Helli Kaikkonen: Kristallivirta

Veijonen

KRISTALLIVIRTA

http://wwnet.fi/users/veijone
sivujen
Päivän vierailijaksi henkilö, joka etsi netistä: Kristallivirta, sanat. Sattumoisin ostin Viktor Klimenkon Oronmyllyn konsertista CD:n "Kello käy, aika loppuu. Muistatko vielä sen laulun". Viktor Klimenko ja ystävät. Hinta 5 euroa. Levy alkaa kappaleella Kristallivirta. Etsin käsiini teoksen Hengellinen laulukirja, ja ensimmäinen sormipaikka:

590. Helli Kaikkonen 1967. KRISTALLIVIRTA. Ukrainalainen kansansävelmä:

1. Kristallikirkkaan virran rantaa,
valkeat joukot riemuin käy.
Palmuja voiton laulain kantavat he,
Kyyneltä yhtään siell´ ei näy.
Sinne mä kaipaan joukkoon autuaiden,
Luo Jeesuksen ja enkelten.

2. Alhoissa maan nyt kuljen vielä,
Taipale jalkaa uuvuttaa.
Kristallivirran kaukaa välkkyvän nään,
Katseeni sinne kiiruhtaa.
Rannalla sen on ihmeinen elonpuu,
Kalvosta virran heijastuu.

3. Siellä saan nähdä kasvot Herran,
Kirkkaudessa, loistossaan.
Silloin en muista kyynelpolkujani,
Häntä kun yksin katson vaan.
Oi, Jeesus johda, kanna, vie perille.
Kristallivirran rannalle.

4. Siellä mä uusin kielin kiitän,
Kirkkaana siellä kannel soi.
Kauas on jääneet päivät taistelujen,
Herra kun kaiken uudeks loi.
Elämän virran kirkkaan äyräillä saan
Yhtyä lauluun valtavaan.

Harri Veijonen: Helli Kaikkosen tuotanto, http://wwnet.fi/users/veijone/kaikkonen.txt

MUISTATKO VIELÄ SEN LAULUN
Kyseisellä levyllä vanhat sytyttävät laulut ovat: Prologi, Kristallivirta, Niin kuin lähde, Golgatan veressä voima on, Pauhatkoonpa elon meri, Jumalan virta, Päivä vain, Täällä kuljen niinkuin vieras, Niin alhaalla kenkään ei kulje, Miksi viivyt sä, Jeesus ristis juurella, Elon Herra, Oi tunnetko tuon ihmeellisen nimen, Päivä on tuleva, Tuhlaajapoika, Kuule rukouksein Jeesus, Uskollisuutesi suuri on, Kasta mua Hengellä helluntain, Meren tiedän, He saapuvat juhlimaan, Oi Herra valtaa, Kun merheen mustat pilvet, Sellaisenaan, Nyt riemuiten laulaa, Siunattu varmuus, Epilogi.

7

3609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipi

      Mikä ton cd:n nimi on? Sano heti.. mun on pakko saada toi. Uskomattoman upeit vanhoi biisei samal levyl. :)

      • turkulaine

        Kyl maar vaa sää tipi oot Turuust?


    • ein bissen wrieden

      kiitos sinulle heli.minulla on n.s.etsikkoaika.tiedät varmaan mitä tarkoitan?etsin voimaa,rakkautta,et jaksaisin tätä maallista polkua taivaltaa.minua on niin pahat asiat seurannut,etten enää oikeen jaksa.auta jos voit..mä rukoilen JUMALALTA apua.

    • siskon tyttö

      Hieno, Enoni lauloi viimeiseen asti laulua, kun viimeinen matka koitti veljet, sotaveteraanit esitti hautajaisissa.
      Kertoi kun alakulo iski ,laulu auttoi aina ääni oli hieno , kristallivirta ja Iltahuuto olivat ne hänelle rakkaimmat.
      Ikävöin häntä vielä ,hänen kaunista lauluaan..
      ..Kiitos rakas enoni olit hieno ihmisenä.

    • hoovee
    • RAKASTATKO.SINÄ.JEESUSTA

      Ihania, HENGELLISIÄ lauluja! Aivan palauttaa ns. ensirakkauteen (JEESUSTA kohtaan).
      Ilmestyskirjassa Herra sanoo Hänellä 'olevan se sinua vastaan, että olet KADOTTANUT ENSIRAKKAUTESI.'

      Ensimmäinen käsky laissa JEESUKSEN mukaan on juuri tämä: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi kaikesta sielustasi..."

    • nostalgiaa

      Vanha venäläinen kansansävel kauniilla sanoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2262
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1739
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1656
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1457
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe