Mitä on oikeassaolemisen tauti ja mikä lääke siihen?

Mover

Olen tällä palstalla usein korostanut väitteisiin liittyvien perustelujen tärkeyttä.

Väitteen perusteleminen ei tietenkään ole vain rasismipalstalla edellytettävä vaatimus - vaan koskee kaikkea mielekästä ajatuksenvaihtoa.

Väite ei ole argumentti, jos se ei saa seisontatuekseen riittäviä perusteluja.

Olen saanut sen käsityksen, että tätä sanomaani ei aina ole ymmärretty - tai sen merkitykselle annettu sen vaativaa arvoa.

Alla on rekisteröitymätön nimimerkki kirjannut ylös mielestäni aika kattavan valikoiman tapoja, joilla, tällä palstalla (mutta varmaan myös usein muualla), "ohitetaan" argumentointi.

Hänelle lista on luettelo siitä, "milloin väittely on hävitty". Oma mielikuvituksenikaan ei tahdo riittää muunlaiseen päätelmään.

Luettelo saattaa herättää hilpeyttä ja mikäs siinä. Toivon sen kuitenkin myös saavan kirjoittajat miettimään keskustelun perusteita - ja korjaamaan niitä omalta kohdalta, jos tarvetta on.

Joku saattaa huomauttaa, että on demagogista (kansaa kiihottavaa) laatia lista yksinomaan rasisteiksi kutsuttujen henkilöiden tavoista kirjoittaa. Olemmehan "Rasismipalstalla", jossa tulisi "keskustella rasismista". Miksi siis lukita aloitus, jossa kritiikki kohdistuu - ainoastaan - rasisteihin?

Vastaan hänelle niin, että rasistisuus on laissa yksiselitteisesti tuomittu.

Sen enempää kuin murhaajan toiminnan tuomitseminen ei ole hänen perusoikeuksiensa vastaista, ei myöskään rasistisuuden tuomitseminen ole sananvapauden rajoittamista.

Tämä ei poista sitä, ettekö rasistisuudesta saisi ja tulisi, perustein, keskustella. Sallin palstalla myös - ilman muuta - rasistisuuden puolustuspuheita. Mutta ne on siis perusteltava. Näin saattaa ihmisoikeuskeskusteluun tulla myös sellaisia niitä päivittäviä piirteitä, jotka aikaisemmin ovat vain epämääräisesti olleet "hyysärien" arvostelua.

Tässä siis, hieman mukaellen, yhden kirjoittajan havaintoja kirjoituksista rasismipalstalla:

"Muistin virkistykseksi, tässä laatimani lista siitä milloin asia-argumentit ovat lopussa ja väittely hävitty. Eli onnettoman rassun 10 käteen jäävää Musta Pekka -korttia, ole hyvä:

1. muuta Afrikkaan
2. ime m***a
3. mene lääkäriin
4. ota lääkkeesi
5. käytä toisen nimimerkkiä, jos sitä ei ole rekisteröity
6. vääntele rekisteröityä nimimerkkiä tyyliin sharyyni, sharynin molo, eniron syysmuuveri jne.
7. väitä että kaikki jotka eivät ole rasisteja ovat yksi ja sama ihminen
8. vaadi poistettavaksi tai siirrettäväksi jokainen erimielisyyden ilmaus
9. yritä aina tarttua henkilöön, älä koskaan asiaan
10. älä edes yritä käyttäytyä sääntöjen mukaan, se on homojen hommaa

Olet varmaan huomannut, että joku näistä jää usein käteen."

Väittelyn siis voi aina hävitä - mutta keskustelu jatkuu.

Samoin voi taistelun hävitä - vaikka sota jatkuisi.

Tärkeää on sivistyneessä keskustelussa ymmärtää, että häviön (lue "väärässä olemisen") kokeminen ja tunnustaminen ei ole lopun alkua - vaan päinvastoin: Ehdoton edellytys myös omalle kehitykselle.

Yhteiskunta ei kaipaa kaipaa oikeassaolemisen bakteerin sairastuttamaa kommentointia, joita joka forumille riittää, vaan virheistä, myös omista, oppineiden hedelmällisiä, perusteltuja ajatuksia.

76

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärillevaanheti

Ilmeisesti sama lääke toimii tuohonkin, pyydä lääkäriltä: Sanot että on sellainen vika itsessä että luulet olevasi viisas.

Pillereitä siihen.

• Eli sinun vastauksesi täyttää vaatimukset kohtien kolme ja neljä suhteen.

Ja - minä en luule olevani viisas, tiedän että olen erehtyväinen.

Entä sinä?

• Ashiaa

Kerrankin asiaa muuveri. Tällä palstalla todella useassa keskustelussa peräänkuulutetaan perusteluja. Mamuvastaiset iskevät faktaa tiskiin ihan kiitettävästä, kun taas kukkahattujen perustelut ovat lähinnä mutua ja mielipiteitä, tyyliin: "pitäähän meillä olla monikulttuurinen suomi"

• Kiitokset.

Olet ihan oikeassa. Perustelemattomuutta on sekä puoleen että toiseen.

Kaikki kaipaisivat sen perustelun taakseen.

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

Kiitokset.

Olet ihan oikeassa. Perustelemattomuutta on sekä puoleen että toiseen.

Kaikki kaipaisivat sen perustelun taakseen.

kunhan lässytät , meikä -- manne ei ole kirjoittanut mitään mitä ei voi perustella .
        perustele itte miksi viestini länsi-afrikkalaisesta tuttavastani poistettiin .
        hän joka ei läpäissyt aamun puhallustestiä , oliskohan rasisti kortin heilutus aiheellista ???
        jäi siinä kiinni moni muukin , kaikki miehistä parhaita joten heille järjestettiin "uudelleenkoulutustilaisuus" ja he pääsivät takaisiin duuniin.

ps. perustele myös miksi jatkat seriffinä vaikka et rasismista tiedä hevon herttasta , etkä näytä ikinä oppiva,

• Oletko ystävällinen ja tuot tähän sen kommenttini, jota en ole perustellut?

Ja kuulut siis niihin kolmannen kohdan mukaan kirjoittaviin tehdessäsi toisesta kirjoittajasta "etädiagnoosin".

• suomi suomalaisille kirjoitti:

kunhan lässytät , meikä -- manne ei ole kirjoittanut mitään mitä ei voi perustella .
        perustele itte miksi viestini länsi-afrikkalaisesta tuttavastani poistettiin .
        hän joka ei läpäissyt aamun puhallustestiä , oliskohan rasisti kortin heilutus aiheellista ???
        jäi siinä kiinni moni muukin , kaikki miehistä parhaita joten heille järjestettiin "uudelleenkoulutustilaisuus" ja he pääsivät takaisiin duuniin.

ps. perustele myös miksi jatkat seriffinä vaikka et rasismista tiedä hevon herttasta , etkä näytä ikinä oppiva,

Sinä.

Lue ensin säännöt.

Ja ne omaksuttuasi vasta siirry tähän aloitukseen.

"Perusasiat kuntoon"

• - mutta

nyt sekoitat minut siihen halpaan kopioon, joka taitaa olla sinuakin tyhmempi. Meidät on tosin helppo erottaa toisistamme, jos vain osaa lukea. Halpa kopio ei koskaan ole keksinyt mitään sellaista kuin tämä minun listani Musta Pekka -korteista. Mitäpä apinoimalla keksisi.

• nyt on sitten
        - mutta kirjoitti:

nyt sekoitat minut siihen halpaan kopioon, joka taitaa olla sinuakin tyhmempi. Meidät on tosin helppo erottaa toisistamme, jos vain osaa lukea. Halpa kopio ei koskaan ole keksinyt mitään sellaista kuin tämä minun listani Musta Pekka -korteista. Mitäpä apinoimalla keksisi.

nähty muttaneidin elämän kohokohta ja henkisen tuotoksen ylin aste.

Lapsellinen, muilta kopioitu luettelontapainen.

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

Sinä.

Lue ensin säännöt.

Ja ne omaksuttuasi vasta siirry tähän aloitukseen.

"Perusasiat kuntoon"

jaa minä ???hoitele sinä perusasiat .
        tämä on tietääkseni rasismi palsta muttakun kyse tulee kovanluokan rasismista esim.
        deir jassinista , sensuuriviikate heilahtaa välittömästi.
        samaten "ohjuksia olohuoneeseen" aihe häipyy välittömästi , puhumattakaan apartheid muureja aavikolle .
        edes e-afrikasta ei löytynyt vastaavia.

• suomi suomalaisille kirjoitti:

jaa minä ???hoitele sinä perusasiat .
        tämä on tietääkseni rasismi palsta muttakun kyse tulee kovanluokan rasismista esim.
        deir jassinista , sensuuriviikate heilahtaa välittömästi.
        samaten "ohjuksia olohuoneeseen" aihe häipyy välittömästi , puhumattakaan apartheid muureja aavikolle .
        edes e-afrikasta ei löytynyt vastaavia.

SINÄ rikot sääntöjä täällä samalla tavalla kuin palstan ulkopuolella, eri asteisesti, on rikottu.

Siinä suhteessa sinut voi lukea Deir Jassinia puolustaneiden arabien kategoriaan.

• - mutta
        nyt on sitten kirjoitti:

nähty muttaneidin elämän kohokohta ja henkisen tuotoksen ylin aste.

Lapsellinen, muilta kopioitu luettelontapainen.

sitä neitiä ei ole nähty vielä missään. Sinäkö se oot?

• z.o
        Mover kirjoitti:

SINÄ rikot sääntöjä täällä samalla tavalla kuin palstan ulkopuolella, eri asteisesti, on rikottu.

Siinä suhteessa sinut voi lukea Deir Jassinia puolustaneiden arabien kategoriaan.

voisitko perustella tuon ja samalla kirjoittaa sen uudestaan niin, että siitä saa jotain tolkkua.

• humanist1
        - mutta kirjoitti:

sitä neitiä ei ole nähty vielä missään. Sinäkö se oot?

Vilkaise vaan - varovasti - sinne naistenhuoneen peiliin.

• z.o kirjoitti:

voisitko perustella tuon ja samalla kirjoittaa sen uudestaan niin, että siitä saa jotain tolkkua.

Perustelu on tuo eka lause:

"SINÄ rikot sääntöjä täällä samalla tavalla kuin palstan ulkopuolella, eri asteisesti, on rikottu."

Ja väite tämä:

"Siinä suhteessa sinut voi lukea Deir Jassinia puolustaneiden arabien kategoriaan."

Jos et tunne Deir Jassinin tapahtumia ymmärtääksesi kommentit, niin tutustu niihin.

• z.o
        Mover kirjoitti:

Perustelu on tuo eka lause:

"SINÄ rikot sääntöjä täällä samalla tavalla kuin palstan ulkopuolella, eri asteisesti, on rikottu."

Ja väite tämä:

"Siinä suhteessa sinut voi lukea Deir Jassinia puolustaneiden arabien kategoriaan."

Jos et tunne Deir Jassinin tapahtumia ymmärtääksesi kommentit, niin tutustu niihin.

mitä sääntöjä minä olen nyt rikkonut?

Onko tää Deir joku sun kaveri?

• z.o kirjoitti:

z.o - keskity.

Sääntöjen rikkomuksesta puhuin "suomi suomalaisille" -nimimerkille.

Kuuklaa Deir Jassin ja tutustu. Ei o mun kaveri.

• - mutta
        humanist1 kirjoitti:

Vilkaise vaan - varovasti - sinne naistenhuoneen peiliin.

kuka sinne uskaltaa, kun sinä ja zo olette jo siellä?

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

ei sitä kukaan puolustanut , juutalaiset tulivat aamuhämärissä ja teurastivat kaiken mikä liikkui. asukkaat olivat palestiinalaisia , kiven hakkaajia ammatiltaan . kylä poistettiin kartalta.

• suomi suomalaisille
        Mover kirjoitti:

z.o - keskity.

Sääntöjen rikkomuksesta puhuin "suomi suomalaisille" -nimimerkille.

Kuuklaa Deir Jassin ja tutustu. Ei o mun kaveri.

oletko todella niin typerä että keräät kaiken tietämyksesi kuuklettamalla..
        onko stern gang sun kavareitas ? kyllä minä olen deir jassinin tapahtumat tiennyt ennen vikipediaa . milloin muuten kuulit maininnan juutalaisten urotyöstä ensimäisen kerran?????

• - mutta
        - mutta kirjoitti:

kuka sinne uskaltaa, kun sinä ja zo olette jo siellä?

mikäs profeetta neidistä on tullut, kun näkee jo näkyjä?

• suomi suomalaisille
        z.o kirjoitti:

deir jassin oli kylä palestiinassa jonka irgunin ja stern gangin tappajat tuhosivat aamuhämärissä , huhtikuussa - 48
        googlaamalla löydät siistin juutalaisversion tapahtumista . tosi urhoja . mutta tähän versioon goebbelsimme haluaa uskoa = silloin kun valehdellaan , se pitää tehdä sellaisessa mittakaavassa että kukaan ei epäile sanaakaan .
        tyypillistä hyysäröintiä .

• - mutta
        - mutta kirjoitti:

mikäs profeetta neidistä on tullut, kun näkee jo näkyjä?

mitäs norsun muistille nyt on tapahtunut: nimimerkki ZO kertoi käyvänsä naisten vessassa. Minä kun luulin, että muistat kaikki vanhat viestit.

• 28

Harvoin on yhtä surkeaa, epäpätevää, puolueellista ja typerää "sheriffiä" nähty missään kuin tällä palstalla? Saatko jonkinlaista perverssiä nautintoa levittäessäsi typerää rasistipropagandaa?

• z.o

mitkä lääkkeet sultakin jäi tänään ottamatta, vai ootko syöny jo huomisenkin pillerit?

• Perustelemattomuutta tyyliin "kahdeksas kohta".

On aika surkuhupaisaa, että kun aloitusn koskee vain oman mielipiteen perustelemista, niin siihen vastataan - niin kuin sinä - perustelematta...(!)

• - mutta
        z.o kirjoitti:

mitkä lääkkeet sultakin jäi tänään ottamatta, vai ootko syöny jo huomisenkin pillerit?

oliko pakko tarttua korttiin numero 4. ota lääkkeesi?

• z.o
        Mover kirjoitti:

Perustelemattomuutta tyyliin "kahdeksas kohta".

On aika surkuhupaisaa, että kun aloitusn koskee vain oman mielipiteen perustelemista, niin siihen vastataan - niin kuin sinä - perustelematta...(!)

voisitko perustella sen 'kahdeksannen kohdan', niin tiedetään mistä puhutaan.

Kenelle sinä yleensä vastasit ja minkä takia?

• tässähän tämä
        z.o kirjoitti:

Mutta jos et tällaista piipitystä harrasta, sinua ruvetaan kutsumaan neidiksi. Tosimies vinkuu ja vikisee, jos maahanmuuttokriitikoita on uskominen.

• z.o
        tässähän tämä kirjoitti:

Mutta jos et tällaista piipitystä harrasta, sinua ruvetaan kutsumaan neidiksi. Tosimies vinkuu ja vikisee, jos maahanmuuttokriitikoita on uskominen.

en minä sinulta mitään kysynyt.

• z.o kirjoitti:

en minä sinulta mitään kysynyt.

Niin - siinä tuli sitaatti 8. kohdasta.

Ja voisi sanoa, että kyseinen kommentti sisältää myös toimimisen 9.kohdan mukaan - eli "9. yritä aina tarttua henkilöön, älä koskaan asiaan".

Tämä perustelemattomuus on aika täällä valitettavasti aika yleistä. Olen sitä mieltä, että kun saadaan väitteet perusteltua, se takaa itse varsinaisten väittämienkin korkeamman laadun.

• z.o kirjoitti:

Se, kenelle vastasin näkyy kyllä viestihierarkiaa seuraamalla.

• perustele..
        Mover kirjoitti:

Ja voisi sanoa, että kyseinen kommentti sisältää myös toimimisen 9.kohdan mukaan - eli "9. yritä aina tarttua henkilöön, älä koskaan asiaan".

Tämä perustelemattomuus on aika täällä valitettavasti aika yleistä. Olen sitä mieltä, että kun saadaan väitteet perusteltua, se takaa itse varsinaisten väittämienkin korkeamman laadun.

väitteesi.

Tuo on vain pelkkä mielipide..

• z.o
        Mover kirjoitti:

niin on.

Olen samaa mieltä, vaikka ei ole kyllä hajuakaan mistä on kysymys.

Minä en yleensä väitä mitään. Sanon vain mitä mieltä olen ja harvemmin olen erimieltä itseni kanssa. Laadun takaamiseksi luen välillä vikipediaa ja tarkistan onko siellä asia selvitetty oikein.

