Kertokaa kokemuksianne Chevy Cruze 1,8 LT:stä

Cruzeko

Olen hankkimassa uutta autoa. Koeajoin mm. Chevrolet Cruze 1,8 LT Hatchbackin.
Auto oli varsin mukava ja oikeastaan kaikin puolin myönteinen yllätys - vaikutti siltä että autossa on erinomainen hinta-laatusuhde. Auto alkoi tosissaan kiinnostaa!
Ongelmana on se, että lyhyehkö koeajo ei tuo kaikkia auton hyviä ja huonoja puolia esille. Pyydänkin siksi, että uuden Cruzen omistajat kertoisivat omia kokemuksiaan autosta; plussia ja miinuksia. Se helpottaisi seuraavan autoni valintaa...

88

16157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajettu on

      HIntalaatusuhde on kohallaan.
      Vie bensaa suht paljo nykymittapuun mukaan.
      Ihan tyylikäs.

      • Cruzeko

        Oletko ajanut autollasi jo paljon? Onko siinä ilmennyt vikoja?


    • Chevy vaan

      Itsellä ollut Cruze 1.6 LT HB nelisen kuukautta ja olen edelleen hyvin tyytyväinen edulliseen autokauppaan. Ajo on mukavaa ja miellyttävää ja ulkonäkö sopivan ärhäkkä ja perusvolkkareista edukseen erottuva. Tavaratila on tällaiseen autoon tilava.

      Näkyvyys taakse on lähes olematon, mutta onneksi peruutustutka auttaa.

      Saa nähdä, millainen toisen sukupolven Cruze aikanaan sitten on...?

      • Cruzeko

        Onko autossa ilmennyt mitään vikoja vielä?


      • Chevy vaan
        Cruzeko kirjoitti:

        Onko autossa ilmennyt mitään vikoja vielä?

        Mittariin on kertynyt vasta vähän alle 5000km. Ei mitään yllätyksiä tähän mennessä. Bensatankin kannen painomekanismin luotettavuus hieman epäilyttää pakkasilla, ehkäpä turhaan.


      • Jkhbmlö

        Chervolet cruce ajettu 96000km kytkin hajosi.Korjaus 20000euroa.Vauhtipyörä kytkinpaketin hinta 1535euroa tarvikeliikkeestä.


      • automasentaja

    • !!!!!

      Itselläni 1.8 LT automaatti bensa. Ollut 1.5 v. Ainut vika, joka on ollut on tuo takaluukun sähköinen aukaisupainike, joka piti vaihtaa. Näyttäisi olevan tyyppivika tässä autossa. Kuulemma ko. vika on muissakin automerkeissä. Muuten on loisto peli, ei mitään moitittavaa, SUOSITTELEN lämpimästi.

      • Cruzeko

        Kiitos asiallisista kommenteista!


    • 45 tkm ajettuna

      Ajettu 45 tkm.
      Asiallinen auto, ainoa moite on juuri tuo polttoaineen kulutus, ei vallan pieninpiä
      Muuten toiminut moitteetta
      Auto kylläkin diesel.
      Ainakin oman kokemukseni mukaan auton kyllä tohtii ostaa. Tänään pakkasta
      22 astetta ja mukavan lämmin. Olin ennen kotiinlähtöä, muutavan vuoden vanhan
      mersun kyydissä ja selvästi kylmenpi oli. Sen voi kyllä sanoa, että nokan pitää
      peittoon laittaa.

      Hyvä hinta/laatu suhde
      Jos itsetunto on kunnossa eikä mitään m,,,kunjatketta tarvitse niin aivan hyvä ostos.

      • Cruzeko

        Kiitos hyvästä vastauksesta!


      • cruuzailija
        Cruzeko kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta!

        Moi, mulla 2011 manuaali 1,6. Ajettuna 8000. Vaikuttaa hyvältä hankinnalta poislukien polttoainetalous (n. 8 l/100 km). Varusteita on hintaan nähden tosi hyvin. Kolmen vuoden takuu on aika hyvä juttu. Ongemia ei ole vielä ilmennyt.
        Oottelen 1,4 turbon tuloa, on ainakin jenkeissä saatavana, siinä olisi suorituskyky ja talous kohdillaan. Taitaa olla sama mylly kuin astrassa.


      • fdfd556
        cruuzailija kirjoitti:

        Moi, mulla 2011 manuaali 1,6. Ajettuna 8000. Vaikuttaa hyvältä hankinnalta poislukien polttoainetalous (n. 8 l/100 km). Varusteita on hintaan nähden tosi hyvin. Kolmen vuoden takuu on aika hyvä juttu. Ongemia ei ole vielä ilmennyt.
        Oottelen 1,4 turbon tuloa, on ainakin jenkeissä saatavana, siinä olisi suorituskyky ja talous kohdillaan. Taitaa olla sama mylly kuin astrassa.

        Ei kyllä tule nuo bensa-turbot myyntiin kovin pian euroopassa. Kuka hullu Opeleita enää ostaisi jos sen tekisivät?


      • fdfd556:lle
        fdfd556 kirjoitti:

        Ei kyllä tule nuo bensa-turbot myyntiin kovin pian euroopassa. Kuka hullu Opeleita enää ostaisi jos sen tekisivät?

        Typerästi vastattu.

        Opel ja Chevroletin Etelä-Korean autot ovat samassa omistuksessa. General Motors omistaa sekä Opelin, että Chevroletin. Siinä syy miksi. Eivät kilpaile keskenään.

        Chevroletin Cruze on halpa ja hyvä ns. medium-suuri auto, mutta mikä sitten sopii. Polttoaine puolta jos ajattelee, niin jokin muu ehkä sitten.


    • Cruzeko

      Kiitos kaikille kokemuksiaan Cruzesta kertoneille! Tämä helpottaa valintaani.

    • LTZ Cruze

      Minulla ollut noin 5 kk/12'000 km 1.8 LTZ HB. Ei juurikaan vikoja, muutama pieni juttu, esim. hälytin menee "itsestään" päälle. Epäilen että johtuu siitä kun sisälämmitin menee päälle ja puhaltaa melko ylös, hälyttimien sisäanturien suuntaan. Täytyy pyytää tarkistamaan huollossa. Toisena pikkuvikana on kojelaudan lokeron kansi joka ei aina meinaa oikein auveta. Muita vikoja ei vielä ilmaantunut tähän mennessä. Kulutus on ollut semmoista 7,7 L luokkaa viimeaikoina. Kaikinpuolin tyytyväinen ollut autoon.

      • Cruzettaako?

        Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.

        Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.

        Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.

        Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä.


      • Tyytyväinen
        Cruzettaako? kirjoitti:

        Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.

        Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.

        Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.

        Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä.

        Muuten ok, mutta takakontin ukloinen avaaminen hajosi ensimmäisen kuukauden aikana. Korjattu takuuna. Huurtuminen talvella ongelma jos pitää automaattiasennossa - jos laittaa raittiinilman kierrätyksen pois - ei ongelmia.
        Kovalla pakkasella joskus on tullut pelkääjän puolelle yön aikana muutaman tippa nestettä - ei ole löydetty syytä. Keskikulutus on ollut 7.5l/100km kun kilsoja on takana noin 38.000.

        Hyvä peli - hintansa väärti. Oma on sedan 2010, mutta olen ajanut myös viistoperäisen 2011 mallin. Laatikon toiminnassa on pientä eroa. Uudessa mallissa vaihtaminen ei tapahtu aivan samalla tavalla kuin edellisessä. Vanha malli vaihtaa hieman "helpommin". Ero on pieni.


      • Aikaisemmin myös

        Hälytin ongelma poistuu,kun muistat vaan painaa namiskuukkelia katonrajassa,jolloin sisätutkat poistuu käytöstä Täytyy valitettavasti tehdä se joka kerta ajon jälkeen jos meinaa käyttää sisälämppäriä (saattaa naapurit hermostua huutavaan autoon)


      • 15+12
        Cruzettaako? kirjoitti:

        Moro! Ostin rouvalle juuri hetki sitten tuollaisen 1.8 LT HB;n vm; 11 ajettu 4000km ollut esittely autona ei voi kyllä sanoa mitään vikaa vielä on jotenkin niin "arjen" tyylikäsauto. Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km että on kulutus ollut jotain 6.5-6.8/100km.

        Itse pidän autossa siitä kun se on niin ketterä kulkemaan mutta jämäkän oloinen alustaltaan. Ja kaikki hallintalaitteet ja napukat on todella lähellä käden ulottuvilla. Ainoa pieni miinus kokonaisuudessa on se että Penkeissä en saa ehkäpä tarpeeksi tukea reisien alle että istuin osa jää vähän vajaaksi mutta kun pituutta on 185cm niin aika harvassa autossa tuki tulee kunnolliseksi.

        Sen verta olen ollut tyytyväinen että meidän seuraava perheen lisäys on kyllä toinen Cruze.

        Tuosta varashälytinasiasta voin kertoa kun juttelin just myyjän kanssa niin sano että juu se napsuu välillä päälle juurikin kun arvelit tuosta lämppäristä. Siksi siellä peilin lähellä on se nappi mistä voit aktivoida sisätunnistelijat pois päältä.

        "Mutta tuota kulutus asiaa mie ihmettelen mistä on useimmat täällä korjaitellut itse saan kyllä auton kulkemaan alle 7l/100km"


        http://www.spritmonitor.de/en/overview/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2013&power_s=99&power_e=109&gearing=1


        Spritmonitorin seurannassa on 16 Cruzea 1.8 moottorilla ja niiden keskikulutus on 8,74 l/100km. Se on kyllä tuossa kokoluokassa korkea lukema.

        http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2009&constyear_e=2013&power_s=80&power_e=109&gearing=1


        Jokseenkin vastaavilla ehdoilla Golfin kulutus 7,06 l/100km.


    • Laatua...

      Minulla -11 1.8 LT Aut. Vikaa riittänyt melkoisesti. Tässäpä "pientä" listaa:

      1kk vanhana motarilla kattopaneeli syliin
      takajarruissa vikaa
      kaiuttimet rikki

      2-3kk vanhana
      vaihteisto rikki
      kaiuttimet rikki
      AUX-liitin rikki

      6kk
      kaiuttimet rikki
      AUX-liitin rikki

      8kk
      molemmat etuvalojen korkeussäätömoottorit rikki
      kaiuttimet rikki

      10kk
      molempien etuovien paneelit rämisevät
      takaluukku aukeaa itsekseen
      hälytin huutelee itsekseen
      parkkitutka rikki

      11kk
      parkkitutka rikki 2 kertaa korjaamisen jälkeen

      Nyt takana hieman alle 15000km
      Keskikulutus pyörii 11-13 litran paikkeilla ja ajelen kuitenkin nätisti...
      Viat korjattu takuuseen vaihtelevalla korjausajalla ja laadulla nimeltämainitsemattomassa Magneetissa Vantaalla.

      • oma totuus tämä

        Ajettu 45 tkm
        Takaluukun kytkin vaihdettu 2 kertaa
        takajarrut puhdistettu kerran
        siinä kaikki
        diesel ja kulutus luokkaa 6 - 6,5 litraa
        ei muuta vikaa
        Joten hieman ihmettelen tuota edelläolevaa listaa.
        Tietenkin mahdollista,muttei kyllä tavanomaista varmaan
        Ei minulla ainakaan isompaa valittamista.


      • Niinpä niin
        oma totuus tämä kirjoitti:

        Ajettu 45 tkm
        Takaluukun kytkin vaihdettu 2 kertaa
        takajarrut puhdistettu kerran
        siinä kaikki
        diesel ja kulutus luokkaa 6 - 6,5 litraa
        ei muuta vikaa
        Joten hieman ihmettelen tuota edelläolevaa listaa.
        Tietenkin mahdollista,muttei kyllä tavanomaista varmaan
        Ei minulla ainakaan isompaa valittamista.

        Toisen merkin myyjä ja harvinaisen yksinkertainen sellainen koska tuollaista vikalistaa ei löydy edes ranskalaisesta autosta tosin lähelle voi päästä.


      • monia harmittaa osto

        Kaikkee pientä on Cruzessa?
        Ja kulutukset ovat kovia!!


        Eipä ole ihme että vähän ajettuja vaihdetaan kiireellä pois!!


    • cruuzailija

      Cruze on muuten Vi bilägare:n mukaan tällä hetkellä maailman myydyin automalli, USAssa myyty n. 250 000 kappaletta, joten eiköhän kestävyysfaktaa ala pian tippua.

    • aamali

      Muuten hyvän näköinen auto mutta takavalot on kauheat mohlot. Suoraan 90-luvulta.

      • Nevervw

        15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
        Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
        Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
        5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
        Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
        Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
        Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään.


      • näin minulla
        Nevervw kirjoitti:

        15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
        Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
        Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
        5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
        Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
        Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
        Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään.

        nokka kunnolla peittoon, 47 tuhannen kilometrin kokemuksella voin sanoa, että ainakin omani (diesel) on lämmin ja minusta lämpenee (nokka peitettynä) kohtuullisen nopeasti. Tuo takaluukun kytkin on tyyppivika, mutta menee kyllä takuuseen.
        Muuten minusta hyvä hinta/laatusuhde


      • pekka.
        Nevervw kirjoitti:

        15000km 1,8LT. Huolto ensiviikolla.
        Takaluukun avaaja ei toimi, kun avaimesta.
        Kulutus on kohtuullisen kova nykyautoksi.
        5*105 pulttijako aiheuttaa pikku harmia, esim. vararengasta ei saa. Vaahto kompura.
        Lämpiää todella hitaasti, termarivika??
        Ohut alavääntö, johtuisiko edellisen vaihteistoongelmat tästä?
        Edellinen menopeli oli volkkari johon verrattuna tähänsaakka ollut huolettomia kilometrejä. Toivottavasti pitkään.

        Paljonko tuo kulutus on ollut? Entä maantieajossa?


    • Tyytyväinen omistaja

      100 000 km rikki viime viikolla (2,0 D, ostettu maaliskuu 2010) eikä ensimmäistäkään vika tähän mennessä (paitsi se takaluukun avauspainike) joten odotan innolla uuden farkun tuleminen ja myös se pienempi 1,7 l dieselmoottori.

      • !!!!!

        Mulle teki peruutustutka stopin pari päivää sitten. Tarttee viedä takuuhuoltoon, sillä siitä selvitään.....


      • Newervw
        !!!!! kirjoitti:

        Mulle teki peruutustutka stopin pari päivää sitten. Tarttee viedä takuuhuoltoon, sillä siitä selvitään.....

        Emäntä käytti huollossa.....Sunilla
        Eivät vaihtaneet takaluukun avaajaa. Kuulemma pelaa taas pakkasten mentyä. Mielestäni pitäisi pelata myös pakkasilla. Näinkö lupaava alku päättyy, on kun volkkarissa......


    • !!!!

      Totta, ei se ole mikään syy olla vaihtamatta. Pitää toimia, oli keli mikä tahansa. VAADI VAIHTOA. Kuuluu ilman muuta takuuseen. Mullekkin se vaihdettiin mukisematta.

      • nappi juttu

        Toimiko uusi avaaja pakkasella, eli oliko vaihdosta hyötyä. Huomasin omassakin, että nyt kelien lämmettyä toimii normaalisti. kysyn, sillä olen menossa ensimmäiseen huoltoon huhtikuun alussa.


    • !!!!!

      Mulla oli tuo ongelma kesällä, oli mennyt kosteutta mikrokytkimeen. Nyt toimii kelillä, kuin kelillä. Ei ilma saa vaikuttaa toimivuuteen. Ehdottomasti kannattaa vaatia vaihtamaan se kytkin.

    • vm2011

      Sedan - koska auton ulkonäöllä on väliä.

      • Kohtuu tyytyväinen

        1.8 LT aut. takana noin 45.000km.

        Keskikulutus alusta lähtien mitattuna 7.6l/100km. Takana kaupunki ja maantieajoa.
        Takaluukun kytkin sekä parkkitutkan yksi anturi vaihdettu ilman mutinoita.

        Takajarrut jumittivat käsivarrun käytön jäljiltä ja oikean jarrupalan liimaus lähti irti - ikävä vikinä. Ei mennyt takuuseen. Näitä vikoja on kuvattu varsin paljon ulkomaisilla sivuilla.
        Vaihteisto varsinkin pakkasella aika "kolho" ja moottorijarrutus voimakasta.
        Lämmitin toimi aivan ok ilman mitään erillisiä peittoja.
        Ajan kolme vuotta ja vaihdan - mihin se selviää kun kolme vuotta on täynnä vuonna 2013.


    • Eilen 30.5. haettiin 1,8 LTZ, todella mukavan tuntuinen auto!! Ja kulutus ensimmäiset 350km seka-ajoa 6,8l/100km,ei paha. Ja on mielestäni todella nätti auto, varsinkin keulasta muhkea. Ja Velvet Red kruunaa kaiken :)

      • cruze-11

        6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....


      • kohg
        cruze-11 kirjoitti:

        6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....

        Kyllä se saattaa olla totta. Ajan omalla hyvin rullaten ja turhia kiihdyttelyjä välttäen. Tietokone väittää keskarin olevan 6.9, mahdollista 1.6 koneella. Näin raskas auto vaatii ennakoivaa ajotapaa taloudellisuutta haettaessa, kone on myös vanhanaikainen mutta taas luotettava.


      • cruze-11 kirjoitti:

        6,8 l/100 km seka-ajossa?.... todella vaikea uskoa näin 20tkm ajokokemuksen jälkeen....

        Nyt autolla ajettu 1500km, keskikulutus 6,6l/100km. Tänään edessä 500 km matka-ajoa,moottoritietä ja 80-100 rajoituksia, nollaan mittarin ja katson maantiekulutuksen.


      • helbkuski kirjoitti:

        Nyt autolla ajettu 1500km, keskikulutus 6,6l/100km. Tänään edessä 500 km matka-ajoa,moottoritietä ja 80-100 rajoituksia, nollaan mittarin ja katson maantiekulutuksen.

        Eilen ajettu 510 km, keskikulutus 6,7l/100km, keskinopeus 91,5km/h. Ei ollut taloudellisinta ajoa, n.130 km moottoritietä, n. 200 km 100km/h ja loput jotain muuta. Ja ohitteluja tuli tehtyä kun tuonne itäänpäin tuota rekkaliikennettä riittää. Mutta suurin osa ajasta kuitenkin vakionopeudensäädin käytössä, sekin lisää kulutusta hieman :)


      • nappi juttu
        helbkuski kirjoitti:

        Eilen ajettu 510 km, keskikulutus 6,7l/100km, keskinopeus 91,5km/h. Ei ollut taloudellisinta ajoa, n.130 km moottoritietä, n. 200 km 100km/h ja loput jotain muuta. Ja ohitteluja tuli tehtyä kun tuonne itäänpäin tuota rekkaliikennettä riittää. Mutta suurin osa ajasta kuitenkin vakionopeudensäädin käytössä, sekin lisää kulutusta hieman :)

        Toukokuun alusta nollasin ja näyttää kuluttaneen sen jälkeen sekalaisessa ajossa 7,8. Sitä ennen koko vuoden keskikulutus 7,6.

        Ja kyseessä 1,8 LT -11 käsivaihteisena. Kaikkiaan mittarissa 17500 km.


      • nappi juttu kirjoitti:

        Toukokuun alusta nollasin ja näyttää kuluttaneen sen jälkeen sekalaisessa ajossa 7,8. Sitä ennen koko vuoden keskikulutus 7,6.

        Ja kyseessä 1,8 LT -11 käsivaihteisena. Kaikkiaan mittarissa 17500 km.

        Nyt viimeiset 700km seka-ajoa, suurin osa kaupungissa, keskikulutus 7,2 l/100km... Ja eilen tuli 3000km mittariin, ei vikoja...


      • 13+6
        helbkuski kirjoitti:

        Nyt viimeiset 700km seka-ajoa, suurin osa kaupungissa, keskikulutus 7,2 l/100km... Ja eilen tuli 3000km mittariin, ei vikoja...

        voisitko laittaa spritmonitor.de tai vanha.tankkaus.com -dataa...

        taisi nuo ilmoittamasi kulutuslukemat olla ajotietokoneelta?


      • 13+6 kirjoitti:

        voisitko laittaa spritmonitor.de tai vanha.tankkaus.com -dataa...

        taisi nuo ilmoittamasi kulutuslukemat olla ajotietokoneelta?

        Vaimon auto eikä merkkaile tankkauksia ylös, eli on ajotietokoneen näyttö. Mutta se että tuon Spritmonitorin käyttäjien kulutuslukemien keskiarvo on yli 8 litraa sadalla, ei tarkoita sitä että meillä ei voisi päästä keskiarvoa pienemmällä kulutuksella, eihän? Ajotapoja on niin monenlaisia, helposti saadaan muutaman litran kulutuseroja/100km...


      • 13+6
        helbkuski kirjoitti:

        Vaimon auto eikä merkkaile tankkauksia ylös, eli on ajotietokoneen näyttö. Mutta se että tuon Spritmonitorin käyttäjien kulutuslukemien keskiarvo on yli 8 litraa sadalla, ei tarkoita sitä että meillä ei voisi päästä keskiarvoa pienemmällä kulutuksella, eihän? Ajotapoja on niin monenlaisia, helposti saadaan muutaman litran kulutuseroja/100km...

        Tietysti millä tahansa autolla pääsee keskiarvojen alle kun mittaa (tai katsoo ajotietokoneelta) kulutuksen kovin lyhyeltä matkalta ja rauhallisessa maantiepainotteisessa ajossa. Kaupunkiajostakin on monia käsityksiä - toiselle se on koko tankillinen ajoa liikennevaloista seuraaviin - toiselle riittää kun pistäytyy kerran pikkukaupungin lähiössä.

        Noita spritmonitor-tietoja on vaan mielenkiintoista selailla, kun samalla näkee pidemmän ajan historiaa, jota voi myös verrata muihin vastaaviin autoihin. Tilastolliset keskiarvot kiinnostavat itseäni kuitenkin enemmän kuin yksittäisen ihmisen saavuttamat tulokset. >>> jos sata autoa A kulkee keskimäärin litran vähemmällä kuin sata autoa B, niin kyllä siitä voi vetää aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä.


    • Cruzeman

      Cruzen todellinen kulutus tällaisen 56-v ukon ajossa on alle 5 litran. Saa sillä varmaan rajulla tavalla kiihdyttelemällä kulumaan sen 7 litraakin. Kiihtyväisyys on lisäksi hyvin rajua luokkaa sillä olen jättänyt kaikki kilpaveikot tähän mennessä lukuunottamatta sinistä ralli-Subarua joka lumikelissä sai jätettyä muutaman metrin nelivetoisuutensa ansiosta.

      Kaikki Turbo-Saab 2,3T GT-Aerot jäävät kuin nalli kalliolle kun kiihdytän Cruzellani. Ja minulla on vain 1,4T-koneella.

    • Ei tule tähän pihaan

      Kyllä sai nuo vikalistat ja kulutus lukemat minut vakuuttuneeksi...Cruze Farkku EI ole meidän perheen seuraava kulkuväline!! 3kilpailijaa on vielä jäljellä kisassa, hinnaltaan Cruze olisi ollut sopivin(halvin) ja varustelu hyvä...mutta jos ne varusteet eivät toimi niin mitä niistä on iloa!!!!!

    • Ei tule tähän pihaan

      Eikö kukaan lähde mukaan? Täytyykö minun persaukisen pummin jälleen yksin valehdella täällä?

      • gs birotor

        Jep cruzeen oli saatu jopa 2 henkilön antamat kulutukset , jolloin vertailupohja on väärä muihin nähden.
        Audistakin vertailu auton tuotanto on päättynyt jo 2007 joten heikkoa vertailua...


      • astralla
        gs birotor kirjoitti:

        Jep cruzeen oli saatu jopa 2 henkilön antamat kulutukset , jolloin vertailupohja on väärä muihin nähden.
        Audistakin vertailu auton tuotanto on päättynyt jo 2007 joten heikkoa vertailua...

        Astran 1.4 turbo 140 hv arvot ovat jokseenkin samat ja isosta autokannasta.


    • cruts

      Moro. Olen lukenut mielenkiinnolla näitä vikatilastoja ja itselläni 11 mallin 1.8 lt manuaali josta korjattu parkkitutka,takaluukun lukko, jarrulevyt taakse. iskarit menossa jo kolmannet.Mites muilla on alustan suhteen onko ikävää kolinaa
      etupäässä ja mikä on ollut syynä.Ihmetyttää kun vaihtavat aina heti uudet iskari
      ja toimii jonkun aikaa niillä ja kokpina rupeaa kuulumaan taas.Koiranluut vaihdettu,satulat tarkastettu apurunko avattu ym..alkaapänniin toi kolina joka kuuluu iskareiden yläpäästä molemmin puolin pienellä nopeudella ajettaessa.

      • cruts

        Stten heräsin, päästin kissan ulos ja lähdin bussilla töihin haaveillen edelleen upesta Cruzesta.


      • cruzeisti treelta

        Hesarissa oli vertailua autojen ruosteen kestävyydestä ja Cruze ja kaikki Korean Chevyt olivat aivan häntäpäässä!! Mahtaakohan noiden "pikkuvikojen" jälkeen ilmetä suurempia ruostumisongelmia hetken päästä??
        Ihme kyllä toyota oli myös yhtä heikoilla....


      • cruzeisti treelta
        cruzeisti treelta kirjoitti:

        Hesarissa oli vertailua autojen ruosteen kestävyydestä ja Cruze ja kaikki Korean Chevyt olivat aivan häntäpäässä!! Mahtaakohan noiden "pikkuvikojen" jälkeen ilmetä suurempia ruostumisongelmia hetken päästä??
        Ihme kyllä toyota oli myös yhtä heikoilla....

        Taitaa kyllä minun pöksyni takapuolelta olla enempi ruosteessa kun Cruzeja kadehdin.


    • cruts

      Juu unohtu noi kilometrit 21000 takana ja vuosi takuuta ja vaihtoon menee jos kolina ei lakkaa.Eipä toi heräämällä parane josko huollossa joku osais jotain seuraavalla kertaa

    • cruts

      Nyt taas toimii alusta ei enää kolaja kuin ihan pikkuisen pahoissa terävissä kuopissa .Iskarit tuntuu olevan aivan paskoja mutta kun vaihtoehtoja ei ole.Juu ja taas takaluukku jäässä ei muuta kun avaimella sisään.Muuten hyvä auto hiljainen kun mika kun on kitkat alla jä lämpöä piisaa,kone nyt on vähän laiskanpuoleinen mutta kyllä tuolla töihin kerkiää kuilutus ollut n7.5 litraa sekalaista ajoa.

    • *~*

      Cruze tulee olemaan minun seuraava autoni, sedan mallisena. Johtuen juuri tuosta bensankulutuksestakin, kun olen ajatellut pientä ja pienikulutuksista mutta silti kestävää autoa. Nykyinen autoni on 26 vuotta vanha Range Rover ja bensankulutus 17-18 litraa sadalla. Range jää retkiautoksi silloin kun pitää kuljettaa paljon tavaraa ja mennä umpimetsään tai -tunturiin.

    • 2010 cruze 1.8 autom

      Tuntuu varsinkin 1->2 vaihdon jälkeen 1500-2000 rpm alueella kevyesti kuormittaessa ravistusta. Tuntuisi tulevan moottorista tai laatikosta. Muilla vaihteilla ei esiinny tai tasaisessa ajossa samalla kierrosalueella ei ravistele.

      Onko muilla saman auton omistavilla huomioita asiasta. Kyseessä siis automaatti.

      • Pettynyt W

        Sama vika -eikä lähde pois on ominaisuus.


      • ~~~
        Pettynyt W kirjoitti:

        Sama vika -eikä lähde pois on ominaisuus.

        Noilla kohdin myös käsivaihteisella on jonkinasteisia nykäisyjä jos ilmastointi on päällä. Jos ei käytä ilmastointia, on kulku hyvin tasaista kiihdyttäessäkin, hitaastikin. Ilmastointi ottaa tehosta liikaa pois ja ECU säätää ilmeisesti kahdella eri perusasetuksella ja vaihtaa tuossa rasituksen mukaan alueelta toiselle. Korkeampioktaaninen bensa auttaa hiukan, mutta ei tarpeeksi.


    • tyytyväinen C

      Cruze kulkee todella hyvin. 200 tulee helposti mittariin. Alusta asti heitteissä alustasta kuuluu jotakin aavistuksenomaista pikku narahtelua mutta ei minulla äänetöntä autoa ole koskaan ollutkaan. Kulutus pyörii alle 6 litrassa eli päihittää vaihdevikaiset Volkkarit mennen tullen siinäkin. Puhumattakaan tiloista, matkustusmukavuudesta ja jälleenmyyntiarvosta. Käytetyt Cruzet viedään käsistä.

      • Kauppa käy.

        Cruzet menevät käytettyinä hyvin kaupaksi ja siitä syystä hyvitykset niistä ovat parhaita. Bensaturboja ja farkkumalleja ostaneille voi luvata muutaman vuoden päästä parhaan hyvityksen kaikki merkit huomioiden.

        Volkkareiden TSI:tä ja DSG:tä ei kaukaan enää uskalla käytettynä ostaa ja Toyotienkin laatu on pohjamudissa. Ehkä siinä yksi syy, miksi laadukkaampi Chevrolet on niin kysytty.


      • 16+2
        Kauppa käy. kirjoitti:

        Cruzet menevät käytettyinä hyvin kaupaksi ja siitä syystä hyvitykset niistä ovat parhaita. Bensaturboja ja farkkumalleja ostaneille voi luvata muutaman vuoden päästä parhaan hyvityksen kaikki merkit huomioiden.

        Volkkareiden TSI:tä ja DSG:tä ei kaukaan enää uskalla käytettynä ostaa ja Toyotienkin laatu on pohjamudissa. Ehkä siinä yksi syy, miksi laadukkaampi Chevrolet on niin kysytty.

        Näkyyhän se Chevroletien vaihtohyvityksestä, että niille on kysyntää. Tojotan ostajat alkavat eläköitymään ja laatu on laskenut kuin lehmän häntä. VW:t alkavat olemaan jo ongelmajätettä vaihtoautohallissa.

        Siksi kestävillä autoilla, kuten Cruzeilla, on ostajia aiempaa enemmän.


      • Eipä kelpaa..
        16+2 kirjoitti:

        Näkyyhän se Chevroletien vaihtohyvityksestä, että niille on kysyntää. Tojotan ostajat alkavat eläköitymään ja laatu on laskenut kuin lehmän häntä. VW:t alkavat olemaan jo ongelmajätettä vaihtoautohallissa.

        Siksi kestävillä autoilla, kuten Cruzeilla, on ostajia aiempaa enemmän.

        Vaihtohyvitykset ovat hyviä näillä merkeillä sen takia, että myynnillisesti marginaalimerkille saataisiin haalittua enemmän asiakkaita. Jälleenmyyjät luopuvat katteistaan, jotta myynnille saataisiin edes tuollakeinoin potkua. Kia teki agressiivisesti tätä samaa aikaisemmin, mutta tyrkytys on vähentynyt, kun merkki on saanut hyvän jalansijan uusien myynnissä.
        Myynnissä olevista Chevroleteista näkee, että vaihtoautojen vaihtuvuus on kuitenkin hyvin pientä. Ja mitä tulee aiempaa enempiin ostajiin, empä juhlisi n. 100 auton kuukausivauhdilla. Osaa malleista ei jopa myydä yhtään kpl kuukaudessa tai korkeintaan muutama kappale. Tälläisillä myyntiluvuilla jo muutama satunnainen myyty auto voi nostaa prosentuaalisesti myyntiä valtavasti, vaikka kokonaisuutena puhutaan aivan nappikaupasta.


      • 16+2
        Eipä kelpaa.. kirjoitti:

        Vaihtohyvitykset ovat hyviä näillä merkeillä sen takia, että myynnillisesti marginaalimerkille saataisiin haalittua enemmän asiakkaita. Jälleenmyyjät luopuvat katteistaan, jotta myynnille saataisiin edes tuollakeinoin potkua. Kia teki agressiivisesti tätä samaa aikaisemmin, mutta tyrkytys on vähentynyt, kun merkki on saanut hyvän jalansijan uusien myynnissä.
        Myynnissä olevista Chevroleteista näkee, että vaihtoautojen vaihtuvuus on kuitenkin hyvin pientä. Ja mitä tulee aiempaa enempiin ostajiin, empä juhlisi n. 100 auton kuukausivauhdilla. Osaa malleista ei jopa myydä yhtään kpl kuukaudessa tai korkeintaan muutama kappale. Tälläisillä myyntiluvuilla jo muutama satunnainen myyty auto voi nostaa prosentuaalisesti myyntiä valtavasti, vaikka kokonaisuutena puhutaan aivan nappikaupasta.

        Etpä ymmärtänyt nytkään mitään. Puhe oli siitä, että Chevroletieista hyvitetään hyvin. Chevroletiin vaihtaja ei saa vaihturistaan sen parempaa hintaa kuin muuallakaan. Kia hyvitti ylihintaa aikoinaan vaihdokeista ja ajautui konkurssiin.


      • Autoista kiinnostunu
        16+2 kirjoitti:

        Etpä ymmärtänyt nytkään mitään. Puhe oli siitä, että Chevroletieista hyvitetään hyvin. Chevroletiin vaihtaja ei saa vaihturistaan sen parempaa hintaa kuin muuallakaan. Kia hyvitti ylihintaa aikoinaan vaihdokeista ja ajautui konkurssiin.

        Tietosi on jälleen tapasi mukaan väärää ja olet niin metsässä kuin vain voi olla. Kian silloinen ainoa jälleenmyyntiketju Delta ei ajautunut konkurssiin, vaan pääsi hakemaansa velkasaneeraukseen. Tällä on vissi ero. Tämän jälkeen alkoi tervehdyttämistoiminnot, jonka seurauksena talous lähtikin nopeasti jälleen nousuun. Jo seuraavavuosi oli selvästi parempi. Lisäksi tuossa vaiheessa mukaan astui joukko sijoittajia, jotka ottivat melkoisen riskin ja sijoittivat Deltaan ulkopuolista rahaa. Hallinto vaihdettiin.
        Aika lapsellista kuvitella, että Delta-auton olisi ajanut heikkoon taloudelliseen jamaan ylihyvät hyvitykset, samaa amislegendaa kuulee näillä provoalstoilla hyvin usein. Suurin syy oli valtavat investoinnit, joita Delta teki ennen taloudellista taantumaa. Autoliikeketju kasvatti toimintaansa useilla lasipalatseilla ympäri maan, eikä se ole ihan halpaa toimintaa.
        Nykyäänhän Kiaa myyvät myös monet muutkin jälleenmyyntiketjut. Kian maahantuonti ei halua riskeerata suositun merkin menestystä ns. yhden kortin varaan ja jälleenmyyntisopimuksia muiden ketjujen kanssa on edullisempi tehdä ilman suuria investointeja, kuten omia autotaloja henkilöstöineen.

        Ainoa yritys, joka näissä keskusteluissa on mennyt oikeasti konkurssiin on GM vuonna 2009. Se tapahtui samana vuonna ja liki samaan aikaan kuin Delta haki itsensä velkasaneeraukseen ja siihen myös pääsi. GM:n pelasti valtava valtion myöntämä tukipaketti, jolla GM sai halpaa lainaa pitkälle ajalle. Kannattamaton toiminta, kuten Saab, lopetettiin oitis, jotta päämerkit saataisiin säilytettyä.
        Velkasaneeraukseen ei pääse yritys, jollla ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä veloistaan. Taloudellinen potentiaali punnitaan hyvin tarkasti, ennenkuin käräjäoikeus päättää pääseekö yritys velkasaneeraukseen vai ei.
        Deltalla potentiaalia oli, koska tuote myi kokoajan hyvin.


      • 16+2
        Autoista kiinnostunu kirjoitti:

        Tietosi on jälleen tapasi mukaan väärää ja olet niin metsässä kuin vain voi olla. Kian silloinen ainoa jälleenmyyntiketju Delta ei ajautunut konkurssiin, vaan pääsi hakemaansa velkasaneeraukseen. Tällä on vissi ero. Tämän jälkeen alkoi tervehdyttämistoiminnot, jonka seurauksena talous lähtikin nopeasti jälleen nousuun. Jo seuraavavuosi oli selvästi parempi. Lisäksi tuossa vaiheessa mukaan astui joukko sijoittajia, jotka ottivat melkoisen riskin ja sijoittivat Deltaan ulkopuolista rahaa. Hallinto vaihdettiin.
        Aika lapsellista kuvitella, että Delta-auton olisi ajanut heikkoon taloudelliseen jamaan ylihyvät hyvitykset, samaa amislegendaa kuulee näillä provoalstoilla hyvin usein. Suurin syy oli valtavat investoinnit, joita Delta teki ennen taloudellista taantumaa. Autoliikeketju kasvatti toimintaansa useilla lasipalatseilla ympäri maan, eikä se ole ihan halpaa toimintaa.
        Nykyäänhän Kiaa myyvät myös monet muutkin jälleenmyyntiketjut. Kian maahantuonti ei halua riskeerata suositun merkin menestystä ns. yhden kortin varaan ja jälleenmyyntisopimuksia muiden ketjujen kanssa on edullisempi tehdä ilman suuria investointeja, kuten omia autotaloja henkilöstöineen.

        Ainoa yritys, joka näissä keskusteluissa on mennyt oikeasti konkurssiin on GM vuonna 2009. Se tapahtui samana vuonna ja liki samaan aikaan kuin Delta haki itsensä velkasaneeraukseen ja siihen myös pääsi. GM:n pelasti valtava valtion myöntämä tukipaketti, jolla GM sai halpaa lainaa pitkälle ajalle. Kannattamaton toiminta, kuten Saab, lopetettiin oitis, jotta päämerkit saataisiin säilytettyä.
        Velkasaneeraukseen ei pääse yritys, jollla ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä veloistaan. Taloudellinen potentiaali punnitaan hyvin tarkasti, ennenkuin käräjäoikeus päättää pääseekö yritys velkasaneeraukseen vai ei.
        Deltalla potentiaalia oli, koska tuote myi kokoajan hyvin.

        Kyllä minä muistan yksityiskohdatkin. Kiaa myytiin hyvittämällä vaihdokeista ylihintaa ja siitä seurasi konkurssikypsä yhtiö.


      • koreankippo
        16+2 kirjoitti:

        Kyllä minä muistan yksityiskohdatkin. Kiaa myytiin hyvittämällä vaihdokeista ylihintaa ja siitä seurasi konkurssikypsä yhtiö.

        Uskotaan kyllä sinä olet automyyjä....tai siis korean chevymyyjä!!!!!


      • Missä vika

        Minulla Cruze vm 2010, diesel, ajettu vasta 50 000km. Viime syksynä ajaessa syttyi palamaan "moottorihäiriö"-varoitusvalo. Korjattiin, muttavaikutti siltä, että löytyiköhän vika. Nyt uudelleen sama varoitusvalo alkoi ajaessa palamaan. Espoolainen merkkikorjaamoni sai vasta 3 viikon kuluttua järjestymään korjausajan. Onko muilla diesel-Cruzen omistajilla ollut samanlaista ongelmaa.


      • 1.8 L
        Missä vika kirjoitti:

        Minulla Cruze vm 2010, diesel, ajettu vasta 50 000km. Viime syksynä ajaessa syttyi palamaan "moottorihäiriö"-varoitusvalo. Korjattiin, muttavaikutti siltä, että löytyiköhän vika. Nyt uudelleen sama varoitusvalo alkoi ajaessa palamaan. Espoolainen merkkikorjaamoni sai vasta 3 viikon kuluttua järjestymään korjausajan. Onko muilla diesel-Cruzen omistajilla ollut samanlaista ongelmaa.

        1.8 l on bensakone.


    • sebi1

      palstalla on kyse cruzen vioista ei ihmisten

    • ~~~

      Eihän tuosta moottorihäiriö-ilmoituksesta voi sanoa mikä siinä on ongelmana. Huomaako siinä mitään muuta, jonka perusteella vikaa voisi arvailla?
      Ellei mitään muuta ilmene, saattaisi olla vain joku ohjelmallinen häiriö, mahdollisesti kosteuden aiheuttamaa kontaktivikaa tms.
      Mutta ajaa ei kannata ennenkuin on tutkittu huollossa.

    • volkari1

      Joo mahtava peli golfin jälkeen. Volkkarin tyyppiviat ja kammottava ulkonäkö ja ankea säkkipenkkimallisto ei enää kiinnosta.

      • ~~~

        Miten tuo liittyy moottorihäiriö-ilmoitukseen?


      • Redbell
        ~~~ kirjoitti:

        Miten tuo liittyy moottorihäiriö-ilmoitukseen?

        Minullakin tuli moottorihäiriölamppu päälle mutta huomasitko Sinä lukea vikakoodin? Minulla se tarkoitti, että 15000 km tuli täyteen edellisestä huollosta, kuten pitikin. Huollettiin ja lamppu sammuu.
        Ostin 2.0 D Sedan manual 2010 mallin, jossa italialaisten suunnittelema diesel kone 92 kw, riittää hyvin ( tiesittekö miksi samalla koneella on kolmea eri teho variaatiota liikkeellä?...no siksi, että Ison Britannian verottaja jakaa autot veroluokkiin myös tehon perusteella ja tuo 92 kw säädettiin Chevyllä täten alempaan verotusarvoon, jotta siitä saatiin Britannian kaupparatsuille kiinnosta vaihtoehto työsuhdeautoksi).

        Minulla on ollut melkein kaikki noi Cruzen tyyppiviat: Takaluukun lukko, ajovaloumpion moottori, takajarrut jumissa, takaiskari (paskaa GM romua, ostan seuraavaksi Konit alle), pissapojan säiliön korkki, katalysaattorin toinen anturi. Kaikki muut meni takuuseen paitsi takajarrut 500 ekee kun levyt vaihdettiin myös. Muuten pirun hyvä ja olen nyt ajanut 10000 km ilman ongelmia. Finikor ruosteensuojaus TÄYSkäsittelyn testin just, ei suola enää huoleta:)


      • Redbell
        Redbell kirjoitti:

        Minullakin tuli moottorihäiriölamppu päälle mutta huomasitko Sinä lukea vikakoodin? Minulla se tarkoitti, että 15000 km tuli täyteen edellisestä huollosta, kuten pitikin. Huollettiin ja lamppu sammuu.
        Ostin 2.0 D Sedan manual 2010 mallin, jossa italialaisten suunnittelema diesel kone 92 kw, riittää hyvin ( tiesittekö miksi samalla koneella on kolmea eri teho variaatiota liikkeellä?...no siksi, että Ison Britannian verottaja jakaa autot veroluokkiin myös tehon perusteella ja tuo 92 kw säädettiin Chevyllä täten alempaan verotusarvoon, jotta siitä saatiin Britannian kaupparatsuille kiinnosta vaihtoehto työsuhdeautoksi).

        Minulla on ollut melkein kaikki noi Cruzen tyyppiviat: Takaluukun lukko, ajovaloumpion moottori, takajarrut jumissa, takaiskari (paskaa GM romua, ostan seuraavaksi Konit alle), pissapojan säiliön korkki, katalysaattorin toinen anturi. Kaikki muut meni takuuseen paitsi takajarrut 500 ekee kun levyt vaihdettiin myös. Muuten pirun hyvä ja olen nyt ajanut 10000 km ilman ongelmia. Finikor ruosteensuojaus TÄYSkäsittelyn testin just, ei suola enää huoleta:)

        Lisäyksenä edelliseen...ajettu nyt yhteensä 74000 km, ostaessani sen käytettynä 2013 alussa oli mittarissa 46000 km, jolloin umpion moottori takaluukun lukko ja pissapojansäiliön korkki vaihdettiin ostoliikkeessä Metroauto Espoolla uusiin.


    • 22.

      Herkistelin takajarrupaloja, helvetillinen huuto hesasta turkuun välillä häviten.
      Cruse LT 2012.
      24000 mittarissa-
      Avasin jarrusatulan kaksi pulttia ja kampesin ulos. aivan jumissa palat.
      Smirkelillä paloista päädystä ja sivuista pois 1mm pääasiassa ruostetta tilkka vaseliinia ja johan kulkee.
      Yksi pala kulunut enemmän kuin muut ja päästä selvästi liimaus auki.
      Katsotaan meneekö tällä vai pitääkö vaihtaa, vaikkei paloissa vielä pintaa pois kuin 1.5mm.

    • akkujn

      Crucen myynti loppui Euroopassa.Olen kuullut ettei oikeen saa varaosia.Pitääkö paikkaansa.Olen ostamassa täytyy miettiä vielä jos varaosien saanti on huonoa tietääkö kukaan???

      • Kyllä tietää

        Tiedot löytyvät maahantuojan sivulta.

        "Jatkamme Chevroletin alkuperäisosien toimittamista vähintään 10 vuotta siitä eteenpäin, kun viimeinen uusi Chevrolet on myyty Suomessa."

        "Suomessa käytössäsi on 40 valtuutettua korjaamoa valmiina palvelemaan sinua."


      • ei enää geeämmää

      • Ei koske Cruzea

      • arrikoski

    • ~~~

      Lisäksi ulkomailta löytyy runsaasti tarjontaa, myös lisätarvikkeita.

      • Malibu

        Ebaystä saa Cruzeen mitä tahansa ja aina edullisemmin kuin täältä. Se on kuitenkin maailman myydyimpiä autoja ja 50-luvun Chevroleteihin saa edelleen varaosia. Opel käyttää myös samoja osia eri malleissaan, joten myös Saksasta saa kymmeniä vuosia useimpia osia.


    Ketjusta on poistettu 70 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2442
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      336
      1568
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      89
      985
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      180
      811
    8. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe