STYLISTI

Stylisti?

Kertokaapas mulle stylistin tyosta ( palkat, yms).
ja varsinkin jos ite oot stylisti ni kiva jos kerrot infoa :)

ja millaisiakohan tehtavii on muotilrhdissa eli onko jotain erilaisii stylistei?

kiiitooos

9

5317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo olen kärsimätön

Kestääpäs kauan nuo vastaukset... pliis tarviin NOPEATA infoa ):

• style
    • 12+3

Eli stylisteillä ei juuri ole töitä. Jotain keikkoja voi tehdä mainostoimistoihin, mutta niillä ei elä.

• vnvlukija

Eihän tulla niin sanota, mutta hyvin realistista tekstiä. Ala on hankala, kilpailtu ja mainostoimistot ailahtelevia. Se on kovaa työtä että pysyy hengissä ja pääsee riittävän monesta ovesta sisään.

• varokaakusettajia
      • korjaus

tarkoitin eteenkin ei( teenkin). varmaan tajusitte.

eikä noille stylisti kursseille missään nimessä kannata mennä maksamaan, sama pätee malleihin tuossa suomi24 keskustelussa.
        (http://www.fashionmodel.fi/)

jos haluat stylistiksi, unohda marianna palosen koulutukset ja fashion model agancy ym.
        ja opiskele amk:ssa esim. vaatesuunnittelua ja tee työharjoitteluja niin näet mitä ala on oikeasti ja tajuat onko sinusta siihen, ettet turhaan maksa ja tuhlaa aikaasi.

• vbgjfhgräw

välillä sitä törmää niihin jotka syyttävät stylistia (tai kuvaajaa) mm. taittajan virheistä, kuvien koosta, kuvan tarkkuudesta, mallin ilmeestä jne. Ja tätä siis tapahtuu silloinkin kun asiakas itse on paikalla (tai asiakkaan ad) ja itse hyväksyvät kuvan. Kun sitten joku horjuttaa heidän uskoaan tuotettuihin kuviin niin joillakin ei riitä oma näkemys siihen mitkä kaikki kommentit kannattaa ottaa tosissaan. Tällöin he rupeavat stressaamaan, syyttävät mm. työryhmää jotta eivät vain itse joutuisi vastuuseen mistään.
      Jos Irja 70v Inarista ilmoittaa ettei pitänyt kuvasta, voi se jollekin ihmiselle olla syy haukkua koko työryhmä silloinkin kun asia on toteutettu juuri kuten tilattukin.

On niitä jotka jättävät maksamatta palkan ja kun heiltä perää saataviaan 6kk päästä niin suuttuvat niin etteivät enää anna töitä tai levittämät perättömyyksiä. Pienyrittäjää ei puolusta luottamusmies tai kuluttajansuoja. Vaikka tiedettäisiin että talon sisällä on narsistinen pomo, on helpompi pistää pihalle toinen toisensa jälkeen kiusattu freelancer kuin vakipalkattu ihminen...

• palkkatietoja

4 vuotta tehnyt stylisti tienasi vuonna 2011 n.20 000€-vero
      assarina toimiva kolmekybanen 29 000 €
      ja 15 vuotta tehnyt 55 000€

Eli isoille palkoille ei vältsii pääse ja niihinkin kivisen tien kautta.

• soffe2

Ite oon äärettömän kiinnostunu myös stylistin työstä, ja oikeestaan olen niin paska kaikessa muussa, paitsi muodissa, että se on ainoa vaihtoehto mulle :D

Ja en oo ees ajatellu koko palkkaa, eikä hyvä palkka ole mulle edellytys työssä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      50
      13779
    2. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      197
      2109
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      118
      1531
    4. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      17
      1455
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      125
      1380
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      340
      1290
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1093
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      935
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      876
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      753
    Aihe