thaimaalaiset marjanpoimijat . p-autoissakin noin 20 keräääjää.

orjuutta ja riistoa

lapissa on huono marjasato.orjatyöllä marjoja keruuttavat firmat .ovat kuskanneet
thaikkuja etelämmäksi tien varsia repimään puhtaaksi.
tekevät noin. 20h päiviä maksaakseen matkakulunsa ja elämisensä.liikkuvat.
vanhoilla auton romuilla , joista maksavat polttoaineet ja vuokran koulujen lattiallanukkumisesta.ihmiskauppaa harjoitetaan jokamiehen oikeuksiin nojaten , tänä vuonna suomeen tullut noin 4000 .jotka on tänne houkuteltu riisto työhön.
etunenässä korvatunturin marja - ja lapin liha-polarica.
ja muut jopparit . ahneuksissaan näitä kurjia vaan riistävät .
kehutaan marjasaaaliita.
todellisuudessa . matkan rahoittajat ja lainaajat, ovat ainoita jotka näistä hyötyy.

12

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bathaijjan marjat

      Romanialaisia tuotiin Ruotsiin samoihin hommiin, huonon tuloksen jälkiseurauksena he eivät voineet maksaa kotimatkaansa itse. Onneksi meni veronmaksajien piikkiin.

    • nikke100

      riistoahan tapahtuu kyllä.thaimaalaiset joutuu antamaan alihintaan marjat firmalle,eivät pysty kilpailuttamaan.ruuankin firma myy heille,eikä suomen kaupoissa juuri näy näitä poimijoita.sitten vielä nämä onnettomat suomalaiset jotka itkee,kun heiltä viedään marjat.sen muutaman kilon pystyvät ostamaan torilta aivan hyvin,jos eivät nurkkajuuresta pääse itse edemmäs poimimaan.

    • Huom!

      Pahoin pelkään että asiat on todellisuudessa juuri kertomallasi tavalla ja marjanpoimijat tekee turhaa työtä hyödyttäen vai toisia jääden itse tyhjänpäälle.

      Eräät sentään voittaa, kuten venäläisellä rahalla ostetun Karjalan Lomakeskuksen edustaja kertoo.
      Jäämme nyt pohtimaan kuinka paljon thaimaalaisia naurattaa....
      ----
      " Rahaa tulee, Elena nauraa".

      http://www.kotikarjala.fi/tuotanto/etusivu/126850.html

    • kävellen metsään

      suomalainen ei etes tee rahasta, ja vaikka pirssillä vietäis marja metsään, ja sais kunnon hinnan ,katsos kun selkä kipeytyy ja nojatuolia ja nettiä ei ole mukana

      nähty on

      • Ei tee, ei!

        Sen jälkeen idiootit vielä ränkyttävät internetin palstoilla ulkomaisista poimijoista vaikka itse eivät laita tikkua ristiin asian parantamiseksi.
        Hulluuden huippu on se kun koirien kanssa mennään pelottelemaan niitä jotka haluavat tehdä työtä!
        Jättäisivät edes ne viattomat nelijalkaiset pois, mutta kun itsestä ei miestä löydy vääräänkään asiaan niin on käytettävä eläimiä. Voi perkele miten raukkamaisia kusipäitä tästäkin maasta löytyy..


      • en usko et liikkuu
        Ei tee, ei! kirjoitti:

        Sen jälkeen idiootit vielä ränkyttävät internetin palstoilla ulkomaisista poimijoista vaikka itse eivät laita tikkua ristiin asian parantamiseksi.
        Hulluuden huippu on se kun koirien kanssa mennään pelottelemaan niitä jotka haluavat tehdä työtä!
        Jättäisivät edes ne viattomat nelijalkaiset pois, mutta kun itsestä ei miestä löydy vääräänkään asiaan niin on käytettävä eläimiä. Voi perkele miten raukkamaisia kusipäitä tästäkin maasta löytyy..

        Jaa..no otetaan kaikki vuokratuet pois niin saa asuntoja 200 euroon sekä voi helposti tehdä "tilin" metsässä. Eihän muuten kukaan metsään mene! Aika ääliömäistä kirjoittelua joka ei liiku. No niin, toimikaa pashanpuhujat!


      • MarjatMyyntiin
        en usko et liikkuu kirjoitti:

        Jaa..no otetaan kaikki vuokratuet pois niin saa asuntoja 200 euroon sekä voi helposti tehdä "tilin" metsässä. Eihän muuten kukaan metsään mene! Aika ääliömäistä kirjoittelua joka ei liiku. No niin, toimikaa pashanpuhujat!

        Itse poimin marjoja myyntiin.
        Taikkuihin olen törmännyt useasti tämän kesän aikaan.
        Kun näkevät suomalaiset auton ja poimijan poimimassa marjoja, tulevat heti joukolla lähes samalle marjamättäälle.
        Haravat ovat melkein kolisseet yhteen taikun kanssa.
        Mielestäni he voivat poimia marjoja, jos poimivat vähintään kilometrin päästä talosta ja puoli kilometriä tiestä.
        Muuten minun mielestäni taikut outavat Venäjälle poimimaan, jos käytös ei muutu.
        Toinen juttu on taas heidän liikennekulttuurinsa..olen nähnyt myös sen...mutta ehkä siitä sitten toiste.


      • jollekkin käy
        MarjatMyyntiin kirjoitti:

        Itse poimin marjoja myyntiin.
        Taikkuihin olen törmännyt useasti tämän kesän aikaan.
        Kun näkevät suomalaiset auton ja poimijan poimimassa marjoja, tulevat heti joukolla lähes samalle marjamättäälle.
        Haravat ovat melkein kolisseet yhteen taikun kanssa.
        Mielestäni he voivat poimia marjoja, jos poimivat vähintään kilometrin päästä talosta ja puoli kilometriä tiestä.
        Muuten minun mielestäni taikut outavat Venäjälle poimimaan, jos käytös ei muutu.
        Toinen juttu on taas heidän liikennekulttuurinsa..olen nähnyt myös sen...mutta ehkä siitä sitten toiste.

        Sinäkö ne marjat omistat? Mene itse rajan taakse poimimaan. Tapasin thai-poimijoita, jotka olivat "ison" firman kutsumina neljättä kertaa Suomessa. Kertoivat olevansa tyytyväisiä palkkaan (n.5000€/75vrk kulujen jälkeen). Ruokaa sai riittävästi ja majoitus oli ok! Miksi nämä ihmiset tulevat tänne vuodesta toiseen, jos heitä riistetään ja ryöstetään? Taitaa tänne kirjoitella kateelliset läskiperseet, jotka eivät itse metsään kykene! Ja jos sillä majoituksen, ruokailun ja kuljetuksien järjestämisellä joku rikastuu tai tienaa elantonsa, niin so what? Ei ole ihan helppo homma tehdä esim. 100:lle henkilölle joka päivä ruuat ym...


      • Vai niin.
        jollekkin käy kirjoitti:

        Sinäkö ne marjat omistat? Mene itse rajan taakse poimimaan. Tapasin thai-poimijoita, jotka olivat "ison" firman kutsumina neljättä kertaa Suomessa. Kertoivat olevansa tyytyväisiä palkkaan (n.5000€/75vrk kulujen jälkeen). Ruokaa sai riittävästi ja majoitus oli ok! Miksi nämä ihmiset tulevat tänne vuodesta toiseen, jos heitä riistetään ja ryöstetään? Taitaa tänne kirjoitella kateelliset läskiperseet, jotka eivät itse metsään kykene! Ja jos sillä majoituksen, ruokailun ja kuljetuksien järjestämisellä joku rikastuu tai tienaa elantonsa, niin so what? Ei ole ihan helppo homma tehdä esim. 100:lle henkilölle joka päivä ruuat ym...

        -Kertoivat olevansa tyytyväisiä palkkaan (n.5000€/75vrk kulujen jälkeen).

        On mielenkiintoista kuinka muuutaman kommentin jälkeen tämän laatuisissa keskusteluissa ilmestyy "todistaja" joka väittää milloin minkin ulkomailta töihin värvätyn joukon olevan tyytyväisiä olosuhteisiin ja erityisesti saamansa palkkaan, olipa kyse rakennusmiehistä, marjanpoimijoista tai minkä alan tekijöistä hyvänsä.

        Joku äkkinäinen voisi luulla että kirjoittajina on silloin jollain tavalla kyseiseen yritykseen yhteydessä oleva henkilö ellei peräti itse suuri ja mahtava firman omistaja joka julkaisee vääristeltyä tietoa, mutta sehän on varmaankin harhaluulo ja sellaista ei todellakaan ole tapahtunut Suomessa eikä milloinkaan tule tapahtumaan....Tästä me olemme täydellisen varmoja!


      • Selvää ottanut
        Vai niin. kirjoitti:

        -Kertoivat olevansa tyytyväisiä palkkaan (n.5000€/75vrk kulujen jälkeen).

        On mielenkiintoista kuinka muuutaman kommentin jälkeen tämän laatuisissa keskusteluissa ilmestyy "todistaja" joka väittää milloin minkin ulkomailta töihin värvätyn joukon olevan tyytyväisiä olosuhteisiin ja erityisesti saamansa palkkaan, olipa kyse rakennusmiehistä, marjanpoimijoista tai minkä alan tekijöistä hyvänsä.

        Joku äkkinäinen voisi luulla että kirjoittajina on silloin jollain tavalla kyseiseen yritykseen yhteydessä oleva henkilö ellei peräti itse suuri ja mahtava firman omistaja joka julkaisee vääristeltyä tietoa, mutta sehän on varmaankin harhaluulo ja sellaista ei todellakaan ole tapahtunut Suomessa eikä milloinkaan tule tapahtumaan....Tästä me olemme täydellisen varmoja!

        Tässä kirjoittelee toisen ääripään todistaja. Ota asioista selvää äläkä kirjoittele fiilispohjalta täyttä paskaa. Kun itse et viitsi saati pysty, niin kateus ja piilorasismi paistaa kauas kirjoituksestasi.


    • +0o9iuj

      ei paljoa välitetä muusta kun rahantulon maksimoinnista. eioo koulunkäynnistäkää kiinni sen tajuamine,mite käy,kun teräspiikkiharalla vedetään varpuja voimalla.rehelline marjastaja käyttää poimuria.

    • Mats L.

      Palkkapoimijat? Aika mielenkiintoinen toteamus marjojen ostajalta. ARCTIC INTERNATIONAL OY kuskaa myös mm. Lieksan alueelle ja pohjoiseen, että muuannekin thaimaalaisia palkkapoimijoita. Suomessa on jokamiehen oikeus luntomarjojen suhteen, mutta verottajan luulisi olevan kiinnostunut, kun marja edustajat puhuvat palkkapoimijoista thaipoimijoiden kohdalla. Kansainväliset sijoitusyhtiöt harjoittavat kaikenlaista pisnestä ja varmasti mielellään myös tämänkaltaista pisnestä josta verojen saanti on hämärää. Tämäkin ko. yhtiö on tehnyt - tuloksen marjapisneksessä v.2012. Olisikohan aika tehdä päätöksiä joilla jokamiehen oikeudet eroitetaan palkkapoimijoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      651
      4033
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      46
      1772
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1567
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      41
      1496
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1466
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      1382
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1136
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      50
      1076
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      75
      1064
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      989
    Aihe