Jumala on YKSI.
Yksi Jumala, yksi Herra.
Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Kolme eri persoonaa, YKSI ja SAMA Jumala!
Isä ja Poika ovat yksi Jumala, mutta Isä ei ole Poika, eikä Poika ole Isä. He ovat eri persoonia, mutta YKSI Jumala.
Hänestä Raamattu todistaa ja kertoo:
-------------
Moos. 1:1 "Alussa Jumala loi taivaan ja maan."
Jesaja.45:18 "Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole."
Herra loi taivaan ja maan, Hän yksin on Herra, toista ei ole.
Joh. 1:1 "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli JUMALA."
Joh. 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."
1.Kor.8:6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Kol.1:16 "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa."
Kaikki on Kristuksen kautta. Kaikki mitä syntynyt on on Hänen kättensä työ.
Isä sanoo Pojastaan:
Hebr.1:10 "Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
1:11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
1:12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
Kristus on kallio. Hän joka tarjosi kansalleen autiomaassa hengellistä juomaa:
1.Kor. 10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."
Kristus on Herra, KALLIO, PELASTAJA! Jeshua!
Psalmi 18:3 "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani"
Psalmi 18:47 "Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun PELASTUKSENI JUMALA"
Jeesuksen nimi, Jeshua = hebrean kieltä ja tarkoittaa = Jumalassa on pelastus.
Kun Kristus oli ylennetty, Hänen opetuslapsensa ymmärsivät, että Hän on "Minä Olen":
Joh.8:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että MINÄ OLEN se, joka MINÄ OLEN, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun ISÄNI on minulle opettanut."
Näin todellakin todistaa myös Jeesuksen rakas opetuslapsi Johannes:
1. Joh. 5:20 "Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä."
Herra Jumala on Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala:
2. Moos. 3:6 "Herra sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala."
Mooses kirjoittaa näin:
2.Moos.3:13 "Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "MINÄ OLEN SE, JOKA MINÄ OLEN." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'MINÄ OLEN' lähetti minut teidän luoksenne."
3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen."
Huomatkoon lukija, Jumala vastasi Moosekselle täysin samoin sanoin, kuin Jeesus opetuslapsille "Minä Olen se, joka Minä Olen". ( Joh. 8:28 )
Jeesus sanoi:
Joh.8:23 "Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne."
8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."
Juutalaiset eivät tänäkään päivänä uskalla lausua Jumalan nimeä, "Minä Olen" ääneen. Herra Jeesus sanoi niin itsestään toistuvasti.
Jatkuu seuraavassa viestissä...
Jeesus Nasaretilainen
55
139
Vastaukset
- Niko.
Sillä uskomme perustuu YKSIN JUMALAAN!
Herraan Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, Häneen joka tuli lihaan meidän edestämme! Raamattu todistaa YHDESTÄ Jumalasta, YHDESTÄ Herrasta. Jumala on YKSI Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä!
Poika ilmoittaa Isän. Ilman Poikaa kukaan ei voi tuntea Isää! Poika on AINOA tie Isän luokse!
Joka uskoo Jeesukseen, USKOO ISÄÄN, Joka kunnioittaa Jeesusta kunnioittaa ISÄÄ!
Joh. 12:44 "Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni. Joka näkee minut, näkee lähettäjäni "
Tässä on uskomme perusta:
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa, joka on Jumala, Hän, joka on Isän kanssa YHTÄ!
Room.10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen HERRAKSI ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Jeesus on alku ja loppu ja Hänestä Raamattu kertoo. Hän esiintyy Raamatun ensimmäisessä kirjassa sen ensimmäisessä luvussa, sen ensimmäisessä jakeessa ja jopa sen ensimmäisessä sanassa: "Alussa" = Kristus on Alku.
Kristus sanoi:
Joh. 5:39 "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän - ja nehän juuri todistavat MINUSTA"
Jumala on vannonut itsensä kautta ja antanut PERUUTTAMATTOMAN sanan, että HÄNEN edessään on jokaisen polven notkistuttava:
( Jes. 45:22-23 ) "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä MINÄ OLEN Jumala, eikä toista ole. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, PERUUTTAMATON sana: MINUN edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman."
Uusi Testamentti kertoo, että JOKAINEN notkistaa polvensa JEESUKSEN EDESSÄ! HÄN ON HERRA!
Isä kirkastetaan Pojassa (Joh 14:13 ), sillä Poika ja Isä ovat yhtä (Joh 10:30) ja Poika on ollut Isän tykönä ikiajoista asti ( Joh. 1:1 ). Jumala on Rakkaus, sillä Jumalalla on Poika ja Isä rakastaa Poikaa ( Joh. 5:20 ). Jeesus on luonut kaiken. ( Hebr.1:1-3 ) ( Joh. 1:1-3) ( 1. Moos. 1:1 ) ( Jes 48:12,13 )
Jeesus on läsnä Raamatun alkulehdiltä lähtien, sen ensimmäisessä kirjassa, sen ensimmäisessä luvussa, sen ensimmäisessä jakeessa ja jopa sen ensimmäisessä SANASSA! Jeesus Kristus on Alku ja Loppu, Ensimmäinen ja Viimeinen. ( Ilm. 22:13 ) ( Jes 48:12,13 )
Jesaja kirjoitta näin:
"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas
ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
-- Minä olen ENSIMMÄINEN ja minä olen VIIMEINEN,
ei ole muuta Jumalaa kuin minä." ( Jes. 44:6 )
Jooel 3:5: "Ja jokainen, joka huutaa avuksi JHWH:n nimeä, pelastuu."
Uskokaa Herraan Jeesukseen, Jumalan Poikaan, sillä Hänen nimessään on pelastus ja syntien anteeksiantamus!Niko: >Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Kolme eri persoonaa, YKSI ja SAMA Jumala!
Isä ja Poika ovat yksi Jumala, mutta Isä ei ole Poika, eikä Poika ole Isä. He ovat eri persoonia, mutta YKSI Jumala."<
6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät. [Joh. 1:3 ]
Meillä on siis vain yksi Herra Jumala, joka on Isä, ja yksi herra Jeesus Kristus, Jumalan voideltu ylimmäinen pappi. [Hepr.5:5,6; 8;1]
- Niko.
Ajankohtainen on Jeesuksen kysymys omilensa; "kenen te sanotte minun olevan"
Room. 9:33
niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".Jumalalla ei ole Isää eikä äitiä, mutta Jeesuksella on kaksikin isää ja lukematon määrä äitejä. Apostolit ylistivät ainoana Jumalana Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää:
2. Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Efesolaiskirje 1
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
- EndTimes
Minun Herrani, minun Jumalani! Meidän täydellisen Jumalamme täydellinen pelastus, valmistettu ennen aikojen alkua! Kirjoitukseesi Niko yhtyy Sana ja Henki!
Olkaa valmiina, sillä Sanasta ei jää toteutumatta pieninkään piirto! Kun Hän on meitä näin rakastanut, rakastetaan mekin toisiamme, ja annetaan anteeksi mitä on kenelläkin anteeksi annettavaa, sillä anteeksiantamattomuus on synti Jeesuksen sovitustyötä kohtaan. Totisesti Hänen edessään me olemme pieniä kaikki tyynni. Mutta jos olemmekin pieniä, saamme suuresti ylistää! - Sanaan uskoen
Jeesuksen jumaluudesta nousee tämän tästä ketjuja ja jos ei nouse, niin joku alkaa jonkun aivan toisen aiheen alla kiistellä siitä. Tuore esimerkki on ”Keitä he ovat?” –ketju, jonka hyvä alku vaihtui vähitellen syyttelyyn ja tulihan sieltä lopulta myös Jeesuksen jumaluuden kieltäminen. Muissa keskusteluryhmissä käydään tämän tästä samaa vääntöä, parhaillaan ainakin ”Raamattu” –osiossa kahdessa eri ketjussa. Jeesuksen jumaluus on keskeinen oppi syntiemme sovittamisesta ja Jumalan valitsemasta pelastustiestä.
Vaikka me puhumme uskosta, niin me kaikin tavoin yritämme järkeillä myös Jumalan Sanan kanssa. Sanahan on toki järkevää, mutta meidän älymme ei riitä selittämään kaikkia Jumalan salaisuuksia. Niko näki suuren vaivan kirjoittaessaan laajan kaksiosaisen avauksen. Jos joku on ollut näillä palstoilla vähänkin kauemmin, on saanut lukea myös aikaisemmin jonkun toisen kirjoittamia vastaavia laajoja perusteluja Jeesuksen jumaluudelle. Kaikissa noissa ketjuissa on käynyt samalla tavalla: Jeesuksen jumaluutta vastaan hyökätään rajusti. Usein se tapahtuu kuin huutamalla: kirjoittaja käyttää paljon isoja kirjaimia ja huutomerkkejä. Mikään raamatullinen perustelu Jeesuksen jumaluudesta ei riitä. On todella surullista, että keskeisissäkään Raamatun totuuksissa kristityt eivät jaa ja iloitse samasta näkemyksestä. Pelkään pahoin, että pian tämä ketju käy ärhäkkääksi. Meidän on vaikea uskoa moniin asioihin:
- kuinka Jumala on samalla kertaa yksi ja samalla kolmiyhteinen Isä, Poika ja Pyhä Henki
- kuinka Jeesus, joka on aina ollut, kerran sikisi Pyhästä Hengestä ja tapahtui lihaksi tuleminen
- kuinka Jumala, joka on ääretön, voi mahtua Marian kohtuun
- kuinka Jumala voi todellisesti kuolla ristillä
- kuinka Jumala voi itse tulla ristillä Jumalan hylkäämäksi ja kokea helvetin
- kuinka Jumala, joka on pyhä, voi asua syntisen ihmisen sydämessä Pyhässä Hengessä
- kuinka Jumala voi nähdä meidät pyhinä Jeesuksessa, vaikka olemme edelleen syntisi
Jumala on ristillä voinut sovittaa meidät syntiset itsensä kautta, koska Raamattu niin sanoo: "Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta" (RK -38). Me elämme uskossa ja luottamuksessa Raamatun Sanaan, vaikka emme kaikkea ymmärryksellämme näekään. ”Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.” ”Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä” KR92. Biblia. Hebr.11:3. ”Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne ovat tyhjästä tehdyt.”
Tässä hengessä me uskomme myös Nikon avauksen totuuteen: ”Jumala on yksi Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä!”Poika ei ole Kaikkivaltias Majesteetti, vaan Isä on:
Johannes 5
19 'Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika - e i - v o i - i t s e s t ä n s ä - m i t ä ä n - t e h d ä, - vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.'
Sellaista asiaa, mitä ei itsekään ymmärrä, ei pidä kenellekään toiselle opettaa. Tämä Raamatun näkökanta tulee kirjoituksissa hyvin esille:
1. kirje Timoteukselle 1
4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."
1. Korinttolaiskirje 4
6 'Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: - "E i - y l i - s e n, - m i k ä -
k i r j o i t e t t u - o n", - ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.'
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Kirjoitukset selvästi opettavat, että meillä on yksi Jumala, joka on Isä, ja yksi herra, Jeesus, jonka Isä Jumala on Herraksi ja Kristukseksi tehnyt:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Efesolaiskirje 4
6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."Matteus 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;"
1. Korinttolaiskirje 15
27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."' (Eikä vain kolmessa)!* Ei sille mitään voi, että et ymmärrä Sanaa, vaan kopioit kirjainta, jonka ympärillä touhuat sopimattomia. " Touhuajat saavat aikaan ainoastaan vahinkoa"! Sinä yrität sekoittaa ihmisten päät, paljolla Raamatun sitaateilla, mutta ei se onnistu, etä saa Jumalaa syntiseksi vaikka kuinka sinun muuttumaton sydämesi sitä halajaa, vain että olisit oikeassa, ja kun onnistut jossain omasta mielelstäsi, niin silloin sinun sielusi jubileerraa ja luulet sitä PH:n voimaksi, mutta se on vain eksyttäväinen tunne omassa sielussasi ! Sinä Kiellät Jeesuksen sikiämisen Pyhästä Hengestä, siinä sinä kiellät Jeesuksen ja Isän saman tien Pyhää Henkeä et myöskään kunnioita Jumalana, vaikka Hän on Jumalan kolmas persoona. Usko Jumalan sanaa !
* Jos et kunnioita Poikaa samalla kunnioituksella kuin Isääkin, et tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi ! Jumalan Fakcta !!!
- Kristitty
Ekivaari ei edusta kristillistä seurakuntaa, vaikka he siellä raamattua käyttävätkin. Jokainen Pyhästä Hengestä (joka on persoona) syntynyt tietää Jeesuksen Herraksi ja Mestariksi. Jehovainopilla ja kristillisyydellä ei ole näennäisyydestä huolimatta mitään yhteistä keskenään. Aloituksen Sanat ovat niin kuin ne on kirjoitettu, eivätkä ne häviä Raamatusta, vaikka jättäisi ne huomiotta ja poimisi vain muutaman kohdan joka tukee omaa näkemystä. Seuraavat sanat on niin kuin ne on kirjoitettu:
Joh. 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." - Sanaan uskoen
Eipä siinä kauaa mennyt, kun areenalle tultiin taistelemaan. Edellisessä viestissäni totesin mm. "Pelkään pahoin, että pian tämä ketju käy ärhäkkääksi."
"Kristitty" kirjoittaa aivan oikein ja sen jälkeen asiaa on nähdäkseni turha enää käsitellä. Kun totuus on tuotu moneen kertaan esille, niin sen jälkeen jäisimme vain "turhiin kiistoihin".
Siunattua päivän jatkoa!Raamatun mukaan on yksi Herra Jumala, joka on Isä, "josta kaikki on", ja josta on myös yksi herrra Jeesus Kristus — jonka kautta kaikki on —
Meillä on siis vain yksi Herra Jumala, Isä, ja yksi herra Jeesus Kristus, Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi iankaikkisesti [Hepr. 5:5,6; 8:1]
1. Korinttolaiskirje 8
6 "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." [Joh. 1:3 ]
Raamattu ei käytä Jumalasta sanaa "persoona", eikä Nikon käyttämää lausetta; >Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä."< ei löydy Raamatuista, vaan kolminaisuusopista!
Siunattua elämää kaikille nyt ja tulevaisuudessa!ekivaari kirjoitti:
Raamatun mukaan on yksi Herra Jumala, joka on Isä, "josta kaikki on", ja josta on myös yksi herrra Jeesus Kristus — jonka kautta kaikki on —
Meillä on siis vain yksi Herra Jumala, Isä, ja yksi herra Jeesus Kristus, Jumalan poika, välimies ja ylimmäinen pappi iankaikkisesti [Hepr. 5:5,6; 8:1]
1. Korinttolaiskirje 8
6 "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." [Joh. 1:3 ]
Raamattu ei käytä Jumalasta sanaa "persoona", eikä Nikon käyttämää lausetta; >Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä."< ei löydy Raamatuista, vaan kolminaisuusopista!
Siunattua elämää kaikille nyt ja tulevaisuudessa!* Käyttää kyllä, sinä vaan et näe sitä, koska sinun silmilläsi on synnin harha ja epäuskon synti ! Pyhä Henki ei opeta epäuskoisia valhe-veljiä. Kolminaisuus oppi on Raamatusta ! Isä Poika ja Pyhä Henki, kenet tästä kolminaisuudesta haluat potkia pellolle, ekivaari ?
* Jeesus sen todistaa, " Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN"! Yksi NIMI, kolme persoonaa ! Milläs tämän totuuden väännät kieroon ! Älä vaan käytä siihen Raamattua, ethän ?
- Ved.2
Tuossa onkin hyvä käsitteellinen määritelmä kolminaisuuden olemuksesta. Siitä vastasin Jonahille, mutta se keskustelu näemmä poistettiin. Greenille en ehtinyt vastaamaan, enkä kunnolla lukemaan hänenkään vastausta. Mutta kiitos Jonahin vastauksesta.
Näillä näköjään mennään. Jeesus on Herra ja em. aloituksen määritelmän mukaan tosi Jumala mielestäni."Jumala on yksi", joka on "kaikki kaikissa", eikä vain kolmessa:
1. Korinttolaiskirje 15
27 'Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."' (Eikä vain kolmessa)!
- Kristitty
Jeesuksessa onkin, niinkuin Nikokin 3. viestissään kirjoittaa "quote":
Room. 9:33
niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".
Asiasta keskustelu ei ole riitelyä, enkä kirjoittanut kommenttiani ekivaarin henkilöä vastaan, vaan selventääkseni mistä käsityseroista on kyse. Nähdäkseni on hyvä että tiedetään millä seurakunnilla on minkälaiset käsitykset Jeesuksen Jumaluudesta. Ettei kuviteltaisi, että esim. helluntailaisuuden sisällä olisi toisistaan näin kovin poikkeavia käsityksiä. Monenlaiset opinkiistat aiheuttavat lahkoja ja eriseuroja, mutta tämä on kysymys jossa me eroamme kristillisiin ja ei-kristillisiin. Tässäkään ei ole meillä mitään tuomitsemista, sillä vielä on aikaa etsiä Herraa, ja Raamatusta löytää totuus, sillä edelleen etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Ollaan avoimia Raamatun Sanalle, niin ettei ihmisten opetukset estä meitä näkemästä koko ilmoitusta joka on selkeä alkulehdiltä viimeiseen piirtoon saakka.
Joh. 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."Kristitty kirjoitti 28.4.2013 12:25
16 'Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".'- Kristitty
ekivaari kirjoitti:
Kristitty kirjoitti 28.4.2013 12:25
16 'Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".'Tuolla toisessa ketjussa taas sanoit: "Uskon, että se oli Joosefin poika joka kuoli." Kuinka sovitat sen yhteen tämän kanssa:
Johannes 3
16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen
PoikaNSA ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tässä meillä on ero jehovantodistajien kanssa, että Jumala tuli ihmiseksi, kuoli meidän puolestamme, nousi kuolleista ja hallitsee. Ne sanat, jotka Isä on Jeesuksen suuhun pannut, ne ovat Isästä alkuisin eikä pojasta;
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja - m i n ä - p a n e n - s a n a n i - h ä n e n
s u u h u n s a, - ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
Johannes 1
8 "Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."
Kaikkia niitä, jotka ottavat Jumalan lähettämät sanat vastaan, kaikkia niitä Isä itse kutsuu jumaliksi;
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Isojen kirjainten käyttö "Jumala"-sanan alussa on tullut käytäntöön paljon myöhemmin kuin UT;n alkuperäiset kirjoitukset. Kirjanoppineet hämmentävät selviä Jumalan asioita itselleen mieleiseksi.Kristitty kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa taas sanoit: "Uskon, että se oli Joosefin poika joka kuoli." Kuinka sovitat sen yhteen tämän kanssa:
Johannes 3
16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen
PoikaNSA ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tässä meillä on ero jehovantodistajien kanssa, että Jumala tuli ihmiseksi, kuoli meidän puolestamme, nousi kuolleista ja hallitsee.Isästä Jumalasta syntynyt, salattu ja näkymätön Kristus- ihminen, mikä on henkeä, on Jumalan poika, [Joh. 3:6] mutta ulkonainen "Daavidin suvusta ja Mariasta syntynyt näkyvä Jeesuksen liha katsottiin olevan Joosefin poika. [Luuk. 3:23; Joh.6:42]
Apostolit tosin varoittivat liikaa keskittymästä sukuluetteloihin, koska se on hyödytöntä! [1.Tim. 1:4; Tit.3:9]
Raamattu ei missään sano että "Jumala tuli ihmiseksi", vaikka sanoo Jumalan tulleen meihin, niin se on eri asia kuin ihmiseksi tuleminen. Jumalan poika, Jeesus Kristus tuli ihmiseksi, ei Jumala.- Kristitty
ekivaari kirjoitti:
Isästä Jumalasta syntynyt, salattu ja näkymätön Kristus- ihminen, mikä on henkeä, on Jumalan poika, [Joh. 3:6] mutta ulkonainen "Daavidin suvusta ja Mariasta syntynyt näkyvä Jeesuksen liha katsottiin olevan Joosefin poika. [Luuk. 3:23; Joh.6:42]
Apostolit tosin varoittivat liikaa keskittymästä sukuluetteloihin, koska se on hyödytöntä! [1.Tim. 1:4; Tit.3:9]
Raamattu ei missään sano että "Jumala tuli ihmiseksi", vaikka sanoo Jumalan tulleen meihin, niin se on eri asia kuin ihmiseksi tuleminen. Jumalan poika, Jeesus Kristus tuli ihmiseksi, ei Jumala.Tuon opin mukaan jokainen Hengestä syntynyt olisi Kristuksen veroinen, eikä kuitenkaan ole.
Selitä tämä:
Joh. 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." Kristitty kirjoitti:
Tuon opin mukaan jokainen Hengestä syntynyt olisi Kristuksen veroinen, eikä kuitenkaan ole.
Selitä tämä:
Joh. 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."Johannes 1:14 jae; "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme", on ainoa jae UT;ssa joka sanoo sanan tulleen lihaksi. Kaikki muut UT;n jakeet sanovat Jumalan sanan tulleen - l i h a a n, - ei lihaksi. Mitä näistä pitäisi uskoa?
1. Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, - l i h a a n - tulleeksi, on Jumalasta;
2. Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli - l i h a a n - tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus." (Ei lihaksi)
Kaiken lisäksi Raamattu sanoo Kristuksen kärsineen ja kuolleen lihassa, (ei lihaksi);
1. Timoteuskirje 3
16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt - l i h a s s a, - vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
1. Pietarin kirje 3:18
"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin - l i h a s s a, - mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
1. Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt - l i h a s s a, - niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-"
Mitä näistä pitäisi uskoa? Ensinnäkin yksinäistä todistajaa pitää varoa ja saa epäillä vääräksi todistajaksi;
Matteus 18
16 "Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
2. Korinttolaiskirje 13
1 "Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava."
Heprealaiskirje 10
28 "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:"
4. Mooseksen kirja 35
30 "Jos joku lyö toisen kuoliaaksi, surmattakoon tappaja todistajien antaman todistuksen nojalla; mutta - y h d e n - t o d i s t a j a n
t o d i s t u k s e n - n o j a l l a - ä l k ä ä - k e t ä ä n - k u o l e m a l l a
r a n g a i s t a."
Miksi tuo yksi ainoa jae, joka sanoo sanan tulleen lihaksi, on tullut kolminaisuusopissa ylikorostetun tärkeäksi, vaikka se on selvästi ristiriidassa muiden samasta asiasta puhuvien raamatunjakeiden kanssa?ekivaari kirjoitti:
Ne sanat, jotka Isä on Jeesuksen suuhun pannut, ne ovat Isästä alkuisin eikä pojasta;
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja - m i n ä - p a n e n - s a n a n i - h ä n e n
s u u h u n s a, - ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
Johannes 1
8 "Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt."
Kaikkia niitä, jotka ottavat Jumalan lähettämät sanat vastaan, kaikkia niitä Isä itse kutsuu jumaliksi;
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Isojen kirjainten käyttö "Jumala"-sanan alussa on tullut käytäntöön paljon myöhemmin kuin UT;n alkuperäiset kirjoitukset. Kirjanoppineet hämmentävät selviä Jumalan asioita itselleen mieleiseksi.* Lopettaisit jo, ekivaari, Raamatun halventaminen oman aivokapasiteettisi voimalla kirjainta vääristellen mieleiseksesi !
* Raamattu itse on sun tuomitsija, koska apostolit ei tunne sinun evankeliumiasi, ja olisko koko se kristittyjen miljoonien joukko väärässä, jotka tunnustavat Jeesuksen jumaluuden sen omakohtaisesti kokeneena uudestisyntymän kautta, joka sinulta puuttuu kokonaan, Kristuksen sisäinen tunteminen, pelkkää nimellistä kirjain uskoa on suhteesi Sanaan, ja siksi juuri et voi Sanaa sisäisetää ja yhtyä PH:n osallisuudessa Jeesusken Hengen kautta tapahtuvaan Pyhän Hengen pyhäin yhteyteen !
- Kristitty
Ekivaari kirjoitit:
"1. Korinttolaiskirje 8
6 "meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." [Joh. 1:3 ]"
Minusta tuo sananpaikka myös todistaa siitä, että Jeesus on enemmän kuin ihminen ja profeetta. Eihän Jumalaa ole luotu, ja Jeesuksen kautta on luotu kaikki mikä luotu on. Vaikka siis on Isä, Poika, ja Pyhä Henki he ovat yhtä, sillä ketään heistä ei ole luotu. Enkelit ovat luotuja, ja ihmiset. Eikös niin.Koska ei ole meidän ihmisten asia tietää aikoja eikä hetkiä, [Ap. t. 1:7] en kehtaisi niihin meille hyödyttömiin ja kuulumattomiin asioihin nyt kietoutua.
Vai onko jossakin kirjoitettu, että pelastuakseen ihmisten on tiedettävä tarkat Isän, pojan, Pyhän hengen ja enkelien syvimmätkin alut, loput ja synnyt? Kuka on luotu ja kuka on luomattomana syntynyt? Kuka haluaaa esitellä viisauden mainettaan?- Kristitty
ekivaari kirjoitti:
Koska ei ole meidän ihmisten asia tietää aikoja eikä hetkiä, [Ap. t. 1:7] en kehtaisi niihin meille hyödyttömiin ja kuulumattomiin asioihin nyt kietoutua.
Vai onko jossakin kirjoitettu, että pelastuakseen ihmisten on tiedettävä tarkat Isän, pojan, Pyhän hengen ja enkelien syvimmätkin alut, loput ja synnyt? Kuka on luotu ja kuka on luomattomana syntynyt? Kuka haluaaa esitellä viisauden mainettaan?Jos me kerren pelastumme ainoastaan Kristuksen kautta, ja Jeesus on meidän ainoa välimiehemme, niin ei liene kyse hyödyttömästä asiasta.
Niko. Miksi sinun tekojumalasi on VAIN kolmiyhteinen ?
- Nio.
Raamatussa ei esiinny sana "komiyhteinen" eikä minun aloituksessani.
- Ollaan vaiti
Tästä minä olen varoitellut. Uskokaa jo. Älkää siis provosoituko vastailemaan ekivaarille, koska seurauksena on vain harhaoppien ryöppy.
- Gcgycu
Aloitus on täyttä asiaa, se kannattaa lukea tarkasti! Muun voi hyvin jättää lukematta ja pysähtyä vain ylistämään Herraa joka eläväksi tekee!
Pelkäät keskustelua Raamatun ilmoittamista asioista, eli pelkäät Jumalan koko totuuden esille ottamista! Jumalan totuudessa pysyvä kykenee Jumalan sanalla torjumaan harhaopit.
- Amen!
Gcgycu kirjoitti:
Aloitus on täyttä asiaa, se kannattaa lukea tarkasti! Muun voi hyvin jättää lukematta ja pysähtyä vain ylistämään Herraa joka eläväksi tekee!
Samaa mieltä olen!
- Niko.
Aloituksessani mainitsin siitä kuinka juutalaiset eivät Jumalan nimeä tahdo lausua, Mooseksen käskyyn vedoten. Tähän tahdon mainita lisäyksenä vielä muutaman huomion.
Matteus evankeliumissaan kirjoittaa myös Jumalan valtakunnasta muotoon; taivasten valtakunta. Näin hän otti huomioon heikommat veljet.
Juutalaiset oppineet kääntäessään hebrealaisen vanhan testamentin kreikaksi korvasivat myös Herran Pyhän nimen muotoon Adonai.
UT läpi linjan kutsuukin Herraa Jeesusta juuri Adonaiksi.
Jehova nimitys on nimi jota ei todellisuudessa ole olemassa, vaikka tietyt piirit sitä käyttävätkin. Se on yhdistelmä nimistä; JHWH että Adonai.
Herra Jeesus sitävastoin käytti usein itsestään nimeä JHWH (Minä Olen). Johannes on evankeliumiinsa tallentanut näitä Herran Jeesuksen omasanaisia todistuksiaan yhteensä 7 kappaletta ( 7 on Jumalan lukuarvo, kuvaa täydellisyyttä ).
Isä Jumala on ilmoitettu vain Pojassaan.
Hän on ainoa Tie, muuta Tietä ei ole.
Kenellä on Poika, on Isä.
Joka kunnioittaa Poikaa, kunnioittaa Isää.
Joka uskoo Poikaan, uskoo Isään.
Joka kuulee Poikaa, kuulee Isää.
Joka rakastaa Poikaa, rakastaa Isää.
Sillä Poika ei puhu omaansa, vaan sen mitä Isä ilmoittaa ja Poika ja Isä ovat yhtä.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Herra kaikkivaltias, alku ja loppu!Niko, sinä ja muut trinitaarit ette ota huomioon, että Isä puhuu meidän ja
p o j a n - k a u t t a - "minä olen"-muodossa:
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Heprealaiskirje 1
1 "Sitten kun Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Miksi olette hitaita oppimaan ja ymmärtämään? Pysyttelette jääräpäisesti isien ja perinnäissääntöjenne kahleissa, ettekä ota vastaan Pyhän hengen avaamaa sanaa.
Luukas 10
16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä
s a n o j a, - jotka minä teille puhun, - m i n ä - e n - p u h u
i t s e s t ä n i; - ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, (ja puhuu sanat) jotka ovat hänen."- Niko.
ekivaari kirjoitti:
Niko, sinä ja muut trinitaarit ette ota huomioon, että Isä puhuu meidän ja
Matteus 10
Heprealaiskirje 1
1 "Sitten kun Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"
Miksi olette hitaita oppimaan ja ymmärtämään? Pysyttelette jääräpäisesti isien ja perinnäissääntöjenne kahleissa, ettekä ota vastaan Pyhän hengen avaamaa sanaa.
Luukas 10
16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Johannes 14
i t s e s t ä n i; - ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, (ja puhuu sanat) jotka ovat hänen."Poika on Jumalan Sana
Sana jonka Isä puhuu, on Herra Jeesus Kristus. - ~~tähkäpää~~
ekivaari kirjoitti:
Niko, sinä ja muut trinitaarit ette ota huomioon, että Isä puhuu meidän ja
Matteus 10
Heprealaiskirje 1
Luukas 10
Johannes 14
i t s e s t ä n i; - ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, (ja puhuu sanat) jotka ovat hänen."Ekivaari, olen tosi huolissani siitä, että Sinulle on jostain syystä täysin
peitossa tällainen yksinkertainen asia, että Jeesus oli Jumala ennen maanpäälle tuloaan, eli Hän oli Hänessä, syntyi Pyhästä Hengestä
Jumalan Pojaksi maailmaan vapauttaakseen meidät synneistämme,
mutta palasi takaisin asemaansa ylösnousemuksen myötä.
(Näin yksinkertaistettuna ilmaisten.)
Joh. 1
1. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
14. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Huomaatko itse, että kaikki Raamatun kohdat, joita otat puolustukseksesi,
ovat siltä ajalta, kun Hän oli täällä maailmassa Jumalan Poikana, mutta et halua nähdä niitä kohtia totuutena, jotka kertovat Hänen alustaan tai Hänen ylösnousemisensa jälkeisestä tilanteesta.
Tämän enempää en lähde Raamatulla asiaa selvittämään, sillä sitä täällä on tehty koko sen ajan, kun olen foorumilla ollut, eikä tilanne ole siitä kummentunut.
Näen Sinut totuutta etsivänä / haluavana ja vain siitä syystä tähän keskusteluun osallistuin tämän verran. Minulla ei ole asiasta tämän enempää sanottavaa. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ekivaari, olen tosi huolissani siitä, että Sinulle on jostain syystä täysin
peitossa tällainen yksinkertainen asia, että Jeesus oli Jumala ennen maanpäälle tuloaan, eli Hän oli Hänessä, syntyi Pyhästä Hengestä
Jumalan Pojaksi maailmaan vapauttaakseen meidät synneistämme,
mutta palasi takaisin asemaansa ylösnousemuksen myötä.
(Näin yksinkertaistettuna ilmaisten.)
Joh. 1
1. Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
14. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.
Huomaatko itse, että kaikki Raamatun kohdat, joita otat puolustukseksesi,
ovat siltä ajalta, kun Hän oli täällä maailmassa Jumalan Poikana, mutta et halua nähdä niitä kohtia totuutena, jotka kertovat Hänen alustaan tai Hänen ylösnousemisensa jälkeisestä tilanteesta.
Tämän enempää en lähde Raamatulla asiaa selvittämään, sillä sitä täällä on tehty koko sen ajan, kun olen foorumilla ollut, eikä tilanne ole siitä kummentunut.
Näen Sinut totuutta etsivänä / haluavana ja vain siitä syystä tähän keskusteluun osallistuin tämän verran. Minulla ei ole asiasta tämän enempää sanottavaa.Kiitokset, ~~tähkäpää~~ minua huolehtivista ajatuksistasi, mutta pyydän ne kääntämään oman viinitarhasi vartioimiseen — Herra kyllä huolehtii — minun viinitarhaani. [Laul. l. 1:6]
Ensin muistutan siitä, mitä Jeesus opetti meille ajoista ja hetkistä;
Ap. t. 1:7
'Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,"
Kysyit myös:
>" Huomaatko itse, että kaikki Raamatun kohdat, joita otat puolustukseksesi, ovat siltä ajalta, kun Hän oli täällä maailmassa Jumalan Poikana, mutta et halua nähdä niitä kohtia totuutena, jotka kertovat Hänen alustaan tai Hänen ylösnousemisensa jälkeisestä tilanteesta."<
Vastaan tuohon että olen sen tarkasti huomioinut — sinua tarkemmin — sillä sinä et näy huomioivan, että Jumala-määritelmä on tämä: "Jumala on se, josta kaikki on." ja myös poika, ja Jeesus Kristus on Jumalasta, eikä Isä Jumala Jeesuksesta.
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta. kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesuksen ylösnousemisen jälkeisestä tilanteesta olen useinkin huomauttanut, että jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat Jumala, eivät he tarvitseisi joka aika rukoilla Isää, niin kuin he välimiehenä nyt tekevät;
Heprealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.."
Roomalaiskirje 8
26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niin kuin rukoilla tulisi, mutta
H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme.
Perustele sinäkin, ~~tähkäpää~~ , omat väitteesi Raamatun sanalla, niin ne ovat uskottavampia kuin pelkät väitteet.- ~~tähkäpää~~
ekivaari kirjoitti:
Kiitokset, ~~tähkäpää~~ minua huolehtivista ajatuksistasi, mutta pyydän ne kääntämään oman viinitarhasi vartioimiseen — Herra kyllä huolehtii — minun viinitarhaani. [Laul. l. 1:6]
Ensin muistutan siitä, mitä Jeesus opetti meille ajoista ja hetkistä;
Ap. t. 1:7
'Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,"
Kysyit myös:
>" Huomaatko itse, että kaikki Raamatun kohdat, joita otat puolustukseksesi, ovat siltä ajalta, kun Hän oli täällä maailmassa Jumalan Poikana, mutta et halua nähdä niitä kohtia totuutena, jotka kertovat Hänen alustaan tai Hänen ylösnousemisensa jälkeisestä tilanteesta."<
Vastaan tuohon että olen sen tarkasti huomioinut — sinua tarkemmin — sillä sinä et näy huomioivan, että Jumala-määritelmä on tämä: "Jumala on se, josta kaikki on." ja myös poika, ja Jeesus Kristus on Jumalasta, eikä Isä Jumala Jeesuksesta.
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta. kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Jeesuksen ylösnousemisen jälkeisestä tilanteesta olen useinkin huomauttanut, että jos Jeesus ja Pyhä henki olisivat Jumala, eivät he tarvitseisi joka aika rukoilla Isää, niin kuin he välimiehenä nyt tekevät;
Heprealaiskirje 7
25 "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.."
Roomalaiskirje 8
26 "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niin kuin rukoilla tulisi, mutta
H e n k i - i t s e - r u k o i l e e - meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä
H e n k i - r u k o i l e e - Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Roomalaiskirje 8
34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? - K r i s t u s - J e e s u s - on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja - h ä n - m y ö s - r u k o i l e e - meidän edestämme.
Perustele sinäkin, ~~tähkäpää~~ , omat väitteesi Raamatun sanalla, niin ne ovat uskottavampia kuin pelkät väitteet.Asia ok!
Olen huoleni ilmaissut ja se riittää.
En lähde toistamisrumbaan Raam.kohtien kanssa, sillä kuten kirjoitin, niitä on Sinulle jo useaan otteeseen julki tuotu, enkä oleta Jumalan Sanan muuttuvan siitä, kuka ne julki tuo.
Joten otan vastaan nämä sanasi:
>>>
pyydän ne kääntämään oman viinitarhasi vartioimiseen — Herra kyllä huolehtii — minun viinitarhaani. [Laul. l. 1:6] Sillä Poika ei puhu omaansa, vaan sen mitä Isä ilmoittaa ja Poika, Isä ja me kaikki olemme yhtä;
Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut,- e t t ä - h e - o l i s i v a t - y h t ä - n i i n
k u i n - m e k i n." (samalla tavalla)
Johannes 17
21 että - h e - k a i k k i - o l i s i v a t - y h t ä, - niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, - e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, niin että - m a a i l m a - u s k o i s i, - että sinä olet minut lähettänyt.."
Vain kaikkien uskovien Jumalassa yhtä oleminen saattaa mahdolliseksi maailmalle uskon Jumalan rakkauteen:
Johannes 17
23 "minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut."
Olen ottanut vastaan Isän Jumalan lähettämän sanan ja olen siis yhtä hänen kanssa. Olen Jumalan poika;
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Johannes 17
21 "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. - N i i n - t u l e e - h e i d ä n k i n - o l l a
y h t ä - m e i d ä n - k a n s s a m m e, - jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.
23 Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua."* Voi ekivaari parka, kun sinä vaan et ymmärrä Jumalan salaisuutta , Jeesusta Kristusta, miksi siis edes yrität vatvoa omaa antikristillistä Jeesuksen kieltävää soopaasi. Ikävää tälläistä sanoa vanhalle miehelle, kun itsekkin olen yhtä vanha, mutta armosta olen saanut syndämen uskosn kautta tulla tuntemaan Jeesuen ja Hänet Isä on minulle todistanut Hengessä Jumalan Pojaksi, aivan niin kuin Pietarillekkin, jonka Jeesus itse sanoo, että vain Jumalan Henki voi asian tuoda ymmärrettäväksi sydämissämme uskon kautta.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Voi ekivaari parka, kun sinä vaan et ymmärrä Jumalan salaisuutta , Jeesusta Kristusta, miksi siis edes yrität vatvoa omaa antikristillistä Jeesuksen kieltävää soopaasi. Ikävää tälläistä sanoa vanhalle miehelle, kun itsekkin olen yhtä vanha, mutta armosta olen saanut syndämen uskosn kautta tulla tuntemaan Jeesuen ja Hänet Isä on minulle todistanut Hengessä Jumalan Pojaksi, aivan niin kuin Pietarillekkin, jonka Jeesus itse sanoo, että vain Jumalan Henki voi asian tuoda ymmärrettäväksi sydämissämme uskon kautta.
Kiitokset, Mohikaani_27 lempeistä sanoistasi! "Ei ikä siitä kunniallinen ole jos on paljon vuosia, vaan siitä, mitä Jumalan tuntemisessa olemme edistyneet ja oppineet."
Huomaan sinunkin hiukan edistyneen Kristuksen tuntemisessa, kun tunnustat Isän hänet todistaneen Jumalan pojaksi, Kristukseksi, eli Isän voitelemaksi Messiaaksi!
Tuo henkilökohtaisuus, mitä minusta sanoit, on minulle ja Jumalalle saman tekevää, sillä minä en ole enää mitään, vaan Kristus minussa.
Niko. kirjoitti 27.4.2013 16:04
Ajankohtainen on Jeesuksen kysymys omillensa; "kenen te sanotte minun olevan"
_______
Ajankohtainen on myös Pietarin vastaus:
Matteus 16
16 "Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet - K r i s t u s, - elävän
J u m a la n - p o i k a".
Niko, pidät ihailtavana juutalaisten perinnäissääntöä, joka kieltää JHWH (Minä olen)-nimen lausumisen. Kun Isä tahtoo ilmaista itsensä meidän kauttamme ja käyttää suutamme sanoen; "Minä olen", emmekä tottele, on se Jumalan tahdon vastustamista:
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."- Usko Toivonen
>> Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." >>
Jumala pitää omistaan huolta.
Isä
Matt. 10:20
Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
Poika
Luuk. 21
14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
15. Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
Pyhä Henki
11. Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12. sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
Luuk. 12.
- rikollinen Jeesus
Jeesus Nasaretilainen oli juutalainen rabbi ja puuseppä joka kohotti itsensä kuningasten kuninkaaksi ja messiaaksi. Sellaista ihmistä kutsuttaisiin nykyisin syystäkin psykopaatiksi. Rooma palkitsi yhteiskunnallisten levottomuuksien lietsomisesta ristiinnaulitsemalla, eikä Jeesus ollut ristiinnaulittujen joukossa mikään poikkeus. Spartacus kokeili kanssa onneaan ja palkittiin 6000 kapinallisen ristiinnaulitsemisella Via Appian varrelle.
Valitettavasti tämä Jeesus nousi nimenomaan ristiinnaulitsemisensa takia kulttihahmoksi. Pontius Pilatus ei maaherrana osannut aavistaa millaisen marttyyrin hän teki Jeesuksesta tuomitsemalla yhden poliittisen kapinallisen ristille.
Pilatus sai tekosestaan kiitoksena myöhemmin potkut maaherran paikalta sotkettuaan muutenkin asiat Juudeassa perinpohjaisesti.
Nykyisin Jeesus on ylivoimaisesti eniten käytetty tekosyy massamurhiin ja toisten ihmisten alistamiseen kaikin tavoin. Ihmiskunnan suurin rasite ja kehityksen este ovat kristityt kirkot ja herätysliikkeet. USA jakaa maailmalla sitä kristillistä taivaan mannaa pommittamalla toisissa maissa siviilejä öljyn takia. Mä vaan ihmettelen, että mitä pahaa esim. Irakin siviiliväestö muka teki USA:lle, että jenkit menivät ja pommittivat sen maan yhden Saddam Husseinin takia kivikaudelle. Saddam oli Bushille taivaan lahja jonka nojalla oli hyvä lähteä ryöstämään toisten öljyt.
Ehkä siihen Jeesuksen ristiin kiinnitettyyn tuomiosyynjulistukseen olisi pitänyt Pilatuksen kirjoittaa selväsanainen selitys tuomion syystä niin jopa ristiinnaulitsemista seurannut väkijoukko olisi tajunnut mistä on kyse. INRI ei kai kuvannut riittävän selvästi, että tämä mies teloitetaan kapinasta ja kansankiihottamisesta. Tai sitten Pilatus ei pystynyt missään tuomiojulistuksen ja täytäntöönpanon vaiheessa osoittamaan kansalle, että tässä nyt ihan oikeasti annetaan yhdelle rikolliselle rangaistus jonka kuuluu toimia pelotteena ja opetuksena muille. Ehkä Jeesus olisi pitänyt ruoskia huomattavasti kovemmin ja paremmin julkisesti.
Jotta totuus Jeesuksesta ei vahigossa pääse unohtumaan, niin muistutan, että tänä päivänä kristitty länsimaailma käy sotaa Afganistanissa ja Irakissa sen Jeesuksen vinoon tulkitun "menkää ja pommittakaa kaikki kivikaudelle" ohjeen mukaisesti. Ei Jeesus niin käskenyt tehdä, mutta Raamatulla päähän on se miten kristityt tulkitsivat lähetyskäskyn sisällön. Mitähän pahaa ne Afganistaninkin naiset lapset ja muut siviilit ovat tehneet, että USA tappaa, raiskaa ja silpoo niitä jahdatessaan muutamaa seonnutta talebania?
Jeesus on tasan syyllinen maailmalla riehuviin sotiin ja kurjuuteen yleensäkin. Sitä kaikkea paskaa pitävät yllä kristityt joille rauha ja tasa-arvo maailmassa ei kelpaa. - Se oli siinä
Nikon avausviestien jälkeen se oli siinä. Jos Jumalan Sanan pohjalta jotain sanoisin, saisin ryöpytyksen.
Jotain tästä voimme oppia. Puhu Jumalasta Raamatun totuuden pohjalta niin kuin Niko, niin saat ekivaarin paikalle. Vastaa ja kommentoi ekivaaria, niin saat erkivaarin pysymään paikalla. Ennen minun viestiäni viimeisten viestin tilasto osoittaa ekivaarin pysyvän tanakasti tietokoneensa ääressä ja kuuden viimeisimmän viestin tulos on ekivaari vastaan muu maailma 5-1.
Voimme tietenkin mennnä turvaan sanomalla ekivaarin tapaan:minä en ole enää mitään, vaan Kristus minussa. Ajatus lienee otettu Paavalin Galatalaiskirjeen toisesta luvusta: "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
Paavali tunnustaa elävänsä edelleen hyvinkin myös omassa lihassaan. Vajavaisesta ja synnillisestä "lihastaan" tietoisena hän elää elämääns uskossa Kristukseen, joka on sovittanut hänen syntinsä. Kovin lihaiselta nämä keskuselutkin usein täällä kuullostavat ja asiaa ristin juurelle pitäisi olla. Jos taas elämämme täysin puhtaasti Kristuksessa, niin mitään kinaa ja kädenvääntöä Jumalan olemuksesta ei pitäisi syntyä.
Tähkäpän kommnettiin liittyen: minulla ei ole asiasta tämän enempää sanottavaa.Jos Niko olisi antanut Jumalasta saman määritelmän kuin Raamattu antaa, ei hänen aloitustaan olisi tarvinnut ryöpyttää:
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Mutta hän antoi Jumalasta kolminaisuusopin muotoileman määritelmän, joka on hyvin kaukana edellä lainaamastani Raamatun määritelmästä:
Nikon jumalamääritelmä:
"Jumala on yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä. Kolme eri persoonaa, YKSI ja SAMA Jumala!
Isä ja Poika ovat yksi Jumala, mutta Isä ei ole Poika, eikä Poika ole Isä. He ovat eri persoonia, mutta YKSI Jumala."<
Tuommoista määritelmää ei Raamattu tunne, sillä sellaista ei löydy Jumalan sanasta.
Tämä on Raamatun määritelmä, että "meillä on vain yksi Herra Jumala ja yksi herra Jeesus Kristus!"
Annoin tämän todistuksen puhtaalla sydämellä ja hyvällä omalla tunnolla Jumalan, Herran enkelien ja ihmisten edessä.
- Usko Toivonen
Huomasin Niko avauksesi jo lauantai-iltana ja olin siihen jo kommentoimassa, mutta sitten ajattelin, jos vastaan saattaa hyvä avaus mennä pilalle jos kommenttini tiimoilta avaukseesi tulee joitakin Jeesuksen Pyhästä Hengestä sikiämisen ja neitseestä syntymisen kieltäjiä
>> Room. 9:33
niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". >>
Niinpä, luokkauskivia ja kompastuksen kallio.
Jeesus sanoi :
23. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Luuk. 7.
loukkauskivi
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
Vrt. Jesaja 8.
13. Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
14. Ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.
15. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.
"hän on oleva pyhäkkö"
Ilmestyskirjan lopussa ilmoitetaan.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
Ilm. 21. - en voi yymärtää
Ei vaan voi ymmärtää miten sivistyneessä ja pitkälle tietoyhteiskunnaksi kehittyneessä Suomessa elää edelleen 2000-luvullakin vihainen, väkivaltaan taipuvainen ja vainoharhainen fundamentalistien joukko joka uskoo Jeesuksen kaltaisiin satuolentoihin sokeasti vaikka uskonkappaleet on kaadettu tieteellisestikin jo monet kerrat.
Onko tässä maassa tieteellinen sivistys epäonnistunut tehtävässään vai onko meillä jo peruskouluista lähtien koko koulujärjestelmä sakannut pahasti? Vai onko tässä nyt perustavanlaatuinen vika poliittisessa järjestelmässämme tässä maassa? Onko meillä vikaa jo perustuslain tekstimuodossa niin, että uskovia on edelleen olemassa nykymaailmassakin?
Olen syvästi pettynyt suomalaisen sivistysvaltion totaaliseen munaukseen. Vähän jotain yritystä ja helluntai-hihhulismi olisi voitu kitkeä pois ja kaataa historian likakaivoon sotien ja muun kurjuuden seuraksi osaksi ihmiskunnan synkeää historiaa.
Ei, mä en ymmärrä uskovien asenteita enkä edes olemassaoloa. Enkä hyväksy kristillisiä arvoja sitten vähimmässäkään määrin.
Sitten kaiken huipuksi tätä maata pitäisi pystyä kaiken kristillisen kurjuuden ja takapajuisen taikauskon keskellä kutsumaan isänmaaksi. Olen pahoillani, mutten pysty edes hyvällä tahdollakaan kutsumaan tätä maata isänmaaksi, en edes kotimaaksi. Häpeän tämän maan tilannetta ja suomalaisia ihmisiä. Teidänkin pitäisi hävetä. Eletään sentään tieteen valtakautta ja 2000-lukua. Tämän maan pitäisi olla matkalla maalliseen tieteellisesti ateistiseen yhteiskuntaan ja kohti mielekästä tulevaisuutta ja supertekniikoiden vallankumoustakin.
Laitan tulevaisuudentoivoni siihen, että Marsiin rakennetaan terve siirtokunta ilman Jeesukseen uskovia hihhuleita. Välimatka maapallolle on riittävä takaamaan rauhan Marsissa asuvalle tulevaisuuden yhteisölle.
Otan Kristinuskon henkilökohtaisesti loukkauksena ja nöyryytyksenä jota en osakseni ole koskaan ansainnut. Uskovaiset loukkaavat tieteellistä olemassaoloani ja maailmankuvaani ja kaikkia perusoikeuksiani. Matteus 27
54 "Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".
Markus 15
39 "Mutta kun sadanpäämies, joka seisoi häntä vastapäätä, näki hänen näin antavan henkensä, sanoi hän: "Totisesti tämä ihminen oli Jumalan Poika".- Niko.
Silloin ekivaari sadanpäämies uskoi, Hänen tunnustuksensa kumpusi ylhäältä, ei ihmisjärjestä ja viisaudesta. Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa, jos ihminen tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi?
Silloin ihminen uskoo Hänen olevan se joka Hän on.
Silloin ihminen uskoo Hänen olevan Herra taivaasta, neitseestä siinnyt, ei miehen siemenestä. Silloin ihminen uskoo Hänen kättensä teot olleen Jumalan voimaa, ei ihmisen. Uskoo Hänen Sanansa olleen Jumalan sanoja, ei ihmisestä, tekojen ylhäältä ei alhaalta.
Silloin ihminen uskoo sen mitä Hänestä ilmoitettu on, tunnustaa, ei epäile, ei kiellä eikä järjellä tyhjäksi selitä vaan uskoo!
Sillä usko on ylhäältä ja se kumpuaa Jumalasta usko tekee tyhjäksi ihmisjärkeilyn työt, sellaisen viisauden hullutukseksi ja hullutuksen Jumalan viisaudeksi! Niko. kirjoitti:
Silloin ekivaari sadanpäämies uskoi, Hänen tunnustuksensa kumpusi ylhäältä, ei ihmisjärjestä ja viisaudesta. Ymmärrätkö sinä mitä tarkoittaa, jos ihminen tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi?
Silloin ihminen uskoo Hänen olevan se joka Hän on.
Silloin ihminen uskoo Hänen olevan Herra taivaasta, neitseestä siinnyt, ei miehen siemenestä. Silloin ihminen uskoo Hänen kättensä teot olleen Jumalan voimaa, ei ihmisen. Uskoo Hänen Sanansa olleen Jumalan sanoja, ei ihmisestä, tekojen ylhäältä ei alhaalta.
Silloin ihminen uskoo sen mitä Hänestä ilmoitettu on, tunnustaa, ei epäile, ei kiellä eikä järjellä tyhjäksi selitä vaan uskoo!
Sillä usko on ylhäältä ja se kumpuaa Jumalasta usko tekee tyhjäksi ihmisjärkeilyn työt, sellaisen viisauden hullutukseksi ja hullutuksen Jumalan viisaudeksi!Niko, miten monta kertaa sinullekin pitää selittää, että uskon Jeesuksen Kristuksen sikiämisen ja syntymisen just Jeesuksen ja apostolien selittämällä tavalla; Mariasta lihan mukaan Daavidin siemenestä ja Jumalasta pyhyyden hengen mukaan jokaisen Jumalan tahdon tekijän kautta:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen (lihallisen) syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].
Matteus 12
48 'Mutta Jeesus vastasi sanantuojalle: "Kuka on äitini? Ketkä ovat veljiäni?"
49 Hän osoitti kädellään opetuslapsiaan ja sanoi: "Katso, tässä ovat minun äitini ja veljeni.
50 Jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Joh. 15:14; Room. 8:29; Hepr. 2:11]
- antitsiisus
jeesus oli keinohedelmöitetty pedofiili
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292578- 1322395
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141941Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151753Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731297- 161286
- 1061254
- 93977
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks137911Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20893