TAYS lapset -80 luvun keinotekoiseen insuliiniin siirryttäessä!

Koe-elukka

Itse olin mukana kun päätettiin siirtyä sian insuliinista keinotekoisiin, jonka jälkeen tuli sitten monipistoshoito ja sain kolmantena maailmassa kynänkin, samaan aikaan lapsuuteni vuosina kokeiltiin pumppuja ja muutakin TAYKS pimeissä sopukoissa... Onko muita lapsuutensa vuodet noihin lääkekokeisiin menettäneitä vielä elossa? Jos on, olisi mukava vaihtaa kuulumisia, mikä tilanne tänä päivänä...
Ovatko muutkin etsineet ja löytäneet virallisen tiedon lisäksi hoitoa helpottavia asioita, kuinka pahasti komplikaatiot ovat iskeneet, niitä kun osattiin jo kokeiden käyntiaikana meistä etsiä...
Lohduttaa hieman että oma kärsimys on helpottanut lukuisten lasten elämää, miljardit joita lääkejätit ovat käärineet ei niin kovin haittaa, sian insuliinia toki saa vieläkin omakustanteisesti Englannista, keskustelu keinotekoiseen siirtymisen hyödyistä potilaille jätettiin käymättä, pääasia on rahan virtaaminen!
Meiltä pimitetään törkeästi terveyteemme liittyviä asioita, jos kiinnostaa, WIKISSÄ hyvä alku tutustua tuotteeseen nimeltä benfotiamiini, tuotteen olemassa olokin on kirous lääkejäteille, jotka viranomaiset moisesta vaientaneet maassamme täysin!

5

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60-lukulainen

      Kiinnostaa, että miten sinä lapsuutesi menetit noissa lääketeiteellisissä tutkimuksissa? Jouduistko olemaan pitkiä aikoja sairaala-seurannassa tai jotain muuta vastaavaa?

      Eli millaisia kokemasi kärsimykset olivat?

      Ai niin, itse oli lapsi ja D1 jo 60-luvulla, joten en kuulu etsimääsi ryhmään, muuten vaan kiinnostavat kokemuksesi.

    • alooittaja

      Joo, kun synteettisiä insuliineja alettiin kokeilemaan ilmeisestikin ei niin suurella lapsijoukolla, aika kului seuraavan kaltaisesti, pari viikkoa sairaalassa rajun shokin jälkeen annoksia tai lääkeainetta vaihtaessa, sitten viikoksi tai kahdeksi kotiin uutta rajua kohtausta odottamaan... Syöminen kirjevaa'an kanssa, äitiparan laihdutellessa ja punnitessa salaatinlehtiä samalla. Insuliineja kokeiltiin monia, uusi uutukainen keksintö, monipistoshoito kynällä, joka ei tietenkään edes kunnolla toiminut, taisin maailman kolmas siinä kokeessa olla. Neuropatia testit muistaakseni 12 vuotiaana ekaa kertaa, taisivat tietää mitä oli tulossa. Noissa eri insuliinikokeiluissa meni pitkään, kunnes sanouduin irti kaikesta, ei vaan jaksanut enää uutta ja uutta, sivuvaikutukset riittivät!
      Nyt kroonisista kivuista parisen vuosikymmentä kärsineenä eläkekunnossa, ainakin lääkärit olisi jo alle 30 vuotiaana eläkkeelle laittaneet, en vaan halunnut luovuttaa... Benfotiamiinista eniten apua sain, sekin vietiin maamme markkinoilta, sillä sehän säästäisi diabeetikot komplikaatioilta, onneksi sitä vielä silti saa!
      Miksiköhän Briteistä vielä saa eläinperäistä insuliinia omakustanteisesti? Olisikohan tarkoitettu paremmille piireille, ainakin kun olen keskustellut vanhempien ihmisten kanssa, oma muisti paremmasta hoitotasapainosta eläinperäisellä vahvistunut,miten itsesi kohdalla, muistatko vielä ampullit ja ruiskut? Ennen Actrapid, Insulatard, Protaphan ja vaikka mitä muuta...
      Samaan aikaan tehtiin pumppututkimuksia itseäni vanhemmalla ikäpolvella, samaa tahtia näyttivät osastolla juoksevan, kuinkahan monet vielä meistä hengissä, kovin olen koettanut tavoittaa muita koe-eläimiä, mutten yhtään ole vielä löytänyt...

    • 60-lukulainen

      No omalla kohdallani ovat nämä uudet insuliinit sopineet huomattavasti apremmin kuin esim. Lente, jolla hoito aloitettiin 60-luvulla.

      Ja toki minä muista ampullit ja ruiskut, muistan jopa lasiruiskut, joita piti kotona kattilassa steriloida ja valtavat neulat, joita käytettiin pitkään.

      Kaikki mainitsemasi insuliinilaadutkin ovat toki tuttuja ja niitähän on markkinoilla nykyisinkin. Ilmeisesti tutkittavana olivat nämä pikavaikutteiset insuliinit, oletan? Nehän tulivat markkinoille 80-luvun puolivälissä, ekana kait Novo Nordiskin Novorapid.

      Tuo kirjevaa'an kanssa syöminen oli hyvinkin tuttua esim. 60-luvulla, joten ei siinä mitään ihmeellistä ole. Monet meistä pitkäaikaisista D1:stä muistaa miten lapsena kaikki punnittiin, kun ohjeet olivat niin tarkat (koska hoito oli myös niin joustamatonta). Kiitos uusien inskojen, nyt on helpompaa.

      Sulla on ollut kyllä tosi huono tuuri, kun olet nuo neuropatiakivut noin nuorena jo saanut. Yleensähän neuropatia tulee korkeiden verensokereiden myötä, mutta ymmärsin, että sinä olet kärsinyt mieluumin matalista (hypoista). Itselleni neuropatia on tullut nimenomaan korkeiden sokereiden vuoksi.

      Mitä inskoja sinä sitten nykyisin käytät ja millainen on tasapainosi?

      Minä muuten tunnen yhden diabeteslääkärin, joka niitä ekoja insuliinipumppuja testasi juuri joskus 80-luvun alussa. Hyvin on voinut ja toimii tälläkin hetkellä diabeteslääkärinä ollen vieläpä erittäin arvostettu sellainen.

      Veikkaan, että olet poikkeus tuosta joukosta. Valitettavasti tämä diabetes ei kohtele kaikkia samalla lailla ja ehkäpä sinulle vaan on sattuneet ne huonommat D-kortit... Jos pääsisit tuosta katkeruudestasi eroon, niin voisi elämä tuntua paljon aurinkoisemmalta.

    • hyvää hoitoa on

      Lastenlääkäri: Lasten D-vitamiinin saantisuositusta nostettava
      http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011061613903446_rb.shtml


      Ruotsalaisasiantuntijat eivät voi ymmärtää nykyisiä suomalaisia ravintosuosituksia diabeetikoille. Pitäviä tutkimuksia vähärasvaisen runsashiilihydraattisen ruokavalion terveellisyydestä ei ole. Sitä vastoin vähähiilihydraattinen ja runsasrasvainen ravinto on osoittautumassa varsinaiseksi täsmähoidoksi painonpudotuksessa, kolesteroliarvojen parantamisessa ja diabeteksen hoidossa.


      http://vimeo.com/24004754

      http://www.vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=17&sort_mode=created_desc

    • aloottaja

      Kokeet kohdistuivat kohdallani ainakin lyhytvaikutteisiin lähinnä, myös muutamia pitkävaikutteisia sain kokeilla. Pikainsuliinit tulivat silloin, kun minä jo juoksin tennarinpohjat vilkkuen karkuun maailman suurimman lapsilla kokeita tekevän sairaalan hellästä huomasta.
      Kokeet toki tuottivat ainakin näin päällepäin hyviä lääkkeitä, monia tosin äkkiäkin hylättiin, jostain kumman syystä. Insuliinien takia saatiin miljardifuusiot aikaan, taitaa olla patenttien nykyinen haltija kolmanneksi suurin lääkejätti.
      Suomalaisille diabeetikoille rakenteellinen korruptio on ollut julmaa, kuten benfotiamiinista vaikeneminen, jolla oltaisiin säästetty jo nyt miljardeja, siinä vaan patentti vanha joten ei käypään hoitoon maahamme moista, kun tieto markkinoilla olevasta tuotteesta alkoi kuluttajia saavuttamaan, otettiin lääkejättien lobbareiden takia maamme markkinoilta moinen kokonaan pois!
      Saksassa tuotetta diabeetikoilla käytetään säännöllisesti, mutta kun se jopa ehkäisee II-tyyppiä, saati parantaa jo alkaneita munuaisvaurioita, retinopatiaa ja muuta pientä, tieteelliset tutkimukset, noin 100, kun sen osoitti eikä lobbarit enää voineet kuin vaatia sitä lääkkeen omaiseksi tuotteeksi, johon kaikki paitsi Espanja suostuikin EU:ssa, eli pois luontaistuotteena käytettävästä lisäravinteesta liki lääkkeeksi, muttei ihan kuitenkaan, sillä muutenhan moista lääkettä alkaisivat potilaat kysellä...
      Miksiköhän Espanjassa on suuri yhteisö maamme kansalaisia, joita hoitavat lääkärit jotka eivät ole korruptoituja THL:n alaisia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe