Minua uhkaa että joudun lähtemään "jonnekin" kämpästäni, koska minulle ei makseta yhtään toimeentulotukea ruokaa ja vuokraa varten. Vaikka sosiaalilaissa lukee että jokaiselle pitää taata kohtuullinen asuminen ja perustoimeentulotuki, ei täällä Liedossa näytä olevankaan velvoitetta siihen.
Tuloja minulla ei ole, ja minulta on yhtäjaksoisesti vähennetty muutoinkin viimeisen 7 kuukauden aikana 40% perustoimeentulotuesta.
Kieltäydyin ainoastaan ottamasta vastaan asumistukea koska Kela on päätöksissään toiminut niin mielivaltaisesti, etten tahdo olla sellaisen rikollisen puljun kanssa tekemisissä missään asiassa.
Sosiaalitoimi ei salli minulle mielipidevapautta tässä suhteessa, vaan loukkaa vakaamustani, ja aiheuttaa samalla tällä toimella perustoimeentulotuen vaarantumisen, ja on tietoinenkin että tekee niin.
Sosiaalitoimi ei edes tee sitä että vähentäisi oletetun asumistuen osuuden vaan ei anna mitään tukea.
En jaksaisi tapella, ja vastassa on täydellinen välinpitämättömyys..
Toimeentulotuki evättiin kokonaan!
27
1026
Vastaukset
- Turhaan valitat
Kun kerran olet saanut pyynnön hakea Kelalta myös tarvittavat tuet ennen toimeentulotukea joka on se VIIMESIJAINEN TUKI kun muut tuet on haettu (asumistukea) ja näin et ole tehnyt, miksi kunnan pitäisi olla maksumiehenä kokonaan, kun asumiseen saisi tukea ensin valtiolta. Kun haluat olla hankala ja hankaloittaa omia tukiasi ja elämääsi, turha tänne valittaa. Tyhmyydestä kärsii koko ruumis. Kärvistele sitten niin kauan kun haluat.
- syystä puhun
Katsoppa sinä byrokraatti, joka ilmeisesti istut niiden rahavarojen päällä joita ihmiset maksavat että mitä mitä tuo sokea tukiluottamuksesi saa itseasiassa aikaan: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9815864
Rikkaat ja "viisaat" kyllä nauraa sulle kun tuet heitä, mutta tyhmät ottaa selkoa ymmärryksestäsi ja paljastaa sen sulle.
Etkä ole ainoa tyhmä/ahne joka uskoo systeemin toimintaan, vaikka sairaalat ovat täynnä köyhiä ja masennettuja. Sä et vaan kohtaa heitä tiskisi takana, ja sinulle uskotellaan että olet niin fiksu ja rakennat tätä yhteiskuntaa. PAH!
Sitten ehkä heräät kun luonasi vierailee joku nälkiintynyt systeemin polkema ihminen ja silloin voivottelet ja olet tekemässä viidakosta entistä tukalampaa.
Ellet sitten saa jonkinlaista erityistä voitelua minkä vuoksi kirjoitat ja uskottelet systeemin toimivuudesta ja kun tulee vaikeita aikoja niin lähdet jonnekin golffaamaan.
Sä et taida ymmärtää että kunnan tehtävä on palvella kuntalaisia ja siitähän me veroja maksamme.
Dont worry, sooner or later säkin kyllä kohdannet todellisuuden.
- Tuloja nolla
Mikäli tuollaiseen viimesijaiseen tukeen vedotaan niin kenet tahansa voidaan laitta juoksemaan vaikka missä tukipapereita kirjoittamassa. Tuo vain ei ole toimeentulotuki ja sosiaalilain lähtökohta.
Kela on instituutio jolla on tietynlainen itsehallinto kuten kirkollakin.
Ihmisellä on oikeus kieltäytyä ns. pakkotuista, jos katsoo vaikkapa tuen olevan rikollista, tai haittavan jotakin toista. Se että kieltäytyy tällaisesta ei oikeuta sosiaalitoimea pitämään omista velvoitteistaan kiinni. En ole tehnyt kelan kanssa sopimusta, mutta toimeentulotukeen jokaisella suomen kansalaisella on oikeus. Ihmisellä on suurempi itsemäärämisoikeus kuin sitä palvelevalla valtiolla. Eikä lain periaatetta voida kumota asetuksin. Valtio on velvoittanut sosiaalitoimen auttamaan minua eikä siten että heidän toimintojensa kautta toimeentulemiseni vaaraantuu.
Satun kyllä tietämään että systeemin tarkoitus onkin vaivata ihmistä eikä auttaa. Enkä suosi kallista byrokratiaa.
Viimesijaista tukea minä nimenomaan olenkin käyttämässä. Sosiaalitoimi ainoastaan kääntää tuon kohdan vääristetysti omaksi edukseen.- 16+4
"Mikäli tuollaiseen viimesijaiseen tukeen vedotaan niin kenet tahansa voidaan laitta juoksemaan vaikka missä tukipapereita kirjoittamassa."
Kelalle tarvitse joka kuukausi edes toimittaa papereita asumistuen saannissa. Kerran vuodessa riittää. Viimesijainen tuki kylläkin tarkoittaa että olet muut tuet hakenut, on se sitten aumistuki, peruspäiväraha, työmarkkinatuki, asumislisä, opiskelulisä jne. Kun nuo haettu on soskun vuoro astua kuvaan jos ei niidenkään jälkeen rahat riitä elämiseen ja asumiseen.
Et ole halunnut niitä hakea eli mielestäni voit pitää mölyt mahassasi.
- tuloja nolla
Tällä tukiviidakolla haetaan epäoikeudenmukaisuutta. Kela saattaa tehdä jälkeenpäin päätöksen jossa tukea peritään takaisin, ja valituksen teosta maksaa asiakas. Tällöin voi olla tilanne jollaoin ihminen saattaa olla ansiotyössä mutta perittävä summa onkin niin suuri että työstä saatu korvaus ei riitäkään elämiseen jolloin ollaan taas sosiaalitoimen asiakkaana. Tilanne ei saisi olla tuollainen, mutta systeemin kautta se tehdään sellaiseksi. Ihmisille tahdotaan sellainen kierre jossa normaali toimeentuleminen estetään.
Ideologisesti asumistuessa tapahtuu se että valtio ikäänkuin tulee alivuokralaiseksi. Luonani ei kuitenkaan asu valtio. Systeemillä aikaansaadaan vääristyneet vuokrat, eikä asumistukea saa kuin tietyt tahot. Kaikille vuokranantajille tukea ei edes myönnetä ja se vääristää entisestään hintoja ja kilpailua.
MInulla on laillinen oikeus jopa velvollisuus kieltäytyä olemasta tekemisissä sellaisen tahon kanssa jonka toiminnan näen vaikeuttavan jonkun elämää. Tämä kuuluu YK:n ihmisoikeusjulistukseen eikä mua voida velvoittaa rikkomaan sitä.
Valtio syyllistyy tässä kohden loukkamaan itsemääräämisoikeuttani ja loukkaa mieliipidevapauttani. Nämä seikat eivät kuitenkaan vapauta sosiaalitoimea noudattamasta sitä velvoitettaan että jokaiselle Suomessa asuvalle on turvattava kohtuullinen asunto sekä tarpeellinen elanto. Laki itse velvoittaa valtion ja virkakoneiston toimimaan sen edellyttämällä tavalla.
Miettikääpä miksi tämä systeemi on tällainen. Säästäähän Kela(valtio) tuon samaisen summan kunnen sitä hae. Mä näen syyn mutta huomaattekohan te?- Ollakko vaiko eikös
Kyllä elämästä vaikean saa, jos tahtoo. Onnea sulla vaan ihan valtavasti.
Ajatella, jos vaikka kela peris sulta virheellisesti maksettua asumistukea kun olisit töissä. Älyttömän kamalaa... Kun kela:n asiat näin hyvin tiedät, niin pitäis tietää sekin että kela:n kanssa voi tehdä sopimukais osamaksusta.
Ettäkö oikein omilla rahoilla pitäis jotain takasin maksaa, jos "onni" sattuisi sulle työpaikan pudottamaan.
Meillä on suomessa sen verran hyvä tää itsemääräämisoikeus ettei suakaan väkisin hiissata töihin.
Jos sun elämäntehtävä ja velvollisuus on kieltäytyä olemasta tekemisissä sellaisen tahon kanssa jonka toiminta ei sua miellytä, niin ei sun tod. ole pakko toimeentulotukeakaan hakea. Sekin loukkaa ihan varmaan sun ajattelun mukaan jonkun itsemääräämisoikeutta ja ihmisarvoa.
Mäkään en muuten oo meillä nähny sitä valtioo, mutta saiskohan sen käymään jos kela:lta nätisti kysyis.
Kyllä kai jonkun lain pitäis suakin koskea... Tai no ei varmaan sun mielestä kun ei toi toimeentulotukialin viimesijaisuuskaan ole mennyt perille.
- 5+10
"Säästäähän Kela(valtio) tuon samaisen summan kunnen sitä hae."
Mutta kunta ei ja kunnilla ei ole resusseja maksaa jokaisen tukia pelkkänä toimeentulotukena kun ei viitsitä Kelalta niitä ensin hakea.
Soita johonkin valituspuhelimeen ja valita sinne miten epäoikeudenmukaisesti sinua mukamas kohdellaan kun sosku jo nyt on myötämielisesti sinulle kuitenkin toimeentulotukea maksanut jo 7 kk vaikka olet kieltäytynyt hakemasta ensin muita vaadittavia tukia ja heidän mittansa tullut täyteen.- tuloja nolla
"Mutta kunta ei ja kunnilla ei ole resusseja maksaa jokaisen tukia pelkkänä toimeentulotukena kun ei viitsitä Kelalta niitä ensin hakea."
Mutta minä on ole velvollinen hoitamaan sitä ongelmaa.
Minä en ole myöskään velvoitettu hoitamaan heidän "mittaansa".
En ole päättänyt tukien maksatuksesta, vaan he tekevät työnsä lain puitteissa ja maksavat sen mikä kuuluu. Ellei ole sovelias työhön niin pois. Ei kunta mitään koe, kunta on tunteeton.
Ikävä kyllä että nykyään sosiaalista avustustyötäkin tekeviä taidetaan valita juuri tunteettomuutta suosien.
Mitta täysi :) Itsehän ovat siihen työhön hakeneet, kestäköön. Kyllä mullekin työ kelpaisi. Ihme lässyeukkoja... Heidän tulisi ymmärtää että käsittelevät kansalaisten rahaa, ei kunnan.
Anokoon he sitä tukea kelalta tai valtiolta, kun kerran ovat niin päteviä. Kyse on minun oikeuksista kansalaisena ja heidän velvollisuuksista virkamiehinä. - bbbbbbbbbddd
tuloja nolla kirjoitti:
"Mutta kunta ei ja kunnilla ei ole resusseja maksaa jokaisen tukia pelkkänä toimeentulotukena kun ei viitsitä Kelalta niitä ensin hakea."
Mutta minä on ole velvollinen hoitamaan sitä ongelmaa.
Minä en ole myöskään velvoitettu hoitamaan heidän "mittaansa".
En ole päättänyt tukien maksatuksesta, vaan he tekevät työnsä lain puitteissa ja maksavat sen mikä kuuluu. Ellei ole sovelias työhön niin pois. Ei kunta mitään koe, kunta on tunteeton.
Ikävä kyllä että nykyään sosiaalista avustustyötäkin tekeviä taidetaan valita juuri tunteettomuutta suosien.
Mitta täysi :) Itsehän ovat siihen työhön hakeneet, kestäköön. Kyllä mullekin työ kelpaisi. Ihme lässyeukkoja... Heidän tulisi ymmärtää että käsittelevät kansalaisten rahaa, ei kunnan.
Anokoon he sitä tukea kelalta tai valtiolta, kun kerran ovat niin päteviä. Kyse on minun oikeuksista kansalaisena ja heidän velvollisuuksista virkamiehinä.Ei kukaan myöskään velvoita sinua hakemaan toimeentulotukea! Kun kerrat olet noin pätevä, hanki elatuksesi ilamn yhteiskunnan tukia!
- tuloja nolla
Uskomatonta - että pitäisi minun asunnottomana ja ruuatta sitten hoitaa heidän mielenpahoitustaan. Ihan sekopää systeemi!!
Yksi mies haki huoltajuutta lapsistaan koska äidillä oli alkoholi- ja mielenterveysongelma. Asiat todettiin oikeudessa paikkaansapitäviksi ja isä täysin kelvolliseksi huoltamaan lapsia, mutta kuinkas kävikään.
Sossutädit antoivat lausunnon jossa mainittiin, että äidin mieli saattaa murtua ja tämä lausunto aikaansai sen että lapset jäivät äidille. Lapsenko etu tässä toteutui? Pienet lapset laitettiin hoitamaan ammattiapua tarvitsevaa äitiä!!
Tuli vain mieleeni tuo tapaus. Ja joku ajattelee että siellä toimistossa on hyväntahtoisia virkailijoita.
Paskan marjat ole, lässyjä *piip*piip. Kollegoitanne? - Myy penistäs
MINÄ MULLE KAIKKI!
- kaikkea sitä onkin
Kela maksaa valtion rahoista.
Sossu maksaa kunnan rahoista.
Kunta ei todellakaan maksa sinulle sitä, minkä saisit Kelalta eli valtiolta jos vaan täyttäisit laput.
Sitä paitsi kumpaakaan et tarvitsisi, jos menisit töihin, senkin patalaiska saivare.
Sylettää kun meidän veronmaksajien selkänahasta revityistä verorahoista tommoset ketkuttelee ja sitten vielä kehtaavat valittaa. Siperiaan joutaisivat !- Muntrop
Sunkin tuloista menee Kreikkaan ja eu:n kriisimaihin yhä suurempi osa.
Menee ne sinne Kreikan herroille, jotka on kulutusjuhlaa viettäneet ja
laittavat sinutkin maksamaan näitä velkojaan.
Veronmaksajien selkänahasta nekin rahat revitään.
- tuloja nolla
En tiedä mistä olet saanut mieleesi että tuen tätä tukiviidakkoa. Itse annat ymmärtää että maksat veroja jotta patalaiskuutta tuetaan? En minä olisi sitä systeemiä tukemassa jos havaiset sellaista kirjoituksista.
Kunnan ja valtion rahojen sekoittaminenkin on tarkoituksellista vastuun siirtelyä byrokratian lisäämiseksi. Jos nuo olisivat eritahoja niin kuntahan säätäisi itse tomeentulotukilainsa, mutta niinpä ei ole.
Oletus etten tarvitsisi kumpaakaan tukea, jos olisin töissä on sekin oletus joho moni sokeesti uskoo muttei ihan tiedä mistä puhuu. Moni työssäkäyvä joutuu silti turvautumaan toimeentulotukeen, ja systeemin tahto onkin että työnteosta vastaisi valtio ja säännöstelisi sen. Työvoimapolitiikkakin sivuaa tätä aihetta kyllä vaikkei varsinaisesti liity keskusteluun.
Sanon ettei tämä valtion alasluisuminen ja ihmisten altistaminen ja pakotus tukilahjonnalla orjalliseen pakkotyöhön minun vikani ole. Minä jakaisin kannattavaa työtä tasaisesti ihmisille ja pistäisin Kelan ja työkkärin turhat ja kalliit virkailijat kunnon töihin.
Oletat etten tahtoisi tehdä työtä, eikä se pidä paikkaansa. Lähettäisit minut siperiaan, ja itseasiassa menisin mielläni pois jonnekin jossa olisi ymmärtäväisiä ihmisiä jotka ymmärtävät, että tämän holhousvaltion ideologiahan perustuu kommunismista ja kapitalismisma otetuille huonoille aatteille ja ne on sitten yhteensulautettu.
Suomalaiset on erityisen innokkaita uskomaan tästä systeemistä hyvää, muttei näe miten köyhyys lisääntyy. Järjen köyhyyttä se on ja pää pumpulissa elämistä.
Katsoppa näitä kommentteja, niin huomaat miten tämä systeemi on istutettu ajatuksiin ja melonit niellään pureksimatta tai tuijotellaan niitä. Byrokraatit taitavat tällä antaa kuvaa että niin moni on heidän kanssaan yhtä mieltä. No tottahan se onkin, tyhmyyttä kun on valtavasti.
Sinäkin hehkutat systeemin toimivuuden puolesta, ja sitten samalla haukut systeemiä kun annetaan tukirahoja. Jotain ongelmaa huomaat kuitenkin. Hyvä niin.
Mutta tämä systeemi oli tarkoitettukin näin. Kaikkein eniten tukea tarvitseville sitä todellisuudessa ei tahdota antaa, ellei se sitten jotenkin vaikkapa edistä rikollisuutta. Kun on ongelma niin taas jokin uusi byrokraattinen pulju pystyyn ja kansa rikastuu, heh :) - hankkitaki
onneksi sulla on kuitenkin pimeita toita ja harmaa talous pyorii. Voit rauhassa jatkaa sossun kanssa riitelya ja kirjelmoida vaikkapa presidentille.
- tuloja nolla
Tämä hallitusrakennelma ei tahdo sallia sitä että sitä kritisoidaan. Minusta rikollisen toiminnan kannattaminen on rikos, ja jos siihen syyllistyy valtio edistäen epätasa-arvoisuutta niin minusta voi olla varteenotettavakin menettely se ettei vaikka veroja maksakaan. Laki itsekin toteaa osallisuudesta rikokseen.
Jos satuit lukemaan kirjoituksiani niin sanoin ettei mulla ole tuloja. Et ole ainoa tässä yhteiskunnassa jonka ajatukset perustuvat fantasioille ja oletuksille. Mutta jos sua miellyttää valheiden suoltaminen niin olet hyvin ottanut vastaan tämän yhteiskunnan ideologian. Viisaaksi en kuitenkaan luokittele sua. - selkeää
Joko olet hakenut työtä, vai makaatko kuin sika pellossa?
- luulot pois
Jos tästä yhteiskunnasta ei pidä, voi vapaasti lähteä sinne missä asiat on paremmin.
Jos täällä elää ja on niin sitten tämän yhteiskunnan ehdoilla.
Loiseläimen elävää elävät ihmiset saisi survoa suohon, niin kuin ennen vanhaan.- loisen paise
Älykääpiöt sinne suohon ensin survottiin. Valitettavasti suot pääsi loppumaan ennen kuin sinun esi-isäsi päätyivät sinne minne olisivat kuuluneet.
- Järki_hoi_jakkaa...
Itse muutama vuosi sitten sairastuin akuutisti ja vakavasti. Juuri siinä kriittisessä ajankohdassa (kolme vuorokautta) olisi pitänyt käydä työkkärissä ilmoittautumassa normaalisti työttömäksi työnhakijaksi (mutta olin puolitajuttomana vahvassa lääkityksessä suoraan antibiootit suoneen- meiningillä vuodeosastolla HYKS:issä). No eikö työkkärin ääliöt evänneet korvaukset ja sossukin vaati (kun oli toivuttuani pakko mennä) pakolliset menot mm. vuokran takaisin vaikka ei olisi ollut varaa. Ja kaikesta (eli estymisestä työkkärissä käyntiin sairauden takia) oli kuitenkin todisteet/lääkärinlausunnot jne. Olisi ilmeisesti pitänyt mennä tippaletkun ja erikoislääkärin kanssa juttelemaan mukavia työkkäriin kun ei ollut heidän mielestään parempaakaan tekemistä...?!
Eli järjen käyttö ei ole välttämättä sallittu Suomen byrokratiassa, köyhät kyykkyyn vaan... ja kysykääpä piruuttanne mitä jokin epämääräinen lause tarkoittaa missä vain virallisissa ohjeistuksissa, työntekijät kelassa/työkkärissä eivät itsekään tiedä miten tulkitsisi. Mutta asiakas maksaa aina AINA kaikki mokat.- jäkätijäkjäk
Sitä yleensä ollaan sairaana sairaslomalla. Kun itsellä on ollut asiasta paperit, ne on kyllä riittäneet siihen että omavastuuajalta on maksettu työmarkkinatuki.
Muuten ei tosta sun jutusta saa selvää mistä oli kysymys.
Sairaalassakin on muuten sossu joka osastolla. Jos ei ite pysty asiaansa hoitamaan, niin kyl se mun osaston sossu ainakin työkkäriin ilmotti että oon sairaalassa.
Tasan ei käy onnen lahjat.
No toki mä olin huolissani kun en saanu asioita hoidettua ja sit hoitajat pyysi sen sossun mun luo käymään
- Rahaton :(
Taidan hieman tyhmä olla, tai laiska. Mutta en ymmärrä näitä kela ja sossun juttuja. Joten:
Voiko toisen asteen 18 vuotias opiskelija saada toimeentulotukea. Tilanteeni on se että, vanhempien tulot vaikuttaa opintotuen saantiin joten en saa ollenkaan mitään tukia muuta kuin asumislisän nyt kun täytin 18 vuotta. silti vuokraa pitäisi maksaa vielä 150 € itse, vaikka ei ole mitään tuloja. Ja vanhemmatkin ovat päättäneet lopettaa maksamisen koska olen jo 18. öitä en myöskään ole löytänyt sillä minulla ei ole alan koulutusta tai kokemusta.
Onko siis jotain mahiksia saada toimeentulotukea? - 8+1
Sosiaali- ja terveysministeriö tai jokin sen kaltainen laitos voisi laittaa pystyyn valistuskampanjan, jossa selitettäisiin, että ei valtiolla ole mitään velvollisuutta elättää kansalaisiaan, oikeasti. On hassua ajatella, että vaan maataan jossain, ja valtion tehtävä olisi sitten ruuan tuonti syömäetäisyydelle, asunnon ylläpito ja elnkustannuksien maksu.
Kaikille etuuksille on olemassa sen saajan jonkinlainen toiminta. Vanhojen ihmisten elättämisen valtio hoitaa eläkejärjestelyin, meidän nuorempien tulee olla töissä, työnhaussa tai opinnoissa. Tai hoitovapaalla tai todistettavasti sairaana.
Jokainen on vapaa poistumaan ulkomaille leveän leivän pariin, jos tämä ei käy.- munmassit
Olisi myös erittäin mukavaa jos valtio ei olisi koko ajan suu auki viemässä verorahojani. Jos valtiolla ei ole velvollisuutta auttaa millään lailla apua tarvitsevaa yms. ei ole minullakaan varaa pistää pienistä tuloista vuodessa toiseen kymppi tonneittain rahaa valtion kassaan. Työaika 12.00-20.00 koita tässä tehdä vielä jotain muutakin joskus. Kerkeehän sitä käydä kaupassa ja vielä syödäkin jotain. Saisin toki sossusta ja kelasta melkein saman määrän tekemättä mitään.. silti olen koittanut vuodesta toiseen samalla kaavalla töitä tehdä. Käytännössä minulle ei jää käteen yhtään mitään mutta valtio vetää välistä sievoisen summan jolle olisi kyllä tarvetta.. mutta olisihan se nyt kamalaa jos vaikka väsyisin ja hakisin sossusta vaikka rahaa.. minä en oikein millään jaksa uskoa että jos suomessa olisi 0 TYÖTÖNTÄ olisi veroprosentti pienempi.. täten en oikein ymmärrä mitä veronmaksajat kitisevät köyhien vievän heiltä? minä en ainakaan näin tee.
- ei tukia..
Ei missään maassa saa mitään tukia tai muuta ellei itse hae niitä ja noudata ohjeita.Jos ei itse jaksa hakea niin sossu kyllä auttaa kelan hakemuksia täytellessä ja muutenkin.Pitää vaan olla lekurintodistus vakavasta masennuksesta jos ei muuten auta.
Jos patalaiska ja saanut kaikki mammalta niin en yhtään ihmettele joten hae rahat vanhemmiltasi sillä ne kasvattaneet sinut päin vittua. - Kiiltokuvaa
Sivistyneessä maassa perustoimeentulo on kansalaisoikeus. Jos ihmisellä ei ole sitä työtä mitä hän voi ikänsä, terveydentilansa, taitojensa yms. vuoksi tehdä, hänelle kuuluu perustoimeentulo ilman mitään sosiaalihuollon vedätystä. Työnantajat,osakeyhtiötja kaiken maailman ulkomaitten sekayhtiöt sen sijaan kuuluvat sosiaalihuollon aliseksi koska ovat käytöksellään aiheuttaneet köyhyyttä mikä nykyisen sosiaalilain mukaan kuuluu yhteen epäsosiaalisen käyttäytymisen ym. huonomaineisuuden ja holtittomuuden kanssa.Nykyisessä yhteiskunnassa ei ihmistä jolla ei ole rahaa yhtä paljon kuin mitä valtiossa eläminen vaatii, pidä asettaa alimmalle portaalle kerjäläisen asemaan jota on lupa nöyryyttää, riistää, tuomita, halveksia, panna julkiseen häpeään, alistaa, määrätä, ottaa sekin vähä mikä kuuluisi lain mukaan pois jos ei mielistele sosiaalityöntekijää ja kerro pöyristyttäviä tapahtumia elämästään, kerjää sääliä ja alista itse itseään. Suomi on olevinaan hyvinvoinnin malliesimerkki maailmalle. Kiiltokuvapinnan alla pesii kuitenkin sellainen home ja ihmisiä syövä verkosto joka on näkymätön koska se on näkymätön kiiltokuvan rikaalta puolelta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864