Ollikainen Pentti lomasäkylästä suhteestaan karavaanareihin!

Solifer 450

http://fi-fi.facebook.com/pages/Lomasäkylä/142687229112561

Tämä multimiljonääri on luvannut tehdä paikalle kylpylän. Sitä on odotettu jo reilu puolivuotta. Tyypillä ei aina ole sopivaa seteliä maksaa edes tupakeitaan :)

117

3780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soliveri

      Eiköhän tässä taas rikkailla ja nerokkailla karavaanareilla herjauksen kriteerit täyty. Nenän edessä ollaan leppoisa joojoomies. Totuus taas lukee täällä. Toivotaan että tästä tulee tutkintapyyntö

    • auervaara

      Minäkin toivon että tulisi tutkintapyyntö! Ollikainen kertoo aika selvästi paikallisista vaunuilijoista, mitä mieltä on. Haukkuu työssäkäyviä, laskunsa maksavia juopoiksi ja syyksi siihen ettei lomasäkylä pysty maksamaan laskuja tai hän itse ei miljoonillaan pysty tekemään mitään. Liikemies opasti toimitusjohtajaa lähtemään paikasta kun sähköt katkaistiin, niinkuin rotat uppoavasta laivasta. Kukahan kantais vastuun? Ei ainakaan auervaara ;)

    • Reki-Eki

      Ottakaapa screenshotit kommenteista ennenkuin poistaa ne. Muuten ei ole todistetta.

      • Paska Housu

        Oot söpö !


    • Pummit taas haukkuvat yhtä kunnon karavaanaria, se on niin karavaanareiden tapaista. On ressukat taas täälläkin kovassa vauhdissa muustaamaan liiton mainetta. Eikä etuteltassa enään ole oikeuksia kirjoitella kun pitää hakeutua asiallisillisimmille saiteille.

    • svidui-lija

      Tää asia-sillinen saitti ei ole edes Etutelttan jäsenkeskustelua asiallisempi.

      • svidui-lija

        Väärin todistettu irwileuka. Jäsenkeskustelu on kuin pyhäkolupoikien hartaushetki tähän suolisaittiin verrattaessa.


    • svidui-lija

      Vain porsaat kirjoittavat etutelttaan.

    • kesä 2012

      Se taitaa olla ravimiehiä ; Piikkiin Piikkiin !!

    • Asiasta tietoinen

      VITUTTAAKO VITUTTAAKO kuunnellaan! HE HE HE HE HE HE ! Kerrankin joku joka uskaltaa tuoda totuuden esiin niistä karavaanareista.Hyvä Ollikainen,jatka vaan samaan malliin,niin kyllä se paikka vielä puhdistuu!

    • ei ymmärrä

      kyllä ihmiset osoittavat tyhmyytensä ja ilkeytensä tällaisia sivuja kirjoitellessaan, !
      olen ihmetellyt ihmisten pahansuopaisuutta ja sitä että eivätkö koskaan saa kylläänsä paskan puhumisesta ja toisten ihmisten panettelusta? jos tällaisten asioiden kirjoittelu tuottaa mielihyvää, niin täytyy ihmetellä mitä siellä sydämen maaperällä on ? .... mutta usein tällaiset ihmiset löytävät vielä itsensä rypemästä paskanhajuisesta liejusta ! näin se vain on ! turhat sanat kiertyvät usein omaan nilkkaan ajan kanssa!

      • lapsi

        laitahan sinäkin kirjoittelija oma nimesi tänne kun on kanttia kirjoitella toisista nimellä ja ainakin niin että kaikki tietävät kenestä kirjoittelet, aika törkeää ja pelkurimaista on mennä ihmisen henkilökohtaisuuksiin ja moittia kaikella tavalla kun ette oikeasti tiedä mitään, onko sinulla joku ukko ylijumalan asema tai oikeus
        terveisin lapset !


    • Pentti Ollikainen

      Sain vinkin näistä sivuista ystävältäni ja olin kyllä hämmästynyt tällaisesta! En ole kenellekkään mitään tehnyt, vain vastannut sanallisesti ilkeilyyn jota jatkui ja jatkui ...
      .Rakkaat vihamieni ,toivon teille kaikille siunausta ja parempaa tulevaisuutta en todellakaan arvannut,että sohaisin näin arkaan paikkaan.Sen tunnustan,että en ole virheetön ihminen,mutta minulla on nyt suuri rakkaus elämässäni ja siitä Jumalalle kiitos.! .... ja se on totta että kukaan teistä ei kyllä totuutta tiedä näistä asioista, vain luulottelua teillä on ja pahasta sydämestä nousevia ajatuksia. (pahanilkinen on ihmisen sydän jos ei Jumala pääse sitä muuttamaan ja hallitsemaan).
      ja sitä ihmettelen että kirjoittelette tässä blogisa kuitenkin kaikkea muuta kuin sitä mitä blogin otsikko antaa ymmärtää. kirjoittakaa mieluiten asiaa kuin ihmisten henkilökohtaisuuksia, se on kunnianloukkaus, jokaisen uskonnollinen vakaumus ja elämäntilanteet ovat henkilökohtaisia asioita, eikä ole tarkoitettu yleisille sivuille reposteltavaksi. olet kaveri nähnyt vaivaa kovasti mollataksesi ihmistä jota tuskin syvästi tunnet laittamalla kaikenlaisia linkkejä tänne. Ihmettelen motiiviasi?
      Elämää on muuallakin,kuin Lomasäkylässä ja parempaa sellaista .On turhaa tuhlata elämäänsä sellaisille asioille,jotka eivät tuota mitään hyvää.Se rikkaus mitä ihmiset tarvitsevat se tulee sydämestä ja sillä on paljon suurempi voima elämälle,kuin niistä suurista rahoista.Olen nähnyt paljon rikkaita ja ahneita onnettomia ihmisiä tällä elämän tiellä ja huomannut,että jos ei ole löytänyt rauhaa sielulleen,niin aika onnetonta on elämä silloin.
      Kaikkea hyvää teille karavaanarit ja tiedän että Jumala rakastaa jokaista !

      Ystävällisin terveisin paljon parjattu

      PENTTI OLLIKAINEN

      • pena fani

        Hieno vastaus Pentiltä !


        Kiitos !


    • niinpä ovathan musketööritkin tulleet kuusta taistelemaan. Tessut tietenkin Pietarista.

    • Tukijasi

      Kyllä nyt olisi Ollikaisen Metro idealle järkevää antaa kaikki tuki,koska Nokia näyttää nyt menevän tuhoon kännyköittensä kanssa.Älä anna Pentti periksi,sinua tarvitaan pelastamaan Suomineito.
      Olet pitkään jaksanut taistella tyhmyyttä vastaan,mutta vielä se onnistuu! Olemme ystäviemme kanssa tukena ja rukoilemme sinulle jaksamista,kyllä se onnistuu,usko vaan.Tiedämme,että sinä olet puhdas kaikesta likaisesta pelistä,jota täällä Suomessa on aina harrastettu,mutta sinua ne eivät ole saaneet
      vääryyden tielle.Olet Pentti vielä onnistuva sen keksintösi kanssa,tiedämme sen.
      Jumalan siunausta sinulle!

      Ystäväsi menneisyydestä

      • taivaaseen vain yksi tie

        Edellisessä viestissä on eksytäjä henki. Ei pidä turvata johonkin unelmaan ja yrittää myydä itseään Jumalalle. ..yrittävät eksytää valitut. Tehkää parannus ja unohtakaa rikkaudet.. Menkää töihin. Jos haluatte kuulla vain valheita kuunnelkaa niitä jotka puhuvat juuri sitä mitä haluatte kuulla..


    • Pentin kannustaja

      Miten sinä " taivaaseen vain yksi tie" voit näin vääntää tämän minun kannustukseni?. Enhän minä puhu edellisessä kirjoituksessani mitään taivastiestä, vaan kannustan Pentin Metro projektia ja tiedän että Pentti on puhtaasti yrittänyt viedä projektia eteenpäin ilman että olisi sekaantunut mihinkään epärehelliseen korruptioon tai muuhunkaan mustaan rahaan. (tällaisestahan nyt suomen herroja laitetaan vankilaan).
      Itse olen kyllä uskova, mutta ihmettelen tiedätkö sinä minun sydämestäni jotain taikka tunnetko Pentin sydämen?
      Tietääkseni Pentti ei ole evankelista, eikä saarnaa mitään oppia.
      Keksiminen on hänellä lahja Jumalalta ja se on hänen työnsä myös.
      Tiedän myös että Pentti on etsinyt totuutta ja jospa hän on sen löytänyt, huomaatko itse miten sinä tuomitset ? kysyn sinulta, millä oikeudella? Eikö raamattu sano että >älkää tuomitko

    • penatrading

      Eipä ole Pentti taistellut tyhmyyttä vastaan, on ihan oma itsensä kokoajan! Eipä ole evankelista vaan ilmeisesti jumala (omasta ja kannustajien mielestä), koska on avaruudesta tullut tänne maahan (omin sanojen mukaan). Onkohan Pentti puhunut sydämestään kun rikkauksista on puhunut? No ei ole mitään rikkauksia näkynyt, eikä tuttavapiiri päässyt osalliseksi kuin maksamalla Penan laskut! Tätä rikkautta Pena jakaa kaikille ketkä haluaa.

    • Pentti Ollikainen

      Nyt kyllä on niin mielenkiintoinen kannanotto,että on pakko vastata tähän.Olen todella otettu siitä,että olen näinkin kiinnostava persoona,kun minä jotain mielipidettäni tuon julki,niin heti siihen tartutaan aivan kuin perussuomalaisten sanomisiin.
      Nyt on myös mielenkiintoista ollut seurata Matti Nykäsen elämän polkua,kuinka häntä on nämä typerät Suomalaiset tahot aina repineet ja viimeisin oli hänen exänsä.Minun polkuni on ollut vastaavanlainen kahdesta exästä olen päässyt eroon,mutta kalliiksi se on minulle tullut,kaiken veivät lapsia myöten.
      Tuhkastata olen lähtenyt nostamaan vielä elämääni ja aijon sen vielä viedä onnistuneesti loppuun,vaikka kaikki viholliseni ovatkin eri mieltä,mutta kun olen nähtävästi jostain toiselta planetalta,niin minulle on annettu suuremmat henkiset voimat,kuin teille solvaajille.
      Aina on ollut täällä Suomessa se ongelma,että rahoituksien kanssa ei sitten millään onnistu ilman,että maksaisit virkamiehille korruptiota,mutta siihen en koskaan ole suostunut,koska se on rikos.Olen paljon onnelisempi,kun sydän on puhtaana ja ilman rikoksia.Vielä tulee se päivä,että löydän tahon,joka voi rahoittaa ideani ja saan projektini eteenpäin,uskoa vielä löytyy.
      Se on ikävä kyllä niin täällä suomessa,että jos sinulla on hyvä idea tai keksintö,niin se on varma,että sen joku taho varasta,ennekuin auttaisi keksijän eteenpäin näiden asioiden kanssa.
      Toivon vain,että te solvaajat tulisitte jo sieltä kaapista ulos ja toisitte omat suuret keksintönne esiin,jotta saataisiin Suomeen pikaisesti uutta työtä ja voisimme Suomen pelastaa,eikö se olisi jotain.
      Eihän se minun elämässä ole riittänyt,että sivulliset rienaa,kun oma sukukin on ollut tuhoamassa minun elämääni ja se on ollut kaikkein vaikeinta ymmärtää.En ole mielestäni tehnyt mitään sen pahempaa,kuin olen vain syntynyt väärään maahan keksijäksi.Toivottavasti elämä olisi joskus lapsillemme edes hieman parempaa.

      Terveisin

      Pentti Ollikainen

    • Pentti Ollikainen

      Tässä vielä tiedoksi,mitä tuli keksittyä,löytyy muuten you tubesta nimelläni.Sehän on kaikkien oma asiansa,mihin uskoo.mutta minä uskon ainakin tähän keksintööni.

    • Markoolio

      Tämmöstä ... eikä tässäkään näy kuin pinta ... patentissa on paljon erityisosaamista joka takaa laitteen erinomaisuuden.
      Tiedän sen koska henkkoht. hoidan patenttiasiaa.
      Olkaa ihmiset aikuisia ja lopettakaa .. tää on .... no joo ...

      http://www.youtube.com/watch?v=jssjAnYkhEU

    • HEI KAVERIT !

      Hei kaverit !

      Annetaan Pentin olla, ja katsotaan mitä tuleman pitää ! Aikahan se näyttää, ei niin paljon kannata vaahdota ja panetella ihmistä !
      Kyllähän sinäkin Margo tiedät että siitä vaan keksimään ja innovoimaan, Juuri on Usassakin patetentoitu ihan sama supernopea juna josta Penttikin on puhunut jo 10 vuotta sitten. Mutta tämän kevyt "Metron" hän on patentoinut. Ja tämä on 7 Kertaa edullisempi rakentaa kuin konventionaaliset radat ,
      "Metro" on sääolosuhteista vapaa, ei saastuta, ei vaikeuta kaupunki liikennettä, ym... tuo myös työtä Suomeen ja vientiä Ulkomaille, siis suomalaista osaamista !
      Sä Margo puhut nyt vastoin parempaa tietoa! . Hyvä Markoolio ! ja Olkaa ihmiset aikuisia ! Tällaiset foorumit täällä netissä ovat aivan naurettavia ja lapsellisia !

      • peili käteen

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa !

        Ihmiset jotka tällaisia foorumeita avaavat ovat kypsymättömiä ja pahansuopaisia!
        Onhan täällä helppo kirjoitella, haukkua ja panetella, levittää kaikki ihmisen asiat, kun ei tarvitse omaa nimeä tuoda julki. Eikö se ole väärin ja epäoikeudenmukaista?
        Laita vaan itsesi tähän tämän Pentin tilalle, olisiko sinusta hyvä asia että sinun henk.koht. elämääsi reposteltaisiin täällä julkisesti kaikkien näkyvillä? tuskinpa sinunkaan elämäsi kestäisi valoa niin etteikö siellä jotain virheitä ja epämukavaa löytyisi.??? ...ja kestäisitkö itse että sinun sanojasi reposteltaisiin täällä julkisesti ??? Peili vaan käteen ja käsi sydämelle !!! sillä voi olla että tämäkin asia vielä kiertyy oman kaulasi ympäri ??? yleensä tällaisella pahansuopaisuudella on tapana osua jossain vaiheessa omaan nilkkaan ! ja yksi päivä húomaakin olevansa samassa ajojahdissa mistä kaveria pilkkasitja panetteli !
        sinulle vielä Margo, Ihmettelen kuinka voit kiistää ja väittää aivan toista kuin mitä edellinen kirjoittaja, vaikka hän todistaa siinä itse kuin silminnäkijänä ja sä vaan väität vastoin parempaa tietoa ! Jäitä Hattuun Nyt kaikille ilkeilijöille!


    • Pentti Ollikainen

      Hei kaikki!

      Eipä välitetä näistä kirjoituksista,niin hirveesti! Minulle sanoi tässä jokin päivä sitten eräs vanha mies,että ei kannata välittää siitä,jos vaikka ihmiset puhuvat hyvää tai pahaa,vaan se on tärkeintä,että sinusta puhutaan,niin silloin tiedät,että olet mielenkiintoinen ihminen.
      Ajatteleppa,ettei sinusta kukaan puhuisi mitään,eikä huomaisi sinua,niin eikö se ole silloin jo huolestuttavaa,joten ota kaikki kirjoitukset kunnioituksella vastaan,silloinhan sinulla menee todella hyvin.
      Näin minä ajattelen teidän kaikkien kirjoituksista tämän jälkeen,joten kirjoitelkaa aivan vapaasti,kiitos jo etukäteen.

    • Saunan taakse mahtuu

      Pentti on ainoa joka kirjoittaa omalla nimellä ja nämä nimimerkkipaskiaiset haukkuvat puuntakaa, ( vaikka kyllähän nämä tiedetään ) ..... menenkin tästä saunaan ja otan kylmänjuoman sen päälle .. on niin hyvä olla ... aaah

    • Pentti Ollikainen

      Hyviä Metrouutisia Amerikasta! Vaikeuksien kautta voittoon.

      • osallinen

        Ettäs viitsitte kirjoitella jonku Margon nimissä, ei teillä näytä olevan otsaa eikä munaa laittaa omaa nimeä näihin solvaus kirjoituksiinne.....Kuules Alpo ja Mirja,(ainakin teidän suusta lähteneet juorut), älkää viitsikö täällä yleisillä palstoilla puhua vastoin parempaa tietoanne asioista ! olette valitettavasti ainoat jotka siellä paikalla ovat olleet kun olemme siellä käyneet. Lopettakaa aikuiset ihmiset ! ettäs kehtaattekin !


      • Pentti Ollikainen

        Hei Alpot ja Mirjat ja Kössit,ketä siellä nyt luuraa! Mikä ihme teitä siellä oikein rassaa ja pitää teidät kiukkuisina,kun minulla ei ole Lomasäkylään mitään osuutta ja Kössin antaman tappouhkauksen jälkeen ei tule olemaankaan mitään kiinnostusta edes ajatella Lomasäkylän omistamista ei hullujen kanssa voi mitään
        yrittää ei ne tajuu,että bisnes on bisnes ja yhteiskunta vaatii omansa,mutta ei tollaisen paholaisporukan läheisyydessä voi syntyä mitään sellaista,kuin bisnes.
        Tällaisten ihmisten takia Lomasäkylä ajautui suuriin vaikeuksiin ei niitä yrittäjä henkisiä enää taida löytyä,jotka Lomasäkylän pelastaisi! Espanjaan
        olemme menossa ja sinne jäämme,kyllä tämä Suomi on jo nähty ja sen mahdollisuudet,jotta hyvästi rakkaat KANAFARMARIT!


      • Lomasäkylästä
        Pentti Ollikainen kirjoitti:

        Hei Alpot ja Mirjat ja Kössit,ketä siellä nyt luuraa! Mikä ihme teitä siellä oikein rassaa ja pitää teidät kiukkuisina,kun minulla ei ole Lomasäkylään mitään osuutta ja Kössin antaman tappouhkauksen jälkeen ei tule olemaankaan mitään kiinnostusta edes ajatella Lomasäkylän omistamista ei hullujen kanssa voi mitään
        yrittää ei ne tajuu,että bisnes on bisnes ja yhteiskunta vaatii omansa,mutta ei tollaisen paholaisporukan läheisyydessä voi syntyä mitään sellaista,kuin bisnes.
        Tällaisten ihmisten takia Lomasäkylä ajautui suuriin vaikeuksiin ei niitä yrittäjä henkisiä enää taida löytyä,jotka Lomasäkylän pelastaisi! Espanjaan
        olemme menossa ja sinne jäämme,kyllä tämä Suomi on jo nähty ja sen mahdollisuudet,jotta hyvästi rakkaat KANAFARMARIT!

        Minusta LomaSäkylän loppumiseen johti se, että uusi yrittäjä avasi ruususen unta monia vuosia nukkuneen lomakylän kuvitellen, että sama konsepti toimii nyt, kuten olisi toiminut joskus 70-luvulla. Nykyään lomailijat vaativat hyviä palveluja, siistiä ja toimivaa ympäristöä, virikkeitä jne. Rakennuskanta Lomasäkylässä oli jo parhaat aikansa nähnyt. Ainoastaan uudet hirsimökit ja pieni rantasauna tuntuivat ajanmukaisilta. Vanhat majoitustilat näyttivät todella vastenmielisiltä kopperoilta ja ravintolatilat voisi museoittaa "aitona 60-70-lukulaisina". Leirintäalueella caravan-paikat olivat heinittyneitä, niitä ei oltu varmaan koskaan haravoitu. Ympäristössä oli kaikkea vanhaa rojua, joka oli jäänyt niile sijoilleen. Ranta kasvoi pusikkoa, eikä järveä juuri näkynyt. Kausipaikkalaiset vaunuineen oilvat vallanneet koko ranta-alueen. Suurin osa vaunuista oli sammaloituneita koppeja, joiden ympärillä oli jos jonkinlaista vajaa. laituria, venettä ja vanhaa rojua ja rompetta. Ei tällainen paikka houkuta jäämään yhtä yötä pitemmäksi aikaa, eikä varmaan tule poikettua toiste. Hyvää alueessa oli myös, isäntäpari tuntui ystävälliseltä, ruoka ainakin kun me kävimme viime vuonna oli erittäin hyvää, illalla ravintolasta löytyi viihdettä. Saunoimme rantasaunassa, hyvät löylyt, puhdas sauna ja kauniit maisemat olivat täydelliset.


    • svi-duilija

      suomen tyhmimmät karavaanarit taas äänessä, tosin on mainittava että tulevat autoverot ovat vetäisseet järjestön hiljaiseksi. Vaikutusvalta kun on olematon näissäkin asioissa.

    • esimerkkejä löytyy

      ... sinä kaikkivaltias Jumala, ahdingossa avarrat tilani. (psalmi)...................
      Tämä on jaloimpia todistuksia,minkä ihminen on antanut Jumalan moraaliselle hallitukselle. Se ei ole ihmisen kiitos siitä että hänet on vapautettu kärsimyksistä. Päinvastoin se on kiitos siitä että hänet on vapautettu kärsimyksen kautta. "

      • Näin on tänäänkin

        Joosef näki unia ja eli niissä ja iloitsi niistä, uskoi asioiden toteutuvan jonain päivänä... Veljet olivat kateellisia hänelle ja laittoivat Joosefin kaivoon, ja möivät hänet orjaksi. väärinymmärrysten vuoksi Joosef joutui vankityrmään. mutta kun aika tuli, Jumala vapautti rautakahleet hänen jaloistaan, ne muuttuivat kultakäädyiksi hänen kaulalleen! Joosef oli siis Egyptin vanki mutta eräänä päivänä hänestä tuli Egyptin hallitsija ! Jumala johdattaa tavalla ja toisella, ihmisinä me emme aina ymmärrä, tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja rakkautta ! Sen minkä Jumala on luvannut, sen Hän myös tekee !


      • joku vaan..
        Näin on tänäänkin kirjoitti:

        Joosef näki unia ja eli niissä ja iloitsi niistä, uskoi asioiden toteutuvan jonain päivänä... Veljet olivat kateellisia hänelle ja laittoivat Joosefin kaivoon, ja möivät hänet orjaksi. väärinymmärrysten vuoksi Joosef joutui vankityrmään. mutta kun aika tuli, Jumala vapautti rautakahleet hänen jaloistaan, ne muuttuivat kultakäädyiksi hänen kaulalleen! Joosef oli siis Egyptin vanki mutta eräänä päivänä hänestä tuli Egyptin hallitsija ! Jumala johdattaa tavalla ja toisella, ihmisinä me emme aina ymmärrä, tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja rakkautta ! Sen minkä Jumala on luvannut, sen Hän myös tekee !

        Kateellisuus ja totuudenmukaisuus ovat erottuvat toisista. Luullaan et ihmiset otat kateellisia kun he sanoo asioista realistisen näkemyksen. Kun luullaan että joku on kateellinen kun ei ole samaa mieltä.. Ihmiset voivat olla kateellisia jos jollain on jotain enemmän ja haluaisi sen asian itselle.. Tällä parilla tuskin on mitään mitä kukaan haluaisi. Ja toiseksi jos ajatellaan että Jumala olisi luvannut jotain niin hän sen kyllä tekee.. Sillä on vain eroa että onko Jumala luvannut jotain oikeasti vaiko onko paholainen laittanut jonkun uskomaan niin mm. vääriä profetioita, jotta kun asiat eivät mene kuin uskomme Jumalan lupaavan niin voimme olla ns. Vihaisia ja pettyneitä muka Jumalalle. Ihmisille on sama miten tälle Pentil tai sen kavereille käy.. Mut Jumalalle ei! Tehkää parannus ja seuratkaa Jeesusta Kristusta ja unohtakaa rahat.. Niitä ei tule. Ja kuvitellaan et jos tulis niin niistä tuskin kukaan olisi kateellinen.. vain sielunne hukkuisi. Kurjana ja köyhänä on parempi kuin rikkaana ja ilman Jumalaa. Totuus löytyy kun kaikki on mennyt kun ei ole enään mitään.. Mutta juhlat alkaa kun sielut pelastuu. Jumala salli tämän kaiken, jotta sielut voivat pelastua ja puhdistautua.. Eihän taistelu ole lihaa ja..vastaan Vaan..!Jne. Jos itseä täytyy puolustaa niin menee Jumalan edelle.. Joosefiakin puolusti Jumala! Juuri sinä olet syntinen ja syyllinen siihen mikä tilanne elämässä on! Nöyrtyminen ja sen tunnustaminen ei ole helppoa edes itselle mutta ylpeys estää Jumalaa pääsemään luoksesi.


      • Luottavainen
        joku vaan.. kirjoitti:

        Kateellisuus ja totuudenmukaisuus ovat erottuvat toisista. Luullaan et ihmiset otat kateellisia kun he sanoo asioista realistisen näkemyksen. Kun luullaan että joku on kateellinen kun ei ole samaa mieltä.. Ihmiset voivat olla kateellisia jos jollain on jotain enemmän ja haluaisi sen asian itselle.. Tällä parilla tuskin on mitään mitä kukaan haluaisi. Ja toiseksi jos ajatellaan että Jumala olisi luvannut jotain niin hän sen kyllä tekee.. Sillä on vain eroa että onko Jumala luvannut jotain oikeasti vaiko onko paholainen laittanut jonkun uskomaan niin mm. vääriä profetioita, jotta kun asiat eivät mene kuin uskomme Jumalan lupaavan niin voimme olla ns. Vihaisia ja pettyneitä muka Jumalalle. Ihmisille on sama miten tälle Pentil tai sen kavereille käy.. Mut Jumalalle ei! Tehkää parannus ja seuratkaa Jeesusta Kristusta ja unohtakaa rahat.. Niitä ei tule. Ja kuvitellaan et jos tulis niin niistä tuskin kukaan olisi kateellinen.. vain sielunne hukkuisi. Kurjana ja köyhänä on parempi kuin rikkaana ja ilman Jumalaa. Totuus löytyy kun kaikki on mennyt kun ei ole enään mitään.. Mutta juhlat alkaa kun sielut pelastuu. Jumala salli tämän kaiken, jotta sielut voivat pelastua ja puhdistautua.. Eihän taistelu ole lihaa ja..vastaan Vaan..!Jne. Jos itseä täytyy puolustaa niin menee Jumalan edelle.. Joosefiakin puolusti Jumala! Juuri sinä olet syntinen ja syyllinen siihen mikä tilanne elämässä on! Nöyrtyminen ja sen tunnustaminen ei ole helppoa edes itselle mutta ylpeys estää Jumalaa pääsemään luoksesi.

        KAIKKI IHMISET KAIKKIALLA OVAT JUMALAN KIRKKAUTTA VAILLA; ja jokaisen on tehtävä parannus ! näin sanoo Raamattu. sinun kirjoituksestasi paistaa läpi katkeruus ja tuomiohenki. Jumala yksin tuntee sydämet ja tietää minkäkaltaista tekoa itse kukin on !


      • Pentti Ollikainen
        joku vaan.. kirjoitti:

        Kateellisuus ja totuudenmukaisuus ovat erottuvat toisista. Luullaan et ihmiset otat kateellisia kun he sanoo asioista realistisen näkemyksen. Kun luullaan että joku on kateellinen kun ei ole samaa mieltä.. Ihmiset voivat olla kateellisia jos jollain on jotain enemmän ja haluaisi sen asian itselle.. Tällä parilla tuskin on mitään mitä kukaan haluaisi. Ja toiseksi jos ajatellaan että Jumala olisi luvannut jotain niin hän sen kyllä tekee.. Sillä on vain eroa että onko Jumala luvannut jotain oikeasti vaiko onko paholainen laittanut jonkun uskomaan niin mm. vääriä profetioita, jotta kun asiat eivät mene kuin uskomme Jumalan lupaavan niin voimme olla ns. Vihaisia ja pettyneitä muka Jumalalle. Ihmisille on sama miten tälle Pentil tai sen kavereille käy.. Mut Jumalalle ei! Tehkää parannus ja seuratkaa Jeesusta Kristusta ja unohtakaa rahat.. Niitä ei tule. Ja kuvitellaan et jos tulis niin niistä tuskin kukaan olisi kateellinen.. vain sielunne hukkuisi. Kurjana ja köyhänä on parempi kuin rikkaana ja ilman Jumalaa. Totuus löytyy kun kaikki on mennyt kun ei ole enään mitään.. Mutta juhlat alkaa kun sielut pelastuu. Jumala salli tämän kaiken, jotta sielut voivat pelastua ja puhdistautua.. Eihän taistelu ole lihaa ja..vastaan Vaan..!Jne. Jos itseä täytyy puolustaa niin menee Jumalan edelle.. Joosefiakin puolusti Jumala! Juuri sinä olet syntinen ja syyllinen siihen mikä tilanne elämässä on! Nöyrtyminen ja sen tunnustaminen ei ole helppoa edes itselle mutta ylpeys estää Jumalaa pääsemään luoksesi.

        Hei Joku vaan (simo?)
        Minulla on oma työni ollut tässä mm.Metron kanssa, sinulla on varmaan oma työsi ja työstähän odotetaan palkkaa? .. siksihän työtä tehdään?, "otsa hiessä pitää sinun työtä tekemän".
        Et ollenkaan tiedä mitä minä rahoillani teen tai tekisin, tässä ajassa vain on aivan välttämätöntä raha, sillä voi tehdä paljon hyvää myös Jumalan valtakunnan hyväksi. Minäkin uskon Jeesukseen ja olen hänet vastaanottanut ja kasteelle menossa. Olen samaa mieltä että kun kaiken menettää niin kyllä sieltä voi totuuden löytää jos on avoin sydän ja näin minullekkin on käynyt ja uskon että teko on Jumalan. Ihminen joka rinnalleni tuli osoitti Jeesus tien. Olen siitä iki kiitollinen ja onnellinen ! siunausta sinullekkin ! pidetään vain huoli omasta sydämestä ja Luotetaan Jumalan kaikkivaltiuteen ! Hän sen tekee


    • turhia juttuja

      Onpa ollut mielenkiintoista seurata tätä "typerää keskustelua" tällä palstalla, eipä voisi turhempaa ajojahtia olla pientä ihmistä kohtaan ! Aina on näköjään jollakin jokin kommentti jokaiseen asiaan! Totta puhuu osittain tuo edellinen "joku vaan". Kaikki ihmiset kaikkialla

      • sama tyyppi

        jatkoa edelliseen, (turhia juttuja) kun jostain syystä jäi pois,,,,


    • Pentti Ollikainen

      Kiitos mielenkiintoisita kommenteista.On hyvä,että ihmiset saavat purkaa sydäntään .

    • Pentti Ollikainen

      Rakkaat ystävät ja vihamiehet!

      Nyt varmasti alkaa tyhmempikin tajuamaan mihin olemme menossa ja siitä on monet profetat ennustaneet ja nyt olemme hyvin lähellä tätä ihmiskunnan tuhoa.
      Meidän hallitus toteuttaa Vapaamuurareiden suurta huijausta,johon on myös Katainen sitoutunut monien muiden politikkojen kanssa!

      Raamatusta löytyy kaikki nämä asiat,mikäli on kiinnostunut tutkimaan asioita.Jeesus on pian tulossa noutamaan omansa täältä ahdingosta ja nyt olis viimeinen aika hoitaa taivasasiat kuntoon.Minä olen jo hoitanut oman taivasasiani kuntoon ja toivon,että mahdollisimman moni sen vielä tekisi,koska se tuleva Helvetti on todella olemassa ja siitä tiedetään jo paljon,eikä sen kanssa ole nauramista,joka sen joutuu kohtaamaan.Etsikää Jeesusta,kun se on vielä mahdollista.Terveisin Pentti Ollikainen.

    • kassu paappa

      Ukko-Jumala Ra..iainen lähettelee terveisiä penalla sinne metrotunneliin.

    • Pentti Ollikainen

      Kiitos vaan Kassu paappa!

      On ollut muuten todella mielenkiintoinen projekti! Vaikka siitä ei mitään tulisikaan,niin on sitä viedessäni eteenpäin paljastunut kaikki hyvävelisysteemit ja niitähän nyt alkaa paljastua pikkuhiljaa muutenkin,kun ihmiset tajuavat,että kuinka niitä vedätetään.
      Ei ole ihmiset oppineet 2000 vuoden aikana yhtään mitään,yhtä kieroja ja petollisia ovat edelleen,mutta jospa tämä suuri puhdistus antaa toivoa vielä niille ihmisille,jotka pelastuvat Jeesukseen uskoen ja tulisi loppu näistä kaikenmailman hyväksi käyttäjistä.Uskon vielä,että meillä pelastuneilla on tulossa parempi ja valoisampi huominen.
      Jokainen sydämmessään tietää,mitä tuli tehtyä,mutta syntisiä me kaikki olemme,mutta parannuksen kautta saamme pelastuksen,joka on se tärkein asia.Minulle avattiin jo uusi alku elämälleni vuonna 2007 ja minulle lähetetty valkoinen kyyhkynen Espanjaan ei ollut ihan tavallinen tapaus!Se muutti koko elämäni matkatessani sen kanssa 5000 km ja kun vielä lintu palasi takaisin Espanjaan ja kohtasimme siellä uudestaan,niin se oli elämäni suurimpia hetkiä ja kun samalla sain tiedon,että Jeesus Kristus on tuleva minun elämääni!
      Nyt se on todella totta ja siitä olen kiitollinen Jumalalle! Voihan siitä yrittää irvailla,mutta elän nyt sellaista elämää,jota olen aina toivonut ja suosittelen myös muillekkin samaa.

      Terveisin Pentti

    • Pentti Ollikainen

      Niin,kukapa sen tietää!

      Olihan siinä vaikka minkälaisia tapahtumia ,joita ei voi kuin ihmetellä! Vahvasti se Eskon viesti ja ohjaus siinä mukana oli.Mikä oli Eskon tehtävä kaiken kaikkiaan täällä maan päällä.Veljeni hieman kyseenalaisti tämän kyyhkysen ja minun yhteisen matkani,niin sanoin hänelle,että tuo minulle yksikin sellainen henkilö,joka
      matkustaa edes 100 km kyyhkysen kanssa sen omasta tahdosta,niin otan sen mielelläni vastaan.Vastaavaa ei ole ainakaan vielä tapahtunut tai tuotu minulle tiedoksi.Se oli ihmeellistä,että kyyhkynen todella piti minusta huolta,eikä siitä tarvinnut minun huolta kantaa!

      • mafianmies

        "Se oli ihmeellistä,että kyyhkynen todella piti minusta huolta,eikä siitä tarvinnut minun huolta kantaa! " Todellakin jopa kyyhkyset joutuvat pitämään pentistä huolta, koska itse ei pysty siihen! Tämä on tuttua pentin läheisille, eihän hän ole kenestäkään pystynyt pitämään huolta, aina rahat loppu ja kuulemma sitä olisi tulossa miljoonia jokapuolelta.


    • totuuden puolesta

      Uskon että Jumalan puolelta se villikyyhkynen lähetettiin rohkaisemaan, lohduttamaan ja iloa tuomaan. Jumala kutsui jo tuolloin Penttiä, mutta silloin ei ymmärrys vielä auennut Jumalan asioille.
      Jumala voi tehdä ihmeitä ja paljon suurempiakin ihmeitä kuin lähettää villikyyhkynen. Esko Rahkosen sielu ei siinä ollut, tähän en usko eikä se ole tervettä oppiakaan. Pyhä Henki on voinut vaikuttaa niissä hetkissä niitä asioita, jotka sitten saavat ihmisen rajallisen mielen ja ymmärryksen käsittämään asiat toisella tavalla, mutta kun tutkimme asiat Jumalan sanan valossa niin silloin pysymme totuudessa. Muuta totuutta ei ole !

    • Pentti Ollikainen

      Eiköhän tämä kirjoittelu jo riitä ja katsotaan valoisasti tulevaisuuteen!Eikai tällaisesta kirjoittelusta ole mitään hyötyä,joten voikaa kaikki hyvin ja siunausta !

      • Kuusi. Jorma

        Mene hoitoon hyvä mies,etkö jo tajua että olet sairas . Miksi jätit lääkkeet?


    • Pentti Ollikainen

      Olen kyllä ihmeissäni,että te ihmiset kuljette silmät ummessa,ettekä ymmärrä,mitä tässä maailmassa todella tapahtuu.Suosittelen katsomaan sellaisen elokuvan kuin kadotettu maailma 1 ,2 ,ja 3:n,ehkä sitten ymmärrätte mihin olemme menossa.
      Tiedän totuuden niistä lääkkeistä ja minkä vuoksi niitä syötetään ihmisille! Tarkoitus on vaijentaa se totuuden ääni ! Olisi kuitenkin parempi katsoa totuutta silmästä silmään ja yrittää ymmärtää ne asiat ,mitkä vie meidät kaikki tuhon tielle.
      Ota Jorma Raamattu käteen ja tutki sieltä asioita ,totuus löytyy sieltä,mikäli sinulla on rohkeutta tutkia oikeita asioita.
      Mikä sinä olet suosittelemaan kenellekkään lääkityksiä,voisi olla ehkä sinulle tarpeellista ,minä kyllä pärjään uskoni kanssa ja tiedän,että helvettiin ei minun tieni ainakaan johda!Miten on sinun laitasi?Rohkeutta sinulle olet aika ressukka ,kun et uskalla oikealla nimellä ottaa kantaa,minun ei tarvi piiloutua en ole koskaan pelännyt kertoa totuutta,enkä pelkää edelleenkään!

      • poikela M.

        Kyllä sinäkin Mafiamies olet vellihousu kun pitää niminerkin taakse piiloutua, kirjoita omalla nimelläsi, niin olisi reilumpaa ! Mahdatkohan sinä tuntea Penttiä niin hyvin että voit kirjoitella tuollaista ilkeilyä !jokaisen uskon asia on oma asia, ja Suomi on vapaa maa !... ihmettelen miksi sinua niin paljon ärsyttää pieni ihminen ! Muista että sinäkin olet vain pieni ihminen ! Varmasti rahat ovat tulossa, tiedän minäkin varmasti että Metro on sen verran kova juttu että se lähtee piakkoin vauhdilla liikkeelle !

        terveisin Poikela M.


    • ystävä Oulusta

      Hei Ollikainen!

      Nyt hemmetti sinun Metro projektia tarvitaan Suomeen,koita saada nyt päättäjät järkiin,että saisit projektin vihdoin liikkeelle!Eihän tuosta Elopista ollut mihinkään
      ja mitä hemmettiä vielä uskoa johonki uuteen kännykkään ja kun sekin vielä menee pieleen,niin siinä sitä Suomessa ollaan paskat housuissa.
      Olen sinun kannustajasi täältä Oulusta ja surkeeta oli sinun kohtelu täällä,mutta toivon sydämmestäni,että näytät koko Suomelle,että Penassa on munaa pelastaa Suomi katastrooffista! Tee se Pena sinä olet sitkee ja varmasti onnistut siinä,sanokoon muut mitä tykkää! Täyttä paskaa täällä on sinusta kerrottu,mutta minä tiedän sinun historiasi ja sanon vaan,että moni olisi jo luovuttanut,mutta ei Pena sitä tee! Uskon vieläkin ,että näin käy ja pena on vielä kaikkien huulilla tällä projektillaan! Toivotaan,että Suomessa olisi vielä järkeviä
      päättäjiä,vaikka tuo Euro menikin kiville!

      • kääkkien nitistämise

        Olen kanssasi samaa mieltä, Pena on edelleen ykkönen ja pysyy. Kääkät katosivat saittimarkkinoilta kuin kusi lumeen, jorkka taisi ravistella ukoista viimeisetkin mehut. Vaikka kyllä sinäkin Pena oman panoksesi annoit kääkkien nitistämisessä. katosi Riihimäen lutikka itku silmissä, taisi mennä jo rasvattua narua suorassa pitelemään.


    • Pentti Ollikainen

      Kiitokset kannustuksista!

      Täytyy myöntää Oulun ystävälle,että kyllä se oli yhtä Helvettiä elämä siellä Oulussa!
      Kateellisia riitti joka lähtöön ja siellä Kempeleessä olin kauhistus,kun minä hymyilin ja se piti saada minulta vielä kaiken puukotuksen jälkeen pois,mutta siinä ne eivät kuitenkaan onnistuneet!
      Minulta kiellettiin siellä autojen rakentelu ja piti jättää elämäntyö sikseen,mutta kun on vilkas mielikuvitus ja keksijä luonteeltaan,niin uusia asioita piti lähteä kokeilemaan ja tämä Metro idea syntyi Lahdessa Sopeutumisvalmennuskeskuksessa,kun eräs tyttö kertoi niistä suurista ongelmista,mitä heidän eteen tulee,kun liikkuvat pyörätuolin kanssa.
      Siinä paikassa syntyi idea tästä Kevyt Metrosta,joka on nyt sellainen,kuin sen jokainen animaatiosta voi todeta,minkä jokainen voi todeta yuo tuben kautta nimellä Kevyt Metro tai Light Metro,mikäli on kiinnostunut asiasta.
      Tämä on hyväksi havaittu jo monissa paikoissa ja eteenpäin mennään! Periksi en todellakaan anna ,ennenkuin arkunkansi laitetaan kiinni,siihen asti taistelen Metron puolesta! Toivottavasti nyt Suomessa herättäisiin tähän projektiin,eikä vain ihmeteltäisi enää,koska monelta uhkaa ruoka loppua,kun noita työttömiäkin tuli taas lisää valtava määrä! Isänmaan puolesta olen halunnut taistella koko ajan,mutta kun meiltä on ne päättäjät jo kadonneet,jotka sen asian päälle ymmärsivät!
      Maailmanparantajia kyllä löytyy,mutta vain pelkkinä huulen heiluttajina suurin osa! Kyllä meillä on nyt tosi kyseessä,joten tukekaa ystävät toisianne,tuhottu on jo liian paljon pahoilla puheilla,joten nyt tuumasta toimeen ja ahdingosta ylös,vai löytyykö sitä Suomalaista sisua vielä?Minulla sitä kyllä riittää! Lopetetaan nyt valittamiset ja aloitetaan tekemään niitä hyviä tekoja,joita kaikki tarvivat,että selviämme huomisen haasteista! Annetaan vielä lapsille toivoa paremmasta huomisesta! EIKÖ VAAN YSTÄVÄT RAKKAA!

    • Tiedonhaluinen

      Mitenkähän se penan ja ann-marin kylpylä työmaa etenee ? Entä mitenkähän kuuma ja hiostava on siellä espanjassa asustella ? Ilmat ovat varmaankin loistavat .

    • asiasta tietoinen

      Jokainen varmaan ymmärtää,että ei Suomeen kannata enää mitään investoida ja niin varmaan penttikin on miettinyt,että unohda vain Suomi ja jatka elämää Espanjassa,johan siellä asiat alkaa rullaamaan,kun vielä pieni Suomi maksaa niiden pankeille avustusta.On se vain käsittämätöntä,että meidän päättäjät eivät ymmärrä,että näin pieni maa on kohta myös avun tarpeessa ja saammeko sitten mistään apua,kysyn vaan!

    • Asiasta tietämätön

      Niinpä, mukavaahan se jos Suomi Espanjaa avustelee veronmaksajien varoilla. Kannattaa avustaa tuplamäärällä. Meitä Suomalaisia on täällä Espanjassa nauttimassa, Suomalaisen veronmaksajan puolesta apueuroja. Onhan meillä täällä ilmainen terveydenhuolto, lääkkeet ym muita Suomalaisten päättäjien järjestämiä etuja. Minäkin säästelen useamman tonnin vuodessa kun pysyttelen täällä, ja maksan vähän veroakin vielä, mutta vähemmän kuin kuppaan takaisin. Ei muuta kuin lisää euroja Espanjalle.

      Minä investoinkin Kiinaan ja Intiaan sieltä tuntuu investoinnit tuottavan moninkertaisen voiton. Investoi sinä Rautiainen niitä pieniä lainarahojasi vain sinne Suomeen mutta, älä valita. Et kuitenkaan mitään tiedä.

    • Pentti Ollikainen

      Hei Asiasta tietämätön!

      Sinut haluaisin mielelläni tavata,kun olen itsekkin menossa noille markkina-alueille.Selvää on,että kyllä siellä rannikolla voi hyvinkin asua,mutta bisnekset täytyy hoitaa aivan muualla,kuten Kiinassa ja Intiassa.Minuun saa yhteyden parhaiten netti osoitteesta [email protected],mikäli asia kiinnostaa,tai jos on muita metrosta kiinnostuneita, jotka haluavat tarttua suureen bisnekseen,niin vielä se on mahdollista. Ystävällisin terveisin

      Pentti Ollikainen

    • huijarit vastuuseen

      Voi Helkkari soikoon!

      Eikö ne päättäjät jo ala ymmärtämään,että tämmöisiä keksijöitä pitää nyt auttaa ja saada niiden uudet ideat vauhtiin! Luuleeko se Käteinen,että nämä ongelmat poistuvat pelkästään velkaa ottamalla? On kai se pakko tyhmänkin tajuta ,että työtä syntyy vain työtä tekemällä ja uusia ideoita auttamalla eteenpäin!

      Olisikohan nyt syytä meidän valtion virkamiestenkin jättää ottamatta ne korruptiorahat,tai konsultointirahat vastaan ,kuten sitä nykyään sanotaan ja siten auttaa tätä Suomea nousuun! On se vaan suuri summa mitä Nokiakin sai Suomelta joka vuosi ja siitähän jaettiin hyvävelirahoja kuten on aina ollut Suomen tapana hoidella ,noin 5% koska se kuulema kuuluu näihin virkoihin pääseille maksaa! Miettikäähän ihmiset mitä näiden kaikkien vuosien aikana on valunut veromarkkoja tai euroja esim. Espanjaan kalliiseen elämään,satun muuten tietämään asioista tosi paljon,että pitää paikkansa.
      Kyllä köyhää kansaa on kusetettu jo pitkään ja lopputuloskin jo nähdään,jyrkänteen reunalla kaikki ollaan,hyvä niin, tuntuupahan se kaikkien nahoissa!

    • Pentti Ollikainen

      Toin jo aikanaan mielipiteeni Kauppalehden takasivuilla,kun Metro projektista oli juttua,joka sittemmin aiheutti sen,että päädyin Espanjaan Marbellaan, Siinä haastattelussa toin esille ,kun kysyi toimittaja,että kannattaako mennä EU:n mukaan,niin olin silloin sitä mieltä,että jos sinne menemme,niin meille käy aika huonosti ja samaa mieltä olen edelleen!
      Silloin 1991 Suomi oli laman kourissa ja sanoin haastattelussa,että kun Suomen talous on kuin juopon isän kodissa ja me vain sanomme,että tulkaa meille vaan,kyllä me teistä huoli pidetään,kun ei omistakaan pystytty pitämään huolta ja sitten tulee EU maat ja raiskaa Suomineidon ,mennen tulen palatessa ja näinhän
      tässä on käynyt,vaan mitä Urpilainen tekee tälläkin hetkellä ei ymmärrä,että näin on käynyt ja Liittovaltioon meidät vie! Sen jälkeen ei ole meillä enää Suomea ja Saksa,sekä Ranska tyhjentää takapihansa meille ,eikä meillä ole siihen mitään sanomista! Mikähän on kaikkivaltiaan Jumalan rangaistus Suomelle,kun näin typerästi ajoivat asiamme! Ei kuunneltu kansan mielipidettä ja sinne vain vietiin Suomi Euroopan ytimeen! Pakoonhan se Ahokin on pinkomassa,kun alkaa lopputulos olla näkösällä! Olihan se Aho tuhoomassa Marbellan Metrokaupankin aikoinaan,joten vaikutusvaltainen mies hän on,kiitos siitä Esko Aho! Mitä tulee noihin korruptio asioihin,niin olen samaa mieltä,kaikki on nähty!

    • pentti ollikainen

      On se vaan järkyttävää,miten vähän me Suomessa tiedämme näistä Euroopan
      unionin rahaongelmista.Kaikki tieto täytyy tulla muualta kuin Suomesta! Jos nyt
      totta on kerrottu,niin koko Euroopan tarvitsema rahasumma on 7000 miljaardia
      euroa ja Suomen osuus on siitä 200 miljaardia,joten pitäkää nyt hatusta kiinni
      kohta mennään! Milloinkahan Urpilainen ja Katainen uskaltavat tuoda tämän
      totuuden esille,jäädään odottamaan!

    • Espanjassa asunut

      Karmee juttu tämä vakuus sopimus ja kaikki näyttää pysyvän hämärän peitossa!
      Uskon Pentti tuhon arvioon,koska minulla on myös kontakteja maailmalla,joiden
      arviot ovat saman suuntaisia.Valenciaan on rakennettu mielettömiä juttuja ja
      velkaa on järjetön määrä! Totaalinen katastroofi on edessä,tästä ei selvitä !
      Velkaa otetaan 10 miljaardi joka vuosi ja sitten vielä nämä muut auttamiset päälle.
      Joku kusettaa todella raskaasti,mutta kyllä se kohta alkaa selvitä! Liittovaltiota
      kohti mennään ja sitten on meidän sodat olleet aivan turhia itsenäisyyden
      puolesta! Kyllä Jumala rankaisee ja kovalla kädellä,sen tulemme kohta kaikki
      Näkemään!

    • erfggg

      Kyllä Jorkka ratkaisee Espanjan asiat .

    • Pentti Ollikainen

      Tiedättekö ystävät mitä! Nyt on selvinnyt tämä 20 vuoden mysteerio,miksi Kevyt
      Metro ei ole saanut mennä eteenpäin. Minä Pentti Ollikainen olen maallikko
      keksijä ja se on se suurin este ollut,etten ole saanut tehdä kauppoja Metrosta
      maailmalla! Nyt olen päättänyt,että myyn patentit ensimmäiselle ulkomaalaiselle
      joka tekee järkevän tarjouksen! Suomi niminen maa ei näköjään tarvi uusia
      ideoita ,eikä työtä! Onneksi löytyy vielä fiksuja ja älykkäitä ihmisiä maailmalta,jotka
      eivät sorru tämän kaltaiseen syrjimiseen! Nyt on helppo luopua,kun totuus selvisi.

      • mafiamies

        Kyllä mä sulle anna satasen siitä yrittämisestä! Sun kaverikin kirjoittaa lehdissä että tampereelle nääs ootte myymäs junan. Nyt kun amerikka . intia ja ties mitä on valloitettu niin saat satkun siitä kaupan päälle!! Kelpaako?


      • Pentti Ollikainen
        mafiamies kirjoitti:

        Kyllä mä sulle anna satasen siitä yrittämisestä! Sun kaverikin kirjoittaa lehdissä että tampereelle nääs ootte myymäs junan. Nyt kun amerikka . intia ja ties mitä on valloitettu niin saat satkun siitä kaupan päälle!! Kelpaako?

        Hei Mafiamies! Ei sinun kannata tuhlata viimeisiä rahojasi minuun,en ole pikkurahan puutteessa,säästä ne pahanpäivän varalle,voit vielä tarvita ite sen rahan! Kaikkea hyvää sinulle!


    • Pentti Ollikainen

      Kyllä täytyy todeta, että elämä on mahtavaa,kun sen oikein oivaltaa! Täytyy todeta, että olen tyytyväinen elämääni, koska rinnallani on luotettava ja rakastava
      kihlattuni. En voinut uskoa, että vielä näillä vuosilla saisi kokea todellista rakkautta! Kaiken kokemani jälkeen on hienoa,että löytyi terveellä järjellä varustettu nainen,joka vei minun sydämmeni.
      Tänään on eletty 61 vuotta ja tunnen olevani täynnä virtaa, lähdemme Espanjaan rakentamaan yhteistä tulevaisuutta rakkaani kanssa! Ei haittaa menneet pettymykset, kun on usko ja luottamus Jumalaan ja Jeesukseen! Ideoita ja ajatuksia on vaikka muille jakaa,joten tästä se lähtee! Elämä on mahdollisuuksia täynnä, kun vain osaamme antaa kaikkien kukkien kukkia ja rakastaa lähimmäisiämme sydämmestämme saakka!
      Ei se ole todellakaan vaikeaa, kun on löytänyt oikean tien,mitä kulkea.Toivon
      samaa kaikille, nyt on oikea hetki rukoilla ja saada rakastettava elämä jokaisen, koska niin suuret vaikeudet ja haasteet odottavat meitä kaikkia!
      Jumalan siunausta Suomen kansalle! Jeesustie on paras tie !

      • joopa joo

        Entä miten sitten , kun se rakkaus loppuu ..... ja totuus paljastuu ???


      • Pentti Ollikainen
        joopa joo kirjoitti:

        Entä miten sitten , kun se rakkaus loppuu ..... ja totuus paljastuu ???

        Ja mikähän totuus,niista monista?Tuntuu muut tietävän minun asiat paremminkuin minä itse!Valtakunnassa kaikki hyvin,huolehtikaa vain omista asioista!


    • Fakta

      Taitaa olla niin tämän auervaaran kohdalla, että siinä ei enää Jumalat, eikä myöskään jeesustiet auta, eiköhän se totuus tule esiin jossain vaiheessa tälle uudelle naikkoselle myös,,,, niinkuin jo monille, monille muille!!!!!!

      • Pentti Ollikainen

        Olen siitä ihan varma,että todella totuus tulee esille ja siitä olen erittäin iloinen.Siihen ei mene muuten kovin pitkään! Olenhan sitä yrittänyt jo tällä sivustolla
        jonkin verran kertoa,mutta parhaat palat on vielä tulossa. Uskossa on hyvä olla,kun elämme näitä lopun aikoja,tulet varmaa itsekkin sen toteamaan! Kiitos vaan huolen pidosta,mutta onkohan sinulla itsesikanssa joitain ongelmia,kun näin huolehdit toisten asioista.


    • Pentti Ollikainen

      Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille ja Jumalan siunausta!

    • kunnon kaveri

      Elekeepä poijaat hättäilkö,suattaapi vielä tullakkin.On se vaan semmoinen kaveri se Ollikainen,että voipi teijät vielä yllättää.Miten sitten suu pannaa He He!

    • Pentti Ollikainen 8

      Rakkaat veljet ja siskot!

      Toivon teidän kaikkien lukevan googlesta Profetian Suomelle 2013 se kertoo jo pitkälle sen mihin olemme Suomenkansa menossa.Kaikki tämä järjetön kirjoittelu tällä sivustolla osoittaa sen,että puuttuu Jumalan Rakkaus ja ilman Rakkautta meidän elämä kulkee juuri tällä tasolla,mitä tämä kirjoittelu ja panettelu osoittaa.
      Toivon,että te kaikki rukoilette Israelin kansan puolesta ja Suomen kansan puolesta meillä ei ole enää paljoa aikaa,koska tulemme siirtymään Antikristuksen ahdistuksen aikaan,mutta kaikki uskoontulleet ovat turvassa Jeesuksessa.
      On todella ikävää seurata Suomen hallituksen toimia,kun ne vievät Suomea suoraan pedon suuhun,eli Euroopan unionin ytimeen ja tuskin Katainen ,Urpilainen ja Stubi ymmärtävät mihin ovat Suomea luotsaamassa.Nämä päätökset tuovat Suomen kansalle todella rankat ajat tullessaan.Tietenkin täytyy myöntää,että kansa saa sitä mitä tilaa ja tämän tuhon se on meille aikaan saanut.Vapaamuurarit ja hyväveli systeemit kyllä nyt murtuu ja tämän tuhon kautta Jumalan valitut tulevat pääsemään uuteen aikaan,mutta tämä muutosvaihe tulee olemaan todella raskas ja kärsimyksiä täynnä.
      Tärkeintä on pelastaa kaikki mahdolliset sielut mitkä on mahdollista vielä näinä lopun aikoina pelastaa.Kun tein matkaa vuonna 2007 Kyyhkysen kanssa näytti Jumala minulle sen maailman mihin olemme menossa ja se näkyni oli todella vaikuttava ja siinä näytettiin kuinka tätä maaailmaa ei voida enää pelastaa,vaan kaikki mahdolliset sielut on pelastettava,mikä työ tulee olemaankin se tärkein työ lopun ajalla.

      • Oikein hyvä

        Pentti että muistutit reinoa ettei reino ainavaan kirjoittaisi ala pääjuttujaan, vaikka ei reino ehkä ymmärrä vaikka reinolle kuinka sanaa julistaisi.


    • Peter Isheer

      Viimeaikaiset Jumalan antamat voimakkaat ilmestykset,kuten myöskin Hengen sanomat osoittavat,että AIKAA EI ENÄÄ ANNETA.Jumalan tuomioiden ajat ovat ihmiskunnalla edessä!

    • peter isheer

      ITKE SUOMI ITKE EUROOPPA!

      Näky jossa mieleni täytti aivan maahanpainava murhe,joka tuli siitä näystä,joka eteeni tuotiin!

      Herra sanoi näin: Jokainen valtakunta ja sen päämiehet,jokainen heistä tulee saamaan oman palkkansa,joka on yhteyksissä tähän liittoumaan ja sen hengen kanssa,koska tästä muodostuu se portto josta on ennustus ilmetyskirjaan kirjoitettu.Maan porttojen ja kauhistusten äiti ja sen nähtiin olevan juovuksissa pyhien verestä! ( ilm.17:1.8 )
      Kaikki ne jotka ovat kannattaneet tai liittoutuneet tähän.Minä ne tuomitsen.Liittoutuma on ensin kaupallinen,sitten se laajentaa otettaan ja saa kenraaleita puolelleen,erokoisesti yksi heistä,juo niin sitä henkeä,että on aivan täynnä sitä.Se on antikristillinen henki.Samaan mieleen liittyy monien eri valtioiden hallitsijoita.
      Se on sama henki ,joka vaikutti Aadolf Hitlerissäkin.Nyt näytetään,että armejoita kootaan.Päälliköitä valitaan ja suuret palkat luvataan.Mutta hieman on viipynyt joukkojen liikkeelle lähtö,koska on ollut erimilisyyksiä.Mutta ne on nyt sovittu muutamien henkilövaihdosten jälkeen ja kädenpuristuksin,paperit allekirjoitetaan suurien juhlien ja juominkien yhteydessä.
      Liikkeelle on lähtenyt "Hallava hevonen"jota sotajoukot lähtevät seuraamaan.Määräys myös annetaan,että jokaisen on luovutettava omaisuutensa valtiolle.Jos juku sanoo jotakin vastaan,niin lain ankaralla voimalla hänet siihen pakotetaan,jotkut menettävät henkensä.
      Ihmiset riidutaan niin puhtaaksi omaisuudestaan,ettei heille jää mitään.Tämä on määrätietoista toimintaa,jollatehdään kaikki riippuvaisiksi EU-tuesta ja avusta(Matt.24:12,13).

      Näen suuren kulkueen,jossa Paavi kulkee edellä vaippoineen ,kaapuineen ja ristisauvoineen.Häntä seuraa eri kansojen liberaaliset uskonnolliset johtajat.He vakuuttavat uskollisuutta Paaville.Alkaa suuri uskontojen yhteinen kokous,ja siellä käydään läpi,mihin suuntaan yhdessä EU:n kanssa uskonnon linjat vedetään.Ensin vedotaan yhteishenkisen rakkauden nimissä. kun se ei toimi toivotulla tavalla,aletaan eri kirkkokunnissa koordinoida,että ketkä ovat puolella ja ketkä vastaan.Vedotaan raamatun sanaan "mitä tekevät akanat jyvien joukossa".Paavi kulkee eripuolilla maailmaa ,pitäen näyttäviä kulkueita ja kokouksia,joihin tämä uskonnollisuuden henki lähettää ihmisiä saaden heidät vakuuttumaan suuresta johtajasta ja ainoasta oikeasta uskosta.
      Nyt ollaan saavuttamassa kaikki kolme päälinjaa:

      1. kaupallinen
      2. sotilaallinen (Nato)
      3. uskonnollinen (paavi)

      Sama yhdistelmä jota näytettiin Johannekselle Patmoksella,antikristus,peto väärä profeetta.(ilm.13)
      Tällä hetkellä katsotaan ja eri tahoilla,miten tämä menee kansaan.Sitten aletaan otteita kiristämään kaikilla linjoilla.Taloudellisen avun syrjintää,niiden kohdalla,jotka eivät ole tyytyväisiä EEU;n toimintaan.

      On nouseva mies valtaan,röyhkeä ja juonissa taitava (Dan. 7:8.8:22,23). Hän on syrjäyttävä muutamia ja järjestelee uudelleen vallassa olevia.Ja kaikki ne joilla on vähääkään inhimillistä mieltä ja sääliä,heidät siirretään syrjään.Valitaan vain kovanlinjan edustajia.

      Tämän vuoksi lähtee liikkeelle voimakas Jumalan hengen aalto,jolloin kirkot ja rukoushuoneet täyttyvät kuulijoista,jopa uusia seurakuntia syntyy.Sairaita parannetaa ja suuria yliluonnollisia asioita alkaa tapahtumaan.Kun kaikkinainen vastustus alkaa nousta Herra Jeesus ilmestyy yhtä äkkiä pilviin väkevällä voimalla ja kirkkaudella vieden ylöstempauksessa omansa taivaisiin ja ovi suljetaan.Tess. 4:16-18. Matt 24:27,39. 25:10).

    • Pentti Ollikainen

      Tämä on todella vaikuttava näky,mitä Peter kirjoitti! Näin se menee,niinkuin se on raamatussa jo aikojen alusta kerrottu.Mennään eteenpäin vain rukoillen ja uskoen Jeesukseen!

