STYLISTI

Stylisti?

Kertokaapas mulle stylistin tyosta ( palkat, yms).
ja varsinkin jos ite oot stylisti ni kiva jos kerrot infoa :)

ja millaisiakohan tehtavii on muotilrhdissa eli onko jotain erilaisii stylistei?

kiiitooos

9

5281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo olen kärsimätön

Kestääpäs kauan nuo vastaukset... pliis tarviin NOPEATA infoa ):

• style
    • 12+3

Eli stylisteillä ei juuri ole töitä. Jotain keikkoja voi tehdä mainostoimistoihin, mutta niillä ei elä.

• vnvlukija

Eihän tulla niin sanota, mutta hyvin realistista tekstiä. Ala on hankala, kilpailtu ja mainostoimistot ailahtelevia. Se on kovaa työtä että pysyy hengissä ja pääsee riittävän monesta ovesta sisään.

• varokaakusettajia
      • korjaus

tarkoitin eteenkin ei( teenkin). varmaan tajusitte.

eikä noille stylisti kursseille missään nimessä kannata mennä maksamaan, sama pätee malleihin tuossa suomi24 keskustelussa.
        (http://www.fashionmodel.fi/)

jos haluat stylistiksi, unohda marianna palosen koulutukset ja fashion model agancy ym.
        ja opiskele amk:ssa esim. vaatesuunnittelua ja tee työharjoitteluja niin näet mitä ala on oikeasti ja tajuat onko sinusta siihen, ettet turhaan maksa ja tuhlaa aikaasi.

• vbgjfhgräw

välillä sitä törmää niihin jotka syyttävät stylistia (tai kuvaajaa) mm. taittajan virheistä, kuvien koosta, kuvan tarkkuudesta, mallin ilmeestä jne. Ja tätä siis tapahtuu silloinkin kun asiakas itse on paikalla (tai asiakkaan ad) ja itse hyväksyvät kuvan. Kun sitten joku horjuttaa heidän uskoaan tuotettuihin kuviin niin joillakin ei riitä oma näkemys siihen mitkä kaikki kommentit kannattaa ottaa tosissaan. Tällöin he rupeavat stressaamaan, syyttävät mm. työryhmää jotta eivät vain itse joutuisi vastuuseen mistään.
      Jos Irja 70v Inarista ilmoittaa ettei pitänyt kuvasta, voi se jollekin ihmiselle olla syy haukkua koko työryhmä silloinkin kun asia on toteutettu juuri kuten tilattukin.

On niitä jotka jättävät maksamatta palkan ja kun heiltä perää saataviaan 6kk päästä niin suuttuvat niin etteivät enää anna töitä tai levittämät perättömyyksiä. Pienyrittäjää ei puolusta luottamusmies tai kuluttajansuoja. Vaikka tiedettäisiin että talon sisällä on narsistinen pomo, on helpompi pistää pihalle toinen toisensa jälkeen kiusattu freelancer kuin vakipalkattu ihminen...

• palkkatietoja

4 vuotta tehnyt stylisti tienasi vuonna 2011 n.20 000€-vero
      assarina toimiva kolmekybanen 29 000 €
      ja 15 vuotta tehnyt 55 000€

Eli isoille palkoille ei vältsii pääse ja niihinkin kivisen tien kautta.

• soffe2

Ite oon äärettömän kiinnostunu myös stylistin työstä, ja oikeestaan olen niin paska kaikessa muussa, paitsi muodissa, että se on ainoa vaihtoehto mulle :D

Ja en oo ees ajatellu koko palkkaa, eikä hyvä palkka ole mulle edellytys työssä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1718
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1369
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      118
      1143
    4. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      82
      1051
    5. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      227
      1028
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      902
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      895
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      880
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      834
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37