisivat omat näkökantansa esille.

MTV oikein kuvittelet antaisit räkäisten pervojen kähmiä itseäsi ja kuolata päälle.Minua saa kähmiä sitten kun itse haluan sillä en takaa ettenkö syntiä tekisi jos oikeanlainen tapaus sattuisi kohdalle.

Minua eivät vain kiimaiset sedät joiden päätarkoitus on himo satu sytyttämään vaan olo tuntuu todella likaiselta.

Selibaatissa ei ole epänormaaliutta eikä muutakaan mielensairautta.Se on elämäntapa=uskonnollinen elämäntapa.

Et sinä voi tietää mitä selibaatissa elävä tuntee.
        Jos et itse siihen kykene kun olet heikko on turha syyllistää toisia sen vuoksi hulluiksi tai epänormaaleiksi.

Jos et sattuisi olemaan epämiellyttävä keskustelija ja olisit hyvännäköinen sielultasi ja karismaattinen olemukseltasi ja kehtaisin naida sinut antaisin sinulle elämäsi kyydit.Mutten viitsi koska et ole sellainen kiinnostava tapaus.Sinusta ei myöskään löydy ominaisuuksia jotka sytyttäisivät sielussani ja haaroissani tarvittavan kipinän kuten ei likainen perverssi kähmijäkään joka ajattelee omaa pötkyläänsä housussaan ja vähät välittää minusta.

naimisissa olevien vanhojen herrojen kähmintähän on aivan normaalia ja sallittua.Se on ollut sitä aina.Mitähän nuo naiset oikein narisevat.

Ja miehille menkää vaan kähmimään kaikkia kassialmoja ja vaimojanne.

• Ruusu-Kaunokki

Olen kokenut seksuaalista ahdistelua kirkossa (isännöitsijä asialla, alkoholisti, rassukka) ja kun vihdoin kerroin tästä papille, hän vähätteli asiaa ja kielsi kertomasta eteenpäin, "ettei kirkon maine mene". Voi jeesus!

Idioottimaista toimintaa taas kerran miehiltä. Lisäksi hän kommentoi että olisit iloinen kun miehet tykkää. En ole niin epätoivoinen koskaan ollut että läski vanha alkkis kelpaisi!

Todella kurjaa, että seksuaalista häirintää ei oteta kirkossa vakavissaan.

• ????!?

Missä?

• löijhoih
        ????!? kirjoitti:

Missä?

Nopeastippas alkoi arvailu..normaallle ei tulisi mieleenkään udella missä tai kuka...

• Ruusu-Kaunokki

Vastaus edelliselle: Turussa. Valitettavasti. :(

(Tästä varmaan palstan Turku-kohkaajat saavat taas vettä myllyynsä...)

• ---------------

Joskus tuntuu ettei oikeata tunnetta olekaan. Määrittele väärätunne!

• --?--

Entäs jos tämä on totta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2488
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2467
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2122
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1133
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe