Olen matkustamassa lasten kanssa kesälomareissulle tampereelle ja särkännimeen. Osaako kukaan sanoa millainen hotelli on hotelli kauppi? Olemme junalla tulossa, kuinka helpoiten pienten lasten kanssa pääsee kulkemaan juna asemalta hotellille ja hotellilta särkännimen alueelle? Paikkari vai taksi vai ihan kävelemällä, minkalaisia hintoja on paikkarilla ja taksilla?
Kiitos jos joku osaa edes vähän antaa jotain vinkkejä?
lomailija kaipaa tietoa
7
228
Vastaukset
- Tässä jotain...
Kuinkas kukaan tamperelainen mitään Tampereen hotelleista tietäisi? Kukaan kotikaupungissaan hotellissa yövy. Mutta kulkemisesta sen verran, että rautatieasemalta pääsee kaupunkiliikenteen autolla n:o 3 lähelle hotellia, ja vastaavasti rautatieasemalta ajaa linja n:o 4 Särkänniemeen. Kertamaksu on 2,50, alle 12-vuotiailta 1,00 ja alle 7-vanhat ilmaiseksi isompien seurassa.
Periaattessa hotellilta voi kävellä Särkänniemeen, matkaa tulee Kekkosentien sivua pitkin reilut pari kilometriä. Takaisin päin muksut tietysti ovat väsyneitä eivätkä jaksa kävellä, jolloin sininne bussi on hyvä vaihtoehto.
Joukkoliikenteestä (ja muutenkin Tampereesta) löytyy netistä kyllä tietoa
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/etusivu.html
http://www.tampere.fi/- äiti ja lapset
Kiitos vastauksesta, asiallisesta sellasesta. =) Nettiä oon kovasti tutkaillu ja tuommosia vastauksia sieltäkin löytäny. Onkohan se kuinka mutkikas reitti rautatie asemalta hotelli kauppiin ja hotellilta särkänniemeen, et onko vaaraa et eksyis välillä? ;)
- mnbkujiu
äiti ja lapset kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, asiallisesta sellasesta. =) Nettiä oon kovasti tutkaillu ja tuommosia vastauksia sieltäkin löytäny. Onkohan se kuinka mutkikas reitti rautatie asemalta hotelli kauppiin ja hotellilta särkänniemeen, et onko vaaraa et eksyis välillä? ;)
Löytyy sieltä kaupungin nettisivuilta karttakin, josta voi tähtäillä kulkureittejä ja paikkoja.
Hotellilta Särkänniemeen on oikeastaan aika helppo reitti, kun vaan hakeutuu sen Kekkosentien toiselle puolelle, eli sillasta yli ja järvenpuoleista kävelytietä länttä kohti. Näsinneula on hyvä maamerkki, se näkyy varmaan koko ajan.
- En palaa
Uskaltaako turisti tulla enää Tampereelle? Kuulin, että kaupungissa on vaarana joutua paloitelluksi?
- Älä pala
Vain kuolleet ihmiset paloitellaan.
- Tampere-fani.
Moi. Olin juuri vaimoni kanssa hotelli Kaupissa pari yötä majoittuneena. Oikein asiallinen hotelli oli ja sopivan ystävällinen palvelu. Rauhallinen ja halpa, 79 euroa/vrk. Suosittelen lämpimästi. Vieressä Nesteen K-kauppa, josta saa lisämuonaa.
- Tampereen mamma
Rautatieasema-->kaupin hotelli : Rautatieasemalta kun lähtee,niin mäkeä ylöspäin,itsenäisyydenkatu(opasteet r.aseman tunnelissa). Kannattaa mennä vasemmalle puolelle kävelemään. Olettaen että olette vas.puolella jo r.asemalta lähtiessänne,niin menette yhdet liikennevalo-suojatiet yli ja jatkatte eteenpäin(matkan varrella nordea tammelakeskus),aina seuraaville valosuojateille saakka,mutta ette mene yli (tien toisella puolella ravintola "kivenheitto",ent. Mr.Pickwick,samassa risteyksessä näkyy iso valkoinen kirkko,joka ei näytä kirkolta..siitä tunnistaa olevansa oikeassa risteyksessä :) ), lähdette kävelemään vasemmalle, kalevan puistotietä. Sen tien päässä on neste kyseinen hotelli. Matkaa kertyy n. 1,5km-2km..ylämäkeä,että voi olla raskasta jos lapset pieniä/kantamuksia paljon,mutta tuo reitti on ainakin selkein. Melkeinpä kannattaisi miettiä liikkumiseen tampereen kaupungin liikennelaitoksen ( googleen TKL) päivämatkalippua tms,jos tuntuu että tulisi paljon kuljettua linja-autolla. Ainakin joskus oli ns. viikonloppulippujakin,juurikin turisteille jne.Jos menee bussilla,kannattaa etsiä linja nro 3 ja päättärinä "petsamo" ja pyytää kuskia jättämään kaupin hotellilla..toiseen suuntaan mennessä,päättärinä lukee "ikea".
Kivaa särkkäpäivää ja lomailua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708