Liittykää SPR: ään.

""Romanien vuosikymmeneksi" kutsuttu ohjelma on pelkkä vitsi. Itä-Euroopan romanien aseman parantamiseen myönnetyt pienet rahasummat valuvat kansainvälisille järjestöille. Nämä kehittelevät älyttömiä hankkeita, joilla ei auteta romaneja vaan pelkästään maksetaan muista kuin romaneista koostuvan henkilökunnan suuria palkkoja"

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Euroopan unionin pitäisi kieltää kerjääminen/1135267015132/?cmp=tm_etu_paakirjoitus
Saa sitä muutenkin olla järjettömän empaattinen.
H.

80

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lejanna

Vitsaile, mitä vitsailet.,

Käykää edes luovuttammassa verta, kaikki te, joiden veri kelpaa. Omani, jonka perään töihinkin soitettiin, ei enää kelpaa, liikaa tabuja.
      Isäntä käy luovuttamassa 6 kertaa vuodessa, ja aina kehuu, kuinka hyvältä tuntuu, ihan fyysisesti, saati psyykkisesti.

Empatiaa ei voi ostaa, edes apteekista.
      Surullista, jos sitä ei ole saanut syntyessään.
      Ilman sitä on tunneköyhä ja kova.
      .
      .

• Kummallista että ulkomaisen ihmisen kirjoituksesta sait käännettyä aiheen mollata minua.
        Järjetön empatia ei, sekään, ole minun keksintöäni.
        Mitä minun Empatiaani tulee niin on sitä.
        Suomalaisia kohtaan.
        Aina kannattamaani Pelastusarmeijaa, joka kohdistaa apunsa kotimaahamme, on alettu moittia joistain jutuista.
        Jos nuo jutut pitävät paikkansa, loppuu Empatiani siihenkin suuntaan, mutta ei minun syystäni.
        H.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Kummallista että ulkomaisen ihmisen kirjoituksesta sait käännettyä aiheen mollata minua.
        Suomalaisia kohtaan.
        Aina kannattamaani Pelastusarmeijaa, joka kohdistaa apunsa kotimaahamme, on alettu moittia joistain jutuista.
        Jos nuo jutut pitävät paikkansa, loppuu Empatiani siihenkin suuntaan, mutta ei minun syystäni.
        H.

Onko sulla näärännäppy peräpeilissäsi, kun jokaisesta kirjoituksestani vedät herneet nokkaasi?
        Minä itse en edes ymmärrä, miten niin voit toimia??

Yritin, vain, sanoa, että verenluovutus on tärkeää, ja, varsinkin miehille, tuo omaakin terveyttä, muun muassa vähentämällä sydäninfarktin riskiä.
        Eli, hyvä että puhut SPR:stä.

Ensin pelastettiin suutari Andersson........♫

.

• lejanna kirjoitti:

Onko sulla näärännäppy peräpeilissäsi, kun jokaisesta kirjoituksestani vedät herneet nokkaasi?
        Minä itse en edes ymmärrä, miten niin voit toimia??

Yritin, vain, sanoa, että verenluovutus on tärkeää, ja, varsinkin miehille, tuo omaakin terveyttä, muun muassa vähentämällä sydäninfarktin riskiä.
        Eli, hyvä että puhut SPR:stä.

Ensin pelastettiin suutari Andersson........♫

.

"Vitsaile, mitä vitsailet"

Ihmettelen myös tuota, toistaiseksi, yhtä miinusta?
        Onko se minulle vai tuolle ulkomaalaiselle kirjoittajalle?

Vuosia olen verta luovuttanut, jokunen muovisydän on jossain laatikossakin.
        Vuosia on myös Marevan estänyt luovutuksen.
        Minä myös inhoan sitä että Suomalaisesta verestä tehtyjä juttuja myydään ulkomaille, vaikka aina valitetaan että verestä on pulaa.
        Mutta, joo, sieltähän laitettiin jokunen johtaja kilometritehtaalle, muhevasti kättä puristaen.
        Tähän voisin kohdistaa ajatuksen järjettömästä empatiasta.
        H.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

"Vitsaile, mitä vitsailet"

Ihmettelen myös tuota, toistaiseksi, yhtä miinusta?
        Onko se minulle vai tuolle ulkomaalaiselle kirjoittajalle?

Vuosia olen verta luovuttanut, jokunen muovisydän on jossain laatikossakin.
        Vuosia on myös Marevan estänyt luovutuksen.
        Minä myös inhoan sitä että Suomalaisesta verestä tehtyjä juttuja myydään ulkomaille, vaikka aina valitetaan että verestä on pulaa.
        Mutta, joo, sieltähän laitettiin jokunen johtaja kilometritehtaalle, muhevasti kättä puristaen.
        Tähän voisin kohdistaa ajatuksen järjettömästä empatiasta.
        H.

Jos hänen ylhäisyytensä sallii, sanon vain, ettei empatia ole synonyymi järjettömyydelle.
        Empatia on parhaimmillaan hienovaraista ihmisen ymmärrystä.
        Amen.
        .

• lejanna kirjoitti:

Jos hänen ylhäisyytensä sallii, sanon vain, ettei empatia ole synonyymi järjettömyydelle.
        Empatia on parhaimmillaan hienovaraista ihmisen ymmärrystä.
        Amen.
        .

Kunkku sallii aina kaikenlaisen keskustelun, mutta joskus sauvallaan keskeyttää idiotismin.

Useimmiten Empatia on synonyymi järjettömyydelle.

H.

• hunksz kirjoitti:

Kunkku sallii aina kaikenlaisen keskustelun, mutta joskus sauvallaan keskeyttää idiotismin.

H.

Taikasauvan heilautus ei aina tehoa, vaan me jatkamme idiotismista keskustelua siitä huolimatta.

Empatia ei ole pelkästään sitä että tyhjennät kukkarosi kerjäläisen kippoon tai annat avustuksia Punaiselle Ristille.
        Mahdollisen järjettömyytensä ja auttamiskykynsä päättää jokainen itse, ei meillä ole oikeutta sitä keneltäkään kieltää.

Empatia on myötätuntoa, osanottoa surevaa ja kärsivää kohtaan, lämmintä kättä joka lohduttavasti taputtaa selkääsi ja ihmistä joka halaa sinua, kun sinulla on vaikeaa.
        Yleensä ymmärrystä toisia kohtaan.

Jos et itse tunne empatiaa, et voi sitä myöskään ymmärtää.

• hunksz kirjoitti:

H.

Oikeastaan voisimme liittyä yhteen. Voisimme ampua kovilla suomalaisuutta mollaavia kohti ja ylistää kykyämme tajuta suomalaisten ongelmia ja olla empaattisia suomalaisina suomalaisille.

Ei empatia ole rajoitettu mustilaisuuden ymmärtämiseen eikä maailman köyhien ruokkimiseen sillä oma suu on lähempänä kuin kontin suu.

Nyt lähden serkun synttäreille... odotan tarjousta tarjouspyyntööni ; ))

• korpikirjailija kirjoitti:

Oikeastaan voisimme liittyä yhteen. Voisimme ampua kovilla suomalaisuutta mollaavia kohti ja ylistää kykyämme tajuta suomalaisten ongelmia ja olla empaattisia suomalaisina suomalaisille.

Ei empatia ole rajoitettu mustilaisuuden ymmärtämiseen eikä maailman köyhien ruokkimiseen sillä oma suu on lähempänä kuin kontin suu.

Tarjous oli suunnattu Hunksille ; )

• ihmisiä kaikki
        korpikirjailija kirjoitti:

Taidettiin tuo jo sanoa ylempänä, ilman hyökkäyksiä. Empaattisuutesi ei ole laajaa.

• ihmisiä .,.,,
        ihmisiä kaikki kirjoitti:

Taidettiin tuo jo sanoa ylempänä, ilman hyökkäyksiä. Empaattisuutesi ei ole laajaa.

Tämä korpikirj.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kyllä minä taidan pysytellä tällaisena yltiöneutraalina ja kaikkia palstalaisia syleilevänä vain.
        Sellaisena supisuomalaisena Kärppänä (vieläköhän niitä on?) joka kärkkäästi puolustaa Suomalaisuutta ja Suomalaisuuden rakastajia.
        Kommentoin sitten vastustajia herttaisesti.
        H.

• 23
        hunksz kirjoitti:

Kummallista että ulkomaisen ihmisen kirjoituksesta sait käännettyä aiheen mollata minua.
        Suomalaisia kohtaan.
        H.

Sinua arvostellaan siitä, että nostit aiheeksi tuon kyseenalaisen artikkelin.

• pikku kerjäläinen
        23 kirjoitti:

Sinua arvostellaan siitä, että nostit aiheeksi tuon kyseenalaisen artikkelin.

Kyllä hänen oma kantansa on tuttu ja tulee vastauksistaankin esiin. Kunkku.

• lejanna

Jepsutatrallaa, idiotismi on inhaa.

Empatia saa minut hyrräämään, ja taikinoimaan, kuin pehmeän kissan. PÖÖ!
      .

• Minun ylimaallinen vaistoni on aina kaivannut Korvapuustejasi.
        Joka ainoa kirjain jonka sinulle näppäilen, on kuin käteni Kitarankielillä,
        korvani alkavat soimaan. :)
        H.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Minun ylimaallinen vaistoni on aina kaivannut Korvapuustejasi.
        H.

Annan sulle sellaisen örkfiilan, että korvasi soi vielä viikon päästä.
        Mutta, sano, keitänkö vaiko en, punasta herraa??
        Teidän Ylimaallisuutenne??
        .

• ½½
        hunksz kirjoitti:

Minun ylimaallinen vaistoni on aina kaivannut Korvapuustejasi.
        H.

Missä duurissa??

• örkfiila??
        lejanna kirjoitti:

Annan sulle sellaisen örkfiilan, että korvasi soi vielä viikon päästä.
        Mutta, sano, keitänkö vaiko en, punasta herraa??
        Teidän Ylimaallisuutenne??
        .

keitä,keitä, kutsu minutkin syömään!

• örkfiila?? kirjoitti:

Se on Örkin filee, sitkeämpää kuin Vasikan filee.
        Maistuisi ehkä Kannibaaleille.
        H.

• lejanna
        örkfiila?? kirjoitti:

örkfiila??:lle

Se on Örkky, korvapuusti, päivällä leipasin niitä Juhannukseksi.
        Sokerilla, kanelilla, voilla ja rakkaudella nostatettuja, paisteltuja höttöjä.
        Vievät kielenkin mennessään
        Laitan täältä maistiaisiksi virtuaaliörkyn.

http://media.demi.fi/uploads/diaryImages/3945__35024.jpg
        .

• Puna herra?
      Muinaiseen kuninkaaseen taidat viitata, muuten olen ihan pihalla.
      Herrasi.

• lejanna

• piupaut

Kahohan, sää shättää nyt

• lejanna

• rinssi vaan
        piupaut kirjoitti:

Kahohan, sää shättää nyt

Kunkulla on erioikeuksia kuin muilla.

• Ainaisjäsen

Olen Punaisen Ristin ainaisjäsen. Mutta siihen loppui empatiani aikoinaan, kun SPR vuokrasi Varasvuoren hotellin sen aikaisille ns. pakolaisille, ja siihen tarvittiin siivoojia, kokkeja, pyykkäreitä hollaamaan täysavuttomia aikuisia ihmisiä.

Pakolaisilla ei sitten muuta tekemistä ollutkaan, kuin tappelu keskenään, ja sitä tehtiin, niin että paikat ryskyivät.

En ikinä ole ymmärtänyt, ettei aikuiset "pakolaiset" saapuessaan Skandinaviaan ole enää kykeneviä edes omaa ruokaansa laittamaan, saatikka vaatteitaan pesemään, ja asuintilojaan siivoamana.

Vai vaatiiko se tämä meidän empatiamme oman mielen hyvittelyä moisella ylipassaamisella.
      Sen ymmärrän, että niistä olosuhteista, mistä he tulevat, eivät alkuun tajua yhtikäs mitään siisteyskäsityksistä, eikä skandinavisesta keittiöstä, miten koneita käytetään, mutta en pidä heitä yhtään tyhmempänä, etteivätkö he oppisi siinä missä meistä kukin on oppivaista sortinkia.

Joten paikkakunnalla asia herätti mieletöntä närää, että miksi pakolaisia ei velvoiteta itse oppimaan oma hygieniansa, ruoanlaittonsa ja pyykinpesunsa, vaan vielä vuodenkin päästä siivoajat siivosivat heidän asuinsijansa, kokit laittoivat ruoan, ja pakolaiset tappelivat keskenään oikein verissäpäin.

Siitä sai lehti aina uusia uutisia. Minun empatiani ei ole riittänyt tällaiselle hyyssäysajattelulle. Tämä ei ole auttamista. Heitä pitää opettaa auttamaan itse itseään.

• Eriarvoisuus meissä.

Ongelma on niin monitasoinen yhteiskunnallisesti itse Romanian sisällä. Ettei siihen ihan kevyet toimenpiteet auta. Tarvittaisiin kokonaisvaltaista poliittista uudistusta lainsäädännön muutoksiin heidän omassa maassaan. Jotta, tämä "ongelma" siellä saataisiin edes joskus ratkaistetuksi..ja tie on silti pitkä. Pelkillä lainsäädäntöön tehdyillä muutoksilla kun ei pelkästään ratkaista tätä sosiaalis-ekonomista ongelmaa mikä siellä syntynyt kansalaisten väliin. Ongelma on todella suuri. Eikä sitä ratkaista myöskään rajoja sulkemalla. Vaan laajapohjaisella kansainvälisellä yhteistyöllä missä EU:lla on myöskin sanottavansa..

Se mitä me täällä nyt näemme on vain jäävuorenhuippu...

Ajatuksin...

Tsau:Friidu

En viitsinyt kijr.

• Ihan vain kommenttina (K)liffa ystäväni.
        Miksiköhän koskaan ei oteta kantaa uskonnon kieltämään ehkäisyyn, perheiden sosiaalihuollon perustumiseen isoon lapsikatraaseen, ja sitä myötä liikakansoitukseen?
        Milloin on pakko antaa osan kansoista kuolla?
        Vai onko liikakansoitus ruoantuottajien kylmä tavoite, geenimanipulointeineen?
        Ja vaaditaanko, siksi, länsimailta järjettömän Empaattista, vastaanottavaista mieltä.

H.

• Eriarvoisuus meissä.

esitit hyvin vaikean moraalisen kysymyksen. Itse ajattelen tätä myös historialliselta persfektiivistä laajemminkin tätä asiaa katsoen. Voidaanko enää puhtaasti (pelkistäen nyt) ajatella niinkään, etteikö Euroopan ja länsimaiden nyt vihdoin pidä myöskin kantaa ne ikävät seuraukset? Joita tämä riistopolittiikka (on harrastettu nyt viimeiset 200 v..ellei enemmän muita maita kohtaan. Jos, ajatellaan nyt ihan puhtaasti pelkästään sitä miten oma hyvinvointimme on rakentunut...sehän on tarvinut aikalailla näitä perusraaka-aineita ja tarvitsee edelleenkin ns. kolmansista maista..nyt näillä markkinoilla vaan Aasia vahvasti mukana tekemässä tätä jakopoliitiikkaa...

Jos, sitten lähdetään tuohon viittaamasi ns. sosiaalihuollon (pakkopolitikkaan väestön räjähdysmaisen kasvun estämiseksi näissä maissa). Tullaan sellaisille jo aika aroille sektorin aluielle..jotka saattaavat mennä ikäänkuin yli..mutta, tähän uskon silloinkun valistusta ja kondomeja voidaan jakaa jotta, syntyvyyttä voidaan ikäänkuin säännöstellä (myös ehkäistä ei toivottuja sairauksia ja raskauksia viittaan nyt vaikka HIV:iin ynnä muuhun vastaavaan..) Niin ainahan se on parempi vaihto-ehto kuitenkin...

Tuota geenimanipoloituruokatalous onkin minunkin mielestäni varsin mielenkiintoinen bisnes..tätähän ei tehdä suinkaan ilman voiton tavoittelua..siinä yhdyn kyllä tähän näkemykseesi..että, näin voi hyvinkin olla..Sinänsä kamala ajatus...mutta, jos asiasta pois suljetaan nyt tämä moraalinen, eettinen ja empaattinen näkökulma..ja ajatellaan puhtaasti bisneksenä...Ikävä kyllä taidat olla oikeassa..

sitä mieltä kuitenkin että, Länsimaiden on kannettava myös vastuunsa..Mehän olemme itse olleet tämän jatkuvan kehityksen tavallaan takuumiehenä..haluneet myöskin tätä..ja ahneudella on valitettavasti myökin se P...loppu. Jossain tulee sit raja vastaan. Emme voi olla aina vain saajina...Onko sitten tullut jo maksunaika?

Se on muuten kliffa. Edelleenkin.

Vastaukseni jälleen vähän ympäripyöreä..;))) mutta yritin parhaani..

En edelleenkään viitsinyt kirj.

• ??_??

Miksi et muka viitsi kirjautua? Ihmetyttää??

• Eriarvoisuus meissä.

hieman jatkoa..arka aihe tämä ehkäisy...siinä mielessä. Että, näillä köyhillä (todella köyhillä perheillä ei ole muuta omaisuutta kuin lapsensa ja lapset valitettavasti taas myydään tietyssä iässä, niistä saadaan rahaa...ikävää luettavaa mutta, raadollista todellisuutta kuitenkin..tämä ei nyt tarkoita etteikö poikkeuksiakin tottakai...olisi..kaikki eivät myy lapsiaan..valitettavan moni köyhä joutuu sen pakosta tekemään..muuta vaihto-ehtoa kun ei ole selvitä). Tässä taas itselläni se moraalinen ja eettinen syy...miksi en itse ole kivittävien joukossa vaikkapa nyt romanien kerjäläisiä kohtaan koskaan. Ihminen minussa ei siihen pysty...

En ed.viitsinyt kirj.

• Eriarvoisuus meissä.
        ??_?? kirjoitti:

Miksi et muka viitsi kirjautua? Ihmetyttää??

Käymässä vain...jatkan tuolla omassa Fb:ssä ;)) vielä tänään skrivaamista ystävieni ja tovereideni kanssa....Turhaa näpräämistä..eestaas...

• Tase pappa

Pistit vähän asiaa tuosta geenimanipuloidusta viljasta.
        Se onkin koko piru maailmalle.
        Nälänhätää sillä köyhissä maissa vain lisätään.
        Rikkaat maat sen kun lisäävät köyhien maiden velkataakkaa ja korkokuluja tällä pelillä.

Geenimanipuloitu siemenvilja MYYDÄÄN köyhien maiden velkaisille talonpojille viljeltäväksi.
        Sato joudutaan MYYMÄÄN ulkomaille, vaikka useinkin tuottajamaan oma kansa näkee suorastaan nälkää.
        Normaalistihan Viljelijä ottaa sadostaan seuraavan kylvön siemenviljan.
        Tästä manipuloidusta sadostapa et voikaan ottaa siementä. Se EI IDÄ.
        Köyhän Viljelijän on ostettava jälleen suuryritykseltä siemenensä, kovaan hintaan.
        Yrityksen voitot on taattu. Tällainen viljakauppa onuudelleen organisoitua velkaorjuutta kaupan ehdoilla.
        Nämä geenimanipuloidun siemenviljan tuottajamaat voivat ja myös tekevät politiikkaa, säätelemällä hintoja, viljan ostomääriä tai siemenen myyntiä, mihin suuntaan kulloinkin haluavat, tai on poliittisesti edullisinta myyjämaalle.

Tämä on sitä vapaan markkinatalouden ihanuutta tässä maailmassa. "Poistetaan nälänhätää" on motto, jolla viljan hintaa manipuloidaan.

• Eriarvoisuus meissä.
        Tase pappa kirjoitti:

Pistit vähän asiaa tuosta geenimanipuloidusta viljasta.
        Se onkin koko piru maailmalle.
        Nälänhätää sillä köyhissä maissa vain lisätään.
        Rikkaat maat sen kun lisäävät köyhien maiden velkataakkaa ja korkokuluja tällä pelillä.

Geenimanipuloitu siemenvilja MYYDÄÄN köyhien maiden velkaisille talonpojille viljeltäväksi.
        Sato joudutaan MYYMÄÄN ulkomaille, vaikka useinkin tuottajamaan oma kansa näkee suorastaan nälkää.
        Normaalistihan Viljelijä ottaa sadostaan seuraavan kylvön siemenviljan.
        Tästä manipuloidusta sadostapa et voikaan ottaa siementä. Se EI IDÄ.
        Köyhän Viljelijän on ostettava jälleen suuryritykseltä siemenensä, kovaan hintaan.
        Yrityksen voitot on taattu. Tällainen viljakauppa onuudelleen organisoitua velkaorjuutta kaupan ehdoilla.
        Nämä geenimanipuloidun siemenviljan tuottajamaat voivat ja myös tekevät politiikkaa, säätelemällä hintoja, viljan ostomääriä tai siemenen myyntiä, mihin suuntaan kulloinkin haluavat, tai on poliittisesti edullisinta myyjämaalle.

Tämä on sitä vapaan markkinatalouden ihanuutta tässä maailmassa. "Poistetaan nälänhätää" on motto, jolla viljan hintaa manipuloidaan.

Kanssasi tästä ajattelen aivan samoin. Ei koske ainoastaan viljaa, vaan lähes kaikkea jo mitä voidaan viljellä. Myös riisiä. Sekä puuvillaa. etc.

(kommentti vain):

• henrjii

Miksi SRärrään, eikös sekin ime ilmaiseksi verta

• .

Miksi siitä pitäisi maksaa?

• henrjii
        . kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi maksaa?

Ai verestä, vai imemisestä

• Ei tarvitse liittyä, sillä olen jo SPR:n jäsen. Maksoin ainaisjäsenen jäsenmaksun vuosia sitten, 200 euroa ja uskon, että se summa on jo käytetty.
      Kyllä SPR tekee hyvää työtä, järjestää ensiapukursseja, ystäväpalvelua, veripalvelua jne.
      Eivät kaikki rahat mene ulkomaille älyttömiin hankkeisiin.

Enkä aio erota, joka joulun alla tulee kaunis adventtikalenteri, maksu on vapaaehtoinen.
      Ehkä olen empaattinen, en kuitenkaan järjettömän, mutta sepä ei kuulu muille.

• punainen puolikuu

Miksi otat järjestön toiminnasta yhden pienen osa halveksimisen kohteeksi, empaattisuus taitaa olla kaukana sinusta.
      Eikö löydy mitään hyvää.

• Jos tämä minua koski niin kommentoisin vähän.
        Halusin avata keskustelun ulkomaisen asiantuntijan mielipiteestä joka kyllä kiinnosti minuakin.
        Kaikenlainen avustaminen lisääntyy koko ajan, Suomessakin, ja kaikenlaisia ilmiöitä alkaa niiden ympärillä pyöriä, ja kaikki ei näytä aina olevan perus hyvää.
        Minä en hyväksy sitä että hyväntekeväisyyden varjolla luodaan joillekin elinkeino, useimmiten veroton vielä.
        Minullakin on, myönnetään, lievä taipumus Empatiaan, mutta tämänlaisissa tapauksissa se lentää taivaan tuuliin.
        Taka-Hikiän peräkammarinpoikienavustusyhdistys ei ole kovin hyvä aloituksen otsikossa, SPR herättää paremmin huomiota.
        H.

• Niin noh;))
        hunksz kirjoitti:

Jos tämä minua koski niin kommentoisin vähän.
        Halusin avata keskustelun ulkomaisen asiantuntijan mielipiteestä joka kyllä kiinnosti minuakin.
        Kaikenlainen avustaminen lisääntyy koko ajan, Suomessakin, ja kaikenlaisia ilmiöitä alkaa niiden ympärillä pyöriä, ja kaikki ei näytä aina olevan perus hyvää.
        Minä en hyväksy sitä että hyväntekeväisyyden varjolla luodaan joillekin elinkeino, useimmiten veroton vielä.
        Minullakin on, myönnetään, lievä taipumus Empatiaan, mutta tämänlaisissa tapauksissa se lentää taivaan tuuliin.
        Taka-Hikiän peräkammarinpoikienavustusyhdistys ei ole kovin hyvä aloituksen otsikossa, SPR herättää paremmin huomiota.
        H.

(kujellellen nyt;))) älä oo niin varma mitä herättää peräkammarinpoikienavustusyhdistys;))) voihan se herättää vaikka mitäh?;))) tunteita ja fiiliksiä;))) Sitäpaitsi nyt eletään herkintä vuodenaikaa Juhannuksen alustavaa alus viikkoa...(muistuttaa) tästä;)))

• Niin noh;)) kirjoitti:

(kujellellen nyt;))) älä oo niin varma mitä herättää peräkammarinpoikienavustusyhdistys;))) voihan se herättää vaikka mitäh?;))) tunteita ja fiiliksiä;))) Sitäpaitsi nyt eletään herkintä vuodenaikaa Juhannuksen alustavaa alus viikkoa...(muistuttaa) tästä;)))

Osaan kyllä aavistaa mistä neitosen avokas puristaa.
        Siihen en tarvitse mielikuvitusta, kokemus riittää.
        Kirjoitin runon Juhannusaloitukseen. :)

(K)liffaa kun kirjoittelet mutta ei aloiteta mitään chattia.
        H.

• juhannusrose
        hunksz kirjoitti:

Osaan kyllä aavistaa mistä neitosen avokas puristaa.
        Siihen en tarvitse mielikuvitusta, kokemus riittää.
        Kirjoitin runon Juhannusaloitukseen. :)

(K)liffaa kun kirjoittelet mutta ei aloiteta mitään chattia.
        H.

Juu lirkutelkaa vain puhelimitse ;)))

• juhannusrose kirjoitti:

Juu lirkutelkaa vain puhelimitse ;)))

Ei hänkään voi.
        Lirkkukännykkäni on ollut kiinni jo kuukausia.
        H.

• yritystä,,,,,
        hunksz kirjoitti:

Ei hänkään voi.
        Lirkkukännykkäni on ollut kiinni jo kuukausia.
        H.

Valehtelet.

• yritystä,,,,, kirjoitti:

Valehtelet.

Sopii siihen soitella.
        Ja jos ihan oikeasti haluaa jutella niin avaan minä sen, mutta vain uusille lirkuille.
        H.

• lirkunlärkyn
        hunksz kirjoitti:

Sopii siihen soitella.
        Ja jos ihan oikeasti haluaa jutella niin avaan minä sen, mutta vain uusille lirkuille.
        H.

Tuskin innostun, vanhat lirkut kyllästyttää vai?

• lirkunlärkyn kirjoitti:

Tuskin innostun, vanhat lirkut kyllästyttää vai?

Eivät he kyllästytä,koskaan.
        Jotkut ovat soitelleet uteliaisuuttaan, mutta useasti on sitten yhdessä todettu että maailmankuva on liian erilainen jotta jonkinlaisia yhteisiä keskustelun aiheita olisi.
        Ihan kun livessä.
        Ei minun pääinnostuskohteitani ole lirkuttelu, vaikka niin usein sanonkin.
        Kaveruudesta ihastun aina. Ihmisestä joka ei töksäyttele lyhyesti kuten joskus palstalla.
        H.

• Tsau;))
        hunksz kirjoitti:

Eivät he kyllästytä,koskaan.
        Jotkut ovat soitelleet uteliaisuuttaan, mutta useasti on sitten yhdessä todettu että maailmankuva on liian erilainen jotta jonkinlaisia yhteisiä keskustelun aiheita olisi.
        Ihan kun livessä.
        Ei minun pääinnostuskohteitani ole lirkuttelu, vaikka niin usein sanonkin.
        Kaveruudesta ihastun aina. Ihmisestä joka ei töksäyttele lyhyesti kuten joskus palstalla.
        H.

Soita.

• kummaa menoa
        Tsau;)) kirjoitti:

Soita.

Hoitakaa seurustelunne muuta kautta. Palsta ei ole treffien sopimista varten.

• niin se on
        kummaa menoa kirjoitti:

Hoitakaa seurustelunne muuta kautta. Palsta ei ole treffien sopimista varten.

Kuviteltu rakkaus, kaukaa, jostain, tekee ihmisestä tollon.
        Eipä itse hän sitä älyä, kuinka naurettava on.

• Huoks..;)))
        niin se on kirjoitti:

Kuviteltu rakkaus, kaukaa, jostain, tekee ihmisestä tollon.
        Eipä itse hän sitä älyä, kuinka naurettava on.

juuri näiden jatkuvien ulkopuolisten väliin tulijoiden takia. SOITA..;))) Väliimme puuttuvat he joille ei edes välimme koskaan ole kuulunut;)))

Ihkuu..hei;)))

• lejanna
        Huoks..;))) kirjoitti:

juuri näiden jatkuvien ulkopuolisten väliin tulijoiden takia. SOITA..;))) Väliimme puuttuvat he joille ei edes välimme koskaan ole kuulunut;)))

Ihkuu..hei;)))

Teillähän on tie avoin ja muiden kiusaamaton omalla Galleriallanne.
        Mitä tuota ilmanikuista kannattaa täällä jauhaa?
        .

• laita tekstari
        Huoks..;))) kirjoitti:

Ihkuu..hei;)))

Että voi olla tyhmä nainen.

• sellanen tapaus
        lejanna kirjoitti:

Teillähän on tie avoin ja muiden kiusaamaton omalla Galleriallanne.
        Mitä tuota ilmanikuista kannattaa täällä jauhaa?
        .

Hän haluaa näyttää, ettå hunksi kuuluu hänelle.

• _x_x
        sellanen tapaus kirjoitti:

Hän haluaa näyttää, ettå hunksi kuuluu hänelle.

Herrajumala,antaa pitää vaan koko äijä,sairas paskiainen moninicky
        Vakka kantensa valitsee,snadisti

• ;);)
        _x_x kirjoitti:

Herrajumala,antaa pitää vaan koko äijä,sairas paskiainen moninicky
        Vakka kantensa valitsee,snadisti

Mun puolesta kyllä saa pitää, ei ole tyypille mitään käyttöä. Ei ees snadisti.

• Tsau;)))
        laita tekstari kirjoitti:

Että voi olla tyhmä nainen.

On suorastaan hämmästyttävää kuinka kiihkeällä tavalla AINA minun ja Hunkzin väliin innokkaasti puututaan. Hyvät ihmiset ette todella tiedä meidän väleistämme mitään;))) ja minulla niinkuin hänellä on aivan yhtälainen OIKEUS täällä kirjoitella kuten teilläkin: Mitä tämä kertoo tästä 60 v..palstasta sitten minulle. Se kertoo äärettömästä uteliaisuudesta, pikkusieluisuudesta ja suunnattomasta typeryydestä?

Minä en omista (ei kuulu periaatteisiini, eikä Hunkz itse myöskään ketään?)??? Mihin tällä jatkuvalla solvalmaamisellani sitten pyritään? Kirjoitan tänne juuri tästä syystä todella harvoin. Joka ainut kerta kun EREHDYN tänne kirjoittamaan tämä sama paskanjauhanta täällä KIITOS teidän aloitetaan. ETTE koskaan mikä ei kyllä itseäni ihmetetytä sinänsä vastaa minulle sanallakaan jos, tänne kirjoitan tai kommentoin asiaa?? Onko päänne todella tyhjää täynnä. Vain sekö jaksaa vuodesta toiseen kiinnostaa mikä on kenties minun ja Hunkzin välit? Valitettavasti ette saa sitä koskaan tietää? Uteliaisuudestanne riippumatta joka on pohjaton...Hankkikaa oma elämä;)))

Joka tapauksessa Hyvää Juhannusta tasa-puolisesti;))) Piikittelijät ja paskanheittäjät...(no jos jollekin siitäkin hyvä fiilis tulee) yritän ymmärtää...vaikka totuuden nimessä sanottava en ymmärrä.

• .
        Huoks..;))) kirjoitti:

Ihkuu..hei;)))

jaaa, siis tietääkö hunskin vaimo sun touhuista ?

• 45-15
        . kirjoitti:

jaaa, siis tietääkö hunskin vaimo sun touhuista ?

Tietääkö friidun ukko palavasta rakkaudesta?
        Jonkun tarttee hehkuttaa hunksia että se pysyy otsikoissa.
        Onko sama näppäimistö?kummallakin

• joku yksi
        Tsau;))) kirjoitti:

On suorastaan hämmästyttävää kuinka kiihkeällä tavalla AINA minun ja Hunkzin väliin innokkaasti puututaan. Hyvät ihmiset ette todella tiedä meidän väleistämme mitään;))) ja minulla niinkuin hänellä on aivan yhtälainen OIKEUS täällä kirjoitella kuten teilläkin: Mitä tämä kertoo tästä 60 v..palstasta sitten minulle. Se kertoo äärettömästä uteliaisuudesta, pikkusieluisuudesta ja suunnattomasta typeryydestä?

Minä en omista (ei kuulu periaatteisiini, eikä Hunkz itse myöskään ketään?)??? Mihin tällä jatkuvalla solvalmaamisellani sitten pyritään? Kirjoitan tänne juuri tästä syystä todella harvoin. Joka ainut kerta kun EREHDYN tänne kirjoittamaan tämä sama paskanjauhanta täällä KIITOS teidän aloitetaan. ETTE koskaan mikä ei kyllä itseäni ihmetetytä sinänsä vastaa minulle sanallakaan jos, tänne kirjoitan tai kommentoin asiaa?? Onko päänne todella tyhjää täynnä. Vain sekö jaksaa vuodesta toiseen kiinnostaa mikä on kenties minun ja Hunkzin välit? Valitettavasti ette saa sitä koskaan tietää? Uteliaisuudestanne riippumatta joka on pohjaton...Hankkikaa oma elämä;)))

Joka tapauksessa Hyvää Juhannusta tasa-puolisesti;))) Piikittelijät ja paskanheittäjät...(no jos jollekin siitäkin hyvä fiilis tulee) yritän ymmärtää...vaikka totuuden nimessä sanottava en ymmärrä.

En ymmärrä minäkään sitä, että selvitte välejänne palstalla. Ei kuulu tänne ja se on sulle sanottu monta kertaa, ei vaan mene jakeluun.

• ai jai
        joku yksi kirjoitti:

En ymmärrä minäkään sitä, että selvitte välejänne palstalla. Ei kuulu tänne ja se on sulle sanottu monta kertaa, ei vaan mene jakeluun.

Tarkoituksella!
        Tarkoitus vaan hehkuttaa hunksuttajaa
        muuten akalla on syrjähyppy menossa

• hih hih xD
        Tsau;))) kirjoitti:

Itte Analyyzikö se siellä?

• Tsau:;))
        ai jai kirjoitti:

Tarkoituksella!
        Tarkoitus vaan hehkuttaa hunksuttajaa
        muuten akalla on syrjähyppy menossa

??? Mikä helvetin syrjähyppy??? Älä kuule kirjoita elämästäni täällä mítään MINUN puolestani ja minun nimiini... ja levittele perättömiä huhuja?? Voit kirjoittaa vain omasta elämästäsi;))) Et minun. Snaijjaaks.. Vai täytyykö se tulla piirtämään sun matalaas otsaasi pysyvästi? kenties? Voin tulla...haluuks? Sitä?

• TSAU;))
        45-15 kirjoitti:

Tietääkö friidun ukko palavasta rakkaudesta?
        Jonkun tarttee hehkuttaa hunksia että se pysyy otsikoissa.
        Onko sama näppäimistö?kummallakin

HAISTAKAA KUSIPÄÄT SKEIDA. ILKEYTENNE JA KATEUTENNE HAISEE KILOMETRIEN PÄÄHÄN TÄNNE SAAKKA SIELTÄ RUUDUN TAKAA!!! VETÄKÄÄ KÄTEENNE JA VITTU PÄÄHÄNNE!! PYSYVÄSTI!!

TSAU: FRIIDU

• sillä lailla :)
        TSAU;)) kirjoitti:

HAISTAKAA KUSIPÄÄT SKEIDA. ILKEYTENNE JA KATEUTENNE HAISEE KILOMETRIEN PÄÄHÄN TÄNNE SAAKKA SIELTÄ RUUDUN TAKAA!!! VETÄKÄÄ KÄTEENNE JA VITTU PÄÄHÄNNE!! PYSYVÄSTI!!

Joko uskot ettei seurasi ja kirjoituksesi ole mieleen palstalla? Vielä vähemmän tälläisen kirjoittelun jälkeen. Miten jaksat roikkua miehen perässä joka selvästi antaa ymmärtää ettei ole enää sinusta kiinnostunut, häpäiset hänetkin.
        Keskity aviomieheesi ja lopeta tuo ruikutus.

• kysyn vaan
        TSAU;)) kirjoitti:

Tuletko taas ylihuomenna tänne salanimellä?

• huh huh
        Tsau:;)) kirjoitti:

??? Mikä helvetin syrjähyppy??? Älä kuule kirjoita elämästäni täällä mítään MINUN puolestani ja minun nimiini... ja levittele perättömiä huhuja?? Voit kirjoittaa vain omasta elämästäsi;))) Et minun. Snaijjaaks.. Vai täytyykö se tulla piirtämään sun matalaas otsaasi pysyvästi? kenties? Voin tulla...haluuks? Sitä?

En halua SITÄ, ainakaan sinulta

• yks kusipää??
        TSAU;)) kirjoitti:

Siellä sivistynyt stadilainen purkaa patoutumiaan, olisiko parempi hoitaa ongelmansa muualla kuin palstalla.
        Sun miesjuttusi ei kuulu tänne.
        Kateellinen, mistä?

• onkohan?
        yks kusipää?? kirjoitti:

Siellä sivistynyt stadilainen purkaa patoutumiaan, olisiko parempi hoitaa ongelmansa muualla kuin palstalla.
        Sun miesjuttusi ei kuulu tänne.
        Kateellinen, mistä?

Kännissä keskellä päivää ?

• miksei se soita
        onkohan? kirjoitti:

Kännissä keskellä päivää ?

Onhan sekin mahdollista, mutta en väitä niin olevan.
        Hunksikin voisi soittaa jhänelle a armahtaa anovaa.

• dallaan vaan
        miksei se soita kirjoitti:

Onhan sekin mahdollista, mutta en väitä niin olevan.
        Hunksikin voisi soittaa jhänelle a armahtaa anovaa.

Hunksukka ei ny snaijjaa kapsäkki kasaan ja friidun luo
        varma flaksi

• bölhö
        dallaan vaan kirjoitti:

Hunksukka ei ny snaijjaa kapsäkki kasaan ja friidun luo
        varma flaksi

Siellähän on jo aviomies.

• iotiamo
        bölhö kirjoitti:

Siellähän on jo aviomies.

friidu lupas laittaa sen matkalle.
        Avioliitot eikestä ne muuttuu
        siis äijä mäkeen!

• Humbugihomma

En liity pikkurouvien kahvikerhoon, sillä sellainen se järjestö tosiasiassa on, joukossa muutama munaton mies. Kaakatusta riittää. Eikös joku toimihenkilö vohkinut rahaakin suuremman summan? En enää anna SPR:lle myöskään rahaa, koska uskon suurimman osan menevän toiminnan pyörittämiseen ja koko homman olevan vain suurta kuplaa. Hölmöksi pääsee vähemmälläkin. Valtio ja kunta ottaa kuitenkin multa rahaa veroina niin romanien ylläpitoon kuin erilaisiin katastrofeihin ja muihinkin avustuksiin halusin tai en.

Olen ollut SPR:n jäsen monta vuotta ja toiminutkin siellä. Kyllästyin perinpohjin tähän pyöritykseen ja jäsenten pakkorahastukseen nähtyäni, mitä siellä itse asiassa tehdään, kun oikein silmiin katsotaan.

• onko muita??

Olin spr työhaastattelussa, ja kun heidän hieno yksi motto on inhimillisyys, niin .nauran kyllä.
      Niin karsea kokemus, että aion ilmoittaa eteenpäin asiasta. Kuin olisi ollut maanis depressiivisen psykopaatin sormissa. alussa on kiinnostunut, haastatteluun siis pääsen, menen hyvin siisteissä vaatteissa, kaikki paperit mukana, olen koko ajan ystävällinen ja he esittelevät työpaikan, työtehtävät ja ajankohdan. kaikki menee hyvin.
      kunnes lähtiessä kuulen että ei sulla ole isoja mahdollisuuksia. kuin jollekin rotalle.
      koulutus siis olisi riittänyt.
      että halusivat sitten suotta esitellä koko mestan. sairasta!
      en edes kysynyt itse mitään, vaan sanoin että jään odottamaan.
      Missä kohdassa kusin pomon muroihin?
      en olekaan vuosiin kokenut tuollaista...yllätystä...
      olinkohan kateuden kohde, vai jäteämpäri pomolle, haastattelun perusteella ei voi
      sanoa...koska se meni hyvin, tai sitten sohaisin jotain pomon kohtaa, jossa
      hän on huono...koska minulla riitti sosiaalisen puolen kehuja papereissani.
      Varoitan vain että jos joku ajattelee että mukavaa, haempas spr:lle...ensiapua ja muuta hoitoalaa...ja kilin pissit...no onneksi on muutakin tekemistä.
      onko jollain samankaltaisia kokemuksia`?

• Elli von Langenskiöl

Kannatan liittumistä SPR´iin. Jokainen meistä voi joskus olla avun tarpeessa.

• up up

up

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4980
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1089
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      897
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      832
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe