Ei koiria torille toriaikana

järjestys torille

Kaupungin järjestyssääntö kieltää tuomasta koiria torille toriaikana mutta silti siellä näkee koiria tämän tästä. Esim. eräs torimyyjä oli tuonut hurttansa kojunsa pieleen, oli sentään kytkettynä tolppaan. Yksi välkky nainen oli tuonut koiransa Martta-kahvioon, siellä istui madame koirineen. Missä torivalvojat luuraavat vai eivätkö välitä valvoa että määräyksiä noudatetaan.

38

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mpioweipore0b+m3e5b,

      Jäkäti jäk. Kuka koiranvihaaja täällä lietsoo koiravihaa?

      Saattaa tulla järkytyksenä, että koira näkee myös elintarvikekaupoissa.

      • 67890+´å

        No mikäs sen koiran näkökyvyn elintarvikekaupassa veisikään ?


    • ihanaelämä

      Koirat ovat ihania. Täytyykin käydä rapsuttamassa torikojun koiraa. :D

    • Hau ja bisse,kiitos!

      Nykyään kahviloihin jne saa tuoda hauvvelin.

    • palkat niskassa

      Aloittaja kirjoittaa täyttä asiaa. Koiranomistajat ovat kuin tupakoitsijat, ajatellaan, että kyllä minä saan tuoda Moppeni vaikka synnytyssaliin. Opaskoiran tuomisen kauppaan voi hyväksyä. Kumman paljon sitä koiran****** löytyy kaduilta ja kengänpohjista.

      • koira perheenjäsen

        Mitäs sanot siitä että monissa kaupungeissa on alettu päästää koira isännän/emännän mukana patiolle/ravintolaan/kahvilaan? Siitä oli telkussakin. Se on tullut maailmalta ja leviää varmaan edelleen... ei silleen ettenkö siedä koiraa jos se käyttäytyy hyvin ja ei tee tarpeitaan mihin sattuu.


    • Hemppa

      Kuopiohan on kautta aikojen ollut koko suomessa tunnettu erityisen koirakielteisenä räkätti-mafiamummojen/tätien/setien kaupunkina, joilla ei ole muita keinoja ilmeisesti käsitellä pettymyksiään kuin kohdistaa ne itseään heikompaan olentoon kuten vaikka koiraan. Olen käynyt monissa suurkaupungeissa ja sielläkin on ihmisillä koiria mukana kaupungilla ja eivät ihmiset räkytä toisilleen. Torilta voisi pysytellä pois lihavat ja rumat ihmiset, varsinkaan heille ei pitäisi myydä lihapiirakoita ja munkkeja! Tulee kalliiksi yhteiskunnalle ja häiritsee viihtyisyyttä. Koiraihmiset ovat tervehenkisiä useimmiten.

      • Tämä on totuus

        Ruusunpunaista unelmaa..olen nähnyt ihmisiä, joilla ei missään nimessä saisi olla mitään eläintä ja kyllä sinäkin niitä tiedät. Aika usein piittaamatomat pitävät myös eläimistään huonosti huolta.


    • HAUKKU

      VOI SENTÄÄN MIKÄ VALITUS..Eiköhän viikonlopun jälk torilta löytyy oksennusta kusta lasinsirua roskaa ihan ilman koiraakin ihmisen jäliltä.ETTÄ VOI OLLA PIKKUSIELUJA KYTTÄÄ.Maalima on kaikkea muuta vääryyttä rikollisuutta täynnä jo.

      • Nimetön merkki

        Minua ei kyllä koirat torilla häiritse, kunhan ne eivät tule minun lihapiirakkaani haistelemaan eikä hyppimään päälle. Mutta - tuota en ole ikinä tajunnut, että kun jossain on lasinsiruja, koiran saa paskattaa keskelle katua. Minun pitää siis kärsiä molemmista, kun pieni marginaaliryhmä särkee pulloja - siitä koiranpaskasta keskellä katua JA niistä pulloista.

        Marginaaliryhmien tekemiset oikeuttavat vähät välittämään meistä, joilla ei ole koiraa emmekä särje pulloja? Pulloihin en ole kyllä kertaakaan itseäni satuttanut,mutta kun lapsi liukastui koiranpaskaan syyspimeällä ja otin syliin, meni vaatteet paskaan ja multa yksi takki pilalle - en heti pimeässä huomannut, että lapsi ei kaatunut itsestään vaan liukastui p askaan.

        Puolestani koiria saa tuoda mihin vaan, kunhan ne ovat bakteerietäisyydellä ruuastani. Kun minä en särje pulloja eikä minulla ole koiraa, enkä oksentele tai juopottele, niin haluan jonkun oikeuden olla muista piittamaton itsekin! Sopiiko, että lainaan jostain lehmää ja tuon sen ruokapaikoille?


    • Anna-Rauha Muillee

      Torikahviossa viihtyisi paremmin jos siellä olisi kilttejä koiria, lapsia, nuorisoa ja fiksusti käyttäytyviä aikuisia ihmisiä- ja koko kaupunki olisi mukavampi paikka asua ja ELÄÄ. Räksyttävät ihmiset ja koirat voivat mennä koirakouluun oppimaan!

    • lainkuuliaisuus

      Kaupungin järjestyssäännöt on tehty noudatettaviksi.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Kaupungin järjestyssäännöt korvattiin järjestyslailla melkein kymmenen vuotta sitten.

        Joten kaupungin järjestyssääntöjä ei tarvitse noudattaa.


      • Järjestyslaki

        Kaupunkien järjestyssääntöjä ei ole ollut olemassakaan vuosikausiin!
        Kuopiolaiset eivät tätä ilmeisesti tajua kun niihin viittaavia kylttejä löytyy edeleenkin talojen pihoilta.

        Toisaalta myös järjestyslaki kieltää koirien tuomisen torille toriaikana...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Järjestyslaki


    • Ehei näin..

      On kyllä köyhä elämä jos ei mistään muusta keksi valittaa :D

      • voi ziisus

        Aloittajan asiat on LIIAN hyvin, kun huomio ja kiukku kiinnittyy tälläisiin mitättömiin "ongelmiin".


    • nostu

      Pitäkää kirppukasanne haja-asutusalueen takana.

      • hillamarja

        Ihmisten räkimissä klimpeissä ja ysköksissä on paljon enemmän
        bakteereja kuin koirien ulosteissa, yöks!


      • Koi Raton
        hillamarja kirjoitti:

        Ihmisten räkimissä klimpeissä ja ysköksissä on paljon enemmän
        bakteereja kuin koirien ulosteissa, yöks!

        Mut ne klimpit ei tuu haistelemaan mun eväitä.


    • Anna-Rauha Muillee

      Nejotka ajattelee ettei koirat kuulu kaupunkielämään, eivät ole ilmeisesti käyneet Puijoa kauempana katsomassa miten suuressa maailmassa ihmisillä on koiria lemmikkeinä kaupungeissa ja ne matkustaa metroissa ja kulkee kaduilla ja istuvat katukahviloissa...ei kannata lähteäkään, saattaa saada tauteja ja tartuntoja ja kuolemakin voi vaikka tulla! Pysykää pikku maailmassanne turvassa, mikään ei teitä uhkaa!

      • lasit hukassa

        Onko suuressa maailmassa tapana olla koirat mukana siellä, missä koirien tuominen kielletään?


    • oowtiuwaqbqåwen

      Kaupungin pitää järjestää ilmainen valvottu koiraparkki torille.

      Missä kaupungissa olisi samassa rakennuksessa toriparkki ja koiraparkki.? Kun Kuopio rakentaa Suomen Parasta kävelykeskustaa niin sehän olisi positiivista mainosta.

    • Mie oon...

      ...allerginen karvakuontaloille, myös koirille. En halua niitä lähelleni missään. Kyse ei ole siis edes siitä, ettenkö pitäisi söpöistä vuppasista!

      • tessun mami

        Mielummin minä koiria torilla katselen kuin juopporetkuja.


      • Koira ton
        tessun mami kirjoitti:

        Mielummin minä koiria torilla katselen kuin juopporetkuja.

        Nekö on vaihtoehdot toisilleen? Moni mies taas katsoisi mielellään simpsakoita tyttösiä ja itse haluaisin katsella vaikkapa hevosia molempien sijaan. Onko muuten vossikkaa enää?


      • Sulla ei taida...
        tessun mami kirjoitti:

        Mielummin minä koiria torilla katselen kuin juopporetkuja.

        ... olla ketään oikeasti allergista lähipiirissä? Katselen mielelläni myös, mutta hyvin kaukaa. Juopporetkuja en miekään mielelläni katselisi, mutten tiettävästi ole heille allerginen. Ja hevonen, kissa yms. ihan sama: henki pihisee - jos pihisee.


      • suihketta nokkaan
        Sulla ei taida... kirjoitti:

        ... olla ketään oikeasti allergista lähipiirissä? Katselen mielelläni myös, mutta hyvin kaukaa. Juopporetkuja en miekään mielelläni katselisi, mutten tiettävästi ole heille allerginen. Ja hevonen, kissa yms. ihan sama: henki pihisee - jos pihisee.

        ...taitaa torirempan pöly, pakokaasut ja tupakka allergisoida
        ennemmän kuin torikoirat yhteensä.


      • Allergi nen
        suihketta nokkaan kirjoitti:

        ...taitaa torirempan pöly, pakokaasut ja tupakka allergisoida
        ennemmän kuin torikoirat yhteensä.

        Minä kävin torilla kahvilla kesän alussa - ja huomasin etten voi siellä olla. Ei siellä yhtään koiraa ollut, mutta tuli flunssainen olo ja mieheni hoksasi, että täällä on aika paljon kukkia, että ne sen varmaan tekee. Itse olen allerginen kolmelle asialle, monelle tuoksulle, mitä juuri mm. kukasta tulee, koirille ja joillekin lääkkeille, en millekään muulle. En edes kissoille, ehkä johtuu siitä, että olen oppinut konttaamaan aikoinaan kissankarvojen seassa.


      • 12344321
        Allergi nen kirjoitti:

        Minä kävin torilla kahvilla kesän alussa - ja huomasin etten voi siellä olla. Ei siellä yhtään koiraa ollut, mutta tuli flunssainen olo ja mieheni hoksasi, että täällä on aika paljon kukkia, että ne sen varmaan tekee. Itse olen allerginen kolmelle asialle, monelle tuoksulle, mitä juuri mm. kukasta tulee, koirille ja joillekin lääkkeille, en millekään muulle. En edes kissoille, ehkä johtuu siitä, että olen oppinut konttaamaan aikoinaan kissankarvojen seassa.

        "Kansanterveyslaitos on tutkinut maatilalla asuvien lasten terveyttä Suomessa. Näillä lapsilla todettiin merkittävästi vähemmän allergista herkistymistä kuin muilla lapsilla erityisesti, jos tilalla oli karjaa tai lemmikkieläimiä. "
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=onn&p_artikkeli=onn00107


    • nykyaikaa mennään
    • ''''''''

      On se vaikeaa joittenkin uskoa, toriaikana ei saa tuoda koiria torille. Ei muuten saa ajaa pyörälläkään toriaikana. Nämä koiraihmiset ovat yhtä itsekkäitä kuin tupakoitsijat.

    • 7+4

      Mummot, vaarit ja muut eläkeläiset/hitaallakäyvät, näille porttikielto torille klo 8-15. Kaikki paikat tukossa näitä etuilevia, narisevia yhteiskunnan elättejä. Papuan käytäntö käyttöön, milloin yksilö osoittautuu yhteisölle taakaksi, viedään metsään ja tapetaan.
      Pelkästään kansantaloudellisesti ajateltuna, tästä koituisi vuositasolla miljardiluokan säästöt. Puhumattakaan ajan säästöstä, koska nämä yhteiskunnan etanat poistuisivat tukkimasta sekä auto-, että jalankulkuliikennettä.

    • 12+12
    • 5+9

      "Kyselyiden tulokset osoittivat, että koiran tuominen työpaikalle on kaikin puolin kannattavaa. Koira vähensi ihmisten työpäivän aikana kokemaa stressiä, ja lisäsi työmotivaatiota ja työmoraalia. "
      http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkijat Koira työpaikalla voi vähentää stressiä/a1305559252296

    • OLLIKAINENJOO

      Ai, en tiennytkään moisesta säännöstä, pitääpä ensi kerran jättää koira kotiin hihnaan

    • koirakoira1

      Valivali... Jos olen koiran kanssa ulkoilemassa ja päätänki käydä torilla ostamassa mansikoita/herneitä/perunoita tai vaikka lihapiirakan, EN JÄTÄ koiraani minnekkään torin laidalle varastettavaksi!

    • koira__paras_kaveri

      Mielensä pahoittaja olisi varmaan saanut sydänkohtauksen, jos olisi tänään eksynyt torille. Tori oli täynnä vaikka minkä rotuista hännänheiluttajaa ja hyvä niin.

    • Toriasiakas

      Kuopion kansainvälisillä suurmarkkinoilla pisti silmään lukuisat koirat, siis kyseessä ruokamarkkinat ja eikö silloin ole torille koirien tuonti kielletty ja yleensä muulloinkaan ei saa tuoda. Joskus olen nähnyt tilanteen et koiran annetaan tehdä tarpeensa myyntikojun pöydänjalkoihin. Sai kyllä kyytiä koiran omistaja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe