Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten juosta nopeammin?

Läskipulla

Eli oon 169cm ja 75kg ja ongelma on juoksussa.. :D en oo koskaan ollu mikää liikunta hullu :D ja hidas juokseen ja kunto on mitä on...

Et niinku miten sais nopeutettua juoksua
Ja sit tässä olis jtn aikoja

60m 11.5sek
100m 20sek
400m 2.20min

39

5889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jejej

      jos haluat juosta nopeammin, niin juokse, juokse, juokse ja juokse. ei siihen oikotietä ole.
      Juokse välillä lyhyempiä lenkkejä kovempaa, välillä pitempiä lenkkejä hiljempaa. tee myös välillä pari intervalli-lenkkiä, niin kyllä kunto kasvaa.

      • JP The Big Boss

        Tiiän et ootat lisää vastauksia tänne;) ja täs olis mun : kannattaa harjoitella jalkojen voimaa joka sitten auttaa pikajuoksussa. Ja muhun kannattaa luottaa kosk. Juoksen 60m noin 7.45 . Mut eka pitäis päästä noist kiloist eroon . Onnee!


      • NopeampiKuinSinä
        JP The Big Boss kirjoitti:

        Tiiän et ootat lisää vastauksia tänne;) ja täs olis mun : kannattaa harjoitella jalkojen voimaa joka sitten auttaa pikajuoksussa. Ja muhun kannattaa luottaa kosk. Juoksen 60m noin 7.45 . Mut eka pitäis päästä noist kiloist eroon . Onnee!

        Säälittävää.


    • Juoksuhullu

      mä suosittelen Et treenaat vaik meet selälles ja "pyöräilet" koska se auttaa Ite juoksen 60 m 6,4 sekunnis Onnee yrityksel!

      • ihanvarmasti

        Noniiiiin juokset :D


    • Borzov

      Mun paras aika on 2,8sek ja suosittelen pyöräilyä.

    • 13vpoika

      itse olen 13v ja juoksen 7.7s 50 tai 60 metriä (olen harrastanut jalkapalloa 7 vuotta että se kai auttaa)

    • joku juoksija

      juokse ei siihen oo oikotietä ;D

    • :-B

      On juostava kovempaa :D

    • Juosta saa

      Katso kuvaa pikajuoksijoista vaikka Usain Bolt.
      Ei noita lihaksia pelkällä juoksulla ole saatu.

      Pikamatkoilla vähintään yhtä tärkeää on voimaharjoittelu kuin juokseminenkin.
      Erityisesti jalkalihakset selkä ja vatsalihakset.

      • juosta saa

        Ja yhtä tärkeä seikka on ruokavalio ja kunnon treeniharjoittelu.


    • M 75 Oulu

      Pitää vain opetella juoksemaan nopeammin, ei sen ihmeempää. Tähän ei mitään tarinoita tarvita, lisää vaan vauhtia ja palautumisen tarvetta sitä kautta myös, mutta juoksusta saa paljon enemmän kun uskaltaa pitää vauhtia jokaisella lenkillä vähän enemmän.

    • :);)

      Myös juoksutekniikka vaikuttaa...

    • Nopein

      Mun enkka on 2.47 sek 60 m et tulkaa hastaa vaa

      • jonnabonna

        Mulla lämppäreissä meni 60 m aikaan 2,4 sek. Melkein täysillä aika oli 1,9 sek.


      • Anonyymi

        Eli toi olisi maailmanennätys


    • Voimamies

      Pelkkä takakyykky kunnon vastuksilla = 80-95 % maksimista tuottaa tuloksia varmuudella. Nopeus on voimaa. Nopeaksi tullaan syntymällä tai harjoittelemalla. Varoitus takakyykkääjälle on se, että persaus kasvaa varmuudella, mutta se on yleistä myös maailman eliittipikajuoksijoilla :)

      Ittellä olisi geenit otollisemmat lyhyille matkoille, mutta takareidet napsui koko ajan, joten jätin noi satasen pyrähtelyt. Puolimaraton on ihan kiva matka, vaikkei toi aerobinen energiantuotto olekaan vahvuuteni.

    • kettuliini2

      Juoksukoulusta saa hyvää tietoa ja kannustusta. Kansalaisopistot järjetää niitä ja hintakaan ei järisytä, toisin kuin nuo urheiluliikkeiden rahasammot.

    • voimoo nyt

      Psyyke on tärkeä tekijä kovempaa juoksemisessa. Psyyke kasvaa kun otat tavaksesi juosta ilman paitaa, jolloin voit kuulla kommentteja tyyliin " onko kylmä " Johon voit sitten vastata " kyllä tässä hiki tulee " Muista myös hymyillä ja naureskella vastaan tulijoille, siitä saa valtavasti lisää voimaa. Jos kuitenkin joku ei vastaa hymyysi vaan näyttää hapannaamaa, niin se vasta voimaannuttavaa onkin. Nyt saat valtavan raivon puuskan kun ajattelet mielessäsi vetäväsi turpaan tuota omahyväistä hapannaamaa, ja taas vauhti kiihtyy. Näin toimien saat valtavasti sosiaalista pääomaa, ja voimaa vauhdinpitoon. Kenties läpi koko juoksulenkin?

    • Huippupikajuoksijat harjoittelevat joskus juoksua loivassa alamäessä ja miksei vähän jyrkemmässäkin, sellaisessa missä tulee kiire laittaa jalkaa jalan eteen. Se kehittää nopeita lihaksia.

    • halle

      Nopeus on voimaa, mutta pelkällä voimalla ei vielä juokse nopeaa. Se vaatii koordinaatiota, räjähtävyyttä, tekniikkaa.. Ja todella nopeaksi juoksijaksi vielä ne geenit.

      Eli voimistele, punttaa ja juokse. Harjoittele pikajuoksun eri vaiheita, etenkin:lähtöä ja kiihdytystä mutta älä unohda sitä juoksutekniikan harjoittelua.

    • Pilluaho

      Mäkivetoi ja hyppynaruu

    • Joona.H

      Mullaki on kisat tulos ja yritän ajatella seuraavia:
      Edessä juoksee jätkä jota vedän turpaan.
      Tai
      Joku pedaei juoksee mun peräs nii tulee kiirr

    • Hidas_lihassolu

      Varmasti treenaaminen auttaa jonkin verran, mutta tosiasia on sekin, että jotkut vaan juoksee nopeammin 60-100 m matkoilla vaikka ei ole treenanneet yhtään. Itse olen lyhyillä matkoilla aina ollut hidas, pidemmillä matkoilla pärjännyt paremmin. Harmi vaan, että koulun liikuntatunneilla oli enimmäkseen juuri noita 60-100 m juoksuja.

    • BYT

      Kanattaa tehdä sellasia treenejä että juokset jonkun matkan ja laitat ajastimesta aluksi sen määrän kun haluat. Aluksi kyllä kannattaa laittaa vähän isompi määrä. Varmaan osaat itse määritellä kuinka paljon jaksat jne. Ja jos olet laiska ihminen niin voit aloittaa lyhyemmillä matkoilla ja tehdä sen pari kertaa! :) toimii!

    • Vesimiessss

      Voit myös ennen juoksu juoda vettä jossa on sokeria tai suolaa sokeri auttaa pitää verensokerin. Ei liikaa kannata kuitenkaa laitaa maistuu muute ihan pas*alle

    • wherejtg

      JTG on here

    • Kovempiion

      Mahtaako suuri ja mahtava JTG käydä enään töissä lainkaan kun öiseen aikaan ehtii täällä kirjoitella? Terveet miehet reenaa ja öisin nukutaan eikä keskutella itsensä kanssa suolessa.

      • EiEnääJaksa

        Opettelisko kirjoittamaan?


      • entinennopeaminäkin

        Viestiketjun aloittajalle: unohda ajat heti alkuun. Älä stressaa niillä itseäsi loppuun heti ennen kuin olet aloittanut.
        Aloita säännöllinen, kuntosi mukainen juoksuharjoittelu. Sen laatimiseen tarvitset ammattilaisen ohjeita esim. paikallisen yleisurheiluseuran juoksuvalmentajalta. Oikea harjoittelu lepo oikea ruokavalio pitkäjänteistä motivaatiota tervettä maalaisjärkeä.
        Ei ole mitään mieltä harjoitella väsyneenä, sairaana tai muutoin väkisin vasten tahtoaan (motivaatio).

        Tulosta alkaa syntyä kun olet käynyt läpi kaikki nämä osa-alueet itsesi kanssa asiantuntijan neuvoja hyväksi käyttäen.

        Kilpaile vain itsesi kanssa ja silloinkin vain hymyssäsuin.

        Tsemppiä!


    • outoilme

      Vaarallisin tilanne on ehkä se kun nopeutta löytyy, mutta peruskunnon palaset ovat säpäleinä. Varsinkin jos kestävyyttä on aiemmin löytynyt, se on helppo vetää kova lenkki vanhasta muistista, mutta mitään se ei kehitä. Päälle vielä vihjailemalla paskomalla aiheutetut syömis- ja kehonkuvahäiriöt, niin juoksut on mitä on. Ei auta haluamiset. Yksinkertainen laji kyseessä, mutta väärin tehtynä vallan mahdoton.

      • mitä.tapahtuu

        Miten se on vaarallista?


      • Anonyymi
        mitä.tapahtuu kirjoitti:

        Miten se on vaarallista?

        Tulee ylirasitustila eli ylikunto jos juoksee kovavauhtisempia lenkkejä kuin mihin on peruskunnoltaan edellytyksiä, ja sitten juokseminen ei enää nosta suorituskykyä ja alkaa aiheuttaa rasitusvammoja. Näin ainakin pidemmillä juoksumatkoilla, en osaa sanoa koskeeko lyhyitä sadan metrin juoksujakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee ylirasitustila eli ylikunto jos juoksee kovavauhtisempia lenkkejä kuin mihin on peruskunnoltaan edellytyksiä, ja sitten juokseminen ei enää nosta suorituskykyä ja alkaa aiheuttaa rasitusvammoja. Näin ainakin pidemmillä juoksumatkoilla, en osaa sanoa koskeeko lyhyitä sadan metrin juoksujakin.

        Lyhyemmillä matkoillahan tarvitaan hyvää hapenottokykyä ja sitähän kehitetään juoksemalla kovaa ja hengästymällä?


    • Anonyymi

      Meillä treeneissä aina juostiin esim. kävelysauvojen kanssa ylämäkee ja sitte sen jälkeen ilman. Juostiin myös alamäkiä aina niin kovaa kuin jaksoi. Ja hei kannattaa muistaa aina venytellä ja/tai lämmitellä kunnolla, koska muuten paikat revähtää.

    • Anonyymi

      Ite oon 142cm ja 60metriä menee 7.58 sekunnissa

    • Anonyymi

      Itse oon periny isän isältä nopean juoksemisen, mutta vinkkinä on jos juokset pitkiä matkoja niin venyttele kunnolla ennen. Sitten lenkillä voi vaihdella nopeutta. Minulla nämä ainakin auttaa!

    • Anonyymi

      Juoksusta tulee nopeampaa kun pidentää askelta ja/tai nopeuttaa askelta. Harppoa ei kannata askeleen pidentämiseksi, koska se yleensä hidastaa askelta, vaan ponnistamalla nopeammin juoksu nopeutuu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe