Käsittämätöntä

Orjuus, vai vapaus?

miten moni täällä pilkkaa Jumalaa. Täällä mainostetaan monen toimesta sitä, miten uskovainen on armahdettu syntinen. VÄÄRIN. Uskovainen on armahdettu synnistä vapaaksi.
Johannes 8
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

22

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskovainen uskoo

Väärällä mielellä varustettu henkilö ei ota vastaan totuutta, kuten Jeesus sanoo.
      Paavali kertoo väärällä mielellä otetun ehtoollisen koituneen monille sairastumiseksi ja kuolemaksi. Silti täällä sidotaan ihmisiä syntiin ja se on kamalaa.
      Parempi on olla lukematta viestejä, joissa kirjoittaa syntiä puolustava henkilö. Sellaisen henkilön tietää kuuluvan vastustajan leiriin. Jumalan uskoa tavoittelevat eivät halua uskoa vastustajan valheisiin. Ainakin niin pitäisi olla, vaikka raamatussa sanotaankin jopa valittujen eksyvän. Luulen monen valitun eksyneen juuri tuon väärän syntiopetuksen takia.

• Sanan saattaja

Todella käsittämätöntä voi kuinka moni uskaltaa käydä Jumalaa vataan ja uskalttaa tehdä sen MISSÄ ON JUMALAN PEKO EIKÖ OLE NÄIN HERRAMME EI JÄTÄ RAKAISEMATTA SITÄ JOKA HÄNTÄ VASTAAN NOUSEE!
      Kuinka moni täälllä uskataa kiistää Krituksen voiman, eikö juuri hän ole voimallinen vappauttamaan kahleita, jotka tämä uskonnollisuus on tämän maan ylle veroissaan kitonut.
      Mikä on tämä jukko joka konais valtaiseti hämmentää ja sekoittaa ihmis mielet tuoden valhetta ihmisten luettavaksi eivätkä uskalla seisoa sanojensa ja väitteisä takana.
      rukoilkaa että Herranne teidät vaputtaisi ja puhdistaisi sillä Jeesus on elävä eikä kuollut.
      Jeesus toimii, eikä hän hylkää heitä jotka uskovat.

• vanha ja vakaa

eihän mielikuvitusolennon pilkkaamisessa ole mitään pahaa, tarkoitan nyt semmoista äijänkäppyrää joka muka on aina ollut tuolla pileven reunalla.
      Jeesus sellaisena kuin uskovaiset sen tulkitsee on myös mielikuvitusolento.
      Sensijaan pitä kunnioittaa luonnon lakeja ja jos välttämättä pitää jotain saada palvella niin aurinkoa voisi palvella jumalana. Se on varmasti olemassa.

• benedi

vanha ja vakaa...sitä jumalaa ei tarvitsekaan totella joka istuu pilven reunalla, siis 1. taivaassa, jossa kotka liitelee pilvenlonkien läpi...ja haikara tietää pesälletuloaikansa, ja jossa pääskynen jahtaa hyönteisiä.

Mutta se Jumala jonka kädessä on sinun henkesi, häntä pelkää, sillä hän asuu 3:ssa taivaassa, siellä missä
        on Jumalan paratiisi ja elämän puu.

Ei elämän puu ole pilvenreunalla! Se, jumala on turhutta,
        eikä se voi ketään auttaa.

Taivaan Jumalaa me palvelemme.
        En tarkoita tätä näkyvää taivasta, jossa joutsenet lentävät pesipaikoilleen

• vanha ja vakaa
        benedi kirjoitti:

vanha ja vakaa...sitä jumalaa ei tarvitsekaan totella joka istuu pilven reunalla, siis 1. taivaassa, jossa kotka liitelee pilvenlonkien läpi...ja haikara tietää pesälletuloaikansa, ja jossa pääskynen jahtaa hyönteisiä.

Mutta se Jumala jonka kädessä on sinun henkesi, häntä pelkää, sillä hän asuu 3:ssa taivaassa, siellä missä
        on Jumalan paratiisi ja elämän puu.

Ei elämän puu ole pilvenreunalla! Se, jumala on turhutta,
        eikä se voi ketään auttaa.

Taivaan Jumalaa me palvelemme.
        En tarkoita tätä näkyvää taivasta, jossa joutsenet lentävät pesipaikoilleen

pilven reunalla tarkoitin tietenkin taivaassa jossa uskovaiset väittää olevan jumala henkiolennon tai persoonan. Se on ehdottomasti mielikuvitusolento.
        Taivaita on useita eri tasoja sen tiedän, sielun henkisen taso mukaan.
        Salainen oppi(Blavatsky) tai juutalaisten salainen oppi voisi selittää sen elämänpuun tarkemmin.

• Humner

Olen ollut yli kolmekymmentä vuotta uskovainen, enkä vieläkään ole päässyt vapaaksi synnistä. Olen siis armahdettu syntinen. En tiedä ketään joka olisi päässyt vapaaksi synnistä, jokainen hairahtuu aina joskus johonkin.

• ei nimmaria

Humner. Jeesus lupaa vaputtaa orjuudesta. Se tarkoittaa sitä, että ihminen, joka uskoo Jumalan Sanan saa kasvaa vapauteen. Vapaudessa ei ole syntiä, joka on orjuus.
        Se, että ihminen tuntee olevansa syntinen, ei ole vielä tekosyntien tekemistä, vaan se on tunnetila. Aivan eri asia on se, että jos ihminen on saanut Jumalan Sanan kasvatuksessa kasvaa tuntemaan synnin ja saanut voiman vastustaa syntiä ja silti tekee syntiä. Se on Jumalan Sanan jalkoihin polkemista.

Kun mietimme mitä Jeesus opettaa niin saamme huomata Hänen opettavan lain ylläpitämiseksi. Rakkaudenlaki on vaativa laki. Siinä joutuu kieltämään itsensä, eli lihantahtonsa saadakseen sen pidetyksi. Jeesus tuli pelastamaan syntisiä ja siksi Hän antaa ohjeet ja voiman lihan ristille naulaamiseen.

Esim. jos jostakin syystä ihmistä haluttaa sanoa väärä todistus lähimmäisestä, ehkäpä oman edun tavoittelun takia, niin uskovainen laittaa pois sellaisen halun Pyhän Hengen muistuttaessa käskystä: älä sano väärää todistusta lähimmäisestä.
        Tai, jos ihminen himoitsee lähimmäisen omaisuutta, hän ei halua sitä tehdä jos on Jeesuksen kasvatuksessa, vaan pyyttää voiman laittaa pois sellainen synti.
        Tai, jos ihminen ei tee neljännen käskyn mukaan ja kunnioita vanhempiaan, hän haluaa tehdä sen käskyn mukaan, kääntyy Herran puoleen ja pyytää voiman käskyn ylläpitämiseen ja saa voiman siihen. Oli vanhemmat millaisia olivatkin, se ei merkitse mitään, kun ihminen nostetaan alkeisvoimien yläpuolelle ja saa Jumalalta voiman rakastaa.

Uskonlahjan saanut ihminen kasvaa Jumalan Sanan ja Jumalan Tahdon tuntemisen kautta pelastukseen. Ihmisen pitää taipua tekemään parannus. Jumala ei tee parannusta ihmisen puolesta, vaan antaa ohjeet ja voiman ihmiselle parannuksen tekemiseen. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Uskovainen saa voiman laittaa lihantahdon pois Jumalan Tahdon tieltä ja se on Jumalan Sanan kasvatuksen tuottama hyvä hedelmä. Joka taipuu Jumalan pyhään Tahtoon saa aivan varmasti astua kerran ahtaan portin sisäpuolelle, jossa on vapaus ja taistelu lihaa vastaan loppuu. Sen jälkeen ihminen on kasvanut vastustamaan syntiä, eli kasvanut valvomaan itseään niin, että osaa heti ajatussynnin, eli lihanhoukutuksen ilmaannuttua laittaa sen pois. Näin Jeesus pysyy ensimmäisellä sijalla ja vanha Aadam joutuu taipumaan toiselle sijalle.
        Ensin vanha Aadam pitää valtaa, mutta uskovaisissa vanhan Aadamin valta loppuu ja se tuo terveyden ja vapauden.

Jeesuksen veri ei peitä syntejä, vaan puhdistaa synnistä.

• benedi

IV- käsky kehoittaa kunnioittamaan vanhempiaamme:

" Isäksenne älkää sanoko ketään maanpäällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän joka on Taivaassa"

Jos kunnioitat isääsi Taivaassa, Jeesusta Kristusta, niin toimit IV. -käskyn mukaan, ja pyhität seitsemännen päivän, jonka Jumala siunasi ja pyhitti sen!

Silloin kunnioitat Isääsi , joka on Taivaassa.

• ei nimmaria

benedi. Jeesus ei jätä yhtäkään omaansa lain alle, vaan antaa lain kasvattaa omansa Itseensä. Lain kavatuksen saaneille on itsestään selvää, että laki on voimassa ja se on keveä pitää. Lain kasvatusta saamattomat pitävät lakia raskaana, eivät tahdo sitä kuulla, eivätkä tahdo siinä elää. Laki on annettu suojelemaan ihmistä. On suuri ilo, että saa yhden päivän viikossa levätä, iloita ja vain olla, mutta sekään ei ole vapaille lain alaista, vaan sen tekee vapaa vapaasta tahdosta. Jos jokin asia vaatii välttämättä tekemään jotakin tuona lepopäivänä, niin siihen saa pyytää luvan Herralta, joka on kaikkien päivienkin Herra. Lepopäivä, jota sapatiksikin saatetaan vieläkin kutsua, on ihmistä varten ja se ei ole Herra. Jeesus paransi sapatinpäivänä ja sai syytösryöpyn niskaansa. Hän ei siitä piitanut, vaan ilmoitti olevansa sapatinkin Herra. Kaikille annetussa laissa ei puhuta sapatista, vaan puhutaan lepopäivästä.

Yli maallisten isien on yksi Isä yliste muiden ja siksi uskovaisen korvat eivät ole kallistuneet ottamaan maallisen isän ohjeita, vaan kuulevat Taivaallisen Isän ohjeet. Näin uskovaisilla on yksi Isä. Maallista isää uskovainen kunnioittaa ja kuuleekin, jos maallinen isä ei poikkea Taivaallisesta Isästä ohjeineen.
        Matteus 23
        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
        13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

• Jeesus on tie

Mieti avaaja miksi sinä valehtelet!!! Et tunne edes perusasioita kristinuskosta!!!

Ihminen joka sanoo olevansa synnitön ei tunne Jumalaa. Eikä ole pelastavassa uskossa, vaan elää itsepetoksessa.

1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,....

... ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

***) 1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

***) 1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• ei nimmaria

Jeesus on tie. Valehteliko aloittaja, vai Jeesusko valehtelee:
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Onko vapaa syntinen orja? Jeesus lupaa vapauttaa synnistä heidät, jotka tunnistavat ja tunnustavat syntinsä. Kaikki on syntiä tehneet ja orjia olleet, mutta Jumalan Poika tuli vapauttamaan orjat. Jumalan lapset eivät saata syntiä tehdä. He eivät halua takaisin orjuuteen.

• ei nimmaria kirjoitti:

Jeesus on tie. Valehteliko aloittaja, vai Jeesusko valehtelee:

Onko vapaa syntinen orja? Jeesus lupaa vapauttaa synnistä heidät, jotka tunnistavat ja tunnustavat syntinsä. Kaikki on syntiä tehneet ja orjia olleet, mutta Jumalan Poika tuli vapauttamaan orjat. Jumalan lapset eivät saata syntiä tehdä. He eivät halua takaisin orjuuteen.

Johanneksen evankeliumin 8.luvun jakeessa 34 tarkoitetaan synnin harjoittamista, siis harkittua synnin hyväksymistä, so. suostumista elämään 'synnissä'.

Novumin mukaan mm. Saarisalo ja Koilo kääntävät ko. jakeen ..."joka syntiä harjoittaa"... Myös esimerkiksi englanninkielinen Green's literal kääntää jakeen samalla tavalla kuin Saarisalo ja Koilo:

34 Jesus answered them, Truly, truly, I say to you, everyone practicing sin is a slave of sin."

Ei-nimmari suorastaan riehuu oman synnittömyytensä mehuissa!

Neuvon rakkaudella sinua ei-nimmari: hellitä vähän, niin saat ehkä armon Jumalalta niihin harkittuihin (tahallisiin) ja harkitsemattomiin (ei-tietoisiin) synteihisi. Tiedät itse parhaiten, että niitä sinulla on vaikka muille jakaa.

Tosin en halua sinulta lisäystä omiin synteihini, koska niitä on minullakin aivan omiksi tarpeiksi.

Se on kuitenkin tärkeää sanoa, että minä haluan omassa elämässäni Jeesuksen nimessä vastustaa ja voittaa JOKA-AINOAN synnin, joka nousee estämään Jumalan työn saattamista täydelliseksi minussa.

• ei nimmaria
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Johanneksen evankeliumin 8.luvun jakeessa 34 tarkoitetaan synnin harjoittamista, siis harkittua synnin hyväksymistä, so. suostumista elämään 'synnissä'.

Novumin mukaan mm. Saarisalo ja Koilo kääntävät ko. jakeen ..."joka syntiä harjoittaa"... Myös esimerkiksi englanninkielinen Green's literal kääntää jakeen samalla tavalla kuin Saarisalo ja Koilo:

34 Jesus answered them, Truly, truly, I say to you, everyone practicing sin is a slave of sin."

Ei-nimmari suorastaan riehuu oman synnittömyytensä mehuissa!

Neuvon rakkaudella sinua ei-nimmari: hellitä vähän, niin saat ehkä armon Jumalalta niihin harkittuihin (tahallisiin) ja harkitsemattomiin (ei-tietoisiin) synteihisi. Tiedät itse parhaiten, että niitä sinulla on vaikka muille jakaa.

Tosin en halua sinulta lisäystä omiin synteihini, koska niitä on minullakin aivan omiksi tarpeiksi.

Se on kuitenkin tärkeää sanoa, että minä haluan omassa elämässäni Jeesuksen nimessä vastustaa ja voittaa JOKA-AINOAN synnin, joka nousee estämään Jumalan työn saattamista täydelliseksi minussa.

Semper.Fidelis, lopeta kannollani kulkeminen. Meidän uskomme ei ole sama. Minulla on laki, joka on rakkaus ja jossa kaikki profetiat ja koko laki pysyy voimassa.
        Sinulla ei ole lakia, joten uskomme ei ole sama ja siksi sinä vainoat minua omaa ymmärtämättömyyttäsi ja omasta syystäsi. Kuten vainoat kaikki valittuja pyrkimällä ohjaamaan heitä sivupoluille. Sinä keräät kollektiivista porukkaa, minun Herrani vapauttaa kollektiivista uskomaan yksin Häntä, joka on neuvonataja kaikkeen mitä tarvitsemme.

Minun uskossani vaikuttaa JUMALAN VOIMA, en minä itse. Minä sain armon alistua Jumalan Pojan alamaisuuteen, eli Jumalan Sanan uskomiseen ja siitä sain uuden elämän. Jeesus opettaa lain mukaan, ei koskaan laittomuuden mukaan.

• ei nimmaria

Paavali, entisessä elämässä Saulus, oli ollut pilkkaaja ja Jumalan seurakunnan vainooja, joka oli uhkunut murhaa Jeesuksen seuraajia kohtaan. Hän oli antanut nimensä Jeesuksen seuraajien vangitsemisen ja jopa tappamisen puolesta ja näin vainonnut Jeesusta.
      Jeesus kohtasi Sauluksen Damaskon tiellä kirkkaana valona. Sauluksella oli ystäviä mukana, mutta he eivät nähneet mitään, kuulivat vain äänen. Valittu Saulus näki Herran Valona. Olisiko Saulus ilman tuota näkemistä koskaan tehnyt parannusta? Olisiko taistellut synnin hylkäämisen puolesta? Olisiko ottanut lakia vastaan ja ajamaan itsensä Kristukseen?
      Saulus sai syntyä uudeksi ja sai uuden nimen. Entinen meni ja uusi alkoi uskon kautta Herraan. Paavali kantoi lihassaan saatanan enkeliä, joka rusikoi häntä. Hän pyysi Jumalalta armoa päästäkseen tuosta enkelistä eroon, mutta Jumala, kärsimään valitsemansa Paavalin rukoukseen vastasi vain: Armossani on sinulle kyllin.
      Paavali ei koskaan unohtanut entistä vainoojana elämäänsä aikaa. Hän tiesi, että hänen lihassaan ei asunut mitään hyvää. Olihan hän vainonnut Jeesusta ja Jumalan seurakuntaa ja oli valmis hävittämään kaikki Jeesukseen uskovat.
      Paavali ei halunnut koskaan enää vaeltaa lihassa ja varoitti siitä muitakin:

