LISBON | Tue May 3, 2011 9:31pm EDT
(Reuters) - Portugal reached a deal with the European Union and the IMF Tuesday on a 78 billion euro 3-year bailout, the third euro zone member to do so after Greece and Ireland, caretaker Prime Minister Jose Socrates said.
Suom: Portugali pääsi sopimukseen EU:n ja IMF (kansainvälinen valuuttarahasto) kanssa tiistaina 78 miljardin euron 3-vuotisesta tukipaketista, on kolmas valtio joka ottaa lainaa EU:lta/IMF:ltä EU:n alueella, toteaa Portugalin virkaatekevä pääministeri Jose Socrates.
http://www.reuters.com/article/2011/05/04/us-portugal-bailout-idUSTRE7425UP20110504
Portugalin poliitikot keskustelivat vielä eilen jonkin aikaa siitä, hyväksyvätkö he lainapaketin ehdot, ja ne hyväksyttiin iltapäivällä: http://www.reuters.com/article/2011/05/03/us-portugal-bailout-view-idUSTRE7426JI20110503
Forex markkinoilla euro vain jonkin verran reagoi tähän sopimukseen: FOREX: The euro was little changed on the announcement.
Eli Portugali SAI RAHAT! 78 miljardia, näin alkuunsa. Tuohan ei tietenkään riitä!
EU hyväksyi eilen Portugalin lainapaketin, summa
14
248
Vastaukset
- tämä vielä
"The interest rate on Portugal's bailout loan is expected to be set at a meeting of eurozone finance ministers in mid-May".
Tuo ekassa linkissä mainitaan, että korosta päätetään toukokuun puolivälissä pidettävässä EU-valitovarainministerien kokouksessa (Katainen osallistuu siihen).
Eli laina on jo myönnetty, mutta korko määräytyy 15.05.2011.
Suomen hyväksyntää ei näköjään tarvittu lainkaan.
Elleivät Kiviniemi ja Katainen ylittäneet aikanaan törkeästi ja salaa valtuutensa, koska luottivat, että istuvat seuraavassa hallituksessa.- Et semmosta...
Ovat ylittäneet valtuutensa...se piti hyväksyä uudessa eduskunnassa...nyt katainen ohitti kyseisen jutun..usko vaan niin nyt puhutaan lehdistössä suomen portugali päätöksestä annetaanko lainaa...vaikka se on tehty jo...
Ja katainen ei ole ollut pääministeri...vaan kiviniemi joka ei puoltanut kyseistä pakettia viimeksi.... - ????
Et semmosta... kirjoitti:
Ovat ylittäneet valtuutensa...se piti hyväksyä uudessa eduskunnassa...nyt katainen ohitti kyseisen jutun..usko vaan niin nyt puhutaan lehdistössä suomen portugali päätöksestä annetaanko lainaa...vaikka se on tehty jo...
Ja katainen ei ole ollut pääministeri...vaan kiviniemi joka ei puoltanut kyseistä pakettia viimeksi....EU ei ole voinut tehdä suomen puolesta sitä päätöstä...ilman että ylittää valtuutensa/ rikkoo lakia...
- Nythän Katainen
voisi kehua liikemiestaitojaan kuten Kreikan lainassa jossa selitti sitä fantastiseksi bisnekseksi että lainataan halvemmalla korolla ja lainataan eteenpäin korkeammalla korolla vaikka nyt onkin jo selvinnyt että Kreikalla ei ole aikomustakaan maksaa näin aluksi korkoa ja myöhemmin luultavasti koko lainaakaan.
- rahaa palaa
"On the bailout itself? The Portuguese bailout is certainly not good enough. What it is very similar to the situation in Greece last year where it's simply a band-aid. "
Tuosta tuesta todetaan, että summa on vain laastari-apua ongelmiin! Samoin kävi Kreikankin kanssa. - J.K. Atainen
Lopeta höpinäsi!
- PArtyTime.. .
Todella törkeää.. mutta niin tavanomaista..
Samanlaista byrokraattista paskaa kuin suomessa.
Jahas, se on juhlat portugalin kunniaksi.
ZaZazaaa..... - ///
Olisiko noissa piireissä se, että sovitaan eri asia kuin että nimet on alla. Jos nimet on jo alla niin sittenhän Suomen on ihan turha mennä enää mukaan ja tavallaan Suomi pääsi kuin laama veräjästä.
- takuukset, khi-khi
P.ska homma, ettei tosta voi selvitä Aprillia, aprillia syö silliä.
Tätä tarkoitti, kun savon suuri-poika vaalitenteissä kyseli hädissään: "Hyväksyttekö, jo Suomen antamat takuut?"
Jos joku olisi sanonut , jees. Niin taskusta paperi esiin ja "nimi alle"!€
Historia tuntee vielä noi päättäjät Mannerheim-Ryti-Tanner verikoplan tavoin Katainen-Kiviniemi -koplana.
Täällä puuhataan Portugalille sardiinia kurkkuun, lähtekää messiin tohon Facebook -juttuun. Saadaan edes vähän hauskaa verojen hassauksen ohella!
http://finnishaidforportugal.blogspot.com/- kyllä kansa tietää
Tässä suora linkki tuohon Facebook kampikseen. Onkohan toi persujen juoni?
http://on.fb.me/mqgj8v
- HANAT KIINNI HETI
eu:n kiristävär rosvojoukot hyväksykööt mitä tahtoo,mutta suomi EI SAA OSALLISTUA mihinkään maksuihin tai sitoumuksiin enää eu.ssa.
tila on niin PAHENEVA JA PITENEVÄ,ettei kukaan pysty enää auttamaan,
eikä kannata.
jatkuvasti tulee uutta PETOSVYYHTIÄ esille,eikä opusta ole hajuakaan.
JYRKILLE PANTAVA HETI SUITSET SUUHUN, se seonnut täysin.
on paskapuhetta isänmaan vastuu, SITÄ EI JYKÄ RIEPU ENÄÄ TAJUA.
jykän pakkomielle on nyt TÄYTTÄ SEKOOMUSTA 100%. - Infoa....
Sijoittajat ja pankit hurraa...raha hanat ovat auki...
Mutta tarvitsevat viellä kaikkien EU maiden hyväksynnän...
Eli rahoja ei ole viellä menetetty....
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703937104576302883922114642.html - hijaseko
kuika palju mahtuu piäneen hiaseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612