Vm. 2003 Primeran osto. Mitä pitää huomioida?

Aarne2011

Olemme vaimon kanssa suuntamassa käytettyjen autojen markkinoille. Emme omista autoa, koska elämän tilanteemme takia emme ole sellaista vielä tarvinneet. Nyt kuitenkin olisi autolle tarvetta ja viistoperäinen Primera vaikuttaa kokonsa puolesta hyvältä vaihtoehdolta.

Millaisia ovat esimerkiksi vm.2003 bensakoneella varustetut viistoperät? Autollahan on ikää jo jonkin verran ja pari hintahaarukkaan (noin 6000€) sopivaa yksilöä ovat 1.6 koneella varustettuja mittarissa niillä on hieman alle 200 000km. Kuinka kalliita korjauksia tuollaisella on edessä lähitulevaisuudessa, tai mitä korjauksia niihin "olisi pitänyt" normitilanteessa tehdä? Ylimääräistä rahaa kalliisiin remontteihin ei juuri ole. Pikkuvikaa kaikissa käytetyissä toki on, joten niistä ei tarvitse erikseen kertoa.

Onko tuollainen ihan pommi?

45

6969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • er

      Itse ostin käytettynä vuosi sitten 2004vm primeran 1,8 koneella. on ollut kyllä todella pettymys. nämä 1,8 litraiset ovat kuuluisia älyttömästä öljynkulutuksesta, omassani ei onneksi kyseistä vikaa ole, mutta muita vikoja piisaa ja on kaikin puolin huonolaatuinen auto. Lisäksi paikallinen nissan huolto osaa todellakin laskuttaa älyttömiä summia. öljynvaihdot ym. pikkuhommat teen itse mutta silti on jo kaksi kertaa vuoden aikana joutunut muiden vikojen takia käyttämään korjaamolla. Laskut huimaavat ja saavat pään särkemään.

      Neuvoisin kiertämään primerat, varsinkin 1,8 moottorilla olevat, kaukaa. Itselläni tämä on taatusti ensimmäinen ja viimeinen Nissan.

      Käytettyä hankittaessa on järkevää selvittää etukäteen kyseisen merkin ja mallin tyyppiviat. Sehän käy helposti netissä, pystyy välttämään pahimmat karikot.

      • Entinen P12

        Ei pidä yleistää. 1,8 eivät olleet aluksi öljysyöppöjä 00-03. Osa -03 ja siitä eteenpäin sitten olivat. Ilmeisesti valmistustapa tai materiaaleihin koneessa tuli muutoksia ja lopputulos olis sitten öljysyöpöt 1,8:t, siinä sivussa sitten meni kaikkien 1,8 maine.

        Olen omakohtaisesti ja tuttavien autojen perusteella päätynyt siihen, että ensimmäiset -02 olivat laadullisesti jotenkin parempia. Uudemmissa esim. -05 tuntuu nivelet menevän vaihtoon hyvin vaatimattomissa lukemissa vrt. ensimmäiset P12 mallit.

        Primera oli aluksi aika kallis auto kunnes sitä alettin myymään kovilla alennuksilla, olisiko laatu heikennyt samalla.

        Kaikesta huolimatta suosittelen ostamaan vähintään -05, koska autoa on hieman paranneltu ajettavuuden ja varustelun suhteen. Jotkut nivelet ovat loppujen lopuksi varsin halpoja...


      • itsekorjaaja

        "Käytettyä hankittaessa on järkevää selvittää etukäteen kyseisen merkin ja mallin tyyppiviat"

        tyyppivikojen lista on sitä pitempi, mitä yleisempi auto on ja kuinka paljon ajettuihin se kuuluu.
        Taksikäytössä olevissa on enemmän tyyppivikoja, kuin todella vanhan mamman autoissa joilla kukaan ei aja 10 000 km vuosi.

        Listaan ei vaikuta laatu vaan keskimääräiset ajokilometrit ja auton yleisyys, aina listan kärkiautoilla on ollut pitkä vikalista ja todella heikosti myyvillä pieni vikalista

        eli listoista saa aivan väärän käsityksen.


      • Jarkko734
        Entinen P12 kirjoitti:

        Ei pidä yleistää. 1,8 eivät olleet aluksi öljysyöppöjä 00-03. Osa -03 ja siitä eteenpäin sitten olivat. Ilmeisesti valmistustapa tai materiaaleihin koneessa tuli muutoksia ja lopputulos olis sitten öljysyöpöt 1,8:t, siinä sivussa sitten meni kaikkien 1,8 maine.

        Olen omakohtaisesti ja tuttavien autojen perusteella päätynyt siihen, että ensimmäiset -02 olivat laadullisesti jotenkin parempia. Uudemmissa esim. -05 tuntuu nivelet menevän vaihtoon hyvin vaatimattomissa lukemissa vrt. ensimmäiset P12 mallit.

        Primera oli aluksi aika kallis auto kunnes sitä alettin myymään kovilla alennuksilla, olisiko laatu heikennyt samalla.

        Kaikesta huolimatta suosittelen ostamaan vähintään -05, koska autoa on hieman paranneltu ajettavuuden ja varustelun suhteen. Jotkut nivelet ovat loppujen lopuksi varsin halpoja...

        Ja kun kaikki alkuperäiset merkkiosat saa vaihdettua tarvike osaan, niin menekki loppuu pienenee oleennaisesti. Ostin uuden 2005 vm farkun ja nyt ajettu 345 000km. Lisäksi tyyppiviaksi kerron, että laturi ja etupyörän laakerit menee 150tkm välein. Muuten edullisia kilometrejä, huolestuneena katselen vaihdelaatikko ongelmia.


      • Jarkko 734
        Jarkko734 kirjoitti:

        Ja kun kaikki alkuperäiset merkkiosat saa vaihdettua tarvike osaan, niin menekki loppuu pienenee oleennaisesti. Ostin uuden 2005 vm farkun ja nyt ajettu 345 000km. Lisäksi tyyppiviaksi kerron, että laturi ja etupyörän laakerit menee 150tkm välein. Muuten edullisia kilometrejä, huolestuneena katselen vaihdelaatikko ongelmia.

        Lisäksi vielä kun luin loppuun mieleeni muistui ABS kehien katkeaminen jolloin molemmat vetonivelet piti vaintaa. on maanantai versioita näköjään ollut liikkeessä. Auto edelleen samassa perheessä ja kitinöittä menee. siis 345 000km ajettu. EDULLISESTI


      • ite öljynvaihataja
        itsekorjaaja kirjoitti:

        "Käytettyä hankittaessa on järkevää selvittää etukäteen kyseisen merkin ja mallin tyyppiviat"

        tyyppivikojen lista on sitä pitempi, mitä yleisempi auto on ja kuinka paljon ajettuihin se kuuluu.
        Taksikäytössä olevissa on enemmän tyyppivikoja, kuin todella vanhan mamman autoissa joilla kukaan ei aja 10 000 km vuosi.

        Listaan ei vaikuta laatu vaan keskimääräiset ajokilometrit ja auton yleisyys, aina listan kärkiautoilla on ollut pitkä vikalista ja todella heikosti myyvillä pieni vikalista

        eli listoista saa aivan väärän käsityksen.

        "eli listoista saa aivan väärän käsityksen."

        sinä sanoit todella asiaa.


    • Köyhäkuski

      Tuskin sen pommimpi on kuin muutkaan edullisen hintaluokan autot.
      Itsellä Nissan Primera Traveller 1.6 farmari 2006.
      Auton ajettavuudessa ainut miinus on väännön puute, eli saa painaa kierroksia aika tavalla että auto valoissa lähtee kunnolla. Bensan kulutuskin hieman suurempi kuin jossain muissa merkeissä. Molemmat johtuvat auton isosta koosta/painosta.

      Itse olen joutunut vaihdattamaan jarrupalat ja levyt, raidetangot ja kesärenkaat. Muuten pyyhkijänsulkia, polttimoita lukuunottamatta auto on palvellut erinomaisesti jo kolmatta vuotta.

      • Moottoreista

        P12:ssa 1,6 on alkaen kone, jolla auto liikuu paikasta A paikkaan B. Vaatii vähän totuttelua ja konetta pitää uskaltaa kierräättää, jos rivakammalle menolle on tarve. 1,8 on hyvin paljon 1,6 kaltainen, muistaakseni vaihteet välitetty harvemmaksi, joten käytännön suorituskyky ero ei ole iso.

        2,0 on sitten se kone, jolla kaikki primerat olisi pitänyt tehdä. Meno on sulavaa ja hyvin herkästi jopa liiankin vauhdikasta, todella hieno moottori. On vaikea uskoa miten erilainen auto P12 on 2,0 koneella ellei ole kokeillut.


      • 40v ja 1 200 000 km

        " Nissan Primera Traveller 1.6 farmari 2006. "

        "saa painaa kierroksia aika tavalla että auto valoissa lähtee kunnolla"

        minulla samallainen 2005, lähden valoista nostamala kaasun, koskaan ei sammu, miksi sinulla on niin kova kiire seuraaviin punaisiin odottelemaan, ihmettelen.
        Tutki onko sinulla ADHD.

        tietysti ei oel raketti, mutta vääntö on hyvä.

        Huonointa ajettavuus maantiellä, aina pitää katsella eteensä ja kauaksi jotta kulkee helpolla, jos katselee maisemia kuten muilla, pitää korjata suuntaa usein.


      • pirruilija :D
        40v ja 1 200 000 km kirjoitti:

        " Nissan Primera Traveller 1.6 farmari 2006. "

        "saa painaa kierroksia aika tavalla että auto valoissa lähtee kunnolla"

        minulla samallainen 2005, lähden valoista nostamala kaasun, koskaan ei sammu, miksi sinulla on niin kova kiire seuraaviin punaisiin odottelemaan, ihmettelen.
        Tutki onko sinulla ADHD.

        tietysti ei oel raketti, mutta vääntö on hyvä.

        Huonointa ajettavuus maantiellä, aina pitää katsella eteensä ja kauaksi jotta kulkee helpolla, jos katselee maisemia kuten muilla, pitää korjata suuntaa usein.

        tutki onko itellä jottai vikkaavikkaa tai autossa ku lähtee nostamalla kaasun. ajotyylisä kullakin.
        ja kylläkai se on ratin takana se vika jos auto seilaa maisemia katellessa ja suoraan katellessa ei. suosittelen jotaki fysioterapiaa tai muuta terapiaa jos kädet toimii pään mukana :D


      • ite öljynvaihtaja

        "Auton ajettavuudessa ainut miinus on väännön puute"

        kyllä vääntöä on jos on 80 lasissa, ei tarvi ajatella pitkiä, loivia mäkiäkään, kuten monella muulla autolla esim. vw folf 2006 105 hv 1,6 koneella, rauhallisen kuskin pitää hakea jopa kolmosta aivan valtatienousuissa joissa kaiki muut ajaa 5.


    • OE

      Itselläni vm 06 P12 1.8, ei ole syönyt öljyä ollenkaan. Määräaikaiset öljynvaihdot ovat riittäneet. Myyjän mukaan 1.8 kone modifioitiin lopussa paremmaksi.

    • raastupaan

      Itse ostin NISSAN PRIMERA P12 1,6 Farmarin uutena. Ensimminen ja viimeinen nissani jonka ostan. Ensin levis vaihdelaatikko kun mittarissa oli 50 000km, huoltokulut n.4 000,00 €. Kun mittarissa oli n 80 000km katsastus hylättiin koska apukuskinpuoleiset raidetangon ja alatukivarren nivelet olivat loppu. Merkkiliikkeen lasku n.1000,00 € Tämän jälkeen erilaisia säkövikoja, korjauskulut n.1 000,00€. 90 000km ajon jälkeen syttyi moottorin häiriövalo, merkkihuolto ilmoitti että jakopään ketju venynyt ja täytyy vaihtaa, laku n, 2 000,00 €. Tämäkin auto huollettiin merkkiliikkeesä säännöllisesti jotenka normaalit huoltokulut näiden lisäksi. Tästä voi jokainen itse päätellä kannattaako tällainen ostaa käytettynä. Minkähänlaisia yllätyksiä mahtaa olla tiedossa käytetyn ostajalle.

    • 66666

      Älä osta missään tapauksessa sillä siellä on mukana ihan susi kappaleita. Kyseisen automerkin koneet hajoavat alle 100 000km aivan täysin. Koneet kuluvat palotiloitaan soikeiksi joten se on sitten vaan poraus tai lohkon vaihto ja kustannukset myös sitä luokkaa. Tätä susisarjaa esiintyy 1,6 ja 1,8 litraisissa ainakin ja se alkaa lisääntyvällä öljynkulutuksella kunnes kone hajoaa täysin.
      Nissani ei vastaa yhtään mistään koskien näitä koneiden hajoamisia vaikka heillä on aivan tarkaan tiedossa mistä se johtuu. He kusettavat mielummin asiakkaitaan ja maksattavat kustannukset heillä. Aika mielenkiintoiset on heillä nuo asiakaspalvelu kriteerit kuten kirjoituksestani huomaatte.
      Tämä kertomus perustuu omiin kokemuksiin ei mihinkään kuulopuheisiin ja ei ikinä enään Nissan merkkistä kulkupeliä!!!

      • Ei v i d d u :)

        Miten palotila kuluu soikeaksi?
        Perustelua kiitos?


    • toinen epäonninen

      Varmaankin tarkoitti että sylinteri menee soikeeksi, ja tuola aikaisemmin puhuttu sylinterien poraus muistaakseni ei myöskään onnistu syytä nyt en kyllä muista miksi.

      • eläkel.

        joskus on moottorien kysyntä autotehtaala niin suuri ettei lohko valun jälkeen kerkiä asttua oikeaan muotoon kun on koneisttu moottori sylinterit muuttaa muotoa tuleva soikeasti


    • Nispanisti

      Itse ostin P12 vm 2003 1,6 -koneella olevan Nispanin käytettynä. Mittarissa ostohetkellä oli n. 140tkm. Ihan asiallinen peli, ei mikään tehohirmu, mutta menee normi käytössä. Isompia vikoja ei pahemmin esiintynyt 30tkm aikana, mutta nyt meni vaihdelaatikko. Jännityksellä odotan, että saadaanko korjattua vai meneekö vaihtoon. Oli sitä tietty aikaisemminkin jotain pientä mm. öljynpaineen painekytkin, takaoven sähkölukko, tukivarren laakeri, koiranluukin täytyisi vaihtaa. Saa nähdä, voi jäädä viimeiseksi Nissaniksi tällä käyttäjällä..

      Onko jollain tarkempaa tietoa, että onko vaihdelaatikot samanlaiset 1,6 ja 1,8 malleissa? Entäpä minkä takia ne on niin paskoja nykyään, onko ilmiö sama kaikissa nykyajan Nissaneissa vai vaan viimeisessä Primerassa? Ennen pidin em. valmistajan autoja nimenomaan toimintavarmoina, mutta enpä tiedä enää.

    • timotei121212

      joo 1,8l syö öljyä (2003), mutta muuten toimii. ilmastointi huolettiin tänään ensimmäisen kerrän 9v ikäisenä samoin alkuperäiset remmit 125000km. pakoputki ja akku vielä alkuperäiset.

    • Hissan Himera

      Joka automerkissä on omat ja miinukset. Mitä näitä juttuja lueskellut, niin jossakin vaiheessa alkaa se juupas eipäs väittely, millä ei mitään rakentavaa saa aikaan.

      Nissan Primera 04 1.6 wagon aj. 117000km viime vk ostin. Jarru antura meni abs valot palaa. Myyjä korjauttaa, samalla ajovalo kuljettajan puolelta vaihtuu siinä samalla. Oon itse tykännyt ajettavuudesta sun muusta. Tietysti liian aikasta sanoa, miten jatkot?

      Sen vaan huomannut, että mitä enemmän elektroniikkaa, sen enemmän vikoja. Kavereittein autoja lähinnä tarkoitan, kun itsellä ei autoo ollut vuosiin.

      Että semmosta.

      • dfgdg

        Noeipä hyvää lupaa jos heti hankittaessa pitää olla korjaamassa vaikka myyjän piikkiin. Entäs sitten kun pitää itse alkaa ne korjailut kustantaan...


    • eläkelä

      Nissanin maine meni heti kun renu osti sen eihän 00-04 renut maksa mitään anturi ,vikoja, vaihteisto vuotaa puhumatkaan sähkövioita ja ikunat tippuu ym.

    • asdasdass

      Uudemmissa rimsuissa sentään hankkiuduttu eroon siitä pirun multilinkistä jota vähän väliä sai olla korjaamassa, tosin ne paskat takajarrusatulat taitaa edelleen löytyä joita tuurilla saa myös olla isolla rahalla uusimassa, ainakaan kaverin renöössä (samanlainen) ei kuulemma kestänyt kunnostettu satula kuin parisen vuotta kun alkoi taas jumimaan.

      Omaan P11 vaihdatutin edestä kääntölaakerit ja ylätukivarren kun narisi ja naputti, no ei kauaa mennyt kun taas narisee samaan malliin. Eihän se kuulemma vaarallista ole mutta kaaliinhan se välillä ottaa poikamiehellä moinen vaimosimulaattori, no eipä akkaa tartte perkkeles.

    • Datsun kestää

      On teillä ropleemat.

      Itsellä uutena ostettu Primera 1.8 vm 2005, kulkee kuin juna eteenpäin eikä mitään vikaa vieläkään. Polttimoita olen vaihdellut lähivaloihin, pari euroa nuo maksavat kappaleelta.

      Jännä ilmiö, että tehoa löytyy enemmän kilometrien karttuessa. Taisi olla aika tiukka kone uutena. Öljyä ei kulu lainkaan.

      Että näin. Tästä pirssistä en luovu, sillä aion ajaa vielä 10 vuotta jos ei ala ruostumaan. Harmittaa kun en ottanut isommalla koneella ja automaattivaihteella.

      • dgsdsd

        Kuulostaa kovin tutulta. Sama keltä muulta kysyy että mites on autos pelannu niin just tommosta tyyliin "bensaa vaan tankattu, lamppuja vaihdeltu". On se vaan sitten outoa että jokaisesta autosta joka mulla ollut on löytynyt aina jotain korjattavaa jossain välissä. Vai olenkohan vaan liian rehellinen...


      • urpomo

        Joo, kyllä meillä on probleemat. Se on kyllä kumma kun jotkut väittää näitä Nissanin ongelmia keksityiksi. Ostin vm. 2005 1,8 p12:n. Autoa oli pantu kiertoon muutaman kuukauden aikana parisen kertaa. Senkin tarkistin Trafilta vasta jälkeen päin, tyhmä kun olen. Ei vaan millään osannut epäillä mitään. Älyttömän siisti peli ja ajettu vaan reilut 100 000 km, huoltohistoriakin kirjan mukaan täydellinen. Vaan öljynkulu paljasti vian, joka on juurikin tuo öljyn jääminen ja palaminen vääntyneeseen sylinteriin. Kaikki öljyt meni alle 1000 km ajossa.

        Ainut korjaustapa on sylintereiden poraus uusine mäntineen. Tietty tiivisteet ja tulpat pitää kans vaihtaa samalla. Ja myös varmasti öljyyntynyt katalysaattori pitänee vaihtaa. Kulut on siinä kolmen tonnin kieppeillä, joista auton myyjä maksaa suurimman osan.

        Mietin vaan myynkö auton pois remontin jälkeen, vaikka takkiin tulee kunnolla. Toisaalta remontin tekevä merkkiliike vakuuttaa vian korjaantuvan lopullisesti ja sylinterin vastaavan uutta sen jälkeen. Oisko siinä mulle autoa sittenkin vähintään viideks vuodeks? Mut jos leipoo vaikka vaihdeloota rikki kuten joissakin Nissaneissa on käyny, niin sitten kyllä loppuu huumorintaju.


    • Nissan Primera 1.6 -

      Miten teillä on sattunut kaikille ne ns maanantai kappaleet? Mulla on Nissan primera P11 1.6 -00 Auto on ollut minulla nyt n 7 vuotta ja käytettynä sen ostin. Mitään moittimista ei autosta ole? Olen huollattanut sen säännöllisesti ja normaaleja kuluvia osia on laitettu. Olen Primeraani erittäin tyytyväinen, autolla on muistaakseni nyt ajettu n 200tkm ja ostaessa oli ajettu n 80tkm.

      En mitenkään voi ymmärtää teidän autonne ongelmia? Puhutaanko nyt edes Primerasta ollenkaan vai jostain aivan muusta autosta??

      • Teppo Tuomio

        Normaalia kuluvaa osaahan p11 Primerasta tosiaan löytyykin, kaikenlaisen turhan tilpehöörin muodossa (multilinkit) ja muutenvaan heikkojen osien muodossa (takaiskarit, pyyhkijävivusto, abs-anturit). Lisäks parin 1.6 p11:n perusteella tuo 200tkm vaikuttaa olevan jakoketjun kesto, edellisessä 200tkm ajetussa äänsi ku tuomiopäivän vinssi ja tässä toisessa vähän enempi ajetussakin löytyy huoltovihkosesta merkintä että jakoketjua vaihdettu. Että silleen, VARAUDU.


    • P12 Primera on

      kokemuksieni mukaan huono auto:
      - N. 45000 km:n jälkeen alkoi öljyä kulua, aluksi n. 0,5 l/5000 km, sitten kulutus kasvoi vähin erin n. 1l/2000 km.
      - Laitoin öljyn sekaan lisäainetta ohjeen mukaan ja öljyn kulutus laski aluksi 0,5 l:aan/5000 km, mutta alkoi jälleen nousta, nyt on n. 1 l/2000 km.
      - Öljyn kulutus saattaa olla jopa 3 l/1000 km, jos ajelee jatkuvasti suurilla nopeuksilla.
      - Omat kulutuslukemat perustuvat perheen suhteellisen lyhyehköihin ajomatkoihin ja rauhallisiin nopeuksiin, max 80-100 km/h.
      - Lamdatunnistimen merkkivalo syttyy aika ajoin, mutta vikakoodinlukijalla sen poistuu joksikin aikaa, yleensä, n. 7000 km päähän.
      - P12 mallin suuret öljynkulutuslukemat perustuvat kuulemme vaihdelaatikon asennuspulttien liian suurella voimalla tehtyyn kiristykseen, jolloin sylinterilohkossa on voinut tapahtua jonkin asteista "venymistä", josta seuraa jopa 5 l/ 1000 km öljynkulutus.
      - Nissan huolto julkisesti pitää 1 l/1000 km asiallisena öljynkulutuksena, mutta "pienen piirin" keskusteluissa hekin ihmettelevä omia puheitaan, koska "leivän syrjässä on pysyttävä".

      Kaiken edellä olevan perusteella: ÄLÄ OSTA NISSANIA!!

    • hmhmhmmm

      Tuntuu aika vahvasti että se vaan on valtaosalle suomalaisista aikamoinen egojuttu tuo auto ja sen toimivuus, ei tietenkään kerrota vaikka autossa ollutkin jotain ongelmia. "Eeeei mitään vikaa kulutusosia vaan vaihdellut", kuulostaa kyllä niin kuluneelta bullshitiltä jo tuo että oksat pois.

      Huomannu tässäkin taloyhtiössä kun on tuo autokatos ettei siellä juuri konepeltejä availla kun on vaarana että naapurit näkee. Jos sattuukin naapuri tepasteleen autolleen juuri kun jollain on pelti auki niin kyllä se aika haipakkaa lämätään kiinni ja häivytään paikalta. Se että yllätetään konepelti auki tuntuu olevan melkeen sama ku olis housut kintuissa, outoa.

    • taito4

      Kyllähän on tuttua luettavaa nämä nissanin viat... itsellä -03 1,6 primera tällä hetkellä ajettu n.180tuhatta ja ei edellisen vian korjaamisesta kun max.3 kk niin seuraava jo ilmoittelee olemassaolosta.. Kaikki mahdolliset pallonivelet ja raidetangon vaihdettu, nokkaketju vaihdettu (1200 €), pakoputkisto vaihdettu, nyt on yhtäkkiä bensankulutus tuplaantunut ja ilmeisesti vika lambda-antureissa jotka pitäis seuraavaksi vaihtaa.. ne kun saan korjautettua niin nipponi lähtee tästä pihasta ja vauhdilla.. Eli missään nimessä en kenellekkään suosittele!!

    • etsillaitaas

      Mulla ollut -03 p12 primera 1.6 5 vuotta. Nyt ajettu 195 tkm. Itse olen sillä ajanut 80 tkm. Mitään turhia vikoja ei ole ollut...ei öljynkulutusta....ei vaihdelaatikko eikä kytkinkään oireile. moottori toiminut täysin ok.

      Pakolliset raidetangon päät ja pallonivelet joutunut välillä vaihtamaan niinkuin joutuu joka autoon ja myös pakolliset jarrupalat.

      Hyvä auto Primera on ollut ja todella pienillä korjauskustannuksilla selvinnyt.

      Itellä oli 4 Peugeottia peräkkäin ja siinä vasta merkki missä rahaa palaa kunnolla korjauksiin. Tyhmä kun oli niin kuitenkin tuli vaan ostettua pösö!!

      Vaikka oli viimeisenä tuo Pösön lippulaiva 607 ja päälle 40 tuhannen euron auto uutena niin täysin susi oli se yksilö mikä mulla oli ja oli ajettu vain 120 tkm. siinä sitä vasta rahaa paloi.


      Primera mikä mulla on on ilmeisesti hyvä yksilö koska vikoja ei ole ollut!! Ei ole kyllä tarkoitusta vaihtaa sitä niin kauan kuin selviää pienillä pakollisilla vioilla mitä tulee kilometrien mukana. Miksi myydä noin 3000 euron autoa pois koska se pelaa hyvin???!! Eihän tuohon hintaan saa kuin murhetta muista merkeistä!!! paitsi japseista.

    • etsillaitaas

      Hmm....ja vuoden 2002-2003 p12 mallit oli vielä japsien tekeleitä....sen jälkeen astui ranskan pojat mukaan ja ongelmat alkoi.

      • rhrtr

        No ei ole p11:sten laatukaan häikäissyt ja ihmekö se kun näyttää kaikki vastaantulleet olevan UK:ssa kasattu. Vai onko näitä muka aitoina japseinakin?


      • väärä kätisten

        Vuonna 2003 P12 primera mallia alettiin myydä ja tehty renault-nissan yhteistyönä.VALMISTUSMAA ON ISO-BRITANNIA.EI JAPANI!


    • nissangtr

      Kannattaa varmaankin lukea esim nettiauto.com ja sieltä arvostelut p12. Laadukas auto sen mukaan jos hintaa katsoon. Esim Mazda 6 ruostuu käsiin ja tolkuton bensankulutus. Joka merkeillä on omat vikansa mutta kyllähän Primera P12 on varmatoiminen auto ja vähillä korjauskustannuksilla pääsee. Kyllähän se jo kertoo jotakin että jos sen haluaa myydä pois niin se on helppo myydä....esim autoliikkeet ottavat sen mieluusti vaihdossa koska se ei kauan loju autoliikkeessä myynnissä jos hinta on suht kohdillaan.


      Hyvin tuo on palvellut 100 tkm itellä ja koko autolla ajettu 210 tkm.

    • on 2005, farkku

      Osassa vuosimallien 2003–2005 QG18DE-moottoreita on esiintynyt poikkeavan suurta öljynkulutusta. (varauksella).

      eli 1,8 en ostaisi, 1,6 on sitkeä ja hyvin vääntävä. eikä ongelmia.
      1,6 myös pikkuruokaisempi.
      ikkunoiden mekanisni heikko, eli kokeile pari kertaa kaikki ikkinat ylös-alas.

      minusta penkki on myös liian matalalla, jalkaa joutuu nostamaan kun siirtää polkimilla, lisäksi ajo-ominaisuudet sellaiset että pitää katsella aina ja jatkuvasti eteenpäin.

      mutta kelpo auto, painava0turvallisempi, mutta vain 1,6 koneella.

    • välttäisin noita

      Itsellä oli vm.2003 P12 2,0l koneella.Kytkin oli uudesta asti outo ja vähän töksäyttelevä.Ei vikaa maahantuojan mielestä.Ikkunat huurussa kosteilla ilmoilla aina, auto päästi vettä jostain sisälle, vikaa ei löydetty koskaan.Etutukivarret uusiksi 2 vuoden vanhana, sekä joku nivel tai tukivarsi joka katsastukseen.Peruutuskamera näytti kuvaa pätkien eteenpäin ajettaessa, korjaantui vaihdettaessa uusi takavalon pohja oikealle.Moniuranhihnan kiristin ja vesipumppu reilu 100tkm ajettuna.Öljyä meni kymmeniä litroja häviämällä.Ei savuttanut, pakoputki aivan rasvainen.moottoritie ajossa 120km matkalla öljyä meni tiku ylärajasta alarajaa.Katti paloi..

    • sääli . .

      Hyvän auton maine pilattu ainakin osittain, eipä Primeraa enää tehdäkään. P11 2.0 koneella ollut kohta 10 vuotta ja tosi vähän vikoja. Jos viitsii ruosteen alut suojata niin kestää vielä kauan. Itse jos tekee kaiken mahdollisen niin halvaksi tulee.

    • pettynyt.

      Itsellä OLI Primera 2006 Sedan 1.6. Aikaisemmin ollut Almera 1997 ja Primera vm 2000.

      Autolla oli ajettu melkien 200000 kun se jouduin vaihtamaan. Moottori pelasi hyvin ja öljyä ei syönyt mutta kaikelaista muuta harmia oli.

      Muutaman kuukauden sisällä Primerassani oli seuraavat viat: ABS valo syttyi palamaan, silloin tällöin, apukuskinpuoleinen ikkunamekanismi meni rikki, keskuslukitus ei enää lukinnut kuljettajan ovea, ilmastoiniti huusi kuin viimeistä päivää ja ohjaustehostin hajosi.

      En tiedä onko tässä vuosimallissa paljon samanlaisia osia kuin Renaultissa. Almeraan ja vanhempaan Primeraan ei tällaisia vikoja tullut.

      Vaihdoin auton pois, en uskaltanut ostaa tilalle Nissania.

    • rimerakuski

      1.6l P12 on varmaan se vähävikaisin malliversio, vähiten tuntuu ainakin tuon pienimmän moottorin omistajilta tulevan valituksia eri foorumeille.
      Kaikissa P12 -korimallin Primeroissa akselisto ja ripustukset kuluu suhteettoman nopeasti, raidetangon päät / pallonivelet on myös usein löysiä ja vaihtoväli on melko lyhyt 30,000km, mutta toisaalta nämä on suhteellisen halpoja vaihtaa ja vieläkin halvempia jos jaksaa/osaa itse tehdä.
      Jonkinlainen tyyppivika on myös tuulilasin halkeaminen alareunasta, varsinkin kovilla pakkasilla ei parane huudattaa tuulilasin lämmitystä täysillä.

    • nässäni

      P12 -2005. ostin 2008, jolloin söi öljyä 1l/2000km. takkuun umpeutumiseen asti valitin maahantuojalle, mutta sanlivat aina vaan, että rajoissa ollaan. tällä hetkellä litralla öljyä tikun ylärajasta alarajaan pääsee 450km. öljypohja ruostui puhki toissakesänä. lambda anturi meni vähän sen jälkeen. nyt katalysaattori vetelee viimeisiään ja moottorin vikavalo palaa taas non-stop. muutakin palloniveltä, kallistuksenvakaajaa jne on mennyt, mutta niitähän kuluu. jos ei olisi tuota hirmuista öljynkulutusta (joka luultavasti vikaannutti lambdan ja nyt katalysaattorin), ei ole valittamista. vaihteista kolmonen ei välillä mene kunnolla päälle ja vaihdelaatikon ja moottorin välinen tefa vuotaa meinas unohtua. onhan noita, mutta on kavereidenkin autoissa. vaikka ovat ihan eri merkkiä(kin).

      • sama kuin edellä

        1.8l motti oli tuossa nässänissä.


    • se ok

      tietysti 1,6 litran, ei muita kokoja

      • 1,8 L ÄLÄ OSTA

        tuolla on kerrottu 1,8 moottorista liian kauniisti,
        eikä auta vaikka korjataan, kun rungossa on vikaa ei se muutu

        Muuten Primera farkku, tukeva, mahtuu 2 m patja, jos nukkua AJATTELEE
        ON PIKKURUOKAINEN KUN EI OLE kattokaiteita.


        Osassa vuosimallien 2003–2005 QG18DE-moottoreita on esiintynyt poikkeavan suurta öljynkulutusta. (varauksella).

        http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe