Milloin olemme syntyneet uudesti?

greeeeen

Minusta tämä Semperin teksti kertoo selvästi, vaikka Semper muualla jatkuvasti toista väittääkin, milloin ihminen on uudestisyntynyt.

Eli, VASTA KUN uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme, olemme uusia luomuksia. Se todellakin vaatii Jumalan armoa, uskon kuuliaisuutta ja aikaa, niin kuin Semper toteaa, ja on siis prosessi, jossa ihminen muuttuu Jumalan Sanan vaikutuksesta, Hänen tahtonsa mukaiseksi -> ryhtyy elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

>>Semper.Fidelis 21.6.2011 09:53
----

Vasta kun uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".

Vanhan itsekkään ihmisen ja sen lihallisen tahdon on tultava kokonaan riisutuksi ja ristille naulatuksi, jotta uusi ihminen pääsee toteuttamaan Jumalan tahtoa. Vanhan ihmisen tahdon täydellinen poispaneminen ei tapahdu käden käänteessä. Siihen tarvitaan tarvitaan ainakin kolmea asiaa:

- Jumalan armoa
- uskon kuuliaisuutta
- aikaa.

69

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : ) Ja mä sitten taas on ihan eri mieltä kun teidän kansa ettei Uudestisyntyminen ole mitään prosessi tai pikku hilja imiö.

Muuten ihminen on Uudestisyntynyt kun hän voi sanoa Paavalin kanssa Room. 6:6

kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

VOITKO SANOA PAAVALIN TAPA ,,, OLE MINUN SEURAJAANI --->

7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
      9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
      10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
      11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
      12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
      13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
      14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
      15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
      16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
      17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
      18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
      19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

• body

Kenenkään ei pidä Paavali matkia, sillä hän oli mitä oli ja toisten on turha häntä matkia ja tuskin edes siihen pystyvät.

• Jokainen palstaa seurannut tietää kantani uudestisyntymiseen.
      Uudestisyntyminen ON kertatapahtuma, jonka JUMALA vaikuttaa.

"Kristuksen ASUA uskon kautta teidän sydämissänne, niin että

te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien

kanssa KÄSITTÄÄ, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja

OPPIA TUNTEMAAN Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa

ylempänä; että TULISITTE TÄYTEEN Jumalan kaikkea täyteyttä, Ef.3:17-19

Jumala EI tarvitse ihmiseltä mitään apuja kuten itsensä parantelua, kilvoitusta tms. voidakseen uudestisynnyttää Häntä etsivän ihmisen. AINOA osuus ihmisen puolella on tunnustaa syntisyytensä ja avata sydämensä ovi Pelastajallemme, Jeesukselle. Ihmisen sydämessä on oltava vilpitön pyyntö: armahda minut rakas Jeesus, pelasta minut!

Kristus tulee asumaan uudestisyntyneen ihmisen sydämeen.
      Ihminen alkaa käsittää pelastuksen ihanuutta ja oppii tuntemaan
      Kristuksen rakkautta, tulee kuuliaiseksi Hänen nimeänsä kohtaan.
      Näin ihminen saa yhä enemmän Jumalan kaikkea täyteyttä.

Saadaksemme Jumalan täyteyttä me tarvitsemme kolmea asiaa:
      1) - Jumalan armoa, 2) - uskon kuuliaisuutta, 3) - aikaa.

Nimimerkki G:n olisi jo aika lakata vääristämästä minun sanojani.

• ihmetellen ja kummas

Sinähän juuri Semper kerroit aloitukseen lainatussa pätkässä siitä mitä on tulla uudeksi luomukseksi. Etkö nyt pystykään seisomaan OMIEN sanojesi takana?

Sanasihan olivat ihan selvät.

• Green uudestisyntymättömänä ei ymmärrä, mistä puhut Semper.

Ei hän ainakaan tammikuussa 2011 ollut omien sanojensa mukaan uudestisyntynyt. Lieneekö vieläkään.

• III 333
        Jonah kirjoitti:

Green uudestisyntymättömänä ei ymmärrä, mistä puhut Semper.

Ei hän ainakaan tammikuussa 2011 ollut omien sanojensa mukaan uudestisyntynyt. Lieneekö vieläkään.

Minä olen tutustunut tarkasti greeenin oppiin ja ihmettelen sitä miten ihminen, joka ei ole sanojensa mukaan uudestisyntynyt on saanut tuollaisen viisauden. Hänhän melkeinpä ainoana kirjoittaa siten, miten Raamattu näyttää.

• Hah hah haa!!!!!!!!!
        III 333 kirjoitti:

Minä olen tutustunut tarkasti greeenin oppiin ja ihmettelen sitä miten ihminen, joka ei ole sanojensa mukaan uudestisyntynyt on saanut tuollaisen viisauden. Hänhän melkeinpä ainoana kirjoittaa siten, miten Raamattu näyttää.

Heh hee!!!!!!!!!!!!!!!!!! viisauden heh heh hee hah hah haa heh heh hee hah hah haa!!!!!!!!!!!!

• Hyvältä näyttää!
        Jonah kirjoitti:

Pitkällä greeeen näkyy olevan uudestisyntymisen tiellä. Sana näkyy olevan erittäin hyvin hallussa.

Toisin on sinun laitasi Jonah.

• -sivusta seuraava-

""Kristus tulee asumaan uudestisyntyneen ihmisen sydämeen"" [S.F].

Näin se on. Tarkasti ottaen uudestisyntyminen tapahtuu silmänräpäyksessä silloin, kun Jeesus tulee ihmisen sydämeen asumaan. Jeesuksen tuleminen sydämeen on uudestisyntyminen. Se tapahtuu Jumalan armosta, kun syntinen on tullut mielenmuutokseen ja kääntynyt Jumalan puoleen uskoen, että Jeesus on sovittanut hänen syntinsä ja ottanut hänet vastaan. Tätä kääntymystä seuraa uskon kuuliaisuus Jeesusta kohtaan ja hänen vaikuttama hengen hedelmä elämässä. Hedelmän kasvaminen vie aikaa, mutta Jumalan armo kasvattaa siihen uudestisyntymisestä lähtien, kun seuraamme kuuliaisesti Jeesusta.

• Hyvältä näyttää! kirjoitti:

Pitkällä greeeen näkyy olevan uudestisyntymisen tiellä. Sana näkyy olevan erittäin hyvin hallussa.

Toisin on sinun laitasi Jonah.

Ei uudestisyntyminen mikään tie ole. Jeesus on tie.
        Uudestisynnyttyään pääsee tämän tien alkuun ja voi kasvaa aikuiseksi.
        Ei syntymätön kasvaa aikuiseksi.

• tätä mieltä
        -sivusta seuraava- kirjoitti:

Näin se on. Tarkasti ottaen uudestisyntyminen tapahtuu silmänräpäyksessä silloin, kun Jeesus tulee ihmisen sydämeen asumaan. Jeesuksen tuleminen sydämeen on uudestisyntyminen. Se tapahtuu Jumalan armosta, kun syntinen on tullut mielenmuutokseen ja kääntynyt Jumalan puoleen uskoen, että Jeesus on sovittanut hänen syntinsä ja ottanut hänet vastaan. Tätä kääntymystä seuraa uskon kuuliaisuus Jeesusta kohtaan ja hänen vaikuttama hengen hedelmä elämässä. Hedelmän kasvaminen vie aikaa, mutta Jumalan armo kasvattaa siihen uudestisyntymisestä lähtien, kun seuraamme kuuliaisesti Jeesusta.

Ensin ihminen tekee PARANNUKSEN. Kristus ei tule asumaan vanhan Aatamin kanssa, se on varma asia. Lahkoissa opetetaan Jeesuksen tulevan asumaan vanhan Aatamin pahan luonteen omaavaan ihmisraukkaan ja siksi on niin paljon pahoja "uskovia". Jumala armahtakoon lahkoon houkuttelijat.
        Joteski näyttää siltä, että Jeesuksen opetukset ovat tyhjää monille.

• tätä mieltä kirjoitti:

Ensin ihminen tekee PARANNUKSEN. Kristus ei tule asumaan vanhan Aatamin kanssa, se on varma asia. Lahkoissa opetetaan Jeesuksen tulevan asumaan vanhan Aatamin pahan luonteen omaavaan ihmisraukkaan ja siksi on niin paljon pahoja "uskovia". Jumala armahtakoon lahkoon houkuttelijat.
        Joteski näyttää siltä, että Jeesuksen opetukset ovat tyhjää monille.

Ei ole Uusi luomus joka menee Kristuxeen vaan vanha luonto joka siinä kuolee ja siinä samassa tapahtuu se peso elikä peseytyminen !! Koska ei Uusi luomus tarvi peseytyä !!!!!

• benedi

Herrat fidelis ja muut: " Mitä minun pitää tekemän, että
        minä pelastuisin"? Apost 16: 29

" Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi" jae 30

Myös perhe luetaan pelastetuksi, jos perheen pää ottaa pelastuksen vastaan.
        Huomaa apostolit eivät sano: " Tunne sellainen pelastuksen fiilinki, niin olet pelastettu!!

Ihminen ei voi pelastua myöskään kovalla yrittämisellä,
        ja Jumalan lain noudattamisella pelastusta.

" Sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto" Room 3: 20
        Jumalan laki , jos se on kirjoitettu sydämiimme, on tosin Jumalan teko, sillä ihminen ei voi kirjoittaa mieleen ja sydämeen Jumalan lakia!

Mutta sitten ihmisellä on omiakin tekoja, joiden avulla voi yrittää pelastua! Sekään ei onnistu

Ihminen himojen kautta, ei voi lakia noudattaa, koska himo on suurempi kuin lain vaatimus.
        Jos se olisi toisinpäin, tässä maassa olisi hyvä elää.
        Jumalan laki on ihmisen himon takia heikko...kun laki sanoo:
        " Älä tee huorin",...niin lihallinen mieli ei voi vastustaa kurvikasta, seksikästä naista.
        Himo ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikkaan!

Mutta Jumalapa lähetti oman Poikansa, syntisen lihan kaltaisuudessa, ja tuomitsemalla synnin lihassa room 8: 3
        Jeesus eli lihassa, eikä hän silti himoinnut ketään!

Näin Jumala pystyy tuomitsemaan ihmisten lihalliset synnit, koska on näyttöä siitä, että yksi ihminen on lihassaan,
        vaikka himojen kohteita on ollut, on täyttänyt lain.
        Jeesus siis.

Meidän osaksemme jää toinen vaihtoehto!! Ja se on ARMO

" ARMO teille , ja rauha Jumalalta. Armon kautta ihminen oikeamielistyy (Vanhurskautuu) pois synnistä!!

" Vanhurskas elää uskosta" Room 1: 17 Tällainen evankeliumi on? Armosta rikas!

Ja se joka uskoo Herraan, ja Herraa, se pelastuu.
        Uskoon sisältyy kaste apost 16: 31, 33

Ja perhe sen jälkeen oli tullut uskovaksi perheeksi jae 34

Jeesus otti meidän paikkamme ristillä, sinne me kuuluimme.
        Hän kuoli meidän puolestamme

" Sillä minä annoin teille ennenkaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan" 1 Kor 15: 3

Mitäs syntejä me seurakunnan jäsenet sitten olimme tehneet, ennenkuin tulimme Jumalaan uskoviksi?

" Jokainen joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden" 1 Joh 3: 4
        Lusifer on laittomuuden ihminen, ja me tottelimme häntä...sillä hän yllyttää meitä syntiä eli lakia rikkomaan!

Pahuuden isä, yllyttää seurakunnan jäseniä laittomuuden ihmisiksi, ja onkin onnistunut hyvin monissa seurakunnissa!

On käynyt niinkin, että on Jumalan lapsia,(pappeja) jotka saarnaavat
        lain noudattamista vastaan, ja kehoittavat joitakin Jumalan käskyjä rikkomaan, ja toisia käskyjä noudattamaan!

Ihmisestä pitäisi uskoon tultuaan tulla oikeamielinen eli vanhurskas, hän ei saa siunata syntiä!
        Jos oikeamielinen veli näkee veljensä elävän synnissä, hänen on ajoissa varoitettava tätä synnistä!

" Aabraham uskoi JumalAA, ja se luetiin hänelle vanhurskaudeksi" Room 4: 3

Se, kuka uskoo Pettäjää, se luetaan hänelle synniksi!!!

• benedi kirjoitti:

Herrat fidelis ja muut: " Mitä minun pitää tekemän, että
        minä pelastuisin"? Apost 16: 29

" Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi" jae 30

Myös perhe luetaan pelastetuksi, jos perheen pää ottaa pelastuksen vastaan.
        Huomaa apostolit eivät sano: " Tunne sellainen pelastuksen fiilinki, niin olet pelastettu!!

Ihminen ei voi pelastua myöskään kovalla yrittämisellä,
        ja Jumalan lain noudattamisella pelastusta.

" Sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto" Room 3: 20
        Jumalan laki , jos se on kirjoitettu sydämiimme, on tosin Jumalan teko, sillä ihminen ei voi kirjoittaa mieleen ja sydämeen Jumalan lakia!

Mutta sitten ihmisellä on omiakin tekoja, joiden avulla voi yrittää pelastua! Sekään ei onnistu

Ihminen himojen kautta, ei voi lakia noudattaa, koska himo on suurempi kuin lain vaatimus.
        Jos se olisi toisinpäin, tässä maassa olisi hyvä elää.
        Jumalan laki on ihmisen himon takia heikko...kun laki sanoo:
        " Älä tee huorin",...niin lihallinen mieli ei voi vastustaa kurvikasta, seksikästä naista.
        Himo ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikkaan!

Mutta Jumalapa lähetti oman Poikansa, syntisen lihan kaltaisuudessa, ja tuomitsemalla synnin lihassa room 8: 3
        Jeesus eli lihassa, eikä hän silti himoinnut ketään!

Näin Jumala pystyy tuomitsemaan ihmisten lihalliset synnit, koska on näyttöä siitä, että yksi ihminen on lihassaan,
        vaikka himojen kohteita on ollut, on täyttänyt lain.
        Jeesus siis.

Meidän osaksemme jää toinen vaihtoehto!! Ja se on ARMO

" ARMO teille , ja rauha Jumalalta. Armon kautta ihminen oikeamielistyy (Vanhurskautuu) pois synnistä!!

" Vanhurskas elää uskosta" Room 1: 17 Tällainen evankeliumi on? Armosta rikas!

Ja se joka uskoo Herraan, ja Herraa, se pelastuu.
        Uskoon sisältyy kaste apost 16: 31, 33

Ja perhe sen jälkeen oli tullut uskovaksi perheeksi jae 34

Jeesus otti meidän paikkamme ristillä, sinne me kuuluimme.
        Hän kuoli meidän puolestamme

" Sillä minä annoin teille ennenkaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan" 1 Kor 15: 3

Mitäs syntejä me seurakunnan jäsenet sitten olimme tehneet, ennenkuin tulimme Jumalaan uskoviksi?

" Jokainen joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden" 1 Joh 3: 4
        Lusifer on laittomuuden ihminen, ja me tottelimme häntä...sillä hän yllyttää meitä syntiä eli lakia rikkomaan!

Pahuuden isä, yllyttää seurakunnan jäseniä laittomuuden ihmisiksi, ja onkin onnistunut hyvin monissa seurakunnissa!

On käynyt niinkin, että on Jumalan lapsia,(pappeja) jotka saarnaavat
        lain noudattamista vastaan, ja kehoittavat joitakin Jumalan käskyjä rikkomaan, ja toisia käskyjä noudattamaan!

Ihmisestä pitäisi uskoon tultuaan tulla oikeamielinen eli vanhurskas, hän ei saa siunata syntiä!
        Jos oikeamielinen veli näkee veljensä elävän synnissä, hänen on ajoissa varoitettava tätä synnistä!

" Aabraham uskoi JumalAA, ja se luetiin hänelle vanhurskaudeksi" Room 4: 3

Se, kuka uskoo Pettäjää, se luetaan hänelle synniksi!!!

Vastaat kysymykseesi, jonka olit poiminut Apostolien teoista, aivan oikein ottamalla suoran lainauksen Paavalin ja Siilaan sanoista:

" Mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin"? Apost 16: 29
        " Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi" jae 30.

Niinhän se menee; pelastukseen johtavasta ovesta sisään käynti.
        Mutta mitä seuraa sisäänkäynnin jälkeen, JOS haluamme PYSYÄ sisällä pelastuksen arkissa, Jeesuksessa Kristuksessa?

Vastaan, meidän on oltava kuuliaisia Hänelle, johon uskomme.
        Meidän on vaellettava Hengen kuuliaisuudessa ja kiellettävä vanhan ihmisen lihallinen mieli, joka ei alistu Jumalan lain alle. Room.8:4-8.

Sinä kirjoitat:
        >>Meidän osaksemme jää toinen vaihtoehto!! Ja se on ARMO

• Jonah kirjoitti:

Terve, Jonah!

Ainakin se näyttää ilmeiseltä, että Green ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää, mistä puhun.

Kokonaan eri asia on, onko tuo mainittu ystävämme uudestisyntynyt.
        Hänelle itselleen ei sekään näytä olevan selvää.

Lohdullista on se, että Jumala tuntee meidät jokaisen ja Hän tekee meissä työtään, jos vain suostumme "Taivaallisen Savenvalajan pöydälle".

• Sanan saattaja

Semperi ei uudesti syntynt voi tehdä pahaa lähimmäiselleen hän ei voi arvostella, eikä tuomiota langetta. Tomion langettaa Sana, joka on Raamatusta lähtöisin. Sinun Sanan tuontisi tänne on sitä, että yrität kaikin keinoin kiistää Elävän Ramatun sanan. Sitä hpatusta sinä tuot tänne ja estät niiden kasvun, jotka kaikensa tekeväät kasvaakseen Kristuksessa.
        Kase oppisi jälkeinen uudesti syntymä on täysin virheellinen, eihän ihminen voi olla taivaskelpoinen heti siemeneksi synnytyään. Päin vastoin silloin alkaa vasta valita mitä teet. Mistä teet parannuksen vanhoista teoistasi ja Raamatun Sanan kautta vain voi juurtua Kristukseen ja Kristus ulhäältä synnyttää uudesti jouuri sille ajalle kun kän itse parhaaksi näkee. Liha on taipumaton ja täynnä syntiä tähä sydämen ei Kristus tule asumaan hän puhdistaa ensin omansa.
        Markus 9 Jeesus sanoo: Joka eksyttää ja teoillan ja sanoilla olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa.
        Tiedätkö oletko sinä nyt eksinyt niin kauvas tieltäsi Sana puhuu näin ja Ramatun Sana on tosi?
        Minä en sinua tuomitse sen tekee Herra, mutta edellen kehoitan sinua tarksilemaan sanojasi, koska sinun sanasi eksyttävät ja monet lankeavat kauttasi mene itseesi ja tarkaile sanojasi ja tee parannus.

Sinussa ei ole elävää uskoa sinun uskosi on kuollut Sana ja tuot mahtiponiseti esille.
        Muista, vain rakkauden teot voittava ja vain Pyhä Henki voi kirkastaa Sanaa.
        Silloin, kun Pyhä Henki ei toimi silloin Sanan tuonti on pelkää Sanan helinää.

• -sivusta seuraava- kirjoitti:

Nm. "-sivusta seuraava-"; viestisi 23.6.2011 16:32 on totta.

Osasit tiivistää asian hyvin ymmärrettävällä tavalla, kiitos.

Kuten kirjoitit: "Tätä kääntymystä seuraa uskon kuuliaisuus Jeesusta kohtaan ja Hänen vaikuttama Hengen hedelmä elämässä. Hedelmän kasvaminen vie aikaa, mutta Jumalan armo kasvattaa siihen uudestisyntymisestä lähtien, kun seuraamme kuuliaisesti Jeesusta."

Armo ja uskon kuuliaisuus - sekä niiden kautta Hengen hedelmän kasvaminen. Siinä keskeisiä tienviittoja Jeesuksen seuraamiseen.

• kiitokseen taipunut
        Sanan saattaja kirjoitti:

Semperi ei uudesti syntynt voi tehdä pahaa lähimmäiselleen hän ei voi arvostella, eikä tuomiota langetta. Tomion langettaa Sana, joka on Raamatusta lähtöisin. Sinun Sanan tuontisi tänne on sitä, että yrität kaikin keinoin kiistää Elävän Ramatun sanan. Sitä hpatusta sinä tuot tänne ja estät niiden kasvun, jotka kaikensa tekeväät kasvaakseen Kristuksessa.
        Kase oppisi jälkeinen uudesti syntymä on täysin virheellinen, eihän ihminen voi olla taivaskelpoinen heti siemeneksi synnytyään. Päin vastoin silloin alkaa vasta valita mitä teet. Mistä teet parannuksen vanhoista teoistasi ja Raamatun Sanan kautta vain voi juurtua Kristukseen ja Kristus ulhäältä synnyttää uudesti jouuri sille ajalle kun kän itse parhaaksi näkee. Liha on taipumaton ja täynnä syntiä tähä sydämen ei Kristus tule asumaan hän puhdistaa ensin omansa.
        Markus 9 Jeesus sanoo: Joka eksyttää ja teoillan ja sanoilla olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa.
        Tiedätkö oletko sinä nyt eksinyt niin kauvas tieltäsi Sana puhuu näin ja Ramatun Sana on tosi?
        Minä en sinua tuomitse sen tekee Herra, mutta edellen kehoitan sinua tarksilemaan sanojasi, koska sinun sanasi eksyttävät ja monet lankeavat kauttasi mene itseesi ja tarkaile sanojasi ja tee parannus.

Sinussa ei ole elävää uskoa sinun uskosi on kuollut Sana ja tuot mahtiponiseti esille.

Sanan saattajalta hyvä ja puhutteleva kirjoitus.

• Sanan saattaja kirjoitti:

Sanan saattaja: >>Sitä hpatusta sinä tuot tänne ja estät niiden kasvun, jotka kaikensa tekeväät kasvaakseen Kristuksessa.

• Sanan saattaja
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Sanan saattaja: >>Sitä hpatusta sinä tuot tänne ja estät niiden kasvun, jotka kaikensa tekeväät kasvaakseen Kristuksessa.

En halua "räksyttää" vaan ojentaa ja avata silmiäsi sinulla on kirjoitus tavassasi selvästikkin Hengelinen kateus sinä et sitä itse varmaan huomaa.
        Jeesushan kateudesta naulittiin ristille ja hänellekin sanottiin miksi sinä toimit noin ja noin.
        Uudesti syntyminen, jos se tapahtuisi heti silloin kun ihminen uskoon tullee.
        Silloinhan astutaan tivaan valtakunnan portista sisään ihminen menisi taivaanporista saastaisena. Se on mahdotonta Jeesus ei tule asumaan saastaiseen sydämen. Puhdistus työ ja kasvminen on ensin. Oikein kun ajattelet asia on näin sinä tahdot sanoa toisin niinkun moni muukin on samaa mieltä kanssasi. Siksi tahdon, että todella ajattelet asiaa. moni asia kirkastuu ja se tuodaan esille. Kaikein pahinta on se että silloin, kun väität vastaan käyt Kirkastettua sanaa vastaan.
        Muista minä en vihaa sinua enkä tahdo sinulle pahaa mutta sinun täytyy lihaasi kurittaa ja nöyrtyä niillä alueilla, jotka taistelee Sanaa vastaan.
        Pyhä Henki avaa, eikä sulje kaikki eivät ole opettajia vain ne jotka Jumala valmisti siihen tehtävään.
        Kateus näkyy sinä, että piikittelet " Ei Nimaria" tiedätkö sinullakin on mahdollisuus nöyrtyä ja tulla ymmärykseen ja Pyhän Hengen opetuksen alauiseksi siksi on turhaa kadehtia. Olen itsekkin jotun Hengellisen kateuden kohteeksi mutta kaikein paihin olo on katellisella eikä kohteella.

• Sanan saattaja kirjoitti:

En halua "räksyttää" vaan ojentaa ja avata silmiäsi sinulla on kirjoitus tavassasi selvästikkin Hengelinen kateus sinä et sitä itse varmaan huomaa.
        Jeesushan kateudesta naulittiin ristille ja hänellekin sanottiin miksi sinä toimit noin ja noin.
        Uudesti syntyminen, jos se tapahtuisi heti silloin kun ihminen uskoon tullee.
        Silloinhan astutaan tivaan valtakunnan portista sisään ihminen menisi taivaanporista saastaisena. Se on mahdotonta Jeesus ei tule asumaan saastaiseen sydämen. Puhdistus työ ja kasvminen on ensin. Oikein kun ajattelet asia on näin sinä tahdot sanoa toisin niinkun moni muukin on samaa mieltä kanssasi. Siksi tahdon, että todella ajattelet asiaa. moni asia kirkastuu ja se tuodaan esille. Kaikein pahinta on se että silloin, kun väität vastaan käyt Kirkastettua sanaa vastaan.
        Muista minä en vihaa sinua enkä tahdo sinulle pahaa mutta sinun täytyy lihaasi kurittaa ja nöyrtyä niillä alueilla, jotka taistelee Sanaa vastaan.
        Pyhä Henki avaa, eikä sulje kaikki eivät ole opettajia vain ne jotka Jumala valmisti siihen tehtävään.
        Kateus näkyy sinä, että piikittelet " Ei Nimaria" tiedätkö sinullakin on mahdollisuus nöyrtyä ja tulla ymmärykseen ja Pyhän Hengen opetuksen alauiseksi siksi on turhaa kadehtia. Olen itsekkin jotun Hengellisen kateuden kohteeksi mutta kaikein paihin olo on katellisella eikä kohteella.

Et pystynyt esittämään kirjoituksistani sellaista, mikä on vastoin Jumalan sanaa. Niinpä minun ei tarvitsisi vastata, mutta teen sen silti lyhyesti.

Otat ensin esille kateuden. Opilliset näkemyserot voivat olla kateuden aiheena, kyllä vain, mutta yhtä hyvin voi sanoa SINUN haukkuvan minua kateuden ajamana.

Sen myönnän auliisti, että olen innokas puolustamaan Sanan totuutta ja varsinkin silloin, kun joku itseään opettajana pitävä henkilö (esimerkiksi ei-nimmari) vääristelee Jumalan sanaa. Toiminko minä silloin kateudesta? En, vaan kiivaudessa totuuden puolesta.

Toiseksi sinä yrität jälleen kerran syöttää minulle Raamatun vastaista uudestisyntymisoppia. Siinä yrityksessä ET tule onnistumaan. Pidän kiinni Jumalan sanasta enkä missään olosuhteissa vaihda Totuutta sinun korvasyyhyihisi. Muista, Jumala jatkaa puhdistustyötään meissä aina siihen saakka, kunnes saavutamme päämäärän. Fil.3:12-16.

Älä nyt loukkaannu taas, mutta näin yksinkertaista tämä on.

Meidän tulee AINA olla erinomaisen tarkkana totuuden kanssa, ettei meille kävisi niinkuin Paavali varoittavasti kirjoittaa 2.Tess.kirjeessä:

2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

• sanojesi takana?

• missä kulkenet
        Jonah kirjoitti:

Mutta oletkohan sinä ollenkaan uudestisyntynyt? Lue alta erittäin hyvä kirjoitus uudestisyntymisestä ja mietihän oletko vasta tiellä siihen tapahtumaan.

"Kun sanotaan, että uudestisyntyminen on prosessi, se tarkoittaa, että siihen kuuluu tiettyjä asioita, joidenka täytyy tapahtua ennenkuin uusi ihminen on syntynyt. (Aivan kuten luonnollisen lapsen syntymä on prosessi, joka alkaa hedelmittymisestä ja kestää n. 9kk ennenkuin lapsi syntyy.) Ei uudestisyntyminen tapahdu silmänräpäyksessä automaattisesti jonkun rukouksen vaikutuksesta.
        Kun ns.uudestisyntyminen tapahtuu sydämessämme Jumalan sanan vaikutuksesta, se on vasta sen prosessin alku, jonka lopputulos on uudestisyntynyt ihminen. Siinä prosessissa vaikein asia on minän kuolema eli itsensä alistaminen tottelemaan Jumalan sanaa. Sitä ei kukaan voi tehdä ilman Jumalan Hengen vaikutusta.
        Ja silloin kun sitä ei tapahdu, kysymyksessä on siis valheuudestisyntyminen, sillä kuollut ei koskaan voi vastustaa hautaamistaan.

Vesikasteessa on nimenomaan kysymys vanhan kuolleen minämme hautauksesta. (Room.6:4) Joka kieltäytyy vesikasteesta tai turhentaa vesikasteen osuuden uudestisyntymisprosessissa, osoittaa vain sen,
        ettei Jumalan sana ole vielä saanut synnyttää hänessä rakkautta totuuteen.
        Jeshua sanoi (Joh.12: 24)" Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää."

Kuten kirjoitit kaikki ulkonaiset teot ilmentävät uskoamme. Jos ne ovat Jumalan sanan tottelemista, ne todistavat siitä, että uudestisyntymisprosessi on käynnissä. Mutta silloin, jos ne ovat kapinoimista Jumalan sanaa vastaan, ne todistavat uudestisyntymättömyydestä"

http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?p=8378&sid=eae3a91b44599899c731e2919553074c

Ilkeytesi Jonah kertoo missä kuljet.

• sanojesi takana? kirjoitti:

Oletpa törkeä. Ihan itse kirjoitat juuri niin kuin aloituksessa sanotaan!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9934833#comment-49971348

Otitko huomioon, että sitaattini oli vedetty väärän otsikon alle?

Sinun olisi kannattanut ennen 'törkeää' kannanottoasi olla hieman huolellisempi. Greeeenin tähän aloitukseen ottama lainaus, jota sinä tarkoitat, kuuluu omaan aloitukseeni "ME olemme Hänen tekonsa".

Yhdistelemällä toisen kirjoittajan sanoja asiayhteydestä toiseen ja vetämällä niitä kokonaan eri otsikon alle, saadaan helposti aikaan väärennöksiä.

Sellaiseen väärennökseen olet sinä nyt greeenin perässä mennyt.

Kirjoitin ensimmäiseen kommenttiin tässä ketjussa nämä sanat:
        "Nimimerkki G:n olisi jo aika lakata vääristämästä minun sanojani."

Osoitan nuo samat sanat nyt sinulle. Lisäksi pyydän, ettet olisi niin törkeä, että jättäisit tarkistamatta edellä kertomani asiayhteyden.

• luehan uudelleen

Otitko huomioon, että sitaattini oli vedetty väärän otsikon alle?

Sinun olisi kannattanut ennen 'törkeää' kannanottoasi olla hieman huolellisempi. Greeeenin tähän aloitukseen ottama lainaus, jota sinä tarkoitat, kuuluu omaan aloitukseeni "ME olemme Hänen tekonsa".

Yhdistelemällä toisen kirjoittajan sanoja asiayhteydestä toiseen ja vetämällä niitä kokonaan eri otsikon alle, saadaan helposti aikaan väärennöksiä.

Sellaiseen väärennökseen olet sinä nyt greeenin perässä mennyt.

Kirjoitin ensimmäiseen kommenttiin tässä ketjussa nämä sanat:
        "Nimimerkki G:n olisi jo aika lakata vääristämästä minun sanojani."

Osoitan nuo samat sanat nyt sinulle. Lisäksi pyydän, ettet olisi niin törkeä, että jättäisit tarkistamatta edellä kertomani asiayhteyden.

Semper. Aloituksessa on SUORA LAINAUS SINUN OMASTA VIESTISTÄSI.
        Aloituksen otsikko on: "Milloin olemme syntyneet uudesti?" ja siinä sanotaan: "Minusta tämä Semperin teksti kertoo selvästi, vaikka Semper muualla jatkuvasti toista väittääkin, milloin ihminen on uudestisyntynyt."

• luehan uudelleen kirjoitti:

Semper. Aloituksessa on SUORA LAINAUS SINUN OMASTA VIESTISTÄSI.
        Aloituksen otsikko on: "Milloin olemme syntyneet uudesti?" ja siinä sanotaan: "Minusta tämä Semperin teksti kertoo selvästi, vaikka Semper muualla jatkuvasti toista väittääkin, milloin ihminen on uudestisyntynyt."

Et siis jaksanut vieläkään oikeasti perehtyä asiaan.

Kirjoittamani teksti, jota TÄSSÄ aloituksessa lainataan, kuuluu aivan toiseen asiayhteyteen ja aloitukseen: "ME olemme Hänen tekonsa".

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9934833#comment-49971348-view

Jospa nyt haluaisit vihdoin oivaltaa, että greeen siirtää minun sanojani POIS NIIDEN ALKUPERÄISESTÄ ASIAYHTEYDESTÄ. Aatteleppa ite:)

Green pystyy harhauttamaan trikkitempullaan vain niitä, jotka eivät vaivaudu tarkistamaan asioita. Tuolla harhautustekniikalla on saatu historian aikana suuriakin onnettomuuksia aikaan. Tässä on kysymys vain palstakirjoituksesta, mutta silti jokaiselle, myös minulle, on merkittävää, ettei omia sanoja petoksentekomielessä käytetä lähimmäisten harhauttamiseen.

Elikä, sanon ystävällisesti, jos oikeus ja totuus sinua kiinnostaa, että JATKA asiaan perehtymistä. Kyllä se siitä. Mutta muista lukea antamani ohjeet; ilman niitä et taida päästä puusta pitkälle ;)

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!
        SF

• luehan uudelleen

Et siis jaksanut vieläkään oikeasti perehtyä asiaan.

Kirjoittamani teksti, jota TÄSSÄ aloituksessa lainataan, kuuluu aivan toiseen asiayhteyteen ja aloitukseen: "ME olemme Hänen tekonsa".

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9934833#comment-49971348-view

Jospa nyt haluaisit vihdoin oivaltaa, että greeen siirtää minun sanojani POIS NIIDEN ALKUPERÄISESTÄ ASIAYHTEYDESTÄ. Aatteleppa ite:)

Green pystyy harhauttamaan trikkitempullaan vain niitä, jotka eivät vaivaudu tarkistamaan asioita. Tuolla harhautustekniikalla on saatu historian aikana suuriakin onnettomuuksia aikaan. Tässä on kysymys vain palstakirjoituksesta, mutta silti jokaiselle, myös minulle, on merkittävää, ettei omia sanoja petoksentekomielessä käytetä lähimmäisten harhauttamiseen.

Elikä, sanon ystävällisesti, jos oikeus ja totuus sinua kiinnostaa, että JATKA asiaan perehtymistä. Kyllä se siitä. Mutta muista lukea antamani ohjeet; ilman niitä et taida päästä puusta pitkälle ;)

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!
        SF

Sinähän kerrot OMASSA viestissäsi milloin VASTA olemme luotuja Hänessä.

• luehan uudelleen kirjoitti:

Sinähän kerrot OMASSA viestissäsi milloin VASTA olemme luotuja Hänessä.

Annoin edellisessä viestissäni sinulle greeen (?) linkin kirjoitukseeni, josta löytyy tämä sinun lainaamasi teksti:

>>Vasta kun uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".

• parannus on mielen..

>>> Ensin ihminen tekee PARANNUKSEN.

• Smok

Koko kristinuskon ydin on ARMO, ihminen pelastuu vailla tekoja, yksin uskosta ja armosta. Jos me opetamme, että silloin ihminen on uudestisyntynyt kun hän rupee tekemään kuuliaisuuden tekoja yms. Se opetus on mielestäni väärää.
      Jeesuksen ristinsovitustyö on täydellinen, se on täyttänyt kaiken. Me uskomme, että vain uudestisyntynyt ihminen on pelastunut, eikö vain?
      Me uskomme, että ihminen pelastuu yksin armosta, eikö vain?
      Nyt jos opetamme, että ihminen on sitten vasta uudestisyntynyt kun hän kykenee kuuliaisuuden tekoihin, niin mihin se armo katosi?

Mielestäni Raamattu opettaa uudestisyntymisestä, muutamassa kohdassa selkeästi:

Joh. 1:12 Kun ihminen vastaanottaa Jeesuksen synnytään Jumalan lapseksi.
      Luuk. 15:24 Kun ihminen palaa Jumalan tykö ns. herää henkiin.

Mielestäni kaikki meidän opetukset ja saarnat tulee pohjautua Jumalan Sanan mukaiselle ARMOLLE.

Vielä minäkän en aina ole oikeassa, joten kaikki sanomiseni kannattaa vielä varmistaa Raamatusta.

Siunaten

• Varmistin ja --->

Ei Armo mihin katoa vaan Jumalan teko ja Jumalan Sana,, jos me opetamme niinkuin sä opetat,, eikä meillä on Jumalan tekoja sitten enää,, vaan omia tekoja ainostaan. Vain Uudestisyntynyt ihminen tekee Jumalan voimassa Jumalan Tekoja niinkuin Rakastaa Lähimmäinen niinkuin olis kyse sinusta ite ja jopa vihollinen rakastaa Uudestisyntynyt..
        Kyllä me tarvimme suurta Armo että Jumala voi meidän kautta tehdä Rakkauden yliluonnollista työtä...

• ei nimmaria

Uudestisyntymisoppi näyttää olevan sekaisin suurimalla osalla ihmisiä. Osa luterilaisista väittää uudestisyntymisen tapahtuvan kasteessa, jonka pappi täällä suorittaa. Samaten helluntalaisissa on heitä, jotka luulevat kastehetken, jonka pappi täällä suorittaa, olevan uudestisyntymishetki. Mormooneissa, jehovalaisissa ja useissa lahkoissa, jossa ihminen itse valitsee kastehetkensä on tuota samaa luuloa ihmisen uudestisyntymisen ajankohdasta.

Jumalan opetuksesta on tehty kummallinen. Väitetään ihmisen syntyvän ensin uudeksi, siis uudeksi ja alkavan vasta sen jälkeen laittamaan vanhaa pois. Muista kuin uskonasioista puhuttaessa käsitetään kyllä, että vanha ei ole uusi, mutta uskonasioista puhuttaessa käännetään vanha uudeksi.
        Monet ajattelevat Jeesuksen tulevan peittämään syntinsä ja siksi ihmisestä olisi heidän ajatusmaailmansa mukaan tullut uusi. Eihän vanha autokaan tule uudeksi maalikerroksella, eikä vanha talo ole uusi, vaikka sen rakenteita korjataan ja laitetaan uusi katto.
        Jeesus tosin tulee puoleensa kääntyneen ihmisen tykö, mutta ei peittämään syntiä, vaan puhdistamaan synnistä. Jumalan Sana, Jeesus on tie, jolla ihminen puhdistuu synnistä ja syntyy uudeksi. Ei siis niin, että ensin synnytään uudeksi ja sitten aletaan tehdä parannusta, vaan ensin tehdään parannus Jeesuksen opetuksen mukaan ja sen jälkeen tapahtuu uudestisyntyminen.
        Ei ole armoa, joka peittää synnit, vaan on armo, joka puhdistaa synnistä ja synnyttää uutta. Rakkaus peittää syntien paljouden, sillä ihminen kasvaa laittamaan pois vanhan ja se ei tapahdu siinä silmänräpäyksessä, vaan vie aikaa. Jumala on niin suuri Armo, että Hän sietää meiltä tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä määräajan, eli sen aikaa, kun ihminen on tullut tuntemaan totuuden ja osaa elää totuuden vaatimalla tavalla pannen vanhan pois. Uudestisyntyminen tapahtuu vain siellä, missä Jeesukselle annetaan ensimmäinen sija hylkäämällä ensimmäisen Aadamin määräysvalta.

1. Pietarin kirje 2
        1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
        3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".

• ei nimmaria kirjoitti:

Uudestisyntymisoppi näyttää olevan sekaisin suurimalla osalla ihmisiä. Osa luterilaisista väittää uudestisyntymisen tapahtuvan kasteessa, jonka pappi täällä suorittaa. Samaten helluntalaisissa on heitä, jotka luulevat kastehetken, jonka pappi täällä suorittaa, olevan uudestisyntymishetki. Mormooneissa, jehovalaisissa ja useissa lahkoissa, jossa ihminen itse valitsee kastehetkensä on tuota samaa luuloa ihmisen uudestisyntymisen ajankohdasta.

Jumalan opetuksesta on tehty kummallinen. Väitetään ihmisen syntyvän ensin uudeksi, siis uudeksi ja alkavan vasta sen jälkeen laittamaan vanhaa pois. Muista kuin uskonasioista puhuttaessa käsitetään kyllä, että vanha ei ole uusi, mutta uskonasioista puhuttaessa käännetään vanha uudeksi.
        Monet ajattelevat Jeesuksen tulevan peittämään syntinsä ja siksi ihmisestä olisi heidän ajatusmaailmansa mukaan tullut uusi. Eihän vanha autokaan tule uudeksi maalikerroksella, eikä vanha talo ole uusi, vaikka sen rakenteita korjataan ja laitetaan uusi katto.
        Jeesus tosin tulee puoleensa kääntyneen ihmisen tykö, mutta ei peittämään syntiä, vaan puhdistamaan synnistä. Jumalan Sana, Jeesus on tie, jolla ihminen puhdistuu synnistä ja syntyy uudeksi. Ei siis niin, että ensin synnytään uudeksi ja sitten aletaan tehdä parannusta, vaan ensin tehdään parannus Jeesuksen opetuksen mukaan ja sen jälkeen tapahtuu uudestisyntyminen.
        Ei ole armoa, joka peittää synnit, vaan on armo, joka puhdistaa synnistä ja synnyttää uutta. Rakkaus peittää syntien paljouden, sillä ihminen kasvaa laittamaan pois vanhan ja se ei tapahdu siinä silmänräpäyksessä, vaan vie aikaa. Jumala on niin suuri Armo, että Hän sietää meiltä tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä määräajan, eli sen aikaa, kun ihminen on tullut tuntemaan totuuden ja osaa elää totuuden vaatimalla tavalla pannen vanhan pois. Uudestisyntyminen tapahtuu vain siellä, missä Jeesukselle annetaan ensimmäinen sija hylkäämällä ensimmäisen Aadamin määräysvalta.

1. Pietarin kirje 2
        1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

Hyvin näytit Uudestisyntymisen alkeet. Selvästi ja tyhjentävästi ja ainoastaan vois lisäntyä että hetkessä synnytään !!!

• ei nimmaria
        savonarola kirjoitti:

Hyvin näytit Uudestisyntymisen alkeet. Selvästi ja tyhjentävästi ja ainoastaan vois lisäntyä että hetkessä synnytään !!!

Kyllä. Uudestisyntyminen tapahtuu hetkessä. Esirippu avautuu taivaasta, Jumala antaa kasteen ja uuden nimen. Minulle se tapahtui Pyhäinmiesten päivänä, nyk. Pyhäin päivä, 1985. Se oli elämäni ihanin hetki, kun Jumala otti minuun taivaasta yhteyde, kastoi ja antoi uuden nimen.
        Sitä ennen olin kulkenut Jeesus tietä useamman vuoden kohti tuota suurta tapahtumaa.

• ei nimmaria kirjoitti:

Kyllä. Uudestisyntyminen tapahtuu hetkessä. Esirippu avautuu taivaasta, Jumala antaa kasteen ja uuden nimen. Minulle se tapahtui Pyhäinmiesten päivänä, nyk. Pyhäin päivä, 1985. Se oli elämäni ihanin hetki, kun Jumala otti minuun taivaasta yhteyde, kastoi ja antoi uuden nimen.
        Sitä ennen olin kulkenut Jeesus tietä useamman vuoden kohti tuota suurta tapahtumaa.

Kiitos Jumalalle siitä !!!! : )
        Ole siunattu koko kesän.....

• ei nimmaria
        savonarola kirjoitti:

Kiitos Jumalalle siitä !!!! : )
        Ole siunattu koko kesän.....

Samoin sinulle siunausta. Jeesus osoittaa meille käsittämätöntä rakkautta. Jumala on Armo. Saamme kasvaa armon alla ja iloita vapaudesta, joka seuraa kuuliaisuudesta Jumalan Sanalle, Jeesukselle. Laki ajaa Kristukseen ja Armo jatkaa kasvattamista. Armon alla olemme silloinkin, kun vielä joudumme olemaan lain alla, sillä jokainen joutuu ensin lain alle. Vasta Jeesuksessa me emme ole muun, kuin rakkauden- ja vapaudenlain alla. Jeesus täytti lain ja Jeesuksessa elävät, elävät täytetyssä laissa.
        Jeesus kielsi rikkomasta pienintäkään käskyä ja kertoi käskyjen olevan voimassa niin KAUAN KUIN ON TAIVAS JA MAA.

Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi, pitää voimassa pienimmänkin käskyn. Jeesuksen laki on rakkauden- ja vapaudenlaki.

• ei nimmaria kirjoitti:

Samoin sinulle siunausta. Jeesus osoittaa meille käsittämätöntä rakkautta. Jumala on Armo. Saamme kasvaa armon alla ja iloita vapaudesta, joka seuraa kuuliaisuudesta Jumalan Sanalle, Jeesukselle. Laki ajaa Kristukseen ja Armo jatkaa kasvattamista. Armon alla olemme silloinkin, kun vielä joudumme olemaan lain alla, sillä jokainen joutuu ensin lain alle. Vasta Jeesuksessa me emme ole muun, kuin rakkauden- ja vapaudenlain alla. Jeesus täytti lain ja Jeesuksessa elävät, elävät täytetyssä laissa.
        Jeesus kielsi rikkomasta pienintäkään käskyä ja kertoi käskyjen olevan voimassa niin KAUAN KUIN ON TAIVAS JA MAA.

Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi, pitää voimassa pienimmänkin käskyn. Jeesuksen laki on rakkauden- ja vapaudenlaki.

Aivan Jeesus käski meidät pitämään kaikki mitä Hän oli käskenyt...Matt. 28:20

ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ja silloin on luvattu että Hän on meidän kanssa maailman loppuun asti."

• ei nimmaria kirjoitti:

1. Pietarin kirje 2

>>Uudestisyntyminen tapahtuu vain siellä, missä Jeesukselle annetaan ensimmäinen sija hylkäämällä ensimmäisen Aadamin määräysvalta.

• ei nimmaria kirjoitti:

1. Pietarin kirje 2

Jokainen palstaa seurannut tietää kantani uudestisyntymiseen.
        Uudestisyntyminen ON kertatapahtuma, jonka JUMALA vaikuttaa.

"Kristuksen ASUA uskon kautta teidän sydämissänne, niin että
        te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien
        kanssa KÄSITTÄÄ, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja
        OPPIA TUNTEMAAN Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa
        ylempänä; että TULISITTE TÄYTEEN Jumalan kaikkea täyteyttä, Ef.3:17-19

Jumala EI tarvitse ihmiseltä mitään apuja kuten itsensä parantelua, kilvoitusta tms. voidakseen uudestisynnyttää Häntä etsivän ihmisen. AINOA osuus ihmisen puolella on tunnustaa syntisyytensä ja avata sydämensä ovi Pelastajallemme, Jeesukselle. Ihmisen sydämessä on oltava vilpitön pyyntö: armahda minut rakas Jeesus, pelasta minut!

Kristus tulee asumaan uudestisyntyneen ihmisen sydämeen.
        Ihminen alkaa käsittää pelastuksen ihanuutta ja oppii tuntemaan
        Kristuksen rakkautta, tulee kuuliaiseksi Hänen nimeänsä kohtaan.
        Näin ihminen saa yhä enemmän Jumalan kaikkea täyteyttä.

Saadaksemme Jumalan täyteyttä me tarvitsemme kolmea asiaa:
        1) - Jumalan armoa, 2) - uskon kuuliaisuutta, 3) - aikaa.

• benedi

Armosta...Kyllä fidelis sember, on aika oikeassa.
        Armo tarkoittaa sitä, että meidän tulisi roikkua ristillä..naulat lyötyinä läpi käsien ja kantaluun.

Mutta Jeesus armahti meitä, ja meni itse ristille, ja lunasti, meidät jotka jäimme lain alle, kun rikoimme lain!

Se, joka lakia rikkoo, se ripustetaan " puuhun" kuolemaan!

Mutta Kristus on osoittanut meitä kohtaan suurta hyvyyttä
        antamalla meille armoa armon päälle.

Armo on ainoastaan lahja---se on Jumalan lahja..ihminen ei voi antaa toiselle sellaista armon lahjaa, että antaisi anteeksi
        tämän monet synnit ja pelastuksen päällisiksi!

Mutta armossa oleva ihminen, uskova on Kristuksen teko
        ( Muista! Hän sinut armahti)
        Miksi? " Hyviä töitä varten, jotka Jumala jo edeltäpäin valmisti , että me niissä vaeltaisimme" Ef 2: 8-10

Mitkä Jumala sitten valmisti käsillään?
        Lain taulut -ja kirjoitti niihin ne hyvät teot, 10- käskyä
        joissa meidän on vaeltaminen"
        Hän valmisti ne meille kivestä, jotka Mooses mokoma rikkoi!

Moni sanoo, ei 10- käskyn lain teoilla pelastu!!
        Vaan armosta pelastuu.

Noh, soo, soo " Älä tapa"...jos tapat, niin silläkös sinä pelastut, tahi jos varastat?

Jos pelastuksen armon saatuasi ryhdyt ura- rikolliseksi,
        niin siinä on sinulle sitten pelastuksen ura, työ, teko...ei ihminen omilla teoillaan pelastu.

Luuletko että nuo on Jumalan tekoja??

Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille Tiitus 2: 11
        Mutta kun olet pelastuksen armon saanut osaksesi, niin kas,
        Jumala alkaa kasvattaa sinua ja minua, että hylkäisimme jumalattomuuden, ja maailmalliset himot...lue jae 12

Tätä varten armo on, se on pelastusta varten, ja kasvattamista vaerten...ihminen kasvaa lain noudattajaksi, armon varassa!!!

• Aloituksen kysymys on joutava.
      Ihminen syntyy vain kerranja kuoleekin kerran.
      Väliaika on jatkuvaa henkistä kasvua. Elämän ehtoopuolella henkiset toiminnot yleensä hiipuvat.

Uskovat nimittävät uskoontuloa uudestisyntymiseksi. Se on heidän terminsä. Mielenkiintoa mihinkään muuhun aatteeseen ei nimitetä uudelleen syntymiseksi.

Omituista uudestisyntymän teoriassa on se, että sen väärinymmärtäminen (mihin?) voi johtaa kuolemanjälkeiseen kidutukseen.
      Kuluupa aika varmaan tuonkin pohtimisessa.

• ei nimmaria:
        "Se oli elämäni ihanin hetki, kun Jumala otti minuun taivaasta yhteyde, kastoi ja antoi uuden nimen. "

Jaa. Ja minkähän nimen se sinulle antoi. Onko suomalaisperäinen?

• ei nimmaria
        suopursukka kirjoitti:

ei nimmaria:
        "Se oli elämäni ihanin hetki, kun Jumala otti minuun taivaasta yhteyde, kastoi ja antoi uuden nimen. "

Jaa. Ja minkähän nimen se sinulle antoi. Onko suomalaisperäinen?

Suopursukka. Sen nimen tietää vain sen saaja. Se nimi tulee sisäisiin korviin, eikä sitä kuule muut, kuin sen saaja.

Sinulla on ennen tuota tapahtumaa vielä paljon muuta opittavaa, joten tuosta ei kannata vielä keskustella. Jeesus on TIE tuohon tapahtumaan.

• ml213.

Mutta, onko sillä edes merkitystä miten/milloin ihminen on uudestisyntyntynyt tai miten se tapahtuu fyysisellä tasolla. On yks hailee, jos joku opettaa/ymmärtää, miten uudestisyntyminenb tapahtuu silmän rapäyksessä (0.000000000000007 sekunnissa) tai toinen ymmärtää puolessa tunnissa ja kolmas ymmärtää sen vuorokaudessa ja neljäs opettaa uudestisyntymisen taphtuvan vuodessa jne....

TÄRKEINTÄ on tietää ja uskoa miten ihminen uudestisyntyy elävän ja voimalllisen Sanan kautta ja ymmärtää vielä; "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen.... K-R-I-S-T-U-K-S-E-N........ sanan kautta.

Aikaa se uudestisyntyminen ottaa eli kun ihminen ensikerran kuulee ja tutkii sydämessään ja sitten uudestisyntyy Jumalan lapseksi eli tulee Sanaan uskovaksi.

Niin, jos ajatellaan uskossa olevaa ihmistä, niin hänelle ei ole tärkeää miten hän on aikoinaan uudestisyntynyt,- vaan elämän ja kuoleman asia on tiedostaa onko hän enää uskossa eli sillä tiellä,- joka johtaa ihmisen pelastumiseen.
      Ei uudestisyntyminen ole tae pelastumisesta,- vaan tien löytämisestä,- joka johtaa pelastumiseen.

• No kuule kyllä on suurta merkitystä ! Uudestisyntyykö ihminen vanhan liiton puolella vai vanhan ja uudestisyntyykö ihminen saastaisuudesta ja jää saastaisena vai tuleko än pyhä peson kautta.. Kyllä olis hyvä tietää nää että voit tarkkailla oletko Uudestisyntynyt?

• termit oikein...

"Ei uudestisyntyminen ole tae pelastumisesta,- vaan tien löytämisestä,- joka johtaa pelastumiseen. "

Ei pidä paikkaansa! Jos sinä ole Jeesuksen Herraksesi ottanut, ja syntisi tuomio on ristin verellä poistettu ja olet uusiluomus Kristuksessa niin sinä olet pelastanut. Älä puhu pelastumisesta siinä suhteessa mikä pitäis sanoa kristityn vaellukseksi. Uudestisyntyminen on kerta rysäys...se on Jumalan puolelta meille tuleva lahja..että Jumala pysytyy uutta luomustaan alkaa kasvattaa.
        Ei uudestisyntyt tarkoita täydellistä kristittyä

• ml213.
        termit oikein... kirjoitti:

"Ei uudestisyntyminen ole tae pelastumisesta,- vaan tien löytämisestä,- joka johtaa pelastumiseen. "

Ei pidä paikkaansa! Jos sinä ole Jeesuksen Herraksesi ottanut, ja syntisi tuomio on ristin verellä poistettu ja olet uusiluomus Kristuksessa niin sinä olet pelastanut. Älä puhu pelastumisesta siinä suhteessa mikä pitäis sanoa kristityn vaellukseksi. Uudestisyntyminen on kerta rysäys...se on Jumalan puolelta meille tuleva lahja..että Jumala pysytyy uutta luomustaan alkaa kasvattaa.
        Ei uudestisyntyt tarkoita täydellistä kristittyä

Uudestisyntyneen ihmisen tulee valvoa itseään ja opetustaan,-jos mielii pelastua.

Kerran pelastunut aina pelastunut on harhakäsitys.

Usko sinäkin erittäin tärkeä ilmoitus ihmisen pelastumisesta;

"Valvo itseäsi ja opetustasi,....... o-l-e ...........s-i-i-n-ä...........k-e-s-t-ä-v-ä.........; sillä jos sen teet, olet ......p-e-l-a-s-t-a-v-a......... sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat." 1 Tim. 5:16

• >>Voimme kysyä "milloin?", mutta eikö syntiä tehneelle ihmiselle ole tärkeämpi asia kuin aikojen ja hetkien tietäminen se, voiko hän vastata kysymykseen "oletko syntynyt Jumalan lapsi?" totuudenmukaisesti ja varmuudella "kyllä olen".>>

Lyhyt vastaus keskustelun otsikon kysymykseen "Milloin olemme syntyneet uudesti?" on tässä:

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38, 1938-käännös)

"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ja lahjoittaa teille Pyhän Hengen." (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi)

Kun tuo Jumalan sanan lupaus (Apt. 2:38) on toteutunut sinulle voit varmuudella vastata "kyllä olen Jumalan lapsi, joka on jo syntynyt uudesti".

Pidemmästi tässä:

http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/milloin-ihminen-uudestisyntyy

• ei nimmaria

Pyhän Hengen lahja ei ole uudestisyntyminen. Jokainen kastettu saa Pyhän Hengen lahjan, mutta silti harva kastettu pelastuu. Monet hylkäävät Pyhän Hengen lahjan olemalla niskureita jotka eivät kuule Jeesusta, Hyvää Paimenta.

Kastetut, jotka ottavat vastaan Jumalan Sanan opetuksen, tekemällä Jeesuksen opetuksen mukaan, saavat pitää Jumalan antaman Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan. Uskossa kuultu Jumalan Sana ja Pyhä Henki johdattavat ihmisen Väkevän Kastajan kasteelle. Tuon kasteen saavat vain uudestisyntyneet Jumalan lapset. He ovat USKONEET.

• että näin...

Ihminen uudestisyntyy sillä hetkellä kun tunnustamme syntimme ja otamme Jeesuksen Herraksemme ja Jumalan teko meitä kohtaan on uudestisyntyminen. Tästä hetkestä alkaa kristityn kasvu, joka ei lopu.

• Lyhyesti sanoit, mutta osuit asian ytimeen. Sanon, aamen!

>>Tästä hetkestä alkaa kristityn kasvu, joka ei lopu.

• Nm. "että näin".

Ja nimenomaan Jumalan teko, meillä itsellämme ei ole siihen osaa eikä arpaa.
        Muutoin kuin tunnustamalla syntimme.

Teitä uudestisyntyneitä "hiljaisia" on palstalla paljon. Teitä, jotka ymmärrätte.

Siunausta sinulle.

• Minä taas USKON että voi saada apua Jumalalta taistelussa liha ja syntiä vastaan. Niin että sen taistelu loppuu maan päälle niin että emme lankea enää ikinä ja meillä on siitä hetkessä Uudet vaatteet sisäisesti ja silloin ollaan myöskin Uudestisyntyneitä !!

On vain kyse siihen mihin Uskotaan... ja millainen me Jumala tehdään..

Tit 3
      3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
      4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
      8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
      9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
      10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• ei nimmaria

Jumalan valtakuntaa pääseet eivät taistele enää syntiään vastaan. He valvovat itseään ja hylkäävät synninhoukutuksen heti ajatustasolla. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on lähde syntiä vastaan. Tuossa lähteessä elvät eivät tee enää parannusta, vaan he elävät parannuksessa Jumalan voimalla.

Jumalan valtakuntaa tavoittelevat taistelevat syntiä vastaan, joskus jopa verille asti. Niin kovaa se taistelu voi olla.

Jumalan valtakunta ei ole halpa. Jumalan valtakunnassa on vapaus ja ilo, sillä sen valtakunnan Kuningas on voittanut synnin ja kuoleman. Tuota Kuningasta seuraamalla ihminen saa tulla Kuninkaan hallitsemaan valtakuntaan.

• ml213.

"Jumalan valtakuntaa pääseet eivät taistele enää syntiään vastaan. He valvovat itseään ja hylkäävät synninhoukutuksen heti ajatustasolla".

Voi jos ihminen pääsisikin tuohon tilaan, ettei lankeaisi edes synnin tekemiseen,- vaan koko syntikäsite pysyisi ajatuksen tasolla. Vastaan ei ole tullut vielä sellaista ihmistä,- joka ei tekisi/lankeaisi synnin tekemiseen, niin itsestä puhumattakaan.

PS.
      Jos sinä kuvittelet itsestäsi noin eli et lankea syntiin, niin mihin muuten tarvitset armoa. Jumalan armohan liittyy syntikäsitteeseen.Toisaalta tunnetko todella itseäsi (itsetunto).

• ei nimmaria

ml213
        1. Johanneksen kirje 5
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

Sinäkö et todellakaan usko Raamatun Ilmoitusta? Tiedätkö sitä, että Jumalasta syntynyt on uudestisyntynyt?

Johannes kertoo, että meillä kaikilla on ollut syntiä ja kertoo lisäksi, että me voimme langeta, mutta meillä on Puolustaja Isän tykönä. Olen langennut, mutta noussut heti paikalla Jumalan valtakunnan voimalla. Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan se on VOIMASSA.

Olen langennut joskus vastaamaan pahaan pahalla ja se on synti, mutta olen saanut voiman tehdä heti parannuksen ja nousta tuosta synnistä. Tietoista syntiä en tee, mutta joskus lankean ja nousen heti. En jää syntiin, enkä näin ollen menetä sitä Uhria, joka annettiin puolestani. En tarvitse enää uhreja, sillä olen saanut tuon kalliin Uhrin kautta kulkea Jumalan valtakuntaan. Tie oli välillä todella kova, sillä minun piti laittaa omat luuloni ja syyni tuon Uhrin päälle. Kun sen tein, pääsin irti orjuudesta ja sain sen vapauden, joka on vain Jumalan valtakunnassa.

Jumalan Sana ja Pyhä Henki on lamppu, jonka kirkkaassa valossa Jumalan valtakunnan asukkaat iloitsevat vapaudesta.

Jos lampussa ei ole Öljyä, ei ihminen voi koskaan tavoittaa sitä VOIMAA, joka on Jumalan valtakunta.

• ml213.
        ei nimmaria kirjoitti:

ml213
        1. Johanneksen kirje 5
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

Sinäkö et todellakaan usko Raamatun Ilmoitusta? Tiedätkö sitä, että Jumalasta syntynyt on uudestisyntynyt?

Johannes kertoo, että meillä kaikilla on ollut syntiä ja kertoo lisäksi, että me voimme langeta, mutta meillä on Puolustaja Isän tykönä. Olen langennut, mutta noussut heti paikalla Jumalan valtakunnan voimalla. Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan se on VOIMASSA.

Olen langennut joskus vastaamaan pahaan pahalla ja se on synti, mutta olen saanut voiman tehdä heti parannuksen ja nousta tuosta synnistä. Tietoista syntiä en tee, mutta joskus lankean ja nousen heti. En jää syntiin, enkä näin ollen menetä sitä Uhria, joka annettiin puolestani. En tarvitse enää uhreja, sillä olen saanut tuon kalliin Uhrin kautta kulkea Jumalan valtakuntaan. Tie oli välillä todella kova, sillä minun piti laittaa omat luuloni ja syyni tuon Uhrin päälle. Kun sen tein, pääsin irti orjuudesta ja sain sen vapauden, joka on vain Jumalan valtakunnassa.

Jumalan Sana ja Pyhä Henki on lamppu, jonka kirkkaassa valossa Jumalan valtakunnan asukkaat iloitsevat vapaudesta.

Jos lampussa ei ole Öljyä, ei ihminen voi koskaan tavoittaa sitä VOIMAA, joka on Jumalan valtakunta.

"Johannes kertoo, että meillä kaikilla on ollut syntiä ja kertoo lisäksi, että me voimme langeta, mutta meillä on Puolustaja Isän tykönä. Olen langennut, mutta noussut heti paikalla Jumalan valtakunnan voimalla".

No, tuossahan sinä pohdit kuin olisit eri ihminen eli nyt myönnät, ettei synti pysykkään ajatustasolla.
        Niiin, ihmiselle on erittäin tärkeää, että hän omaisi vain ...........y-h-d-e-n......... ajattelutavan,- joka tulisi olla Kristuksen ajattelutapa/kaltainen.

Jos ihminen omaa monta ajattelutapaa, niin hän epävarmentaa itsensä ja erikoisesti alitajunnassa. Tämä ihminen on kuin sekoitettu kaivo eli puhuu eri tavalla eri tilanteissa.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

"Johannes kertoo, että meillä kaikilla on ollut syntiä ja kertoo lisäksi, että me voimme langeta, mutta meillä on Puolustaja Isän tykönä. Olen langennut, mutta noussut heti paikalla Jumalan valtakunnan voimalla".

No, tuossahan sinä pohdit kuin olisit eri ihminen eli nyt myönnät, ettei synti pysykkään ajatustasolla.
        Niiin, ihmiselle on erittäin tärkeää, että hän omaisi vain ...........y-h-d-e-n......... ajattelutavan,- joka tulisi olla Kristuksen ajattelutapa/kaltainen.

Jos ihminen omaa monta ajattelutapaa, niin hän epävarmentaa itsensä ja erikoisesti alitajunnassa. Tämä ihminen on kuin sekoitettu kaivo eli puhuu eri tavalla eri tilanteissa.

"Jos ihminen omaa monta ajattelutapaa, niin hän epävarmentaa itsensä ja erikoisesti alitajunnassa. Tämä ihminen on kuin sekoitettu kaivo eli puhuu eri tavalla eri tilanteissa".

Tarkoitin, että ajattelee eri tavalla eri tilanteissa. Sivullinen ihminen näkisi tämän toiminnan valehteluksi, mutta sitä se ei ole. Hän vain ei huomaa/tunne itseään , että puhuu ristiriitaisesti. Tavallaan hänellä on päässään kaksi ajattelijaa/ihmistä.

• ei nimmaria
        ml213. kirjoitti:

"Jos ihminen omaa monta ajattelutapaa, niin hän epävarmentaa itsensä ja erikoisesti alitajunnassa. Tämä ihminen on kuin sekoitettu kaivo eli puhuu eri tavalla eri tilanteissa".

Tarkoitin, että ajattelee eri tavalla eri tilanteissa. Sivullinen ihminen näkisi tämän toiminnan valehteluksi, mutta sitä se ei ole. Hän vain ei huomaa/tunne itseään , että puhuu ristiriitaisesti. Tavallaan hänellä on päässään kaksi ajattelijaa/ihmistä.

ml213, olen langennut esim. ajattelemaan sinusta, että ole yksi kovimmista jääräpäistä, johon ei mene enää perille mikään Raamatun opetus ja näin ollen en ole halunnut auttaa sinua totuuteen, mutta jo kohta katunut ja pyytänyt Jeesukselta anteeksi ja luvannut rakastaa sinua Jeesuksen käskyn mukaan lähimmäisenäni. Tuollaisia syntini ovat olleet. Kiitos Jeesukselle, että olen saanut voiman nousta ja näin ollen olen pysynyt vapaudessa. Jos olisin jäänyt sinua halventamaan, olisin sitonut itseni syntiin ja orjuuteen. Ensimmäinen Aadam on takana, mutta kiitos Jeesukselle Hän toisena Aadamina on saanut minusta etumaisen sijan.

He jäävät lähimmäistään halventamaan, joissa ensimmäinen Aadam on ensimmäisellä sijalla.

• ei nimmaria
        ei nimmaria kirjoitti:

ml213, olen langennut esim. ajattelemaan sinusta, että ole yksi kovimmista jääräpäistä, johon ei mene enää perille mikään Raamatun opetus ja näin ollen en ole halunnut auttaa sinua totuuteen, mutta jo kohta katunut ja pyytänyt Jeesukselta anteeksi ja luvannut rakastaa sinua Jeesuksen käskyn mukaan lähimmäisenäni. Tuollaisia syntini ovat olleet. Kiitos Jeesukselle, että olen saanut voiman nousta ja näin ollen olen pysynyt vapaudessa. Jos olisin jäänyt sinua halventamaan, olisin sitonut itseni syntiin ja orjuuteen. Ensimmäinen Aadam on takana, mutta kiitos Jeesukselle Hän toisena Aadamina on saanut minusta etumaisen sijan.

He jäävät lähimmäistään halventamaan, joissa ensimmäinen Aadam on ensimmäisellä sijalla.

Piti kirjoittaa, että olet yksi kovimmista jääräpäistä. Korjaan, sillä toivon, että et ole sitä enää kauan vaan, että väärä jääräpäisyytesi jää menneisyyteen ja kasteenhautaan.

• ml213.
        ei nimmaria kirjoitti:

""ml213, olen langennut esim. ajattelemaan sinusta, että ole yksi kovimmista jääräpäistä, johon ei mene enää perille mikään Raamatun opetus ja näin ollen en ole halunnut auttaa sinua totuuteen, mutta jo kohta katunut ja pyytänyt Jeesukselta anteeksi ja luvannut rakastaa sinua Jeesuksen käskyn mukaan lähimmäisenäni.""

Olen todella jääräpää opetuksellesi. Ole vapaa ja heitä minut Herran haltuun. Herrani Jeesus Krtistus on pitänyt ja pitää minusta hyvän huolen.

• ei nimmaria
        ml213. kirjoitti:

""ml213, olen langennut esim. ajattelemaan sinusta, että ole yksi kovimmista jääräpäistä, johon ei mene enää perille mikään Raamatun opetus ja näin ollen en ole halunnut auttaa sinua totuuteen, mutta jo kohta katunut ja pyytänyt Jeesukselta anteeksi ja luvannut rakastaa sinua Jeesuksen käskyn mukaan lähimmäisenäni.""

Olen todella jääräpää opetuksellesi. Ole vapaa ja heitä minut Herran haltuun. Herrani Jeesus Krtistus on pitänyt ja pitää minusta hyvän huolen.

Voimme toki keskutella, jos tulet kanssani keskutelemaan:), mutta lopeta uskoni nälviminen ja halventaminen. Se mitä kerron on Jumalan kanssa itse koettua, ei luulottelua.

Muistutan sinua, että Raamattu on Jumalan Sanaa, kokonaan uskottavaksi annettu. Vain Sanan ja Pyhän Hengen kautta Jumala tulee tunnetuksi.

• ml213.

1. Johanneksen kirje 5

Niin, lie turhaa pohtia, koska tätä aihetta on käsitelty jo aiemmin ja monta kertaa. Tuo ilmoitus on totta, eli Hengellinen ihmisemme ei taatusti tee syntiä. Mutta,- taas lihallinen ihminen on taas mielistynyt syntiin ja valitettavasti me joudumme elämään tämän vanhan ihmisemme kanssa ja juuri tämä ihminen tekee ja lankeaa syntiin.

PS.

Kerroppa omin sanoin miten ymmärrät tuon Matt. 25 luvussa ilmenevän lampun,- jota kaikki neitsyeet alkoivat laittaa kuntoon, niin että näkisivät. Liittyy pohdittavaan aiheeseen.
      Siis lamppu, jota ihminenkin voi operoida ja kunnostaa.

• ei nimmaria

Väitätkö, että uudestisyntynyt elää lihassa, eli synninluomuksena?

Jolla on lamppu, jossa on Öljy, niin hän ei nuku sikiuneen, vaan herää valvomaan. Herätessään hän jo muistaa Jeesuksen opetukset ja katsoo ja uskoo niiden kautta, ei itsensä kautta.

Lamppu, jossa on Öljy, eli Sana, jonka kirkastaja on Pyhä Henki, pitää ihmisen valossa.

• ml213.
        ei nimmaria kirjoitti:

Väitätkö, että uudestisyntynyt elää lihassa, eli synninluomuksena?

Jolla on lamppu, jossa on Öljy, niin hän ei nuku sikiuneen, vaan herää valvomaan. Herätessään hän jo muistaa Jeesuksen opetukset ja katsoo ja uskoo niiden kautta, ei itsensä kautta.

Lamppu, jossa on Öljy, eli Sana, jonka kirkastaja on Pyhä Henki, pitää ihmisen valossa.

"Väitätkö, että uudestisyntynyt elää lihassa, eli synninluomuksena?"

En väitä,- vaan näen, että uudestisyntyneet ihmiset elävät myös lihallisuudessa/kin.

Mutta, tiedotan. Jos sinulle tuottaa mielihyvää kuvittelusi, ettet tee syntiä tai lankea syntiin, niin en halua olla esteenä tuntemuksillesi. Tuosta tuntemuksesta ei liene vaaraa ympäristölle,- vaan itsellle.

PS.
        Toivoisin sinun huomioivan itsestäsi, miten ajatuksesi seillaa/hyppää äärilaidasta toiseen ja näin et pysy itse pohdittavassa asiassa/tilanteessa. Näin toimien asioiden pohtiminen vaikeutuu.

• ei nimmaria
        ml213. kirjoitti:

"Väitätkö, että uudestisyntynyt elää lihassa, eli synninluomuksena?"

En väitä,- vaan näen, että uudestisyntyneet ihmiset elävät myös lihallisuudessa/kin.

Mutta, tiedotan. Jos sinulle tuottaa mielihyvää kuvittelusi, ettet tee syntiä tai lankea syntiin, niin en halua olla esteenä tuntemuksillesi. Tuosta tuntemuksesta ei liene vaaraa ympäristölle,- vaan itsellle.

PS.
        Toivoisin sinun huomioivan itsestäsi, miten ajatuksesi seillaa/hyppää äärilaidasta toiseen ja näin et pysy itse pohdittavassa asiassa/tilanteessa. Näin toimien asioiden pohtiminen vaikeutuu.

Heti sinuun täällä tutustuessani jouduin näkemään sen, että vääntelet ja kääntelet sanojani, mutta silti olen keskustellut välillä kanssasi. Se on tehtäväni, sillä olen saanut kulkea Jeesuksen kautta vapauteen. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

• helppo vastaus
        ei nimmaria kirjoitti:

Heti sinuun täällä tutustuessani jouduin näkemään sen, että vääntelet ja kääntelet sanojani, mutta silti olen keskustellut välillä kanssasi. Se on tehtäväni, sillä olen saanut kulkea Jeesuksen kautta vapauteen. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

uudestisyntyminen on sydämen tila suhteessa Jeesukseen ja Jumalaan, ulospäin ulkoisesti se ei näy.

• helppo vastaus kirjoitti:

uudestisyntyminen on sydämen tila suhteessa Jeesukseen ja Jumalaan, ulospäin ulkoisesti se ei näy.

Miten niin ei näy ?? Höpö höpö sun provolle !!!

• kuis sielläpäin
        helppo vastaus kirjoitti:

miten savonarolan mielestä näkyy, vaatetuksesta vai nauruisesta suusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2306
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      425
      2170
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      975
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      804
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      776
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      774
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      699
    Aihe