Galatalaiskirje 5
      12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
      13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
      14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.
      24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• Paavali todisti roomalaisille lähettämässään opetuskirjeessä sitä, ettei hänen lihassaan asunut mitään hyvää. Hän jopa sanoin tekevänsä sitä PAHAA, mitä hän vihasi. Siinä on ei-nimmarillekin miettimistä.

7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;"

Paavali hvyin tiesi, mitä hän kirjoitti omasta "synnittömyydestään"!
        Hän oli vilpitön, nöyrä ja rehellinen Jeesuksen Kristuksen apostoli.

Nuo sanat Room.7.luvussa saavat selityksensä seuraavan luvun alussa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, miten ei-nimmari tulkitsee Paavalin realistista ja huomattavan avointa itsetilitystä Roomalaiskirjeen luvussa 7.

Uskallatko edes yrittää, ei-nimmari?

• ei nimmaria

Paavali todisti roomalaisille lähettämässään opetuskirjeessä sitä, ettei hänen lihassaan asunut mitään hyvää. Hän jopa sanoin tekevänsä sitä PAHAA, mitä hän vihasi. Siinä on ei-nimmarillekin miettimistä.

7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;"

Paavali hvyin tiesi, mitä hän kirjoitti omasta "synnittömyydestään"!
        Hän oli vilpitön, nöyrä ja rehellinen Jeesuksen Kristuksen apostoli.

Nuo sanat Room.7.luvussa saavat selityksensä seuraavan luvun alussa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, miten ei-nimmari tulkitsee Paavalin realistista ja huomattavan avointa itsetilitystä Roomalaiskirjeen luvussa 7.

Uskallatko edes yrittää, ei-nimmari?

Semper.Fidelis, lue nyt ainakin seuraava luku tuon seitsemännen luvun perään. Ihmiset nuo numerot ovat laittaneet ja jakaneet kirjeet. Jeesus pelasti Paavalin ja Paavali varoitti ketään vaeltamassa lihassa.

Älä tekeydy opettajaksi, vaan suostu olemaan opetuslapsi. Se voi vielä sinun sielusi ehkä pelastaa. Olethan sinä jo kauan vääristellyt Jumalan Sanaa ja pilkannut Armon Henkeä, mutta toivon sinulle mahdollisuutta vapautua siitä parannuksen kautta.

Älä kulje kannollani muuttamassa oppeja, jotka olen uskon kautta Jumalalta saanut.

• ei nimmaria kirjoitti:

Semper.Fidelis, lue nyt ainakin seuraava luku tuon seitsemännen luvun perään. Ihmiset nuo numerot ovat laittaneet ja jakaneet kirjeet. Jeesus pelasti Paavalin ja Paavali varoitti ketään vaeltamassa lihassa.

Älä tekeydy opettajaksi, vaan suostu olemaan opetuslapsi. Se voi vielä sinun sielusi ehkä pelastaa. Olethan sinä jo kauan vääristellyt Jumalan Sanaa ja pilkannut Armon Henkeä, mutta toivon sinulle mahdollisuutta vapautua siitä parannuksen kautta.

Älä kulje kannollani muuttamassa oppeja, jotka olen uskon kautta Jumalalta saanut.

Tiesin, että joudun varautumaan sinun vetäytymiseesi Paavalin sanojen tulkinnasta. Varmaan tiedät syyn, miksi tuo varautuminen oli tarpeen:

Niin, et halunnut lähteä Paavalin kanssa riitelemään ja apostolia tuomitsemaan. Minua olet valmis nirhimään - siitähän ei vaaraa sinulle olekaan:) Mutta mennä teilaamaan Paavali; se oli sentään omassa uskossaan korskealle ei-nimmarillekin liian riskaabeli yritys.

Onnittelen sinua siltä osin: oikein teit, kun jätit Paavalin rauhaan.

Nyt voit rauhassa resuneerata omaa oppiasi: heitätkö kokonaan romukoppaan vai stailaatko paremmin vastaamaan Raamatun mukaista totuutta. Suosittelen sitä romukoppaa, terve alku on parempi kuin mätä pohja.

• ei nimmaria

Semper.Fidelis, lue tästä pitääkö väitteesi Paavalin lihassa/synnissä elämisestä paikkansa. Vai meinaatko Paavalin olleen fariseus, joka käski toisten tehdä, mutta ei itse tehnyt?

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
      6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

• ei nimmaria

Lisää tärkeää opetusta:

Roomalaiskirje 8
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
        18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
        21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
        26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• Olen lukutaitoinen kuten sinäkin olet, unohditko sen?

Raamatun lukujen kopioiminen palstalle ei vielä todista yhtään mitään siitä, miten ymmärrät Room.7.luvun opetuksia. Sinulta odotetaan nyt enemmän.

Älä enää kopioi yhtään lukua lisää Raamatusta. Minä nimittäin allekirjoitan niistä jokaisen, varsinkin jos ne on otettu 1933/38 käännöksestä.

Tee yhteenveto oman oppisi ja Room.7.luvun yhteensopivuudesta.
        Siihen EI riitä lause tai kaksi. Vain perusteellinen työ hyväksytään.
        Olethan sentään opettajaksi ryhtynyt. Nyt sinulla on tilaisuus!

• ei nimmaria

Olen lukutaitoinen kuten sinäkin olet, unohditko sen?

Raamatun lukujen kopioiminen palstalle ei vielä todista yhtään mitään siitä, miten ymmärrät Room.7.luvun opetuksia. Sinulta odotetaan nyt enemmän.

Älä enää kopioi yhtään lukua lisää Raamatusta. Minä nimittäin allekirjoitan niistä jokaisen, varsinkin jos ne on otettu 1933/38 käännöksestä.

Tee yhteenveto oman oppisi ja Room.7.luvun yhteensopivuudesta.
        Siihen EI riitä lause tai kaksi. Vain perusteellinen työ hyväksytään.
        Olethan sentään opettajaksi ryhtynyt. Nyt sinulla on tilaisuus!

Semper.Fidelis, minä tiedän, että Paavali ei elännyt lihassa, eikä synnissä, kuoleman varjossa, vaan kielsi lihan ja synnin ja eli Hengessä. Sinä et kykene tuota ymmärtämään, koska sinulla ei ole todellista nöyryyttä seurata Jeesusta.

Jeesus lähetti Paavalille Henkensä, kuten lähettää kaikille lihantahdon kieltäjille. Paavali ei tehnyt syntiä ja jos niin väität sidot sinuun uskovia väitteelläsi synnin- ja kuolemanlakiin. Lihassa ei ole mitään hyvää. Jumalassa on hyvä.

• ei nimmaria kirjoitti:

Semper.Fidelis, minä tiedän, että Paavali ei elännyt lihassa, eikä synnissä, kuoleman varjossa, vaan kielsi lihan ja synnin ja eli Hengessä. Sinä et kykene tuota ymmärtämään, koska sinulla ei ole todellista nöyryyttä seurata Jeesusta.

Jeesus lähetti Paavalille Henkensä, kuten lähettää kaikille lihantahdon kieltäjille. Paavali ei tehnyt syntiä ja jos niin väität sidot sinuun uskovia väitteelläsi synnin- ja kuolemanlakiin. Lihassa ei ole mitään hyvää. Jumalassa on hyvä.

Et vieläkään pystynyt sanallakaan perustelemaan Room. 7.luvun sisältöä.

Suuri yllätys olisi ollutkin, jos olisit siihen yritykseen vakavasti lähtenyt.

Minun saamani opetus on eri lähteestä kuin sinun. Lähteesi ei ole puhdas.

Et ole tuossa mielentilassasi valmis vastaanottamaan puhdasta opetusta, jota seuraamalla pääsisit ymmärtämään Sanan totuutta syvemmin.

Jumala sinua siunatkoon ja armossaan kasvattakoon Totuuden tielle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe