näin hehkuttaa nimim. m.naat suomi24 JT.palstalla:
"Olen seurannut läheltä adventistien elämää ja myös entisten adventistien elämää.
Nämä ovat useimmiten säälittäviä sotkuiikkoja.Reppanoita,jotka usein kuvittelevat että uskovan pitää olla sääliä ja myötätuntoa kalastelevia, sotkuisuudellaan.Sen näkee pukeutumisessa ja esim.kotona siisteyden puuttumisena.Kuta kuinkin kaikki "jätetään siihen".Kyllä toiset korjaa.
Tälläinen käytös koettelee niitä,jotka joutuvat olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa."
Onko näin?
luulin heitä siisteiksi....?
adventistit epäsiistejä
66
191
Vastaukset
- pyh!
m.naat. on tyhjänpuhuja.
- Fniss!
Kun ihminen on sisäisesti järjestyksessä, niin ei hän tunne tarvetta ylettömän ulkoisen järjestyksen perään.
Liika ulkoisen olemuksen peseminen ja siistiminen osoittaa, että ihminen tuntee itsensä sisäisesti likaiseksi.
Vaatteilla koreileminen ja itsensä tehostaminen meikeillä ja maaleilla todistaa huonosta itsetunnosta ja siitä, että ihmisessä on jotain, mitä hän ei halua itsessään hyväksyä.
"Tällainen käytös koettelee niitä, jotka joutuvat olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa", kirjoittaa nimim. "truth":n mukaan "m.naat".
Oijjoi!
Jos ihminen tuntee itse olevensa OK, niin silloin hän hyväksyy muutkin kanssaihmisensä kaikkine heidän puutteineen.
"Minä olen OK, sinä olet OK", on erään kirjan nimi. (En muista kenen kirjoittama) - Valon Aikaa
Adventisti haisee:
- Omavanhurskaudelle.
- Jotkut tuoksahtaa lauantaiaamuna vanhalle viinalle, valkosipulille, virtsalle ja hielle.
- Vanhukset haisevat alapään pesun puutteessa vanhalle sillille, koska toinen adventisti ei pidä huolta vanhuksista muution kuin jos vanhuksella sattuu olemaan omaisuutta. Silloin pitävät huolta siitä, että vanhus pääsee omaisuudestaan eroon nopeasti.
- Adventisti heittää roskatkin naapurin puolelle.
- Adventisti haisee niin pahalle, että hän lulee muiden ympärillään olevien haisevan, eikä huomaa, että se haju tuleekin hänestä itsestään.- Fniss!
Kiinnitin huomiota tuohon viimeiseen lauseeseen. Aika hauskasti sanottu sen jälkeen, kun itse valitit mille kaikelle toiset haisevat.
Olisiko niin, voisikohan olla, ettet oikein erota mistä se haju tulee? - En kiinnitä huomiota
Fniss! kirjoitti:
Kiinnitin huomiota tuohon viimeiseen lauseeseen. Aika hauskasti sanottu sen jälkeen, kun itse valitit mille kaikelle toiset haisevat.
Olisiko niin, voisikohan olla, ettet oikein erota mistä se haju tulee?Niinpä taisit kiinnittää huomiota.
Teillä adventisteilla tuppaa olemaan juuri se "kiinnitin huomiota" syndrooma.
Ette nimittäin koskaan kiinnitä huomiota omiin puutteisiinne, vaan aina vika on jossain toisessa. - Sanoo HERRA
Valon aikaa..
Mutta eihän pesemättömin käsin syöminen saastuta, eikä pieni sotkuisuuskaan.
Mikä sitten saastuttaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo "HERRA.
Saastaiset liemet on heillä astioissaan. Tästä sitä saastetta tulee ja hajua.
Juutalaisetkin on ruvenneet evankelioimaan Suomalaisia sianlihan syömisestä sanoessaan, että sika ei kuulu ruokiin näin kuulin TV-seiskasta. Joo, sinulle joka itse olet noin täydellinen ja omavanhurskas taitaisikin sopia se vanha sanonta, että:
"Mikähän siinä on, meninpä mine tahansa, niin AINA haisee!"
Niin, päättele itse, että mistäköhän se haju silloin tullee?- Rakasta lähimäistäsi
Se tapaa olla niin, että "Pata kattilaa soimaa!"
##"- Vanhukset haisevat alapään pesun puutteessa vanhalle sillille, "##
Taitaa olla sinulle kovinkin tuttu haju kun tiedät?
Eihän tuollaista toki muutoin voi tietääkkään, jos ei ole omia kokemuksia;)
Kehoittaisin sinua itseäsi peseytymään vähän useammin ja siivoamaan myöskin tuon likaisen mielikuvituksesi! - Fniss!
En kiinnitä huomiota kirjoitti:
Niinpä taisit kiinnittää huomiota.
Ette nimittäin koskaan kiinnitä huomiota omiin puutteisiinne, vaan aina vika on jossain toisessa.Kiva, että sinulta puuttuu täysin sellainen, että toisten vikoja huomioisit. Vai onko niin?
No, OK, en enää kiinnitä huomiota kirjoituksiisi, nimim. "en kiinnitä huomiota" sikäli kun käytät yhtä ja samaa nimimerkkiä. Muutoinhan en voi tietää, että se olet sinä ja voin vahingossa lukaista. - Vihamiesprovo?
Fniss! kirjoitti:
Kiva, että sinulta puuttuu täysin sellainen, että toisten vikoja huomioisit. Vai onko niin?
No, OK, en enää kiinnitä huomiota kirjoituksiisi, nimim. "en kiinnitä huomiota" sikäli kun käytät yhtä ja samaa nimimerkkiä. Muutoinhan en voi tietää, että se olet sinä ja voin vahingossa lukaista.Luin ketjun tuolta jt saitilta.
Vaikuttaa siltä että m.naat:n kirjoittamiset on vääristelty.
On ilmeisesti kysymys vertailusta jt/adv.
Siellä oli kysymys:"Mitä hyvää on jt:ssa?"
m.naat vertasi jt:a adventisteihin,joitain heistä,mitä on tavannut,ei ollut kysymys kaikista.
Jt:lle EI käy epäsiisteys,varsinkin kun on kysymys saarnaajista.Jt:n epäsiistit saarnaajat lentävät ulos.
Muutoinkin koko nimim. voi olla provo.
Yleensä hän,m.naat ei kirjoita anonyymina. - nimimerkki alkuun.
Sirkka-Iita kirjoitti:
Joo, sinulle joka itse olet noin täydellinen ja omavanhurskas taitaisikin sopia se vanha sanonta, että:
"Mikähän siinä on, meninpä mine tahansa, niin AINA haisee!"
Niin, päättele itse, että mistäköhän se haju silloin tullee?Sirkka-Iita mille nimimerkille vastasit ? Tämä on senverran sekava palsta, että ei aina tiedä kuka kenellekin vastaa.
Olisi hyvä jos laitettaisiin alkuun henkilön nimimerkki kelle vastaa olisi helpompaa tietää, ei tarvitsisi arvailla. - Olisikohan itselläsi
En kiinnitä huomiota kirjoitti:
Niinpä taisit kiinnittää huomiota.
Ette nimittäin koskaan kiinnitä huomiota omiin puutteisiinne, vaan aina vika on jossain toisessa.samoin?
nimimerkki alkuun. kirjoitti:
Sirkka-Iita mille nimimerkille vastasit ? Tämä on senverran sekava palsta, että ei aina tiedä kuka kenellekin vastaa.
Olisi hyvä jos laitettaisiin alkuun henkilön nimimerkki kelle vastaa olisi helpompaa tietää, ei tarvitsisi arvailla.SIRKKA-IITA OSAA VASTAILLA !
Joku nimetön tai nimensä unohtanut kirjoittaa lipsautti:
"Tästä sitä saastetta tulee ja hajua."
Minulta pääsi . . . makea nauru, kun Sirkka-Iita OIKEIN osuvasti tuolle tuntemattomalle vastasi:
" vanha sanonta, että:
"Mikähän siinä on, meninpä minne tahansa, niin AINA haisee!"
Niin, päättele itse, että mistäköhän se haju silloin tullee? "
Ja minä olen tällä kertaa nimimerkki Kevät On Tuoksujen Aikaa- Prepaid-tyypille
nimimerkki alkuun. kirjoitti:
Sirkka-Iita mille nimimerkille vastasit ? Tämä on senverran sekava palsta, että ei aina tiedä kuka kenellekin vastaa.
Olisi hyvä jos laitettaisiin alkuun henkilön nimimerkki kelle vastaa olisi helpompaa tietää, ei tarvitsisi arvailla.' Olisi hyvä jos laitettaisiin alkuun henkilön nimimerkki kelle vastaa '
Mutta ainakaan sinulle ei edes voi vastata, kun ei sinua ole kastettu miksikään!
Iliman muuta laittaisimme nimimerkkisi alkuun jos semmoisen uskaltaisit käyttöön ottaa. Mutta voi hellanlettas sentään, kun ei terveytesi kestäisi suoria vastauksia suoraan sinulle.
Kyllä täällä tiedetään kelle vastataan, vastaustekstistähän se ilmenee. Mutta kun ei voi osoittaa vastaustaan predaid-tyyppisille kertakirjoittajille.
- Jt-palstalta
m.naat.21.5.2011 16:480 taitaa olla ymmärrys hakusessa.Kenenkä kodista kirjoitin?Oliko siellä jonkun nimi mahdollisesti?
Itse olen pyörinyt adventistien piireissä sen verran paljon,että tiedän mistä kirjoitan.
Sinun ammatillisuudestasi ei ole mitään takeita.
Useiden adventistien huusholli kuvastaa samaa kuin heidän uskonnollinen käsityksensä elleneineen y.m.:neen KAAOSTA!!!
Heillä systeemit menee:"hälläväliä".- Fniss!
Joka tahtoo olla suurin, olkoon toisten palvelija.
Mitä jos ottaisit pölyhuiskun mukaan ensi kerran kun lähdet kyläilemään ja auttaisit heitä siivoamaan, sensijaan että netillä selän takana morkkaat toisten siivottomuutta. Ehkä sinä haluatkin olla pieni? - Valvova
Fniss! kirjoitti:
Mitä jos ottaisit pölyhuiskun mukaan ensi kerran kun lähdet kyläilemään ja auttaisit heitä siivoamaan, sensijaan että netillä selän takana morkkaat toisten siivottomuutta. Ehkä sinä haluatkin olla pieni?Miksi siivota, jos adventistit viihtyvät paskassa ja haluavat rypeä omassa liemessään kuin siat?
Ei siinä ole mitään järkeä siivota, kun adventisti ei viihtyisi siivotussa ympäristössä kuitenkaan.
Sama sotku olisi kuitenkin jo seuraavana päivänä. Pelkkää LEIMAAMISTA ja yleistämistä!
En usko pätkääkään tuollaista, sillä minäkin tunnen adventisteja ja siistimpiä ja ystävällisempiä ihmisiä saa hakea.
Adventistit ovat puhtaita ja he noudattavat myöskin raittiita elämäntapoja.
Sensijaan jo tuo sinun ruma kielenkäyttösi ja lähimäistesi raivokas halventaminen puhuu sinusta itsestäsi omaa kieltään!
Jos ei ole mitään asiallisempaa sanottavaa, niin tekisit viisaasti pitämällä tuollaiset vailla mitään todellisuus pohjaa olevat luulosi omina tietoinasi.- Fniss!
Valvova kirjoitti:
Miksi siivota, jos adventistit viihtyvät paskassa ja haluavat rypeä omassa liemessään kuin siat?
Ei siinä ole mitään järkeä siivota, kun adventisti ei viihtyisi siivotussa ympäristössä kuitenkaan.
Sama sotku olisi kuitenkin jo seuraavana päivänä.Nii just. Antaa jokaisen elää tavallaan. Mistä sitten tällainen valitus toisten sottaisuudesta? "Parempi vähän likaa nurkissa kuin puhdas helvetti".
Kyllä ylimääräisen aikansa voi käyttää kehittävämminkin kuin nuolemalla omia nurkkiaan puhtaaksi.
"Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan". Fniss! kirjoitti:
Mitä jos ottaisit pölyhuiskun mukaan ensi kerran kun lähdet kyläilemään ja auttaisit heitä siivoamaan, sensijaan että netillä selän takana morkkaat toisten siivottomuutta. Ehkä sinä haluatkin olla pieni?Fniss! kirj:
" Joka tahtoo olla suurin, olkoon toisten palvelija.
Mitä jos ottaisit pölyhuiskun mukaan ensi kerran kun lähdet kyläilemään ja auttaisit heitä siivoamaan, sensijaan että netillä selän takana morkkaat toisten siivottomuutta. "
M.naatista puheenollen - hän on juuri sellainen luonteeltaan, että ennemmin palvelee kuin osoittaa sormella.- anne-elina.(ei kirj
Valvova kirjoitti:
Miksi siivota, jos adventistit viihtyvät paskassa ja haluavat rypeä omassa liemessään kuin siat?
Sama sotku olisi kuitenkin jo seuraavana päivänä.Valvovalle vastaan: Kuulehan kun minä olen lukenut sellaista, että adventisti lähetystyön tekijät kun menivät New Quinealle ja siellä ihmiset jotka antoivat sydämmensä Jeesukselle ja kastettiin adventtikirkkoon, niin ei vain heidän sydämmensä puhdistunut vaan jopa heidän talonsa ja pihansakin, sieltä siivottiin kaikki joutava törky pois ja jopa heidän lemmikit siatkin he hävittivät, sillä he pitävät lemmikkeinään sikoja kuljettavat niitä narussa kun menevät kauppaakin ja jopa naiset imettävät niitä.
Tämän puhdistuksen jälkeen alettiin kutsumaan adventisteja. Clean Mission.
- Arde2
Putipuhdas koti kertoo hukkaan heitetystä elämästä. Tarkoitus on elää elämää eikä suorittaa sitä
- Lapsena kasvatettu
Hyvä perusjärjestys kotona säästää monelta ylimääräiseltä työltä ja sehän löytyy yhtähyvin adventistin kuin vaikkapa jehovantodistajankin kodista. Tämä ei johdu mitenkään uskosta, vaan ihmisestä ja ennenkaikkea kasvatuksesta. "Mitä nuorena oppii, niin sen myöskin vanhana taitaa!"
Törkeää lähimäistensä leimaamista "m. naalta!"
Adventisteissakin on jokalähtöön, niin myöskin Jehovantodistajissa.
Mitä adventisteihin tulee, niin en tunne yhtään epäsiistiä adventistia, vaan päinvastoin. Vaikka rahaa ei käytetäkkään kaikenmaailman pintamuodin jäljessä juoksemiseen, niin olen nähnyt VAIN ja AINOASTAAN siististi pukeutuneita adventisteja.
Serkuni, adventisti pastorin perhekkin osti suurelta osin kaikki lastenvaatteet kirpputoreilta, mutta lapset olivat AINA kauniisti, asiallisesti ja siististi puettuja. Ja ovat tänäpäivänä hyvin koulutettuja nuoria, perheellisiä ihmisiä.
Olisiko ollut parempi että rahat olisi hössöttetty pintakiiltoon, kuin se että perheen äiti jopa parsi sukatkin ja teki senkin rakkaudella ja tosi siististi, silti häneltä liikeni aikaa lapsilleen, joten heistä kasvoi tasapainoisia, toiset ihmiset huomioon ottavia, myönteisiä ihmisiä.
Tuntuu pahalta ja kohtuuttomalta tuollainen leimaaminen! Joten sanonpa vain omahyväiselle "m.naalle", että: "Ole itse hyvä, mutta anna arvo toisillekin!"
Tuollainen halveksiva ja valheellinen asenne, millä m.naat suhtautuu lähimäisiinsä ei totisesti ole rakentavaa, eikä se palvele ketään."Sirkka-Iita kommentoi tekstiä, jonka aloittaja laittoi m.naatin tiliin:
Törkeää lähimäistensä leimaamista "m. naatita!"
Törkeää se teksti oli, joo, mutta ei m.naat sellaista ole kirjoittanut edes Jt-palstalle. Aloittaja vetää hatusta omia paskojaan. M.naat on niitä ex-adventisteja, jotka eivät sorru katkeriin sepitylksiin.- Fniss!
AnttiVKantola kirjoitti:
"Sirkka-Iita kommentoi tekstiä, jonka aloittaja laittoi m.naatin tiliin:
Törkeää lähimäistensä leimaamista "m. naatita!"
Törkeää se teksti oli, joo, mutta ei m.naat sellaista ole kirjoittanut edes Jt-palstalle. Aloittaja vetää hatusta omia paskojaan. M.naat on niitä ex-adventisteja, jotka eivät sorru katkeriin sepitylksiin.Ikävä romuttaa jalomielinen käsityksesi uskonveljestäsi, mutta kyllä tuo aloittajan lainaus on sanasta sanaan m.naatin tekstiä, kirjautuneena.
Ehkä hän on jo kiirehtinyt sen poistamaan, mutta nähty on, luettu on.
Niin, että vaan, kenenköhän paskoja sieltä hatusta vedettiin?
- Mukavaa luettavaa
On se hyvä että näilläkin saiteilla sanotaan asiat välillä niin kuin ne on ilman kaunisteluja.
Jeesuskin sanoi välillä suorat sanat uskonnollisille teeskentelijöille,saman kaltaisille kuin sinä epäpyhä sirkka-iita.Vastaus nimim: "Mukavaa luettavaa"
"Epäpyhä" olenkin, vain Jeesus on pyhä Jumalan simissä. Kuitenkin minä kirjoitin omalla rekisteröidyllä nimimerkilläni sanottavani, toisin kuin sinä, joka vain puskasta huutelet ja pidät huolta enemmän TOISTEN "epäpyhyydestä," kuin omastasi!
Mitenkäs on man henkesi laita?
Minä myönnän sen, ettei minussa itsessäni ole mitään hyvää ja että ilman Jumalan armoa Kristuksessa Jeesuksessa olisin täysin tuhon oma.
Joten voin vain omalta kohdaltani sanoa:"Herra, ole minulle syntiselle armollinen!"
Ei muuten kirjoita vaan sinä keksit omiasi silkasta parjaamisen ilosta. Ja jos kirjoittaisikin, ei hän valhetta puhu, vaan se olisi hänen käsityksensä runsaan kokemuksen pohjalta. Minulla ei sellaista käsitystä adventisteista ole, mutta et sinä pysty osoittamaan, että m.naatkaan sellaista kirjoittaisi. Ei kirjoita.
Vastaus Antin kysymykseen, mikäli se tarkoitti minua? Minun vastaus jota Antti peräänkuuluttaa oli tarkoitettu tähän alle kopioituun, nimimerkki "truthin" aloitukseen:
>>>> näin hehkuttaa nimim. "m.naat" suomi24. JT.palstalla:
"Olen seurannut läheltä adventistien elämää ja myös entisten adventistien elämää.
Nämä ovat useimmiten säälittäviä sotkuiikkoja.Reppanoita,jotka usein kuvittelevat että uskovan pitää olla sääliä ja myötätuntoa kalastelevia, sotkuisuudellaan.Sen näkee pukeutumisessa ja esim.kotona siisteyden puuttumisena.Kuta kuinkin kaikki "jätetään siihen".Kyllä toiset korjaa.
Tälläinen käytös koettelee niitä,jotka joutuvat olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa."
Onko näin?
luulin heitä siisteiksi....?Sirkka-Iita kirjoitti:
Vastaus Antin kysymykseen, mikäli se tarkoitti minua? Minun vastaus jota Antti peräänkuuluttaa oli tarkoitettu tähän alle kopioituun, nimimerkki "truthin" aloitukseen:
Onko näin?
luulin heitä siisteiksi....?Ja tämä oli minun vastaukseni aloittajan kysymykseen.
Törkeää lähimäistensä leimaamista "m. naalta!"
Adventisteissakin on jokalähtöön, niin myöskin Jehovantodistajissa.
Mitä adventisteihin tulee, niin en tunne yhtään epäsiistiä adventistia, vaan päinvastoin. Vaikka rahaa ei käytetäkkään kaikenmaailman pintamuodin jäljessä juoksemiseen, niin olen nähnyt VAIN ja AINOASTAAN siististi pukeutuneita adventisteja.
Serkuni, adventisti pastorin perhekkin osti suurelta osin kaikki lastenvaatteet kirpputoreilta, mutta lapset olivat AINA kauniisti, asiallisesti ja siististi puettuja. Ja ovat tänäpäivänä hyvin koulutettuja nuoria, perheellisiä ihmisiä.
Olisiko ollut parempi että rahat olisi hössöttetty pintakiiltoon, kuin se että perheen äiti jopa parsi sukatkin ja teki senkin rakkaudella ja tosi siististi, silti häneltä liikeni aikaa lapsilleen, joten heistä kasvoi tasapainoisia, toiset ihmiset huomioon ottavia, myönteisiä ihmisiä.
Tuntuu pahalta ja kohtuuttomalta tuollainen leimaaminen! Joten sanonpa vain omahyväiselle "m.naalle", että: "Ole itse hyvä, mutta anna arvo toisillekin!"
Tuollainen halveksiva ja valheellinen asenne, millä m.naat suhtautuu lähimäisiinsä ei totisesti ole rakentavaa, eikä se palvele ketään.Vielä Antille!
Niin, jos niin on että"m.naat" ei ole edes näin kirjoittanutkaan, niin olen täysin väärin perustein häntä syyttänyt ja pyydän anteeksi hätiköityä ja ehkä liiankin karrikoivaa vastaustyyliäni. Kävin katsomassa jehovantodistajien sivuilta, mutta kyseinenkirjoitus oli poistettu. Tarkoitukseni ei ole syytömien selkään puukotus, vaan se ettäpysyttäisi asiassa. Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa.Sirkka-Iita kirjoitti:
Vielä Antille!
Niin, jos niin on että"m.naat" ei ole edes näin kirjoittanutkaan, niin olen täysin väärin perustein häntä syyttänyt ja pyydän anteeksi hätiköityä ja ehkä liiankin karrikoivaa vastaustyyliäni. Kävin katsomassa jehovantodistajien sivuilta, mutta kyseinenkirjoitus oli poistettu. Tarkoitukseni ei ole syytömien selkään puukotus, vaan se ettäpysyttäisi asiassa. Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa.Ja vielä anteeksi nuo kirjoitusvirheet, minä olen alkanut kirjoittaa liian nopeasti, joten jotkin sanat jää yhteen, vaikka kuuluisivat erilleen.
Sirkka-Iita kirjoitti:
Onko näin?
luulin heitä siisteiksi....?Hei, Sirkka-Iita !
En vastannut sinulle enkä kenellekään, vaan täysin nimimerkittömään aloitukseen, jossa ei kyetty edes linkin avulla osoittamaan todeksi väitettä. Tyyppi on omaksunut tavan heittää sontaansa palstoille ja sitten väittää, että siltä ja siltä se on lainattu. Täällä ei voi enää luottaa väittämiin, joita ei kyetä samantien todeksi osoittamaan.Sirkka-Iita kirjoitti:
Vielä Antille!
Niin, jos niin on että"m.naat" ei ole edes näin kirjoittanutkaan, niin olen täysin väärin perustein häntä syyttänyt ja pyydän anteeksi hätiköityä ja ehkä liiankin karrikoivaa vastaustyyliäni. Kävin katsomassa jehovantodistajien sivuilta, mutta kyseinenkirjoitus oli poistettu. Tarkoitukseni ei ole syytömien selkään puukotus, vaan se ettäpysyttäisi asiassa. Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa.Sirkka-Iitalle. Kirjoitit: "ehkä liiankin karrikoivaa vastaustyyliäni."
Olen täysin varma siitä, ettei tekstisi tyyli ollut ollenkaan liian ronskia. Mutta eri juttu on sitten se, että aloittaja leimaa käsittääkseni väärää henkilöä - itsensä hänen pitäisi leimata otsaan sormeensa pepustaan ottamalla kakkatahralla. Hän on vastuussa panettelusta, et sinä.Sirkka-Iita kirjoitti:
Vielä Antille!
Niin, jos niin on että"m.naat" ei ole edes näin kirjoittanutkaan, niin olen täysin väärin perustein häntä syyttänyt ja pyydän anteeksi hätiköityä ja ehkä liiankin karrikoivaa vastaustyyliäni. Kävin katsomassa jehovantodistajien sivuilta, mutta kyseinenkirjoitus oli poistettu. Tarkoitukseni ei ole syytömien selkään puukotus, vaan se ettäpysyttäisi asiassa. Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa.Sirkka-Iita: /7/7 Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa. /7/7
Vahvasti samaa mieltä!
Herra siunatkoon aurinkoisesti Sirkka-Iitan kevätpäivät ja kesäkauden! Minä en malta olla menemättä taas tänäkin kesänä adventistien leirille. Mukavaa väkeä. Tavallaan iloinen olen siitäkin, että loppujen lopuksi eivät paljonkaan eroa muista. Hyvänlaatuinen itsensä hillitseminen taitaa suurin ero olla yleisesti ottaen.- Tervetuloa...
AnttiVKantola kirjoitti:
Sirkka-Iita: /7/7 Mielestäni adventistit eivät ole yhtään enempää törkimyksiä kuin muutkaan kanssaihmisemme.Kyllä joka lahkosta löytyy ihan joka lähtöön, se ainakin on varmaa. /7/7
Vahvasti samaa mieltä!
Herra siunatkoon aurinkoisesti Sirkka-Iitan kevätpäivät ja kesäkauden! Minä en malta olla menemättä taas tänäkin kesänä adventistien leirille. Mukavaa väkeä. Tavallaan iloinen olen siitäkin, että loppujen lopuksi eivät paljonkaan eroa muista. Hyvänlaatuinen itsensä hillitseminen taitaa suurin ero olla yleisesti ottaen.Laukaassa Kallioniemen leiritilalla on Raamattuleiri 18.-24.7. Erittäin kauniilla paikalla Peurunkajärven rannalla.
Anttikin voisi vaihteeksi valita tänä vuonna tulla Kallioniemeen Raamattu leirille. Tervetuloa... kirjoitti:
Laukaassa Kallioniemen leiritilalla on Raamattuleiri 18.-24.7. Erittäin kauniilla paikalla Peurunkajärven rannalla.
Anttikin voisi vaihteeksi valita tänä vuonna tulla Kallioniemeen Raamattu leirille./7/7 Anttikin voisi vaihteeksi valita tänä vuonna tulla Kallioniemeen Raamattu leirille. /7/7
Sanoit tervetuloa - oletko siis itse sinne menossa? Luulisin että melkeinpä kuka tahansa sinne menemisen tahtoisi valita kesänsä kohokohdaksi. Asia on kuitenkin niin, että media7 sinne valitsee kirjekurssin käyneitä ja valinta lienee paljolti armovalinta. Minulla ei ole kerrassaan mitään sinne pääsyä vastaan. Sitäpaitsi minä tykkään asetelmasta ,että sekä adventisteja että ei-adventisteja opiskelee yhdessä.
Ei varmaan persettä pyyhi kunnolla vessassa ?
Minä tapaan käyttää aina bidesuikua joka kerta.
jari- yxadventisti!
Niin minäkin käytän aina bidesuihkua ja on niin puhdas olo!
- Hyvä hajuaisti
Monella adventistilla suusta ja peräreiästä tulee samanlainen tuoksu.
Tosin en ole adventistin peräreikää haistellut, mutta kylläkin siihen rinnastettavaa hajun puolesta.
Keskustelin kerran erään adventistiveljen kanssa ja oli pakko ottaa taka-askel, jotta ei tarvinnut pyörtyä veljen suusta lähteneeseen kamalaan sonnan hajuun.
Liekö adventistiveli nuollut jonkun persettä tai syönyt hatullisen paskaa, ennen tapaamistani, tiedä häntä?- Fniss!
Ja silti he ovat Jeesukselle rakkaita.
- Jumalan tuoksuna
Fniss! kirjoitti:
Ja silti he ovat Jeesukselle rakkaita.
Epäilen suuresti.
Kyllä Jumalallakin on hajuaisti.
Pahat henget ne haisevat adventismissa.
Heihin on pantu merkki siitä, että kaikki heidän suustaan tuleva on petosta ja itsekorotusta, olkoon sitten puhetta tai mitä vain.
Parempi on siis tällaisen henkilön pitää suunsa kiinni.
Tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun on puhumatta. - Fniss!
Jumalan tuoksuna kirjoitti:
Epäilen suuresti.
Heihin on pantu merkki siitä, että kaikki heidän suustaan tuleva on petosta ja itsekorotusta, olkoon sitten puhetta tai mitä vain.
Tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun on puhumatta."Tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun on puhumatta."
Sinulta löytyy aina loppukommentti jolla näpäytät itseäsi nenälle. Jumalan tuoksuna kirjoitti:
Epäilen suuresti.
Tyhmäkin vaikuttaa viisaammalta kun on puhumatta.Nimimerkille; "Jumalan tuoksuna"
No, no! Itse syljet kokoajan panettelevaa tekstiä lähimäisistäsi adventisteita.
Jos sinulla ei ole mitään muuta anettavana kun toisten panettelua,niin ole viisas ja vaikene!
- alex-kasi
Anna linkki, missä todistat että et valehtele, muuten en voi uskoa että m.naat on tuollainen pöljä.
Alex-kasi aloittajalle:
" Anna linkki, missä todistat että et valehtele, muuten en voi uskoa että m.naat on tuollainen pöljä. "
Samaa mieltä taaskin alexin kanssa :) Linkki olisi tarpeen ja aloittajastakin jotain tietoa, jotta edes voisimme vakavasti aloitukseen suhtautua.
Tunnen m.naatin henkilökohtaisesti, eikä hän ole niitä ex-adventisteja, jotka alentuisivat aiheettomaan maalailemiseen. En usko edes poikkeuksellista ylilyöntiä tapahtuneen, senverran fiksu virkamies m.naat on. Jotta voisin tällaisella varmuudella kirjoitella, kävin katsomassa Jt-palstalla, enkä löytänyt aloittajan siteeraamaa tekstiä.- aijai ..
AnttiVKantola kirjoitti:
Alex-kasi aloittajalle:
" Anna linkki, missä todistat että et valehtele, muuten en voi uskoa että m.naat on tuollainen pöljä. "
Samaa mieltä taaskin alexin kanssa :) Linkki olisi tarpeen ja aloittajastakin jotain tietoa, jotta edes voisimme vakavasti aloitukseen suhtautua.
Tunnen m.naatin henkilökohtaisesti, eikä hän ole niitä ex-adventisteja, jotka alentuisivat aiheettomaan maalailemiseen. En usko edes poikkeuksellista ylilyöntiä tapahtuneen, senverran fiksu virkamies m.naat on. Jotta voisin tällaisella varmuudella kirjoitella, kävin katsomassa Jt-palstalla, enkä löytänyt aloittajan siteeraamaa tekstiä.Puhut edelleen vastoin parempaa tietoasi. Kummallista että aiempi viesti piti poistaa...
"Tuossa jossain vastauksessa tuli esiin näkemys tai kysymys:"mitä hyvää Jehovan todistajissa on mitä ei ole jossain toisessa uskonnossa?"
Eräässä aiemmassa ketjussa vastasin;Jehovan todistajien siisteyden.Nyt hieman lisäisin siihen.
Olen seurannut läheltä adventistien elämää ja myös entisten adventistien elämää.
Tälläinen käytös koettelee niitä,jotka joutuvat olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa.
Näin ei ole yleensä käy Jehovan todistajilla. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9873410#comment-49497365
Kyllä tämä ainakin on naatin kirjoitus. Lieneekö nyt sitten tarkoitus luistaa omista sanomisista siirtämällä se muiden niskaan?- Fniss!
Kiitos. Siinäpä se tuli sanasta sanaan ja kirjautuneena näkyy olevan m.naat..
Näyttää mies itse olevan se itsensä vihamies ja "Trolli". Kas kun ei käväissyt poistamassa viestiään ennenkuin lähti grillaamaan broilerinkyljyksiä.
Melko rumaa syytellä toisia omista "sammakoistaan". - urbanus 2
Fniss! kirjoitti:
Kiitos. Siinäpä se tuli sanasta sanaan ja kirjautuneena näkyy olevan m.naat..
Näyttää mies itse olevan se itsensä vihamies ja "Trolli". Kas kun ei käväissyt poistamassa viestiään ennenkuin lähti grillaamaan broilerinkyljyksiä.
Melko rumaa syytellä toisia omista "sammakoistaan".Ainakin osaa ukko laittaa tikun kusiaispesään.Johan tuli palstalla vipinää.
No,osasihan se Jeesuskin laittaa hurskastelioihin sähinkäistä.
Vaihteeksi tuli teihin tyhjäntoimittajiin elämää. - voitko noin liittyä
urbanus 2 kirjoitti:
Ainakin osaa ukko laittaa tikun kusiaispesään.Johan tuli palstalla vipinää.
No,osasihan se Jeesuskin laittaa hurskastelioihin sähinkäistä.
Vaihteeksi tuli teihin tyhjäntoimittajiin elämää.häneen, noinko on?
No, kysehän oli erittäin asiaton, kun ulkopuolisena katson sitä, mitä adventisi vanhempani vastaan kirjoitettiin.
Oliko hänellä oikeus käydä seurakunnassaan niillä voimilla ja sillä resussilla, minkä omisti, sitähän m.naatti pilkkasi.
Minun kohtaani m.naatti astui todella, se satutti. Se kielenkäyttö oli käsittämättömän provo ja ihmettelen jos sitä kiittelet, se kuvastaa sinun mielestäsi jotain pimeää puolta, joka ei kuulu terveeseen ihmisyyteen.
Haiseeko ne kovin ?
jari- Olen nähnyt
Sotkun ja sekaannuksen keskellä asuvia nämä adventistit ovat!!!
- adventisti!!!
Mitkä nämä! Meillä on huoneisto ihanassa järjestyksessä. En voisi keskittyä kaaoksen keskellä. Tyttäreni kanssa pidämme järjestystä yllä.
- pyh!
Oletko muka käynyt katsomassa kaikkien n. 5000 adventistin kodin???
Tuskin.
- ei kiitos ellenille
Ehkä se on piru joka riivaa näitä epäsiistejä adventisteja.Hänhän on kaaoksen luoja.Jumala on järjestyksen luoja ja eikös meidän pitäisi matkia mieluummin häntä kun kaaoksen luojaa.
Ja kyllähän muutenkin adventistien ideologiassa näkee kaaosta.Oikein sekamelskaa.Välillä uskotaan kolminaisuuteen välillä ei.Välillä käytetään Jumalasta nimeä Jehova sitten taas ei.On kaikenlaista raporttia jotka on hatusta vedettyjä.On menestysteologiaa y.m. vaikka meidän pitäisi tyytyä vain "elatukseen ja vaatteisiin".
Adventistien oppi on kuin sekametelisoppa.Ei oo ihme jos he sillä jäljittelevät pirua eikä Jumalaa ja sitten osalla porukasta on huushollikin kuin pirulla,sekaisin.- ihmeitten aikaa..
Ihmettelin, kun luin tuon huushollikin sekaisin kuin pirulla, hyvänen aika onko tuo kirjoittaja käynyt pirun huushollissa, kaikkea sitä näkee ja kuulee
- meedio-ellen
Ei tarvitse käydä.Kun lukee ellenin kirjoja on käynyt pirun huushollissa...hyvänen aika.:-)
- meediolle vastaus..
Miksi sinä luet hänen kirjoja jos ne ovat mielestäsi pirun kirjoja, lue Raamattua vai kiinostaako Ellenin kirjat enemmän kuin Raamattu?
- meedio-ellen
Olen kerran lukenut ellenin kirjoja todetakseni,etten toiste lue.Hyi olkoot mitä skeidaa.
Raamattu on paras oppaani.- pyh!
Olen lukenut kirjoituksiasi ja ne ovat skeidaa.
- anti-elleni
Niin varmaankin koska olet adventisti.
Sinulla ei ole mitään sanottavaa koska käytän raamattua.
Sinä käytät ellendemoni-kirjoituksia.- anti-ellenille..
Jos luet Raamattua mitä olet sieltä oppinut, kun en huomannut kirjoituksessasi mitään mitä raamattu opettaa.
Sinä jopa syyllistyt valheeseen kun sanot että minä käytän ellendemoni-kirjoituksia, mistä sinä minun käyttöni niin varmasti tiedät kun emme edes tunne toisiamme.
Raamattua minä tähän asti olen lukenut ja oppinutkin ainakin sen sieltä ettei saa sanoa väärää todistusta lähimmäisestä. - iisain juurivesa
Ovatko nekin Montosen lainauksia?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027500Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne795852Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1593785Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523484Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321897Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831806- 431441
- 221411
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641384Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151375