Äsken näin muuten taas naisen, joka oli ihan miehen näköinen, mutta oli se nainen, koska ei sellaisia lepakko-logolla varustettuja T-paitoja miehet käytä. Heräsi kysymys, että miksi homot haluavat viestittää olemuksellaan kaikille, tästä vaikeasta sairaudestaan? Eihän terveetkään eli heterot, vedä päällensä paitaa, jossa lukee esim 'olen hetero', tai 'olen terve'.

• perustele.. kirjoitti:

väitteesi.

Tuo on vain pelkkä mielipide..

Kun ihmiset joutuvat perustelemaan väitteensä, niin he joutuvat todella tutkimaan, pohjautuuko väite todella tosiasioihin.

Tällöin jää varmaan moni suurempia ajattelematta esitetty mielipiden ilmaisematta.

• z.o
        Mover kirjoitti:

Se, kenelle vastasin näkyy kyllä viestihierarkiaa seuraamalla.

missä semmon hierarkia löytyy täältä?

Mitä sinä sitten vastasit ja kenelle?

• - mutta
        z.o kirjoitti:

niin on.

Olen samaa mieltä, vaikka ei ole kyllä hajuakaan mistä on kysymys.

Minä en yleensä väitä mitään. Sanon vain mitä mieltä olen ja harvemmin olen erimieltä itseni kanssa. Laadun takaamiseksi luen välillä vikipediaa ja tarkistan onko siellä asia selvitetty oikein.

Äsken näin muuten taas naisen, joka oli ihan miehen näköinen, mutta oli se nainen, koska ei sellaisia lepakko-logolla varustettuja T-paitoja miehet käytä. Heräsi kysymys, että miksi homot haluavat viestittää olemuksellaan kaikille, tästä vaikeasta sairaudestaan? Eihän terveetkään eli heterot, vedä päällensä paitaa, jossa lukee esim 'olen hetero', tai 'olen terve'.

onko se tervettä, että tatuoi pyllyynsä exit only?

• z.o kirjoitti:

missä semmon hierarkia löytyy täältä?

Mitä sinä sitten vastasit ja kenelle?

Ohje sen viestin löytymiseen, mihin viesti x on vastaus:

Laita vasemman käden kynsi viestin x vasempaan reunaan. Plaraa hiirellä näyttöä ylöspäin. Kun kyntesi osuu (ei siis sivua) vastaantulevan viestin "pohjaan" - niin se on se.

Ok?

• ei kai,
        - mutta kirjoitti:

onko se tervettä, että tatuoi pyllyynsä exit only?

jos pystyy itse sen tatuoinnin tekemään.

Pahimmassa tapauksessa saattaa taittaa niskansa.

• - mutta
        ei kai, kirjoitti:

jos pystyy itse sen tatuoinnin tekemään.

Pahimmassa tapauksessa saattaa taittaa niskansa.

nytpä selvisi sekin, miten Toni Hölmö kuoli. Joustamattomuuttaan kuolee hiirikin.

• - mutta
        - mutta kirjoitti:

nytpä selvisi sekin, miten Toni Hölmö kuoli. Joustamattomuuttaan kuolee hiirikin.

miksi kuvittelet muiden ihmisten tekevän samanlaisia typeryyksiä, kuin sinä itse?

Ymmärrän kyllä, että olet sen verran itserakas, että haluaisit antaa pusun omalle pyllyllesi, söpöliini.

• - mutta
        - mutta kirjoitti:

miksi kuvittelet muiden ihmisten tekevän samanlaisia typeryyksiä, kuin sinä itse?

Ymmärrän kyllä, että olet sen verran itserakas, että haluaisit antaa pusun omalle pyllyllesi, söpöliini.

minä en ole tatuoinut pyllyyni mitään. Pyllyäni pussaileva söpöliini ei ilmeisesti tajunnut, että puhe oli Tony Halmeesta.

• z.o

yritätkö väittää, että minä puhuisin täällä paskaa?

Sitäpaitsi taidat epäillä, että kirjoittelisin täällä muillakin nikeillä. Ei pidä paikkaansa, mitä nyt sillon alkuun kun ei ollut vielä rek-nik. Niillä mun nikeillä silloin kyllä kirjoitti joku örvelö myös. - Etkös sinä näe sieltä koneeltas mistä ip:stä mikäkin viesti tulee? Vähän nimittäin hämmästyin sillon kun sanoit, että et olisi osannut yhdistää niitä :|:, ällävika ja mikä hitto se kolmas oli?

• z.o

• z.o
        z.o kirjoitti:

tuossa tähtien kohdalla lukee 'páskáá'.

• z.o
        z.o kirjoitti:

tuossa tähtien kohdalla lukee 'páskáá'.

ilman noita aa-pilkkuja tietenkin.

Perustelu:
        -jos kirjoittaa oikein, niin se sensuroidaan.
        -oikeinkirjoituksen sensurointi on epäisänmaallista ja perustuslain vastaista.

Tuossa vähän musiikkia ahdistukseen:

http://www.youtube.com/watch?v=BmZwXqbB3D8

.

• z.o
        z.o kirjoitti:

ilman noita aa-pilkkuja tietenkin.

Perustelu:
        -jos kirjoittaa oikein, niin se sensuroidaan.
        -oikeinkirjoituksen sensurointi on epäisänmaallista ja perustuslain vastaista.

Tuossa vähän musiikkia ahdistukseen:

http://www.youtube.com/watch?v=BmZwXqbB3D8

.

minkähän takia tuossa yhdessä postissa ei ole edes tähtiä?

• z.o

näätkö sinä mun vierailijat? Entäs onko se sama kummitus siellä sunkin vieraskirjassa. Mikähän idea tuossa vieraskirjassa oikeen on.

• z.o

näkeekö täällä kukaan mun vieraskirjaan?

-

tai antaa olla. Sama kun tyhjille seinille puhus. Moverillekin pistin sp, mutta ei vastaa. Fennis on häveissä. Yhtä tyhjän kanssa. Tääki olevinaan joku keskustelupalsta.

• mieti tätä

Katsopa välillä peiliin ja mieti, vastaatko itse silloin kun keskustelet
      ( ja jäät häviölle?). Olen muutaman keran nähnyt kiuinka jätät vastaamatta vaikka sulta suoraan kysytään jotain väitettäsi.

• mieti tätä

Teksti liukui tänne alas: kohde oli Moover

• Tässä..

alkuperäinen luettelo, joka - huvittavaa kyllä - on paaaljon parempi ja kattavampi, kuin muttaneidin yritelmä. Toivon muuverin kommentteja luettelosta.

Mistä tietää 'hyysärin' hävinneen väittelyn?
      1. Hän heittää natsikortin peliin
      2. Hän alkaa keskittymään yhdys sanoihin, p,i,l,k,k,u,i,h,i,n ja kirjotusvirhesiin.
      3. Hän alkaa keskustella muista keskustelijoista, varsinaisen asian sijaan.
      4. Hän kutsuu vastustajaa ensimmäisen kerran juntiksi.
      5. Hän vetoaa vastustajan alhaiseen älykkyysosamäärään.
      6. Hän syyttää vastustajaa pienituloiseksi.
      7. vastapuoli on juoppo
      8. rasistit on perussuomalaisia vaimonhakkaajia
      9. kriittiset eivät osaa kieliä
      10. vastapuolen kriittiset keskustelijat katsoo vain ramboa VHSltä ja ei käy koskaan etnisen musikiin konserteissa
      11. Hän kaivaa esiin 10 000 vuotta vanhan saamelaiskortin.
      12. Hän sanoo suomalaisia mamuiksi.
      14. Hän vetoaa siihen, että muissa maissa on enemmän maahanmuuttajia, kuin Suomessa. Jos muut maat hyppäisivät kaivoon, Suomen tulisi silloinkin seurata perässä.
      15. Hän yhdistää nokkelasti, suorastaan ennenkuulumattomasti vähäisen älykkyden rasismiin.
      16. Hän uskoo jokaisen maahanmuuttokriitikon olevan sosiaalitoimiston asiakas. Tämän logiikan mukaan 60% suomalaisista mamut elävät sossusta.
      17. Kun häneltä kysyy miksi hän homojen oikeuksia puolustavana haluaa tänne kulttuureja joissa homot kivitetään, niin hän lopettaa keskustelun vastaamatta kysymykseen.
      18. Kun hän lukee esim. tälle foorumille linkitetyn uutisen ulkomaalaisen tekemästä rikoksesta, hän alkaa luetella suomalaisten tekemiä rikoksia, ettei tarvitse vain sanoa pahaa sanaa ulkomaalaisista rikollisista.
      19. Ei koskaan myönnä maahanmuuttajien tekemiä rikoksia JOS myöntää se on AINA "YKSITTÄISTAPAUS"
      20. Hän toistaa jokaisessa keskustelussa täällä mainittuja asioita, vaikka häviää väittelyn joka kerta.
      21. Hän vetoaa maahanmuuttokriitikon alhaiseen koulutustasoon, tuntematta tätä kuitenkaan henkilökohtaisesti tarkemmin. Syyttää samalla kriitikkoa ennakkoluuloiseksi.
      22. Suhtautuu maahanmuuttokriittisiin ihmisiin alentuvasti. Antaa neuvoja, kuinka mielipiteet tulee esittää, jotta tämä älymystönä itseään pitävä joukko suhtautuisi niihin vakavasti.
      23. Kieltää todellisuuden, jonka normaali-ihminen näkee katukuvassa päivittäin.
      24. Onnistuu tekemään asioista juuri päinvastaisen tulkinnan, kuin mitä kirjoittaja tarkoitti. Tämän jälkeen syyttää vastapuolta ulkolukutaidon puutteesta.
      25. Pyrkii kaikin keinon estämään ihmisten aktiivisuuden vaikuttaa asioiden kulkuun. Maahanmuuttopolitiikka perustuu luonnonlakiin, jonka suhteen sopeutuminen vallitsevaan kehitykseen on ainoa vaihtoehto. Sopetumattomilla ei ole tulevaisuutta monikulttuurisessa ihanneyhteiskunnassa.
      27. Väittävät että kaikki maahanmuuttopolitiikkaa vastustavat ovat Perussuomalaisten jäseniä tai äänestäjiä ja/tai hommafoorumilaisia
      28. Väittävät että maahanmuuttokriittisyys koskee vain tummaihoisia maahanmuuttajia, koska heille itselleen ihmisen ihonväri on tärkeä asia.
      29. Hän ei pysty perustelemaan millään tavalla nykyista maahanmuuttopolitiikkaa, vaan keksii idiottimaisia vertauksia aikuiset somalit vs. suomesta sodan aikana paenneet lapset.

• - jos

unohtaisitte joskus sen neidin, jota ei ole, saattaisitte huomata, että alkuperäisen listan osumatarkkuus on heikompi

• mistähän kertoo

Tuo lista on poistettu tältä palstalta jo useamman kerran.

• iso d

30. perustelee väitteensä vihervasuri-mediasta ulkoa opettelemillaan mantroilla. (en nyt toista niitä kaikkia tässä).

• - jos

mainitsisit edes yhden, asiasta voisi keskustella

• Oletko sitä mieltä, että listan kohtia ei - sellaisenaan - ole sovellettu vastauksissa?

Katso mm. jo tämän ketjun vastauksia!

• "satavarmasti"
        Mover kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että listan kohtia ei - sellaisenaan - ole sovellettu vastauksissa?

Katso mm. jo tämän ketjun vastauksia!

tarkoitat nimimerkin " tässä " listaa, joka pitää paikkansa täydellisesti !

• "satavarmasti" kirjoitti:

tarkoitat nimimerkin " tässä " listaa, joka pitää paikkansa täydellisesti !

Vähintäänkin niitä kohtia, jotka kummastakin listasta löytyvät.

Tuossa pidemmässä listassa oli kyllä myös falskiuksia ja ilmeisesti jopa epätosia juttuja - kun sen nopeesti katsastin.

• jaa että
        Mover kirjoitti:

Vähintäänkin niitä kohtia, jotka kummastakin listasta löytyvät.

Tuossa pidemmässä listassa oli kyllä myös falskiuksia ja ilmeisesti jopa epätosia juttuja - kun sen nopeesti katsastin.

muttaneidin "ime munaa" on ihan korrekti ilmaisu?

Mietihän pikkaisen muuveri, kumpi lista on falski ja kumpi ei?

• jaa että kirjoitti:

Muutin jotain omaan aloitukseeni -mutta:n versiosta - eli siinä asia tuli mietittyä.

Se on siinä.

Toinen lista on - kertaamattakin - hyvin falski, hyvä ystävä.

• - mutta
        jaa että kirjoitti:

sehän ("ime munaa") on näitä maahanmuuttokriitikoiden argumentteja. Myönnät siis itsekin, että ne ovat falskeja?

• humanist1
        - mutta kirjoitti:

sehän ("ime munaa") on näitä maahanmuuttokriitikoiden argumentteja. Myönnät siis itsekin, että ne ovat falskeja?

Tuo argumentti kuulostaa kyllä enemmän tumman rikastajan lausahdukselta - niiltä ainoilta, joita se osaa sanoa suomeksi rasisti -sanan lisäksi..

• Jos se on falski,
        Mover kirjoitti:

Muutin jotain omaan aloitukseeni -mutta:n versiosta - eli siinä asia tuli mietittyä.

Se on siinä.

Toinen lista on - kertaamattakin - hyvin falski, hyvä ystävä.

niin se osoittaa vaan teidän hyysäreiden olevan sitä, eikä muuta.

• tartuit korttiin nro
        humanist1 kirjoitti:

Tuo argumentti kuulostaa kyllä enemmän tumman rikastajan lausahdukselta - niiltä ainoilta, joita se osaa sanoa suomeksi rasisti -sanan lisäksi..

• z.o
        tartuit korttiin nro kirjoitti:

voiko toisen rekisteröityäkin nikkiä käyttää?

• z.o kirjoitti:

voiko toisen rekisteröityäkin nikkiä käyttää?

Ei - onneksi...!

Eli me, z.o, ollaan turvassa(!)

• Aiheesta muualla

eli,

"Argumentoinnin virheet"

http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

"Argumentointivirheet ovat keskustelutekniikan ja mielipiteen esittämisen yhteydessä tulleita "virheitä". Muodollisesti ne näyttävät oikeilta, mutta lähemmin tarkasteltuina niissä on joko looginen virhe, ne kohdistuvat johonkin muuhun kuin itse asiaan tai niissä käydään ihmisten eikä asioiden kimppuun. Kyse ei ole niinkään kieliopillisesta vaan sisällöllisestä virheestä. Suuri osa argumentointivirheistä on tunnettu jo keskiajalla, ja skolastikot ovat merkinneet niitä muistiin. Monilla argumentointivirheillä on oma nimensä..."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe

• J K

EN TIEDÄ

• z.o

minusta tuntuu, että se ei ole mikään tauti, eikä sitä voi millään lääkkeillä parantaa. Ja mitä se ketään haittaa, jos joku on joskus oikeassa.

• JJ

V AI NIN

• nainen Helsingistä

Kirjoitin tälle palstalle useita vuosia sitten. Jassoo, Mover on vielä voimissaan! Järkytyin hänen asenteistaan: kerroin omakohtaisesta tutustumisesta somali"kulttuuriin", ja hän hyvin pilkallisesti mitätöi kokemukseni väittämällä, että valehtelen. Se loukkasi minua suuresti. En sen jälkeen ole palstalla käynyt, nyt piipahdin.Toivon Moverillekin samanlaista kokemusta. Ehkä muille nauraminen loppuu siihen.
      hyvät jatkot kaikille

• että tälläinen provo

tällä kertaa. Nyt me kaikki olemme niin järkyttyneitä, että yöunet menee. Onneksi käyt tällä vain muutaman vuoden välein pyrähtämässä.

• 15+7

Tuo .kirjoittajahan hävisi oman taistonsa jo heti viestinsä alussa kohdilla 9 ja 10. Että oikein onnettoman rassun mustat pekat? Juuri tuollaista asiatyyliä toivon moderaattorin siteeraavan päätöksiensä tueksi.

• jk

ei m ikään

• 14+4

"Muistin virkistykseksi, tässä laatimani lista siitä milloin asia-argumentit ovat lopussa ja väittely hävitty. Eli onnettoman rassun 10 käteen jäävää Musta Pekka -korttia, ole hyvä:

1. muuta Joensuuhun
      2. ime m***a
      3. mene lääkäriin
      4. ota lääkkeesi
      6. vääntele rekisteröityä nimimerkkiä tyyliin sharyyni, sharynin molo, eniron syysmuuveri jne.
      7. väitä että kaikki rasistit ovat yksi ja sama ihminen
      9. yritä aina tarttua henkilöön, älä koskaan asiaan
      10. älä edes yritä käyttäytyä sääntöjen mukaan, se on perussuomalaisten hommaa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8509
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6722
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3850
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      88
      3753
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      170
      3097
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3029
    7. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2999
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2959
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2536
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2094
    Aihe