Härkämäki - maine?

Äiteee1967

Kertokaahan Turkulaiset millainen maine Turun Härkämäellä on asuin alueena? Näin ei-Turkulaisena asuntoa etsivänä huomaan, että hintataso siellä on kohtuullinen verrattuna muihin asuinalueisiin.

25

6841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienempi parempi

      Härkämäki on ihan vehreää kivaa seutua, mut siinä on se Jyrkkälä vieressä..Ja jos "Äiteellä" on tarhapaikkaa tarvitsevia lapsia, niin ainakaan minä en sikäläistä päiväkotia voi suositella.

      Meidän perheellä näet oli isomman asunnon haku tuossa joku aina sitten tapetilla ja silloin tutustuttiin kyseiseen päiväkotiin. "Me ollaan täällä vaan töissä"- asenne kuulsi läpi joka käänteessä ja sit liikennettä oli ihan liikaa. Jos päiväkotipaikkaa juuri siitä härkiksestä ei tartte, vehreää seutuahan se on ja lapsille riittää leikkipaikkoja ja monikulttuurista kaveriainesta.

      Me lähdettiin kaupunginrajan toiselle puolen, eikä takas tulla varmaan ...koskaan. Kaarinassa on viihdytty ja tänne jäädään. Asunto löytyi Kaarinan keskustan liepeiltä ja halvemmalla kuin Turusta. Koulutie turvallinen ja yhtiövastike tosi edullinen. Turvallinen koulutie ja palvelujen läheisyys ratkaisi meillä.

    • Äiteee1967

      Hmm... Päiväkotitarvetta olisi edelleen... Jyrkkälä? Maineeltaan jotain tosi negatiivista?

    • Pienempi parempi

      No se on vähän kuin lievempi versio Varissuosta..Nämä nyt on semmoisia asioita nämä kaupunginosien paremmuusjärjestykseen asettamiset, jotta asukkailla itsellään on se paras tietämys.

      Mä tein niin radikaalin tempun kun etsittiin meille asuntoa, jotta jalkauduin aina sinne alkuasukkaiden pariin ja kysyin itse. Vaatii vähän rohkeutta mutta tulee ainakin rehellistä palautetta.

      Olen itse Turusta kotoisin, joten aika hyvin oli tietoa jo valmiiksi ja mun isovanhemmat ja sisko ovat asuneet Härkämäessä ja tykänneet kovasti. Heillä vaan ei ollut tätä päivähoitotarvetta. Meitä mietitytti myös se tuleva koulumatka, kun ei Turussa suojateillä kulkevia kunnioiteta yhtään.

      Havaitsin hyväksi myös soitella näihin yhdistyksiin, joita melkein kaikissa kaupunginosissa on, Härkämäessäkin toimii omansa. Kulkeekohan nimellä Härkämäkiseura.. Jopa pientaloalueilla on omansa. Niistä sitä tietoa irtoaa jos vaan jaksaa kuunnella. Suosittelen.

      • Ei kovin paha

        Härkämäestä alakouluun meneville on hyvinkin turvallinen koulumatka, ei yhtään vilkaamman tien ylitystä, kun pääsee alikulusta ja sillasta teiden yli.

        Asuin Härkämäessä vähän yli 10 vuotta sitten. Tarhasta minulla ei kyllä ole pahaa sanottavaa, eikä alueesta kovin paljon muutenkaan, vaikka kyllähän siellä muutamat juopot ja narkit asui naapurustossa ja kakkoshäkkiksen puolella oli myös aika paljon maahanmuuttajia.


    • Lisäisin vielä

      Ei enää lievempi versio Varissuosta vaan samankaltainen. Nimittäin tuo Jyrkkälä.

    • 7+18

      Vuosi sitten muutin pois Härkämäestä. Tuli asuttua siellä 4 vuotta. Kaupan edustalla melko usein epämääräistä porukkaa. Kaupan edessä olevassa pusikossa juopot ryyppäävät kesäisin. Kaupassa myytiin kaljaa "piikkiin" persaukisille. Rappu jossa asuin oli melko levoton ja äänet kantautui asunnosta toiseen todella hyvin. Työttömät nuoret pitävät mölyä milloin sattuu naapurissa. Häkkivarastoihin murtauduttiin. Huonot välimatkat kauppoihin yms., ainoastaan se kallis K-Market. Eipä oikein paljoa hyvää kerrottavaa, lenkkeilytiet olisi olleet ihan mukavia jos koiranpaskaa olisi ollut vähemmän..

      • Manga000

        Kiitos selkeästä vastauksesta.


      • lataamo

        ja länsikeskus härkämäestä noii kilsan pääs et palvelut tosi lähellä
        nyt tehty myös ali kulku niin viäl lähenpää länskäri


    • !!!

      taru anneli paljon Suomea kiertäneenä tuntee kyllä paikkakunnat.

    • dfhgfhfgh

      Ei hassumpi paikka, aivan samanlainen kuin mikä tahansa muukin Suomen lähiö. Onhan noita juoppoja puistopenkeillä, mutta aika vaarattomiahan nuo ovat. Huumeista en tiedä, en ole itse törmännyt. Nistit yleensä on paljon vaarallisempia kuin alkoholistit.

    • Kokoomus on paras

      Jos Turussa haluaa mukavaan lähiöön kannattaa muuttaa Ispoisiin, Harittuun tai Ilpoisiin. Kaikki muut ovat aivan järkyttävän moniongelmaisia paikkoja.
      Varissuo, Härkämäki, Lauste, Runosmäki ja Jyrkkälä varsinkin ovat sellaisia valkoisen roskan kutupaikkoja, johon on tungettu sekaan kaikki sosiaalitoimen mamuasiakkaat. Niissä paikoissa ei selväjärkinen ihminen halua asua ja lapsiaan kasvattaa.

      • jhfdskjgdsfk

        Mites Uittamo - meneekö mukavaan lähiöön vai järkyttävän moniongelmaiseen paikkaan?


    • Khyl vaan

      Härkämäen paikallises on monta menestystarinaa! :D

    • Härkkis

      Härkämäki on kiva paikka asua! Pururata on ihan lähellä, raisionjokea pitkin kiva kävellä ja sorsia voi käydä syöttämässä Härkämäen ja Raision rajalla olevalta sillalta. K-kauppa, kampaamo ja ottomattikin löytyy! Linja-auton päätepysäkki lähellä siellä ns. Takahärkkiksessä joka on muutenkin rauhallinen paikka asua ja vielä löytyy tenniskenttä, jalkapallokentta ja aika uusi lasten leikkipuisto, koirapuisto ja paljon luontoa ympärillä!
      Omat lapset on hoidossa säkäkujan päiväkodissa ja enkä voi muuta kuin kehua sitä paikkaa! Pari vuotta sitten päiväkoti remontoitiin ihan kokonaan! Olen itse hyvin tyytyväinen hoitajiin jotka ovat erittäin mukavia! Härkämäessä on myös samassa rakennuksessa kuin kauppa yksityinen päiväkoti. Niin ja myös seurakuntakoti vai mikä se on jossa on kerhoja ja perhekerhoja.
      Tervetuloa Härkämäkeen!

    • Niimpä niin

      Voihan siellä asua kun ei muusta tiedä.

    • järkyttävä moniongel

      Mä voin kertoa näistä "hyvistä" lähiöistä.

      Asuin ennen Härkämäessä ja alue oli mielestäni hyvin rauhallinen. Naapurien kanssa tuli juteltua usein ja kaikki oli aika mukavaa sakkia. Polkupyörä säilyi ehjänä talon pihalla. Alue oli siisti, siis lähes roskaton verrattuna moneen muuhun alueeseen.

      Nyt asun tällaisessa "Kokoomus on paras"-nimimerkin määrittelemässä "hyvässä" lähiössä. Naapureihin en ole tutustunut. Jos pihalla sanookin jollekin hyvät huomenet, niin katsotaan kuin hullua. Ainoat kontaktit naapureihin ovat olleet nimettömiä lappuja postiluukkuun, joissa valitetaan kaikennäköisistä asioista, mm. tappelusta keskellä yötä (Tuona yönä olin Jyväskylässä, joten en tiedä kuka asunnossani on voinut tapella). Polkupyörän kumit on tyhjennetty vuoden sisään kolme kertaa (kerran kellarissa). Parvekkeelta (maan tasolla) löytyy viikonlopun jäljiltä vaikka mitä roinaa, yleensä pantittomia tölkkejä. Että tällainen kultalähiö, valitsisin mielellään Härkämäen taas asuinpaikakseni.

      • korppusaha

        Hyviä lähiöitä ei ole olemassakaan. Jotkut voivat olla tietysti hiukan vähemmän huonoja kuin pahimmat mamu-narkkari-lähiöt.


    • kulkuri 57

      Olen asunut Jyrkkälän vieressa Pahaniemessä 12 vuotta enkä ole huomannut Jyrkkälässä mitään muista lähiöistä poikkeavaa kuten en myöskään Härkämäessä. Veljeni asui yli 20 vuotta Härkiksessä eikä hänellä ollut koskaan mitään ongelmia siellä. Lapset olivat siellä tarhassa enkä siitäkään kuullut mitään negatiivista.

    • KOKEMUSTA

      HÄRKÄMÄKI HUHUU. JOS KYLÄILET ALUELLA AUTOSI ON PARKKIPAIKALLA, SIVUPEILIT POTKAISTAAN IRTI JA VIEDÄÄN , TERÄVÄLLÄ ESINEELLÄ AUTON KYLKEEEN SYVÄT NAARMUT. ÄLÄ EDES KATSO HÄRKÄMÄKI ALUETTA .

    • EntRunosmäkeläinen

      Täytyy sanoa tämä vaikka 5 vuotta kulunut palstan aloituksesta.
      Itse asuin Runosmäen Lipunkantajankadulla 9 vuotta (2005-2014) ja sitä ennen opiskeluasunnoissa Haritussa ja Koivulassa (2002-2005). Monet kun kuulivat että olen muuttamassa pahamaineiseen "Auringonlaaksoon" niin sanoivat minulle, että älä missään nimessä vain muutta sinne muuten et säily hengissä. Tuona aikana kun mä siellä asuin hyvin rauhalliselta se vaikutti siihen nähden mitä mulle oltiin siitä kerrottu. Mitä nyt metsän kettuja tuli nähtyä livenä ennen kuin juoksivat takaisin metsään monia kertoja (siitäkin sanoo varmaan ylihuolehtivaiset ihmiset että on häiriöksi lapsille). Sanoisin, että suosittelen muuttamaan oli lähiö mikä hyvänsä Turussa. Jokaiseen lähiöön mahtuu häiriköitä ja omia huhuja, jos alkaa sitä pelkäämään. Ei kannata olla ennakkoluuloinen ja kuunnella varsinkaan sellaisten ihmisten puhuita, jotka eivät ole asuneet ko. lähiössä.
      Syy miksi muutimme 4 vuotta sitten takaisin tänne Harittuun ei johtunut Runosmäen asuinympäristöstä vaan siitä, että vuokra alkoi nousta huimiin lukemiin (9 vuoden aikana noin 200 euroa) että kannatti ostaa oma asunto. Asunto olisi voinut olla missä tahansa muuallakin kuin Haritussa.

    • oxbacka

      2015 eduskuntavaaleissa Ps oli Härkämäen suosituin puolue

    • efcoeowfowe

      Häränpaska

    • EiPiEnää

      1962 oli hyvä

    • Anonyymi

      Härkämäessä on kaksi osaa, ns. etuosa, jossa mm. paikallinen pubi, kauppa yms. Siellä aika ajoin näkee joitakin kaveriporukoita kaljalla nurmikolla. Eivät kuitenkaan ole olleet häiriöksi. Härkämäen takaosa on hyvin rauhallista aluetta. Ei hälinää, ei juopottelevia pihaparlamentteja. Luonto lähellä ja asukkaat ystävällisiä. Etu- ja takaosaa erottaa korkea kallio, joten ovat kuin kaksi eri asuinaluetta. Ihan suositeltava asumiskohde.

    • Anonyymi

      Viskaripolun asunnot kyllä ovat rauhallisia, hyvin hoidettuja ja edullisia verrattuna moneen muuhun asuinalueeseen. Luonto ja lenkkipolut vieressä, lyhyt matka Raisioon ja keskikaupungille. Itse olen asunut Härkämäessä 41 vuotta ja en haikaile muualle. Olen työni vuoksi kolunnut Turun monet asuinalueet ja esim Suikkila ovat ylihinnoiteltuja ja laadussa ei ole mitään eroa Härkämäkeen. Siellä tehdään suuria remontteja jotka nostavat hinnat korkealle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2349
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      165
      1489
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1345
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      216
      961
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe