Grillattu hauki

Tero

Juhannuksena olisi tarkoitus pistellä hauki poikineen poskeen. Mikäkö se olisi paras tapa laittaa hauki grillissä / nuotiolla, ottaen huomioon että syömämiehet ovat raavaita äijiä ja rasvan persoja?

8

6750

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki 3

Pikkusen suolaa kehiin ja paistelemaan. Kyytipojaksi mukavan viileä olut.

• Jussi

Itse tein näin,hauen palat folioon tiukaksi nyytiksi,sisälle mukaan nokare voita ja ruohosipuli silppua.Voi grillata tai paistaa nuotiolla.

• Sakke

Hauki on aika kuiva (eli rasvaton) kala. Älä grillaa liiaksi tai tulee helposti korppua.

Parempi voisi olla folionyytissä voin kanssa kypsennettynä kuten täällä jo ehdoteltiinkin.

• Jaakko

Paras tapa nauttia hauki, on heittää se tunkiolle. hauki on sen verran mitätön kala.

• Jeppjee

Jaa, että mitätön? tuu sanomaan se mun 10,7 kg fisulle jonka viime kesänä ylösvedin.
        Mikähä se sitte ois paree? Lohiko? Sitä lajia mää oon popsinu kyllästymiseen saakka.

No mutta asiaan: Hauki tosiaan grillaantuu ihan liian helposti liian kuivaksi, eli jos on mahdollisuus pelata varman päälle niin paistinpannussa ja aimo annos ihka oikiaa voita johon hauki köllöttelemään. Tillillä voi loihtia lisämakua ja sitruunapippuri on hyvä keksintö.

• Faxe

Savusta hauki fileinä, mieluimmin 2 kiloinen tai isompi. Hauki fileiksi, nahka ja kylkiruodot jätetään. Suolaa karkealla merisuolalla rankasti vähintään kuusi tuntia, pyyhi ylimääräinen suola pois ja fileet savustuslaatikkoon. Paikallinen sanomalehti laatikon kannen väliin imemään hauesta irtoava kosteus. Savustetaan normaalista, minun laatikossa kestää n. 45 minuuttia ja maistuu varmasti pahimmallekin hauen vihaajalle.

• Affen!

Kuivaa se haukesi ja käytä saunan lämmitykseen, siihen se sopii parhaiten. Kuka viitsii pureskella puun makuista ja puun oloista kalaa?

• kalaa jokapäivä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      105
      1548
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      11
      1206
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      859
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      787
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      772
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      8
      759
    Aihe