Käytetyn auton peseminen? Värivahat pois

vauhtiseppo

Hei

Automyyjät huijaavat näillä värivahoilla sun muilla. Ruoste kukkii ja kyljet naarmuilla, mutta ostohetkellä kaikki näyttää hyvältä. Oletteko koskaan vieneet koeajelulla autoa pesulaan, jotta näkisi todellisen kunnon? Olen valmis ostamaan erään auton, mutta kiiltävä pinta epäilyttää

17

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä osta

      Missään tapauksessa voi olla ruostetta huh huh???

    • autoliikkeellinenkin

      Jo on aikoihin eletty, kun auton putsauksesta myyntikuntoon jo syytetään huijariksi!?!?
      Ei Seppo hyvä, älä osta koskaan käytettyä autoa.

      Jos nyt sitten kuitenkin päätät "epäilyttävän kiiltävän" (!?!?!?!?!?) auton ostaa, käytä toki vaikka autotohtorilla jos haluat; yhdelläkään rehellistä autokauppaa tekevällä autokauppiaalla ei ole sitä vastaan mitään, että ostaja täyttää lainmukaisen velvollisuutensa tarkastaa ostonkohde riittävän tarkasti.

    • -------------

      Anneli Kuusikoltako olet ostamassa?

      Se mies (jep, Anneli on väärä nimi) kun laittaa värivahaa reippaalla kädellä ja uittaa muoviosat silikonisprayssa.

    • assdfghj

      ei värivaha mitään ruostetta kyllä peitä...

    • Puhdasta autoa

      ei missään nimessä pidä ostaa, itse valitsen kaikkein mutaisimman ja mieluiten havunoksilla peitetyn.

    • ahahahd havut

      noh noh Kuulkaas nyt. Vähän väliä kuulee kun ihmiset syyttelevät autopesuloita naarmuista. Kyllähän ne naarmuttavat mutta kummasti se ensipesu on se naarmuisin. Ilmestyy ties mitä kylkiviiltoja ja sen sellaista. Auto vaan rohkeasti pesulle ennen ostosta. Sanot vaan että sadetta oli ulkona tms.

      Tytöt ja autokauppiaat ovat kovia meikkamaan

      • autoliikkeellinenkin

        Yhdelläkään rehellistä autokauppaa tekevällä autokauppiaalla ei ole sitä vastaan mitään, että ostaja täyttää lainmukaisen velvollisuutensa tarkastaa ostonkohde riittävän tarkasti.


    • autoliikkeellinenkin

      No voi vttu.
      Lopetanko nyt vaihdossa tulevien autojen kunnostuksen ja putsaamisen kokonaan?
      Ja minä kun luulin, että asiakas haluaa ostaa mieluummin tarkasti läpikäydyn, tarkastetun ja kunnostetun, vioiltaan korjatun ja puhdistetun auton kuin että auto olisi "as is"-suoraan edellisen omistajan käytönjäljiltä naarmuineen, vikoineen ja hajuineen...

      Maksanko siis täysin turhaan kymmeniä tuhansia euroja vuodessa myyntiautojen kuntoonlaitosta?
      Olenko todellakin "huijari", kun kunnostutan autot ja putsautan (kymmenillä tuhansilla/vuosi) ja jos olen, niin kannattaisiko minun jättää kymmenet tuhannet eurot/vuosi tuhlaamatta ja myyn sitten "as is"-ropposia?

      Sitäkö tässä nyt haetaan? Autoliikkeen mies "huijaa" kun kunnostaa ja putsaa, mutta kun olen kuullut niinkin, että "huijaa aina" putsaa tai ei...

      Ps. Sarkasmi on tarkka laji, katsotaan miten upposi tällä kertaa.

    • Varokaa!!!

      Kannattaa ostaa auto jossa on metalliväri. Silloin se ei haalistu. Takavuosina oli paljon "perusmaaleja", jotka haalistuivat. Ostin 1994 käytettynä Opelin, joka oli ollut aiemmin Huoneistokeskuksella. Liikkeessä, Hyrylässä, sen pinta näytti erittäin hyvältä ja kiilteli kuin uusi. Parin pesun jälkeen se muuttui hailakaksi, puolet alkuperäistä vaaleammaksi. Väri muistutti mummojen puntillisia alushousuja. Oli varmasti käytetty värivahaa!

      • fixjari

        Ei välttämättä ollut värivahaa. Se oranssi maali oli ominaisuuksiltaan kakkaa. Siinä ei ole edes lakkaa päällä. Jäi laikkaankin kiinni myllytettäessä.

        Niiden oranssien autojen jälleenmyyntiarvo oli mitä oli, siksi HK nykyään TEIPPAA ne oransseiksi. Alla on sitten musta perusväri.

        Mutta halvalla niitä maalattuja sai.


      • Varokaa!!!
        fixjari kirjoitti:

        Ei välttämättä ollut värivahaa. Se oranssi maali oli ominaisuuksiltaan kakkaa. Siinä ei ole edes lakkaa päällä. Jäi laikkaankin kiinni myllytettäessä.

        Niiden oranssien autojen jälleenmyyntiarvo oli mitä oli, siksi HK nykyään TEIPPAA ne oransseiksi. Alla on sitten musta perusväri.

        Mutta halvalla niitä maalattuja sai.

        Epäilyttävästi vaikuttaa siltä, että oli värivahaa. Auto oli sentään ollut HK:lla pari vuotta, ja sitä oli sinä aikana ahkerasti käytetty pesussa. Eihän huoneistomyyjä voi liikkua rapaisella autolla.


    • fixjari

      Minä olen tehnyt autojen myyntiehostuksia ihan työkseni. Meillä homma eteni näin:

      Auto esipestään liuottimella ja painepesurilla, myös oviaukot ja moottoritila.

      Auto pestään huolellisesti käsin.Ihan manuaalisesti sieni ja ämpäri -tekniikalla.

      Huuhdotaan huolella.

      Ulkopinnat kuivataan lastalla ja/tai säämiskällä.

      Sisätilat imuroidaan ajan kanssa. Myös peräluukku ja varapyöräkaukalo!

      Kojelauta ja muut sisustan muoviosat puhdistetaan rätillä ja kiillottomalla puhdistusaineella (näyttää siistiltä muttei rasvaiselta).

      Ikkunat pestään sisäpuolelta.

      Istuimet pestään pesurilla tai käsitellään nahanhoitoaineella.

      Sitten siirrytään taas ulkopuolelle ja kiillotetaan maalipinnasta hapettumat kulmahiomakoneeseen kiinnitetyllä villalaikalla ja hiomavahalla. Koko auto. Riippuen pinnasta käytetään kolmeakin eri ainetta.

      Kaikki tiivisteet, ulkopintojen mattamuoviosat yms. puhdistetaan rätillä ja silikoninesteellä.

      Auto vahataan ja kiillotetaan.

      Auto vahataan uudestaan kovavahalla ja kiillotetaan.

      Lasit pestään ulkopuolelta. Peilejä ei sovi unohtaa. Sormenjäjet yms. pyyhitään rätillä. Tarkastetaan sisältä ja ulkoa.

      Valmis!

      Huomatkaa, ettei missään vaiheessa käytetty kittiä tai maalia. Jos autossa on syviä naarmuja, lommoja tai ruostetta helmassa, ei niitä näillä keinoin saada pois. Itse asiassa ne jopa erottuvat siististä pinnasta helpommin jolloin ostajan pitäisi se huomata.

      Aikaa menee kolmesta kahdeksaan tuntia per kottero, riippuen ihan ed. omistajan siisteydestä. Hinta sen mukaan. Fixaus ei ole ilmaista, mutta mitä väliä on jollain parilla sadalla kun katsoo myyntiauton hintalappua?

      Jos siisti auto epäilyttää, jätä se kauppaan.

    • huoltomies erikseen

      Olettape te nyt herkkiä poikia. Kyllähän se on mukava kun auto pesty ja pyyhkäisty, mutta värivahan kanssa lotrailu ja myllytykset sun muut menee yli. Kyllähän ne nyt herranen aika naarmut piilottavat.

      Muutama satanen muka hintalappuun tulee tuosta. JA PÖH. Hinta nousee tonni tolkulla tuosta "kunnostuksesta". Todellisuudessa aivan pintapuoleista touhuilua eikä mitään tekemistä auton huollon kanssa. Se ei paljon auta jos maali kiiltää, kun autosta jotkut jäähdytysnesteet valuu pitkin peltoja.

      Nykyajan autokauppias on siivooja/ehostaja

    • ojmco4pov6po

      Itse asiassa kannattaa se silti ainakin kerran pesettää ennen ostoa,meinaan pikkuiset ja vähän isommatkin naarmut häviää värivahalla.Ei nuo pienehköt ja monen hintaisia myyvät kamuxit/tissi juopot(en syytä vaan esimerkki liike tyypistä)käytä fixarin tasoista palvelua vaan kesä-Esat ne pesee ja fiksaa halvalla.

    • hyvä tilinteko

      Niinhän minäkin teen kun vien vanhan autoni vaihtoon. Värivahaa pintaan ja hyvityshinta pompsaahtaa taivaisii.

    • ville1991

      Kaikista paras keino, jos auton kunto epäilyttää on ottaa selvää auton edellisestä omistajasta, ja soittaa hänelle kysyen tietoja auton hänellä tiedossa olleista vioista ym. Tämä on varma keino, koska miksi ex omistaja niitä enää salaisi..

    • Voi teitä seppoja...

      Jokainen rehellistä autokauppaa harjoittava liike antaa koeajajan käyttää auton pesussa (sehän on ilmainen putsi jos ei kauppoja tulekaan!) ja tekniikan osalta vaikkapa autotohtorin tarkastuksessa (sekin on liikkeelle myyntivaltti jatkossa, jos kauppoihin ei päästäisikään!).

      Tervetuloa vauhtisepot, näin keväällä autot kaipaavatkin pesua päivittäin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe