Itse olin mukana kun päätettiin siirtyä sian insuliinista keinotekoisiin, jonka jälkeen tuli sitten monipistoshoito ja sain kolmantena maailmassa kynänkin, samaan aikaan lapsuuteni vuosina kokeiltiin pumppuja ja muutakin TAYKS pimeissä sopukoissa... Onko muita lapsuutensa vuodet noihin lääkekokeisiin menettäneitä vielä elossa? Jos on, olisi mukava vaihtaa kuulumisia, mikä tilanne tänä päivänä...
Ovatko muutkin etsineet ja löytäneet virallisen tiedon lisäksi hoitoa helpottavia asioita, kuinka pahasti komplikaatiot ovat iskeneet, niitä kun osattiin jo kokeiden käyntiaikana meistä etsiä...
Lohduttaa hieman että oma kärsimys on helpottanut lukuisten lasten elämää, miljardit joita lääkejätit ovat käärineet ei niin kovin haittaa, sian insuliinia toki saa vieläkin omakustanteisesti Englannista, keskustelu keinotekoiseen siirtymisen hyödyistä potilaille jätettiin käymättä, pääasia on rahan virtaaminen!
Meiltä pimitetään törkeästi terveyteemme liittyviä asioita, jos kiinnostaa, WIKISSÄ hyvä alku tutustua tuotteeseen nimeltä benfotiamiini, tuotteen olemassa olokin on kirous lääkejäteille, jotka viranomaiset moisesta vaientaneet maassamme täysin!
TAYS lapset -80 luvun keinotekoiseen insuliiniin siirryttäessä!
5
183
Vastaukset
- 60-lukulainen
Kiinnostaa, että miten sinä lapsuutesi menetit noissa lääketeiteellisissä tutkimuksissa? Jouduistko olemaan pitkiä aikoja sairaala-seurannassa tai jotain muuta vastaavaa?
Eli millaisia kokemasi kärsimykset olivat?
Ai niin, itse oli lapsi ja D1 jo 60-luvulla, joten en kuulu etsimääsi ryhmään, muuten vaan kiinnostavat kokemuksesi. - alooittaja
Joo, kun synteettisiä insuliineja alettiin kokeilemaan ilmeisestikin ei niin suurella lapsijoukolla, aika kului seuraavan kaltaisesti, pari viikkoa sairaalassa rajun shokin jälkeen annoksia tai lääkeainetta vaihtaessa, sitten viikoksi tai kahdeksi kotiin uutta rajua kohtausta odottamaan... Syöminen kirjevaa'an kanssa, äitiparan laihdutellessa ja punnitessa salaatinlehtiä samalla. Insuliineja kokeiltiin monia, uusi uutukainen keksintö, monipistoshoito kynällä, joka ei tietenkään edes kunnolla toiminut, taisin maailman kolmas siinä kokeessa olla. Neuropatia testit muistaakseni 12 vuotiaana ekaa kertaa, taisivat tietää mitä oli tulossa. Noissa eri insuliinikokeiluissa meni pitkään, kunnes sanouduin irti kaikesta, ei vaan jaksanut enää uutta ja uutta, sivuvaikutukset riittivät!
Nyt kroonisista kivuista parisen vuosikymmentä kärsineenä eläkekunnossa, ainakin lääkärit olisi jo alle 30 vuotiaana eläkkeelle laittaneet, en vaan halunnut luovuttaa... Benfotiamiinista eniten apua sain, sekin vietiin maamme markkinoilta, sillä sehän säästäisi diabeetikot komplikaatioilta, onneksi sitä vielä silti saa!
Miksiköhän Briteistä vielä saa eläinperäistä insuliinia omakustanteisesti? Olisikohan tarkoitettu paremmille piireille, ainakin kun olen keskustellut vanhempien ihmisten kanssa, oma muisti paremmasta hoitotasapainosta eläinperäisellä vahvistunut,miten itsesi kohdalla, muistatko vielä ampullit ja ruiskut? Ennen Actrapid, Insulatard, Protaphan ja vaikka mitä muuta...
Samaan aikaan tehtiin pumppututkimuksia itseäni vanhemmalla ikäpolvella, samaa tahtia näyttivät osastolla juoksevan, kuinkahan monet vielä meistä hengissä, kovin olen koettanut tavoittaa muita koe-eläimiä, mutten yhtään ole vielä löytänyt... - 60-lukulainen
No omalla kohdallani ovat nämä uudet insuliinit sopineet huomattavasti apremmin kuin esim. Lente, jolla hoito aloitettiin 60-luvulla.
Ja toki minä muista ampullit ja ruiskut, muistan jopa lasiruiskut, joita piti kotona kattilassa steriloida ja valtavat neulat, joita käytettiin pitkään.
Kaikki mainitsemasi insuliinilaadutkin ovat toki tuttuja ja niitähän on markkinoilla nykyisinkin. Ilmeisesti tutkittavana olivat nämä pikavaikutteiset insuliinit, oletan? Nehän tulivat markkinoille 80-luvun puolivälissä, ekana kait Novo Nordiskin Novorapid.
Tuo kirjevaa'an kanssa syöminen oli hyvinkin tuttua esim. 60-luvulla, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Monet meistä pitkäaikaisista D1:stä muistaa miten lapsena kaikki punnittiin, kun ohjeet olivat niin tarkat (koska hoito oli myös niin joustamatonta). Kiitos uusien inskojen, nyt on helpompaa.
Sulla on ollut kyllä tosi huono tuuri, kun olet nuo neuropatiakivut noin nuorena jo saanut. Yleensähän neuropatia tulee korkeiden verensokereiden myötä, mutta ymmärsin, että sinä olet kärsinyt mieluumin matalista (hypoista). Itselleni neuropatia on tullut nimenomaan korkeiden sokereiden vuoksi.
Mitä inskoja sinä sitten nykyisin käytät ja millainen on tasapainosi?
Minä muuten tunnen yhden diabeteslääkärin, joka niitä ekoja insuliinipumppuja testasi juuri joskus 80-luvun alussa. Hyvin on voinut ja toimii tälläkin hetkellä diabeteslääkärinä ollen vieläpä erittäin arvostettu sellainen.
Veikkaan, että olet poikkeus tuosta joukosta. Valitettavasti tämä diabetes ei kohtele kaikkia samalla lailla ja ehkäpä sinulle vaan on sattuneet ne huonommat D-kortit... Jos pääsisit tuosta katkeruudestasi eroon, niin voisi elämä tuntua paljon aurinkoisemmalta. - hyvää hoitoa on
Lastenlääkäri: Lasten D-vitamiinin saantisuositusta nostettava
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011061613903446_rb.shtml
Ruotsalaisasiantuntijat eivät voi ymmärtää nykyisiä suomalaisia ravintosuosituksia diabeetikoille. Pitäviä tutkimuksia vähärasvaisen runsashiilihydraattisen ruokavalion terveellisyydestä ei ole. Sitä vastoin vähähiilihydraattinen ja runsasrasvainen ravinto on osoittautumassa varsinaiseksi täsmähoidoksi painonpudotuksessa, kolesteroliarvojen parantamisessa ja diabeteksen hoidossa.
http://vimeo.com/24004754
http://www.vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=17&sort_mode=created_desc - aloottaja
Kokeet kohdistuivat kohdallani ainakin lyhytvaikutteisiin lähinnä, myös muutamia pitkävaikutteisia sain kokeilla. Pikainsuliinit tulivat silloin, kun minä jo juoksin tennarinpohjat vilkkuen karkuun maailman suurimman lapsilla kokeita tekevän sairaalan hellästä huomasta.
Kokeet toki tuottivat ainakin näin päällepäin hyviä lääkkeitä, monia tosin äkkiäkin hylättiin, jostain kumman syystä. Insuliinien takia saatiin miljardifuusiot aikaan, taitaa olla patenttien nykyinen haltija kolmanneksi suurin lääkejätti.
Suomalaisille diabeetikoille rakenteellinen korruptio on ollut julmaa, kuten benfotiamiinista vaikeneminen, jolla oltaisiin säästetty jo nyt miljardeja, siinä vaan patentti vanha joten ei käypään hoitoon maahamme moista, kun tieto markkinoilla olevasta tuotteesta alkoi kuluttajia saavuttamaan, otettiin lääkejättien lobbareiden takia maamme markkinoilta moinen kokonaan pois!
Saksassa tuotetta diabeetikoilla käytetään säännöllisesti, mutta kun se jopa ehkäisee II-tyyppiä, saati parantaa jo alkaneita munuaisvaurioita, retinopatiaa ja muuta pientä, tieteelliset tutkimukset, noin 100, kun sen osoitti eikä lobbarit enää voineet kuin vaatia sitä lääkkeen omaiseksi tuotteeksi, johon kaikki paitsi Espanja suostuikin EU:ssa, eli pois luontaistuotteena käytettävästä lisäravinteesta liki lääkkeeksi, muttei ihan kuitenkaan, sillä muutenhan moista lääkettä alkaisivat potilaat kysellä...
Miksiköhän Espanjassa on suuri yhteisö maamme kansalaisia, joita hoitavat lääkärit jotka eivät ole korruptoituja THL:n alaisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483