Miten esim A4 sedan 2.0TFSI quattro ja A5 2.0TFSI quattro eroavat toisistaan? Onko ajettavuudessa suurta eroa vai onko sama auto eri kuorella vain? Ja onko A5 coupé:lla ja sportback:lla mitään suurta eroa?
Olisi auton vaihto edessä ja mietin tässä ottaisiko a4 vai a5. En hirveästi autoista tiedä joten älkää teurastako mua kysymysten takia.
Audi A4 vs A5
4
3398
Vastaukset
- rouva.kalikka
Ja kyseessä siis ihan uuden ostaminen. Ehdotuksia ja suosituksia myös millä koneella kannattaisi valita. :)
- Joitain faktoja
Samoja autojahan nuo pitkälti ovat. Numerot (A4, A5) ja istumapaikkojen lkmt (5,4) menevät kyllä ristiin. A5:sissa on vielä valittavana eri määrä ovia. Kauniimpi A5 toki on. Lisäksi taitaa kulkea vähän sutjakammin sulavuutensa takia. Toisaalta kehyksettömät oven lasit eivät ole Suomen talvea varten. Jonkin ajan kuluttua sen ehkä kuulee. A4:sta tullee vuoden sisään facelift.
- Willowtwig
Itselläni ollut nyt A5 puolitoista vuotta eikä talvella ole ollut mitään ongelmaa kehyksettömien lasien kanssa, toimivat aivan priimasti kesää talvea! Talvella ainut ongelma auton mataluuden kanssa. Itse asun maaseudulla ja aura-autot kulkevat vähän miten jaksavat, joten lunta saattaa olla aika reippaasti ajoittain. Auto kerää aina aivan valtavat paakut lunta levikkeiden alle ja rengaskoteloihin. Minulla matkustaakin mukana talvisin miehen katkennut jääkiekkomaila, jolla saan tökittyä paakut irti ennenkuin ne sinne jäätyvät ja aiheuttavat isompaa vahinkoa. Lämmitetty autotalli olis aika kiva juttu tuon takia.
A4/A5 coupé/A5 sportback -eroista en osaa sanoa, itse ajellut vain A5 Sportbackilla ja A6:lla...
- A5 3,0 tdi q
En noista SB:n ikkunoista tieda varmaan kehittyneemmat kuin coupessa.
Minua on eniten hairinnyt vitosessa juuri lumen ja jaan aiheuttamat ongelmat lasien automatiikalle.
Hyva ajaa, tdi:lla kulku ja kulutus kohdillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701