Voiko sivistynyt ihminen olla ateisti?

kaarne.

Yleensä ateistit kuuluvat työväenluokkaan.

35

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen erittäin utelias tämän asian suhteen. Onko perusteita ?

Tuo työväenluokka-paremmisto-sektori ei ole pointtini vaan se ero, minkä näet näiden kahden luokan välillä ja sitä kautta heidän ajattelun välillä.

Liittyykö se siihen, että useammin työväenluokkaiset joutuvat turvautumaan oma-apuun eli kaikkivoipaisuuteen koska perheissä on enemmän perustavanlaatuista vikaa ? Onko ei-työväenluokkaisissa vähemmän ongelmia perheen sisällä ?

Mikä muu voisi selittää aloituksesi ?

• kaarne.

Työväestö on karkeampaa tekoa kuin sivistyneistö.

Olen itse kotoisin työväenluokkaisesta perheestä jossa isä oli työläinen ja äiti sivistynyt.

Ensinmainittu oli karkea ja raaka, toinen älykäs ja inhimmillinen.

Kaikissa perheissä on yhtä paljon ongelmia, mutta työväenluokan perheissä niille ei osta tehdä mitään.

• kaarne. kirjoitti:

Työväestö on karkeampaa tekoa kuin sivistyneistö.

Olen itse kotoisin työväenluokkaisesta perheestä jossa isä oli työläinen ja äiti sivistynyt.

Ensinmainittu oli karkea ja raaka, toinen älykäs ja inhimmillinen.

Kaikissa perheissä on yhtä paljon ongelmia, mutta työväenluokan perheissä niille ei osta tehdä mitään.

oot sie sit housemaisesti sivistyneen karkea?

• kaarne.
        monte24 kirjoitti:

oot sie sit housemaisesti sivistyneen karkea?

Voin käyttäytyä joskus huonosti, eli kuten työläinen, mutta suurimmaksi osaksi olen kuitenkin äitini poika eli suhteellisen järkevä ja muita ymmärtävä.

• ...

Ei voi. Hienoa että olet huomannut tämän fakta. Juuri tästä syystä maailman köyhimmillä ja huonoimmin koulutetuilla alueilla, ihmiset ovat lähes yksinomaan ateisteja.

• Toljake

Voiko IMF:n johtaja olla raiskaaja? Voiko filosofi olla homoseksuaali? Voiko duunarista tulla korkeasti kouluttautunut pääjohtaja? Voiko akateemisesta lahjakkuudesta tulla rapajuoppo hylkiö?

• ...

Ei voi.

• ...
        ... kirjoitti:

Ei voi.

Paitsi filosofi olla homo.

• kaarne.

Neiti-Toljake on hyvä eikä tule itkemään ja puolustamaan työväenluokkaa tähän aloitukseen.

Ei muuten, mutta ei kuulosta kovin vakuuttavalta.

• ... kirjoitti:

Paitsi filosofi olla homo.

Onnittelut!!! Maailmankatsomuksesi on mustavalkoinen ja puusilmäinen.

• ihan hyvä t.
        kaarne. kirjoitti:

Neiti-Toljake on hyvä eikä tule itkemään ja puolustamaan työväenluokkaa tähän aloitukseen.

Kun työläinen puolustaa työväen luokkaa?

• duunarista kouluttautuneet pomot on yleensä vittumoisinpia pomoja, toisaalta hyvä sellainen on loistava pomo

• ...
        Toljake kirjoitti:

Onnittelut!!! Maailmankatsomuksesi on mustavalkoinen ja puusilmäinen.

Onnittelut, havaitset vitsit ja sarkastisen teeman tämän aloituksen alla olevissa vastauksissa, kuin haukka konsanaan.

• kaarne. kirjoitti:

No opetteles lukeen ensin, palataan sitten aiheeseen sivistynyt ja/tai työväenluokkainen, lukutaito on nykyisin edellytys kumpaankin.

Sitä paitsi sun käsitykses puolustamisesta on erikoinen, kunhan esitin jokusen vastakysymyksen, retorisen jos niin halutaan ajatella.

• Tuoreen kyselyn mukaan 2/3 duunareista luulee olevansa pomoaan parempia esimiehen työssä. Toki, tämän asian huomaa kyllä palstaltakin.

Kysymys siis kuuluu, että miksi ne ei oo paremmin sitten pärjänny. Ei oo varmaan niin jaksanu vaan panostaa. Tai sitte on muuten vain kohdeltu väärin.

• Heh... Tiedätkö miksi? Kuka vittu nyt haluaa itselle pikkupomon tai jonkinlaisen pomon koiranhommaa? En minä ainakaan. Mun elämä alkaa yleensä työpäivän päätyttyä...

• Genio.Mente kirjoitti:

Heh... Tiedätkö miksi? Kuka vittu nyt haluaa itselle pikkupomon tai jonkinlaisen pomon koiranhommaa? En minä ainakaan. Mun elämä alkaa yleensä työpäivän päätyttyä...

Normaalisti se uraputki on jostain aloitettava... 2/3 duunareista kuuluisi tietty suoraan sinne huipulle.

Palstailua, kitaranvirittelyä ja kännäämistä...Njoo, no kai senkin voi elämäksi laskea.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Normaalisti se uraputki on jostain aloitettava... 2/3 duunareista kuuluisi tietty suoraan sinne huipulle.

Palstailua, kitaranvirittelyä ja kännäämistä...Njoo, no kai senkin voi elämäksi laskea.

En mä viihtynyt kouluissakaan yhtään enempää kuin oli pakko.

Mutjoo. Kukin tyylillään. Toiset tarvitsee ollakseen jotain tekemistä ja toisilla oleminen alkaa vasta tekemättömyydessä...

• Genio.Mente kirjoitti:

En mä viihtynyt kouluissakaan yhtään enempää kuin oli pakko.

Mutjoo. Kukin tyylillään. Toiset tarvitsee ollakseen jotain tekemistä ja toisilla oleminen alkaa vasta tekemättömyydessä...

Pst!

Ja sitäpaitsi veikkaan, että kitaran virittäminen ilman apuvälineitä(mittaria) on monelle paljon vaativampi homma kuin esimiehen...

• Genio.Mente kirjoitti:

Pst!

Ja sitäpaitsi veikkaan, että kitaran virittäminen ilman apuvälineitä(mittaria) on monelle paljon vaativampi homma kuin esimiehen...

Pst vol. 2!

Eikä niihin mittareihin ole muuten yleensä luottamista, paitsi ostamani kitaravahvistimen mittari on ensimmäinen käyttämäni, mikä pitää kutinsa. Ei tarvi fiksata tulosta mittarivirityksen jälkeen. Jotain edistystä siinäkin...

• Genio.Mente kirjoitti:

Pst!

Juu, munkin tuntipalkka on kolminumeroinen summa euroja(kolme numeroa putkeen, ilman pilkkuja). Suomesta ei yksinkertaisesti löydy kuin yks toinen yhtä hyvä mies samalta alalta.

Veikkaan, että monelle meidän ala on vielä kitaranvirittelyäkin vaativampaa.

Paljo kitaranvirityksestä muuten saa rahaa? Per tunti tai kerta tai miten vaan?

Juu, munkin tuntipalkka on kolminumeroinen summa euroja(kolme numeroa putkeen, ilman pilkkuja). Suomesta ei yksinkertaisesti löydy kuin yks toinen yhtä hyvä mies samalta alalta.

Veikkaan, että monelle meidän ala on vielä kitaranvirittelyäkin vaativampaa.

Paljo kitaranvirityksestä muuten saa rahaa? Per tunti tai kerta tai miten vaan?

Tiedätkö mitä... ? Jos minun täytyisi virittää tai soittaa kitaraa ja laulaa rahan takia, olisin lopettanut sen jo kauan sitten...

• Genio.Mente kirjoitti:

Tiedätkö mitä... ? Jos minun täytyisi virittää tai soittaa kitaraa ja laulaa rahan takia, olisin lopettanut sen jo kauan sitten...

Joo, mä tiesin sen. Mutta kysyin vaan pelkästä mielenkiinnosta, että paljo kitaranviritys maksaa.

Joo, mä tiesin sen. Mutta kysyin vaan pelkästä mielenkiinnosta, että paljo kitaranviritys maksaa.

Jos sulla olisi kitara ja sä haluisit, että mä viritän sen sulle, se ei maksaisi sinulle mitään.

• Genio.Mente kirjoitti:

Jos sulla olisi kitara ja sä haluisit, että mä viritän sen sulle, se ei maksaisi sinulle mitään.

Ai...

Mulla on kitara, mutta mä en osaa sitä soittaa. Ei oo kyllä mielenkiintoakaan opetella, joten ei sillä ole väliä onko se vireessä vai ei.

Kiitos kuitenkin! Esimerkillistä.

Ai...

Mulla on kitara, mutta mä en osaa sitä soittaa. Ei oo kyllä mielenkiintoakaan opetella, joten ei sillä ole väliä onko se vireessä vai ei.

Kiitos kuitenkin! Esimerkillistä.

Ei se lopulta ole niin vaikeaa. Tai on se, jos haluaa joksikin virtuoosiksi. Sellainen vaatii aikaa ja omistautumista, niin kuin moni muukin asia. Mutta perusjuttujen oppimiseen menee muutama viikko ja sen jälkeen se sitten lähtee rullaamaan. Ja toki sormet tulee kipeeks alussa. Kaikkein vaikeinta on oppia ensimmäinen biisi alusta loppuun, seuraavat tulee sitten jo helpommin.

Ps. Mikään ei ole yhtä ärsyttävää kuin epävireinen kitara, paitsi silloin kun sitä epävireistä kitaraa soittaa Vladimir Vysotsky...

• niinpä niin
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kannattaisi opetella virittämään pianoja. Siinä tienaisikin. Tosin noin 1/10000 ihmisestä osaa sen.

• niinpä niin kirjoitti:

Kannattaisi opetella virittämään pianoja. Siinä tienaisikin. Tosin noin 1/10000 ihmisestä osaa sen.

Harmi, kun en valinnut soittimekseni joskus pentuna pianoa...

• Genio.Mente kirjoitti:

Harmi, kun en valinnut soittimekseni joskus pentuna pianoa...

Mulla on pianokin. Tai siis meillä on. Emmä osaa sitäkään soittaa. Keskimmäinen tytär kyllä sillä soitteli just tuossa sen Jenni Vartiaisen Ihmisten edessä ja vanhin tytär soittaa rumpuja bändissä... Kenekähän kersoja ne oikein mahtaa olla..

Mulla on pianokin. Tai siis meillä on. Emmä osaa sitäkään soittaa. Keskimmäinen tytär kyllä sillä soitteli just tuossa sen Jenni Vartiaisen Ihmisten edessä ja vanhin tytär soittaa rumpuja bändissä... Kenekähän kersoja ne oikein mahtaa olla..

On ne varmaan sun. Ei munkaan suvussa löydy musikaalisuutta kuin toisesta edesmenneestä mummosta(isän äiti). Loput on sellaisia "paremman elämän" perässä juoksijoita.

Oon muuten itsekin joskus epäillyt, että minut on sekoitettu synnytyssairaalassa. Mutta kun katon vanhempia, niin pakko mun on uskoa, että olen heidän vahinkolaukaus...

• Mä jäin tässä nyt miettimään, että minkä takia sivistynyt ihminen sanoisi itseään ateistiksi?

• ICD10

Mitä tekemistä uskonnolla tai uskonnottomuudella on sivistystason kanssa?

• kaarne.

Ei mitään, mutta useimmat ateistit ovat duunareita.

• olisko näyttää jotain faktoja väitteesi tueksi?
      mun mielestä suurin osa "työväenluokasta" ym. ovat ns. tapakristittyjä
      mikä taas ei osoita juuri minkäänlaista sivistyneisyyttä
      kunhan vaan ollaan niinkuin lampaat muiden mukana,
      sen enempää ajattelematta..

mur.

• Sitä minä ihmettelen, miksi ateistit tykäävät elukoista, ereityisesti kissoista, enemmän kuin lajitovereistaan uskovista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3555
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2325
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2253
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2121
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      21
      1548
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1494
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      49
      956
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      823
    Aihe