Kannattaako osa-aikainen työ? Eli olisi mahdollisuus päästä tekemään vuodeksi osa-aikalisälle jäävän pariksi töitä alalle johon on aina halunnut,mutta kotikaupungissani kyseiselle alalla/työpaikalle on vaikea päästätöihin ja nyt olisi tilaisuus tarjolla.
Työtä olisi puolet ajasta eli joka toinen viikko (2vkoa/kk:ssa). Palkka kaiketi on sitten myös puolet täydestä palkasta eli se ei ole mikään kehuttava: Brutto n.1000€ ja siitä verot yms,pois.... :/
Kysymys kuuluukin,että miten tämä vaikuttaa liiton päiviin? Ennestään minulla on liitonpäiviä jäljellä n.250. Helmikuussa aloitin sijaisuuden joka päättyy syksyllä ja tämän päättyvän sijaisuuden myötä myös liitonpäivät kertyvät takaisin täyteen 500 ja ansiosidonnaisen määrä nousee "huimat" 100€ :D
Entä jos aloitan myöhemmin syksyllä tuon osa-aika sijaisuustyön,niin vaikuttaako se nyt kertyneisiin liiton päiviini? Jos teen 12kk osa-aika työtä ja jos sen jälkeen jään työttömäksi,niin saanko ansiosidonnaisen minkä mukaan? Ns. täysiaikaisen sijaisuuden ja siitä kertyneen palkan mukaan vai mahdollisesti osa-aikatyön ja pienenmmän palkan mukaan?
Eikös osa-aikaisen ole mahdollisuus hakea jotain soviteltua päivärahaa? Mites tämä vaikuttaa liitonpäiviin jatkossa?
Niin,ja jos joku ihmettelee miksi harkitsen työtä noin pienellä palkalla,niin
a.) olen vastavalmistunut ja tarvitsen työkokemusta,jotta joskus saisin vakityön (toivottavasti).
b.) nuoreen ikään olen ehtinyt olemaan työttömänä jo 1,5-vuotta ja nuorelle ihmiselle se oli pitkäaika,varsinkin kun koko ajan haki aktiivisesti töitä ja mihinkään ei kelvannut,kun työkokemusta oli "liian vähän".
c.) Tällä hetkellä alalla johon olen valmistunut on todella huono työtilanne... ehkäpä toivon mukaan vuoden päästä tilanne on toinen ja sitten on työpaikkoja auki ja itsellä myös työkokemusta ja itsellekkin enemmän ovia auki :)
osa-aikatyö ja ansiosidonnainen? määräytyminen?
nellierkki
0
302
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864