Mun mielestä on ärsyttävää ku musatunnit voi olla eri kouluissa ihan erilaisia. Meidän kunnassa on kaksi yläkoulua, joista toisessa on kuulemma tosi mukava musanope ja siellä tehdään aina kaikenlaisia projekteja yms. Musassa ei oo mitään kirjaa, jota ois pakko käydä läpi niin opet voi itse päättää ihan kaiken mitä siellä tunneilla tehdään. Meillä usein katotaan jotain vanhoja videoita jotka on jo nähty sata kertaa. Mä oikeesti tykkään musasta ja haluisin päästä tekemään enemmän kaikkea.
Kertokaa minkälaisia musatunteja teidän koulussa on? Onks teillä musatunnit usein sellaisia et kaikki vaan riehuu kun ei oo mitään tekemistä? Tai onko jotain hyviä juttuja mitä ootte saanu tehdä?
Minkälaiset musatunnit?
8
263
Vastaukset
- Yo-lu
Meillä oli kanssa tosi tylsää musantunneilla, kun oli aina vaan jotain levyraateja yms. Meillä oli kyllä tosi usein sijainen musassa... On kyllä tosi paljon opettajasta kiinni, et minkälaisia tunnit on.
- Näin täällää entäs t
Täällä musikin tunneilla lauletaan ja soitetaan. Pari projektia vuodessa ja soitto/laulukoe.
- Noshe
Laulukoe on meilläkin. Muutenkin soitetaan ja lauletaan paljon. Mitenköhän opettaja arvioi oppilaansa, jos tunneilla ei edes tehdä mitään. Pärstäkertoimen perusteella?
- akgbmakfvmklr
Meil oli viel seiskal musatunteja, eikä tehty mitään muuta kun istuttiin ja kuunneltiin kun ne, jotka osasi soittaa jtn soitti
- ,,.,.,,,,.,.,.
Jotkut riehuu ja jotkut soittaa. Yleensä harjotellaan yks biisi ja sitä si soitetaa se 2h
- tahmatassu96
Minkälaisia biisejä te ootte soittanu tunneilla? Meillä oli tosi usein Beatlesin biisejä. Kai ne oli sen verran helppoja et mekin pystyttiin niitä soittaa.
- Musicce
Meiän vanha musaope oli TOSI pelottava, mut johtuu ehkä vaan siitä et oon aika ujo. Se oli semmone muka-rento ja pisti kaikki soittamaa ja oli älyttömän noloa yrittää siel luokan edes näpytellä bassoa enttententten-tyylillä. Ja olen jo nyt ihan paniikissa sillä ens vuonna on valinnaisena soittokurssi jota se opettaa. En ymmärrä enää yhtään mikä idea oli valita se kurssi ja todennäkösesti kuolen ahdistukseen ennen sitä-.-' rakastan musiikkia, mutta inhoan koulumusiikkia
- joku tyyppi
Väittäisin että tunnit ovat aika paljon opesta kiinni ;) Itselläni on jo reippaat pari vuosikymmentä aikaa yläasteesta, mutta joka vuosi (7 - 10 lk) oli eri ope - ja erilaiset tunnit... Joka vuosi oli laulukokeet / musiikinkokeet - mutta yhdellä opella oli myös "soittokokeet", ts. piti soittaa kitaralla "jotain pientä" esim. "jänis istui maassa" tms.
Meillä oli musiikki pakollinen oppiaine 7- 8 ja 10 lk:lla, 9 lk:lla piti valita joko musiikki (jonka valitsin, vaikka tiesinkin ettei se 9:stä 10:ksi nouse ;) ) tai kuvis.
Joka vuosi oli joku laulukirja - jota sitten kahlailtiin koko lukuvuosi, mutta oli myös ns. kirjan ulkopuolisia juttuja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k543686On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382371Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712318Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602218Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281638Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711564- 761467
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561022Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68992Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40879