Minkä ihmeen takia rekkakuskit tahtovat ajaa yli 80 km/h

Rengas Ratsija

Minkä ihmeen takia rekkakuskit tahtovat ajaa yli 80 km/h, onko siihen järkisyitä ?

Miksi ette ammattiyhdistyksen kautta vaadi että tiellä valvotaan nopeuksia, niin suomalaisilta, kuin ulkomaalaisilta rekoilta.

Saman palkan saisitte lain mukaisella nopeudella, eiväkä työt vähenisi.

Onhan rengasalakin saanut poliisit puolellen, syyskuussa on hyvä kesärengasmyynti, miksi ette te ?

37

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaguaari 5728

      Miksi henkilöautot ajavat 127km/h?

    • ,,,,,,,

      Minkä takia henkilöautot haluaa ajaa yli 100 km/h 40 km/h alueella? Onko siihen järkisyitä?

    • 30vrekanratissa

      Minkä takia mopot haluaa ajaa yli 45 km/h?

      • se vastaus oli ?

        kolme vastausta, kaikissa on vain kysymys, eikä vastausta.

        Oletan että esimerkeissä on tilanne aivan eri, kukaan ei saa palkkaa ajostaan, eikä ole työaikaa. He vain "nauttivat" vauhdista, vaikka kylmä totuus on että varmasti eivät mitenkään hallitse ajoneuvoaan jos oikeasti tulee jokin yllättävä tilanne.

        Jos he saisivat palkkaa, olisi työaika, ylityökorvaukset ja laki että ei ole pakkoa ajaa liian kovaa, väitän että kukaan ei ajasi edes korkeinta sallittua nopeutta.

        Tiedän että monessa tehtaassa "linjoilla" tehdään äärirajoilla töitä ja sitten valitellaan ja sairastellaa ja kiukutellaan väsymyksestä kotiväelle, kutta heillä ei ole lakia apuna,
        mutta
        Raskaan kaluston ammattilaisilla on laki, miksi kannatta paiskia töitä enemmän kuin laki salliia.
        Katsokaa ja kuunnelkaa yli 50v rekkamiehiä, harva saa enää nukuttua yhtään yötä yhtäjaksoisesti, yms.


      • 56,3 kolaritontaVuot
        se vastaus oli ? kirjoitti:

        kolme vastausta, kaikissa on vain kysymys, eikä vastausta.

        Oletan että esimerkeissä on tilanne aivan eri, kukaan ei saa palkkaa ajostaan, eikä ole työaikaa. He vain "nauttivat" vauhdista, vaikka kylmä totuus on että varmasti eivät mitenkään hallitse ajoneuvoaan jos oikeasti tulee jokin yllättävä tilanne.

        Jos he saisivat palkkaa, olisi työaika, ylityökorvaukset ja laki että ei ole pakkoa ajaa liian kovaa, väitän että kukaan ei ajasi edes korkeinta sallittua nopeutta.

        Tiedän että monessa tehtaassa "linjoilla" tehdään äärirajoilla töitä ja sitten valitellaan ja sairastellaa ja kiukutellaan väsymyksestä kotiväelle, kutta heillä ei ole lakia apuna,
        mutta
        Raskaan kaluston ammattilaisilla on laki, miksi kannatta paiskia töitä enemmän kuin laki salliia.
        Katsokaa ja kuunnelkaa yli 50v rekkamiehiä, harva saa enää nukuttua yhtään yötä yhtäjaksoisesti, yms.

        "jos oikeasti tulee jokin yllättävä tilanne"

        vastaan itselleni selvyyden takia.

        Minullakin on ollut kome pahaa tilannetta 56 autoiluvuoden aikana.

        Viimeinen tilanne oli vuosi takaperin, ajettiin jonossa, meidät puolituntia sitten ohittanut auto alkoi 800 m edessämme heittelehtimään, niin jonomme toinen ja kolmas alkoivat myös heittelehtimään, kun huomio jäi kaukana edessä ajavaan.

        Kolmas jarrutti rajusti ja sai neljännen peräänsä ja kolmas ja neljäs päätyi ojaan.
        onneksi vauhti ehti alentua niin ei tullut kuin peltivaurioita.

        Kaukana edellä ajanut sai autonsa hallintaa ja ajoi horisonttiin.
        Myöhemmin ajatteli että hän voi vain harrastaa omaa temppuiluaan, kun maantie oli leveä eikä kukaan lähellä, eikä siia alkanutkaan yllättäen heittelehtimään.

        Autossamme on kolme tuollaista kameraa, kaksi edessä ja yksi takana, tekis vieläkin mieli laittaa filmi Youtubeen mutta annan pölyn laskeutua, ehkä ensivuonna.
        http://www.obdauto.com/pic/1173114567.JPG

        Hyvä esimerkki maanteiden kuljettajien ajotaidosta, ojaan ajetaan aivan turhanpäiten.
        Olen myös kuullut tapauksesta kun kaukana takana olija oli olisi alkanut heittelehtimään, kuljettaja katsoi peruutuspeiliin ja ajoi omansa ojaan.


    • 87k

      Oletetaan että kuljettaja saa kahteen viikkoon aina 80h palkkaa, tuntipalkan ollessa 12,49€ saadaan siis kahteen viikkoon 999,2€

      Siis päivän ajalta saadaan 99,92€ meni päivässä sitten 8h tai 5h

      Jos ajetaan 80km/h menee lenkillä aikaa 7h

      Jos ajetaan 90km/h menee lenkillä aikaa 6h, koska matka taittuu nopeammin ja yksi tauko jää pitämättä (piirturi kun mittaa aikaa, eikä matkaa)

      7 tunnin päivällä tulee tuntipalkaksi 14,27€

      6 tunnin päivällä tulee tuntipalkaksi 16,65€

      Aikamoinen ero siis? tietenkin jos EI arvosta omaa aikaa, niin olkoot töissä aina sen 8h, kyllä niitä huoltoasemia yms löytyy.

      Mutta sitten palataan takaisin maan pinnalle, kuorma-auto jossa olisi rajoitin 90km/h, autossa tehoja että se kulkisi 90km/h ja kuski joka uskaltaisi ajaa 90km/h on lähes mahdoton yhdistelmä, toki näitäkin on, mutta harvinaisia ne kyllä on, jos nyt ei puhuta mistään "veronkierokuormureista" vaan ihan "iso C" autoista

      • sakki saa jos haluaa

        "Oletetaan että kuljettaja saa kahteen viikkoon aina 80h palkkaa"

        olettamukseni oli aivan oikea, suoraan sanottuna todistit että korvien välissä ei ole kaikki kotona.
        Ensin kerroit että kuljettaja saa tuntipalkkaa ja sitten kerroit, että saa palkan sovitusta työstä, joka kestää keskimäärin 8 h, se on urakkapalkkaa, et taida tajuta.

        Tuliko yhtään mieleen, jos poliisi valvoo kaikkien nopeuksia ja maksimiajonopeus on 80, tai 70 km/h ja vaaditte oikeaa tuntipalkkaa, on se varmaan pidemmän päälle parempi ratkaisu kuin painaa aina kiihtyvällä kiireellä.

        Tunnen muutamia kuskeja, eipä näytä kovin arvokasta olevan heidän vapa-aaika, ovat puoliunessa, ym., varmaan itsekin tiedät mitä on kiireen jälkeinen vapaa-aika.

        En osaa paremmin selvittää, enkä voi mailmaa muuuttaa, usein vain käy sääliksi kun heitä tapaa, uskon etä yhdessä koko sakki saisi paremmat olosuhteet juuri nopeusrajoitusten kautta, työt eivät lopu, pikemminkin lisääntyisivät.

        Mutta se asennevamma on vakava asia,
        siitä on huono lähteä parantamaan tulevaisuutta.


      • 87k
        sakki saa jos haluaa kirjoitti:

        "Oletetaan että kuljettaja saa kahteen viikkoon aina 80h palkkaa"

        olettamukseni oli aivan oikea, suoraan sanottuna todistit että korvien välissä ei ole kaikki kotona.
        Ensin kerroit että kuljettaja saa tuntipalkkaa ja sitten kerroit, että saa palkan sovitusta työstä, joka kestää keskimäärin 8 h, se on urakkapalkkaa, et taida tajuta.

        Tuliko yhtään mieleen, jos poliisi valvoo kaikkien nopeuksia ja maksimiajonopeus on 80, tai 70 km/h ja vaaditte oikeaa tuntipalkkaa, on se varmaan pidemmän päälle parempi ratkaisu kuin painaa aina kiihtyvällä kiireellä.

        Tunnen muutamia kuskeja, eipä näytä kovin arvokasta olevan heidän vapa-aaika, ovat puoliunessa, ym., varmaan itsekin tiedät mitä on kiireen jälkeinen vapaa-aika.

        En osaa paremmin selvittää, enkä voi mailmaa muuuttaa, usein vain käy sääliksi kun heitä tapaa, uskon etä yhdessä koko sakki saisi paremmat olosuhteet juuri nopeusrajoitusten kautta, työt eivät lopu, pikemminkin lisääntyisivät.

        Mutta se asennevamma on vakava asia,
        siitä on huono lähteä parantamaan tulevaisuutta.

        Kulettaja saa palkkaa 80 tuntia kahteen viikkoon, tuntipalkka on 12,49€

        Onhan se tietenkin vaikea kertoa 80*12,49€

        Miksikö kerroin tuntipalkankin, no siksi, koska ylityöt, yölisät, lauantailisät, pyhälisät lasketaan tämän palkan mukaan

        Mutta kyllä useassa firmassa tulisi olla käytöässä tup 80h palkkajakso, mutta harvassa on, monet maksaa palkkaa "tunti tunnilta" jolloin on valittava, että enemmän rahaa, vähemmän vapaa-aikaa tai sitten vähemmän rahaa, enemmän vapaa-aikaa

        Mutta tosiaan, todellinen tuntia kohden saamani palkka nousee, mitä nopeammin teen päivän työt, kätevää eikö???

        Ja mielummin ajan vähän vauhdikkaammin välit, kuin nysvään, kerrytän jonoja, ja istun huoltoasemalla tauolla 30 kilsan päästä talleilta...


      • 87k=palstan nero!
        sakki saa jos haluaa kirjoitti:

        "Oletetaan että kuljettaja saa kahteen viikkoon aina 80h palkkaa"

        olettamukseni oli aivan oikea, suoraan sanottuna todistit että korvien välissä ei ole kaikki kotona.
        Ensin kerroit että kuljettaja saa tuntipalkkaa ja sitten kerroit, että saa palkan sovitusta työstä, joka kestää keskimäärin 8 h, se on urakkapalkkaa, et taida tajuta.

        Tuliko yhtään mieleen, jos poliisi valvoo kaikkien nopeuksia ja maksimiajonopeus on 80, tai 70 km/h ja vaaditte oikeaa tuntipalkkaa, on se varmaan pidemmän päälle parempi ratkaisu kuin painaa aina kiihtyvällä kiireellä.

        Tunnen muutamia kuskeja, eipä näytä kovin arvokasta olevan heidän vapa-aaika, ovat puoliunessa, ym., varmaan itsekin tiedät mitä on kiireen jälkeinen vapaa-aika.

        En osaa paremmin selvittää, enkä voi mailmaa muuuttaa, usein vain käy sääliksi kun heitä tapaa, uskon etä yhdessä koko sakki saisi paremmat olosuhteet juuri nopeusrajoitusten kautta, työt eivät lopu, pikemminkin lisääntyisivät.

        Mutta se asennevamma on vakava asia,
        siitä on huono lähteä parantamaan tulevaisuutta.

        87k on senverran tyhmä ettei ymmärrä sitä että tekemällä enemmän työtunteja saa siitä myös enemmän rahaa eli ansaitsee vuodessa enemmän rahaa. 87k:n mielestä ainoa asia jolla voi päätellä miten hyvin työssään ansaitsee on tarkastella tuntipalkkaa! Kaveri joka tekee enemmän tunteja ja saa ylity-ja muitakin lisiä ansaitsee vuodessa reilusti enemmän kuin vain perustuntipalkalla työtä tekevä vaikka tällä olisikin suurempi tuntipalkka. Yritin taannoin 87k:lle kertoa että hänen tuntipalkkansa joka oli muistaakseni pikkasen alle 13Euroa on selvästi suomalaisen palkansaajan keskituntipalkkaa huonompi. Kyseisellä tuntipalkallaan 87k saa myös vuosiansiokseen tuhansia Euroja huonomman vuosiansion kuin palkansaajat keskimäärin mutta eihän 87k sitä ymmärrä vaan väittää että hänen palkkansa on erittäin hyvä vaikka on useita Euroja tunnissa ja tuhansia Euroja vuodessa huonmpi kuin keskimääräisen työläisen maassamme. Se apina ei vaan ymmärrä vaikka asiat ihan numeroidenkin valossa todistaa!


      • 87k
        87k=palstan nero! kirjoitti:

        87k on senverran tyhmä ettei ymmärrä sitä että tekemällä enemmän työtunteja saa siitä myös enemmän rahaa eli ansaitsee vuodessa enemmän rahaa. 87k:n mielestä ainoa asia jolla voi päätellä miten hyvin työssään ansaitsee on tarkastella tuntipalkkaa! Kaveri joka tekee enemmän tunteja ja saa ylity-ja muitakin lisiä ansaitsee vuodessa reilusti enemmän kuin vain perustuntipalkalla työtä tekevä vaikka tällä olisikin suurempi tuntipalkka. Yritin taannoin 87k:lle kertoa että hänen tuntipalkkansa joka oli muistaakseni pikkasen alle 13Euroa on selvästi suomalaisen palkansaajan keskituntipalkkaa huonompi. Kyseisellä tuntipalkallaan 87k saa myös vuosiansiokseen tuhansia Euroja huonomman vuosiansion kuin palkansaajat keskimäärin mutta eihän 87k sitä ymmärrä vaan väittää että hänen palkkansa on erittäin hyvä vaikka on useita Euroja tunnissa ja tuhansia Euroja vuodessa huonmpi kuin keskimääräisen työläisen maassamme. Se apina ei vaan ymmärrä vaikka asiat ihan numeroidenkin valossa todistaa!

        Enemmän rahaa tekemällä enemmän tunteja...

        saan kahteen viikkoon takuupalkkaa 999,2€

        Jos teen päivässä 6h saan tuntia kohden 16,65€

        Jos teen päivässä 7h, saan tuntia kohden 14,27€

        kahteen viikkoon tulee siis 10 työpäivää

        7 tunnin päivällä saan kahteen viikkoon 7*10*14,27= 998,9€

        6 tunnin päivällä saan kahteen viikkoon 6*10*16,65=999€

        REHELLISILLÄ kuljetufirmoilla on käytössä tuo takuupalkka

        Pikkupuljut saattaa maksaa palkkaa tunti tunnilta, silloin jos ei arvosta vapaa-aikaa, niin kannataa pitää aina parin tunnin tauko päivässä, että saa enemmän rahaa tilille.

        Itse kuitenkin arvostan jo tässä iässä vapaa-aikaa


      • ww
        87k kirjoitti:

        Kulettaja saa palkkaa 80 tuntia kahteen viikkoon, tuntipalkka on 12,49€

        Onhan se tietenkin vaikea kertoa 80*12,49€

        Miksikö kerroin tuntipalkankin, no siksi, koska ylityöt, yölisät, lauantailisät, pyhälisät lasketaan tämän palkan mukaan

        Mutta kyllä useassa firmassa tulisi olla käytöässä tup 80h palkkajakso, mutta harvassa on, monet maksaa palkkaa "tunti tunnilta" jolloin on valittava, että enemmän rahaa, vähemmän vapaa-aikaa tai sitten vähemmän rahaa, enemmän vapaa-aikaa

        Mutta tosiaan, todellinen tuntia kohden saamani palkka nousee, mitä nopeammin teen päivän työt, kätevää eikö???

        Ja mielummin ajan vähän vauhdikkaammin välit, kuin nysvään, kerrytän jonoja, ja istun huoltoasemalla tauolla 30 kilsan päästä talleilta...

        Onko vielä korvantaustat märät? Käske äitis putsata.


    • öopliukyjtr

      Luuleeko tämän rekkajullien suurin typerys, että jos ajaa 9 tunnin ajot 6 tuntiin, niin isäntä ei osaa laittaa siihen 35 % lisää ajoa?
      Juuri tällä älyn määrällä ja tietämyksellä painetaan 88 ja vilkutellaan Micralle valoja. Lopulta ABC:llä hielle haisten huudetaan kuina taas "ajettiin".

      • 87k

        Ei ei ei, isäntä ei laita ajoja lisää, koska laskutuksemme koostuu kilometreistä, käynneistä viediyistä laatikoista, noudoista, odotustunneista jne. en kerro kaavaa, liian monimutkikas

        Ja nimenomana, kun ajetaan sujuvasti, ei istuta siellä ABC:llä odottamssa 45 minuttia, vaan ollaan esim kotona nukkumassa jos on ollut yövuoro tai sitten tekemässä omia asioita (päivävuoro)


      • pian 74v
        87k kirjoitti:

        Ei ei ei, isäntä ei laita ajoja lisää, koska laskutuksemme koostuu kilometreistä, käynneistä viediyistä laatikoista, noudoista, odotustunneista jne. en kerro kaavaa, liian monimutkikas

        Ja nimenomana, kun ajetaan sujuvasti, ei istuta siellä ABC:llä odottamssa 45 minuttia, vaan ollaan esim kotona nukkumassa jos on ollut yövuoro tai sitten tekemässä omia asioita (päivävuoro)

        Joopa joo, laskutuskaava on ja joka vuosi muuttuu, et varmaan sitä ole ajatellut.

        Minä olin 9 vuotta takaperin viimeksi töissä ja sain jo silloin 12 € tunti vaikka olin aivan apupoika, 2x12 h ylityöstä viikonloppuna 68 tunnin korvauksen.
        Vuodessa brutto 32 000, nyt siellä kaikki saa yli 38 000€, useat n 45 t€.
        Mutta meillä noudatettiin tiukasti lakeja ja sopimuksia, se johti hyvään lopputulokseen.
        (en ollut mikään paperityöläinen, putasilin pienistä muoviosista valupurseita yms. olin siellä koska se oli alle 1 km kodistamme)


        "Itse kuitenkin arvostan jo tässä iässä vapaa-aikaa"

        toivottavasti olet siinä iässä, että vapaa-aikasi on todella tarpeellista lasten hoidon tms. kannalta, muuten en ymmärrä näkökantaasi.

        Minusta vain lakeja ja sopimuksia tiukasti noudattaen työläinen saa oikeasti parempaa palkkaa, sellaisat jota ei inflaatio aina syö je sellaista jossa ei aina ole minimitoimeentulolla.
        Tulos on nähtävissä jopa 3 vuodessa.


    • + - 0

      Rekkakuskit, joita ennen pidettiin ammattilaisina ovat nykyään normaalia, sallittua nopeutta ajavien takakulmassa huokumassa. Sakot ylinopeudesta eivät ole läheskään riittäviä, koska tuossa yllä juuri lasketaan miten laittomasti toimimalla saadaan enemmän rahaa ja vapaa-aikaa.

      Pieni omavaltaisuus on aina ollut mieleeni enkä todella itsekään noudata kaikkia lakeja oikein mutta en koskaan kyttää oikeaa nopeutta ajavan puskurissa

      • Röhönaurua

        Tässä on syy minkä takia nämä "ammattilaiset" tulevat ajamaan sitä autoa lopun työikänsä, elleivät siirry sitten johonkin toiseen hanttihommaan. Ne, jotka ajavat 10-20v. ilman rikkeitä, usein pääsevät kaikki ajoluokat kortissaan johtoportaan hommiin. Itsellä onkin asiat loistavasti. Joskus helpon keikan heitän täysperällä harrastuksen vuoksi. Jaksamista pullakuskeille :)


      • Kenelle nauretaan??!
        Röhönaurua kirjoitti:

        Tässä on syy minkä takia nämä "ammattilaiset" tulevat ajamaan sitä autoa lopun työikänsä, elleivät siirry sitten johonkin toiseen hanttihommaan. Ne, jotka ajavat 10-20v. ilman rikkeitä, usein pääsevät kaikki ajoluokat kortissaan johtoportaan hommiin. Itsellä onkin asiat loistavasti. Joskus helpon keikan heitän täysperällä harrastuksen vuoksi. Jaksamista pullakuskeille :)

        Ja sinäkin voit netissä väittää itsestäsi miä tahansa joutumatta mitään kenellekään todistamaan. Arvaapa kuinka moni uskoo kirjoitustasi??


    • 87k

      Tulee mieleen Avantilla Elisa Mattsoninen Action Lähetit (ajaa UPS:n ajoja) heillä kuljettaja tekee lähes aina alle 8 tunnin keikan aamulla, mutta palkkaa maksetaan se 80h/2vko

      Firmassa on myös oisko joku 12 tonninen Atego jolla ajetaan viisi kertaa viikossa illalla Hellun keikka, ja keikan ajaa aina se kuski kenellä on vähiten tunteja, eli kuski saa ikäänkuin "rangaistuksen" siitä jos on liian nopea.

      Jos itse olisin tuolla ajamassa, niin taatusti ajaisin lenkin tasaisesti sellaista tahtia että menisi aina jämptisti se 8 tuntia, päivässä voi kuitenkin olla jopa 70 paikkaa, ja autossa kokoajan seuran/tilaustietokone käynnissä, mutta vähän enemmän aikaa lastauksiin ja purkuihin, ja vähän maltillisempi ajotapa, niin äkkiä oppisi miten saa täyden päivän.

      Mua ei meinaan ainakaan huvittaisi se, että olisin töissä 8:00-14:00 ja ajaisin todella sujuvasti, ja "rangasitukseksi" tästä joutuisin sitten esim Keskiviikkona käymään jollain saatanan Ategolla hesassa 17:00-22:30

      • kotikasvatus, ohoi

        "Mua ei meinaan ainakaan huvittaisi se,"

        ei minuakaan huvittaisi, mutta nykyään kun kaikki yhteisesti hyväksyvät nopeusrajoituksen ylitykset yms laittomuudet, niin on ajettava.

        tähän ei ole muuta ratkaisua kuin liitto ja kuskit vaatisivat yhteisesti kaikkien kansallisuuksien nopeuksiin puuttumisen, kaikki mikä on lain salliman yli olisi liikaa.

        näinhän kaikki muutkin toimialat vaativat, viimeisenä pankit vaativat, että saavat nostaa jo sovittuja lainojen marginaaleja,
        teosto vaatii lisää rajoituksia ja maksuja tallennusvälineisiin ja kieltoa ulkomaantilauksiin ?

        REKKAKUSKIT EIVÄT OSAA VAATIA, toisaalta se on meidän muiden etu


      • Kumma tyyppi

        Oot sä kyllä ihme tyyppi, tiedät lähes jokaisesta turkulaisesta kuljetusfirmasta jotain, ja mikä pelottavinta suurin osa tarinoista on totta.

        Mutta tosiaan taitaa palkkaus olla suurin tekijä siihen ajetaanko kovaa tai hiljaa aika perseestä tommonen että rangaistaan sujuvasta ajamisesta, joku UPS on kuitenkin aika iso firma, ei heillä mitään tuntilaskutusta varmana ole vaan pakettien/käytntie mukaa


      • 78k
        kotikasvatus, ohoi kirjoitti:

        "Mua ei meinaan ainakaan huvittaisi se,"

        ei minuakaan huvittaisi, mutta nykyään kun kaikki yhteisesti hyväksyvät nopeusrajoituksen ylitykset yms laittomuudet, niin on ajettava.

        tähän ei ole muuta ratkaisua kuin liitto ja kuskit vaatisivat yhteisesti kaikkien kansallisuuksien nopeuksiin puuttumisen, kaikki mikä on lain salliman yli olisi liikaa.

        näinhän kaikki muutkin toimialat vaativat, viimeisenä pankit vaativat, että saavat nostaa jo sovittuja lainojen marginaaleja,
        teosto vaatii lisää rajoituksia ja maksuja tallennusvälineisiin ja kieltoa ulkomaantilauksiin ?

        REKKAKUSKIT EIVÄT OSAA VAATIA, toisaalta se on meidän muiden etu

        87k on kaveri jota EI HUVITTANUT MENNÄ ARMEIJAAN vaan huijaamalla ja valehtelemalla sai vapautuksen palveluksesta. Olisi joutunut pois äidin helmoista ja joutunut kuuntelemaan hirveää alikersanttien huutamista niin eihän sellaiseen pikku-hiirulaista saa pakottaa. Siinä voi herkälle pelkurille tulla henkisiä traumoja. Ei ei,sivariksia vaan ettei pikkuista ala pelottamaan!


      • 78k
        Kumma tyyppi kirjoitti:

        Oot sä kyllä ihme tyyppi, tiedät lähes jokaisesta turkulaisesta kuljetusfirmasta jotain, ja mikä pelottavinta suurin osa tarinoista on totta.

        Mutta tosiaan taitaa palkkaus olla suurin tekijä siihen ajetaanko kovaa tai hiljaa aika perseestä tommonen että rangaistaan sujuvasta ajamisesta, joku UPS on kuitenkin aika iso firma, ei heillä mitään tuntilaskutusta varmana ole vaan pakettien/käytntie mukaa

        Jaaha taas löytyi uusi viesti jossa 87k vastaa omaan kirjoitukseensa eri nimimerkillä.

        ..."ja mikä pelottavinta suurin osa tarinoista on totta".

        Hehe tuo naurattaa.


      • 87k
        78k kirjoitti:

        87k on kaveri jota EI HUVITTANUT MENNÄ ARMEIJAAN vaan huijaamalla ja valehtelemalla sai vapautuksen palveluksesta. Olisi joutunut pois äidin helmoista ja joutunut kuuntelemaan hirveää alikersanttien huutamista niin eihän sellaiseen pikku-hiirulaista saa pakottaa. Siinä voi herkälle pelkurille tulla henkisiä traumoja. Ei ei,sivariksia vaan ettei pikkuista ala pelottamaan!

        Niin, säästin vuoden vapauden hinnan (á100€/pvä*360) 36000€ ja pääsin töihin vuoden aijemmin (vuoden palkka) 30.000€ yhteensä siis 66000€ säästöä siitä että maksoi 70€ Irene Haapamäelle ja puhui paskaa.

        Ei sen sijaan kuitenkin löytyy ne A-peprit ja ompa asevelvollisuuden suorittamisesta kysyttykin monessa työhaastettelussa


      • 87k
        Kumma tyyppi kirjoitti:

        Oot sä kyllä ihme tyyppi, tiedät lähes jokaisesta turkulaisesta kuljetusfirmasta jotain, ja mikä pelottavinta suurin osa tarinoista on totta.

        Mutta tosiaan taitaa palkkaus olla suurin tekijä siihen ajetaanko kovaa tai hiljaa aika perseestä tommonen että rangaistaan sujuvasta ajamisesta, joku UPS on kuitenkin aika iso firma, ei heillä mitään tuntilaskutusta varmana ole vaan pakettien/käytntie mukaa

        En tiedä.

        Olen hakenut töihin useaan paikkaan, ja useaan olisin päässytkin, mutta lähes jokainen homma olisi ollut enemmän tai vähemmän pielessä.

        ja tuo Action Lähetit ei ollut edes pahimmasta päästä, pahin olisi ollut Esa Jalonen oy, tai Turun rahtipolku.

        Mutta mikään laki tuskin kieltää puhumasta firmosita niiden nimillä??? niin paljastuu nuo kusipäät


      • Väärin meni
        87k kirjoitti:

        Niin, säästin vuoden vapauden hinnan (á100€/pvä*360) 36000€ ja pääsin töihin vuoden aijemmin (vuoden palkka) 30.000€ yhteensä siis 66000€ säästöä siitä että maksoi 70€ Irene Haapamäelle ja puhui paskaa.

        Ei sen sijaan kuitenkin löytyy ne A-peprit ja ompa asevelvollisuuden suorittamisesta kysyttykin monessa työhaastettelussa

        Jos lasket hinnan kokonaisen vapauden menetyksen suhteen, niin kannattaa laskea se 6kk mukaan sillä 6kk tulee linnaa jos ei tee elettäkään armeijan lähettämille uhkailupapereille (ihan kuten naisetkaan ei tee)

        Eli 18200€ vapauden menetyksestä ja 15.000€ palkanmenetystä yhteensä 33200€

        No ihan hyvin, mutta ämmät saa saman "säästön" tekemättä mitään ;)


    • mie mie

      hmmm. eipä taho ajaa ylinopeutta ja kerroppa miks henkilö autoilijat tarjoo persettä rekalle jopa satasen alueella ja moottoritiellä miksi nuhjaatte jaloissa ? Piirturista voi näyttää koska ja kelle vaan että joutuu ajan 70:iä nuhjareiden takana ja videolla voi näyttää suoranaista kiusantekoa maantiellä. Ja jos oikein tarkkaan katot niin ei maantiellä ole varaa ajaa ylinopeutta asenteelisen poliisin takia.

      • hrewbghqohb

        Heh...moottoritiellä miksi nuhjaatte jaloissa...joopa joo. Ootko koskaan tullut ihmetelleeksi, miksi siinä on se toinen kaista aina vieressä, jos moottoritieksi väylä ristitään...


    • rahtarit,,,,

      Ajamme siksi lujaa, koska pakotetaan.

      Kansantalous vaatii sitä ja työnantajat.

      Kukaanei valvo. Ajamme myös väsyneenä niin kaatoja tulee.

    • Micra -03

      Selkeä järkisyy löytyy kyllä nopeusrajoitusten noudattamiseen. Ja se on polttoainetaloudellinen säästö. Vuosia sitten yks kaiffari kertoi miten hän ostaa joka vuosi uuden yhdistelmän pelkästään sillä laskennallisella rahalla, joka säästyy vuodessa, koska hänen yrityksensä kuljettajilta on EHDOTTOMASTI KIELLETTY ajamasta yhdistelmää rajoitinta vasten. Kulutuslukemat on helppo mitata milläkin ajotavalla ja autojen määrä ja kilometrit kun laitetaan yhtälöön niin muutama satatuhatta on helposti tienattu. Ja vain ja ainoastaan selkeällä, tiukalla ohjeistuksella. Näinä päivinä on varmasti kuskeja jonossa, jos ohjeet eivät mene perille. Helppoa kun heinän teko...

      • 87k

        Jos rajoitin on esim 83km/h (meidän pulla-autossa) niin kuinka hiljaa silloin pitäisi ajaa, kenties 70km/h

        Tosin kun painoa on 8 tonnia ja tehoja 150 heppaa, ja automaattivaihteet, on tuo 83km/h jo työn ja tuskan takana.

        Meillä autot vaihdetaan UUSIIN tarpeen mukaan, eli kun auto ei enää vastaa käyttötarvetta, eli on liian iso, liian pieni, liian korkea, ei perälautaa, tai kun auto ei enää aja asiaa iän tms puolesta.

        Tosin meillä ajaa myös firma MK Trans, he osti juuri 650000 kilsaa ajetun ategon... no mikäs siinä sitten.

        Lisäksi meillä ostetaan kertalaakista kunnon autot, eli on ilmastointi, perälaudan kaokosäädin, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin pitkänmaktan autossa jne


      • sössöndnddnl
        87k kirjoitti:

        Jos rajoitin on esim 83km/h (meidän pulla-autossa) niin kuinka hiljaa silloin pitäisi ajaa, kenties 70km/h

        Tosin kun painoa on 8 tonnia ja tehoja 150 heppaa, ja automaattivaihteet, on tuo 83km/h jo työn ja tuskan takana.

        Meillä autot vaihdetaan UUSIIN tarpeen mukaan, eli kun auto ei enää vastaa käyttötarvetta, eli on liian iso, liian pieni, liian korkea, ei perälautaa, tai kun auto ei enää aja asiaa iän tms puolesta.

        Tosin meillä ajaa myös firma MK Trans, he osti juuri 650000 kilsaa ajetun ategon... no mikäs siinä sitten.

        Lisäksi meillä ostetaan kertalaakista kunnon autot, eli on ilmastointi, perälaudan kaokosäädin, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin pitkänmaktan autossa jne

        Onko nykyään vielä kuorma-autoja jossa ei olisi vakiona vakoinopeudensäädintä? Ai niin mutta sinähän ajat pullaa sillä pakurillasi joka sattuu olemaan rekisteröity kuorma-autoksi, niin ethän sinä tiedä oikeista kuorma-autoista yhtään mitään.


      • 87k
        sössöndnddnl kirjoitti:

        Onko nykyään vielä kuorma-autoja jossa ei olisi vakiona vakoinopeudensäädintä? Ai niin mutta sinähän ajat pullaa sillä pakurillasi joka sattuu olemaan rekisteröity kuorma-autoksi, niin ethän sinä tiedä oikeista kuorma-autoista yhtään mitään.

        Kyllä, esim Atego eli M E R SU eli JOHTOTÄHTI eli PARAS AUTO, EDUTUSTUAUTO, 2011 vuosimalli, ei vakkaria, ei sähköikkunoita, ei keskuslukkoa, ei turvatyynyä jne.

        Ja Ategot on kaikki "oikeita" kuorma-autoja, pienin atego painaa yli 4 tonnia tyhjänä, eli ei voi rekisteröidä pakuksi lainkaan


      • skgäKÄÖÄÖWG
        87k kirjoitti:

        Kyllä, esim Atego eli M E R SU eli JOHTOTÄHTI eli PARAS AUTO, EDUTUSTUAUTO, 2011 vuosimalli, ei vakkaria, ei sähköikkunoita, ei keskuslukkoa, ei turvatyynyä jne.

        Ja Ategot on kaikki "oikeita" kuorma-autoja, pienin atego painaa yli 4 tonnia tyhjänä, eli ei voi rekisteröidä pakuksi lainkaan

        Kaikki alle 2 akseliset on pakettiautoja. Oikeita kuorma-autoja on siitä isommat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 87k
        skgäKÄÖÄÖWG kirjoitti:

        Kaikki alle 2 akseliset on pakettiautoja. Oikeita kuorma-autoja on siitä isommat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        2 akseliset autot voivat painaa 18 tonnia, pakettiautot 3,5 tonnia.

        Oikean kuorma-auton voisi määritellä siten, että auton omapaino on niin iso, ettei autoa saa pakettiautoksi


      • 87k
        skgäKÄÖÄÖWG kirjoitti:

        Kaikki alle 2 akseliset on pakettiautoja. Oikeita kuorma-autoja on siitä isommat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tosin olen nähnyt myös 3 akselisen fiat ducaton, sun mielestä se on varmaan tooooooosi iso kuorma-auto?


      • gkdgkdgkkh
        skgäKÄÖÄÖWG kirjoitti:

        Kaikki alle 2 akseliset on pakettiautoja. Oikeita kuorma-autoja on siitä isommat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        "Kaikki alle 2 akseliset on pakettiautoja."

        Mun mielestä ne on pikemminkin sirkuksen yksipyöräisiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3303
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1841
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      166
      1806
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1635
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1447
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      356
      1271
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1100
    8. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      96
      1091
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1044
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      994
    Aihe