    • 2n tuulelle käypä

      Mr Ollikainen: Kunnoitan kaikkia keksijöitä. Mutta... Sinun "kevyt metro" on vaan keksitty monta kertaa.
      Mm Las Vegasissa: http://www.lvmonorail.com/about/operations/ ja Disneyland'issä on ollut vastaavia iät ja ajat. Eikä se ole Metro joka ilmassa kulkee. Metro on ranskaa ja tarkoittaa maan alla tunnelissa kulkevaa, "Subway" systeemiä.
      Jos jo perusjuttu, nimike, on väärin on vaikeaa saada ketään rahamiestä mukaan. Uskontoa pää täynnä ei paranna tilannetta. "Abraham eli 650 vuotiaaksi"... joopajoo. Satua alusta alkaen.
      Onnea silti elämään Espanjassa - oikea valinta suru-Suomen sijaan! Tulen sinne ensi vuonna. Jatketaan keksimisiä :-)

      • asiasta perillä

        Nyt et ole ymmärtänyt Ollikaisen ideaa,kun et ole perehtynyt ,mikä siinä on parempaa,kuin muilla!


      • asiasta perillä
        asiasta perillä kirjoitti:

        Nyt et ole ymmärtänyt Ollikaisen ideaa,kun et ole perehtynyt ,mikä siinä on parempaa,kuin muilla!

        Linkki löytyy youtubesta,ei tarvi mennä tunneleita tekemään! Olis käyttöä monissa paikoissa,mutta jos se vain nimestä on kiinni,niin ihmetellä täytyy!

        www.youtube.cocl2CN5ZvqU8m/watch?v=


      • asiasta perillä
        asiasta perillä kirjoitti:

        Linkki löytyy youtubesta,ei tarvi mennä tunneleita tekemään! Olis käyttöä monissa paikoissa,mutta jos se vain nimestä on kiinni,niin ihmetellä täytyy!

        www.youtube.cocl2CN5ZvqU8m/watch?v=

        Tämä taitaa toimia! http://www.youtube.com/watch?v=cl2CN5ZvqU8


      • junainsinööri

        Sevillan mailmannäyttelyssä oli samalla idealla tehty pätkä ja sanoivat sen olevan täys susi. Oli kuulema järkyttävää saada kurveja tehtyä noin paksulle teräkselle. Ollikaisen ideassa ei ole niitä huolia ja saa vaunuja pois radalta ja radalle, kun niitä sinne tarvitaan. Vanha kiskoprofili on kuitenki se halvin ja käytännöllisin näin insinöörin silmin katsottuna. Tästä syntyy vielä jotain suurta,uskon niin! Täällä Suomessa on politiikka, joka tämmöiset hankkeet estää ja kateus, mutta käyttöä löytyy muualta vaikka kuinka, kun vain se oikea henkilö löytyy! Yksi asia vielä, melut ja säähaitat on eliminoitu myös pois!


      • Topi Toropainen
        junainsinööri kirjoitti:

        Sevillan mailmannäyttelyssä oli samalla idealla tehty pätkä ja sanoivat sen olevan täys susi. Oli kuulema järkyttävää saada kurveja tehtyä noin paksulle teräkselle. Ollikaisen ideassa ei ole niitä huolia ja saa vaunuja pois radalta ja radalle, kun niitä sinne tarvitaan. Vanha kiskoprofili on kuitenki se halvin ja käytännöllisin näin insinöörin silmin katsottuna. Tästä syntyy vielä jotain suurta,uskon niin! Täällä Suomessa on politiikka, joka tämmöiset hankkeet estää ja kateus, mutta käyttöä löytyy muualta vaikka kuinka, kun vain se oikea henkilö löytyy! Yksi asia vielä, melut ja säähaitat on eliminoitu myös pois!

        Kyllä melkoisen hurjalta meno näyttää Suomen maassa,kun seuraa hallituksen touhuja ei taida tulla mitään järkevää sieltäpäin.Ollikaisen arviot menee kyllä aika nappiin Kataisen,Urpilaisen ja Stubin kohdalta,tuhon tietä kuljetaan,jos ei näitä tyyppejä pysäytetä ja oteta kunnolliset ja rehdit ihmiset kantamaan vastuuta Suomesta.Onkai tässämaassa vielä tervejärkinenkin politikko,vai miten on HALOO herätkää jo ihmiset!


    • jussijussi1

      Toinen toope kirotusvirheinen ja lukihäiriöinen antaa "ohjeita" oikeille vaanareille.

    • Pentti Ollikainen

      Tässä mielenkiintoinen artikkeli,joka selventää ,miksi Suomessa kaikki menee pieleen!

      yst
      Kimmo Sasi

      __________________________________________________________

      [email protected] (13.7.2009 23:21):
      Hei Kimmo Sasi, olen keksijä joka pitkän työuran ohella perustin
      Europositron Oy:n
      jos kerkiät tutustu kotisivulle www.europositron.com tällä yrityksellä
      on 279 osakasta ja kaikki oli vihdoin onnistumassa rahoitushankinnassa
      kun valtio iski syyttäjän ominaisuudessa, syyttäen minua petoksesta
      jota ei ole. Olen hämmästyksekseni joutunut oikeudessa toteamaan että
      ei oikeus välitä mistään todisteista kun on päättänyt tuhota jonkun,
      asia on nyt viety hoviin mutta yritystä ei ole syytetty mistään, mutta
      siitä huolimatta ei sen omaisuutta haluta palauttaa ja kaikki osakkaat
      ihmettelevät mikä oikeusvaltio Suomi on kun ei noudateta hallinnossa
      lakeja laisinkaan. Eduskunnan oikeusasiamiehelle on tehty neljä
      kantelua eri viranomaisista mutta kaikki kestää ikuisuuden ja jos
      yritystä ei saada tapettua muuten kuin venyttämällä asioita kunnes
      osallistujat kuolevat. Suomen ongelma on virkamieskunnan laittomat
      toimet ja hirvittävä määrä. Mikään kansa ei globaalissa taloudessa
      pysty elättämään tällaista loisjoukkoa, jos suomi ei karsi hallintoa
      puolella niin hukka perii koko maan. Kokoomuksen tärkeä tehtävä olisi
      palauttaa maahan yrittäjän kunnia jota nyt ei ole, maa elää
      pienyrittäjistä ja saa leivän päälle muutakin kuin kielen kun on
      muutama menestyvä suurempi yritys ei tukiaisyrityksiä kuten nyt on.
      Verotus on laskettava ja kuluja karsittava, asioiminen yhdeltä
      luukulta kaikki asiat. Kyllä yrittäjä järjestöillä on paljon hyviä
      ehdotuksia kun vain on tahtoa toteuttaa ja jos ei toteuta niin tulee
      tosi katastrofi. Viimeiset hetket on käsillä sillä kannettu vesi ei
      kaivossa kauan pysy !. Ilkka Laakso on kertonut sinulle että pitäisi
      ryhtyä toimiin tulevaisuuden takia loisiminen saa loppua.
      Olen ilmoittanut monelle kansanedustajalle jos minun asiaani ei
      ratkaista oikeudenmukaisesti tulen julkaisemaan kirjan jossa on karua
      kerrontaa Suomen korruptoituneesta virkamieskunnasta joka yrittää
      varastaa keksijän omaisuuden, käyttämällä oikeuslaitoksen apua ja he
      varastivat jo salaiset muistiot ja salaiset patenttihakemustiedot
      kaikki on dokumenteissa tämä on kammottavaa, he epä onnistuivat koska
      tärkeimmät tiedot olivat toisaalla ja ilman niitä ei tee muillakaan
      tiedoilla mitään. Olen ikäni 70 vuotta asunut Helsingissä ja nähnyt
      kun hallinto on tullut täysin rikolliseksi, Suomi han ei poikkea
      ollenkaan italian mafiasta, mutta kun meidän mafia on oma hallinto
      joka on niin korruptoitunut että ei enemmästä olisi väliä.
      Olen toiminut liike elämässä koko ikäni ja nähnyt kehityksen
      aitiopaikalta ja se on kammottavaa koska oikeuden tuomarit on mukana
      asiassa.
      Kerroit Ilkalle että tekisi ehdotuksen lakialoitteeksi, sellainen
      voidaan tehdä mutta järkevyyden nimissä se voi koskea vain tutkimus ja
      tuotekehitys yhtiötä ja sen tarvitsemia lakiuudistuksia jotta sille
      taataan toimintaedellytykset, tämä tarkoittaa tietysti keksintöjä ja
      uustekniikkaa.

      Ystävällisin terveisin; Emerituskeksijä Rainer Partanen pääosakas
      Europositron yhtiössä.

      Rainer

      Kiitos viestistäsi. Olen samaa mieltä, että Suomessa on liikaa hallintoa ja
      aina se ei toimi. Tuomioistuinlaitoksen toimintaan en voi ottaa kantaa, koska
      se toimii itsenäisesti.

      Kimmo Sasi

      Turha on tässä maassa keksiä enää mitään,kun kaikki hyvät keksinnöt varastetaan ja keksijät saa nuolla näppejä.Melkoinen tarina on myös minullakin kerrottavana Metron kehitys vaiheista.Tulen sen tuomaan jotakin kautta vielä julkisuuteen!

    • Ohimennen

      Se kellä onni on, se onnen kätkeköön.. Harva tajuaa.

    • Se joka onnen kätkee

      Kyllä näin on Veliseni! Sitä onnea lähdemmekin tavoittelemaan Espanjasta,kun sattui niin kivasti,että tuli tuota tuohtakin melkoinen määrä voitettua,mutta mitä sitä jää tänne konkurssi hämälään kuluttamaan ja katsomaan happamia immeisiä,kun voi nauttia elämästä ja rahoista lämpimässäkin.

    • Pentti Ollikainen

      Niinpä, tässä on minullakin tarkoitus lähteä lämpimään ja kaikki on nähty täällä kotisuomessa ! Eipä juuri toivoa ole paremmasta huomisesta,joten joutaa lähtemään. Se on tullut varmistettua,ettei ole kuitenkaan turhaa ollut täällä olo,vaan on hyvin läheltä saanut nähdä ,että miksi me Suomessa emme voi pärjätä,sillä on sellaisia tahoja,jotka ovat tahallaan,tai tahtomattaan poistaneet Suomilaivan pohjaropun,eikä siitä juuri kukaan kanna huolta,eli annetaan mennä vaan,kun on alamäki.
      Ei ole enää muuta mahdollisuutta,kuin rukoilla Suomen kansan puolesta,että se jotenkin selviäisi tästä synnin taakasta ja rangaistuksesta,mikä meitä on kohtaamassa.Israelin puolesta on myös muistettava rukoilla,mikäli haluamme pelastua näistä kärsimyksistä .Se on valtava määrä syntejä,joita täällä on tehty korruptioiden,ym syntien muodossa ja järkyttävältä tuntuu ajatella se perintö,mikä jää lapsillemme kannettavaksi.
      Kehotankin niitä ihmisiä ,joilla vielä on halu päästä synneistää,tekemään parannuksen ,kun vielä siihen on mahdollisuus,sillä kuoleman jälkeen meillä ei ole enää mahdollisuutta saada syntejä anteeksi ja silloin se meidän sielun koti on siellä kadotuksessa ja se on se meidän pahin kohtalo,jota todella pitää ajatella.Siellä Helvetin tulessako haluat iäisyyden viettää,vai taivaassa Paratiisin puolella Jumalan kodissa.Jeesuksen tuleminen on jo nurkan takana,eli aikaa ei ole paljon hoitaa taivas asioita kuntoon,mutta se on oman ikuisuus elämäsi kannalta välttämätöntä,joten on tärkeää saada synnit anteeksi ja ottaa Jeesus sydämmeesi.Se ratkaisu on nyt tehtävä,sillä se on se kaikkein tärkein ja suurin ratkaisu meidän elämässämme.

      • 50-vuotta

        Siirtyykö maksettu tonnipaikka mukanasi "lämpimään" ?


    • Synnin palkka

      David Wilkersonin profetia
      David Wilkersonin profetia
      Tuli on tuhoava Amerikan! Yhtäkkinen tuho on tulossa, ja vain muutamat pääsevät pakoon. Täysin odottamatta ja yhden ainoan tunnin aikana, vetyholokausti nielaisee Amerikan sisäänsä - eikä tätä kansakuntaa enää ole.

      Jumala on tuomitseva Amerikan sen väkivallan, rikosten ja luopumuksen vuoksi. Jumala tuomitsee Amerikan, koska se on murhannut miljoonia vauvoja ja sortunut homoseksuaalisuuteen ja sadomasokismiin. Jumala tuomitsee Amerikan sen turmeltuneisuuden ja juoppouden sekä lääkkeiden ja huumeiden väärinkäytön vuoksi. Jumala tuomitsee Amerikan, koska sen jumalisuuden muoto on vailla voimaa ja se on penseä Kristusta kohtaan. Jumala tuomitsee Amerikan sen valloilleen päässeiden avioerojen, sen aviorikosten, sen harjoittaman pornografian, sen lasten hyväksikäytön, sen valehtelun, sen ryöstelyjen, sen likaisten elokuvien ja sen okkultismin harjoittamisen vuoksi.

      Yhdessä tunnissa kaikki on ohitse. Kaikki on ohitse! Tuomio odottaa ovella! Päivämme ovat luetut! Seurakunta nukkuu, kirkkokansa tuntee olonsa mukavaksi ja paimenet torkkuvat. Kuinka he tulevatkaan pilkkaamaan ja nauramaan tälle sanomalle. Teologit torjuvat sen, koska he eivät kykene sovittamaan sitä sisälle oppeihinsa. Rauhaa ja menestystä saarnaavat sänkykamariprofeetat torjuvat sen julkisesti.

      Mutta minä en enää välitä. Jumala on muuttanut kasvoni kiven kaltaisiksi ja valanut terästä selkärankaani. Puhallan pasuunaan kaikella voimallani. Antaa koko maailman ja seurakunnan kutsua minua hulluksi, mutta minun täytyy puhaltaa pasuunaan ja herättää Jumalan kansa. Hirvittävät tuomiot tulevat järisyttämään Amerikkaa, ja se siirretään sivuun. Monet Jumalan käden alla elävät rukoilevat uskovat ovat kuulleet tämän saman sanoman - "Tuomio on ovella! Valmistautukaa, herätkää!"

      Ennen suurta holokaustia tapahtuu pienempiä holokausteja - Lähi-idän öljykentät syttyvät tuleen ja savu nousee yötä päivää varoituksena vielä tulevasta suuresta holokaustista. Öljykentille, satamiin ja öljysäiliöihin putoilee pommeja. Kaikkien öljyntuottajien, laivanvarustajien ja kaikkien öljystä riippuvaisten valtioiden keskuudessa syntyy paniikki.

      Pian, hyvin pian, taloudellinen painajainen muuttuu todellisuudeksi. Amerikkaa kohtaa joukkohysteria, kun pankit sulkevat ovensa, pankkiiriliikkeet romahtavat ja taloutemme ajautuu hallitsemattomaan syöksykierteeseen. Kulta ja hopea menettävät arvonsa. Hallituksemme ei kykene pysäyttämään tulevaa kaaosta. Amerikassa tapahtuvaa taloudellista romahdusta seuraa suuri holokausti. Vihollinen tekee siirtonsa, kun me olemme heikkoja ja avuttomia.

      Jumala ei estänyt kolmea heprealaista nuorukaista joutumasta tuleen - Hän vapautti heidät sen keskeltä. Kristus kulki heidän kanssaan tulen lävitse, ja he palasivat takaisin raunioiden keskelle, kun taas meidät muutetaan ja otetaan kirkkauteen.

    • Pentti Ollikainen
      • Kannatti katsoa

        Kiitos linkistä, Pentti!
        Mikäpä sen parempaa ajanvietettä olisikaan kuin katsoa vanhojen kaappihomojen keskustelua!


    • Kermaperuna

      Hyvin toimii tämäkin . . . Hiljainen ja teräsrakenteella . .näitä on jo paljon . . .

    • Kermaperuna
    • Janne

      Tuosta on aika vaikea poistaa vaunuja tai lisätä niitä mutta Ollikaisen Metrossa se onnistuu ja rahdin kuljetus myös! Eikä kurveja pysty kallistamaan ei hyvältä näytä.

    • Kermaperuna

      Kaikissa metallirunkoisissa radoissa pystyy tekemää radan kallistuksen . . käyppä joskus Särkänniemessä . . . Rahdinkuljetus ei vaadi kuin erillaisen vaunun . . ja kyllä nämä vaunut ovat irroitettavia . . .

    • Pentti Ollikainen

      Eikos se ole tarkeaa,etta se on Suomalainen keksinto ja silla saadaan Suomeen tyota,vai mita te ihmiset oikein ajattelette?Taalla Espanjassa projekti kiinnostaa ja ei tarvi olla yhtiossa mukana jossa kavisi niin,etta lopulta keksijalle ei jaisi mitaan kateen! Taalla ymmarretaan lisenssikaupan paalle aivan eri tavalla kuin Suomessa! Suomi on keksijalle kuin se tytto joka antoi ymmartaa,mutta ei ymmartanyt antaa,eli keksijalle luvataan jotain,mutta heti tilaisuuden tultua vedetaan matto alta ja viedaan koko potti!

      Suomessa ei keksinto ja raha kohtaa oikealla travalla,jotta voisi syntya jotain uutta ja jarkevaa.Siella vaaditaan,etta keksijan pitaa olla akateemisesti koulutettu,mutta tata asiaa ei minulle kerrottu,kuin vasta 20 vuoden jalkeen eli olen turhaan touhunnut ja uskonut,etta Suomessa voisi onnistua tallainen projekti !

      Eikos se ole niin,etta keksija on kuin saveltaja joka on luonnon oikku,jolta vain tulee Jumalan armosta uusia savellyksia,kuten keksijaltakin uusia ideoita,joita tarvitaa parantamaan tata maailmaa ja tuomaan sitakautta uusia tyo tilaisuuksia.En oikein jaksa uskoa,etta rikkaat ihmiset voisivat kehitella joitain projekteja,kun niilla on jo elama kunnossa,eika tarvi raataa joka paivaisen leivan eteen,vaan ne mielummin ottaa suurella rahalla joltain valmiiksi keksityn idean ja sita kautta varmistavat,ettei ole enaa riskeja,joita keksijalla on ollut alusta lahtien ja omilla pienilla rahoilla joutuu taistelemaan hengissa pysymisesta ja perheensa elattamisesta,seka viela suojaamaan keksintonsa! Paljon olisi korjattavaa silla alueella,jotta Suomikin voisi nousta uuteen nousuun ja kun viela saataisiin ne korruptio herrat valista pois ottamasta sita 5% jokaisesta yrittajan rahoituksesta,jonka yrittaja joutuu selkanahastaan maksamaan ja monesti se yritys viela kaatuu siihen koruptiorahan maksamiseen,joka olisi yritykselle tarkeaa,jotta se voimistuisi ja saisi tuotantoon asti asiat! Paljon on viela opittavaa kantapaan kautta!

    • Honea

      Uusi ekologinen kehitysaskel ihmisten kuljetukseen? Keksitään siis juna uusiksi?

      Kaksikymmentä vuotta vanhalla keksinnöllä olisi ehkä ollut tarvetta tasan kaksikymmentävuotta sitten.

      Tämän suuruusluokan osaajilla ja yrityksillä on jo valmiina satoja työntekijöitä niin diplomi-insinööreistä, maisema-arkkitehdeista, myyntitykeistä aina ruohonleikkaajiin asti.

      Jos nyt keksisin jonkun hienon keksinnön, niin itse se pitäis varmasti viedä alusta loppuun omalla rahoituksella, jos aikoisi onnistua. Maailma muuttuu, huomenna se on jo eri kuin tänään.

      Kun lukee kommenttejasi näin Suomen itsenäisyyspäivän aikaan, niin voin tunnustaa, olen ylpeä Suomesta ja niistä ihmisistä, jotka sen itsenäisyyden meille saivat aikaan.

    • pentti ollikainen

      Olen myos ylpea niista ihmisista ja sen vuoksi olenkin jarkyttynyt siita mita meidan hallitukset ovat saaneet aikaan ja myyneet Suomen ! Onneksi minun ei tarvi naita asioita enempaa miettia,koska asuinpaikkani tulee olemaan taalla Espanjassa!
      Kovien haasteiden edessa Suomi nyt on ja rukoilen Suomen puolesta ,etta se siita selviaa.

      Olen kaikki nama vuodet ajatellut vain,etta Suomi saadaan nousuun ja uusia mahdollisuuksia olisin tuonut omalta osaltanikin,mutta se oli mahdoton tehtava,koska siella on sellaisia tahoja ,joiden pitaa saada kunniaa ja mainetta,mutta tallaiset maallikot olkoot hiljaa ja vaietkoon,ymmarran taman nyt ja ajattelen vain nyt omaa elamaani,enka Suomea ollenkaan ja sen vuoksi olen myymassa patenttini tanne Espanjaan,jotta paasen tekemaan uusia asioita keksintojen kanssa.

      Mainitsit ,etta tama keksinto olisi pitanyt toteuttaa 20 vuotta sitten,kysyn vain,etta miten se olisi ollut edes mahdollista,kun teknologia on vasta nyt kehittynyt sellaiseksi,etta tama voi onnistua juuri sellaisena,kuin olen sen ajatellut! Taman keksinnon aika on nyt eika myohemmin ja kiinnostusta taalla mailmalla tuntuu olevan,joten kiitos kuitenkin arvioinnistasi!

      • Honea

        Hieman katkeraa puhetta, mutta sinäänsä kuuluu tähän elämään sekin puoli. Kukapa ei joskus olis katkera. Puhut tahoista jotka haluavat saada kunniaa eivätkä kuuntele uusia ideoita?

        Tätähän bisnes on mielestäni. Isommat jyrää pienemmät?

        Jos ikinä tällä asialla aiot menestyä rahallisesti, niin mun mielestä sun pitäisi mennä puhumaan isoille yrityksille jotka näitä jo tekee. Näiden yritysten kehitysjohtajien pakeille, myydä patenttia...ja heki hyötyy..

        Onko ideasi ekologinen?

        Olen kuullut, että öljykriisi on edessä, ja autot pysähtyy pian. Sitä myötä kuljetukset, lentoliikenne ja maatalous kallistuu. Tähän menee tutkijoiden mukaan vain muutama vuosi. Pieni terroriteko suurimmassa öljymaassa Saudi-Arabiassa voi lakkauttaa koko maailman, koska öljyn hinta nousee. Hybridi-teknologiakin tarvii öljyä.

        Millä sun ideoima juna kulkee ja onko se ekologinen? Onko se öljystä riippumaton, vai onko moottoritekniikka insinöörien määrättävissä?

        Sulla tais olla nämäkin asiat jo valmiina mietittyinä silloin kun keksit tämän patentin?


      • Markus Peter
        Honea kirjoitti:

        Hieman katkeraa puhetta, mutta sinäänsä kuuluu tähän elämään sekin puoli. Kukapa ei joskus olis katkera. Puhut tahoista jotka haluavat saada kunniaa eivätkä kuuntele uusia ideoita?

        Tätähän bisnes on mielestäni. Isommat jyrää pienemmät?

        Jos ikinä tällä asialla aiot menestyä rahallisesti, niin mun mielestä sun pitäisi mennä puhumaan isoille yrityksille jotka näitä jo tekee. Näiden yritysten kehitysjohtajien pakeille, myydä patenttia...ja heki hyötyy..

        Onko ideasi ekologinen?

        Olen kuullut, että öljykriisi on edessä, ja autot pysähtyy pian. Sitä myötä kuljetukset, lentoliikenne ja maatalous kallistuu. Tähän menee tutkijoiden mukaan vain muutama vuosi. Pieni terroriteko suurimmassa öljymaassa Saudi-Arabiassa voi lakkauttaa koko maailman, koska öljyn hinta nousee. Hybridi-teknologiakin tarvii öljyä.

        Millä sun ideoima juna kulkee ja onko se ekologinen? Onko se öljystä riippumaton, vai onko moottoritekniikka insinöörien määrättävissä?

        Sulla tais olla nämäkin asiat jo valmiina mietittyinä silloin kun keksit tämän patentin?

        ainaus:
        Mr.MoloTov. kirjoitti: Näytä viesti
        Koska kyseessä on äärettömän varmalta taholta tullut taivaallinen tiedonanto, katsoin välttämättömäksi avata sille oman viestiketjun niin että mahdollisimman moni palstankäyttäjä huomaisi kuinka lähellä elämme profetian täyttymisen päiviä. Harvoin olemme saaneet luettavaksemme näin vakuuttavasti perusteltua profetiaa kuin nyt, ja sen vuoksi kehoitan jokaista;
        herätkää, valvokaa ja valmistautukaa sillä aika on lähellä!

        Päivitys 14.10.2013: UNI ROVANIEMELLÄ TODISTAA VENÄJÄN VALLOITUKSEN ALKAVAN TAMMIKUUSSA 2014!!!!!!!!!!!11! Uusi erittäin luotettavan tuntuinen profeetta NÄKI NÄYN suomi24-palstoilla ja Raamatun kohdat ja laskelmat todistavat tämän hämmästyttävän näyn IHMEELLISESTI PAIKKANSA PITÄVÄKSI! Tammikuussa 2014 on kulunut TARKALLEEN 2600 VUOTTA RAAMATUSSA VERTAUSKUVALLISENA TAPAHTUNEESTA VALLOITUKSESTA!!!!!

        yksin armosta 14.10.2013 10:54

        Viime yönä olin Rovaniemellä mieheni ja lasteni kanssa. Kuului kuin pommin tai kranaatin ääntä. Mieheni alkoi toimia kuin tosi olisi kyseessä ja ihmisiä alkoi maastoutua samaan läjään. Olimme maaseudulla ja oli lunta. Lapseni jäivät joukon toiseen päähän.

        Yhtäkkiä kuului aivan läheltä valtava kranaatin tms. ääni. Tajusin, että nyt ON tosi kyseessä. Muistelin live-elämässä saamaani profetiaa ja totesin, että meidän olisi pitänyt jäädä pohjoiseen Lappiin, minne isäni ja äitini olivat jääneet. Miksi olin lähtenyt alemmaksi? Pian sotilaita juoksi luoksemme. En voinut suojata lapsia. Ajattelin, miten he kestäisivät. Jäimme siis kaikki kiinni.

        Unessa aiemmin olimme kovasti riidelleet mieheni kanssa. Samoin yksi jos toinenkin paljastui vääryydentekijäksi unen alkupuolella. Uskon, että tämä on avain unen tulkintaan. Olimme vääryydentekijöitä eikä kukaan pystynyt meitä suojaamaan.

        Kun rukoilin vahvistusta unelle, sain seuraavat raamatunpaikat:

        Jer.37:3-9, Jer.30:19, Jer.9:25


        VALLOITUS TULEE! 14.10.2013 13:43

        Tämä todistaa, että Venäjän miehitys on todella lähellä. Lukuisat eri lähteet ovat tarkasti profetioineet, miten valloitus etenee.

        Raamatunkohdasta käy vertaus ilmi, että egyptiläinen sotajoukko, jonka uhka pitää kaldealaiset poissa, on EU, mutta EU:n suoja ei riitä vaan babylon ja kaldealaiset (venäläiset) hyökkäävät Suomeen. Valloitus tapahtui 587 eKr. kymmenennessä kuussa. Juutalaisessa kalenterissa 10. kuukausi Tevet on ollut tuona vuonna 12. päivässä menossa heti vuoden alussa. Eli valloituksen on alettava alkuvuodesta, 1.-17. tammikuuta!!!

        Ja mikä jännittävintä, tammikuussa 2014 on kulunut tarkalleen 2600 vuotta Nebukadnessarin hyökkäyksestä!!!! USKOMATON MERKKI!

        AINOA, mitä enää tässä VOI odottaa, on LUOTETTAVAN TUNTUISTEN PROFEETTOJEN VAHVISTUS AJANKOHDALLE sekä TARKKA PÄIVÄMÄÄRÄ!!! Lisäksi olisi tiedettävä, miten ylöstempauksen ajankohta kohdistuu Venäjän valloituksen kanssa. Luotettavan tuntuinen profeetta sanoo, että olisi oltava ensin valerauha, ennen kuin tempaus voi tulla, ja luotettavan tuntuinen profeetta sanoo, että tempauksen on tultava ennen Venäjän valloitusta. Joka tapauksessa nyt eletään oikein huikean jännittäviä aikoja!!!


    • Pentti Ollikainen

      Kyllä kaikki on mietitty ja olen juuri tekemisissä täällä Espanjassa sellaisten suurien tahojen kanssa ja toivon mukaan saan vihdoin patenteista sen mitä olen ajatellut! Siitähän oli kysymys myös Suomea ajatellen,että jokin taho olisi ottanut homman hoitaakseen,mutta sitä ei tapahtunut ja nyt hoidan asiat täällä Espanjassa haluamallani tavalla!

      • Honea

        Maailmassa on kohta 7 miljardia ihmistä eli 7 000000000 ihmistä. Toinen toistaan parempia. Menestystä valitsemallasi tiellä. :D


    • Palstavahti Joksu

      Mulla on vähän samat ajatukset Markus Peterin kanssa ja olen niitä pyrkinyt öiseenaikaan julkituomaan,mutta tuo unettomuus ja välillä ajatukset pyörii Rumatikin ympärillä.Reinoliite sentään tulee.

    • Pentti Ollikainen

      Kyllä jokaisen pitäisi tämä Venäjän tulo jo ymmärtää, onhan Venäläiset jo ostaneet valtavia määriä asuntoja ja maita ja tuskin ne turhaan niitä olisivat hankkineet! Täällä Espanjassa ei tarvi tuota asiaa pelätä,kun tämä maa on Natossa! Jotain tapahtuu myös täällä ylös oton kanssa,kun minullekkin näytettiin selkeä näky siitä ja paikkakin ,missä se tapahtuu eli olen nähtävästi oikeassa paikassa,kun alkaa se hetki! Kaikki on kuitenkin korkeimman kädessä ja vain yksin Jumala tietää sen hetken,mutta valmiina täytyy olla ja synnit anteeksi saaneena,jotta olisi mahdollista palastua!

      Ensi vuonna alkaa sitten se Antikristuksen odottaminen ja se aika kestää 3,5 vuotta ennenkuin lopullinen päätös tulee tälle maan planetalle! Kyllä senkin ymmärtää,kun seuraa mailman uutisia ja näkee,mitä kaikkea vääryyttä koko ajan tapahtuu,niin ei voi kuin rukoilla,että läheiset selviäis kaikesta tulevasta,toivottavasti mahdollisimman moni ihminen ymmärtää missä olemme menossa ja mitä raamatussa on kirjoitettu jo 2000 vuotta sitten ja se pitää paikkansa joka asiassa,joten kannattaa etsiä vastauksia sieltä! Siunausta kaikille ja muistakaa ,että nyt on hyvä hetki sopia riidat ja erimielisyydet ihmisten kanssa ,aikaa ei ole paljon enää,kun Jeesus tulee!!!!!

    • Näyt?

      Mikä saa ihmisen noin sekoamaan?

    • Markus Peter
    • Erkki Komulainen

      Maapallo tulee käymään läpi fyysisiä mullistuksia lähitulevaisuudessa. Tämä ei ole täsmälleen mitä Raamattu, tai Nostradamus, tai tämän ajan lukuisat näkijät ennustavat. On totuutta huhuissa, jotka koskevat mitä kutsutaan Kahdenneksitoista Planeetaksi, jättiläiskomeetta. On totuutta siinä, mitä on kerrottu rajuista geologisista muutoksista, jotka repivät mantereet erileen ja kasaavat vuoret korkealle. Vedenpaisumus tapahtui juuri vastaavana aikana. Napojen siirtymiset ovat yleisiä tällaisina aikoina. Maapallon kuori liukuu pehmeän, sulan ytimen yli, kuoren liikkuessa yhteen suuntaan, ja ydin, joka on enemmän magneettisesti riippuvainen, toiseen. Tämänkaltainen raivoisien geologisten mullistusten aika on edessä maan ihmisille.

      Tulee olemaan paljon kuolemaa. Suurin osa ihmisistä maapallolla tänä aikana tulee olemaan tietämättömiä. He saattavat olla tietoisia kuivuudesta, punertavasta hohteesta päivän kuumuuden aikana, ehkä jopa punertavasta pölystä, joka värjää ja antaa kitkerän maun heidän juomavedelleen. Suurimmalla osalla ihmiskuntaa on niin paljon ongelmia eläessäään, päivästä päivään, että he tuskin tulevat huomaamaan. Edes ne, jotka saattaisivat huomata, pystyvät vain vähän tekemään asian hyväksi. Pystyykö mies, joka tuskin pystyy ruokkimaan perheensä, lähtemään pakoon? Millä he eläisivät, vaikka he saisivatkin turvallisen paikan? Ja mikä sellainen paikka olisi? Tämä on tuntematon kokemus. Ei ole vastaavaa kokemusta muistissa. Kieltäymys on korkeaa. Auktoriteetit eivät kannusta informaation lisääntymistä, toivoen, että rauha ja vallitseva olotila jatkuu.

      Vaikka olisi tietoisuutta, tulee olemaan vähän toimintaa. Monet katsovat ympärilleen, ja pohtivat elämäntapaansa, jos he toimisivat. Jättää koti, turvallisten paikkojen mukavuudet, ja ihmiset jotka edustavat turvaverkostoa. Miten he eläisivät? Välttääkseen kerjäläisiksi joutumisen, he saattavat pysyä omassa, tutussa, ympäristössään. Sitten on niitä, jotka takertuvat materiaaliseen omaisuuteensa. Vaikka heillä olisi vaihtoehtoja, että paikka voitaisiin järjestää heille turvallisemmilla paikoilla, he huomaavat olevansa sidoksissa materiaaliseen omaisuuteensa, ja kykenemättömiä eroamaan siitä oli riski mikä hyvänsä. He tulevat kuolemaan materiaalisen omaisuutensa kanssa, takertuen niihin kuin rakastavaiset. Useimmat, jotka kohtaavat nämä karut valinnat, tulevat toimeen niitten kanssa kieltäymyksellä.

      Tietämättömien, epäonnisten, ja vastahakoisten välissä lepää suurin osa ihmiskuntaa. Ne, jotka selviytyvät massiivisista maanjäristyksistä, jotka tasoittavat kaupungit tomuksi, ja massiivisista hyökyaalloista, jotka tulvivat rannikoille satoja kilometrejä sisämaahan, tulevat olemaan joko onnekkaita tai autettuja. Koska maapallosta on tulossa koti Palvelus-Toisille entiteeteille, ne ihmiset jotka toimivat tässä orientaatiossa, tulevat saamaan valinnan pysyä ihmishahmossaan, tai syntymään myöhemmin uudelleen. Jos ihmishahmo valitaan, sitten heitä tullaan auttamaan katastrofien hetkellä. He tulevat olemaan tietämättömiä avunannosta, mutta löytävät itsensä, tarrautumassa kelluvaan materiaaliin kun tulva on mennyt ohi, tai palautumassa tajuihinsa maanjäristysten jälkeen. Monet tulevat muuttamaan turvallisille seuduille ja pystyttämään yhteisöjä, toimien tulevaisuuden Palvelus-Toisille moodissa. Nämä alueet tulevat olemaan maaseudulla, pääasiassa primitiivisiä, ja he eivät turvaudu sivilisaatioon niinkuin he nyt sen tuntevat, joko ennen tai jälkeen mullistusten.

      • uskon rumatikkiin

        Olisiko rumatikillä asian kanssa jotain tekemistä ?


    • neuroleptejä suuhun

      Ihan oikeesti, te ette ole terveitä...

    • Rekkuu

      Se tuo Pentti maalasi minulle auton Kempeleessä -80-90 luvun taitossa.

    • Pentti Ollikainen

      Hei Rekku!

      Niinhan sita maalailtiin aika paljon ja rekenneltiin myos! Nyt uusi elama taalla Espanjassa ja kaikki alkaa taas uudestaan ihanien ihmisten kanssa.Edellinen kommentti oli aika ihmeellinen ,ettemme olisi terveita! Kun on nainkin paljon nahnyt elamaa ja saanut huomata,etta kuinka paljon pahaa on ihmisten sydammissa jolla saadaan estettya toisten elamaa,niin kylla pitaa sanoa,etta siina porukassa ei todellakaan olla terveita! Kun rakkaus ja rehellisyys puuttuu,niin kylla silloin puuttuu kaikki elaman tarkeimma elementit!

      • Totta pakiset

        Sellaistahan se monella muullakin on kun rakkaus ja rehellisyys puuttuu!


      • kalle mikkilä
        Totta pakiset kirjoitti:

        Sellaistahan se monella muullakin on kun rakkaus ja rehellisyys puuttuu!

        Kyllä ollikainen on hyvin perillä miten suomelle käy eli venäjä sen kohta ottaa valtaansa pentti ymmärsi poistus suomesta oikiaan aikaan.hyvä pena!


    • pentti ollikainen
    • JoreE

      Jokohan se ufo on laskeutunut sinne Benalmadenan kukkulalle?

      T. Jore

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe