Pietari kirjoittaa viimeisistä päivistä, jolloin tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka aivan tieten tahtoen jättävät huomaamatta tosiasiat. Puhumalla evoluutiosta iankaikkisen taivaan Jumalan sijaan, ei tarvitse uskoa myöskään siihen, että samainen Jumala, jonka Sanan voimasta maa rakentui, voi myös samalla Sanansa voimalla tuhota sen:
"Sillä on salassa, heidän sitä tahtoessa, että taivaat olivat vanhastaan ja maa vedestä ja veden kautta rakentuen Jumalan Sanalla, joiden kautta silloinen maailma vettä tulvien tuhoutui. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat Hänen Sanallaan talletetut tulelle, säilytettäviksi jumalattomien ihmisten tuomion ja tuhon päivään." (2Piet3:5-7)
Lähdeteksteissä jae 7 on hiukan eri muodoissa. Joka tapauksessa kysymys on siitä samasta Jumalan Sanasta, jonka voimasta maa rakentui. Saman Sanan voimasta se odottaa tulen tuhoa. Mutta milloin tämä tapahtuu. Pietari kertoo seuraavaksi Jumalan aikataulun perusperiaatteen:
"Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että yksi päivä on Herran edessä kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä." (3:8)
Ja nyt Pietari alkaa käydä läpi tuota Jumalan aikataulua, päivä päivältä:
"Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä Hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen." (3:9)
Eli ensimmäiseksi Pietari ottaa esille meneillään olevan armotalouskauden. Pilkkaajat kysyivät, missä on lupaus Hänen tulemisestaan. Pietari vastaa, että ei Herra viivyttele, mutta pitkämielisyytensä tähden Hän on odottanut, ja antanut aikaa parannuksen tekoon. Jo kaksi tuhatta vuotta eli kaksi päivää.
Seuraavaksi on edessä ihmiskunnan historian seitsemäs päivä. Sapatin päivä.
Herran päivä. Messiaan päivä. Mutta Raamattu puhuu myös siihen liittyvästä kauheudesta. Herran päivän tuleminen on kauhea. Ennenkuin tuo tuhat vuotta kestävä ihanuus syntyy, on maailmassa ankarat synnytystuskat, jotka päättyvät siihen, että nykyinen saastunut maailma puhdistetaan tulella. Maa ja kaiki, mitä siihen on tehty, palaa. Ja sitten siis koittaa Herran päivä, tuhat vuotta kestävä rauhan millenium. Tuon tuhat vuotta kestävän Herran pävän jälkeen tulee Jumalan päivä. Sen tuleminen on paljon kauheampi kuin Herran päivän tuleminen. Sillä Jumalan päivän tulemisen yhteydessä materian maailma sulaa/katoaa/häviää. Ja sitten Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan.
Tämän kaiken Pietari tiivistää näin:
"Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte
Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! Mutta hänen lupauksensa mukaan
me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu." (10-13)
Tuo Jumalan päivän tuleminen on maailmanloppu. Mutta tuota kauheaa Jumalan päivän tulemista seuraa itse Jumalan päivä. Siis päivä jolloin Kristus antaa valtakunnan Isän ja Jumalan haltuun. "Sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman." (1Kor15)
Tuon Jumalan päivän alkajaisiksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan. Ja tätä autuutta ei kestä enää vain yksi päivä eli tuhat vuotta. Vaan kysymyksessä on iankaikkisuuden päivä:
"Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia,
omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin
tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän
Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään." (14-18)
Viimeisinä päivinä (2 Piet 3)
42
159
Vastaukset
- 1234567...
Raamattu v.1903 2.Piet.3:11-12. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa: Niin että ODOTATTE ja IKÄVÖITSETTE Jumalan päivän tulemista, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat.
Tässä ei puhuta päivien jouduttamisesta, vaan ikävöitsemisestä ja valmistautumisesta tulevaan Herran päivään.
Jumala on säätänyt määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.
Kun Jeesus tulee toisen kerran Hän vie pyhät taivaaseen 1000-vuodeksi, jonne Hän on mennyt valmistamaan omilleen sijaa. Jumalattomat vainoojat peto saavat surmansa Hänen ilmestyksestään ja näin maa on autio ja tyhjä ja paholainen sidottuna 1000-vuotta.
1000-vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta kuluttaa heidät, tämä on toinen kuolema tulijärvessä.
Luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa vanhurskaus asuu. - ☻ ◘ ☻ ◘ ☻
"Viimeisiä aikoja" on odotettu jo viimeiset 2000 vuotta.
Huomenna, ylihuomenna, tai viimeistään ensiviikolla.
Jehovan todistajia olette kaikki tyynni, ennustellessa kilpaa keskenänne viimeisistä ajoista.
Jeesus sanoi..........no tiedättehän sen jo ennestään.
Paavali odotti viimeisten hetkien tapahtuvan jo elinaikanaan.
Sen mukaisesti neuvoi ja opetti ihmisiä.
Hupsista.
Miltei 2000 vuotta on jo siitä kulunut.
Paavalikin väsyi ja kuolla kupsahti, kesken viimeisten hetkiensä odottelua.
"viimeisten hetkiensä"
Ymmärrä tai ole ymmärtämättä.
Viimeiset hetket tulevat, silloin kun on tullakseen.
Ei siihen tarvita turhanpäiväisiä ennusteluja.
Viimeisistä päivistä ei tiennyt edes Jeesuskaan, niin miten sitten kaiken maailman ennustelijat?!
Herääkin kysymys.
Missä hengessä tämän viestiketjun aloittaja on?
Jeesus ei tiennyt, Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena.
Minkä hengen vaikutuksen alaisena on tämä viestiketjun aloittaja?
Hänessä vaikuttava henki on tietäväisempi kuin Jeesuksessa vaikuttanut Pyhä Henki.
Tuota alla olevaa jaetta ei nyt pidä ottaa sananmukaisesti, mutta laitanpahan sen nyt siihen, harmaita aivosolujanne rääkätäkseni:
Ap.t. 16:16
Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.- 1234567...
Monet eivät ymmärrä Ilmestyskirjan sanomaa. Siellä nimenomaan sanotaan, että näiden kaikkien täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.
Vuosikymmenet on ollut monenmoista ennustelijaa, mutta heistä kaikki eivät tosiaankaan ymmärrä Ilmestyskirjaa mitä se pitää sisällään. - +
>>>>>"Viimeisiä aikoja" on odotettu jo viimeiset 2000 vuotta.
- body
1234567... kirjoitti:
Monet eivät ymmärrä Ilmestyskirjan sanomaa. Siellä nimenomaan sanotaan, että näiden kaikkien täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.
Vuosikymmenet on ollut monenmoista ennustelijaa, mutta heistä kaikki eivät tosiaankaan ymmärrä Ilmestyskirjaa mitä se pitää sisällään.Uskon näkökenttä on jatkuvasti sotkettu lopunajoilla ja kuvitelmilla Jeesuksen paluulla tässä ja nyt ja myös opetuslapset olivat hukassa.
Eikä se ole yhtään ihme, sillä Juudan kanssa eli orjuudessa ja kuvittelivat Jeesusken paluun tapahtuvan jo huomenna ja lopunajan olevan käsillä.
Meidän on turha noihin ruutia haaskata, sillä se mitä Pietari kirjoitti, johtui heidän alistetusta asemastaan ja siksi ihannoivat jotain tulevaa pelastusta.
Harhakuvia siis. - Ymmärrätkö sinä
että Pyhä Henki Paavalin kautta opetti meille kaikille nämä asiat - ei Paavali kirjoitellut omia ajatuksiaan paperille,
vaan Pyhä Henki inspiroi hänen kirjoituksiaan ja hän kirjoitti,
niinkuin ne koki. Jumala ei kertonut aikaa, eikä hetkeä, vaan
kehoitti meistä jokaista valvomaan omaa tilaamme.
- ☻ ◘ ☻ ◘ ☻
Lue ajatuksella Ilm 21 ja 22, koko Ilm ja koko Raamattu.
Ilm. 22:8
Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
Ilm. 22:9
Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
Ilm. 22:9
Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."
Ilm. 22:10
Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Ilm. 22:13
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. - body
Nuo " viimeiset " ajat ovat kuin musta pussi päässä ja huudellaan toisille lopunaikoja.
Olisi jo aika lopettaa moinen " viimeiset ajat " , ihan kuin muuta elämää ei olisi kuin viimeisiä päiviä.- +
Raamatussa "viimeiset ajat" ja "viimeiset päivät" ovat kaksi aivan eri asiaa.
- Sanan saattaja
Jeesus sanoo: Valvokaa ettei synti teihin pesi. Tämä sanan kohta on ne seitsemän viistasta, jolla oli öljyä lampuissaan he valvoivat itseään ja tekivät koko ajan parannusta synneistään.
Ne, jotka ovat silmänsä umitaneet ja sanovat Jeesuksen tulo viivästyy nukkuvat synnin unessa.
Jeesus sanoo: etsikää niin te löydätte kolkuttakaa niin teille avataan.
Sinä päivänä kun Jeesus tulee hän katsoo sydämen tilan ja ne, jotka
valvoivat lähtevät kotiin kirkauteen. Sanan saattaja kirjoitti:
Jeesus sanoo: Valvokaa ettei synti teihin pesi. Tämä sanan kohta on ne seitsemän viistasta, jolla oli öljyä lampuissaan he valvoivat itseään ja tekivät koko ajan parannusta synneistään.
Ne, jotka ovat silmänsä umitaneet ja sanovat Jeesuksen tulo viivästyy nukkuvat synnin unessa.
valvoivat lähtevät kotiin kirkauteen.>>>Sanan saattaja
valvoivat lähtevät kotiin kirkauteen.\\\\
VALVOKAA!
Mark.13:33-37 (Rinnakkaisteksti:Matt. 24:45-51)
--
13:33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
////
Emme tiedä Jeesuksen tulemisen ajankohtaa. Sen tähden on oltava varuillaan, valvottava ja rukoiltava (33).
Jeesus puhuu miehestä, joka matkustaa muille maille. Hän jätti talonsa palvelijoilleen ja jakoi heille kullekkin omat tehtävänsä.
Kaikkien piti valvoa, koska kukaan ei tiennyt, milloin herra palaisi takaisin.
”Valvokaa” (37)!
Tähän kehoitukseen päättyy Jeesuksen puhe.
Valvomisen vastakohta on nukkuminen (36).
Elämme ”yön” aikaa ja juuri nyt on suuri vaara nukahtaa.
Jeesus liittää valvomisen ja rukouksen toisiinsa (33). Silloin kun valvoo ja rukoilee, on varuillaan.
Silloin ei myöskään Herramme tulo yllätä.
Valvova kristitty hoitaa ne tehtävät uskollisesti niillä ”leivisköillä” (Matt. 25:14-30) , jotka Herra on hänelle uskonut.
Jeesus on ”muilla mailla” (34), mutta palaa pian takaisin.
Raamattu loppuu sanoihin:
”Totisesti, minä tulen pian. Amen, tule, Herra Jeesus. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen” (Ilm. 22:20.21)- +
Sanan saattaja kirjoitti:
valvoivat lähtevät kotiin kirkauteen.Antaisitko Sanan saattaja Raamattuviitteet seuraaviin virkkeisiisi:
>Valvokaa ettei synti teihin pesi
>ne seitsemän viistasta, jolla oli öljyä lampuissaan - Sanan saattaja
+ kirjoitti:
Antaisitko Sanan saattaja Raamattuviitteet seuraaviin virkkeisiisi:
>Valvokaa ettei synti teihin pesi
>ne seitsemän viistasta, jolla oli öljyä lampuissaan
Evankeljumi Markuksen mukaan 35
Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon Herra tulee,iltamyöhälläkö vai sydän yöllä vaikko kukonlulun aikaan vai varhain aamulla
ettei hän tapisi teitä nukkumasta.
Mutta mikä minä teille sanon , sen minä sanon kaikille: "VALVOKAA.
Luukas 16
3. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä , niin nuhtele häntä, jos hän katuu anna hänelle anteeksi.
Johannes 8
24. Sentähden minä sanon teille,että te kuolette synteihinne ; sillä ette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette syneihinne."
25. Niin he sanoivat hänelle kuka sinä olet? Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
Evankeljumi 8
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää mailmalle todeksi synnin synnin ja vanhurkauden ja tuomion.
9. synnin koska he eivät usko minuun;
11. Tomion koska tämä mailman ruhtinas on tuomittu.
13. Mutta kun hän tulee totuuden Henki , johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan mikä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14. Hän on minut kirkastava, sillä hän minun omaastani ja julistaa teille.
Paavali kirjoittaa synnistä etenkin katkeruudesta, joka saattaa pesiytyä.
Ramatun kohtaa en nyt löydä.
Tyhmät ja viisaat neitsyet löytyy Matteus 25 luku - +
Evankeljumi Markuksen mukaan 35
Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon Herra tulee,iltamyöhälläkö vai sydän yöllä vaikko kukonlulun aikaan vai varhain aamulla
ettei hän tapisi teitä nukkumasta.
Mutta mikä minä teille sanon , sen minä sanon kaikille: "VALVOKAA.
Luukas 16
3. Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä , niin nuhtele häntä, jos hän katuu anna hänelle anteeksi.
Johannes 8
24. Sentähden minä sanon teille,että te kuolette synteihinne ; sillä ette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette syneihinne."
25. Niin he sanoivat hänelle kuka sinä olet? Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
Evankeljumi 8
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää mailmalle todeksi synnin synnin ja vanhurkauden ja tuomion.
9. synnin koska he eivät usko minuun;
11. Tomion koska tämä mailman ruhtinas on tuomittu.
13. Mutta kun hän tulee totuuden Henki , johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan mikä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14. Hän on minut kirkastava, sillä hän minun omaastani ja julistaa teille.
Paavali kirjoittaa synnistä etenkin katkeruudesta, joka saattaa pesiytyä.
Ramatun kohtaa en nyt löydä.
Tyhmät ja viisaat neitsyet löytyy Matteus 25 lukuNo hyvä.
Matteuksen luvussa 25 mainitaan 10 neitsyttä.
Joista viisi oli viisasta ja viisi tyhmä.
Tuo katkeruus löytyy Heprealaiskirjeestä ja menee näin:
'"ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi'
Halusin kysymykselläni kiinnittää huomiosi siihen, että olet aika epätarkka Raamattua siteeratessasi.
Eli hiukan omantunnontuskia kärsien tunnustan, että kysymykseni ei ollut aivan vilpitön. Tiesin, ettei Raamatussa puhuta seitsemästä neitsyestä eikä siellä sanota, että "valvokaa, ettei synti teihin pesi".
Minusta tuntuu, että sinä olet lukenut aika paljon muutakin kirjallisuutta kuin Raamattua. Ei siinä mitään pahaa. Mutta on tärkeää, että meillä on hyvin tarkka ymmärrys Jumalan Sanasta, ja pidämme sen horjumattomana perustana. - Sana saattaja
+ kirjoitti:
No hyvä.
Matteuksen luvussa 25 mainitaan 10 neitsyttä.
Joista viisi oli viisasta ja viisi tyhmä.
Tuo katkeruus löytyy Heprealaiskirjeestä ja menee näin:
'"ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi'
Halusin kysymykselläni kiinnittää huomiosi siihen, että olet aika epätarkka Raamattua siteeratessasi.
Eli hiukan omantunnontuskia kärsien tunnustan, että kysymykseni ei ollut aivan vilpitön. Tiesin, ettei Raamatussa puhuta seitsemästä neitsyestä eikä siellä sanota, että "valvokaa, ettei synti teihin pesi".
Minusta tuntuu, että sinä olet lukenut aika paljon muutakin kirjallisuutta kuin Raamattua. Ei siinä mitään pahaa. Mutta on tärkeää, että meillä on hyvin tarkka ymmärrys Jumalan Sanasta, ja pidämme sen horjumattomana perustana.Sanon sinulle sinä tahdoit koetella minua, mutta et tunne minua.
Koska sanot, että minulla ei ole Raamatun tuntemusta lukihäiriöni tähden en aina pysty hahmottamaan kaikkea.
Mutta Pyhä Henki minussa on ja hän ohjaa minua kaikella alueella.
Tiedän, että otit itseesi sen, kun puhuin ekeli asioista sinunulle.
Mutta elä silti pane halvaksi uskoani.
Muuta kirjallisuutta en juuri lue, jos ei minuun vaikuteta.
Joskus opetuksen vuoksi on tärkeää lukea muutakin.
Toivon, että voisimme keskustella asiallisesti ilman vilpiä. Tiedän, että et kuulu tuohon toiseen joukoon koska sinulla on herkkä omatunto.
Minäkään en tahdo kenelekään mitään pahaa vaikka tehtäväni vuoksi joudun olemaan Jeesuksen äänitorvena vomallisesti.
Siunauksin Sanan saattaja - Eipä näytä olevan
sinullakaan, body, muuta elämää, kuin seurata uskovien
palstoja..mitä luulet, että hyödyt tuollaisesta vänkäämisestä ? - +
Sana saattaja kirjoitti:
Sanon sinulle sinä tahdoit koetella minua, mutta et tunne minua.
Koska sanot, että minulla ei ole Raamatun tuntemusta lukihäiriöni tähden en aina pysty hahmottamaan kaikkea.
Mutta Pyhä Henki minussa on ja hän ohjaa minua kaikella alueella.
Tiedän, että otit itseesi sen, kun puhuin ekeli asioista sinunulle.
Mutta elä silti pane halvaksi uskoani.
Muuta kirjallisuutta en juuri lue, jos ei minuun vaikuteta.
Joskus opetuksen vuoksi on tärkeää lukea muutakin.
Toivon, että voisimme keskustella asiallisesti ilman vilpiä. Tiedän, että et kuulu tuohon toiseen joukoon koska sinulla on herkkä omatunto.
Minäkään en tahdo kenelekään mitään pahaa vaikka tehtäväni vuoksi joudun olemaan Jeesuksen äänitorvena vomallisesti.
Siunauksin Sanan saattajaTodellakin mielessäni olivat nuo toisessa ketjussa olleet enkelikirjoituksesi, kun olin huolissani siitä, mitä luet. Annoit yhden kirjailijan nimenkin, jonka kirjoja mielestäsi kannattaisi lukea. Hiukan selasin nettihakua, ja hyvin pian olin tuon nimen avulla sivuilla, joista haluan ehdottomasti pysyä poissa.
Kysyn nyt ihan suoraan sinulta, kun käytät tuota nimimerkkiä sanansaattaja,
atteletko sinä niin, että sinä olet enkeli? - Sanan saattaja
+ kirjoitti:
Todellakin mielessäni olivat nuo toisessa ketjussa olleet enkelikirjoituksesi, kun olin huolissani siitä, mitä luet. Annoit yhden kirjailijan nimenkin, jonka kirjoja mielestäsi kannattaisi lukea. Hiukan selasin nettihakua, ja hyvin pian olin tuon nimen avulla sivuilla, joista haluan ehdottomasti pysyä poissa.
Kysyn nyt ihan suoraan sinulta, kun käytät tuota nimimerkkiä sanansaattaja,
atteletko sinä niin, että sinä olet enkeli?En suosittele tätä enkeli kirjaa luettavaksi sillä lukemani perusteella siinä on paljon harha opetusta.
Itseäni en sano enkeliksi, vaan olen Herralata Jeesukselta saanut tiedon että enkelit ovat tulleet maanpääle.
Olen tietoinen, että paljon harhutusta enkeli kirjat sisältävät koska Jeesus ei ole Herrana heille, eikä ne pitäydy Raamatun pohjaaan.
Minä itse turvaan kaikesta sydämestäni Jeesukseen ja tiedän että tämä elämä maanpäällä on tullut siihen pääte pisteeseen, että suuren puhdistuksen aika on tullut.
Puhdistus alkaa seurakunnista jyvät ja akanat erotetaan toisistaan ja sen tekevät enkelit koska vain pudas vilja menee kotiin kirkauteen. - +
En suosittele tätä enkeli kirjaa luettavaksi sillä lukemani perusteella siinä on paljon harha opetusta.
Itseäni en sano enkeliksi, vaan olen Herralata Jeesukselta saanut tiedon että enkelit ovat tulleet maanpääle.
Olen tietoinen, että paljon harhutusta enkeli kirjat sisältävät koska Jeesus ei ole Herrana heille, eikä ne pitäydy Raamatun pohjaaan.
Minä itse turvaan kaikesta sydämestäni Jeesukseen ja tiedän että tämä elämä maanpäällä on tullut siihen pääte pisteeseen, että suuren puhdistuksen aika on tullut.
Puhdistus alkaa seurakunnista jyvät ja akanat erotetaan toisistaan ja sen tekevät enkelit koska vain pudas vilja menee kotiin kirkauteen.No hyvä näin. Emme suosittele tuota kirjaa kenenkään luettavaksi.
Siunausta sinulle ja voimia sen ristin kantamiseen, joka sinun harteillesi on laskettu. Kerran saat vaihtaa sen voittajan kruunuun.
- rihveli
Kääk! Jeesuksen kerrotaan monessa kohdassa (UT) sanoneen tämä sukupolvi
ei katoa ennenkuin minä tulen. Vieläpä hänen kerrotaan sanoneen paikalla olijoille,
tässä olevien joukossa on muutamia jotka eivät kohtaa kuolemaa ennenkuin näkevät että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan (Markus 9:1).
Valehteleeko Markus vai valehteliko Jeesus? Kolmas variaatio on että Jumalan
valtakunta tulikin tuolloin mutta ei kovinkaan voimallisena, koska kukaan ei huomannut mitään,sen pituinen se.>>> rihveli
ei katoa ennenkuin minä tulen".- Tutkikaa Raamattua
Tapio522 kirjoitti:
>>> rihveli
ei katoa ennenkuin minä tulen".Viikunapuu tarkoittaa Raamatun selittäjien mukaan Israelin valtiota, joka perustettiin vuonna 1948 - vasta tästä ajasta lasketaan yksi sukupolvi, jonka on laskettu olevan noin enintään 80 vuotta.
Siis Jeesus sanoo että vuoden 1948 syntynyt sukupolvi EI katoa, ennenkuin kaikki tämä tapahtuu. Eli tämä kaikki voi tapahtua vaikka huomenna. - Usko Uskovainen
"Valehteleeko Markus vai valehteliko Jeesus? Kolmas variaatio on että Jumalan
valtakunta tulikin tuolloin mutta ei kovinkaan voimallisena, koska kukaan ei huomannut mitään,sen pituinen se."
Jeesus ei koskaan valehtele. Jumalan valtakunta tuli Kristuksen ja Jumalan Hengessä helluntaipäivänä. Se oli näkyvä ja tuntuva VOIMALLINEN tapahtuma. Apt 2. luku. - +
Tutkikaa Raamattua kirjoitti:
Viikunapuu tarkoittaa Raamatun selittäjien mukaan Israelin valtiota, joka perustettiin vuonna 1948 - vasta tästä ajasta lasketaan yksi sukupolvi, jonka on laskettu olevan noin enintään 80 vuotta.
Siis Jeesus sanoo että vuoden 1948 syntynyt sukupolvi EI katoa, ennenkuin kaikki tämä tapahtuu. Eli tämä kaikki voi tapahtua vaikka huomenna.Kiitos tästä kommentista. Nimenomaan Raamatun pohjalta olisin halunnut herättää keskustelua siitä, mitä Pietari opetti. Tämä sinun kommenttisi johtaa meidät juuri lainaamaani Pietarin tekstin ensimmäisiin sanoihin. Viimeisiin päiviin.
Viimeiset päivät voidaan laskea alkaneen juuri tuosta viikunapuun ihmeestä.
Raamatussa viimeiset ajat ova eri asia kun viimeiset päivät. Viimeiset ajat olen tässä ketjussa jo maininnutkin. Viimeiset ajat alkoivat 2000 vuotta sittten.
Ja nyt on sitten vielä ymmärrettävä se, että Raamatussa on erikseen käsite viimeinen päivä. Niitä on monia. - body
+ kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista. Nimenomaan Raamatun pohjalta olisin halunnut herättää keskustelua siitä, mitä Pietari opetti. Tämä sinun kommenttisi johtaa meidät juuri lainaamaani Pietarin tekstin ensimmäisiin sanoihin. Viimeisiin päiviin.
Viimeiset päivät voidaan laskea alkaneen juuri tuosta viikunapuun ihmeestä.
Raamatussa viimeiset ajat ova eri asia kun viimeiset päivät. Viimeiset ajat olen tässä ketjussa jo maininnutkin. Viimeiset ajat alkoivat 2000 vuotta sittten.
Ja nyt on sitten vielä ymmärrettävä se, että Raamatussa on erikseen käsite viimeinen päivä. Niitä on monia.Nuo viimeiset päivät liittyvät uskisten kuvitemaailmaan ja niillä mielikuvilla holhotaan porukkaa.
Olisi jo syytä keskittyä nykyaikaan ja elää tätä päivää.
Nuo lopunajan visionäärit ovat kuin noitaukkoja, heiluvat ja hilluvat jatkuvasti, mutta olisi aika elää tätä päivää, sillä menneet ovat menneet ja tulevat ovat usvan peitossa.
Viisikymmentä vuotta sitten kukaan ei osannut visioida nykyisistä nettiyhteyksistä mitään.
Eikä löydy visionääriä joka voisi sanoa mitä on viidenkymmen vuoden kuluttua, saati mitä on sadan vuoden kuluttua.
Joten eletään tätä päivää. - +
body kirjoitti:
Nuo viimeiset päivät liittyvät uskisten kuvitemaailmaan ja niillä mielikuvilla holhotaan porukkaa.
Olisi jo syytä keskittyä nykyaikaan ja elää tätä päivää.
Nuo lopunajan visionäärit ovat kuin noitaukkoja, heiluvat ja hilluvat jatkuvasti, mutta olisi aika elää tätä päivää, sillä menneet ovat menneet ja tulevat ovat usvan peitossa.
Viisikymmentä vuotta sitten kukaan ei osannut visioida nykyisistä nettiyhteyksistä mitään.
Eikä löydy visionääriä joka voisi sanoa mitä on viidenkymmen vuoden kuluttua, saati mitä on sadan vuoden kuluttua.
Joten eletään tätä päivää.Miksi sinä häiriköit koko ajan. Etkö huomannut avauksestani, että halusin tässä ketjussa keskustella Raamatusta, Jumalan Sanasta, Pietarin toisen kirjeen kolmannen luvun pohjalta.
Jos haluat keskustella jonkun kanssa uskiksista, tee oma avaus asiasta. Ja vuodata sitten siihen kaikki se, mitä sydämesi on täynnä. Usko Uskovainen kirjoitti:
"Valehteleeko Markus vai valehteliko Jeesus? Kolmas variaatio on että Jumalan
valtakunta tulikin tuolloin mutta ei kovinkaan voimallisena, koska kukaan ei huomannut mitään,sen pituinen se."
Jeesus ei koskaan valehtele. Jumalan valtakunta tuli Kristuksen ja Jumalan Hengessä helluntaipäivänä. Se oli näkyvä ja tuntuva VOIMALLINEN tapahtuma. Apt 2. luku.>>> Usko Uskovainen:
"Jumalan valtakunta tuli Kristuksen ja Jumalan Hengessä helluntaipäivänä. Se oli näkyvä ja tuntuva VOIMALLINEN tapahtuma. Apt 2. luku. ".
>>>rihveli:
Vieläpä hänen kerrotaan sanoneen paikalla olijoille,
tässä olevien joukossa on muutamia jotka eivät kohtaa kuolemaa ennenkuin näkevät että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan (Markus 9:1).
Valehteleeko Markus vai valehteliko Jeesus?Tapio522, iloitsen puolestasi, kun näytät ymmärtävän aika pitkälle Room.1:2-4 jakeiden sisällön. Mohikaani otti useita kertoja loukkauksena, kun muistutin näistä jakeista ja mainitsin että 1960-luvulla Helluntaiherätyksen arvostetuimpiin puhujiin kuulunut Eino Heinonen opetti, että UT ei julista Jeesusta lihan puolesta syntymisen perusteella Jumalan pojaksi, vaan Jumala korotti hänet hänen puhtaan mielenlaatunsa, kärsimysten, kuolemansa ja ylösnousemuksensa tähden [Fil.2:5-11; Room.1:4]
Raamatun mukaan "lihan puolesta" syntynyt Jeesuksen liha oli "vastustajana kirottu", [Gal.3:13; Kol.2:14] jonka tähden hänen lihan puolesta syntynyt ruumiinsa joutui ristille naulittavaksi.
Yhdistääkö Jumala, lihamme kuoleman kautta luonnollisesta ihmisestä jotakin ja Jumalasta syntyneen minämme, jää Jumalan asiaksi, mutta joka tapauksessa entinen lihamme ei peri Jumalan valtakuntaa, [1.Kor.15:50; 2.Kor.5:1]
- body
Kun elää kuvitemaailmassa niin ehken se on turvallinen sellaisille jotka eivät kyseenalaista mitään.
He uskovat kaiken kuin pikkulapset ja ovat autuaan onnellisia siitä mitä ymmärtävät ja se heille suotakoon.
Joku on hokenut lopunajoista ja sitä he eivät voi kyseenalaistaa, hyvä niin. - keveakuorma
Täällä taas on pikku eisegeetikot vauhdissa...
RAAMATUN TULKINNAN PERUSTEET.
Lyhyesti.
1. LUE:
Lue koko kirja. Lue ympäröivät luvut. Lue luku. Lue ympäröivät jakeet. Lue jae. Toimenpiteitä voi toistaa, että saa tarpeeksi kokonaisen kuvan siitä mistä puhutaan, jos nyt haluaa yhtä kohtaa viilata. Eli asiayhteys/konteksti on tärkeää tietää.
Lisäksi olisi hyvä tietää minkänlaisesta kirjallisuustyylistä on kyse: psalmi, historian kertoma kirjallisuus, profetaaliset jaksot, opetus kirjeet. (plus kirjalliset tehokeinot, esim. hyberbola= liioittelu)
Lisäksi olisi hyvä tietää keille teksti on kirjoitettu ja minkälaiseen tilanteeseen.
2. ALKUPERÄINEN SANOMA:
Löydä tekstijaksolle merkitys ja tarkoitus alkuperäisestä tilanteesta, jonne se on kirjoitettu. Hox! Paavali kirjoitti Korinttilaisille Korinttiin vuonna 30 jkr, eikä Liisalle Hesaan vuonna 2011.
3. TULKINTA:
Löydä tekstijakson opetuksen takana olevat ajattomat periaatteet.
4. SOVELLUS:
Tekstijakson ajattomien periaatteiden soveltaminen tähän päivään.
Suosittelen lukemaan:
Gordon D. Fee & Douglas Stuart, KIRJOJEN KIRJA - Avaimia Raamatun tulkintaan (Perussanoma, 1996).
Robert H. Stein, Hermeneutiikan pelisäännöt. (Aika Oy, 2004)
Ja sen jälkeen
Ei enää kyyneleitä: rohkaiseva Ilmestyskirja, Juha Partanen, Aikamedia, 2003
Unohdettu näkökulma Ilmestyskirjaan, Juha Partanen, Aika, 2002
PETOJA JA MERKKEJÄ - ILMESTYSKIRJAN TULKINTAA, Juha Partanen, Aikamedia Oy, 2011
Vasta kun olette tämän tehneet, niin voitte sanoa jotain pientä Ilmestyskirjasta. Ilman näitä tietoja, koko kirjaan on turha kajota siinä mielessä että lähtis siitä jonnekkin kirjoittelemaan.. - +
Avaukseni oli 2 Piet 3. Siitä olisin halunnut herättää keskustelua.
Aloitan uudestaan jakeesta 3.
"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia"
Eli Pietari sanoo, kun viimeiset ovat koittaneet, niin me tunnistamme sen siitä, että silloin TULEE pilkkapuheinensa pilkkaajia.- body
Ihminen on aina jostain puhunut, arvostellut sekä pilkannut ja alkuseurakunnan aikaan niitä puheita riitti.
Jos tuo on lopunaikojen peruste, niin ei ihme jos lopunaikoja on toitotettu jo muutamia vuosituhansia.
Oli lopunajan puheita, oli Jeesuksen takaisin paluun puheita ja kaiken piti tapahtua niin nopeasti ettei ollut edes aikaa työntekoon.
Kaikki myytiin ja syötiin ja sitten kun totuus alkoi paljastua, joutuivat kerjuulle.
Usko on kuin tyhjän päällä kävelyä ja jos hurmio sokaisee ajattelun, niin se on putous tyhjään.
Jeesus varoitti illuusioajattelusta ja käski ensin laskeas kustannukset, eli olla realistinen. - Oletko, body
body kirjoitti:
Ihminen on aina jostain puhunut, arvostellut sekä pilkannut ja alkuseurakunnan aikaan niitä puheita riitti.
Jos tuo on lopunaikojen peruste, niin ei ihme jos lopunaikoja on toitotettu jo muutamia vuosituhansia.
Oli lopunajan puheita, oli Jeesuksen takaisin paluun puheita ja kaiken piti tapahtua niin nopeasti ettei ollut edes aikaa työntekoon.
Kaikki myytiin ja syötiin ja sitten kun totuus alkoi paljastua, joutuivat kerjuulle.
Usko on kuin tyhjän päällä kävelyä ja jos hurmio sokaisee ajattelun, niin se on putous tyhjään.
Jeesus varoitti illuusioajattelusta ja käski ensin laskeas kustannukset, eli olla realistinen.niin nuori, ettet muista tai et tiedä, että ennen kunnioitettiin
Jumalaa, eikä pilkattu siten, kuin nykyaikana ? - 121220
Tuohon voisi lisätä että " viimeisinä " päivinä fanaattiuskikset tulevat höperöiksi ja jauhavat jatkuvasti viimeistä päivistä.
Ihmettelen tuota lopunaikojen typeryyttä, kun kuitenkin elämä kiertää rataansa ja vuorin sataa, vuoroin aurinko paistaa.
On talvea sekä kesää ja uskisten loppunaikoja, niistä höpistään aika-ajoin. 2. Tess. kirjeessään Paavali kertoo, kuinka ennen Kristuksen paluuta tapahtuu tiettyjä asioita; Antikristuksen täytyy ilmestyä ennen Kristusta (2.Tess.2:13-3:15.).
Paavali nuhtelee seurakuntalaisia, jotka innokkaasti odottaessaan kaiken loppua, ovat lakanneet työnteosta.Tapio522 kirjoitti:
2. Tess. kirjeessään Paavali kertoo, kuinka ennen Kristuksen paluuta tapahtuu tiettyjä asioita; Antikristuksen täytyy ilmestyä ennen Kristusta (2.Tess.2:13-3:15.).
Paavali nuhtelee seurakuntalaisia, jotka innokkaasti odottaessaan kaiken loppua, ovat lakanneet työnteosta.2.Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
ekivaari kirjoitti:
2.Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
---Mitä Jeesus tarkoittaa ”lihasta”-syntymisellä (Joh. 3:6)? ekivaari kirjoitti:
2.Johanneksen kirje 1
Joh.1:12,13
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä MIEHEN TAHDOSTA.
Syntyikö Jeesus "veren, lihan ja miehen tahdosta"?- +
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, tarkennan vielä kysymystäni!
Joh.1:12,13
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä MIEHEN TAHDOSTA.
Syntyikö Jeesus "veren, lihan ja miehen tahdosta"?Ekivaari hoi!
Tapio522 kysyi sinulta jotakin.
- body
Oletteko te jumalia jos ette siedä keskusteluja tai jos ajattelee eri tavalla kuin te.
Joku haluaa aina omistaa uskon / opin ja he eivät siedä muita näkemyksiä kuin omansa.
Onneksi nykyisin voidaan keskustella, sillä menneinä vuosikymmeninä pöntöstä tuli vain yksi totuus ja se oli lopullinen totuus jota ei saanut kyseenalaistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501613Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761365- 281148
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891104- 89996
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee191934Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi123921Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20871- 82831
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71824