Hevosten sukutaulut

Sukujen keräilijä

Keräileekö kukaan hevosten sukuja? Ainakin ennen oli melko kysyttyä hommaa, mutta en nykyhetkestä niinkään tiedä. Onko jo niin ''kulunut'' harrastus vai vieläkö löytyy innokkaita keräilijöitä? Itse keräilen enimmäkseen suomenhevosia ja lämppäreitä, mutta muitakin löytyy. Yhteensä mulla taitaa olla kansioissa reilut 500 sukua.

15

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Moi mäki ihmettelen jos niitä sukuja vielä keräillään. Ite en ole keräillyt mutta haluisin ja en oikee tajuu mitä kaikkea siinä pitää olla mukana..Voisko joku neuvoa??

    • Minä vaan taas

      Muuten miten keräilet niitä millä tavalla kirjotat ne ylös??? Sukujen keräilijä?

    • Sukujen keräilijä

      Ite kirjotan paperille hevosen kaikki tiedot ja sen jälkeen suvun. Eli ylös tulee hevosen nimi ja sukupuoli, sen alle listaan rodun, syntymäpäivän, rekisterinumeron ym. mitä nyt sattuu löytymään. Tietojen alle laitan hevosen suvun, yleensä 3-4 polvea. Sukupostista (sukuposti.net) kannattaa katsoa esimerkkiä jonkin hevosen tiedoista jos ei ole ennen keräillyt sukuja.

      • ....

        ´sukupostista ei tajua onko kyseessä IE vai EI siitä ei tajua onko siinä tamma vai ori!


    • Minä vaan

      Laitatko sen hevosen suvut sillee rivii vai laitatko ne sillee kun ne on sukupostis sellasee taulukkoon?

    • Minä vaan

      suvun*

    • Sukujen keräilijä

      Vaihtelee, mutta enimmäkseen taulukkoon kuten Sukupostissa.

    • Minä vaan

      Eli piirrät ne taulukot itse? sori et kysyn vaan koko ajan mutta en oo saanu muualt mitään kunnon tietoo joten kiitti :)

    • Minä vaan

      Vielä yksi kysymys: Teetkö oman "tiedoston" toisilleen sukua oleville hevosille esim teetkö jo jonkin kirjoitetun hevosen emästä oman "tiedoston"? Ja keräileekö siis vaan esim yhtä rotua ja siitä kaikkia hevosia vaikka ei niitä tuntis

    • Sukujen keräilijä

      Ei se mitään, hyvä kysyä jos ei tiedä. :)
      Juu piirrän taulukot ihan itse. Yleensä en kirjoita erikseen hevosen emästä erillisiä tietoja, sillä jos tekisin niin kaikkien hevosten kohdalla, hukkuisin papereihin. :) Alotusviestissä mainitsin kerääväni enimmäkseen suokkeja ja lämppäreitä, mutta löytyy myös shettiksiä, puokkeja ja paljon muitakin rotuja. Kerään myös tuntemattomien heppojen sukuja. En siis varsinaisesti harrasta hevostelua niin en ''tunne'' kuin muutaman hepan.

    • Minä vaan

      Kiitti täst kaikest :) Sain paljon apua! Eli voin vaan kirjottaa jonkun nimen sukupostiin ja kirjottaa sitten ylös sen suvun...

    • Entinen keräilijä

      Hei, mulla on paljon sukutauluja, muinoin kun niitä keräsin. Jos tahtoisit halvalla ostaa niitä (ovat osa aika vanhoja), niin ota yhteyttä sähköpostiin ([email protected]).

    • Sukujen keräilijä

      ^ Kiitos tarjouksesta, mutta nyt ei ole tarvetta ostella. Katson kuitenkin jos myöhemmin kiinnostaisi.

    • suku ja suokki fani4

      Hei! Minä ainakin keräilen sukuja

    • Anonyymi

      Hei, minä keräilen myös hevosten sukutauluja . Tiedustelin juuri hippokselta saako sieltä enää sellaisia vanhanaikaisia sukutauluja joita oli -80-90 luvulla, mutta ei ilmeisesti saa kun nykyään tulee hevoselle sellainen passikirja jonka välissä se sukutaulu ja hevonen täytyy siruttaa jotta saa tilattua passikirjan sukutauluineen . Mutta niitä vanhanaikaisia papereita ei saa tässäkään tapauksessa mitkä sais kansion väliin . Ainoaksi vaihtoehdoksi jää tulostaa joko hippoksen sivulta löytyvä sukutaulu tai sukupostin sukutaulu .
      Arabeille tosin sain sahyn sukutaulut tilattua mikä oli todella hienoa . Jos jollain tietoa saako vastaavia lämminverisille, puoliverisille ja suomenhevosille niin olisin todella kiitollinen tiedosta . Olen valmis maksamaan sukutauluista haluamilleni hevosille .
      Myös muiden hevosten (edesmenneittenkin) vanhoja sukutauluja saa tarjota joissa Hippoksen leima (kopiotkin käy) . Käsinkirjoitetuista en niin ole kiinnostunut, mutta kyllä niistäkin voi tarjota ja kuvan lähettää minulle whatssappiin tai säpöön jossa sitten ilmoitan olenko kiinnostunut ostamaan vai en .
      Yhteystidot:
      Riikka Lauren
      [email protected]
      whatssapp 045-3427113
      p. 041-3697862 (tekstiviestit)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe